Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 16:11
delete kan niet? Alles bleek al gezegd.

[ Voor 95% gewijzigd door donaldk op 21-10-2022 03:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-07 16:11
.

[ Voor 99% gewijzigd door donaldk op 21-10-2022 03:38 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
Ik zou zeker eens kijken voor een Ad(h)d test. Mijn zus kwam er na 36 jaar ook achter dat ze dit had (meer de ADD versie) en dankzij medicijnen kan ze nu meer genieten van haar werk èn kan ze beter met geld omgaan (minder impulsief).

Het hoeft niet zo te zijn, maar je beschrijft wel een aantal symptomen vrij duidelijk. En als je het hyperactieve deel niet hebt en met intelligentie vrij goed je gebrek aan concentratie kan verdoezelen op school werd het vaak niet opgemerkt.

Je kunt eens een online test doen om te kijken of er überhaupt iets aan symptomen bij je coorkomt. En zo ja kan je dan altijd een traject in om te bekijken of dit voor jou geld.

Want van je verhaal herken ik wel wat kwa werk. Idee dat je het niet goed doet. Met overwerk toch je klussen last minute nog afmaken terwijl je weet dat je beter kàn maar gewoon niet doet.

Toen mijn zus ADHD was geconstateerd eerst niet over nagedacht. Maar nu ook een traject gestart en het lijkt wel richting ADHD te gaan ook.

Ik zou dat zeker onderzoeken. Want als het iets medisch is, ga je bij waarschijnlijk elke baan tegen dezelfde problematiek aanlopen. En medicatie voor ADHD hoeft lang niet altijd als je daar tegenop kijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Besef dat je geen schulden hebt....

Sluit je leningen over in je hypotheek. En je hebt minder op een nette manier minder schuld dan je huis waard is. Dit is een situatie die je ook prima kan verkopen aan je date.

En fix je uitgaven, zorg dat je een gezonde buffer hebt een buffer die je nodig gaat hebben om überhaupt een carrière switch te kunnen gaan maken.

Als je nu gaat zzpen ga je weer gokken! Of je bent snel uit de shit of je opdracht mislukken en je krijg alleen meer schulden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55
Ga absoluut niet zzp'en man. Dat moet je alleen doen als je subjectief en objectief goed bent in je werk! Je ligt er anders meteen uit zonder WW.

Verder focussen op die 2 schulden van 30k en laat die studieschuld even rusten. Lijkt me prima te doen met 5000 bruto!!

Geniet van de kleine dingen. Block en verwijder alles wat teveel geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:55
RentedMango schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen, maar geen finance meer. Misschien wel een echt beroep, zoals loodgieter, timmerman ofso. Iets met mijn handen of in de buitenlucht.
Wow, dit is voor mij 'dicht bij huis'....
Heb hier geen oplossing voor. Zelf ook mee gekampt. En ik vind het ook raar omdat een kantoor en goed salaris best 'luxe' is. Misschien een avond 'Office Space' kijken? Misschien in de avonduren, weekend of vrije dag omscholen?

[ Voor 10% gewijzigd door Harm_H op 21-10-2022 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
groggy schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 05:31:
Besef dat je geen schulden hebt....

Sluit je leningen over in je hypotheek. En je hebt minder op een nette manier minder schuld dan je huis waard is. Dit is een situatie die je ook prima kan verkopen aan je date.
Het in je eigen hoofd zo doen, dat is prima. Want als je het zo ziet vallen die schulden inderdaad zeker mee. Daadwerkelijk het doen zo ik toch niet doen, want dat kost TS alleen maar meer geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 23:31
Waah schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 04:50:
Ik zou zeker eens kijken voor een Ad(h)d test.
Mijn eerste gedachte en ik heb vergelijkbare ervaringen als Waahs zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:34:
[...]

Het in je eigen hoofd zo doen, dat is prima. Want als je het zo ziet vallen die schulden inderdaad zeker mee. Daadwerkelijk het doen zo ik toch niet doen, want dat kost TS alleen maar meer geld.
Daarin heb je gelijk, mijn punt is meer dat TS niet moet doen alsof zijn situatie uitzichtloos is...
Alleen hij moet leren structureel minder uit te geven dan er binnen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:28
Hoe gaat het nu met TS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Je kunt de TS beter even taggen, @RentedMango . Maar hij is sinds medio december niet meer online geweest.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1 2 Laatste