Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Ah sorry voor m'n grow a pair opmerking gezien je een vrouw bent, alhoewel dat ook van toepassing kan zijnfanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
De koek is op. Het kan zo niet meer door gaan en zoek een uitweg uit deze hel. Ontslag namen betekent geen WW en dat heb ik al single mom wel even nodig.. ..Iemand ideeën?
In gesprek met HR gaan? Kijken of je er onderling uit kan komen en ze bereid zijn een vaststellingsovereenkomst op te stellen waarin ze aangeven dat ontslag op hun verzoek is, daarmee hou je WW en kan je verder. Wellicht voor het bedrijf ook een makkelijke oplossing, je zal verder op weinig hoeven rekenen maar zo is het voor hen een 'goedkope' oplossing om van een werknemer met een hoogoplopend conflict af te komen.
Anders; ziekmelden. Je klinkt alsof je echt er aan onderdoor gaat, dat kan/zal mentaal (en indirect fysiek) z'n weerslag hebben en is een valide reden om je ziek te melden. Besef je wel dat je werkgever waarschijnlijk wantrouwend gaat zijn en de arbo op je dak stuurt, maar nogmaals; deze onzekerheid en stress kan zeker leiden tot 'valide' verzuim.
Ja, lastige situatie. Als je wel ww nodig hebt, dan kan je misschien aan 'quiet quitting' doen, dus alleen de bare minimum en dan willen ze vanzelf wel van je af. Verder uiteraard verder gaan solliciteren, op LinkedIn job postings aanzetten en dan heb je zo weer een nieuwe baan als het goed is.fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
De koek is op. Het kan zo niet meer door gaan en zoek een uitweg uit deze hel. Ontslag namen betekent geen WW en dat heb ik al single mom wel even nodig.. ..Iemand ideeën?
Op zoek gaan naar een baan waarbij je wel word gewaardeerd en waar ze je wel goed betalen. Genoeg vacatures die momenteel open staan. Je gaat hier niet gelukkig worden.fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:36:
Bla bla bla
Niet je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Of eventueel ziek melden (burn-out) en dan in de tussentijd zoeken naar een nieuwe baan.
[ Voor 20% gewijzigd door Tremio op 17-11-2022 13:11 ]
Even een hele flauwe.....ga eens op bezoek bij de bedrijfsarts....fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Solliciteren? Mits je tussentijds op mag zeggen (ahoewel werkgever mogelijk wel bereid is in te stemmen als er géén tussentijds opzegbeding overeengekomen is).fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
[ Voor 19% gewijzigd door wheel op 17-11-2022 13:29 ]
Van wat ik zo kan zien heeft het bedrijf eigenlijk al voorgesorteerd op deze situatie: het feit dat er zoveel burn out heerst zegt eigenlijk al voldoende.
Voor nu klinkt het alsof je overspannen bent geworden door de situatie. Dat is eigenlijk de stap voor burnout, realiseer je dus wel hoe dicht je op het randje staat. Van wat ik lezen heb je een hele giftige cocktail gekregen van werkdruk, druk anderzijds en een manager die niet correct met je omgaat. En dit niet trekken is dus niet zo raar.
Een andere werkgever lijkt mij op termijn de beste oplossing, maar dat is wel iets wat je in alle rust moet kunnen overwegen/najagen. En voor dat laatste heb je nu rust nodig, nu je nog niet horizontaal bent afgevoerd (iets waar ook je gezin ook niets aan heeft).
En bedankt he? Laten we iedereen die z'n werk beu is vooral het advies te geven om zich maar ziek te melden. Misbruik maken van sociale voorzieningen is immers gewoon okChromoris schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:46:
Voor nu zou ik zeggen: ziek melden.

/(bb|[^b]{2})/
Je hebt 'werk beu' en je hebt tegen een burn-out aanzitten, gezien TS haar laatste reacties hier gaat dit meer richting het laatste. Dat is gewoon ongezond en een reden voor ziekmelding. Dit gaat wel iets verder dan 'ik heb een nieuwe baan maar vind m'n werk stom'.JohnR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:30:
[...]
En bedankt he? Laten we iedereen die z'n werk beu is vooral het advies te geven om zich maar ziek te melden. Misbruik maken van sociale voorzieningen is immers gewoon ok
<knip> Svp respectvol blijven en niet op de man gaan.The_Admin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:31:
[...]
