Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanfare
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 06-12-2023
Hoi ,

Ik heb echt even advies nodig over de situatie waarin ik mij bevind.

Sinds twee maanden heb ik een leuke (uitvoerende) functie binnen een branche waar ik al een tijdje wil werken. Op basis van de vacature en de gesprekken was ik erg blij dat ik ben aangenomen. Het salaris is niet fantastisch, iets lager dan gebruikelijk maar dat geeft niet want.
1. Eindelijk in mijn gewenste branche werken.
2. Mijn werk/prive balans zou verbeteren.

Doordat ik de beginfase weleens een cursusdag heb bijgewoond waar ook cursisten van andere bedrijven aan deel namen heb ik een goed beeld van wat de functie ongeveer inhoud (regionaal gezien) en de bijbehorende verdiensten.

De balans tot nu:
1. Veel onrust en uitval in het team.
2. Constant aan staan en dus eigenlijk geen werk-privebalans hebben.
3. Veel verantwoordelijkheid dragen
4. Naast mijn uitvoerende taken nog tal van neventaken , oftewel veel verschillende petten dragen.
5. Aantal keren per jaar in de avond werken.

Normaliter is de functie die bekleed uitvoerend en in andere bedrijven wordt de functionaris ondersteund door een backoffice, financiële administratie etc.
Ik ben nu functionaris, backoffice, accountant etc in 1, iets wat vrij ongebruikelijk is in de sector.

Binnenkort heb ik een gesprek met de bestuurder en dan wil ik eigenlijk aangeven dat het werk mij ligt maar dat het salaris veel te laag ligt voor de werkzaamheden die ik uitvoer.

In vergelijking; Ik zag een vacature bij de concurrent voorbij komen, een functieniveau lager, afgebakende taken en die functie is een schaal hoger ingeschaald.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:40

-CJ

Not remastered

Wellicht gekke vraag, maar zijn die extra werkzaamheden daadwerkelijk onderdeel van de functie (lees: ben je er voor aangenomen) of heb jij ze op je genomen omdat iemand anders ze niet doet? In hoeverre ben je andermans problemen aan het dichtlopen.

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06 14:56
-CJ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:47:
Wellicht gekke vraag, maar zijn die extra werkzaamheden daadwerkelijk onderdeel van de functie (lees: ben je er voor aangenomen) of heb jij ze op je genomen omdat iemand anders ze niet doet? In hoeverre ben je andermans problemen aan het dichtlopen.
Dit dus. Zal eens beginnen met alleen de taken uit te voeren die bij je functie omschrijving hoort. Als er blijkt dat er gaten zijn dan ziet management dit ook wel en kunnen ze of formeel jou vragen dit in te vullen of iemand gaan inhuren. Wanneer het het eerste is kan je dan ook eisen gaan stellen mbt beloning,.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
-CJ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:47:
Goede vraag!
Ze zijn wel inherent aan de functie....Sommige taken momenteel niet en die heb ik ook niet in mijn openingspost benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
worldfastest schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Dit dus. Zal eens beginnen met alleen de taken uit te voeren die bij je functie omschrijving hoort. Als er blijkt dat er gaten zijn dan ziet management dit ook wel en kunnen ze of formeel jou vragen dit in te vullen of iemand gaan inhuren. Wanneer het het eerste is kan je dan ook eisen gaan stellen mbt beloning,.
Bij de gemiddelde concurrent wordt mijn functie ondersteund door allerhande andere disciplines, hier is dat niet het geval. Het e.a. wordt afgestoten, er is ook versterking ingeschakeld maar alsnog is mijn takenpakket veel ruimer en draag ik verantwoordelijken die niet rijmen met een goede werk/privebalans en de functieomschrijving/indeling.

Als ik bijv kijk naar de vacature van een concullega dan denk ik. Wow, 0 stress, geen verantwoordelijkheden whatsoever en alsnog meer verdienen. }:|

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:36:
Binnenkort heb ik een gesprek met de bestuurder en dan wil ik eigenlijk aangeven dat het werk mij ligt maar dat het salaris veel te laag ligt voor de werkzaamheden die ik uitvoer.
Ok, en dan zegt die bestuurder, ok, we gooien er x% bovenop!

In hoeverre lost dat iets op?

Alle punten die je noemt blijven bestaan, je kunt alleen een wat duurdere fles drank kopen om 's avonds je verdriet te verdrinken :X

Ik zou in dat gesprek vooral inzetten op een meer realistische afbakening van verantwoordelijkheden, en daarnaast inderdaad mijn ogen open houden voor een andere baan, hoe lullig het ook klinkt na twee maanden. Pas wel op dat het gras elders altijd groener lijkt ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:24
Voor mijn beeldvorming, wat voor functie is het? Wat voor salaris biedt men aan?

Waar kom je vandaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dido schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:17:
[...]
Alle punten die je noemt blijven bestaan, je kunt alleen een wat duurdere fles drank kopen om 's avonds je verdriet te verdrinken :X
Mooi beeld wat je schetst.. hoeveel drank heb je nodig om je werk leuk te houden.. Als dat teveel is dan zou ik een andere baan zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
Dido schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

Ok, en dan zegt die bestuurder, ok, we gooien er x% bovenop!

In hoeverre lost dat iets op?

Ik zou in dat gesprek vooral inzetten op een meer realistische afbakening van verantwoordelijkheden, en daarnaast inderdaad mijn ogen open houden voor een andere baan, hoe lullig het ook klinkt na twee maanden. Pas wel op dat het gras elders altijd groener lijkt ;)
_O- Daar heb je wel een punt.

Afbakening en meer duidelijkheid, naast een fikse loonsverhoging zouden mij binnen kunnen houden.

Ben alleen bang dat afbakening niet gaat lukken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:35
1. Veel onrust en uitval in het team.
Tja, dat is overal zo...
Dat snap ik niet. Je krijgt betaald van 8u tot 17u? Dan zet je gewoon om 17u je telefoon uit. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je werkgever verwacht dat je in de avond nog online komt dan mag hij daar voor betalen...
3. Veel verantwoordelijkheid dragen
Daar zal het salaris naar zijn.. en wat is verantwoordelijkheid? Gaan er mensen dood als je taak niet helemaal af is? Of loopt je werkgever miljoenen euro's mis? Is dat niet gewoon inherent aan je baan? Of überhaupt elke baan?
4. Naast mijn uitvoerende taken nog tal van neventaken , oftewel veel verschillende petten dragen.
Dat stond toch gewoon in je contract?
5. Aantal keren per jaar in de avond werken
Je werkuren staan toch gewoon in je contract? En dit is toch al voordat je tekende duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
xminator schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:19:
Voor mijn beeldvorming, wat voor functie is het? Wat voor salaris biedt men aan?

Waar kom je vandaan?
Corporatie land. Schaal H/I is gebruikelijk , ik zit in G , schaal lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Is deze baan op kantoor/remote/hybrid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
President schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Tja, dat is overal zo...

[...]

Dat snap ik niet. Je krijgt betaalt van 8u tot 17u? Dan zet je gewoon om 17u je telefoon uit. Dat is je eigen verantwoordelijkheid. Als je werkgever verwacht dat je in de avond nog online komt dan mag hij daar voor betalen...

[...]

Daar zal het salaris naar zijn.. en wat is verantwoordelijkheid? Gaan er mensen dood als je taak niet helemaal af is? Of loopt je werkgever miljoenen euro's mis? Is dat niet gewoon inherent aan je baan? Of überhaupt elke baan?

[...]

Dat stond toch gewoon in je contract?

[...]

Je werkuren staan toch gewoon in je contract? En dit is toch al voordat je tekende duidelijk?
Ik heb geen "vaste" werkuren, alles tussen 07.00-18.00 is acceptabel. Over avonden is nooit iets gezegd.

Gewoon even de telefoon uit , theoretisch klopt dit maar in de praktijk kan dit niet.
Samen met twee anderen zijn wij verantwoordelijk voor de hele gang van zaken.. oftewel ik draag 1/3 verantwoordelijk

En nee, al die extra taken staan niet in mijn contract. Contract is sowieso vrij summier.

[ Voor 4% gewijzigd door fanfare op 25-10-2022 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
njitter schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:27:
Is deze baan op kantoor/remote/hybrid?
Combinatie. Kantoor, thuis en op locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Ik heb geen "vaste" werkuren, alles tussen 07.00-18.00 is acceptabel. Over avonden is nooit iets gezegd.

Gewoon even de telefoon uit , theoretisch klopt dit maar in de praktijk kan dit niet.
Samen met twee anderen zijn wij verantwoordelijk voor de hele gang van zaken.. oftewel ik draag 1/3 verantwoordelijk
In de praktijk kan je ook gewoon je telefoon uit zetten om 18.00u dus... Je kiest er voor om dan nog bereikbaar te zijn?

En waar komen die avonden dan vandaan? Cursus? Of moet je 1x per maand verplicht in de avond werken?

Alles wat niet volgens contract/taakomschrijving is: lekker bij je werkgever aangeven en kijken wat de opties zijn en welke beloning er tegenover staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
President schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:32:
[...]

In de praktijk kan je ook gewoon je telefoon uit zetten om 18.00u dus... Je kiest er voor om dan nog bereikbaar te zijn?

En waar komen die avonden dan vandaan? Cursus? Of moet je 1x per maand verplicht in de avond werken?

Alles wat niet volgens contract/taakomschrijving is: lekker bij je werkgever aangeven en kijken wat de opties zijn en welke beloning er tegenover staat...
Avonden zijn verplichte personeel bijeenkomsten zoals presentaties/workshops e.d. bijwonen. Die uren kunnen geboekt worden als tijd voor tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:36:
[...]

Avonden zijn verplichte personeel bijeenkomsten zoals presentaties/workshops e.d. bijwonen. Die uren kunnen geboekt worden als tijd voor tijd.
Ok. Zolang dat op jaarbasis mee valt dan is dat niet zo gek. Had je werkgever je over kunnen informeren van tevoren, maar had je ook zelf kunnen informeren. Neem aan dat dit soort bijeenkomsten bij meer bedrijven in de avond zijn.

Als het wekelijks of maandelijks is dan zou ik daar toch eens naar informeren (het verplichte karakter).

Maar: moet je van je werkgever na 18u nog bereikbaar/online zijn? Of eventueel in het weekend?
Of vind jij dat je die verantwoordelijkheid hebt?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:29:
[...]

Hoezo kan dat niet? Betalen ze je ervoor om 24x7 beschikbaar te zijn?

Snap dat je je beste beentje voor wil zetten maar straks val jij ook onder de uitvallers.

Gewoon heldere duidelijke afspraken maken wat / wanneer en hoe je de werkzaamheden doet.

Kom je er niet met ze uit dan zijn er vast andere banen te vinden.

Werkgevers denken steeds meer dat werknemers maar gewoon alles moeten pikken en altijd bereikbaar zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
President schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:38:
[...]

