Vraag aan WoutF over MAXICT - een half jaar later.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 19.942 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:28
MuddyMagical schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:52:
Grappig om te zien dat blijkbaar een omslag is geweest na 7 februari met bijna alleen maar newbie's met positieve reviews bij MaxICT. Weer een nieuwe batch aangeschreven met het verzoek om positieve reviews te schrijven?
Tsja, je ziet bij (ik pak er maar even een) Coolblue hetzelfde. Van de 44 reviews zijn er 32 reviews van newbies en slechts 2 daarvan zijn negatief.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Je zou bijna een correlationeel onderzoekje doen om te kijken of nieuwe accounts duidelijke hogere ratings geven dan bestaande accounts.

Als het eerlijke reviews zijn verwacht je geen verschil. Maar zo op het oog zijn de nieuwelingen toch wel enthousiaster.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:07
Ik heb er 1x iets besteld voor een goede prijs en heb geleverd gekregen, dus in mijn ervaring is MaxICT een 5/5 shop. Zo zijn er blijkbaar best wat mensen. Dat het ook wel eens fout gaat, tja, blijf reviewen 🤷‍♂️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:18

WCA

Zebby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:04:
Ik heb er 1x iets besteld voor een goede prijs en heb geleverd gekregen, dus in mijn ervaring is MaxICT een 5/5 shop. Zo zijn er blijkbaar best wat mensen. Dat het ook wel eens fout gaat, tja, blijf reviewen 🤷‍♂️
Het ding is:

Jij hebt iets gekocht
Je hebt het op tijd binnen gekregen
Wat je gekregen hebt is wat je besteld had.

Is dat iets wat bewonderenswaardig is, of is dat het absolute MINIMUM wat een shop moet doen? Het achterlaten van een review (laat staan een van 5 sterren) omdat een shop doet wat ze moeten doen geeft een verkeerd beeld van hoe een shop opereert.

En tuurlijk gaat het meestal gewoon goed, maar het gaat ook bovengemiddeld vaak fout bij deze winkel. Dit topic gaat niet over jouw bestelling die goed gegaan is, maar over al die bestellingen die fout gegaan zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
WCA schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:24:

Is dat iets wat bewonderenswaardig is, of is dat het absolute MINIMUM wat een shop moet doen? Het achterlaten van een review (laat staan een van 5 sterren) omdat een shop doet wat ze moeten doen geeft een verkeerd beeld van hoe een shop opereert.

En tuurlijk gaat het meestal gewoon goed, maar het gaat ook bovengemiddeld vaak fout bij deze winkel. Dit topic gaat niet over jouw bestelling die goed gegaan is, maar over al die bestellingen die fout gegaan zijn.
Dat is exact wat ik verwacht van een webshop. Als er dan vervolgens in de aftersales wat fout gaat, dan neem ik dat er ook in op.

En als iedereen bij wie het fout gaat dat ook in de reviews achterlaat - en dat is zoals je aangeeft bovengemiddeld vaak - dan zal die score toch heel snel rood worden? Ik kan me herinneren dat de verhouding slechte reviews veel hoger is, gezien mensen eerder klagen dan aanprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Zebby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Dat is exact wat ik verwacht van een webshop. Als er dan vervolgens in de aftersales wat fout gaat, dan neem ik dat er ook in op.

En als iedereen bij wie het fout gaat dat ook in de reviews achterlaat - en dat is zoals je aangeeft bovengemiddeld vaak - dan zal die score toch heel snel rood worden? Ik kan me herinneren dat de verhouding slechte reviews veel hoger is, gezien mensen eerder klagen dan aanprijzen.
Wat is het nut van reviews van 5 sterren die niks meer betekenen dan 'webshop voldoet aan het minimum waar een webshop aan moet voldoen'?

Als er niks is om te beoordelen dan hoort er ook geen beoordeling bij. Het is een simpele transactie, ik geef geld, jij geeft product. Daar valt niks aan te beoordelen. De beoordeling komt pas als er dingen zijn die afwijken van de 'normale' ervaring, in positieve of negatieve zin.

Dingen als extra service, aftersales, vlotter dan normaal geleverd of andere dingen die écht verschil maken tegenover een andere webshop. Dát is wat waard.

Als de norm de maximale score waard is, zijn reviews niet nuttig.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
WCA schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:03:
[...]

Wat is het nut van reviews van 5 sterren die niks meer betekenen dan 'webshop voldoet aan het minimum waar een webshop aan moet voldoen'?

