Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:49
RenaldoN schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:21:
[...]

Vandaag geen tijd meer voor maar zal morgen eens gaan testen of dat werkt. Ik hoop het wel dan.

Toch nog kunnen checken maar helaas werkt het hier nog niet. Software op dedicated gpu gezet, reboot maar helaas hetzelfde resultaat :-/
Super balen! Wel gek wat volgens mij lees ik op Reddit mensen bij wie het wel werkt via USB C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:20
MennoE schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:57:
[...]

Super balen! Wel gek wat volgens mij lees ik op Reddit mensen bij wie het wel werkt via USB C.
Ja ik blijf hangen in het setup scherm als ik dan de vr opzet krijg ik het beeld van een tv dat ik hem moet afzetten. Het kan natuurlijk ook nog de kabel zijn die niet goed is. Wat ik nu heb geprobeerd:

App opnieuw installeren
Andere usb c poort
Dedicated gpu only en Lenovo profiel op high power
Ik probeer dit op onderstaande laptop:
uitvoering: Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H (82RF00BDMH)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
RenaldoN schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:03:
[...]

Ja ik blijf hangen in het setup scherm als ik dan de vr opzet krijg ik het beeld van een tv dat ik hem moet afzetten. Het kan natuurlijk ook nog de kabel zijn die niet goed is. Wat ik nu heb geprobeerd:

App opnieuw installeren
Andere usb c poort
Dedicated gpu only en Lenovo profiel op high power
Ik probeer dit op onderstaande laptop:
uitvoering: Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H (82RF00BDMH)
Ik zie nu dat alle drie de usb c poorten andere specificaties hebben. De pd poort geeft de beeld fout zeg maar. 1 van de 2 zij poorten doet helemaal niks maar de 3e niet geprobeerd omdat ik dacht dat die identiek is. Kan die nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
RenaldoN schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:06:
[...]

Ik zie nu dat alle drie de usb c poorten andere specificaties hebben. De pd poort geeft de beeld fout zeg maar. 1 van de 2 zij poorten doet helemaal niks maar de 3e niet geprobeerd omdat ik dacht dat die identiek is. Kan die nog eens testen.
Bij deze gebruikers werkt het: https://www.reddit.com/r/PSVR2onPC/s/EoH25GMggv

https://www.reddit.com/r/PSVR2onPC/s/4Iizb0nbIm

[ Voor 5% gewijzigd door MennoE op 09-08-2024 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-10 10:53
Ha, dit was wel te verwachten natuurlijk. Het PC volk is aan boord. Dit werkt niet en dat werkt wel en dit past niet en weet iemand wat er wel past...niets mis mee natuurlijk, dit is Tweakers, maar misschien wordt het tijd voor een apart PC draadje.

Dan kunnen wij, de simpele plug & play consolegamers hier weer gewoon mekkeren dat alles prima werkt maar er veeel te weinig leuke games beschikbaar zijn.

Maar goed, ik kijk nu vooral uit naar Aces of Thunder en zonder het PC volk zou de game waarschijnlijk niet uit worden gebracht, of iig veel te weinig actieve spelers hebben.

Dus ja, welkom allemaal:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MennoE
VonBraunschweig schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:
Ha, dit was wel te verwachten natuurlijk. Het PC volk is aan boord. Dit werkt niet en dat werkt wel en dit past niet en weet iemand wat er wel past...niets mis mee natuurlijk, dit is Tweakers, maar misschien wordt het tijd voor een apart PC draadje.

Dan kunnen wij, de simpele plug & play consolegamers hier weer gewoon mekkeren dat alles prima werkt maar er veeel te weinig leuke games beschikbaar zijn.

Maar goed, ik kijk nu vooral uit naar Aces of Thunder en zonder het PC volk zou de game waarschijnlijk niet uit worden gebracht, of iig veel te weinig actieve spelers hebben.

Haha. Het is toch niet zo gek dat als zo'n accessoire uit is, mensen hun ervaringen ermee en de comptabiliteit ervan bespreken. Het gaat hier toch om de PSVR2. Ik snap nooit zo de behoefte van mensen om onderwerpen zo strikt te scheiden over verschillende fora. Zeker niet wanneer dit forum al een jaar lang vrijwel stil is. Maar goed, als dat eenieders wens is dan prima hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23:44
Wel benieuwd of nu op de pc ook ondersteuning is voor 3d blu ray?

Destijds direct de ps vr 2 gekocht met name door de 3d support voor films en games zoals astrobot van de ps vr 1

Wel ironisch, aangezien deze nu beiden nog steeds ontbreken.

Nu op de pc zou je zegen dat 3d support voor films makkelijk is toe te voegen.

Met astrobot straks nieuwe hoop met de solo game, dat ze wellicht iedereen op deze manier meer mensen enthousiast maken voor deze game en vervolgens een nieuwe remake van de astrobot ps 4 rescue room vr om op deze manier ook weer mensen te lokken naar de vr 2.

De eerste keer astrobot vr, deze game snap niet, dat ze hier niet direct een remake van hebben gemaakt.

Achteraf nooit de ps vr moeten verkopen zou toch astrobot weer een keer willen ervaren.

[ Voor 4% gewijzigd door Dagarkin op 09-08-2024 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

VonBraunschweig schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:

Er was al maanden geen bericht hier geplaatst, nu is er tenminste reuring. Graag geen aparte topics aanmaken, dat is het hele probleem bij tweakers, alles moet een apart topic hebben, hierdoor sla je de discussie compleet dood.

Daarnaast gaat dit topic over de PlayStation vr 2, dus het is prima on topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2024 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dagarkin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:01:

Destijds direct de ps vr 2 gekocht met name door de 3d support voor films en games zoals astrobot van de ps vr 1

Met astrobot straks nieuwe hoop met de solo game, dat ze wellicht iedereen op deze manier meer mensen enthousiast maken voor deze game en vervolgens een nieuwe remake van de astrobot ps 4 rescue room vr om op deze manier ook weer mensen te lokken naar de vr 2.

De eerste keer astrobot vr, deze game snap niet, dat ze hier niet direct een remake van hebben gemaakt.

