Op aanraden van @RoD RoD in "Wij willen een vriendelijker Tweakers" hierbij een nieuw topic hiervoor. Originele post: HaX0r in "Wij willen een vriendelijker Tweakers"
Denk dat met een dergelijk systeem ook de wens die ik voorbij zag komen van een aantal gebruikers, om de +1 grappig terug te brengen, wordt vervult.
*Update:
HaX0r schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:41:
@Moonsugar Fijn dat de verandering in de community erkent wordt vanuit Tweakers en een poging wordt gedaan de boel weer wat gemoedelijker te maken. In maatschappij en internetlandschap was Tweakers lang een oase maar dat is het al veel langer niet meer. Denk ook niet dat dit is terug te draaien maar enige weerstand bieden ertegen mag ik, wellicht wat hoopvol, graag zien.
Een probleem wat al zo oud is als het mod systeem is het populair stemmen. Veel mensen zijn tegenwoordig gewend dat ze iets kunnen liken en disliken zonder een volwaardige reactie te geven, en daar wordt het mod systeem dan onbedoeld voor gebruikt vermoed ik.
Is het niet een idee om gewoon deze mensen hier een optie voor te gaan bieden? Een simpel hart icoontje op frontpage reacties of bijvoorbeeld een emoji react systeem op frontpage reacties à lá Slack en Discord. Zo kunnen mensen toch hun door internet cultuur aangeleerde gedrag uiten zonder dat dit stoort voor het Tweakers mod systeem? Dan snappen mensen misschien beter dat het echt een mod systeem is voor kwaliteitsbewaring en sfeer en niet een manier om jezelf te uiten zonder volwaardige reactie. Wellicht is hier gewoon een begrijpelijke behoefte aan bij veel gebruikers die Tweakers nu niet vervult?
De like knop van het forum lijkt mij inderdaad geschikt hiervoor. Maar ik denk dat een emoji react systeem, wellicht uitsluitend met de Tweaker emoticons? Meer vrijheid bied aan gebruikers om hun mening op een beknopte en ludieke manier kenbaar te maken. Denk dat het ook een goed idee is dat je dit simpelweg onzichtbaar kan maken. Zodat gebruikers die hier geen behoefte aan hebben zich er niet aan hoeven te storen. (En ja dit kan je ook zelf in je browser doen als beetje Tweaker maar toch.)RoD schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:44:
[...]
Dit is meer een discussie voor een separate thread. Het is inderdaad vaker aangehaald dat er behoefte is aan een meningensysteem, bijvoorbeeld zoals op Reddit. De vraag is of het wenselijk is, en wmb is dat iets waar je over kan discussiëren. Je zou bijvoorbeeld ook de duimpjes zoals we op het forum hebben kunnen gebruiken. Aan de andere kant is twee systemen naast elkaar gebruiken mogelijk verwarrend en wakkert het meningmodden alleen maar aan.
Daarom zou ik zeggen dat een discussie over dit onderwerp beter in een apart topic gevoerd kan worden
Denk dat met een dergelijk systeem ook de wens die ik voorbij zag komen van een aantal gebruikers, om de +1 grappig terug te brengen, wordt vervult.
*Update:
HaX0r schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:49:
[...]
Hier een low effort mockup voor wie het concept nog steeds niet begrijpt:
[Afbeelding]
Mijn persoonlijke voorkeur gaat wel uit naar een implementatie hiervan zonder de duimpjes erbij. Maar veel gebruikers geven aan ook een duimpje zoals op het forum te willen bij de frontpage reacties.
Ter verduidelijking, de blur variant zie je dus als niet geregistreerde gebruiker. Klik je hier op, dan kan je de gebruiker vragen te registreren.
Klik je op Verberg Tweakers Emoticon React, dan verdwijnen de emoticons en toevoeg knop volledig.

[ Voor 26% gewijzigd door HaX0r op 27-09-2022 18:06 ]
Niet geschoten is altijd mis.