Reageerde op jouw forumpost in <niet meer toegankelijk>

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Om0_q_bMyfNN3WNqPZVzR41GcOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xJGGkfopVgFylbZCsFO1U4dY.png?f=user_large

Het kan aan mij liggen, maar die is prima toegankelijk. :+

Daantje92 in "1440p 165hz Ultra settings gamen"

Ook de opvolgende reactie resulteert hierin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9WjNjvLy-akepMXQJr9oucjFtM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sbQGBdj99151lHJLoXH5uxLv.png?f=user_large

Inmiddels klopt het wel

[ Voor 28% gewijzigd door D4NG3R op 24-10-2022 10:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:05

Creesch

bla bla!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ad7w2fJGQYUXWDe5I10UpOOXvjI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dZr0ggfo7GH3NiSuUROhXqyE.png?f=user_large

Ik krijg de notificaties zoals zichtbaar in de notificatie. Het topic waar het over gaat kan ik gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Was vandaag eerder gemeld in Reageerde op jouw forumpost in <niet meer toegankelijk>

Nu kreeg ik zelf ook een notificatie naar niet toegankelijk. Even later had die wel de verwijzing naar het juiste topic.

Als leek zou ik aan een cacheprobleem denken.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:19

DaFeliX

Tnet Devver
Ik voeg de twee topics even samen, dat leest/volgt wat makkelijker

Het is mij nog niet helemaal duidelijk waardoor 't probleem werd veroorzaakt, maar gezien het niet consequent fout gaat vermoed ik dat er ergens tussen de verschillende system een hickup zat. Het probleem is dat het uitzoeken ervan nogal tijdrovend is, en gezien de weinige meldingen lijkt 't dat de moeite nog niet waard te zijn. Mochten anderen het probleem alsnog (of consequent) ervaren, meld dat gerust, dan gaan we het verder onderzoeken :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:27

crisp

Devver

Pixelated

Ik gok dat de engine wat traag reageerde. Er is overigens wel een ticket om te kijken of we die engine-call bij de weergave kunnen elimineren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier al de hele dag hetzelfde issue helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
Gister bij mij ook, en ook nu heb ik weer 3 meldingen die ik niet kan openen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/81w1Dej.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Waar ik gisteren wél last had van deze bug is dat nu niet het geval. Welke info hebben jullie nodig om te kunnen achterhalen wat de gemeenschappelijke deler is tussen de mensen met het probleem?

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
Het goede nieuws, ik heb twee zwaargewichten ingeschakeld die het probleem nu aan 't onderzoeken zijn. Het slechte nieuws, ze zijn er nog niet uit wat de oorzaak is.

We zijn er in elk geval druk mee bezig, en houden jullie op de hoogte als 't probleem is gevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
DaFeliX schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:12:
Het goede nieuws, ik heb twee zwaargewichten ingeschakeld die het probleem nu aan 't onderzoeken zijn. Het slechte nieuws, ze zijn er nog niet uit wat de oorzaak is.
We weten in ieder geval nu wat de fix is, de oorzaak nog niet :P Die fix staat onderhand live, maar om het echt te fixen moeten alle engines gerestart worden. Dat gebeurd automatisch vannacht, dus morgen zou het opgelost moeten zijn.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04
Kees schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:45:
[...]

We weten in ieder geval nu wat de fix is, de oorzaak nog niet :P Die fix staat onderhand live, maar om het echt te fixen moeten alle engines gerestart worden. Dat gebeurd automatisch vannacht, dus morgen zou het opgelost moeten zijn.
Oplossing of pleister op de wond? >:)

Maar mooi, kutgw. :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Beter een fix zonder oorzaak dan een oorzaak zonder fix :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dennism schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:07:
Gister bij mij ook, en ook nu heb ik weer 3 meldingen die ik niet kan openen:

[Afbeelding]
Als ze ook echt niet te openen zijn en je weet welk topic het zou kunnen/moeten zijn, staan de berichten er ook echt? Zou kunnen dat je net deze notificaties hebt gekregen over berichten die ondertussen verplaatst zijn naar de prullenbak.

Het is mij met de berichten hier niet duidelijk of men nou wel of niet op de notificatie kan klikken om naar het bericht te gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Als ze ook echt niet te openen zijn en je weet welk topic het zou kunnen/moeten zijn, staan de berichten er ook echt? Zou kunnen dat je net deze notificaties hebt gekregen over berichten die ondertussen verplaatst zijn naar de prullenbak.

Het is mij met de berichten hier niet duidelijk of men nou wel of niet op de notificatie kan klikken om naar het bericht te gaan.
Ik kan er niet op klikken en de posts staan weldegelijk in het betreffende topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

pagani schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:13:
[...]

Ik kan er niet op klikken en de posts staan weldegelijk in het betreffende topic.
Top, dan is mijn idee onjuist en is het geen toevallige samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Er zijn aanwijzingen dat mutaties op topics niet goed in de engine worden verwerkt. Dat wordt nog verder onderzocht, maar er is al een aanpassing gereleased welke het probleem als het goed is provisorisch oplost :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Hero of Time schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:14:
[...]

Top, dan is mijn idee onjuist en is het geen toevallige samenloop van omstandigheden.
Het grappige is dat ik er vanmiddag niet op kon klikken, maar nu op jouw melding wel :P (maar dat is meer verwarring door de topictitel ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 26-10-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
Hero of Time schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Zoals @pagani al aangeeft, je kan inderdaad prima zelf navigeren naar het topic, maar daarmee krijg je de meldingen op dat moment niet weg. Dat gaat dan alleen nog met 'markeer alles als gelezen' volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dennism schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:03:
[...]

Zoals @pagani al aangeeft, je kan inderdaad prima zelf navigeren naar het topic, maar daarmee krijg je de meldingen op dat moment niet weg. Dat gaat dan alleen nog met 'markeer alles als gelezen' volgens mij
Ja, of het icoontje zelf, dat markeert de individuele notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

crisp schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:17:
Er zijn aanwijzingen dat mutaties op topics niet goed in de engine worden verwerkt. Dat wordt nog verder onderzocht, maar er is al een aanpassing gereleased welke het probleem als het goed is provisorisch oplost :)
Bedoel je met een mutatie ook simpelweg een nieuwe post? Want ik had dit probleem maandag in Uitzetten "echte deal" prijsdalingen in pricewatch waar voor zover ik weet niets gemerged/gesplitst/veranderd is in de tussentijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Migrator schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Bedoel je met een mutatie ook simpelweg een nieuwe post? Want ik had dit probleem maandag in Uitzetten "echte deal" prijsdalingen in pricewatch waar voor zover ik weet niets gemerged/gesplitst/veranderd is in de tussentijd.
Ik weet niet precies hoe het zit, mijn collega's zijn daarmee bezig geweest terwijl ik een vrije middag had ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Migrator schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:29:
Het plaatsen van een topic of het aanpassen ervan werd niet doorgegeven.

E.e.a. werd veroorzaakt door een obscure bug in Symfony die in combinatie met onze opzet van event listeners optrad na een recente wijziging in onze code.

Het komt er in het kort op neer dat we 2 event listeners (en soms 3) hebben op het aanmaken en wijzigen van topics. Maar dat de 2e indirect ook zelf die derde event listener toevoegde en het daardoor misging.

Voor de recente wijziging gebeurde dat toevoegen van die derde event listener eerder. Maar sinds de wijziging dus pas terwijl Symfony de events ging verwerken.

De bug in Symfony werd daardoor getriggered; als je tijdens het verwerken (of eigenlijk het bepalen van welke event listeners er zoal zijn) van een event een nieuwe event listener toevoegt, dan worden alle reeds verzamelde event listeners uit de lijst gegooid en dus nooit meer aangeroepen.

En dat gebeurde dus ook met de event listener die verantwoordelijk was voor het doorgeven aan onze engine (een asynchroon bijgewerkte omgeving voor efficiënt zoeken en filteren van data) dat er een nieuw of gewijzigd topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

URL van de reply zelf verandert niet, misschien dan beter die te geven? Ook als dat dan misschien soms nog de oude topictitel meegeeft, of geen titel en 'kale' URL.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:08:
URL van de reply zelf verandert niet, misschien dan beter die te geven? Ook als dat dan misschien soms nog de oude topictitel meegeeft, of geen titel en 'kale' URL.
We halen juist het topic op om ook te checken of de gebruiker (nog) toegang heeft tot het topic. We zouden inderdaad die on-the-fly checks eruit kunnen halen, en de notificatie volledig statisch maken op het moment van versturen, maar dat heeft dan weer negatieve effecten op het moment dat een gebruiker echt geen toegang (meer) heeft. Dat is een keuze die we wellicht moeten (her)overwegen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan moet ook de melding over het niet toegankelijk zijn van de betreffende post verbeterd worden. Want bij posts die verwijdert worden, staat er domweg "je hebt geen toegang tot categorie 6". Iets meer contextuele uitleg is wel op z'n plaats wanneer de notificatie statisch wordt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:51:
[...]

