[fp] Wijzigen reactie: Opgegeven reactie werd niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 13:21
Ik probeer mijn reactie te wijzigen na het plaatsen. Als ik op wijzig klik krijg ik een javascript alert met de melding "Opgegeven reactie werd niet gevonden".

Het bijbehorende request van de link (https://tweakers.net/reac...son&nocache=1667378926372) geeft dezelfde foutmelding in de error body van de response. Het refreshen (zowel soft als hard refresh) geeft dezelfde foutmelding, en gezien de daadwerkelijke response de foutmelding bevat lijkt het me een backend probleem :P

Maar, voor de volledigheid:

Windows 20H2 met Firefox 106.0.3
PiHole in netwerk draaien, maar tijdelijk disablen heeft geen effect (zoals verwacht).

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb er verder geen zicht op (en het klinkt sowieso als iets wat je niet wilt zien), maar alvast: gebeurt het ook nog na paar seconden wachten en F5?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-04 13:21
Had ik inderdaad ook al gecontroleerd, maar niet gemeld. Het probleem is niet tijdgerelateerd, ook een aantal seconden wachten heeft geen effect.

Gefeliciteerd met je 122e verjaardag, F_J_K :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk-Jan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-05 22:44
Ik heb het zelfde probleem met mijn reactie op dit artikel. Refresh helpt niet. De helft van de reacties lijkt overigens ook dit probleem te hebben als je een +1 probeert te geven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:42

crisp

Devver

Pixelated

We zijn er mee bezig :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 22:39
Ik heb hetzelfde, F5 doet niks. Misschien een cache probleem.
Nu in een nieuw tab lijkt de reactie waarop ik wilde reageren trouwens echt verdwenen.
edit: ik lieg, ik was per ongeluk naar een ander artikel gegaan.

[ Voor 19% gewijzigd door fruitbakje op 02-11-2022 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:48

The Zep Man

🏴‍☠️

Citeren ('quoten') werkt ook niet altijd. Komt terug met een foutmelding ('Opgegeven reactie werd niet gevonden') en citeert 'false'. Dit werkt niet vanaf reacties vanaf 09:35. Met een reactie van 09:30 werkt het wel.

Citeren werkt op deze reactie:
darkempire in ''Nieuwe Deus Ex-game is in vroege ontwikkelingsfase bij Eidos-Montréal''

Citeren werkt niet op deze reactie:
juiced01 in ''Nieuwe Deus Ex-game is in vroege ontwikkelingsfase bij Eidos-Montréal''

[ Voor 124% gewijzigd door The Zep Man op 02-11-2022 11:00 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05 15:37
Ik kan überhaupt geen reacties meer plaatsen met dezelfde foutmelding. Andere browser werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als ik een reactie op de FP plaats, als reactie op een bestaande reactie, dan krijg ik de melding
De reactie waarop je probeert te reageren bestaat niet (meer).
Waarom staat ie er dan? En/of waarom staat ie er na een F5 nog steeds?

Vgs mij is dit een bug. Of de melding wordt onterecht weergegeven, of de niet-meer-bestaande post wordt onterecht nog weergegeven.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Lijkt me hetzelfde probleem als: [fp] Wijzigen reactie: Opgegeven reactie werd niet gevonden (dat misschien een titelfix moet hebben omdat het een breder probleem is)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETH0.1
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10-2023
geld dat ook dat de reactietellers niet meer updaten op de frontpage (de laatste paar frontpage artikelen laten 0 reacties zien terwijl er wel reacties zijn. en dat moderaties uberhaupt niet meer uitgedeeld kunnen worden?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/QfW280M/tw.png

edit: opgelost :)

[ Voor 12% gewijzigd door ETH0.1 op 02-11-2022 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30722