Je hebt 'werk beu' en je hebt tegen een burn-out aanzitten,
[ Voor 23% gewijzigd door Ardana op 22-11-2022 18:58 ]
/(bb|[^b]{2})/
Dat zeg ik niet. Ik lees alleen "De koek is op" Dat betekent niet "Ik ben door een arts gediagnosticeerd met een burn out en ik moet thuis blijven" Dat betekent "De koek is op" Als TS ziek is zou de statement moeten zijn "Ik ben ziek"
Jezelf ziek melden omdat je je werk beu bent is gewoon misbruik maken van een sociaal stelsel.
[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 22-11-2022 19:00 ]
/(bb|[^b]{2})/
Dus als jij 's ochtends wakker wordt, je kapot zweet van de koorts, niks binnenhoudt en net je ingewanden er uit gekotst hebt ga je ook gewoon werken, immers ben je niet gediagnosticeerd door een arts, dus pech. Of ben je er zo eentje waar ziekte alleen maar lichamelijk kan zijn?JohnR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:40:
[...]
Dat zeg ik niet. Ik lees alleen "De koek is op" Dat betekent niet "Ik ben door een arts gediagnosticeerd met een burn out en ik moet thuis blijven" Dat betekent "De koek is op" Als TS ziek is zou de statement moeten zijn "Ik ben ziek"
Jezelf ziek melden omdat je je werk beu bent is gewoon misbruik maken van een sociaal stelsel.
Nee maar ik zie nergens een indicatie dat TS ziek is. Iets beu zijn is niet ziek zijn...The_Admin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:43:
[...]
Dus als jij 's ochtends wakker wordt, je kapot zweet van de koorts, niks binnenhoudt en net je ingewanden er uit gekotst hebt ga je ook gewoon werken, immers ben je niet gediagnosticeerd door een arts, dus pech. Of ben je er zo eentje waar ziekte alleen maar lichamelijk kan zijn?
/(bb|[^b]{2})/
Lees het topic en met name TS haar laatste reactie nog eens zou ik zeggen. Je kan je prima ziekmelden omdat je de stress en druk van een verstoorde arbeidsrelatie niet aan kan. Je komt vanzelf bij de arbo terecht en vanaf dat punt kan je gaan werken aan herstel en evt. terugkeer.JohnR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:46:
[...]
Nee maar ik zie nergens een indicatie dat TS ziek is. Iets beu zijn is niet ziek zijn...
Maar goed, laten we vooral mensen door laten werken want het is maar 'werk beu' en psychisch gedoe. We lezen het vanzelf als ze voor de trein gesprongen zijn

The_Admin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:48:
[...]
Lees het topic en met name TS haar laatste reactie nog eens zou ik zeggen.
Even vertalen "Ik ben m'n werk beu, maar ik heb WW nodig" Als jij leest "Ik ben ziek, dus ik kan niet solliciteren" dan heb je wel heel bijzondere leeskunstenfanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
/(bb|[^b]{2})/
Het is goed, je leest duidelijk wat je wil lezen. Prima, maar dan heeft een discussie geen zin.JohnR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:56:
[...]
[...]
Even vertalen "Ik ben m'n werk beu, maar ik heb WW nodig" Als jij leest "Ik ben ziek, dus ik kan niet solliciteren" dan heb je wel heel bijzondere leeskunsten
Ik heb de letterlijke quote erbij gezet he? Staat er ergens ik ben ziek?The_Admin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:57:
[...]
Het is goed, je leest duidelijk wat je wil lezen. Prima, maar dan heeft een discussie geen zin.
/(bb|[^b]{2})/
Gast. Ik ben vandaag letterlijk in elkaar gestort en de wc van mijn beste vriendin ondergekotst van de stress. Vlekken voor mn ogen. Trillen. Paniekaanvallen en morgen staat er een afspraak bij de huisarts.JohnR schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:40:
[...]
Ik.ben.ziek.
