Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Als dat een vraag aan mij is, begrijp ik niet wat je wil weten.
Ik was ook in de war, dat komt omdat die info in de eerste seizoenen wél in de intro zat elke aflevering, maar nu niet meer. (Maar dus nog wel in de uitleg in aflevering 1 van dit seizoen).SelmarSmit schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:27:
[...]
Ik dacht eigenlijk dat hij in de intro zat, maar je hebt gelijk, hij zit enkel in de spelregel uitleg in aflevering 1 (rond 03:00):
[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@chocomellover heeft dus waarschijnlijk eerdere seizoenen niet gezien, want daar kwam het dus wel in elke aflevering in de intro voor.
Overigens is er ook gewoon al vanaf seizoen 1 af en toe een klok in beeld te zien, alleen niet constant. Alleen bij belangrijke gebeurtenissen of bijvoorbeeld aan het begin of einde van de aflevering. Ik denk dat ze hem niet constant in beeld willen brengen omdat het dan onmogelijk wordt met het editten van de afleveringen. Sommige scenes op het hoofdkwartier zullen misschien ook opnieuw moeten worden opgenomen, op een ander moment misschien zelfs (bijv vanwege technische problemen) of wat voor redenen dan ook, het blijft TV.
Ik zou er echter wel zeker een voorstander van zijn dit op momenten vaker in beeld te brengen óf nadrukkelijker vermelden hoeveel tijd zaken jullie kosten. Ik als kijker van het eerste uur vind het soms ook jammer dat we die tijdslijnen minder goed mee krijgen soms, het zou het realistischer maken als duidelijker is dat camerabeelden opvragen/ een zoek actie uitzetten/ huisbezoek etc etc of bijv wat je noemt op dag 1 de tijd die jullie nodig hadden uit te vinden waar ze aan land kwamen. Al begreep ik wel dat het even geduurd heeft, ik vind 4 uur wel heel erg lang en dat kreeg ik niet bewust mee tijdens de eerste aflevering, terwijl die info het wel meteen een stuk “echter” maakt allemaal. @SelmarSmit
Jij stelt dat ik aannames doe over de toetsing, zie hier: SelmarSmit in "NordVPN "logt niets", maar Hunted vordert wel IP"SelmarSmit schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:58:
[...]
Als dat een vraag aan mij is, begrijp ik niet wat je wil weten.
Als mijn aanname niet klopt (ik stel o.a. dat er helemaal niet gekeken is of NordVPN meewerkt en hoe snel); hoe wordt er dan feitelijk wel getoetst? Is dat puur op basis van bijvoorbeeld wet- en regelgeving ervan uitgaande dat iedereen ook direct en tijdig meewerkt? Wordt ook dit "gesimuleerd" of werkt dit anders?
Er wordt in mijn ogen wel heel veel weggezet onder de term "simulatie" als ik dit topic en het andere hunted topic lees.
[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 14-10-2022 13:36 ]
Het is toch ook gewoon een simulatie? Waar ligt die grens dan? Op Football Manager kan je na 4 jaar de Champions League winnen met FC Dordrecht als je het spel een beetje door hebt. Is dat dan ook geen simulatie meer? Maar in dat spel krijg je wel een zo realistisch mogelijk beeld van hoe de voetbalwereld in elkaar zit met trainingen, pers en noem het allemaal maar op, maar het is ook een spel waarin het niet leuk is als er geen zak gebeurt en je met FC Dordrecht alleen maar aan de onderkant van de Keuken Kampioen Divisie kan blijven spelen.Bor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Jij stelt dat ik aannames doe over de toetsing, zie hier: SelmarSmit in "NordVPN "logt niets", maar Hunted vordert wel IP"
Als mijn aanname niet klopt (ik stel o.a. dat er helemaal niet gekeken is of NordVPN meewerkt en hoe snel); hoe wordt er dan feitelijk wel getoetst? Is dat puur op basis van bijvoorbeeld wet- en regelgeving ervan uitgaande dat iedereen ook direct en tijdig meewerkt? Wordt ook dit "gesimuleerd" of werkt dit anders?
Er wordt in mijn ogen wel heel veel weggezet onder de term "simulatie" als ik dit topic en het andere hunted topic lees.
Zo zie ik Hunted ook, de hunters "hunten" zo realistisch mogelijk, maar uiteindelijk is het een spel en moet er ook wat actie en avontuur te zien zijn.
Ik snap niet hoe je een toetsing kan simuleren, maar wat productie doet is aan een aantal experts van binnen en buiten politie/defensie/andere veiligheidsdiensten voorleggen (waar Martijn en ik ook onderdeel van zijn) wat de precieze technische en juridische (on)mogelijkheden zijn, wat normale doorlooptijden van een verzoek (bijvoorbeeld camerabeelden van een station) zijn en in hoeverre er (inter)nationaal ervaring is met een dergelijke vordering.Bor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:33:
[...]