Achteraf nooit de ps vr moeten verkopen zou toch astrobot weer een keer willen ervaren.
Met deze speler zou je 3d bluray moeten kunnen afspelen i.c.m een steam vr headset.

https://store.steampowere...37380/DeoVR_Video_Player/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 08:15

Je mag de mijne kopen als je wilt hoor :), ik heb ze beiden maar de psvr ligt stof te happen omdat alleen de psvr2 gebruikt wordt (en nu eindelijk wat actiever met beat saber en pistol whip, heb alleen mijn eerste beatsaber blessure al te pakken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:48

Was die 3D film support aangekondigd door Sony dan trouwens? Of is die er af gehaald? Je bericht komt over alsof je de PSVR2 hebt gehaald vanwege ondersteuning van iets. Maar dat is er nu niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RenaldoN
Update, het werkt.
nu hoor ik jullie vragen wat heb je anders gedaan dan gisteren ? het antwoord is niks helemaal niks.
alles was nog aangesloten en ingesteld als gisteren maar nu opeens komt het beeld wel door 8)7
soms snap ik computers en software echt niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Shinji schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:44:
[...]

Was die 3D film support aangekondigd door Sony dan trouwens? Of is die er af gehaald? Je bericht komt over alsof je de PSVR2 hebt gehaald vanwege ondersteuning van iets. Maar dat is er nu niet meer.
Nee wellicht verkeerd geschreven, maar was een aanname van mijn kant ivm de ps vr 1.

Als een versie 1 product dit ondersteunt, dan ging ik er ook vanuit dat de ps vr 2 dit zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-10 15:42
MennoE schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

Haha. Het is toch niet zo gek dat als zo'n accessoire uit is, mensen hun ervaringen ermee en de comptabiliteit ervan bespreken. Het gaat hier toch om de PSVR2. Ik snap nooit zo de behoefte van mensen om onderwerpen zo strikt te scheiden over verschillende fora. Zeker niet wanneer dit forum al een jaar lang vrijwel stil is. Maar goed, als dat eenieders wens is dan prima hoor.
In het Reddit psvr forum worden pc adapter vragen direct verwijderd. Dat gaat erg ver, maar een enkel apart forum voor de adapter zou niet gek zijn.

Het is nu eenmaal niet te voorkomen dat er vragen komen dat iemand niet wist dat zijn 1070 kaart niet werkt terwijl de 1060 het wel doet, en waar precies op de kaart kan ik mijn virtual adapter vinden..
Ik lees liever de vraag of iemand al weet wanneer Aces of Thunder uitkomt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 09-08-2024 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Laatst online: 19-10 10:53
MennoE schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:57:
[...]

Je hebt gelijk, het was ook meer een geintje. Daarom sloot ik ook af met een welkom, het moet idd 1 topic blijven en het is best interessant om te lezen ook al heb ik zelf geen gaming laptop oid. Toen het ding net uitkwam was het ook hetzelfde hier, bv heel veel posts over de notificeringen van de levering wat niet iedereen even interessant vond.

En zoals Ghost babel zegt, het was idd een dooie boel hier, al maanden. Zelf speel ik alleen GT7 in VR, zo'n beetje nog wekelijks sinds de launch. Erg goed met stuur in VR, hopelijk komt de game uit voor PC. De game waar ik nu vooral naar uit kijk is Aces of Thunder, crossplay is inmiddels bevestigd en dat is heel goed nieuws vooral voor consolegamers.

Ik heb zelf een goedkope Hotas 4 goed vast voor op de armleuningen van een Ikea Poang weten te monteren, throttle links en stick rechts. Het ziet er nogal amateuristisch uit maar je zit wel precies als een jachtpiloot, en het vliegt fantastisch. Wat dat betreft ben ik benieuwd om te zien waartegen ik het op ga nemen.

Ik lees het graag allemaal hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-10 17:08
zo... ik dacht even de adapter bij bol bestellen maar daar zie ik nu niet (tijdelijk) meer leverbaar. Bij andere retailers en sony zelf nog wel overigens. besteld en ben benieuwd! (en zal dan meer inhoudelijke opmerkingen plaatsen :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VonBraunschweig schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

Je hebt gelijk, het was ook meer een geintje. Daarom sloot ik ook af met een welkom, het moet idd 1 topic blijven en het is best interessant om te lezen ook al heb ik zelf geen gaming laptop oid. Toen het ding net uitkwam was het ook hetzelfde hier, bv heel veel posts over de notificeringen van de levering wat niet iedereen even interessant vond.

En zoals Ghost babel zegt, het was idd een dooie boel hier, al maanden. Zelf speel ik alleen GT7 in VR, zo'n beetje nog wekelijks sinds de launch. Erg goed met stuur in VR, hopelijk komt de game uit voor PC. De game waar ik nu vooral naar uit kijk is Aces of Thunder, crossplay is inmiddels bevestigd en dat is heel goed nieuws vooral voor consolegamers.

Ik heb zelf een goedkope Hotas 4 goed vast voor op de armleuningen van een Ikea Poang weten te monteren, throttle links en stick rechts. Het ziet er nogal amateuristisch uit maar je zit wel precies als een jachtpiloot, en het vliegt fantastisch. Wat dat betreft ben ik benieuwd om te zien waartegen ik het op ga nemen.

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar Low-fi. Maar die game wordt maar door 1 ontwikkelaar gemaakt. Dus dat zal nog wel even duren. Maar het hele blade runner thema spreekt mij wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-10 20:42
RenaldoN schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:47:
[...]

Update, het werkt.
nu hoor ik jullie vragen wat heb je anders gedaan dan gisteren ? het antwoord is niks helemaal niks.
alles was nog aangesloten en ingesteld als gisteren maar nu opeens komt het beeld wel door 8)7
soms snap ik computers en software echt niet :+
Mooi dan zal het wellicht voor mijn Legion 5 slim met rtx4070 ook wel werken lijkt me zo. Heb je dan iets anders speciaals gekocht naast de PS VR2 PC adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Eindelijk Half Life Alyx spelen.
Net de adapter opgehaald ( mediamarkt had er genoeg liggen )
Nu ff Alyx downloaden ( nu in de aanbieding voor 20,05 euro )
Ben benieuwd. Half Life is nog altijd een van mijn favoriete games all time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
Jesp_J schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Mooi dan zal het wellicht voor mijn Legion 5 slim met rtx4070 ook wel werken lijkt me zo. Heb je dan iets anders speciaals gekocht naast de PS VR2 PC adapter?
Enkel en alleen een DisplayPort naar usb c kabel:
https://amzn.eu/d/eWzOqAH

Hopelijk werkt het bij jou ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
VonBraunschweig schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:39:
[...]