Ok. Zolang dat op jaarbasis mee valt dan is dat niet zo gek. Had je werkgever je over kunnen informeren van tevoren, maar had je ook zelf kunnen informeren. Neem aan dat dit soort bijeenkomsten bij meer bedrijven in de avond zijn.

Als het wekelijks of maandelijks is dan zou ik daar toch eens naar informeren (het verplichte karakter).

Maar: moet je van je werkgever na 18u nog bereikbaar/online zijn? Of eventueel in het weekend?
Of vind jij dat je die verantwoordelijkheid hebt?
De afgelopen 2 maanden heb ik 6 bijeenkomsten gehad, bijna wekelijks dus. En ik ben in mijn sollicitatie heel duidelijk geweest; Ik draag alleen de zorg voor mijn kinderen en vind een goede werk/prive balans het allerbelangrijkste. Ik kan niet altijd en overal komen opdraven en al helemaal niet in de avond en/of weekend. Daar was alle begrip voor.
Ik MOET niet bereikbaar zijn, vaak reageer ik dus ook niet maar ik moet wel bereikbaar zijn voor mijn team; Als er iemand uitvalt/ziek is dan moeten die afspraken overgenomen worden etc

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:49:
Ik MOET niet bereikbaar zijn, vaak reageer ik dus ook niet maar ik moet wel bereikbaar zijn voor mijn team; Als er iemand uitvalt/ziek is dan moeten die afspraken overgenomen worden etc
Er staan "moet niet" en "moet wel" in 1 zin. Je team is je werk. Als je bereikbaar moet zijn moeten ze daar een vergoeding voor geven, want het is gewoon werk (waarbij ze ook nog eens niet kunnen verwachten dat je 24/7 bereikbaar bent). Als je niet bereikbaar moet zijn, kan je dus je telefoon simpelweg uitzetten. Als je daar problemen mee hebt ligt dat niet aan de werkgever maar aan je eigen grenzen (losse werk/prive telefoon kan hierbij helpen).

In welk geval dan ook; kom eens voor jezelf op. Geef je grenzen aan en wees daar duidelijk over.
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:49:
Ik kan niet altijd en overal komen opdraven en al helemaal niet in de avond en/of weekend.
Blijkbaar al 6 keer in 2 maanden wel. Nogmaals, geef je grenzen eens aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Thomas18GT op 25-10-2022 16:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Als jij duidelijk hebt aangegeven dat je een 0900 - 1700 baan wilt en men heeft wekelijks overleggen buiten die uren dan is er duidelijk een mismatch.

Ik werk zelf 100% remote en zit in een global team. Dat is mijn eigen keuze en ik heb regelmatig late calls. Maar als je voor je kinderen moet zorgen dan gaat dat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:26:
[...]

Corporatie land. Schaal H/I is gebruikelijk , ik zit in G , schaal lager.
Zegt mij niets, maar als een bepaalde schaal gebruikelijk is en jij zit er lager dan ben jij toch eigenlijk een grondlegger van dit probleem? Je had dit toch kunnen aankaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
Ik zie wat ruis onstaan.....Zal even verduidelijken.

Grenzen aangeven kan ik juist heel goed en ik merk dat mijn teamleden dat enerzijds heel fijn vinden en anderzijds dit niet gewend zijn.

Over die avond bijeenkomsten: Er waren meer bijeenkomsten en heb er "slechts" 6 bijgewoond.
Ook heel duidelijk gemaakt; Avonden zijn vanaf nu uitgesloten tenzij organisatie zelf een oppas inzet of het moet echt iets onvermijdelijk zijn. Een bijeenkomst mindmappen is dat niet.

Bereikbaar zijn: Vind het totaal niet erg om bereikbaar te zijn voor mijn team, als we elkaar kunnen helpen graag zelfs. Het moet alleen geen verplichting zijn want daar word ik niet voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
xminator schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:14:
[...]

Zegt mij niets, maar als een bepaalde schaal gebruikelijk is en jij zit er lager dan ben jij toch eigenlijk een grondlegger van dit probleem? Je had dit toch kunnen aankaarten?
Ik ben nieuw in de sector en wist niet dat de functie eigenlijk hoger wordt ingeschaald, pas na gesprekken met collega's uit andere delen van de regio werd mij dit duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:05

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik zit niet in een soortgelijke functie maar spreek je jezelf ook niet tegen deels?
Bereikbaar zijn: Vind het totaal niet erg om bereikbaar te zijn voor mijn team, als we elkaar kunnen helpen graag zelfs. Het moet alleen geen verplichting zijn want daar word ik niet voor betaald.
je wilt graag bereikbaar zijn want "één team, elkaar helpen" maar een zin daarna "het moet geen verplichting zijn want ik word er niet voor betaald".

Als ze nu zeggen, we doen er een schaal bij zodat je er wel voor wordt betaald, ben je dan tevreden? Want dan wordt je wel betaald is het alsnog een verplichting en heb je alsnog geen rust na 18:00 uur. M.a.w. komt de verplichting voort uit salaris of hart-voor-de-zaak?

Tevens ben ik van mening dat wat betreft die avond bijeenkomsten dat je groot gelijk hebt! Ik vind eens (of twee keer) per kwartaal wel een max eerlijk gezegd persoonlijk. Iedere week meerdere bijeenkomsten is echt totaal niet realistisch inderdaad. Zou ook niet oppas laten regelen via je werkgever omdat ze graag willen dat je erbij bent. Dan regelen ze maar bijeenkomsten tijdens werktijd. Belachelijk

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
Shadow_Agent schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:20:
Ik zit niet in een soortgelijke functie maar spreek je jezelf ook niet tegen deels?

[...]

je wilt graag bereikbaar zijn want "één team, elkaar helpen" maar een zin daarna "het moet geen verplichting zijn want ik word er niet voor betaald".

Als ze nu zeggen, we doen er een schaal bij zodat je er wel voor wordt betaald, ben je dan tevreden? Want dan wordt je wel betaald is het alsnog een verplichting en heb je alsnog geen rust na 18:00 uur. M.a.w. komt de verplichting voort uit salaris of hart-voor-de-zaak?

Tevens ben ik van mening dat wat betreft die avond bijeenkomsten dat je groot gelijk hebt! Ik vind eens (of twee keer) per kwartaal wel een max eerlijk gezegd persoonlijk. Iedere week meerdere bijeenkomsten is echt totaal niet realistisch inderdaad. Zou ook niet oppas laten regelen via je werkgever omdat ze graag willen dat je erbij bent. Dan regelen ze maar bijeenkomsten tijdens werktijd. Belachelijk
Het telefonisch bereikbaar zijn in de avond vormt eigenlijk maar 5% van het probleem. Als ik de functie zou uitvoeren zoals mij dat is uitgelegd tijdens de sollicitatieprocedure, dan vormt het niet eens een probleem.

Probleem zit hem in de taken en verantwoordelijkheden, die zijn veel zwaarder en groter dan voorgesteld. Tel daarbij op dat men ook verwacht dat ik aanwezig ben bij avondbijeenkomsten....en voila: 50 -urige werkweken terwijl men mij verzekerde dat dit een ideale baan is om te combineren met mijn gezin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Lijkt me een goede reden om een gesprek aan te vragen met je Manager. Jij bent niet tevreden over je taken en over je salaris. Je werkt er nu 2 maanden. Als je het nu nu niet aankaart dan gaat dat echt niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
njitter schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:36:
Lijkt me een goede reden om een gesprek aan te vragen met je Manager. Jij bent niet tevreden over je taken en over je salaris. Je werkt er nu 2 maanden. Als je het nu nu niet aankaart dan gaat dat echt niet veranderen.
Dat gesprek voer ik met de directeur en dan blijft de vraag staan; Hoe pak dit met beleid aan?
Ik weet dat ze tevreden zijn over mij en me niet kunnen/willen missen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:39:
[...]

Dat gesprek voer ik met de directeur en dan blijft de vraag staan; Hoe pak dit met beleid aan?
De eerste stap is bespreekbaar maken, geef aan wat niet voor je werk en waarom het niet werkt. Als ze dan niet willen buigen dan moet je zelf alsnog de keuze maken om een andere organisatie te zoeken waar je je kunsten kan uitvoeren.

Het met beleid aanpakken is dus niet van vandaag op morgen stellen dat je niet meer komt maar een gesprek hebben met je manager en daar open over zijn wat niet werkt.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:14
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:39:
[...]

"Hoi, ik kwam hier onder belofte ABC, nu is dat XYZ. Dat vind ik jammer. Ik zie dat liever ABC, daarom ben ik hier. Ik snap dat dit wellicht niet mogelijk is, ik ben flexibel en best bereid mee te werken aan X, Y OF Z maar niet structureel en al helemaal niet allemaal want dan kan ik beter elders aan de slag waar dit wel ABC is. Kunnen we daarom afspraken maken over hoe we dit in de toekomst vorm gaan geven? Ik stel voor [voorstel]. Groetjes"

Zolang jij (i) niet een uur durende klaagzang optuigt die lijkt op een ongemotiveerde 9-5 mentaliteit en (ii) met eigen initiatieven openingen biedt om de functie zo in te richten dat deze voor beide partijen goed werkt zul je uiteindelijk met (iii) alternatieven die voor beide partijen werken weglopen.

Ik zou dus aankomen met een pakket oplossingen waar de directeur alleen maar 'ja' of 'nee' op hoeft te zeggen en zelf niet meer na hoeft te denken (en dan het liefste alleen maar voorstellen waarbij hij alleen maar 'ja' kan zeggen).

Bijvoorbeeld:
- niet bijwonen van bijeenkomsten op een avond, tenzij absoluut noodzakelijk voor de werking van het team tegen vergoeding. Geeft aan dat je op de belangrijke moment er gewoon staat.
- de additionele taken die niet in je taakomschrijving passen: welke kun jij redelijkerwijs 'makkelijk' oppakken omdat dit handig is en welke taken vind je acceptabel om uit te voeren? Maak een eigen selectie en stel dat voor. Voor de taken die je dan niet meer oppakt: geef dan ook aan bij wie je binnen de organisatie je deze taken wel ziet. Geeft aan dat je je verantwoordelijkheden neemt en wilt nemen.
- beloning: 'ik ben hier gaan werken voor takenpakket A. Zoals we beiden zien blijkt dat takenpakket ABC en werk ik ook meer uren dan afgesproken. Daarom vind ik mijn salaris niet passen. Ik zou voorstellen mijn salaris aan te passen naar (extra bedrag / extra urencompensatie / bonus / meer vakantiedagen / hogere schaal, whatever je wilt). Geeft aan dat je geen geldwolf bent maar gewoon een eerlijke compensatie voor je ziet.
etc.