Jij stelt dat ik aannames doe over de toetsing, zie hier: SelmarSmit in "NordVPN "logt niets", maar Hunted vordert wel IP"
Net zoals alle ANPR camera’s via WOO verzoeken worden verkregen om het zo realistisch mogelijk te hebben.
Laat ik als voorbeeld geven dat er vorig jaar een koppel was dat tijdens hun vlucht een afspraak voor een Corona-vaccinatie heeft gemaakt. Daarvoor hebben ze dus ingelogd met hun DigID, en de vraag was dus of wij op HQ dat zouden doorkrijgen (antwoord is nee).
[ Voor 3% gewijzigd door SelmarSmit op 14-10-2022 15:21 ]
Het is makkelijker als je dan op de relevante post reageert. Als ik @SelmarSmit zijn posts lees is er juist wel sprake van "ruis". Die is alleen prima te analyseren. Jij deed het overkomen alsof dat niet mogelijk zou zijn. Dat is onjuist. Dat is juist de baan.chocomellover schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 09:10:
[...]
Simpel, jij begint over een analyse op een tap. Dat is wat er bedoelt wordt te tonen (dat ze iedereen kunnen tappen en er de juiste info uithalen)
echter wat er echt gebeurt is dat er geen tap is, waardoor er geen ruis is, waardoor er helemaal geen analyse nodig is.
Helaas leg je de term zelf niet even uit. Maar als ik de wikipedia uitleg moet volgens is die eerder van toepassing op NordVPN. Maar dan nog snap ik niet waar je nou eigenlijk naar toe wil. Ik ga voornamelijk in op wat er technisch gezien gewoon mogelijk is. Uit meerdere (en ook eerdere bijv bij Whatsapp taps) reacties maak ik op dat veel mensen zich dat niet eens kunnen voorstellen. Ook het handelen van een Marco laat dit perfect zien.En qua FUD, tja wat ik zie is simpelweg een stel mensen die iets fout gedaan zouden hebben, maar het nivo van fout is zo minuscuul dat ze gewoon tegen iedereen kunnen zeggen dat ze fout waren en niemand interesseert het iets. Hetzelfde zie je ook bij verhoren familie / vrienden etc, die zouden totaal anders gaan als de mensen het idee hadden dat het om een triple-A verdachte zou gaan.
De hunted worden gewoon geportretteerd als een stel kwajongens die wat kleins fout hebben gedaan.
Maar ze worden achtervolgd door totaal onrealistische middelen alsof dat maar gewoon de standaard middelen zijn om kwajongens te achtervolgen.
Dan zijn we het eens. Je gaf namelijk aan dat het nergens letterlijk stond. De afzwakking heb ik trouwens niet gevonden, maar misschien dat je hem nog kan aanwijzen.Klopt, als je tenminste praat over het feit dat ze beweren een geen logs-beleid te hebben. Oftewel een beschrijving met de naam "geen logs".
Het zou fijn zijn als jij en @Bor dan ook de nuancering citeren. Tuurlijk, ze zullen een snelle en stabiele verbinding vanaf de VPN provider bedoelen. Maar dat staat er niet. Er staat letterlijk dat je overal van een snelle verbinding kan genieten. Die bewering is gewoon onjuist. Zelfs zeer misleidend gezien de doelgroep. Een bedrijf verkoopt een product, geen PR. Dubieuze PR om je product te moeten slijten is gewoon misleiding. Wat ze met de opmerking over de downloadsnelheid bedoelen, geen idee. De verbinding naar je computer wordt er niet sneller van en je kan dus niet ineens iets sneller downloaden.A: Er staat niet wat jij claimt dat er staat
B: Dit soort bedrijven draait juist op de PR, dat is juist de reden waarom het hele verhaal twijfelachtig is.
Om de ACM maar even te citeren:
Weglaten op een pagina dat je niet zou loggen dat hier toch een optie voor is voldoet toch zeer zeker aan deze definitie. Net als de andere bewoordingen.Wat is misleiding?
U kunt misleid worden door een verkoper, via een website of via reclame. Bij misleiding kloppen de beloftes van een bedrijf niet, of deze zijn erg onduidelijk. Of het bedrijf laat belangrijke informatie weg, of verbergt dit.
https://www.consuwijzer.n...e-verkoop/wat-kan-ik-doen
Let wel, ze hadden bijvoorbeeld die claim over de snelle verbinding als volgt kunnen formuleren: "geniet van een snelle VPN verbinding.". Dan gaat de consument zich echter afvragen, wat heb ik daar aan?