Je kan in de meeste gevallen sowieso niet per direct weg op het moment dat je ontslag neemt. Hoe snel kan je een nieuwe baan vinden? Al is het misschien niet dé droombaan, maar wel gerelateerd aan jouw carrière. Daarnaast kan het bedrijf ook een vaststellingsovereenkomst opzetten (dat is meer HR dan een boze interim die je weg wilt hebben) waarmee je wel de WW kan krijgen. Daarnaast biedt NL nog een (karige) bijstand of andere gemeentelijke ondersteuning. En is er wellicht een beetje spaargeld en mogelijkheden om tijdelijk met minimale kosten te leven (en ja dat is lastig). Daarmee kom je weer terug op de vraag hoelang verwacht je zonder werk te zitten?fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
Ontslag namen betekent geen WW en dat heb ik al single mom wel even nodig.. ..Iemand ideeën?
Stress in welke vorm dan ook kan zich ophopen en een burnout is echt een situatie die je niemand toewenst (zelfs die interim niet). Gelukkig zie je meer en meer aandacht op stress in het algemeen, maar iedereen moet voor zich/haarzelf echt goed uitzoeken om daar goed mee om te kunnen gaan.
Een eerste start: https://www.thuisarts.nl/...l-beter-omgaan-met-stress
Heel veel sterkte!
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verstandig: Don't feed the trolls.The_Admin schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:57:
[...]
Het is goed, je leest duidelijk wat je wil lezen. Prima, maar dan heeft een discussie geen zin.
Jup, fysieke klachten zijn eigenlijk het laatste station. Je staat nu min of meer met een been over de afgrond (burn-out). Wees heel voorzichtig, je lichaam geeft al aan dat het niet langer zo gaat. Volgende station is dat je lichaam er op een of andere manier mee ophoudt. Dat heeft mijn manager een keer gehad en men heeft hem toen letterlijk uit de kantine moeten dragen naar de ziekenwagen.fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:29:
[...]
Gast. Ik ben vandaag letterlijk in elkaar gestort en de wc van mijn beste vriendin ondergekotst van de stress. Vlekken voor mn ogen. Trillen. Paniekaanvallen en morgen staat er een afspraak bij de huisarts.
Ik.ben.ziek.
Been there done that. Per direct ziek melden, langer wachter betekent alleen maar dat de kans groter word dat het echt thuis zitten word en dan niets gedaan krijgen. Als alleenstaande moeder is dat echt een probleem.fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:29:
[...]
Gast. Ik ben vandaag letterlijk in elkaar gestort en de wc van mijn beste vriendin ondergekotst van de stress. Vlekken voor mn ogen. Trillen. Paniekaanvallen en morgen staat er een afspraak bij de huisarts.
Ik.ben.ziek.
Herstel duurt ook langer hoe langer je door gaat.
Dus meld je ziek, ga naar de huisarts en wacht het telefoontje van de bedrijfsarts af. Een nieuwe baan zoeken zit er op deze manier ook even niet in dus laat je werk gever maar even betalen voor de schade die hij heeft aangericht. Zoals je al zei, is dat iets waar ze veel ervaring mee hebben.
fanfare schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:29:
[...]
Ik.ben.ziek.
fanfare schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:45:
[...]
Ik laat mij niet wegpesten maar wil uiteraard ook niet verder op deze manier.
Het zou ivm ww rechten e.d. niet slim zijn
fanfare schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:42:
[...]
Inmiddels alles weer op een rijtje en ik voel mij sterk.
Zelfs uit je quotes van de afgelopen dagen geef je aan "Ik heb een conflict" en zodra er iemand komt "Meld je maar ziek" ben je ziek, kots je alles onder en draait het verhaal. Sorry maar dat maakt wel een erg wispelturige indruk. Als je ziek bent ben je ziek, maar uit je eigen posthistory lijkt het er meer op dat je een conflict hebt, dan dat je ziek bent.fanfare schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:54:
[...]
De interim is het behoorlijk aan het verpesten.....Het hangt wat mij betreft af van de rol van de interim , blijft die een actieve rol spelen dan ziet het er niet goed uit, neemt deze afstand dan kan ik best weer happy verder.
Wat mij betreft, do whatever the fuck you like, maar de statement die ik altijd heb "Maak niet onnodig gebruik van het sociaal stelsel" blijft voor mij recht overeind staan.
