MagniArtistique schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 00:57:
[...]
De prijs waarvoor er ingekocht wordt. Volgens mij is dat niet meer dan normaal. En als voor 40 euro per uur zwart de vakman genaaid wordt (8x40x21 sv dagen = 6700 NETTO. Dat verdien je als minister president niet eens per maand. Dus houd op man. Het allemaal gulzige korte termijn visie.
Je doet net alsof de beste man nu hij geen btw afdraagt ook geen kosten meer heeft...
- afschijving op zijn bus
- afschrijving op zijn aanhanger
- afschrijving op gereedschap
- slijtage middelen (enig idee wat bijvoorbeeld een goed zaagblad kost??)
- loods die hij huurt of afbetaald.
- ect.
Of geen risico's meer loopt:
- ziek = geen inkomen
- diefstal van gereedschap (gebeurt ook bij de klant op de oprit)
- verschil op materiaalkosten tussen moment van offereren en bestellen.
- ect.
Tuurlijk mag je best wat vinden van zijn marge op het materiaal. Maar dan verwacht ik dat je ook in een adem benoemd dat zijn uurloon bizar laag is... Voor een vakman zijn in mijn regio (noord oost Brabant) bedragen tussen de 65 en de 75 euro redelijk. In de randstad mag je hier zo nog enkele tientjes bij op tellen.
Dus prima jij wil een redelijke marge op materiaal betalen, dan ook een redelijk uurloon. Het ging om iets van 3200 euro op de bon? Zal een ex btw factuur zijn, 12% er op is €3584 + btw(21%) = €4336,64
+ Stelpost op kleine materialen, €450.-
Het was ong een week werk: 40(u) x 75(a) = €3000 + btw (9%?) = €3270.-
+ Huur van steiger en of hoogwerker, €1000.-
Totale kosten: € 9056,64
- Offerte is een week geldig,
- Aanbetaling van 30% te voldoen binnen 5 werkdagen na akkoord op offerte
- Werkzaamheden worden uitgevoerd circa 6 - 12 maanden na ontvangst aanbetaling.
- Bij een onvoorziene prijswijziging van meer dan 5% (in aanloop naar de werkzaamheden) worden alle kosten een op een aan de klant doorberekend.
- indien werzaamheden in het nieuwe kalenderjaar uitgevoerd worden vind er een inflatiecorrectie plaats op de arbeid .
- Meerwerk op verzoek van opdrachtgever is niet bij de prijs inbegrepen. En zal apart geofereerd/gefactureerd worden.
Zo wel tevreden?