Oh haha, was ik er mooi ingestonken 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 14:33
RenaldoN schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Moet je nog wat instellen of zie je nog iets op je pc verschijnen bij beeldschermen oid? Ik heb zelf een Legion 5 Pro en een Amazon Basics USB-C naar DisplayPort kabel, maar er gebeurt niks. Op het kastje wordt het ledje wit, in de headset staat dat ik hem af moet doen en op het scherm verder moet gaan. Maar in de PSVR app is de verder knop disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
BarôZZa schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

Moet je nog wat instellen of zie je nog iets op je pc verschijnen bij beeldschermen oid? Ik heb zelf een Legion 5 Pro en een Amazon Basics USB-C naar DisplayPort kabel, maar er gebeurt niks. Op het kastje wordt het ledje wit, in de headset staat dat ik hem af moet doen en op het scherm verder moet gaan. Maar in de PSVR app is de verder knop disabled.
Dat is exact hetzelfde als ik eergisteren had. Ik heb uiteindelijk niks meer veranderd maar om de een of andere reden werkte het vandaag ineens wel. Ik gebruik de usb c aansluiting aan de achterkant welke pd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Wat ik zie op YouTube is iedereen aardig lyrisch over de adapter en hoe de PSVR2 op de pc werkt. Sommigen bombarderen de PSVR2 tot de beste VR headset die je nu kunt kopen. Dit mooie enthousiasme doet mij denken aan toen de headset uitkwam. Toen vond iedereen hem ook fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MennoE schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:39:
Wat ik zie op YouTube is iedereen aardig lyrisch over de adapter en hoe de PSVR2 op de pc werkt. Sommigen bombarderen de PSVR2 tot de beste VR headset die je nu kunt kopen. Dit mooie enthousiasme doet mij denken aan toen de headset uitkwam. Toen vond iedereen hem ook fantastisch.
Het scherm is ook gewoon erg goed (oled) en het hij is ook erg fel. Zoals ook bij HL Alyx, bepaalde belichting is veel feller dan bij andere headsets. Het is alleen jammer dat de pc bepaalde functionaliteiten van de headset (nog) niet ondersteund. Hopelijk gaan hierdoor de verkopen omhoog, zodat Sony nog toekomst ziet in VR.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mastergo
Vind het wel belachelijk dat er standaard geen displayport kabel bij zit. Ik had er nog een liggen maar denk dat veel mensen thuiskomen zonder kabel.
Alyx inmiddels enkele uren gespeeld. Wat een game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Nu moet sony deze (Alyx ) ook nog laten uikomen op PS5 PSVR2. heb geen pc maar hoop nu ze deze weg zijn ingeslagen dat de PS5 gebruikers met een PSVR2 hier ook van kunnen gaan genieten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
harley2009 schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:16:
Nu moet sony deze (Alyx ) ook nog laten uikomen op PS5 PSVR2. heb geen pc maar hoop nu ze deze weg zijn ingeslagen dat de PS5 gebruikers met een PSVR2 hier ook van kunnen gaan genieten
Vrees dat dat niet gaat gebeuren is al ooit uitgesproken door Valve. Geen idee waarom ze dat niet doen. Ze spelen er nu ook slim mee in om de game in de aanbieding te gooien. Even weer flink cashen met een game van ruim 4 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Mastergo schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:30:
[...]

Vrees dat dat niet gaat gebeuren is al ooit uitgesproken door Valve. Geen idee waarom ze dat niet doen. Ze spelen er nu ook slim mee in om de game in de aanbieding te gooien. Even weer flink cashen met een game van ruim 4 jaar oud.
Om mensen naar Steam te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Ben vandaag twee uur bezig geweest om het werkend te krijgen. De controllers kon ik wel met Windows verbonden krijgen, maar de PS VR app herkende ze niet. Alles geprobeerd: controller reset, Bluetooth driver update, eindeloos device verwijderen en weer opnieuw connecten. Heel af en toe lukte het, om vervolgens de verbinding te verliezen.

Uiteindelijk op reddit het advies gelezen om een Wifi antenne aan te sluiten. Ik inderdaad nog een 6E antenne in de la liggen die bij m'n mobo zat, maar ik nooit gebruikt heb omdat ik een draadje heb liggen. Sindsdien geen enkel probleem meer gehad! Tracking werkt zeer fijn. Blijkbaar werkt zo'n antenne dus ook voor bluetooth verbindingen... nooit geweten.

Slechte opstart ervaring, maar het uurtje Alyx dat ik daarna gespeeld heb maakte het meer dan goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Met de introductie van de adapter hoor je allemaal mensen voor het eerst Alyx spelen. Dat zo'n populair en goed spel door zoveel mensen pas nu voor het eerst gespeeld wordt, toont wel hoe moeilijk het is om met een VR spel een groot publiek te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagarkin
Dantius schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 10:26:
[...]

Je mag de mijne kopen als je wilt hoor :), ik heb ze beiden maar de psvr ligt stof te happen omdat alleen de psvr2 gebruikt wordt (en nu eindelijk wat actiever met beat saber en pistol whip, heb alleen mijn eerste beatsaber blessure al te pakken :) )
Bedankt, maar destijds zelf wel verkocht ivm weinig gebruik en de ps vr 1 is qua aansluiten en gemak wel stukken minder nu je de 2 hebt, dit aspect is wel aangenaam verbeterd.
MennoE schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:11:
Met de introductie van de adapter hoor je allemaal mensen voor het eerst Alyx spelen. Dat zo'n populair en goed spel door zoveel mensen pas nu voor het eerst gespeeld wordt, toont wel hoe moeilijk het is om met een VR spel een groot publiek te bereiken.
Op dit moment is het een kleine markt en als ik naar mijzelf kijk van pc overgestapt naar console en dan is Alyx buiten mijn bereik. Nu met de support voor de pc hoef ik nu alleen nog maar een pc te kopen om dit alsnog te kunnen spelen, maar voor 1 game gaat mij dit wel wat te ver.

Zelf erg jammer dat bv astrobot alleen op de ps vr 1 is uitgekomen, dit soort games kan wel een nieuw publiek aanboren, waardoor de markt groter wordt en ook het totale aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
MennoE schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 19:11:
Ik denk dat meer het probleem is ( zoals in mijn geval ) een dikke pc met videokaart en een VR bril voor pc.
Een bril van meer dan 1000 euro is veel geld.

Ik had al een ps5VR bril voor de ps5 gekocht bij de release en toevallig een redelijk goede pc met de minimum videokaart. Op de gok de adapter gekocht en thanks god hij draaid zonder problemen.
Kan ik eindelijk deze game spelen.

Zo jammer dat ze deze game niet uitbrengen op PS5. Dit zou de verkoop voor de VR bril ten goede komen en zeker om nog eens flink te cashen met de game. Maarja nu verdienen ze extra met een simpele vr adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
Ja dat is ook precies hoe het voor mij is.