/(bb|[^b]{2})/
Wat bedoel je in dit geval met het sociaal stelsel? En met het woord ' onnodig'?JohnR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
Zelfs uit je quotes van de afgelopen dagen geef je aan "Ik heb een conflict" en zodra er iemand komt "Meld je maar ziek" ben je ziek, kots je alles onder en draait het verhaal. Sorry maar dat maakt wel een erg wispelturige indruk. Als je ziek bent ben je ziek, maar uit je eigen posthistory lijkt het er meer op dat je een conflict hebt, dan dat je ziek bent.
Wat mij betreft, do whatever the fuck you like, maar de statement die ik altijd heb "Maak niet onnodig gebruik van het sociaal stelsel" blijft voor mij recht overeind staan.
Je zelf voorliegen, het is niet zo erg en het gaat nu beter. En dan bij de minste of tegenslag in een hoekje zitten te huilen.
Op het werk had men veel minder in de gaten hoe erg het was omdat ik van mij zelf vond dat het niet zo erg was, thuis aan de andere kant hebben ze mij naar de huisarts gesleept om daar eens eerlijk te vertellen hoe het ging. Daar kwam alle shit naar buiten.
Zelfs toen ik thuis zat was het vaak nog dat ik mij af zat te vragen of het wel zo erg was, tot dat ik iets moest doen en dan was het ja, het is zo erg.
Het was niet gezellig betaald vakantie en ik ben op eigen kosten daarna hulp gaan zoeken om het te voorkomen. Nooit meer.
[ Voor 20% gewijzigd door LOTG op 18-11-2022 09:18 ]
Heb je ooit van dichtbij het proces naar een burn-out meegemaakt? Een mens is 'sterk' in het zichzelf voor de gek houden dat het nog enigszins goed gaat en als je die mentale ruimte nog denkt te hebben kan je ook allerlei rationele zaken zoals een financieel gunstige exit overwegen.JohnR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:05:
[...]
[...]
[...]
[...]
Zelfs uit je quotes van de afgelopen dagen geef je aan "Ik heb een conflict" en zodra er iemand komt "Meld je maar ziek" ben je ziek, kots je alles onder en draait het verhaal. Sorry maar dat maakt wel een erg wispelturige indruk. Als je ziek bent ben je ziek, maar uit je eigen posthistory lijkt het er meer op dat je een conflict hebt, dan dat je ziek bent.
Tot er ineens iets knapt en je 3 uur lang op de bank moet herstellen van een blokje om (letterlijk meegemaakt). Of je idd misselijk wordt van het binnenstappen van het gebouw waar je werkt (idem).
Je schetst hier onnodig een zwart-wit situatie. Een conflict hebben en ziek zijn of worden sluiten elkaar niet uit. Het een kan het ander veroorzaken of tenminste beïnvloeden.
Edit: in die zin leest dit topic echt als een tragedie als je het zo terugleest

[ Voor 4% gewijzigd door finsdefis op 18-11-2022 09:31 ]
Ja daar ben ik zelf ook doorheen gegaan. Ik ken het proces, ik ken de symptomen en ik ken de gevolgen. Ik ben daarentegen ook keer door een proces van een arbeidsconflict gegaan en herken dat proces ook, inclusief de gevolgen en de gevoelens.finsdefis schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:28:
[...]
Heb je ooit van dichtbij het proces naar een burn-out meegemaakt?
Jezelf ziek melden als je niet ziek bent, maar een arbeidsconflict hebtRoenie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:07:
[...]
Wat bedoel je in dit geval met het sociaal stelsel? En met het woord ' onnodig'?
[ Voor 23% gewijzigd door JohnR op 18-11-2022 09:49 ]
/(bb|[^b]{2})/
Maar wat is dan het sociaal stelsel in dit geval? Want de werkgever zal de werknemer bij ziekte moeten betalen. Dus het 'sociaal stelsel' als het geheel van sociale voorzieningen vanuit de overheid wordt dan toch niet belast?JohnR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:48:
[...]
Ja daar ben ik zelf ook doorheen gegaan. Ik ken het proces, ik ken de symptomen en ik ken de gevolgen. Ik ben daarentegen ook keer door een proces van een arbeidsconflict gegaan en herken dat proces ook, inclusief de gevolgen en de gevoelens.
[...]