TLDR: Geen klaagzang bij de directeur, kom aan met een oplossing die voor beide partijen kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:30:
[...]
Probleem zit hem in de taken en verantwoordelijkheden, die zijn veel zwaarder en groter dan voorgesteld. Tel daarbij op dat men ook verwacht dat ik aanwezig ben bij avondbijeenkomsten....en voila: 50 -urige werkweken terwijl men mij verzekerde dat dit een ideale baan is om te combineren met mijn gezin.
50-urige werkweek? Hoe dan? Je had het over 'tijd voor tijd', dus ik neem aan dat als je donderdagavond 4 uurtjes extra werkt je dan vrijdag 4 uurtjes minder werkt... Of misschien dat je die week je normale uren blijft draaien maar de week erop wat minder uren gaat werken?

Die avond bijeenkomsten maar bij je werkgever neerleggen, dat is te vaak zoals je zelf ook al ervaart.

En taken en verantwoordelijkheden? Mja, dat zit tussen je oren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:30:
Het telefonisch bereikbaar zijn in de avond vormt eigenlijk maar 5% van het probleem.
Bij het het gevoel 'constant aan te staan' denk ik eraan dat je niet om 5 uur 's middags de deur achter je dicht kan trekken. Telefonisch bereikbaar zijn is daar een verklaring voor. Zijn er nog meer zaken die aan dit gevoel bijdragen?

[ Voor 3% gewijzigd door TBTL op 25-10-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
President schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:10:
[...]

50-urige werkweek? Hoe dan? Je had het over 'tijd voor tijd', dus ik neem aan dat als je donderdagavond 4 uurtjes extra werkt je dan vrijdag 4 uurtjes minder werkt... Of misschien dat je die week je normale uren blijft draaien maar de week erop wat minder uren gaat werken?

Die avond bijeenkomsten maar bij je werkgever neerleggen, dat is te vaak zoals je zelf ook al ervaart.

En taken en verantwoordelijkheden? Mja, dat zit tussen je oren...
Ja, zo had ik het mij voorgesteld maar in de praktijk is dat lastig. Nu heb ik een wat rustigere week en dan neem ik wel mijn tijd maar tussendoor word ik toch gebeld met een vraag of er komt een spoedklus tussendoor en weg is de vrije dag.
Als je 3 weken lang 50uur draait , dan kan je dat niet in 1 week compenseren zeg maar.

Het werk even laten liggen, dat is helaas niet mogelijk. Dan komt het op het bordje van mijn al overspannen collega's.

Om even een voorbeeld te schetsen; Stel, je bent aangenomen als vakkenvuller...je gaat er vanuit dat je hoofdtaak vakken vullen is en zo nu en dan komt er nog iets tussendoor. Prima.
Maar er word ook verwacht dat je naast het vakken vullen standaard:
- Kassa draait
- social media beheren
- Administratie bijhouden
- Inkoop verzorgen
- Boodschappen bezorgen

Doe je dat niet, dan gaat de supermarkt failliet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:51
Bij 'tijd voor tijd' dit zo snel mogelijk recht zetten zoals President aan stipt. Er zit 40 uur in de week en geen 50. Je werkt tien uur over om klant X tevreden te houden, als er in de nabije toekomst zich geen downtime voor doet zit er niet anders op dan gewoon vrij te nemen en dan klant Y teleur te stellen.

Ergo: binnen een maand nog drie man er bij of anders afscheid nemen.

[ Voor 10% gewijzigd door jadjong op 25-10-2022 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
TBTL schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:28:
[...]

[...]

Bij het het gevoel 'constant aan te staan' denk ik eraan dat je niet om 5 uur 's middags de deur achter je dicht kan trekken. Telefonisch bereikbaar zijn is daar een verklaring voor. Zijn er nog meer zaken die aan dit gevoel bijdragen?
Ja ..
Het halve bedrijf loopt in standje overspannen.
Vakantie nemen? Dat betekent na je vakantie weer lange werkweken maken om alles te kunnen inhalen/bijbenen. Het werk loopt gewoon door.
Het is in dit bedrijf een beetje zo gegroeid dat iedereen altijd en constant aan staat. Ziek zijn? Vervelend maar dan kan er altijd wel iets voor het werk gedaan worden.

Klinkt allemaal heel negatief maar ik vind het werk echt enorm leuk . Moet alleen naar een betere werk/prive balans want dit doet mijn gezin niet veel goeds.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

In vergelijking; Ik zag een vacature bij de concurrent voorbij komen, een functieniveau lager, afgebakende taken en die functie is een schaal hoger ingeschaald.

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
Voor de concurrent gaan werken. No offence, maar een functie met al die raakvlakken klinkt als een mooie single point of failure en een aankomende burnout.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:57:
[...]

Ja ..
Vakantie nemen? Dat betekent na je vakantie weer lange werkweken maken om alles te kunnen inhalen/bijbenen. Het werk loopt gewoon door.
Het is in dit bedrijf een beetje zo gegroeid dat iedereen altijd en constant aan staat. Ziek zijn? Vervelend maar dan kan er altijd wel iets voor het werk gedaan worden.
Dan is het inderdaad wel prima, accepteren dat het binnen deze organisatie zo werkt en door, dat gezeur over je werk/prive balans mag je mee stoppen want dat gaat niets brengen.

Waarom kom je uberhaupt met deze verantwoording waarom het zo is, je geeft meermaals aan dat het zo voor jou niet werkt. Accepteer dat het niet werkt en bespreek het, kan het aangepast worden is dat een prima uitkomst. Kan het niet is het niet jouw organisatie. Of je accepteert gewoon zoals het is maar dan heeft dit topic ook weinig nut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanfare
Napo schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Dan is het inderdaad wel prima, accepteren dat het binnen deze organisatie zo werkt en door, dat gezeur over je werk/prive balans mag je mee stoppen want dat gaat niets brengen.

Waarom kom je uberhaupt met deze verantwoording waarom het zo is, je geeft meermaals aan dat het zo voor jou niet werkt. Accepteer dat het niet werkt en bespreek het, kan het aangepast worden is dat een prima uitkomst. Kan het niet is het niet jouw organisatie. Of je accepteert gewoon zoals het is maar dan heeft dit topic ook weinig nut.
Waarom deze reactie? Omdat er naar gevraagd wordt ...
Niet gelijk lelijk doen :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
[...]

Ja ..
Klinkt als een bedrijf dat niet echt zorgt voor z'n werknemers maar zoveel mogelijk output wil. Structureel overwerken, geen vakantie kunnen nemen, altijd aan moeten staan.

Kijk niet raar op als je na een half jaar met een burn-out thuis zit..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-06 23:20
[...]
Het is in dit bedrijf een beetje zo gegroeid dat iedereen altijd en constant aan staat.
Dit. Ik zou deze cultuur bespreekbaar maken en het niet op jouw persoon trekken. Het is niet zoals het zou moeten, het is niet gezond en het bedrijf loopt erop leeg want er zijn volop alternatieven op de arbeidsmarkt waar het beter is. Dus het moet niet alleen anders omdat het belangrijk is voor jouw werk/privé-balans, maar omdat het goed is voor ieders werk/privé-balans. Met elkaar is iedereen dit gewoon gaan vinden, waarschijnlijk mede als gevolg van hybride werken. Je ziet dat in meer bedrijven. Persoon A werkt ‘s avonds, stuurt iets naar persoon B die dan niet werkt, maar wel even zijn mail checkt en toch een antwoord geeft. Dat draagt bij aan het gevoel altijd aan te staan.
Dus pak dat als bedrijf aan, kijk naar bedrijven die daar wel oplossingen voor hebben toegepast.
Wat je zelf kunt doen: maak met je team afspraken. We werken overdag en reageren overdag op elkaars mail en vragen. s Avonds en ‘s ochtends vroeg laten we mail met rust, antwoord komt s ochtends na 9 uur. Heeft het echt spoed, kan het niet wachten? Dan kun je bellen.
Idem voor de vrije dagen. Zelf stuur ik soms het standaardje smsje terug met ‘kan nu niet opnemen, stuur app als dringend en anders graag in mail, krijg je morgen antwoord’ (maar dan wat vriendelijker :) ). Zoiets staat ook in mijn out of office. Dat scheelt echt veel, omdat je a) zult zien dat het vaak toch niet zo dringend is en b) je niet meteen met de inhoud wordt lastiggevallen en dus niet in de werkmodus komt. Als jij antwoordt, gaan ze je vaker en makkelijker bellen.
Voor het avondprogramma: dat moet het bedrijf dus afschaffen. Geen workshops meer, geen bijeenkomsten die ook prima overdag kunnen als je er maar tijd voor vrijmaakt. Het is heel makkelijk om alles aan opleiding, training en teambuilding buiten werkuren te organiseren, omdat het dan werkagenda’s niet belast, maar dat is echt fundamenteel een verkeerde keuze als organisatie. Je pleegt roofbouw op de vrije tijd van medewerkers. Zo kun je ook wel een workshop plannen op zondagochtend 4.30 omdat dat nog een tijdstip is waarop de agenda’s leeg zijn. Dus niet doen. Opleiding en bijeenkomsten onder werkuren, tijd vrijmaken en als het niet past: prioriteiten stellen als organisatie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:07
[...]

Ja ..

Klinkt allemaal heel negatief maar ik vind het werk echt enorm leuk . Moet alleen naar een betere werk/prive balans want dit doet mijn gezin niet veel goeds.
Het is niet jouw probleem dat het halve bedrijf in standje overspannen loopt. En het is niet jouw probleem dat je collega’s meer zouden moeten doen als jij het niet doet.

Jij hebt jouw contract en dat is wat je moet doen. Niet meer, niet minder.

Mijn advies: ga per direct grenzen trekken en ga je contract naar de letter naleven. Doe je dat niet….dan ben jij binnen 6 maanden onderdeel van “het halve bedrijf dat in standje overspannen loopt”.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fanfare
Toke_gt schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:14:
[...]

