JayPe schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:37:
Is het echt nodig om de webshop van Samsung in de pricewatch te hebben staan, als ze keer op keer bewijzen dat ze slechte service leveren? Het is niet dat de producten van Samsung niet ook elders te koop zijn, tegen vergelijkbare/betere prijzen met blijkbaar betere service. (Ik noem hierSamsung, omdat ik graag hoor wat de verdediging voor Samsung zou kunnen zijn, waar je dan MAXICT voor kunt inruilen).
@
JayPe
Maar, voor MaxICT is het
niet zo dat ze keer op keer slechte service leveren. Het gaat qua service ook vaak WEL goed.
Afgelopen jaar, van alle reviews met karma >100, waren er 68 reviews die ook klantenservice beoordeeld hebben:
26 x 1
4 x 2
3 x 3
9 x 4
26 x 5
Het gaat dus minstens net zo vaak goed qua service als slecht. Als ik daarbij ook bedenk dat mensen met een slechte ervaring waarschijnlijk vaker een review plaatsen dan mensen met een goede ervaring, en dan is mijn indruk dat de service van MaxICT waarschijnlijk vaker slecht is als bij, bijvoorbeeld, Coolblue of Azerty, maar ook dat het bij MaxICT vaker goed dan dan fout gaat.
Het is niet dat de producten van Samsung niet ook elders te koop zijn, tegen vergelijkbare/betere prijzen met blijkbaar betere service.
Nou kan ik zo snel geen voorbeeld vinden, maar ik gok dat er toch wel de nodige produkten te vinden zijn waarbij MaxICT als goedkoopste in de PW te vinden is. En dan wellicht met slechtere service, maar precies dan is het dat je als klant een afweging kan maken: wil je een risico nemen met een duur moederbord, wellicht verbogen pinnetjes als je een geretourneerd model hebt gekregen - gewoon omdat het vijf euro goedkoper is dan de tweede in de lijst? Dat zou mijn keuze niet zijn. Maar durf ik het aan als het een standaard speakersetje van 25 euro is, waar niet zo veel aan kapot kan gaan en wat qua geld een acceptabel risico is? Wellicht wel. Dat was voor mij afgelopen weken dus waarom ik die speakerset toch bij Amazon besteld heb: een behoorlijk matige klantenservice, score vergelijkbaar met MaxICT, maar interessant qua prijs.
Dat is dus voor mij belangrijk aan de PW: een eerlijk overzicht qua prijzen, levertijden en eerlijke reviewscores. Zodat ik als klant zelf de afweging kan maken waar ik iets bestel.
Ik hoop dan ook vooral dat Tweakers.net scherp in de gaten blijft houden of de PW nog accuraat is wat betreft prijzen en levertijden, en of ze actief blijven checken of de reviews misschien door winkelmedewerkers zelf gedaan worden of zo. De informatie moet correct en duidelijk zijn - als je dan als klant willens en wetens risico neemt, dan moet je de de PW niet verwijten.