Update geschillen Gewoon Energie, 2 zaken en komt er een nieuwe aan?
Geschil 1, verkeerd gefactureerde periode blijft op fase besluiten staan bij de Geschillencommissie Energie
Gaat eigenlijk alleen over het geschillengeld €52,50, nota is na aanmaak geschil wel al gecrediteerd zoals ik wenste, Gewoon Energie wil dit niet terug betalen, dus wachten we de uitspraak af
Nog 59 dagen (stukken en pleitnota Gewoon Energie ontvangen)
Geschil 2, aangaande de herstelde nota na aanmaak 1e geschil, salderen niet op jaarbasis per kWh en een prijsplafond toegepast a € 0,62 per kWh
Nog 107 dagen (nog? Geen reactie Gewoon Energie) deel van dit geschil aangaande salderen is bij geschil 1 gevoegd, hoe dit werkt? We moeten afwachten op Geschillencommissie prijsplafond.
Ben bang dat geschil 3 eraan zit te komen.
Dit geschil hoort niet in dit forum, maar is wel verweven met het topic.
Bij contractverlenging heb ik geen voorwaarden gekregen, deze zijn voor mij niet te downloaden, er staan 5 links in de welkomst mail en in de brief als bijlage in die mail.
Die link van de voorwaarde GE_Contract-en-Productvw-Particulier-KV-CL-2018.07.23-v1.3.pdf werkt niet.
Ik ben al maanden bezig geweest deze voorwaarden alsnog te krijgen.
Gewoon Energie weigert domweg dit toe te sturen of digitaal beschikbaar te stellen.
Dit zou een werkende link moeten zijn, bij mij wekt dit niet, met welke pc of telefoon ik het ook probeer.
In deze voorwaarden staat iets in over opzeggen, salderen en zo.
https://gewoonenergie.nl/...KV-CL-2018.07.23-v1.3.pdf
De link werkt, bestaat, echter geen voorwaarden waar naar verwezen.
Ik ben per 1 januari 2024 dan ook overgestapt naar Greenchoice.
Opzeggen is via de mail aan mij bevestigd door Gewoon Energie. Levering tot 1 jan. 2024. (direct meedelen dat ik 50 euro opzegvergoeding moet betalen)
Gewoon Energie schrijft voorschoten vooraf af tussen de 3e en de 5e van de maand.
Nu schrijft Gewoon Energie een voorschot af in december 2023 voor de periode januari 2024, na de contractperiode dus.
Als de factuur beschikbaar wordt in mijn account in januari 2024, via de mail ontvang ik deze voorschot factuur deze keer niet meer, blijkt dat het om voorschot januari 2024 gaat, vervaldatum voorschotnota 15 jan. 2024.
Dit factuurbedrag is door mij in dec. gestorneerd en direct betwist, waar is die betaling voor?
Geen reactie dus.
In begin jan. 2e incasso poging tegengehouden, betwisting herhaald, nu inhoudelijk.
16 jan. 2024 Herinnering ontvangen, betwisting nogmaals herhaald en eergisteren de eerste aanmaning.
Dat gaat dan wel allemaal erg snel, dat is op orde, zo blijkt.
Voorschotbedrag €1,00 euro (ja, echt), verhoogd met €15,00 Aanmaankosten, te betalen €16,00
Een brief geschreven naar de klachten afdeling met de vraag waar de juridische grondslag is voor de aanmaning zonder dat er een contract is voor de gefactureerde periode.
Tevens gebeld, 20 minuten wachttijd, de factuur zou gecrediteerd worden, ben benieuwd.
Ben bang dat ook dit niet gebeurt.
Dus, geen voorwaarden gekregen, klagen daar over levert niets op.
Dan maar weggaan naar een andere leverancier, je wil toch weten waar je aan toe bent.
En dan zou ik ineens van alles moeten, terwijl die voorwaarden ontbreken waardoor ik wegga?
Contract is beëindigd (bevestigd) voor de nieuwe voorschot nota datum, periode, juist daarom die datum genomen om problemen te voorkomen.
Er is geen overeenkomst voor de periode jan. 2024, Gewoon Energie levert niet meer, slechts de periode tot en met einde contract 31 dec 2023 mag meegenomen worden in de afrekening.
Ik begrijp best, betaal die euro en die krijg je vanzelf terug. Ik weet ook hoe het werkt.
Er staat echter ondertussen het een en ander open wat ik nog moet ontvangen van Gewoon Energie, en om dit te ontvangen moet ik ook best veel moeite doen, en door alsnog dat te doen wat je vraagt, wat inhoudelijk het geschil is, maar pas na aanmaak geschil bij de commissie proberen ze hiermee geen geschillengeld terug te hoeven betalen.
Vragen hierover worden niet beantwoord, dus dan maar moeilijk helaas.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV