Had ik in het VR topic ook al min of meer aangegeven.Amos_x schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:53:
Hier is de PSVR2 ook al maanden niet meer uit de doos geweest, voornamelijk wegens tijdsgebrek. Ook heb ik na de initiële fase met een zes-, zevental aankopen in de store, alles op een lager pitje gezet. Een paar miskopen (RE, ...), gebrek aan demo's, gebrek aan een reimbursement policy, zorgt toch voor voorzichtigheid met de PSVR2, en de gedachte wat ik er nu mee aan moet?
Het is moeilijk in te schatten wat je kan verwachten aan ervaringen in de store, welke richting sony uit wil met die ervaringen: klein, experimenteel, indie? Of ook AAA en volledig gebruik maken van de power van de ps5? Wat komt er nog aan? Ik wacht al bijzonder lang op die flight combat game?
Eigenlijk is de enige game die ik nog in VR speel een game die ik niet eens heb moeten aankopen, namelijk GT7 wat ik al had. Ik had me dus wel wat aankopen kunnen uitsparen.
De andere games die ook wel leuk zijn (synth riders, pistol whip), zijn grafisch zo licht en beperkt, dat ze wellicht ook prima draaien in een quest 3 standalone (geen ervaring, maar lijkt me wel). Vandaar dat ik toch de optie van een quest 3 overweeg, omdat je daar ook prima dat soort lichte games kan draaien, en je dat ding toch gemakkelijker oppikt zonder vast te zitten aan de ps5 (of dezelfde ruimte)
Daarenboven heb je dan ook nog toegang tot steam VR games, waar de games vaak ook goedkoper zijn.
GT7 blijft voor mij de enige reden om de PSVR2 te houden, en is dan ook de USP van dit device. De reden dat het ook niet verkocht wordt, anders zou ik het gewoon inwisselen voor een quest 3. Wel een duur speeltje zo. Globaal genomen, hardware is prima, als game platform/device een 6/10?
Het lijkt wel eenzelfde manier van doen van Sony als bij het introduceren van playstation move voor de ps4. Men brengt iets uit, gebruikers vinden het goed. Alleen vervolgens ontbreekt het aan een 'goede/grote' games selectie
Burp