Ik denk overigens dat ze niet echt verdienen aan de adapter direct. Hoewel ze 60 euro vragen voor een "simpele" adapter, zal het niet in grote oplage geproduceerd zijn (50% van oplage VR set? minder?). BTW en retail marge eraf en de marge op productie kan nog wel eens tegenvallen En dat is nog los van een hoop productontwikkeling en support die er in is gaan zitten.

Indirect: dit leidt wellicht wel (naar Sony hoopt) tot grotere verkoop van de PS5VR2 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-10 00:59

DaWaN

'r you wicked ??

Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waarom Sony de moeite heeft genomen deze adapter en software voor de PC te maken, maar ik klaag niet!

Ik heb gisteren ook de adapter eens geprobeerd en het werkt uit de doos allemaal prima.
Met een simpele AliExpress Realtek Bluetooth dongle ook geen enkele problemen met de controllers.
SteamVR werkt ook prima en ziet er op 120Hz echt zeer goed uit.

Qua PC spellen nog niet zo veel geprobeerd, maar er gaat veel meer tijd zitten in het goed instellen van de spellen zelf. Qua specs heb ik een Ryzen 5700X3D, 32GB Ram en een RX7600 8GB, dat moet hopelijk genoeg zijn om HL Alyx fatsoenlijk te spelen.

Op de PS5 is het inpluggen en gaan, dat is toch wel een hoop waard. Ik denk dat ik voorlopig ook maar gewoon GT7 blijf spelen, dat bevalt mij eigenlijk prima.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:10
DaWaN schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:45:
Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waarom Sony de moeite heeft genomen deze adapter en software voor de PC te maken, maar ik klaag niet!
...
Vermoedelijk omdat Sony nog een magazijn vol met PSVR2 headsets had liggen...

(Er werden niet voor niets relatief weinig spellen ontwikkeld voor de PSVR2. Het lijkt me best wat werk om games perfect te laten werken op zo'n resolutie op underpowered hardware (zelfs met foveated rendering), dit in in combinatie met een lagere oplages van de spellen. En hierdoor lieten menig PS5 gebruikers de PSVR2 links liggen => grote kost tov relatief weinig games)

Je Rx7600 gaat nog zweten, maar moet te doen zijn icm aanpassing bepaalde instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door TiezZ_BE op 12-08-2024 11:32 ]

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zijn er al vergelijkingen met de PSVR2 tussen PS5 en PC? Ben benieuwd wat de extra compute kracht doet met de headset, en in hoeverre dat iets zegt over de upgrade naar PS5 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-10 10:17

CoeliJoeli

Gamer

Na de berichten hier te lezen over de ervaringen met Half Life : Alyx, zou ik ook graag de PSVR2 in huis willen hebben.
Zou mijn 3070 dit aankunnen (icm een 5600x CPU)?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
CoeliJoeli schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:32:
Na de berichten hier te lezen over de ervaringen met Half Life : Alyx, zou ik ook graag de PSVR2 in huis willen hebben.
You'll need to be running Windows 10 or 11, an Intel Core i5-7600 / AMD Ryzen 3 3100, 8GB of RAM, and at least a Nvidia GeForce GTX 1650.

De GPU is dus prima, als de 5600 CPU een AMD Ryzen 5600 is (en geen Intel Core 5600) dan ook prima.

[ Voor 34% gewijzigd door WaterFire op 13-08-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artjan
ik moest 2x de linker controller pairen via bluetooth, maar toen werkte alles direct met de adapter. gisteren 30 minuutjes Half Life Alyx gespeeld, ziet er heel tof uit. Het doet niet onder aan de Horizon Zero Dawn VR game durf ik zelfs te stellen. De animaties van personen vallen in positieve zin op.

Ik heb een RTX 2070 super (zonder virtual link, dus adapter) en werkt dus prima. Een 3070 videokaart zou dus prima moeten zijn @CoeliJoeli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VictorSullivan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 09:59
Ik heb een wat oudere game pc , was toen wel high end met een 2080super en een i9 9700 en alyx draait prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 16:09
artjan schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 13:29:
ik moest 2x de linker controller pairen via bluetooth, maar toen werkte alles direct met de adapter. gisteren 30 minuutjes Half Life Alyx gespeeld, ziet er heel tof uit. Het doet niet onder aan de Horizon Zero Dawn VR game durf ik zelfs te stellen. De animaties van personen vallen in positieve zin op.

Ik heb een RTX 2070 super (zonder virtual link, dus adapter) en werkt dus prima. Een 3070 videokaart zou dus prima moeten zijn @CoeliJoeli.
Hoe zit het met benodigde ruimte? Mijn PC hoort bij een bureau (zoals wel vaker, maar tussen m'n bureau en de kast erachter zit misschien 120cm. Ik kan dus wel een stukje naar achteren met m'n stoel, maar echt heel veel ruimte om wild met m'n armen te gaan zwaaien heb ik zeker niet.

Is het dan nog wel mogelijk om Alyx te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Mastergo schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 17:40:
[...]

Ik denk dat meer het probleem is ( zoals in mijn geval ) een dikke pc met videokaart en een VR bril voor pc.
Een bril van meer dan 1000 euro is veel geld.

Ik had al een ps5VR bril voor de ps5 gekocht bij de release en toevallig een redelijk goede pc met de minimum videokaart. Op de gok de adapter gekocht en thanks god hij draaid zonder problemen.
Kan ik eindelijk deze game spelen.

Zo jammer dat ze deze game niet uitbrengen op PS5. Dit zou de verkoop voor de VR bril ten goede komen en zeker om nog eens flink te cashen met de game. Maarja nu verdienen ze extra met een simpele vr adapter.
Ja precies dit. Ik heb zelf HL1 en HL2 incl de episodes helemaal kapot gespeeld, maar heb dus nog nooit Alyx gespeeld puur voor deze reden, ik heb geen zin om een monster pc en VR bril van een paar duizend Euro bij elkaar te kopen voor 1 VR game.

Dan maar geen Alyx spelen en ik heb de hoop op een console versie al opgegeven :P

[ Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 13-08-2024 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
s0kkie schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:54:
[...]
en VR bril van een paar duizend Euro bij elkaar te kopen
De PSVR2 is geen paar duizend euro trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
-opgelost-

[ Voor 96% gewijzigd door WaterFire op 13-08-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
WaterFire schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 17:19:
[...]

In de leer bij Caroline van der Plas?
De zin is
ik heb geen zin om een monster pc en VR bril van een paar duizend Euro bij elkaar te kopen
Nee hoor, had alleen over “bij elkaar” gelezen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastergo
Robbaman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 15:42:
[...]

Hoe zit het met benodigde ruimte? Mijn PC hoort bij een bureau (zoals wel vaker, maar tussen m'n bureau en de kast erachter zit misschien 120cm. Ik kan dus wel een stukje naar achteren met m'n stoel, maar echt heel veel ruimte om wild met m'n armen te gaan zwaaien heb ik zeker niet.