Als er niks is om te beoordelen dan hoort er ook geen beoordeling bij. Het is een simpele transactie, ik geef geld, jij geeft product. Daar valt niks aan te beoordelen. De beoordeling komt pas als er dingen zijn die afwijken van de 'normale' ervaring, in positieve of negatieve zin.

Dingen als extra service, aftersales, vlotter dan normaal geleverd of andere dingen die écht verschil maken tegenover een andere webshop. Dát is wat waard.

Als de norm de maximale score waard is, zijn reviews niet nuttig.
Om een zaak als MaxICT als zijnde slecht aan te merken? De halve thread is hier dat ze juist NIET doen wat het basale is wat van een webshop wordt verwacht. Voorraad niet op orde, leveringen niet gedaan of te laat - zelfs op de laatste pagina gaat het erover. Aftersales is een apart onderdeel van de reviews voor een reden. Heb echt het idee dat je hier bent om te zeiken voor 't zeiken, want wat je zegt slaat echt kant nog wal wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Zebby schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 14:14:
[...]

Om een zaak als MaxICT als zijnde slecht aan te merken? De halve thread is hier dat ze juist NIET doen wat het basale is wat van een webshop wordt verwacht. Voorraad niet op orde, leveringen niet gedaan of te laat - zelfs op de laatste pagina gaat het erover. Aftersales is een apart onderdeel van de reviews voor een reden. Heb echt het idee dat je hier bent om te zeiken voor 't zeiken, want wat je zegt slaat echt kant nog wal wat mij betreft.
Jij schrijft:
Het kan prima dat jij je bestelling gewoon kreeg, en in de meeste gevallen zal het ook gewoon goed gaan. Maar betekent dat dat een review van 5/5 sterren dan een nuttige toevoeging is aan de reviewsectie? Nee, ik vind van niet.

Het gaat niet om zeiken, het gaat erom dat het argument "Bij mij ging het wel goed" gewoon compleet irrelevant is voor deze discussie

Share and Enjoy!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:36
Znorkus schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:24:
Je zou bijna een correlationeel onderzoekje doen om te kijken of nieuwe accounts duidelijke hogere ratings geven dan bestaande accounts.

Als het eerlijke reviews zijn verwacht je geen verschil. Maar zo op het oog zijn de nieuwelingen toch wel enthousiaster.
@Znorkus ik vond dit als vraag interessant genoeg om dit eens uit te zoeken!

Stap 1: scrapen van de MaxICT shopreviews --> 2408 reviews

Stap 2: data-analyse. Reviews ouder dan 1 jaar niet meetellen (net zoals de normale PW statistiek doet) en dan een limiet van 100 karma om onderscheid te maken tussen nieuwelingen en vaste bezoekers:

karma#reviewsalgemeenverzendingklantenservice
<100264.4624.5884.500
>=100973.3613.3663.043
0-infinite1233.5933.6023.289

Leggen we de limiet op 500:
<500663.7733.6253.545
>=500573.3863.5753.000

Leggen we de limiet op 1000:
<1000763.7113.5933.451
>=1000473.4043.6183.031

Disclaimers: lage karma staat niet persé gelijk aan nieuwelingen. Even goed kan een review met een hoge karma destijds gemaakt zijn door een enthousiaste nieuweling die is blijven hangen en karma heeft opgebouwd.

Desondanks:
Lage karma reviewers zijn inderdaad aanzienlijk positiever dan hoge karma reviewers. Echter: de score wordt slecht 0.3 opgetild door de enthousiaste nieuwelingen. Zou je dus een filter maken om enkel reviews te zien van vaste bezoekers (karma>100), dan is de score wat slechter maar niet dramatisch veel slechter.

Het zou nog interessant kunnen zijn om niet op karma te selecteren, maar reviews te pakken waarbij de reviewer dezelfde dag zich geregistreerd heeft. Maar, dit was voor mij even het makkelijkste om te doen (plus dat er wel eens geroepen is om een karma-filter te implementeren).