Dit. Ik zou deze cultuur bespreekbaar maken en het niet op jouw persoon trekken. Het is niet zoals het zou moeten, het is niet gezond en het bedrijf loopt erop leeg want er zijn volop alternatieven op de arbeidsmarkt waar het beter is. Dus het moet niet alleen anders omdat het belangrijk is voor jouw werk/privé-balans, maar omdat het goed is voor ieders werk/privé-balans. Met elkaar is iedereen dit gewoon gaan vinden, waarschijnlijk mede als gevolg van hybride werken. Je ziet dat in meer bedrijven. Persoon A werkt ‘s avonds, stuurt iets naar persoon B die dan niet werkt, maar wel even zijn mail checkt en toch een antwoord geeft. Dat draagt bij aan het gevoel altijd aan te staan.
Dus pak dat als bedrijf aan, kijk naar bedrijven die daar wel oplossingen voor hebben toegepast.
Wat je zelf kunt doen: maak met je team afspraken. We werken overdag en reageren overdag op elkaars mail en vragen. s Avonds en ‘s ochtends vroeg laten we mail met rust, antwoord komt s ochtends na 9 uur. Heeft het echt spoed, kan het niet wachten? Dan kun je bellen.
Idem voor de vrije dagen. Zelf stuur ik soms het standaardje smsje terug met ‘kan nu niet opnemen, stuur app als dringend en anders graag in mail, krijg je morgen antwoord’ (maar dan wat vriendelijker :) ). Zoiets staat ook in mijn out of office. Dat scheelt echt veel, omdat je a) zult zien dat het vaak toch niet zo dringend is en b) je niet meteen met de inhoud wordt lastiggevallen en dus niet in de werkmodus komt. Als jij antwoordt, gaan ze je vaker en makkelijker bellen.
Voor het avondprogramma: dat moet het bedrijf dus afschaffen. Geen workshops meer, geen bijeenkomsten die ook prima overdag kunnen als je er maar tijd voor vrijmaakt. Het is heel makkelijk om alles aan opleiding, scholing en teambuilding buiten werkuren te organiseren, omdat het dan werkagenda’s niet belast, maar dat is echt fundamenteel een verkeerde keuze als organisatie. Je pleegt roofbouw op de vrije tijd van medewerkers. Zo kun je ook wel een workshop plannen op zondagochtend 4.30 omdat een tijdstip is waarop de agenda’s leeg zijn. Dus niet doen. Opleiding en bijeenkomsten onder werkuren, tijd vrijmaken en als het niet past: prioriteiten stellen als organisatie.
Dank je wel voor deze reactie, dit is EXACT hoe het loopt in het bedrijf!

Fijn ook dat je voorbeelden beschrijft , kan ik echt meenemen in mijn voorbereidingen voor het gesprek. :)

We zijn als team al druk bezig om zaken te veranderen, nu de organisatie nog mee zien te krijgen. Het lijkt een beetje alsof niemand tegen de directeur durft te zeggen; Ho stop, dit is niet goed voor alle medewerkers.

Laatst had ik een kleine "overwinning" . Of ik even op zaterdag een klusje wilde oppakken en mijn antwoord was nee. Totale verbazing, toch aandringen maar het antwoord bleef nee. Achteraf gezeik gehad? Totaal niet.
Het kan dus wel :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07:23
Hmm, klinkt als een wegwezen baantje. Die zijn er een boel. Probeer wat te netwerken bij je concullega's. Het lijkt erop dat je (nog) niet gekwalificeerd bent om deze baan recht te trekken. Toen ik wat jonger was werkte ik me helemaal kapot bij dit soort bazen. Heb er wel van geleerd, namelijk onderstaande:

Je maakt je eigen keuzes, als de baan te zwaar is (en dat klinkt ie) dan weet je wat je moet doen. Anders moet je oppassen dat je niet zo'n eeuwige zeur wordt die vind dat ie te hard moet werken voor te weinig. je leeft maar een keer, en pas op dat je mojo, lol, plezier, interne motivatie niet verdwijnt.

wel mooi om te zien dat er een boel reageren met wél de capaciteiten, ze stellen je de juiste vragen, hebben meteen door waar het wringt. Zeker weten dat zij het recht zouden kunnen trekken, maar dat jou baas hén niet lang zal willen aanhouden (ondanks hun goede werk) omdat ze teveel kosten en ze zelf het stuur in eigen handen zouden houden. Ik vermoed dat er een paar tussen zitten die mogelijk met een burnout thuis hebben gezeten (ik wel destijds, daarom zo herkenbaar).

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
[...]

Ja ..

Vertrekken. Waarom zou jij dit wel kunnen veranderen. Er zijn genoeg bedrijven met een gezonde werkcultuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:31:
[...]
Laatst had ik een kleine "overwinning" . Of ik even op zaterdag een klusje wilde oppakken en mijn antwoord was nee. Totale verbazing, toch aandringen maar het antwoord bleef nee. Achteraf gezeik gehad? Totaal niet.
Het kan dus wel :D
Precies. En als jij maar consequent nee blijft zeggen en prima beschikbaar bent op normale werktijden, stopt het vragen vanzelf. Het is eerder gemakzucht dan echt verwachten dat je op die tijden beschikbaar moet zijn.

En tip: betrek HR bij je voorbereiding. Wat doen zij aan cultuur en gezond werken? Is superbelangrijk in deze tijd anders ben je straks al je personeel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hebben ze het in de sollicitatiegesprekken dan mooier voorgespiegeld dan het is, of hebben ze niet in de gaten dat iedereen op z'n tandvlees loopt? In het eerste geval kun je natuurlijk aan je sollicitatiegesprekken refereren, dat het tegendeel is gebleken en dat je dat niet fair vindt, in het tweede geval kun je met je collega's een plan maken hoe jullie verbetering zien. Bijvoorbeeld door iemand aan te nemen die alleen de ondersteunende taken op zich neemt oid. Dat zal echt goedkoper zijn dan 2 man met een burnout thuis. Maar ik zou zeker niet onderhandelen voor alleen beter salaris, daar krijg je alleen een goed betaalde burnout van als er verder niks verandert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:55
Jeroenneman schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:02:
[...]

Voor de concurrent gaan werken. No offence, maar een functie met al die raakvlakken klinkt als een mooie single point of failure en een aankomende burnout.
Dit. Waarom zou je in hemelsnaam bij wat op alle vlakken een slechtere keuze lijkt blijven zitten? Je zit er twee maanden, niet jouw probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
Toke_gt schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:42:
[...]

Precies. En als jij maar consequent nee blijft zeggen en prima beschikbaar bent op normale werktijden, stopt het vragen vanzelf. Het is eerder gemakzucht dan echt verwachten dat je op die tijden beschikbaar moet zijn.

En tip: betrek HR bij je voorbereiding. Wat doen zij aan cultuur en gezond werken? Is superbelangrijk in deze tijd anders ben je straks al je personeel kwijt.
HR heeft mij laatst al benaderd omdat ze ook zagen dat het niet goed gaat. Ze wilden juist voorkomen dat ik wegga en hebben beterschap beloofd. Ze waren het eens met al mijn kritiekpunten en vinden al die bijeenkomsten ook onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
scoobs schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 19:51:
[...]

Dit. Waarom zou je in hemelsnaam bij wat op alle vlakken een slechtere keuze lijkt blijven zitten? Je zit er twee maanden, niet jouw probleem. :+
De andere functie is echt een flinke stap naar beneden. In deze functie kan ik in korte tijd een bak aan ervaring op doen die mij in deze branche veel goed zal doen. Als ik bij de concurrent ga werken dan doe ik die ervaring niet op en is mijn groeipad beperkter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
TS u bent te sociaal.
Meetings in de afterhours tegen tijd voor tijd is onzinnig als er in die week geen mogelijkheid is om deze op te namen.
Uw werkgever heeft er ook niets aan dat uw team het uren aan tijd voor tijd aan het opsparen zijn.
Dit gaat of is een berg geld waar de werkgever niets mee kan.
Uw werkgever zal u misschien geen mogelijkheid meer kunnen geven om deze te genieten en dan laten vervalen of laten uitbetalen? (50% naar belasting)

Het is voor mij als tweaker wel duidelijk dat uw team te weinig bemensing heeft voor het werk.
Simple oplossing voor een aantal taken tijdelijk overdragen naar de HR afdeling deze is een ondersteunende tak?
Geeft uw team wat lucht om op adem te komen en nieuw talent te werven.

Wees aub wel eerlijk naar de nieuwe medewerkers over de hoge werkdruk en hoe dit opgelost wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
onno oliver schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:05:
Uw werkgever zal u misschien geen mogelijkheid meer kunnen geven om deze te genieten en dan laten vervalen of laten uitbetalen? (50% naar belasting)
Deze uren worden op eenzelfde manier belast als elk ander uur dat je werkt. De voorheffing is wellicht hoger maar dat wordt rechtgetrokken bij de aangifte IB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:50:
[...]
Het werk even laten liggen, dat is helaas niet mogelijk. Dan komt het op het bordje van mijn al overspannen collega's.
En als jij het er dan maar erbij doet ben je binnenkort de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

De andere functie is echt een flinke stap naar beneden. In deze functie kan ik in korte tijd een bak aan ervaring op doen die mij in deze branche veel goed zal doen. Als ik bij de concurrent ga werken dan doe ik die ervaring niet op en is mijn groeipad beperkter.
Pas wel op daarmee. Want als manusje van alles zul je je nooit kunnen profileren op één gebied.

Nu ga je verdrinken in een beetje accounting, een beetje financial control, een beetje van dit, een beetje van dat. En met een beetje geluk ga je ook nog eens richting burnout.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:04:
HR heeft mij laatst al benaderd omdat ze ook zagen dat het niet goed gaat. Ze wilden juist voorkomen dat ik wegga en hebben beterschap beloofd.
Reality check.

HR komt er nu pas achter dat er een giftige bedrijfscultuut heerst waarin mensen zich de ziektewet inwerken?
Daar komen ze echt nu pas achter, nu jij dara twee maanden werkt?
Of zouden ze dat al veel langer weten, maar er niets aan willen / kunnen doen?

Hoe realistisch is het dat HR (whut??) of wie dan ook, toevallig nu, dat jij er bij bent gekomen, opeens een cultuuromslag in het halve bedrijf voor elkaar gaat boksen, voordat jij in de lappenmand ligt?

Een succesvolle cultuuromslag duurt langer dan jij dit nog trekt. (En die zijn zeldzamer dan eenhoorns op een racefiets!)

Een mislukte of halfbakken poging tot cultuuromslag gaat jou alleen nog maar meer frustratie opleveren.

Hoeveel rode vlaggen wil je hebben voordat je jezelf op de eerste plaats gaat zetten? En dus niet "je carrierepad", "je cv", "het bedrijf", "je collega's", nee, als je niet voor jezelf zorgt doet niemand het, en zien we over enige tijd je topic wel verschijnen over omgaan met een burnout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:50:
[...]

Ja, zo had ik het mij voorgesteld maar in de praktijk is dat lastig. Nu heb ik een wat rustigere week en dan neem ik wel mijn tijd maar tussendoor word ik toch gebeld met een vraag of er komt een spoedklus tussendoor en weg is de vrije dag.
Als je 3 weken lang 50uur draait , dan kan je dat niet in 1 week compenseren zeg maar.

Om even een voorbeeld te schetsen; Stel, je bent aangenomen als vakkenvuller...je gaat er vanuit dat je hoofdtaak vakken vullen is en zo nu en dan komt er nog iets tussendoor. Prima.
Maar er word ook verwacht dat je naast het vakken vullen standaard:
- Kassa draait
- social media beheren
- Administratie bijhouden
- Inkoop verzorgen
- Boodschappen bezorgen

Doe je dat niet, dan gaat de supermarkt failliet.
1. Jij neemt je telefoon op op je vrije dag? :+
2. Niet prima. Als vakkenvuller vul je vakken. Als er iets tussendoor komt van een uurtje, kan je een uur minder vakkenvullen. Als je andere taken op je krijgt geschoven zeg je zonder passende vergoeding nee, als het meer uren zijn dan 40 zeg je sowieso al nee. De boekhouder/inkoper heeft een hoger salaris dan een vakkenvuller, en dat is niet voor niks.

En ze gaan echt niet failliet zonder jou. Je werkt er 2 maanden.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• fanfare
De reacties in dit topic, het feit dat ik een vrije dag heb en al 6 gemiste oproepen op mijn werktelefoon heb staan terwijl het pas 10.30 is doen mij beseffen dat ik inderdaad héél goed op mijn grenzen moet letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Laatst online: 13:07
fanfare schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:25:
De reacties in dit topic, het feit dat ik een vrije dag heb en al 6 gemiste oproepen op mijn werktelefoon heb staan terwijl het pas 10.30 is doen mij beseffen dat ik inderdaad héél goed op mijn grenzen moet letten.
En gebruik nu ook direct die grote rode knop op je werktelefoon.

Uitzetten dat ding!

Je bent goed op weg 8)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Cultuur laat zich heel lastig veranderen. Mooi als het lukt maar niet jouw verantwoordelijkheid. En het duurt lang. Te lang als je niet zelf op de rem trapt. Ik zou een andere baan zoeken. Tenzij je de knop kunt omzetten en voor jezelf kunt zorgen. Je bent goed op weg dus je zou het even een kans kunnen geven: telefoon uit na werktijd, alleen zaken doen die tot je primaire taken behoren, overwerk gelijk compenseren met vrije tijd, et cetera. Als je daar niet het type voor bent: wegwezen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanfare
Ben ik weer! Zit eraan te denken te solliciteren bij een andere organisatie....

Inmiddels meerdere mensen binnen en buiten de organisatie gesproken en het werd mij duidelijk dat burnouts nogal gebruikelijk zijn....momenteel zit 10% met een burnout thuis.

Tel daarbij op dat ik nu al op zie tegen vakantie opnemen vanwege de drukte en chaos die mij bij terugkeer opwacht ....Dit is niet oke.

Maar ......ik zit er pas 3 maanden....geef ik niet te snel op? Breng ik de organisatie niet in grote problemen? Moet ik gewoon ff doorzetten?
Allemaal vragen die door mijn hoofd gaan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:34

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

fanfare schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:38:

Inmiddels meerdere mensen binnen en buiten de organisatie gesproken en het werd mij duidelijk dat burnouts nogal gebruikelijk zijn....momenteel zit 10% met een burnout thuis.

Tel daarbij op dat ik nu al op zie tegen vakantie opnemen vanwege de drukte en chaos die mij bij terugkeer opwacht ....Dit is niet oke.

Maar ......ik zit er pas 3 maanden....geef ik niet te snel op? Breng ik de organisatie niet in grote problemen? Moet ik gewoon ff doorzetten?
Als jij netjes aangeeft dat het niet langer zo kan, een beter aanbod bij de concurrent krijgt.... waarom zou dit dan jouw probleem zijn? Zolang je het netjes afsluit kan jou niets kwalijk genomen worden. Als ze dat wel doen, heet dat 'emotionele chantage' en daar moet jij je al helemaal niets van aantrekken.

De wereld (en dus ook dit bedrijf) gaat echt wel door met functioneren als jij weg gaat hoor ;)

Doen wat goed is voor jou en je kinderen; dat lijkt mij het belangrijkste in deze. Dit soort bedrijfsculturen gaan niet binnen de korte termijn veranderen, dus 'even doorzetten' verandert dan automatisch in 'ik klaag al 5 jaar maar eigenlijk is het nog steeds hetzelfde'

[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 08-11-2022 13:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:25

Contract voor bepaalde tijd? Zo ja, mag je tussentijds opzeggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Altijd goed even bij een andere tent rond te snuffelen, de baan is niet het enige dat je uit een sollicitatie kunt slepen. En krijg je een aanbod, kun je er vanalles mee doen: accepteren, weigeren, bij je huidige baas gebruiken voor onderhandelen salaris/werktijden/etc.
En de prijs voor slechtste werkgever gaat naar ...
Klinkt alsof je er weg moet wezen idd.
Maar ......ik zit er pas 3 maanden....geef ik niet te snel op?
Als iets niet goed zit, zit het niet goed. Langer in die worstfabriek meedraaien gaat daar niets aan veranderen.
Breng ik de organisatie niet in grote problemen?
Ben jij eigenaar/directeur? Niet jouw probleem!
Moet ik gewoon ff doorzetten?
Alleen doorzetten als je denkt dat er wat moois aan het eind van de regenboog ligt. Van wat ik hier lees is die kans gering.
Ga lekker solliciteren, daar knap je van op :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
Wat houdt je tegen? Ik las wel je overwegingen om niet te solliciteren, maar wat zijn voor jou de pluspunten van het bedrijf? En vind je die ergens anders ook?

Op zich zou ik me niet zo druk maken over wat het bedrijf ervan vindt (laat dat lekker hun probleem zijn) of hoe een nieuwe werkgever naar je cv kijkt. Wees dan eerlijk en geef aan dat het niet is wat je ervan verwachtte, dat je behoefte hebt aan een duidelijke en goede werk/privé-balans en dat ze daarin niet konden waarmaken wat ze beloofden. Maar vooral: realiseer je dat de arbeidsmarkt in je voordeel is. Werkgevers zitten niet in de positie om zich af te vragen waarom iemand na drie maanden solliciteert. Die zijn allang blij dat er iemand is die bij ze wil komen werken.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online

Of breng je gezin jezelf en je gezin in problemen door te blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:17
Allerbelangrijkste voor jezelf is of je geestelijk gezond blijft wanneer dit nog lang duurt. Kom je in een neerwaartse spiraal terecht op dat gebied dan ben je een stuk verder van huis dan nu. Solliciteren vanuit een burn-out is nogal lastig.

Je huidige contract is het belangrijkste vraagstuk of je nu of over een aantal maanden gaat solliciteren. Want solliciteren lijkt de enige oplossing, de cultuur ga je niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Heb je dat gesprek met die directeur nu gehad?
Na 3 maanden opgeven is inderdaad snel.

Maar misschien wel verstandig als er niet naar je geluisterd en gehandeld wordt. Je ziet het om je heen (10% burn-out) en je ervaart het zelf, dus je weet waar je naartoe gaat op deze weg. Dat jij van deze weg af wil is duidelijk, de vraag dieje aan de directeur moet stellen is of hij mee gaat. O-)

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:35
Geen idee. Maar dat is voor jou niet relevant. Het feit dat je daar over nadenkt is al een teken dat er iets niet klopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Misschien kun je het eens omdraaien in je hoofd, brengt de organisatie jou niet in grote problemen als je zo doorgaat? :)

Mijn mening is wegwezen, als jij, HR en die directeur er niks aan willen of kunnen veranderen op korte termijn. Op lange termijn sluit je anders achteraan in de burnout rij, en dat is echt niet leuk. Sterkte!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fanfare
Sollicitatie is de deur uit! Vooral gevraagd naar de cultuur en privebalans.. ..Toen er werd gezegd: Wanneer je vrij bent, is je telefoon uit.....toen was ik om haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
Ik lees dit topic voor het eerst en kan je inderdaad alleen maar aanraden om zo snel mogelijk iets anders te zoeken. Het lijkt erop dat dit bedrijf haar medewerkers structureel overvraagd (overwerk, te weinig medewerkers) en onderwaardeert (laag salaris). Nu ben ik benieuwd hoe dit gerelateerd is aan de financiële situatie van het bedrijf, ik weet niet of je hier inzicht in hebt. Is het zo dat ze gewoon zo veel mogelijk winst willen maken of is het echt noodzakelijk voor het bedrijf, omdat ze het anders niet redden. In beide gevallen lijkt het me geen aanrader om er te blijven. Je zou hiervoor eventueel bij de KvK voor een paar euro een of meerdere jaarrekening(en) kunnen opvragen en daar iets uit kunnen afleiden (indien beschikbaar en het bedrijf groot genoeg is om bepaalde informatie te moeten publiceren). Is het trouwens nog een relatief jong bedrijf dat nog flink groeit of is het een al reeds gevestigd bedrijf?

• scoobs
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:55
[b]fanfare in "Functie is zwaarder dan geschetst, hoe onderhandelen?"
So?

Enfin, goed om te horen dat je je eigen leven verkiest boven dat van een generiek bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
J_C_W schreef op donderdag 10 november 2022 @ 17:52:
Ik lees dit topic voor het eerst en kan je inderdaad alleen maar aanraden om zo snel mogelijk iets anders te zoeken. Het lijkt erop dat dit bedrijf haar medewerkers structureel overvraagd (overwerk, te weinig medewerkers) en onderwaardeert (laag salaris). Nu ben ik benieuwd hoe dit gerelateerd is aan de financiële situatie van het bedrijf, ik weet niet of je hier inzicht in hebt. Is het zo dat ze gewoon zo veel mogelijk winst willen maken of is het echt noodzakelijk voor het bedrijf, omdat ze het anders niet redden. In beide gevallen lijkt het me geen aanrader om er te blijven. Je zou hiervoor eventueel bij de KvK voor een paar euro een of meerdere jaarrekening(en) kunnen opvragen en daar iets uit kunnen afleiden (indien beschikbaar en het bedrijf groot genoeg is om bepaalde informatie te moeten publiceren). Is het trouwens nog een relatief jong bedrijf dat nog flink groeit of is het een al reeds gevestigd bedrijf?
Bedankt voor je toevoeging.

Ik heb zelf inzicht in de financiële huishouding van het bedrijf en het gaat prima. Geen financiële problemen whatsoever....sterker nog....we behoren tot de relatieve top in onze branche.
Om eventuele herkenbaarheid te vermijden (directeur is nogal veel actief online) kan ik melden dat het vooral mis gaat op het stukje bedrijfsvoering/management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Nu online

Je hebt de keuze al gemaakt om weg te gaan, heel goed!
Maar ik ben er zelf inmiddels ook achter gekomen dat je altijd voor jezelf moet kiezen!
Loyaliteit richting een bedrijf/organisatie is goed maar er zijn grenzen hieraan. Als puntje bij paaltje komt is deze loyaliteit vaak éénrichtingsverkeer. Een bedrijf/organisatie kiest altijd voor het collectief en nooit voor het individu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:28

Reinier

\o/

wheel schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 13:52:
[...]