Is het dan nog wel mogelijk om Alyx te spelen?
Ja gaat prima. Ik zit op een bureaustoel te spelen met vr. Je hoeft niet te klimmen zoals bij een game als Horizon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
yep, Alyx werkt met een kleine ruimte, standaard sta je stil (tot dusver met de standaard teleporteer om te verplaatsen setting).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:33
3070 is prima! Gebruik deze ook in combi met een 8086k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:51
Ik heb het gespeeld met een 1660Ti, die maar half zo snel is. Mocht het matig draaien gewoon de resolutie terug schroeven.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-10 20:42
RenaldoN schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:24:
[...]

Ik heb het zojuist ook werkend gekregen op mijn laptop met RTX4070 (Legion Slim 5 16APH8) icm met de kabel van Amazon en de PS VR2 PC-Adapter.

Ik vraag me wel af welke Op het begin had ik wat last van een stotterend beeld (1x per seconde ofzo). Ik heb wat dingen aangepast en nu lijkt het opgelost.

In Windows --> Beelscherminstellingen --> Graphics --> Standaard instellingen --> GPU met hardware versnelling plannen = uit + variable vernieuwingsfrequentie = uit

Ik weet niet of dit geholpen heeft maar ik las dit op reddit.

Verder heb ik de volgende video instellingen in de steam VR App. Welke hebben jullie?

Ik heb de volgende video instellingen in SteamVR
- Vernieuwingsfrequentie: 90Hz
- Motion Smoothing: Aan
- Render resolutie: automatisch

Mijn laptop ventilator maakt wel flink geluid tijdens het gamen in VR moet nog even kijken of ik dit een beetje kan verminderen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Jesp_J schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Ik heb het zojuist ook werkend gekregen op mijn laptop met RTX4070 (Legion Slim 5 16APH8) icm met de kabel van Amazon en de PS VR2 PC-Adapter.

Ik vraag me wel af welke Op het begin had ik wat last van een stotterend beeld (1x per seconde ofzo). Ik heb wat dingen aangepast en nu lijkt het opgelost.

In Windows --> Beelscherminstellingen --> Graphics --> Standaard instellingen --> GPU met hardware versnelling plannen = uit + variable vernieuwingsfrequentie = uit

Ik weet niet of dit geholpen heeft maar ik las dit op reddit.

Verder heb ik de volgende video instellingen in de steam VR App. Welke hebben jullie?

Ik heb de volgende video instellingen in SteamVR
- Vernieuwingsfrequentie: 90Hz
- Motion Smoothing: Aan
- Render resolutie: automatisch

Mijn laptop ventilator maakt wel flink geluid tijdens het gamen in VR moet nog even kijken of ik dit een beetje kan verminderen :+
Zou idd wel eens kunnen helpen (die opties in Windows).

Zag op YT nog een review voorbij komen die expliciet zei om motion smoothing uit te schakelen in steam VR. (Bij mijn bedrade headset staat het ook uit, eigenlijk nooit ingeschakeld voor zover ik me herinner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 15:48
Ben heel tevreden met het feit dat ik de PSVR2 ook op de pc nu kan gebruiken.

Echter loop ik soms tegen wat stotteren en headtracking dat ineens op 1 fps lijkt te gaan. Dit is (bijna altijd) nadat ik tijdens het gamen even pauzeer en de knop voor doorkijk activeer om even wat van mijn bureau te pakken. Zodra ik weer ingame ga, lijken de frames in te kakken en kan ik bijna niet meer fatsoenlijk iets doen. Moet dan de game afsluiten, Steam VR afsluiten en opnieuw opstarten om alles weer te herstellen.

Heb best een degelijk systeem, met als 'oudste' component een nvidia rtx 3080. Ik draai verder ook geen andere zaken tijdens het gamen. Outlook, browser alles is dan gesloten.

Herkennen anderen dat ook?

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Kartale schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 18:27:
Ben heel tevreden met het feit dat ik de PSVR2 ook op de pc nu kan gebruiken.

Echter loop ik soms tegen wat stotteren en headtracking dat ineens op 1 fps lijkt te gaan. Dit is (bijna altijd) nadat ik tijdens het gamen even pauzeer en de knop voor doorkijk activeer om even wat van mijn bureau te pakken. Zodra ik weer ingame ga, lijken de frames in te kakken en kan ik bijna niet meer fatsoenlijk iets doen. Moet dan de game afsluiten, Steam VR afsluiten en opnieuw opstarten om alles weer te herstellen.

Heb best een degelijk systeem, met als 'oudste' component een nvidia rtx 3080. Ik draai verder ook geen andere zaken tijdens het gamen. Outlook, browser alles is dan gesloten.

Herkennen anderen dat ook?
Staat motion smoothing toevallig aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper28nl
  • Laatst online: 25-07 11:35

viper28nl

Homey user

Gisteren de pc adapter ontvangen en ik moet zeggen dat ik erg tevreden bent. Het werkte gelijk zonder problemen. Zelfs met een onboard BT adapter geen tracking issues. Gelijk Half-Life Alex gespeeld en dat loopt als een zonnetje op een 3060. Vanavond even spelen met Skybox VR en de VR mods van HL2 Episode 1 en 2.

Verder iemand nog game suggesties wat niet op de PSVR2 te krijgen is?

[ Voor 10% gewijzigd door viper28nl op 15-08-2024 10:53 ]

Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen

• artjan
ik wilde pavlov voorstellen, die heb ik van collega's nog wel getipt gekregen, maar ik zie dat die ook op PS beschikbaar is. Dan is het opeens de vraag, welk platform zou ik em kopen? PS benut opties beter van hardware, maar wellicht is het ook afhankelijk van de GPU? Kan je mooier draaien op pc?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dantius
  • Laatst online: 07-09 08:15
Nou mensen, de Globular Cluster mod voor PSVR2 is binnen, enkele dagen geleden ontvangen en gemonteerd en direct een paar uur geprobeerd.

Gamechanger!

Product: Je krijgt 3 verschillende varianten, van een extreem lichte naar een volledig zweet dichte met cooling gel. Allemaal in 1 pakket, inclusief plastic tool voor ombouw van je psvr2.

Ombouw zelf: eigenlijk best heel gemakkelijk, als je netjes de instructies volgt en het met beleid doet komt alles er zonder schade uit en klik je de nieuwe variant er heel eenvoudig in. Totaal 10-15 minuten als je het erg rustig aan doet.