[ Voor 19% gewijzigd door vanaalten op 14-03-2023 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
@vanaalten lekker bezig! Ik weet niet hoeveel werk het zou zijn, maar zou je hetzelfde kunnen doen met karma>500 en karma>1000 ?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanaalten
Freeaqingme schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:07:
@vanaalten lekker bezig! Ik weet niet hoeveel werk het zou zijn, maar zou je hetzelfde kunnen doen met karma>500 en karma>1000 ?
@Freeaqingme heb m'n post bijgewerkt met die alternatieve karma-limieten - het werk zat vooral in de post zelf bewerken, want de data wordt gewoon handmatig overgeklopt. :(

M'n conclusie blijft in elk geval gelijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-09 18:54
Ik moet zeggen dat de verschillen bij klantenservice wel significant anders lijken. Bij karma <100 staat die op 4.5, terwijl bij >=100 staat die op 3.0. Verder zijn de verschillen inderdaad weinig significant.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
Freeaqingme schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:27:
Ik moet zeggen dat de verschillen bij klantenservice wel significant anders lijken. Bij karma <100 staat die op 4.5, terwijl bij >=100 staat die op 3.0. Verder zijn de verschillen inderdaad weinig significant.
Klopt, maar ik denk dat niet het meest interessante is om naar te kijken. Interessanter is het om de PW score te zien als je alleen de reviews met karma >100 zou meenemen *ten opzichte* van de huidige situatie waarbij karma niet als selectie gebruikt wordt.

Ofwel, er wordt geroepen om alleen de reviews te zien van mensen met meer dan 'X' karma - en volgens mij laat ik hier zien dat het resultaat van zo'n filter niet zo groot is. Lijkt mij dus niet heel zinnig om te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

WoutF schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:51:

Ik weet dat sommigen van jullie zullen denken ‘waarom schoppen ze jullie niet gewoon uit de Pricewatch als zoveel mensen klagen’. Omdat we beleid niet willen maken op basis van emotie. Als we Max ICT uit de Pricewatch zouden zetten, dan moeten we dat ook doen voor andere shops die slecht beoordeeld worden. Als ik even kijk naar shops die een lagere rating hebben dan Max ICT, dan zitten daar namen tussen als Amazon, Samsung, Microsoft, MediaMarkt, T-Mobile en Vodafone. Ik hoop dat jullie het met mij eens zijn dat de Pricewatch als vergelijker niet compleet is als je zulke grote namen niet erbij hebt.
Eh.. Neen, ik ben het, in emotie, niet met je eens. Grote namen die falen mogen van mij best uit de pricewatch verdwijnen: Als die grote namen niet op emotie, maar op prestatie slecht scoren, dan horen ze gewoon niet thuis in een goede pricewatch. Schiet jezelf nou niet in de voet alsjeblieft.

Webshops: Er zijn genoeg bedrijven die de zaakjes echt wel goed in orde hebben en toch lage prijzen kunnen bieden. Juist van grote namen mag je verwachten dat ze, vanwege het massa-is-kassa principe, naast service toch ook concurrerende prijzen kunnen aanhouden.

Maakt niet uit: Als jullie een onbeperkt 'we gaan het nu echt beter doen' beleid aanhouden, is dat jullie keuze, en dat maakt de pricewatch, in mijn ogen (emotie), er echt niet waardevoller op.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vanaalten
JayPe schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:39:
[...]

Eh.. Neen, ik ben het, in emotie, niet met je eens. Grote namen die falen mogen van mij best uit de pricewatch verdwijnen: Als die grote namen niet op emotie, maar op prestatie slecht scoren, dan horen ze gewoon niet thuis in een goede pricewatch. Schiet jezelf nou niet in de voet alsjeblieft.

Webshops: Er zijn genoeg bedrijven die de zaakjes echt wel goed in orde hebben en toch lage prijzen kunnen bieden. Juist van grote namen mag je verwachten dat ze, vanwege het massa-is-kassa principe, naast service toch ook concurrerende prijzen kunnen aanhouden.

Maakt niet uit: Als jullie een onbeperkt 'we gaan het nu echt beter doen' beleid aanhouden, is dat jullie keuze, en dat maakt de pricewatch, in mijn ogen (emotie), er echt niet waardevoller op.
Hmmm, ik heb veel liever dat grote namen met slechte score in de PW blijven. Onlangs een nieuwe PC in elkaar gezet en hoewel Amazon voor een aantal dingen goedkoper was, vond ik de matige score een goede reden om elders te bestellen. En naderhand had ik nog een budget-speakerset voor ~25 euro nodig - die ik dan wel bij Amazon besteld heb, want vind ik zowel qua hoeveelheid geld als qua techniek minder risicovol dan, bijvoorbeeld, een moederbord.

Dus wat mij betreft werkt de PW zo prima: slechte shop-reviews doen mij nadenken of ik er wel bij wil bestellen.