Jezelf ziek melden als je niet ziek bent, maar een arbeidsconflict hebt
<knip> Svp netjes en beleefd houden. Op de man of steken onder water mag je achterwege laten.Roenie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:53:
[...]
Maar wat is dan het sociaal stelsel in dit geval? Want de werkgever zal de werknemer bij ziekte moeten betalen. Dus het 'sociaal stelsel' als het geheel van sociale voorzieningen vanuit de overheid wordt dan toch niet belast?
[ Voor 42% gewijzigd door Ardana op 22-11-2022 18:55 ]
/(bb|[^b]{2})/
Ik ga er toch vanuit dat er maar heel weinig mensen in staat zijn om bewust en opzettelijk zoiets te faken.
Ze zullen wel bestaan dergelijke mensen maar moet daarvoor ons sociaal vangnet in vraag gesteld worden? Ik denk het niet.
Wij kunnen niet beoordelen of TS 'echt' ziek is of niet, de meesten geloven het wel, sommigen niet. Prima om dat aan te geven als onderdeel van de discussie maar nu paginalang welles/nietes en 'fraude!!11!' ditdat voegt volgens mij niet zoveel toe, zeker omdat wij nooit 100% kunnen beoordelen wat wel en niet klopt, dus we zullen TS op haar blauwe/bruine/groene/hazel ogen moeten geloven.
Scheidslijn tussen een arbeidsconflict, burnout en ziek zijn van een bepaalde situatie is heel erg dun. Het is niet eenvoudig te bepalen waar een burnout vandaan komt. Een arbeidsconflict kan een aanleiding zijn voor een burnout, en een sluimerende burnout kan ook oorzaak zijn van een arbeidsconflict. Soms heb je dat als betrokkene zelf nog niet helemaal door en heb je vooral eerst rust nodig en tijd om weer tot jezelf te komen. Dan kun je dus niet werken en is een ziekmelding heel gerechtvaardigd.JohnR schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:48:
[...]
Jezelf ziek melden als je niet ziek bent, maar een arbeidsconflict hebt
Ik vind je nogal hard en zwartwit hierin. Dat is prima als het over jezelf gaat, maar om anderen daarop aan te spreken of zelfs de indruk te wekken dat ze zich onterecht ziek voelen of melden, vind ik best ver gaan. Zeker op een forum waarin je nu eenmaal niet alle ins en outs kent.
De werkgever is verantwoordelijk voor een goed werkklimaat. Als de TS door de sfeer op het werk uitvalt, dan is de werkgever degene die daar dus voor moet betalen.
<knip> svp vriendelijk houden.
[ Voor 53% gewijzigd door Ardana op 22-11-2022 18:57 ]
Sterkte @fanfare. Ik zou me voor dit topic ook even afsluiten als ik jou was. Geeft je alleen maar extra onrust.fanfare schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:10:
Naar de huisarts geweest; Toeters en bellen ingeschakeld. Per direct geadviseerd elke vorm van werk/contact met werk neer te leggen en medicatie voorgeschreven. Vannacht geen oog dicht gedaan, alsof ik aan de drugs zit ofzo. Nu leeg , vrienden/familie op bezoek om te ondersteunen. Kinderen bij ex. Nu rust nemen.
Sterkte, lijkt me duidelijk dat dit nu het beste traject is en je even helemaal moet afsluiten van je wg.fanfare schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:10:
Naar de huisarts geweest; Toeters en bellen ingeschakeld. Per direct geadviseerd elke vorm van werk/contact met werk neer te leggen en medicatie voorgeschreven. Vannacht geen oog dicht gedaan, alsof ik aan de drugs zit ofzo. Nu leeg , vrienden/familie op bezoek om te ondersteunen. Kinderen bij ex. Nu rust nemen.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
In wocoland is de werkdruk per definitie niet zeer hoog. Dat zijn ambtenaren die zich verschuilen achter politieke keuzes en daardoor dingen niet doen.fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:26:
[...]
Corporatie land. Schaal H/I is gebruikelijk , ik zit in G , schaal lager.
Gedraag je dan ook zo. Je hebt een x aantal taken en thats it. Zo doet de rest in wocoland het ook
Ik zet het even zwart wit op. Salarissen zijn er aardig tot prima voor de verantwoordelijkheden die er zijn.
Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.