Toon posts:

[iPad Pro (6e generatie, 2022)] Ervaringen & discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:24
WouterL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:05:
[...]

Ik vind stage manager ook echt heel erg halfbakken. Geen fatsoenlijke scaling opties met een extern scherm, geen optie om te mirorren en de scaling aan te passen aan de externe monitor... Nee, vooral mij zeker nog geen succes. Ook bizar onoverkomelijke scaling issues in mijn externe werkomgeving (SafeNet).

Jammer.
Ik kreeg net (verlaat) een usb-c naar hdmi kabel binnen, merk UNI. Met het doel een tweede HDMI poort te voorzien van een usb-c lead, om de iPad in extended mode op aan te sluiten.

Denk zelfs niet dat ik het nog maar eens zal proberen. Kabeltje krijgt wel een andere functie (wel erg goede kwaliteit, die UNI kabels) totdat Apple eens een lijn trekt in de visie van wat de iPad als desktopvervanger kan of moet zijn.

Tot dan spendeer ik er liever geen energie aan. Dan maar de iPad als iPad gebruiken.

Jammer, want begin december keek ik er erg naar uit. Had er echt veel van verwacht.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:37
Amos_x schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Ik kreeg net (verlaat) een usb-c naar hdmi kabel binnen, merk UNI. Met het doel een tweede HDMI poort te voorzien van een usb-c lead, om de iPad in extended mode op aan te sluiten.

Denk zelfs niet dat ik het nog maar eens zal proberen. Kabeltje krijgt wel een andere functie (wel erg goede kwaliteit, die UNI kabels) totdat Apple eens een lijn trekt in de visie van wat de iPad als desktopvervanger kan of moet zijn.

Tot dan spendeer ik er liever geen energie aan. Dan maar de iPad als iPad gebruiken.

Jammer, want begin december keek ik er erg naar uit. Had er echt veel van verwacht.
Ja het is echt jammer. Wat dat betreft zit Dex op dit moment echt een stuk beter in elkaar.

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01 11:47
Ik mag mij ook melden in dit topic: morgen komt mijn Apple iPad Pro (2022) 11 inch 128GB Wifi Space Gray + Apple Pencil 2 binnen. Idem voor de Apple Folio. Dit ter vervanging van een iPad 6e generatie uit 2018 die gewoon niet meer vooruit te branden is (clean install mocht niet baten). Erg zin in om weer met - bijvoorbeeld - Procreate aan de slag te gaan.

Prijs blijft slikken, maar het idee is wel dat deze wel aanzienlijk langer meegaat dan zijn voorganger. Nog een iPad Air overwogen, maar 64GB is voor mijn gebruik te weinig. Ga je een trapje hoger, dan is het prijsverschil met de Pro wel erg klein & krijg ik daar o.a. 120Hz voor terug, wat (net als op mijn MacBook Pro) wel erg prettig is. Refurbished nooit overwogen, koop het liever nieuw. Ben benieuwd :)

• Amos_x
Niet specifiek iPad Pro gerelateerd.

Ik heb me nog eens gewaagd aan een ‘matte screenprotector’. Ik had een glass screenprotector die echt prima was. Heel fijn qua gevoel, gemakkelijk aan te brengen, en je merkte er helemaal niets van. (ESR denk ik)

Nu zal elke glass screenprotector wel in orde zijn natuurlijk.

Ik gebruik m’n iPad echter ook om te noteren met de pencil, en dan is zo’n screenprotector echt helemaal onbruikbaar. Je glijdt alle kanten op, en het is onmogelijk ook zelfs nog maar een handtekening te zetten of een nota te maken.

Dus weer op zoek naar screenprotectors met een grovere textuur. Ik heb dan een “paperfeel” besteld en aangebracht.

Schrijven gaat nu prima, maar bij het scrollen met je vingers hoor je nu dat ‘vinger op papier’ geluid. Ook heb ik ‘m niet super aangebracht (zit nog 1 belletje onder maar dat ligt aan mij)

Vroeger had ik eens “paperlike” waar je toch veel marketing over ziet (als je wat rond zoekt op YouTube of zo). Maar daar vond ik de korrel toch te grof, waardoor je een sterk vertekend kleur beeld had. Dat rood/groen/blauwe diffractie en ‘waas’ op de korrel, waardoor een wit vlak er nogal vreemd uit zag.

Als je gewoon zoekt op ‘matte’ screenprotectors heb je een beter compromis. Wel ok om te schrijven, en niet die zware visuele korrel die je bij paperlike zag.

Zal ‘m er even op laten, want bij een vorige poging merkte ik wel dat het effect redelijk snel verdween. Waarschijnlijk omdat natuurlijke handolien de poriën terug gladstreken.

Om te schrijven => matte. Beeldkwaliteit => glass screenprotector. Helaas is er geen perfecte middenweg, en is het altijd een trade-off/compromis. Heb ik de ene erop, wil ik de andere, en omgekeerd.

Paperfeel lijkt me wel vol te houden. TBC…

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:33
Amos_x schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:06:
Niet specifiek iPad Pro gerelateerd.