Enkel zou ik het fijn vinden als ik de reviews beter kan filteren. Heb vooral behoefte om enkel de reviews met slechte klantenservice te selecteren, want daar aan kan ik een goed beeld vormen van hoe een winkel met fouten om gaat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Steephh
Een van de belangrijkste reden waarom je gewoon een compleet overzicht zou moeten willen is omdat wensen subjectief zijn. De een zegt namelijk: "mij boeit die hele aftersales niet, als ik maar de laagste prijs heb" waar iemand anders zegt: "ik wil alleen de allerbeste service ever en ben bereid daar een premium prijs voor te betalen". Beiden en iedereen daar tussenin kunnen nu hun lol op en een keuze maken op basis van de shopreviews, omdat het overzicht compleet is.

Plus een compleet overzicht zorgt ervoor dat men slechte prestaties van webshops júist ziet, waar ze anders wegvallen. En ook niet onbelangrijk: webshops kunnen verbeteren en/of verslechteren. Als eigenaar van een pricewatch zou ik niet bezig willen zijn met het constant bijhouden met hoe goed/slecht webshops presteren, de shopreviews zijn daarin juist zelfregulerend.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 21:55

JayPe

Ondertitel

vanaalten schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:23:
[...]
En naderhand had ik nog een budget-speakerset voor ~25 euro nodig - die ik dan wel bij Amazon besteld heb, want vind ik zowel qua hoeveelheid geld als qua techniek minder risicovol dan, bijvoorbeeld, een moederbord.
Ja precies: Ik begrijp wel wat je bedoelt. Denk echter even aan de discussie die hier gevoerd wordt omtrent MAXICT, en waarom je uberhaupt een pricewatch gebruikt: Niet perse om een budget speakerset te halen. Zoals je zelf al zegt: Niet echt belangrijk. Een random prijsvergelijk-site is dan al prima, of uberhaupt gewoon naar een budget-webshop gaan; Amazon bijvoorbeeld.

Is het echt nodig om de webshop van Samsung in de pricewatch te hebben staan, als ze keer op keer bewijzen dat ze slechte service leveren? Het is niet dat de producten van Samsung niet ook elders te koop zijn, tegen vergelijkbare/betere prijzen met blijkbaar betere service. (Ik noem hierSamsung, omdat ik graag hoor wat de verdediging voor Samsung zou kunnen zijn, waar je dan MAXICT voor kunt inruilen).

[ Voor 6% gewijzigd door JayPe op 16-03-2023 07:39 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
JayPe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:37:
Is het echt nodig om de webshop van Samsung in de pricewatch te hebben staan, als ze keer op keer bewijzen dat ze slechte service leveren? Het is niet dat de producten van Samsung niet ook elders te koop zijn, tegen vergelijkbare/betere prijzen met blijkbaar betere service. (Ik noem hierSamsung, omdat ik graag hoor wat de verdediging voor Samsung zou kunnen zijn, waar je dan MAXICT voor kunt inruilen).
@JayPe
Maar, voor MaxICT is het niet zo dat ze keer op keer slechte service leveren. Het gaat qua service ook vaak WEL goed.
Afgelopen jaar, van alle reviews met karma >100, waren er 68 reviews die ook klantenservice beoordeeld hebben:
26 x 1
4 x 2
3 x 3
9 x 4
26 x 5

Het gaat dus minstens net zo vaak goed qua service als slecht. Als ik daarbij ook bedenk dat mensen met een slechte ervaring waarschijnlijk vaker een review plaatsen dan mensen met een goede ervaring, en dan is mijn indruk dat de service van MaxICT waarschijnlijk vaker slecht is als bij, bijvoorbeeld, Coolblue of Azerty, maar ook dat het bij MaxICT vaker goed dan dan fout gaat.
Het is niet dat de producten van Samsung niet ook elders te koop zijn, tegen vergelijkbare/betere prijzen met blijkbaar betere service.
Nou kan ik zo snel geen voorbeeld vinden, maar ik gok dat er toch wel de nodige produkten te vinden zijn waarbij MaxICT als goedkoopste in de PW te vinden is. En dan wellicht met slechtere service, maar precies dan is het dat je als klant een afweging kan maken: wil je een risico nemen met een duur moederbord, wellicht verbogen pinnetjes als je een geretourneerd model hebt gekregen - gewoon omdat het vijf euro goedkoper is dan de tweede in de lijst? Dat zou mijn keuze niet zijn. Maar durf ik het aan als het een standaard speakersetje van 25 euro is, waar niet zo veel aan kapot kan gaan en wat qua geld een acceptabel risico is? Wellicht wel. Dat was voor mij afgelopen weken dus waarom ik die speakerset toch bij Amazon besteld heb: een behoorlijk matige klantenservice, score vergelijkbaar met MaxICT, maar interessant qua prijs.