We halen juist het topic op om ook te checken of de gebruiker (nog) toegang heeft tot het topic. We zouden inderdaad die on-the-fly checks eruit kunnen halen, en de notificatie volledig statisch maken op het moment van versturen, maar dat heeft dan weer negatieve effecten op het moment dat een gebruiker echt geen toegang (meer) heeft. Dat is een keuze die we wellicht moeten (her)overwegen.
Beide? 'Dom' de originele post-URL en dan inderdaad netter waar het naarftoe gaat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 21:56:
Dan moet ook de melding over het niet toegankelijk zijn van de betreffende post verbeterd worden. Want bij posts die verwijdert worden, staat er domweg "je hebt geen toegang tot categorie 6". Iets meer contextuele uitleg is wel op z'n plaats wanneer de notificatie statisch wordt gemaakt.
Nu ja, daar staat ook dit nog bij:
Het topic dat je op hebt gevraagd bevindt zich momenteel in een voor jou afgesloten category. Mogelijk is het topic verwijderd.
Maar ik sta open voor suggesties tot verbetering :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@crisp Maak dan in ieder geval van category even categorie, wel zo netjes om alles in het Nederlands te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
sypie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:43:
@crisp Maak dan in ieder geval van category even categorie, wel zo netjes om alles in het Nederlands te doen.
Idd, alleen heb ik dan weer moeite met 't feit dat een post/topic "in een categorie staat". Volgens mij klopt dat niet, want het behoord tot een categorie, niet "in" een categorie. Ik vind de term "categorie" hier sowieso verwarrend, ik heb er daarom nu "gedeelte" van gemaakt. De fix wordt terwijl ik dit type uitgerold :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 19:08
@DaFeliX ik heb hier nu ook nog last van, ook na het herstarten van m'n browser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JqBuYbZ8-uXIU6UUbedhHACq1b4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hOBfuNZCP9wvoRzg1iaruJ8d.png?f=user_large

*edit* nu doet hij het weer na een tiental minuten

[ Voor 12% gewijzigd door dasiro op 01-11-2022 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX

DaFeliX

Tnet Devver
dasiro schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 08:50:
@DaFeliX ik heb hier nu ook nog last van, ook na het herstarten van m'n browser:
[Afbeelding]

*edit* nu doet hij het weer na een tiental minuten
Het is niet hetzelfde probleem in elk geval.

Eerst was het een structureel probleem, waar steeds meer gebruikers last van kregen. Dat is het nu niet meer, het is terug in de oude situatie waarbij het heel soms kan voorkomen dat dit gebeurd. Dat is helaas het nadeel van het a-synchroon verwerken zoals we nu doen; en daar heb jij nu net last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
bedankt voor de feedback.

De reply (en dus notification) gebeurde heel snel na m'n post, dus dat die laatste een probleem gaf kan ik nog snappen, maar dat al m'n andere notificaties ook niet meer toegankelijk waren snap ik nog niet helemaal.

In elk geval leuk dat jullie er zo kort op zitten en toelichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasiro
nu krijg ik bij het aanpassen van m'n eigen bestaande frontpage-post weer de melding "opgegeven reactie werd niet gevonden"
omdat ik een reply wou zetten op een andere post en daar een melding kreeg dat de post niet (meer) bestond. Als ik er nu nog eens op probeer te replyen, dan krijg ik de melding "Deze reactie is identiek aan je vorige reactie." terwijl ik m'n vorige reactie (welke in de root wat en dus geen reply) nog steeds de eerste melding geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

dasiro schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:36:
nu krijg ik bij het aanpassen van m'n eigen bestaande frontpage-post weer de melding "opgegeven reactie werd niet gevonden"
omdat ik een reply wou zetten op een andere post en daar een melding kreeg dat de post niet (meer) bestond. Als ik er nu nog eens op probeer te replyen, dan krijg ik de melding "Deze reactie is identiek aan je vorige reactie." terwijl ik m'n vorige reactie (welke in de root wat en dus geen reply) nog steeds de eerste melding geeft.
Dat is een ander probleem waar op dit moment aan gewerkt wordt. Zie [fp] Wijzigen reactie: Opgegeven reactie werd niet gevonden

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Lijkt dat ik hier wederom een (vergelijkbare) edge case te pakken heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSGPU2B7AzONtF-FxdKVhTjxebU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EfkTrRz7TOhrjkGjGKsQ4XIg.png?f=user_large

Vriendelijke mention aan @crisp omdat die zich altijd inspant voor aan deze kant van GoT :>

Het gaat om deze post: Proton_ in "Het grote geluidseisen airco en wp topic" en inderdaad wederom het mergen van topics wat eerder ook het probleem leek te zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1