Gebruik: een mega goed merkbaar verschil. Je moet nog steeds even zoeken naar de sweet spot, en voor mij ligt die gewoon heel dicht bij het punt waarbij de psvr op mijn neus leunt. Daar dus even mee aan het stoeien geweest door verstellen van de headstrap.

Als hij eenmaal goed zit zijn er 2 enorm merkbare verschillen:
1. Veel minder druk op je voorhoofd, dus langere tijd te dragen zonder dat het vervelend zit of je het idee hebt dat hij strak zit
2. een veel stabielere fit, dus je sweet spot blijft perfect behouden en je hoeft niet meer tussen de beat saber nummers door dat ding iedere keer weer een beetje op zijn plek te hangen

Ik zou dit ding voor iedereen die wat actiever mt psvr bezig is absoluut van harte aanraden!

*Daarna dik 2.5 uur beatsaber gespeeld, iets te enthousiast geweest en mijn nek verrekt dus nu ff een paar daagjes rustig aan doen :P

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:56
Voor mensen die de PSVR2 als 2e headset erbij overwegen en toevallig een Varjo Aero hebben als main: de Aero linkbox werkt ook voor de PSVR2 volgens berichten. Scheelt weer een adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Dantius schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:37:
Nou mensen, de Globular Cluster mod voor PSVR2 is binnen, enkele dagen geleden ontvangen en gemonteerd en direct een paar uur geprobeerd.

Gamechanger!

Product: Je krijgt 3 verschillende varianten, van een extreem lichte naar een volledig zweet dichte met cooling gel. Allemaal in 1 pakket, inclusief plastic tool voor ombouw van je psvr2.

Ombouw zelf: eigenlijk best heel gemakkelijk, als je netjes de instructies volgt en het met beleid doet komt alles er zonder schade uit en klik je de nieuwe variant er heel eenvoudig in. Totaal 10-15 minuten als je het erg rustig aan doet.

Gebruik: een mega goed merkbaar verschil. Je moet nog steeds even zoeken naar de sweet spot, en voor mij ligt die gewoon heel dicht bij het punt waarbij de psvr op mijn neus leunt. Daar dus even mee aan het stoeien geweest door verstellen van de headstrap.

Als hij eenmaal goed zit zijn er 2 enorm merkbare verschillen:
1. Veel minder druk op je voorhoofd, dus langere tijd te dragen zonder dat het vervelend zit of je het idee hebt dat hij strak zit
2. een veel stabielere fit, dus je sweet spot blijft perfect behouden en je hoeft niet meer tussen de beat saber nummers door dat ding iedere keer weer een beetje op zijn plek te hangen

Ik zou dit ding voor iedereen die wat actiever mt psvr bezig is absoluut van harte aanraden!

*Daarna dik 2.5 uur beatsaber gespeeld, iets te enthousiast geweest en mijn nek verrekt dus nu ff een paar daagjes rustig aan doen :P
Gisteren ook de PSVR2 ontvangen (gekocht van een zeer vriendelijke meer Tweaker). Heb gisteren een paar momenten de bril gehad om te testen. Ik merk dat de bril zakt waardoor ik de sweet spot niet kan behouden. Dan denk ik dat deze add on voor deze situatie een uitkomst zal bieden?

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
CoeliJoeli schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Gisteren ook de PSVR2 ontvangen (gekocht van een zeer vriendelijke meer Tweaker). Heb gisteren een paar momenten de bril gehad om te testen. Ik merk dat de bril zakt waardoor ik de sweet spot niet kan behouden. Dan denk ik dat deze add on voor deze situatie een uitkomst zal bieden?
Heb ik geen last van, je moet de achterkant vrij laag zetten volgens mij, dat voelt wat tegen natuurlijk. Wellicht dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Shinji schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:12:
[...]

Heb ik geen last van, je moet de achterkant vrij laag zetten volgens mij, dat voelt wat tegen natuurlijk. Wellicht dat dat helpt?
Ga ik dat proberen!

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artjan
ik vond de bril ook matig stabiel zitten, vandaag net als even de Globular Cluster mod erop gezet. Nu dit de bril heerlijk!

instructie heeft het over een mini-crowbar gebruiken om compenten los te klikken, ik had pas later door dat deze in de doos zit, maar ff goed kijken. Het lukte overigens ook goed met voorzichtig doen met een schaar >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Bestel je de PS VR2 PC adapter om PCVR games te kunnen spelen, kan je er helemaal geen PSVR games mee spelen |:(

Je hebt namelijk ook een DisplayPort to usb-c kabel nodig die ze zelf niet eens leveren. Wat is dit voor gekkigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 22:39
Yzord schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:03:
Bestel je de PS VR2 PC adapter om PCVR games te kunnen spelen, kan je er helemaal geen PSVR games mee spelen |:(

Je hebt namelijk ook een DisplayPort to usb-c kabel nodig die ze zelf niet eens leveren. Wat is dit voor gekkigheid?
Buiten dat het is gecommuniceerd vanuit Sony. Als je op, een laptop speelt heb je een dp - usb-c kabel nodig. Bij een desktop een gewone dp 1.4 kabel.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Dc_M6aL_WJMB3jAujoHL4iyUn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jq3MDAhZonHeQ9o7nb4OTc8M.jpg?f=fotoalbum_large

Net de globular cluster mod geïnstalleerd.
Dit zit echt eens tuk fijner. En die andere stof op mijn voorhoofd is een enorme verbetering.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 15:48
Jongens jongens, ga ik nou ook een aankoop doen door al die salesmensen hiero. Moet zeggen, in begin zat de PSVR2 goed op mijn hoofd. Heb m vervolgens maanden niet gebruikt tot kort weer op de pc.

Nu merk ik dat hij ook niet heel lekker zit meer. Glijdt langzaam af, moet hem ver doorklemmen tot ik koppijn krijg. Placebo?? Geen idee. Maar misschien als ik m vaak blijf gebruiken dat ik ook eens zo een aftermarket setje zal kopen.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

(jarig!)
Kartale schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:35:
Jongens jongens, ga ik nou ook een aankoop doen door al die salesmensen hiero. Moet zeggen, in begin zat de PSVR2 goed op mijn hoofd. Heb m vervolgens maanden niet gebruikt tot kort weer op de pc.