Dat is dus voor mij belangrijk aan de PW: een eerlijk overzicht qua prijzen, levertijden en eerlijke reviewscores. Zodat ik als klant zelf de afweging kan maken waar ik iets bestel.

Ik hoop dan ook vooral dat Tweakers.net scherp in de gaten blijft houden of de PW nog accuraat is wat betreft prijzen en levertijden, en of ze actief blijven checken of de reviews misschien door winkelmedewerkers zelf gedaan worden of zo. De informatie moet correct en duidelijk zijn - als je dan als klant willens en wetens risico neemt, dan moet je de de PW niet verwijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Goeie punten allemaal, van Aalten ;-) Toch handig, wat ICT-ervaring, zo eventjes wat scrapen!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• WCA

WCA

vanaalten schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:26:
[...]

@JayPe
Maar, voor MaxICT is het niet zo dat ze keer op keer slechte service leveren. Het gaat qua service ook vaak WEL goed.
Afgelopen jaar, van alle reviews met karma >100, waren er 68 reviews die ook klantenservice beoordeeld hebben:
26 x 1
4 x 2
3 x 3
9 x 4
26 x 5

Het gaat dus minstens net zo vaak goed qua service als slecht. Als ik daarbij ook bedenk dat mensen met een slechte ervaring waarschijnlijk vaker een review plaatsen dan mensen met een goede ervaring, en dan is mijn indruk dat de service van MaxICT waarschijnlijk vaker slecht is als bij, bijvoorbeeld, Coolblue of Azerty, maar ook dat het bij MaxICT vaker goed dan dan fout gaat.

[...]

Nou kan ik zo snel geen voorbeeld vinden, maar ik gok dat er toch wel de nodige produkten te vinden zijn waarbij MaxICT als goedkoopste in de PW te vinden is. En dan wellicht met slechtere service, maar precies dan is het dat je als klant een afweging kan maken: wil je een risico nemen met een duur moederbord, wellicht verbogen pinnetjes als je een geretourneerd model hebt gekregen - gewoon omdat het vijf euro goedkoper is dan de tweede in de lijst? Dat zou mijn keuze niet zijn. Maar durf ik het aan als het een standaard speakersetje van 25 euro is, waar niet zo veel aan kapot kan gaan en wat qua geld een acceptabel risico is? Wellicht wel. Dat was voor mij afgelopen weken dus waarom ik die speakerset toch bij Amazon besteld heb: een behoorlijk matige klantenservice, score vergelijkbaar met MaxICT, maar interessant qua prijs.

Dat is dus voor mij belangrijk aan de PW: een eerlijk overzicht qua prijzen, levertijden en eerlijke reviewscores. Zodat ik als klant zelf de afweging kan maken waar ik iets bestel.

Ik hoop dan ook vooral dat Tweakers.net scherp in de gaten blijft houden of de PW nog accuraat is wat betreft prijzen en levertijden, en of ze actief blijven checken of de reviews misschien door winkelmedewerkers zelf gedaan worden of zo. De informatie moet correct en duidelijk zijn - als je dan als klant willens en wetens risico neemt, dan moet je de de PW niet verwijten.
"Het gaat waarschijnlijk vaker goed dan fout"

Dat moet wel de laagste lat ooit zijn voor een webshop.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:16
Als je nu ook weer kijk.
De laatste maand alleen maar positieve reviews door net aangemelde tweakers.

Klopt gewoon niks van

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Znorkus
Ja mooi inderdaad :-) en dan niet gewoon positief maar echt zo'n reclamepraatje...
" ik vind het altijd zo fijn dat alle medewerkers van Max-ICT voor mij klaar staan. Ook als het lijkt mis te gaan, dan geven ze het niet op om de klant tevreden te houden.

Ik vind het ook heel fijn om te zien dat ze altijd bezig zijn om hun dienst te verbeteren om aan de eisen van de klanten te voldoen."
Lol :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• koetsier88
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:16
Ja de stagiere van Maxict is wel heel druk met schrijven van positieve reviews/verhalen.