Contract voor bepaalde tijd? Zo ja, mag je tussentijds opzeggen?
Dit is wel belangrijk, @fanfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:52
fanfare schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:25:
Nee je moet weg. Dit ga jij niet veranderen. Die is al meerdere keren bij HR gemeld door je voorganger dan wel collega’s. Ook ben je zelf debit door überhaupt je telefoon nummer te delen met collega’s. Daar heb je werk telefoons voor. Wat ik van je lees ben jij idd niet in staat om werk achter je te laten. Dus je moet naar een werkgever die wel privé leven respecteert. Ook je collega’s houden dit in stand, dus dit moet over het hele bedrijf veranderen. De kans dat dit gebeurt voordat jij met burn-out thuis zit is nihil.

Zoek verder, die gevecht ga je nooit winnen. Je zal er alleen maar gestreden uitkomen en dan straks niet de energie hebben voor je nieuwer werkgever.

Lees net dat je al bezig bent met solliciteren, mooie stap. Succes!.

[ Voor 3% gewijzigd door mannowlahn op 12-11-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Laatst online: 16:40
dat je na 3 maanden in je nieuwe functie je al onmisbaar voelt en druk maakt over dat de tent stuk gaat als je er niet bent doet mij afvragen hoe ze uberhaupt hebben kunnen bestaan voordat je er kwam werken.

Ergo: je maakt het zelf ook zo, grenzen stellen, verwachtingen managen, duidelijk communiceren en je daaraan houden. Als je dat in deze functie niet lukt lukt het je in je volgende ook niet. Het ligt niet alleen aan de werkgever :)

edit: trust me: die tent bestond al succesvol voordat je kwam, en zal dat lang nadat je weg ging ook nog doen: je hebt dus zelf vooral veel te leren en veranderen, de volgende werkgever gaat namelijk hetzelfde oproepen bij je.

[ Voor 20% gewijzigd door Bockelaar op 12-11-2022 13:23 ]

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

fanfare schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:04:
HR heeft mij laatst al benaderd omdat ze ook zagen dat het niet goed gaat. Ze wilden juist voorkomen dat ik wegga en hebben beterschap beloofd. Ze waren het eens met al mijn kritiekpunten en vinden al die bijeenkomsten ook onzin.
En hier moet je even goed opletten. HR is niet jouw manager, niet jouw baas, die zitten lekker ver weg en zijn er om de belangen van het bedrijf te beheren, niet de jouwe. Zij weten als geen ander hoeveel mensen er overspannen thuiszitten, dus die beloofde beterschap had allang in actie omgezet moeten zijn.

HR is een compleet andere groep in het bedrijf. Je moet het bedrijf niet als 1 grote partij zien, jouw groep en jouw manager en je manager z'n manager zijn al allemaal aparte factoren. HR is een relatief buitenstaande speler. Als zij zeggen "beter letten op uren en mensen", dan kan dat door een van de managementslagen boven jou terzijde geschoven worden onder de noemer "jamaar, bedrijfskritisch belang" en hups, het misbruik wordt door de vingers gezien onder het mom van "ja, we gaan ons beste beentje hierin voorzetten".

Toezeggingen van HR gooi ik in de categorie pappen en nathouden, tenzij er daadwerkelijk iets positiefs veranderd in de dagelijkse gang van zaken, en niet alleen een nieuw regeltje wat ontweken gaat worden.

Succes met solliciteren.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
Ben het helaas niet geworden bij de ander.... en de situatie is volledig geklapt.....ook tot grote verbazing van mijn teamgenoten. Er is iemand een heel vies spelletje aan het spelen en inmiddels de leiding op de hoogte gebracht.

Ik laat mij niet wegpesten maar wil uiteraard ook niet verder op deze manier.
Het zou ivm ww rechten e.d. niet slim zijn en ik heb een team achter mij staan maar de interim teamleider wil mij dus weg hebben....

Hoe pak ik dit nou slim aan?
Het is beetje warrig maar ik zit even hoog in mijn emotie ....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-06 16:03
fanfare schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:45:
Ben het helaas niet geworden bij de ander.... en de situatie is volledig geklapt.....ook tot grote verbazing van mijn teamgenoten. Er is iemand een heel vies spelletje aan het spelen en inmiddels de leiding op de hoogte gebracht.

Het zou ivm ww rechten e.d. niet slim zijn en ik heb een team achter mij staan maar de interim teamleider wil mij dus weg hebben....

Hoe pak ik dit nou slim aan?
Het is beetje warrig maar ik zit even hoog in mijn emotie ....
Ik zou beginnen met 'grow a pair', en dat klinkt harder dan ik bedoel. Maar lees je topic even na, er mag ook best een mate van zelfstandigheid verwacht worden, en een beetje ruggegraat, dat had dit hele traject wellicht ook wat makkelijker gemaakt. Het is advies vragen over de situatie, het is vervolgens advies vragen over een andere rol/solliciteren, het is vervolgens advies vragen over de nu ontstane situatie. Als je in je zakelijke leven ook zo weifelend bent en overal bevestiging / advies bij nodig hebt snap ik ergens wel dat het niet wil vlotten.

Wat je nu moet doen is the bare minimum. Gewoon doen waarvoor je bent aangenomen, op de gezette tijden. Niets meer maar ook niets minder. Geen werk oppakken buiten werktijd, geen extra petten/verantwoordelijkheden. Zorgen dat je alles documenteert, bij alles aan 'CYA' denken, zorgen dat je HR in de loop brengt van je vermoedens en idealiter met de nodige bewijslast.

Zorg ook dat je zelf niet 'mee gaat doen' en teamleader probeert te wippen of continu kwaad spreekt over hem/haar tegen je collega's of anderen. Wellicht zelfs gewoon de confrontatie aangaan en een meeting inschieten met hem/haar en vragen hoe jullie in deze situatie verzeild zijn geraakt en hoe jullie daar weer uit kunnen komen. Hij of zij zal zich wellicht aangevallen voelen door je eerdere kritiek en praatjes met HR, dat zal ongetwijfeld ook op zijn/haar bordje terecht gekomen zijn.

Ondertussen lekker doorsolliciteren uiteraard, en worst case scenario ziekmelden en aangeven dat je deze situatie mentaal niet meer trekt.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Admin op 15-11-2022 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fanfare
The_Admin schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:56:
[...]

Ik zou beginnen met 'grow a pair', en dat klinkt harder dan ik bedoel. Maar lees je topic even na, er mag ook best een mate van zelfstandigheid verwacht worden, en een beetje ruggegraat, dat had dit hele traject wellicht ook wat makkelijker gemaakt. Het is advies vragen over de situatie, het is vervolgens advies vragen over een andere rol/solliciteren, het is vervolgens advies vragen over de nu ontstane situatie. Als je in je zakelijke leven ook zo weifelend bent en overal bevestiging / advies bij nodig hebt snap ik ergens wel dat het niet wil vlotten.

Wat je nu moet doen is the bare minimum. Gewoon doen waarvoor je bent aangenomen, op de gezette tijden. Niets meer maar ook niets minder. Geen werk oppakken buiten werktijd, geen extra petten/verantwoordelijkheden. Zorgen dat je alles documenteert, bij alles aan 'CYA' denken, zorgen dat je HR in de loop brengt van je vermoedens en idealiter met de nodige bewijslast.

Zorg ook dat je zelf niet 'mee gaat doen' en teamleader probeert te wippen of continu kwaad spreekt over hem/haar tegen je collega's of anderen. Wellicht zelfs gewoon de confrontatie aangaan en een meeting inschieten met hem/haar en vragen hoe jullie in deze situatie verzeild zijn geraakt en hoe jullie daar weer uit kunnen komen. Hij of zij zal zich wellicht aangevallen voelen door je eerdere kritiek en praatjes met HR, dat zal ongetwijfeld ook op zijn/haar bordje terecht gekomen zijn.

Ondertussen lekker doorsolliciteren uiteraard, en worst case scenario ziekmelden en aangeven dat je deze situatie mentaal niet meer trekt.
Grappige is; Men wil dat ik volledig andere taken ga uitvoeren en toen ik aangaf dat niet te zien zitten is de bom gebarsten en was het ineens; Dit gaat zo niet langer.
Inmiddels alles weer op een rijtje en ik voel mij sterk.

Oh en de 1e meeting heb ik dus onverwachts gehad omdat ik een manager betrokken heb; Hij voelde zich betrapt en ging vervolgens door het lint.

Thanks voor de overige feedback.

[ Voor 3% gewijzigd door fanfare op 15-11-2022 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
fanfare schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:45:
Het zou ivm ww rechten e.d. niet slim zijn en ik heb een team achter mij staan maar de interim teamleider wil mij dus weg hebben.....
En welke perspectieven zou dat dan bieden? Want je bent ook. Iet happy in de functie, dus missvhien biedt dit een escape? Naar binnen of naar buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanfare
Toke_gt schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:16:
[...]

En welke perspectieven zou dat dan bieden? Want je bent ook. Iet happy in de functie, dus missvhien biedt dit een escape? Naar binnen of naar buiten?
Klopt, hoewel ....afgelopen dagen veel met het team gepraat en de koers die men wil varen ziet er rooskleurig uit. De interim is het behoorlijk aan het verpesten.....Het hangt wat mij betreft af van de rol van de interim , blijft die een actieve rol spelen dan ziet het er niet goed uit, neemt deze afstand dan kan ik best weer happy verder.
Het zijn even spannende dagen/weken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
fanfare schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:42:
[...]

Grappige is; Men wil dat ik volledig andere taken ga uitvoeren en toen ik aangaf dat niet te zien zitten is de bom gebarsten en was het ineens; Dit gaat zo niet langer.
Inmiddels alles weer op een rijtje en ik voel mij sterk.

Oh en de 1e meeting heb ik dus onverwachts gehad omdat ik een manager betrokken heb; Hij voelde zich betrapt en ging vervolgens door het lint.

Thanks voor de overige feedback.
Hier zou ik inderdaad ook niet mee akkoord gaan, feitelijk betekent dit dat je gewoon een andere functie krijgt? Maar dan wordt dit dus zonder overleg/akkoord van jouw kant even op je bordje geflikkert?

Klinkt echt als een typische middle manager die niks toevoegt en dus maar wild om zich heen gaat meppen als z'n incompetentie wordt blootgelegd ;)

Wat @Toke_gt hierboven ook al zegt; misschien biedt dit juist een uitweg? Je hebt al een traject lopen bij HR, toch? Wellicht dit ook aankaarten en aangeven dat je vertrouwen in de organisatie echt op het nulpunt is en je het niet meer goed ziet komen. Als je daar een vaststellingsovereenkomst (en mogelijk paar maandjes oprotpremie) uit kan slepen dan behoudt je WW en kan je 'rustig' solliciteren. Heb je nu eigenlijk een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd?

Hoe dan ook, blijf je werk doen waar je voor bent aangenomen en zorg dat je zoveel mogelijk op schrift (mail) communiceert met die manager. Geef duidelijk je grenzen aan maar wees niet onredelijk of emotioneel. Oftewel; zorg dat ze jou nergens op kunnen pakken 8)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bockelaar
vanuit manager perspectief: weer zo'n medewerker die zich onmisbaar acht, overal wat van vindt, negativiteit veroorzaakt, het team in onrust stort en zich verheven voelt, achter mijn rug om allerlei onzin de organisatie in spuugt zonder het hoe/wat/waarom te weten. En die is dan ook nog maar net binnen, misschien moet ik hem dan toch maar gewoon wegzetten en zijn jaarcontract zeker niet verlengen.

/// iets met waarheid en midden, we horen maar 1 kant :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bockelaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:33:
vanuit manager perspectief: weer zo'n medewerker die zich onmisbaar acht, overal wat van vindt, negativiteit veroorzaakt, het team in onrust stort en zich verheven voelt, achter mijn rug om allerlei onzin de organisatie in spuugt zonder het hoe/wat/waarom te weten. En die is dan ook nog maar net binnen, misschien moet ik hem dan toch maar gewoon wegzetten en zijn jaarcontract zeker niet verlengen.

/// iets met waarheid en midden, we horen maar 1 kant :)
Aangezien hier maar één kant aanwezig is, en er geen enkele aanleiding is om het verhaal van TS in twijfel te trekken lijkt het me niet bepaald opportuun (en eerlijk gezegd vrij onbeschoft) om dit soort ongesubstantieerde aannames de wereld in te slingeren. De waarheid ligt in het midden, wat er vergeten wordt is dat dat midden het middelpunt van een cirkel is. Niet het midden tussen twee uitersten.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:28

3DDude

I void warranty's

FirePuma142 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:42:
[...]

Aangezien hier maar één kant aanwezig is, en er geen enkele aanleiding is om het verhaal van TS in twijfel te trekken lijkt het me niet bepaald opportuun (en eerlijk gezegd vrij onbeschoft) om dit soort ongesubstantieerde aannames de wereld in te slingeren. De waarheid ligt in het midden, wat er vergeten wordt is dat dat midden het middelpunt van een cirkel is. Niet het midden tussen twee uitersten.
Dat bepaal jij?
Dus omdat een ander(iemand anders dan de TS) zijn verhaal hier niet komt doen. Geloof je alles wat iemand hier zegt.
Dat vind ik een beetje een rare benadering.

Tuurlijk gaan we uit van het goede en dat de TS naar waarheid spreekt. Maar hij werkt er net 2 maanden he.
Er zit zeker een kern van waarheid in de post van Bockelaar.

Hieronder dat is het punt he, Jij doet een aanname op basis wat de TS zegt: Ja uhh 10% zit zeker wel thuis.
Maar kan dat nergens bevestigen; maar veroordeelt wel alvast de werkgever als hufterorganisatie. Tsjah. |:(
(ok dat was je mattie Dido).

Denk dat het uiteindelijke punt is: Enige zelfreflectie mag ook wel.

[ Voor 15% gewijzigd door 3DDude op 16-11-2022 15:54 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bockelaar
en eerlijk gezegd vrij onbeschoft
ok, dus er mag alleen maar eenzijdig <knip> svp netjes houden. worden met TS? Goed voor de discussie ook. Toch vind ik echt oprecht, zonder TS te willen aanvallen of schofferen dat er ook vanuit een werkgever perspectief naar gekeken mag worden. Ik bedoel: kom op: TS is een paar maanden in dienst en heeft het gevoel onmisbaar te zijn, dat is toch best raar? Ik denk dat zijn werkgever voor (en straks na) hem prima functioneerde, dus waar ligt dan de oorzaak van het issue?

Als jij een andere dimensie van een discussie onbeschoft noemt, tja.

[ Voor 2% gewijzigd door Ardana op 22-11-2022 18:48 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Bockelaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:53:
Ik denk dat zijn werkgever voor (en straks na) hem prima functioneerde, dus waar ligt dan de oorzaak van het issue?
Als 10% van je werknemers ziek thuis zit, functioneer je als werkgever helemaal niet prima, dan ben je een smerige uitbuitende hufterorganisatie.
Het goedpraten van een een bedrijfscultuur die mensen ziek maakt vind ik ook onbeschoft.
En ja, "prima functioneren", gegeven wat er verteld is, is goedpraten.

De oorzaak van de giftige bedrijfscultuur bij de werknemer leggen is een klassiek voorbeeld van victim-blaming, en dat is zelfs meer dan onbeschoft in mijn boekje. "Ja, Kevin Spacey functioneerde voor #metoo prima, dus waar ligt dan de oorzaak van het issue?". Echt?
Bockelaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:33:
iets met waarheid en midden, we horen maar 1 kant :)
Over onzinnige dooddoeners gesproken...
Journalism 101:
If someone says it's raining & another person says it's dry, it's not your job to report them both. It's your job to look out the fucking window and find out which is true.
De waarheid ligt over het algemeen helemaal niet in het midden, en het is ronduit discussieverpestend om te doen alsof dat wel zo is. Als je echt redenen hebt om te twijfelen aan de informatie van de TS moet je de aangeleverde informatie verifieren of falsifieren, en vooral niet op basis van een uit je eigen dikke duim gezogen "alternative history" gaan doen alsof je nuance of balans aan kunt brengen.

[ Voor 31% gewijzigd door Dido op 16-11-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Het heeft niet zoveel zin een 'tegengeluid' vanuit de werkgever erbij te fantaseren, want we kennen die kant van het verhaal nou eenmaal niet, en zo gaan 99% van de topics hier. We moeten het doen met de info van TS, en die zal ongetwijfeld (bewust of onbewust) een beetje gekleurd zijn en doorspekt van wat emotie. Niks menselijks is een Tweaker vreemd namelijk :P

Vandaar ook mijn ietwat kritische noten richting TS eerder, ik denk dat hij - los van hoe deze situatie uitpakt - ook bij zichzelf ten rade moet gaan hoe hij in recordtempo in zo'n shitstorm verzandt is geraakt. Kan inderdaad zijn dat de organisatie gewoon een enorme rommel is, maar ik heb het gevoel dat TS (wellicht vanuit 'plichtsbesef') in het begin ook gewoon ver over z'n eigen grenzen is gegaan en dit toen de norm is geworden. Overigens heb je altijd een proeftijd, dus als je echt na een week al zoiets had van "Dit is echt een teringzooi waarin ik niet kan functioneren" had je daar wellicht gebruik van moeten maken, met inderdaad alle financiele/WW-gerelateerde gevolgen van dien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xminator
Dido schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
[...]

Als 10% van je werknemers ziek thuis zit, functioneer je als werkgever helemaal niet prima, dan ben je een smerige uitbuitende hufterorganisatie.
''Eind 2020 gaven ongeveer 1,2 miljoen werknemers (15,7% van de werknemers in Nederland) aan dat zij burn-outklachten hadden''

En dan is dit alleen nog burn-out, je hebt ook nog andere ziekten e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik geef mijn mening, en ik zie die aanleiding niet. Als jij of iemand anders die wel ziet, duidt die dan.
Dus omdat een ander(iemand anders dan de TS) zijn verhaal hier niet komt doen. Geloof je alles wat iemand hier zegt.
Dat vind ik een beetje een rare benadering.
Het lijkt me een hele gezonde benadering. Scepsis is prima, maar onderbouw het dan.
Tuurlijk gaan we uit van het goede en dat de TS naar waarheid spreekt. Maar hij werkt er net 2 maanden he.
Er zit zeker een kern van waarheid in de post van Bockelaar.
Ik heb die kern van waarheid niet kunnen ontdekken met de beste wil van de wereld.
Hieronder dat is het punt he, Jij doet een aanname op basis wat de TS zegt: Ja uhh 10% zit zeker wel thuis.
Maar kan dat nergens bevestigen; maar veroordeelt wel alvast de werkgever als hufterorganisatie. Tsjah. |:(
Ik doe niet een aanname op één bepaald punt. Dat heb je zelf voor mij bedacht. Dat hoeft niet, dat kan ik best zelf. Ook doe je een aanname dat ik de werkgever veroordeeld zou hebben, dat doe ik nergens. Zeker niet in de bewoordingen die je hier kiest. Ook daar geldt, je hoeft voor mij niets te bedenken. Dat doe ik zelf wel.
Denk dat het uiteindelijke punt is: Enige zelfreflectie mag ook wel.
Dat is wel in extremis genuanceerd ten opzichte van je eerdere relaas.
Bockelaar schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:53:
[...]

ok, dus er mag alleen maar eenzijdig <knip> worden met TS?
Zeker niet. Maar onderbouw je kritiek dan.
Goed voor de discussie ook. Toch vind ik echt oprecht, zonder TS te willen aanvallen of schofferen dat er ook vanuit een werkgever perspectief naar gekeken mag worden.
Dat kan best, maar als buitenstaander kan dat in zeer, zeer algemene zin. Je doet wat anders, je maakt het zeer specifiek.
Ik bedoel: kom op: TS is een paar maanden in dienst en heeft het gevoel onmisbaar te zijn, dat is toch best raar? Ik denk dat zijn werkgever voor (en straks na) hem prima functioneerde, dus waar ligt dan de oorzaak van het issue?
Goede vraag om te stellen aan de TS. Ik zou voorstellen dat je dat doet voordat je verregaande aannames doet.
Met de andere dimensie is niets mis, mits onderbouwd. Op de manier waarop je het tot nu toe ingestoken hebt, absoluut onbeschoft inderdaad.

[ Voor 0% gewijzigd door Ardana op 22-11-2022 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

xminator schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:23:
''Eind 2020 gaven ongeveer 1,2 miljoen werknemers (15,7% van de werknemers in Nederland) aan dat zij burn-outklachten hadden''

En dan is dit alleen nog burn-out, je hebt ook nog andere ziekten e.d.
Aangeven dat je "burn-outklachten" hebt is nog iets anders dan met een burn-out thuis zitten.

Ziekteverzuim schommelt volgens het CBS normailter rond de 4 a 5%, en steeg rond Corona naar 6%.

Een andere bron geeft aan dat het ziekteverzuim in febrari van dit jaar rond 5,5% lag, met 60% daarvan coronageralateerd.

10% thuis met een burnout is dan schandalig hoog, hoe je het ook wendt of keert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fanfare
That escalated quickly.
Het probleem met posten op een forum is dat ik natuurlijk niet alles vertel, deels ivm herkenbaarheid.
De organisatie is anders dan standaard en wanneer ik op die details inzoom hebben jullie Tweakers een beter beeld en zul je mijn posts beter begrijpen maar als ik dat doe, ben ik erg makkelijk te herleiden.

Iets wat ik veel terug zie komen 'Doe gewoon je werk/kerntaken en daarmee basta'

Lijkt mij evident en dat is wat ik probeer te doen.
En dat zorgt voor wrijving en backlash in het bedrijf (nouja, de interim)

'Geen ruggegraat'
Juist wel! Men prijst mij enerzijds en anderzijds krijg ik er kritiek op. Totale waanzin en ik begrijp daar dus weinig van.

Een voorbeeld; TS werkt op dag X en X en op bepaalde tijden, dat is de afspraak.
Vervolgens krijg ik uit het niets het verwijt dat ik niet werk op Z en Z , mijn reactie: Wtf?

Etc etc etc.

Inhoudelijk is er weinig aan te merken; Ik doe mijn werk en dat doe ik prima. De eerdere chaos en werkdruk is iets verlaagd en ben duidelijk geweest in wat wel/niet doe.
De situatie is echter dat er ineens , en daar ben ik niet alleen in, wordt ingezoomd op het functioneren van het team en er ineens niemand lijkt te functioneren. Ik ben de eerste die daarmee wordt geconfronteerd en de volgende is binnenkort aan de beurt.
Doordat de hogere leiding is ingeschakeld , is er ineens paniek bij de interim en is hij om zich heen aan het slaan.

Onmisbaar ben ik zeker niet, niemand is onmisbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door fanfare op 16-11-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:27
Herkenbaar.

Niet enkel bij mezelf maar eerder algemeen in de huidige werkomgeving vind ik.

In mijn job kom ik in alle mogelijke sectoren: bouw, onderwijs, zorg,... en ik merk dat er heel veel mensen zijn die moeite hebben om binnen hun eigen grenzen te blijven. Het moet niet gewoon snel maar wel steeds sneller. Het is nooit genoeg.

Ik vraag mij dan af wat hier de oorzaak van is? Zijn we elkaar aan het opjutten?

Ik zeg zelf af en toe tegen mijn baas heel beleefd dat hij mijn grenzen moet respecteren. En dan is het van ’ja, het is waar je hebt gelijk’. Dan wel met de opmerking er bij ’maar ik werk mijzelf wel 24/24 kapot’. Dan ben je een idioot denk ik dan bij mezelf en ik heb er medelijden mee.

Ik denk niet dat het persé een werkgever/werknemer ding. Eerder algemeen mensen tekort en elkaar beginnen opjutten.

Daar zou toch eens een grondig debat moeten over gevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 16 november 2022 @ 10:11:
[...]

[...]

Het goedpraten van een een bedrijfscultuur die mensen ziek maakt vind ik ook onbeschoft.
En ja, "prima functioneren", gegeven wat er verteld is, is goedpraten.

De oorzaak van de giftige bedrijfscultuur bij de werknemer leggen is een klassiek voorbeeld van victim-blaming, en dat is zelfs meer dan onbeschoft in mijn boekje. "Ja, Kevin Spacey functioneerde voor #metoo prima, dus waar ligt dan de oorzaak van het issue?". Echt?

[...]

Over onzinnige dooddoeners gesproken...

[...]

De waarheid ligt over het algemeen helemaal niet in het midden, en het is ronduit discussieverpestend om te doen alsof dat wel zo is. Als je echt redenen hebt om te twijfelen aan de informatie van de TS moet je de aangeleverde informatie verifieren of falsifieren, en vooral niet op basis van een uit je eigen dikke duim gezogen "alternative history" gaan doen alsof je nuance of balans aan kunt brengen.
Hoe weet je die 10% zeker? Zoals ik het lees heeft de TS dat genoemd, maar hoe kan die dat weten? Zijn dat officiële cijfers van HR? Is dat een momentopname of structureel? Ligt dit (enkel) aan de manager/werkgever of (mede) aan andere factoren?

Het is lastig om informatie te checken zonder het verhaal van de manager/werkgever. De TS wil niet teveel delen, wat ik begrijp. En de werkgever zit hier niet. We moeten het dus doen met wat de TS schrijft en er van uitgaan dat dit de waarheid is. En het hoeft geen kwade opzet te zijn. Het is menselijk om (voornamelijk) je eigen kant van het verhaal te zien en dus te vertellen. Ook weet je niet altijd alles.

Kortom, vragen om onderbouwing (wat lastig is gezien de herkenbaarheid van de TS) en de andere kant van het verhaal willen horen is niet goedpraten, maar niet alles klakkeloos aannemen. Dat lijkt mij juist goed en wordt op GoT toch gewaardeerd? Of alleen als het over bepaalde onderwerpen gaat?

De TS is degene die aan zet is. Een bedrijfscultuur/manager veranderen is lastig en een langdurig proces. Zeker als er niet veel medestanders zijn. Als iemand daar de energie en tijd voor heeft zou dat mooi zijn. Maar het klinkt alsof dat hier vechten tegen de bierkaai is en de TS de energie niet meer heeft. Tja, wat zijn dan de opties. In deze arbeidsmarkt lijkt solliciteren mij een betere zet. Wel eerst wat er gebeurd is mentaal een plekje geven voor zover mogelijk, want met een negatief gevoel ergens anders solliciteren is lastig. Dan straal je dat bij het sollicitatiegesprek wellicht wel uit. Het is dus zaak om zaken van je af te laten glijden en zo meer neutraal op andere banen te solliciteren.

offtopic:
Overigens is het mij onduidelijk wat metoo en Kevin Spacey te maken heeft met deze draad. Dat het victim blaming zou zijn? Is Spacey al veroordeeld trouwens? Buiten dat: ik vind hem een hele goede acteur en ik kijk nog steeds met plezier naar zijn films ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Roenie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:20:
[...]
de andere kant van het verhaal willen horen is niet goedpraten, maar niet alles klakkeloos aannemen. Dat lijkt mij juist goed en wordt op GoT toch gewaardeerd? Of alleen als het over bepaalde onderwerpen gaat?
Er is een verschil tussen iets niet klakkeloos aannemen, en een niet onderbouwd tegenovergesteld standpunt innemen. Dat laatste is wat hier gebeurde. Prima om kritisch te zijn, maar stel dan kritische vragen en poneer niet klakkeloos een tegengeluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:46:
[...]

Er is een verschil tussen iets niet klakkeloos aannemen, en een niet onderbouwd tegenovergesteld standpunt innemen. Dat laatste is wat hier gebeurde. Prima om kritisch te zijn, maar stel dan kritische vragen en poneer niet klakkeloos een tegengeluid.
Och, ik zie dat meer als een stijlfiguur om een ander geluid te laten horen dan op dat moment bon ton leek te zijn 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido
  • Nu online

Dido

heforshe

Die weet ik niet zeker, maar het is het enige gegeven dat ik heb. Dan kan ik dat wel in twijfel trekken, en heb ik niets meer. Of ik verzin een ander getal "wat ook zou kunnen kloppen" maar dan ben ik zeker niet constructief bezig :)
Kortom, vragen om onderbouwing (wat lastig is gezien de herkenbaarheid van de TS) en de andere kant van het verhaal willen horen is niet goedpraten, maar niet alles klakkeloos aannemen. Dat lijkt mij juist goed en wordt op GoT toch gewaardeerd? Of alleen als het over bepaalde onderwerpen gaat?
Ik reageerde speciefiek op de uitspraak volgende bewering, en die valt niet onder "de andere kant willen horen", maar onder "een andere kant verzinnen om maar te doen alsof je nuance aanbrengt":
Ik denk dat zijn werkgever voor (en straks na) hem prima functioneerde, dus waar ligt dan de oorzaak van het issue?
Er is letterlijk geen enkele reden om aan te nemen dat de werkgever "prima functioneerde", dus om dat out of the blue te poneren, en daar dan een loaded question aan te verbinden, waarmee geimpliceerd wordt dat de TS zelf het probleem is, noem ik discussieverzieken, en victim-blaming.

Ik ontken echt niet dat er ongetwijfeld een andere kant aan het verhaal is, maar zelf een andere kant verzinnen is naar mijn weten op GoT nog nooit gewaardeerd.
Als iemand bijvoorbeeld een topic opent omdat zijn relatie naar de knoppen is, wordt het niet gewaardeerd als iemand oppert dat de TS misschien wel is vreemdgegaan en het dus waarschijnlijk aan hem zelf ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Dido schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:04:
[...]

Die weet ik niet zeker, maar het is het enige gegeven dat ik heb. Dan kan ik dat wel in twijfel trekken, en heb ik niets meer. Of ik verzin een ander getal "wat ook zou kunnen kloppen" maar dan ben ik zeker niet constructief bezig :)

[...]

Ik reageerde speciefiek op de uitspraak volgende bewering, en die valt niet onder "de andere kant willen horen", maar onder "een andere kant verzinnen om maar te doen alsof je nuance aanbrengt":

[...]

Er is letterlijk geen enkele reden om aan te nemen dat de werkgever "prima functioneerde", dus om dat out of the blue te poneren, en daar dan een loaded question aan te verbinden, waarmee geimpliceerd wordt dat de TS zelf het probleem is, noem ik discussieverzieken, en victim-blaming.

Ik ontken echt niet dat er ongetwijfeld een andere kant aan het verhaal is, maar zelf een andere kant verzinnen is naar mijn weten op GoT nog nooit gewaardeerd.
Als iemand bijvoorbeeld een topic opent omdat zijn relatie naar de knoppen is, wordt het niet gewaardeerd als iemand oppert dat de TS misschien wel is vreemdgegaan en het dus waarschijnlijk aan hem zelf ligt.
Zoals ik eerder schreef zag ik het meer in het algemeen. De opmerking die je specifiek noemt komt inderdaad uit de lucht vallen.

We zien dat met meer topics uiteraard: we horen één kant van het verhaal en dan is het goed om vragen te stellen en er van uit te gaan dat het niet per se precies zo is gegaan. Zoals gezegd is dat niet eens altijd bewust. Maar als je er midden in zit en je wat 'aangedaan' wordt, dan zie je de zaken niet altijd helemaal objectief.

Maar goed, je kunt uiteraard vluchten, vechten of bevriezen. Als het echt zo erg is dan is 'vechten' een lange weg die veel energie kost. Bevriezen kan, maar daar word je vroeg of laat alsnog ziek van. Ik zou dan voor vluchten gaan. Je kunt dit simpelweg niet bestrijden in je eentje. Maar goed, dat is hoe ik het zou doen en dan ben ik nog iemand die een gevecht niet uit de weg gaat. Alleen hier is niet tegenin te gaan. Dat kost je teveel... Maar ieder heeft uiteindelijk zijn-haar eigen karakter en sterke en minder sterke punten. De markt is goed, dus maak daar gebruik van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:58
Dit klinkt inderdaad als wegwezen daar.

Ik ben zelf wel "altijd" bereikbaar, maar daar ben ik ondernemer voor.
De klant krijgt dan ook een jaarrekening van 1,5 ton exc BTW ervoor.

En als in het in de avond/weekend verder gaat dan een enkele vraag gaat de kassa rinkelen a 150% tarief. nachts is het zelfs 200%. Dan laten ze het wel uit hun hoofd om voor spul te bellen dat niet kan wachten.
Pagina: 1 2 Laatste