Nu merk ik dat hij ook niet heel lekker zit meer. Glijdt langzaam af, moet hem ver doorklemmen tot ik koppijn krijg. Placebo?? Geen idee. Maar misschien als ik m vaak blijf gebruiken dat ik ook eens zo een aftermarket setje zal kopen.
Tja, ik kan natuurlijk niet voor jou spreken. Maar ik vind het een goede investering.
Ik had vooral altijd een enorm bezweet voorhoofd in dat ding. En dat is hiermee een stuk minder.
Ook wordt het gewicht wat beter verdeeld. Misschien dat dat voor jou ook wel fijn werkt dan.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE

Misschien word je net als ik kaal, waardoor de headset meer afzakt 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Yzord schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 17:03:
Huh wat? Als je PS VR spellen wilt spelen zul je en PS4 + PS VR moeten kopen :+
Ja beetje schraal dat er geen DisplayPort kabel er bijzit.
USB-C naar DisplayPort is overigens niet zo vreemd, die kit is duidelijk bedoeld voor desktop PCs die typisch geen USB-C hebben.

Bij mij is het rubberen kussen dat op mijn voorhoofd zit inmiddels helemaal 'geplet', ik gok dat het afzakken daar ook deels vandaan komt.
Ik ga denk ook die Globular Cluster set bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

DaWaN schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 21:33:
[...]

Ja beetje schraal dat er geen DisplayPort kabel er bijzit.
Dat dus, kom je thuis, kan je weer terug om een extra kabel te kopen die ik iig niet hier heb liggen. Zo een doodnormale kabel is het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiezZ_BE
Yzord schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:41:
[...]

Dat dus, kom je thuis, kan je weer terug om een extra kabel te kopen die ik iig niet hier heb liggen. Zo een doodnormale kabel is het niet.
Is niets speciaal eigenlijk, zo heb ik er ondertussen wel 4-5 in huis... (degene die bij monitors werden geleverd zijn telkens te kort voor mijn setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

(jarig!)
Yzord schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 23:41:
[...]

Het valt me vooral tegen dat er geen bluetooth adapter in zit. Ik heb ook een extra BT dongle moeten kopen om enigszins goede BT performance te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoeliJoeli

CoeliJoeli

Gamer

Eindelijk de tijd gehad om Half Life Alyx te spelen met de PSVR2. Heb tot de eerste Chapter gespeeld (werd een klein beetje draaierig van achteruit lopen lol). Man man man wat een vette ervaring is dit zeg!

Twitch.tv/coelijoeli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36
Ik denk niet dat ik Hlaf Life Alyx hoef te proberen op mijn laptop met een psvr2 en een dongle moet kopen :)
Vermoed dat de T1200 niet toereikend is.
(game staat al heel lang op mijn lijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 23:42
Met zicht op into the Radius toch maar even de globular cluster besteld.. welke vulling bevalt t best en is t minst warm?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
Vanmiddag de dongle geprobeerd en werkte gelukkig gelijk. En dan eindelijk Alyx gespeeld, een klein half uurtje had ik. Ongekend zeg. Wat een prachtig en bizar indrukwekkend spel. Die details zijn fantastisch, zoals dat lichtgevende beestje dat je eten kunt geven, hoe je kunt tekenen op een viezig raam en hoe duiven wegvliegen als je een blikje naar ze gooit. Echt prachtig! Daarna fietste ik naar de opvang om de kinderen op te halen en zag ik een paar duiven opvliegen. Ik waande mij gelijk in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audionut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-08 11:47
Ik ben juist heel benieuwd of ik met de adapter een blu-ray kan kijken waarbij ik het geluid vanaf de pc naar een externe surroundversterker stuur. Dit werkt namelijk niet rechtstreeks vanaf de ps5(die wil alleen audio naar de headset van de psvr2 sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Audionut schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:47:
Ik ben juist heel benieuwd of ik met de adapter een blu-ray kan kijken waarbij ik het geluid vanaf de pc naar een externe surroundversterker stuur. Dit werkt namelijk niet rechtstreeks vanaf de ps5(die wil alleen audio naar de headset van de psvr2 sturen).
Hmmm vreemd, want ik heb vaak genoeg GT7 gespeeld met het geluid via mijn receiver en dus surround set. als de headset geen aangesloten koptelefoon heeft, zou het geluid mijns inziens gewoon naar een externe audioset moeten kunnen, tenzij dit pad voor BR dichtgetimmerd is, maar voor games niet.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audionut
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-08 11:47
Dat is dus precies het stomme van de ps5. GT7 geeft inderdaad netjes het geluid over de versterker. Helaas werkt dit niet bij blu-Rays. Ik hoopte dat ik er met de psvr2 naar kon kijken met goed geluid maar via de headset is het gewoon knudde. Vandaar dat ik benieuwd ben of het met de psvr2 aan de pc wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:36
Iemand de PSVR2 al aan de praat gekregen onder linux zonder een dedicated GPU (ja 't is de goden verzoeken maar toch :P)

Dit voordat ik in alle opwinding een eGPU thunderbolt dock haal en de PSVR2-pc adapter ;)

[ Voor 27% gewijzigd door kwibox op 28-08-2024 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:03
Ik krijg net een PlayStation nieuwsbrief over “Five nights at Freddy’s - help wanted 2”. Iemand een idee wat Sony bedoelt met:

“Als je al bent aangenomen via PS VR2, dan kun je de standaardversie voor PS5 zonder extra kosten downloaden.”

Dacht even dat het wellicht nu gratis is voor psvr2 gebruikers maar staat voor de volle mep in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:32
Iemand iets vernomen of de PS5 Pro, ook de graphics van de VR2 games verbeterd ?

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
absrnd schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 20:09:
Iemand iets vernomen of de PS5 Pro, ook de graphics van de VR2 games verbeterd ?
Blijkbaar zou het AI gedeelte uiteindelijk bij alle VR games voor een verbetering moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:21
Hoor hier en daar wat geruchten over psvr2 draadloos voor de PS5(pro). Mocht dit waar zijn zou het dat op de huidige psvr2 kunnen, of moeten we dan weer in de buidel tasten en nieuwe psvr2 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
harley2009 schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:31:
Hoor hier en daar wat geruchten over psvr2 draadloos voor de PS5(pro). Mocht dit waar zijn zou het dat op de huidige psvr2 kunnen, of moeten we dan weer in de buidel tasten en nieuwe psvr2 kopen.
Ik denk dat het hetzelfde werkt als wanneer je PS5 Pro wil hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

PSVR2 draadloos zie ik niet gebeuren, zowel de console als de headset is daar niet voor ontworpen. Ik vermoed niet dat Sony nog veel geld gaat steken in PSVR2 ontwikkeling. De PC adapter was al een verassing wat mij betreft.

Ik heb trouwens de Globular Cluster CMP2 comfort mod gekocht en de headstrap is best wel fijn, zorgt ervoor dat de bril niet afzakt.

Merk wel dat de bril opzetten en afzetten een stuk minder makkelijk gaat. Doen jullie die 'scope' naar voren schuiven bij het op- en afzetten? Zonder de comfort mod deed ik dat nooit, maar nu lijkt het onvermijdelijk te zijn.

Ook ben ik er nog niet helemaal uit wat ik nu de fijnste pad vind voor mijn achterhoofd. De rubberen + gel combi drukt best nog een soort hard in mijn nek, binnenkort even de varianten met stof proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
artjan schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:06:
ik vond de bril ook matig stabiel zitten, vandaag net als even de Globular Cluster mod erop gezet. Nu dit de bril heerlijk!

instructie heeft het over een mini-crowbar gebruiken om compenten los te klikken, ik had pas later door dat deze in de doos zit, maar ff goed kijken. Het lukte overigens ook goed met voorzichtig doen met een schaar >_<
Haha hier precies hetzelfde. Schut kleur in de doos. Gewoon iets duns en van plastic gebruikt.
Iedereen heeft dezelfde ervaring, het zit gewoon goed. Ik moest altijd aandraaien tot het pijn deed, nu hoef ik amper vast te draaien nog.

Aan de andere owners: de achterkant kan ik iets te makkelijk weer los klikken. Moet ik nog ergens omheen of aandrukken voor een definitieve 'klik'?

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 23:42
Hoort gewoon goed vast te zitten. Teveel geweld gebruikt?
Ben benieuwd zo naar de eerste reviews van Into the Radius. 1500 komen ze online. Ik heb r hoge verwachtingen van..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas12
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-12-2024
Hoi allemaal,

Sinds een aantal weken in het bezig van de PS VR2. Geweldig apparaat dat mijn verwachtingen heeft overtroffen. De graphics zijn mooi en het speelt heel fijn. Ik heb alleen een punt dat ik irritant vind en niet opgelost krijgt. Bij het spelen heb ik regelmatig dat het beeld beweegt zonder dat ik mijn hoofd draai. Lastig uit te leggen, maar het is niet prettig. Ik heb al een raster ingesteld om de televisie en de helderheid aangepast. Op het internet kom ik helaas niet verder. Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb eventueel nog een aantal dagen om het apparaat weer terug te brengen en kan dan eventueel weer een andere halen maar dat doe ik liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RenaldoN
Is de kamer wel verlicht genoeg, ik heb last van een zwevend beeld waneer het te donker in de kamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas12
Ik heb het zowel overdag als in het donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Zandhaas12 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:46:
Hoi allemaal,

Sinds een aantal weken in het bezig van de PS VR2. Geweldig apparaat dat mijn verwachtingen heeft overtroffen. De graphics zijn mooi en het speelt heel fijn. Ik heb alleen een punt dat ik irritant vind en niet opgelost krijgt. Bij het spelen heb ik regelmatig dat het beeld beweegt zonder dat ik mijn hoofd draai. Lastig uit te leggen, maar het is niet prettig. Ik heb al een raster ingesteld om de televisie en de helderheid aangepast. Op het internet kom ik helaas niet verder. Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb eventueel nog een aantal dagen om het apparaat weer terug te brengen en kan dan eventueel weer een andere halen maar dat doe ik liever niet.
Is het bij een enkele game of overal? Ik heb bijvoorbeeld in Puzzling Places dat het beeld soms wat verspringt alsof ik een paar centimeter naar rechts verplaatste. Maar dat is de enige game dus mijn conclusie niet het apparaat.
Hoe moeten we dat 'bewegen' zien? Af en toe verspringen/herstellen naar de juiste plaats, of continu beweging terwijl je stilstaat? Dan zou ik geen risico nemen en toch retourneren.. Je moet verder gewoon kunnen spelen met de TV uit. Dat raster helpt misschien bij low-light, maar is een hulpmiddel en geen must-have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN

DaWaN

'r you wicked ??

Zandhaas12 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 20:46:
Hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb eventueel nog een aantal dagen om het apparaat weer terug te brengen en kan dan eventueel weer een andere halen maar dat doe ik liever niet.
Hoe ziet de kamer eruit?
De headset volgt de beweging van jouw hoofd door middel van 4 camera's.
Het is dus belangrijk dat de camera's goed hun werk kunnen doen.
Het raster op de TV aanzetten werkt goed als je in de richting van de TV kijkt, maar mogelijk heb je in andere oriëntaties alsnog problemen.

Belangrijk zijn:
  • Voldoende belichting
  • Geen egale muren / vloeren
  • Geen veranderende omgeving (b.v.b. licht, personen, draaiende ventilatoren, etc.)
  • Geen direct zicht naar buiten
Als je een relatief grote ruimte en/of egale muren hebt kan het handig zijn wat extra meubels neer te zetten of dingen aan de muur te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zandhaas12
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb dit helaas bij meerdere games en heb al diverse settings uitgeprobeerd. Ook overdag spelen of met voldoende licht heeft dit geen effect. Ik ga het apparaat waarschijnlijk retourneren (30 dagen) en het ergens anders weer kopen om uit te sluiten dat het een fabrieksfout is. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MennoE
Voor wie het via AliExpress aan durft: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/330261

Een PSVR 2 voor € 383.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-10 13:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

MennoE schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 18:24:
Voor wie het via AliExpress aan durft: https://nl.pepper.com/share-deal-from-app/330261

Een PSVR 2 voor € 383.
Gok genomen... Andere deal via de comments, 306 euro incl verzenden uit Frankrijk. Ik vertrouw de leverancier niet voor 100% maar het AliExpress platform wel. Als er iets mis gaat komt het geld wel terug verwacht ik.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Ik heb die ook besteld maar dan met verzending vanuit Polen. Laatst nog een Switch besteld vanuit Ali en dat ging ook prima. De reviews van de shop zijn ook prima dus nu duimen maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rocco
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:23

Rocco

nightlife

De psvr2 superdeals via Aliexpress zijn wel versies voor de Chinese markt, dat betekent geen Sony garantie voor kopers in europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18-10 13:00

Boss

+1 Overgewaardeerd

Rocco schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:14:
De psvr2 superdeals via Aliexpress zijn wel versies voor de Chinese markt, dat betekent geen Sony garantie voor kopers in europa.
Mijn alternatief was een 2e hands kopen via Marktplaats, daar zie ik prijzen van €400 - €450. Dan had ik ook geen garantie gehad. Dus voor €300 geen garantie op een artikel dat in principe nieuw is kan ik mee leven.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:18
Dit zijn overigens Japanse exemplaren, niet dat het wat uitmaakt voor de garantie.

Ik kan me niet heugen wanneer ik laatst aanspraak heb gedaan op garantie. Dus dat risico durf ik wel aan.
Pagina: 1 ... 63 ... 67 Laatste