Je bent ondertussen ook nog niet echt gekomen met een uitleg hoe het wel realistisch kan zijn en in een TV programma past. Misschien als je dat doet dat de programmamakers er ook wat aan hebben.Bor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:33:
Je trekt het uit verband. Wat mij betref is het geheel duidelijk dat de tekst over de VPN dienst gaat. Ik verwacht dat werkelijk vrijwel niemand denkt dat een VPN een brakke of trage internet verbinding stabiel en snel maakt. Van misleiding lijkt mij dan ook totaal geen sprake.BlackMonkey schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 21:58:
Het zou fijn zijn als jij en @Bor dan ook de nuancering citeren. Tuurlijk, ze zullen een snelle en stabiele verbinding vanaf de VPN provider bedoelen. Maar dat staat er niet. Er staat letterlijk dat je overal van een snelle verbinding kan genieten.
Dat hoeft toch ook niet? Mijn punt is dat er nogal veel onder de term 'simulatie'' wordt weggezet. Daardoor is het geheel te sturen en komt het vaak niet realistisch over. Ik sta daarin niet alleen.BlackMonkey schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:00:
[...]
Je bent ondertussen ook nog niet echt gekomen met een uitleg hoe het wel realistisch kan zijn en in een TV programma past. Misschien als je dat doet dat de programmamakers er ook wat aan hebben.
Google vult zelfs 'nep' aan wanneer je het programma googled.
Misschien hard gezegd maar ik ben hier niet om tips te geven over hoe een TV programma te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 14-10-2022 22:19 ]
Ze hebben het letterlijk over downloaden en een langzame internetverbinding. Daar veranderd een VPN helemaal niks aan. Daar trek ik weinig bij uit het verband, ik citeer het letterlijk.Bor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:06:
[...]
Je trekt het uit verband. Wat mij betref is het geheel duidelijk dat de tekst over de VPN dienst gaat. Ik verwacht dat werkelijk vrijwel niemand denkt dat een VPN een brakke of trage internet verbinding stabiel en snel maakt. Van misleiding lijkt mij dan ook totaal geen sprake.
Tevens negeer je nu het stuk over de logging.
Ik denk dat niemand dat ook van je verwacht. Maar de houding om hard te roepen dat iets foutief wordt uitgevoerd, maar zelf geen enkele suggestie te hebben hoe dit te verbeteren, is mij wat te makkelijk. Zoals al eerder aangegeven begint het zelfs al met welke definitie je aan het woord simulatie hangt. Met die redenatie zou je het huidige format niet juist vinden, maar voor verbetering is ook niet echt een ingang. Dit maar gewoon het laatste seizoen maken?Bor schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:16:
[...]
Dat hoeft toch ook niet? Mijn punt is dat er nogal veel onder de term 'simulatie'' wordt weggezet. Daardoor is het geheel te sturen en komt het vaak niet realistisch over. Ik sta daarin niet alleen.
Google vult zelfs 'nep' aan wanneer je het programma googled.
Misschien hard gezegd maar ik ben hier niet om tips te geven over hoe een TV programma te maken.
Ik ben geen fan van de serie zoals jij dat wel lijkt te zijn. Dat lijkt mij wel duidelijk. Als dit het laatste seizoen is zal ik er geen moment treurig over zijn. Als er nog vele seizoenen komen evenmin. Het is niet mijn idee om het programma te verbeteren. Ik vind het alleen in de huidige vorm nogal "nep" terwijl veel mensen lijken te denken dat het echt een heel goede weerspiegeling is van de realiteit. Dat is het alleen al om de rare beperkingen die worden opgelegd al niet. Onder het mom van "simulatie" kom je met vrijwel alles weg. Dat vind ik wat te makkelijk, om jouw eigen woorden te gebruiken.BlackMonkey schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:50:
[...]
Ze hebben het letterlijk over downloaden en een langzame internetverbinding. Daar veranderd een VPN helemaal niks aan. Daar trek ik weinig bij uit het verband, ik citeer het letterlijk.
Tevens negeer je nu het stuk over de logging.
[...]
Ik denk dat niemand dat ook van je verwacht. Maar de houding om hard te roepen dat iets foutief wordt uitgevoerd, maar zelf geen enkele suggestie te hebben hoe dit te verbeteren, is mij wat te makkelijk. Zoals al eerder aangegeven begint het zelfs al met welke definitie je aan het woord simulatie hangt. Met die redenatie zou je het huidige format niet juist vinden, maar voor verbetering is ook niet echt een ingang. Dit maar gewoon het laatste seizoen maken?
Dit gaat al lang niet meer over NordVPN. Daarvan is het "simulatie" gehalte inmiddels duidelijk denk ik.
Dit topic is gesloten.