Je kan gewoon zien dat ze nep zijn.
Niet normaal dat tweakers dit toe laat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:54
Ach dat is inderdaad ook iets dat al sinds het bestaan van MaxICT bestaat: de overduidelijke nepreviews.
Omdat het zo overduidelijk nep is zou je nog kunnen denken dat het een soort van troll is, maargoed...
Tweakers staat het niet toe en verwijdert het uiteindelijk wel weer, maar tzt zijn er vast wel weer een aantal mensen geweest die dachten bij een gerenommeerde shop te winkelen.
Als je Max hier op aan zou spreken weten ze waarschijnlijk van niets, alhoewel het eigenlijk wel duidelijk is waar het vandaan komt.
Maar het is toch wel duidelijk dat dit gewoon zo door blijft gaan, zolang ze de advertentiecentjes maar overmaken naar Tweakers gok ik zo...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steephh
koetsier88 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:08:
Als je nu ook weer kijk.
De laatste maand alleen maar positieve reviews door net aangemelde tweakers.

Klopt gewoon niks van
JohanNL schreef op maandag 29 mei 2023 @ 18:52:
Ach dat is inderdaad ook iets dat al sinds het bestaan van MaxICT bestaat: de overduidelijke nepreviews.
Omdat het zo overduidelijk nep is zou je nog kunnen denken dat het een soort van troll is, maargoed...
Tweakers staat het niet toe en verwijdert het uiteindelijk wel weer, maar tzt zijn er vast wel weer een aantal mensen geweest die dachten bij een gerenommeerde shop te winkelen.
Als je Max hier op aan zou spreken weten ze waarschijnlijk van niets, alhoewel het eigenlijk wel duidelijk is waar het vandaan komt.
Maar het is toch wel duidelijk dat dit gewoon zo door blijft gaan, zolang ze de advertentiecentjes maar overmaken naar Tweakers gok ik zo...
Toch gek dat dat bij andere webshops ook het geval is ;)

Steephh in "Vraag aan WoutF over MAXICT - een half jaar later."

[ Voor 49% gewijzigd door Steephh op 30-05-2023 08:47 ]

_@/'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

"Maar zij doen het ook!" argument?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:35
Kan het ook zijn dat de accounts worden aangemaakt omdat mensen na aankoop worden gevraagd een review achter te laten?

Ikzelf krijg zo'n beetje na elke online aankoop de vraag of ik een recensie kan achterlaten op platform X/Y/Z.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:27

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zie nogal een verschil tussen de recensies daar en bij Max, voornamelijk het feit dat CB actief naar recensies vist d.m.v. winacties. Iets waar ik zo m'n eigen mening over heb

Sowieso zijn die newbie tags leuk, maar open de accounts ook even en kijk naar de registratiedatum en/of ze verder nog wat op Tweakers hebben uitgespookt.

Van de eerste 10 zijn 4 accounts namelijk dit jaar nog gemaakt, en 3 daarvan zelfs deze maand nog. Stuk voor stuk zonder andere bijdrage aan Tweakers, en stuk voor stuk de volle 5 sterren. Dat alles zonder winacties.

Of ze echt of juist nep zijn weet ik niet, ik doe even de goede aanname dat ook Max haar klanten vraagt om een recensie achter te laten in de PW. Maar het valt wel op, en is niet los te koppelen van het feit dat de keet hier al vaker in opspraak is geraakt.

Wellicht dat meer mensen dan ik gewend ben graag de moeite doen om te registreren en een recensie achter te laten, maar mijn n=1 ervaring zegt dat dat toch vooral gedaan wordt wanneer mensen boos zijn over de stand van zaken. Iets wat je niet of nauwelijks terug ziet in scores van nieuwe(re) accounts.

Het is in ieder geval geen argument voor dat het ook bij andere webwinkels gebeurt, des te meer reden dat er iets aan gedaan moet worden bij alle winkels. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door D4NG3R op 30-05-2023 11:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-08 11:29

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

*knip* off-topic

[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2024 17:50 ]

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18
*knip* off-topic

[ Voor 97% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2024 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Shopreviews mogen gewoon hier: https://tweakers.net/shop...ict-b-punt-v/shopreviews/ en voor eventuele vragen/discussie over hoe een garantiekwestie wordt afgehandeld kan je in Shopping forum terecht.

Dat heeft verder niets met dit topic van doen. En daarmee doe ik dit topic op slot. Mochten zich nieuwe structurele problemen voordoen in pricewacht/shopreview dan kan dat altijd middels een nieuw topic worden aangekaart.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 26-05-2024 17:51 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.