Reageren lukt niet, aanpassen niet... handig :)
Hopelijk snel opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 07:58
Het valt me zojuist op dat er allemaal artikelen lijken te zijn met 0 reacties op de frontpage. Als je ze opent dan blijken er echter wel reacties te staan. Het lijkt er op dat alleen reeds gemodereerde reacties geteld worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjbcYmGyYEkY0J2tPVCGmmPrl8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N88LQrEN7cWMIdMsYWM1oDOr.png?f=user_large
Open ik hier bv het artikel over de nieuwe Deus Ex-game dan zie ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtN6Avid3T6SdCFaZZ7_S6bZyYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/J9Jtg5RCSTReYMNZFQvhQwvx.png?f=fotoalbum_large
Ik weet niet helemaal zeker of dit vandaag pas zo is, het viel me namelijk ook wel eerder op dat als ik zelf gepost had dat de counter niet omhoog ging. Maar het lijkt vandaag net alsof er helemaal niemand geïnteresseerd is in de laatste 5/6 artikelen omdat er 0 achter blijft staan (maar het is dus meer dat er nog niemand aan het modereren is).

edit: Pfff.... ik was het net uitgebreid aan het reproduceren om die screenshots te maken, en precies als ik dit post en terug naar de fp ga is het opgelost. :+ Zal dus wel al iemand mee bezig zijn geweest, top :)

[ Voor 8% gewijzigd door Finraziel op 02-11-2022 12:25 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-05 15:37
Opgelost 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik gok dat dit het fenomeen 'Eventual Consistency' is.
Dat is in essentie wat er gebeurt als je een website host op meerdere machines/hosts. De telling wordt wel bijgehouden maar land in een queue die periodiek wordt uigelezen en verwerkt tot een totaal telling.
Als de queue even hangt, traag is, er utizonderlijk veel reacties tegelijk zijn, etc dan kan t zomaar dat de teller gewoon een tijdje op 0 blijft staan en uiteindelijk alsnog de lucht in schiet.
Hoe groter het platform, hoe sterker merkbaar het is.

Tom Scott had daar een mooie video over.
YouTube: Why Computers Can't Count Sometimes

[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 02-11-2022 12:31 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu weer wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

McKaamos schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:31:
Dat is in essentie wat er gebeurt als je een website host op meerdere machines/hosts. De telling wordt wel bijgehouden maar land in een queue die periodiek wordt uigelezen en verwerkt tot een totaal telling.
Als de queue even hangt, traag is, er utizonderlijk veel reacties tegelijk zijn, etc dan kan t zomaar dat de teller gewoon een tijdje op 0 blijft staan en uiteindelijk alsnog de lucht in schiet.
Hoe groter het platform, hoe sterker merkbaar het is.

Tom Scott had daar een mooie video over.
YouTube: Why Computers Can't Count Sometimes
In die hoek zou ik het ook zoeken, maar die tellers zouden binnen enkele (milli)seconden moeten kunnen worden bijgewerkt, we hebben het hier nou ook weer niet over Reddit of Facebook met talloze servers en duizenden posts per periode.

Als de teller urenlang blijft steken bij Tweakers, is er wel degelijk iets stuk.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:20
Ik kreeg bij het wijzigen van een reactie nog wel de foutmelding: "Het controle-token is niet geldig."

De wijziging was vervolgens wel gewoon uitgevoerd. Misschien heeft dit niets met dit probleem te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-05 18:58

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
CodeCaster schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:33:
[...]
Als de teller urenlang blijft steken bij Tweakers, is er wel degelijk iets stuk.
Klopt, er was wat stuk, en dat is toevallig een kwartiertje geleden gefixt :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 14:38

DaFeliX

Tnet Devver
Aantal topics samengevoegd

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

McKaamos schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:31:
Nee, in dit geval was het een gevalletje 'null' werkt anders in SQL dan in reguliere programmeertalen :P

Effectief werden de niet-gemodereerde reacties niet meegeteld bij het updaten van de reactie-tellers. En door dezelfde bug konden reacties ook niet gemodereerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-05 07:58
Ik zie nu ook dat mijn nieuw geplaatste reacties niet in mijn profiel op het tabblad Activiteit verschijnen... wordt nog aan gewerkt denk ik?

Gamertag: FinrazielNL

Pagina: 1