Ik heb me nog eens gewaagd aan een ‘matte screenprotector’. Ik had een glass screenprotector die echt prima was. Heel fijn qua gevoel, gemakkelijk aan te brengen, en je merkte er helemaal niets van. (ESR denk ik)

Nu zal elke glass screenprotector wel in orde zijn natuurlijk.

Ik gebruik m’n iPad echter ook om te noteren met de pencil, en dan is zo’n screenprotector echt helemaal onbruikbaar. Je glijdt alle kanten op, en het is onmogelijk ook zelfs nog maar een handtekening te zetten of een nota te maken.

Dus weer op zoek naar screenprotectors met een grovere textuur. Ik heb dan een “paperfeel” besteld en aangebracht.

Schrijven gaat nu prima, maar bij het scrollen met je vingers hoor je nu dat ‘vinger op papier’ geluid. Ook heb ik ‘m niet super aangebracht (zit nog 1 belletje onder maar dat ligt aan mij)

Vroeger had ik eens “paperlike” waar je toch veel marketing over ziet (als je wat rond zoekt op YouTube of zo). Maar daar vond ik de korrel toch te grof, waardoor je een sterk vertekend kleur beeld had. Dat rood/groen/blauwe diffractie en ‘waas’ op de korrel, waardoor een wit vlak er nogal vreemd uit zag.

Als je gewoon zoekt op ‘matte’ screenprotectors heb je een beter compromis. Wel ok om te schrijven, en niet die zware visuele korrel die je bij paperlike zag.

Zal ‘m er even op laten, want bij een vorige poging merkte ik wel dat het effect redelijk snel verdween. Waarschijnlijk omdat natuurlijke handolien de poriën terug gladstreken.

Om te schrijven => matte. Beeldkwaliteit => glass screenprotector. Helaas is er geen perfecte middenweg, en is het altijd een trade-off/compromis. Heb ik de ene erop, wil ik de andere, en omgekeerd.

Paperfeel lijkt me wel vol te houden. TBC…
Die glasprotector is echt voor de bescherming. Is het niet een idee om bovenop de Glassprotector een paperlike te plakken?

• Amos_x
SamSid schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:31:
[...]

Die glasprotector is echt voor de bescherming. Is het niet een idee om bovenop de Glassprotector een paperlike te plakken?
De paperlike is ook voor bescherming hoor. Het is ongeveer even rigide en ‘hard’ als ‘schil’ als een glass protector. In elk geval, het aanbrengen, van 1 kant naar de andere voelt gelijkaardig aan.

De ene boven de andere lijkt me dan ook geen meerwaarde te bieden.

Ik wel eens gedacht of het niet mogelijk zou zijn om een soort clip-on of velletje te ontwerpen dat je er enkel oplegt bij het schrijven. Te vergelijken met transparant calqueerpapier. Het is misschien gedoe, maar als pencil gebruiker kan ik daar best mee leven. Heb je het beste van beide werelden.

Een onbeschermd scherm of scherm met glass protector enerzijds, en een ander om te schrijven/schetsen.

• Robert1989
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:39
Amos_x schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:44:
[...]

De paperlike is ook voor bescherming hoor. Het is ongeveer even rigide en ‘hard’ als ‘schil’ als een glass protector. In elk geval, het aanbrengen, van 1 kant naar de andere voelt gelijkaardig aan.

De ene boven de andere lijkt me dan ook geen meerwaarde te bieden.

Ik wel eens gedacht of het niet mogelijk zou zijn om een soort clip-on of velletje te ontwerpen dat je er enkel oplegt bij het schrijven. Te vergelijken met transparant calqueerpapier. Het is misschien gedoe, maar als pencil gebruiker kan ik daar best mee leven. Heb je het beste van beide werelden.

Een onbeschermd scherm of scherm met glass protector enerzijds, en een ander om te schrijven/schetsen.
Dat is er van pen.tips .. Zelf vindt ik de paperlike fijner omdat als je het hier niet merkt dat er een kruimeltje op je scherm zit bij het plaatsen ervan heb je helaas krassen erna op het scherm :(

• Amos_x
Robert1989 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:08:
[...]

Dat is er van pen.tips .. Zelf vindt ik de paperlike fijner omdat als je het hier niet merkt dat er een kruimeltje op je scherm zit bij het plaatsen ervan heb je helaas krassen erna op het scherm :(
Oef, ik las dit op snelheid eerder deze week even alsof paperlike of paperfeel bij het plaatsen krassen kan maken op het scherm als er iets tussen zit. Ik was al ongerust :P Nu lees ik het wel goed, bij een permanent aangebrachte screenprotector heb je dat dus niet.

Wel een goede tip, die Pen.Tips, bedankt! En exact wat ik omschreef. Misschien wil ik het wel eens (heel voorzichtig) proberen. Best of both worlds.

Permanente krasjes op dit erg mooie iPad Pro scherm wil ik uiteindelijk wel vermijden (begrijpelijk). (behuizing maakt me minder uit, het scherm daar moet je steeds op kijken namelijk. Indien iemand weer de comment wil maken ivm te neurotische hoesjes gebruiker :+ )
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee