Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Amos_x schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 08:53:
Hier is de PSVR2 ook al maanden niet meer uit de doos geweest, voornamelijk wegens tijdsgebrek. Ook heb ik na de initiële fase met een zes-, zevental aankopen in de store, alles op een lager pitje gezet. Een paar miskopen (RE, ...), gebrek aan demo's, gebrek aan een reimbursement policy, zorgt toch voor voorzichtigheid met de PSVR2, en de gedachte wat ik er nu mee aan moet?

Het is moeilijk in te schatten wat je kan verwachten aan ervaringen in de store, welke richting sony uit wil met die ervaringen: klein, experimenteel, indie? Of ook AAA en volledig gebruik maken van de power van de ps5? Wat komt er nog aan? Ik wacht al bijzonder lang op die flight combat game?

Eigenlijk is de enige game die ik nog in VR speel een game die ik niet eens heb moeten aankopen, namelijk GT7 wat ik al had. Ik had me dus wel wat aankopen kunnen uitsparen.

De andere games die ook wel leuk zijn (synth riders, pistol whip), zijn grafisch zo licht en beperkt, dat ze wellicht ook prima draaien in een quest 3 standalone (geen ervaring, maar lijkt me wel). Vandaar dat ik toch de optie van een quest 3 overweeg, omdat je daar ook prima dat soort lichte games kan draaien, en je dat ding toch gemakkelijker oppikt zonder vast te zitten aan de ps5 (of dezelfde ruimte)

Daarenboven heb je dan ook nog toegang tot steam VR games, waar de games vaak ook goedkoper zijn.

GT7 blijft voor mij de enige reden om de PSVR2 te houden, en is dan ook de USP van dit device. De reden dat het ook niet verkocht wordt, anders zou ik het gewoon inwisselen voor een quest 3. Wel een duur speeltje zo. Globaal genomen, hardware is prima, als game platform/device een 6/10?
Had ik in het VR topic ook al min of meer aangegeven.

Het lijkt wel eenzelfde manier van doen van Sony als bij het introduceren van playstation move voor de ps4. Men brengt iets uit, gebruikers vinden het goed. Alleen vervolgens ontbreekt het aan een 'goede/grote' games selectie

Burp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:53
Ik heb het ding besteld in de hoop vooral goede racegames in VR te kunnen spelen. GT7 blijkt voor mij gelukkig zo verslavend te zijn dat ik na 1 jaar nog bijna dagelijks aan het karren ben, en ik verwacht dit nog wel een paar jaar te blijven doen zoals ik nog steeds van de eerste Dirt Rally uit 2016 kan genieten - maar ik zal wel moeten, ik ben bang dat ik voorlopig ook niet anders kan.

Er is dacht ik niets aangekondigd door Sony zelf, geen MotorStorm of bijvoorbeeld WipEout, laat staan iets nieuws. En de Codies, de makers van F1 games en laatst de nieuwe WRC game, ze laten de PSVR 2 nog ongemoeid. Voor F1 games liep ik als rallyfan nooit echt warm, maar nu ik al een paar maanden in de Gr. 1 wagens van GT7 rij, waaronder een soort F1 wagen, nu zou ik maar wat graag zo'n game in VR willen spelen. Het is toch zo leuk om met die snelheid tussen de vangrails te razen, zo'n track als La Croix in zo'n bolide, ik krijg er geen genoeg van.

Maar voorlopig blijft het hierbij, en dat is niet genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-10 23:03
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 09:22:
[...]

Het is ook nog eens toch (ook al is het veel beter dan de PSVR1) een hassle om hem uit de doos te doen, ruimte te maken/hebben in de kamer, etc.
Ook mee eens. Mijn zoon heeft een quest 2 en dat draadloze is echt wel fijn. Ik heb dan de psvr2 met kabel maar maar weinig games zijn echt grafisch mooi dat ze ze link naar de ps5 rechtvaardigen. Horizon, maar is niet echt mijn ding dat klimmen. Gt7 zeker maar ben ook geen racefan. Laatst dat kayak spel gekocht, erg mooi. Maar games zijn meer dan graphics. Beste vr herinneringen aan superhot en dat heeft hij draadloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:34
Ik heb de PSVR2 ook al een eeuwigheid niet gebruikt. Hij staat altijd gebruiksklaar, alleen tijdgebrek en andere games op de pc maken dat ik nooit genegen ben hen te gebruiken.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
jaspov schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 23:00:
[...]

Ook mee eens. Mijn zoon heeft een quest 2 en dat draadloze is echt wel fijn. Ik heb dan de psvr2 met kabel maar maar weinig games zijn echt grafisch mooi dat ze ze link naar de ps5 rechtvaardigen. Horizon, maar is niet echt mijn ding dat klimmen. Gt7 zeker maar ben ook geen racefan. Laatst dat kayak spel gekocht, erg mooi. Maar games zijn meer dan graphics. Beste vr herinneringen aan superhot en dat heeft hij draadloos.
Ik had inderdaad ook gehoopt op een grotere variatie aan grafisch mooie games, die dan echt de ps5 'leveragen'. GT7 is een van m'n favoriete games, dus ook de enige grafisch zware games waar de ps5 een meerwaarde heeft voor psvr2. Ik heb 'm ook vooral gekocht met de hoop op indrukwekkende grafische experiences (zoals boneworks of alyx, niet exact die games, maar gelijkaardig)

De andere games die ik heb gekocht (kayak, beatsaber, moss, pistol whip, drum-game, ...) en af en toe speel, daar heeft de ps5 eigenlijk geen enkele meerwaarde.

Sony had hier veel meer mee kunnen doen, zelfs enkel met hun eigen studio's. (nee, ik ben niet onrealistisch, een GTA5 vr zal nooit gebeuren). Wipeout, sackboy, weet ik veel.

Ik overweeg sterk een quest 3, ook al ben ik erg huiverig voor het data privacy aspect. Dat moet ik dan maar accepteren. Maar als ik toch vooral kleine experiences wil, dan kan dat net zo goed met een quest.

Wat ik ook mis, zijn minder inspannende 'zen' ervaringen. Toen ik heel kort een HTC vive had, was ik erg fan van low effort VR. Meditatieve ervaringen, virtueel 'reizen', 360 video, rondlopen in woningen/hubs, of zelfs google earth in VR. Allemaal onmogelijk op psvr2 omdat de apps er niet zijn om deze ervaringen te ontsluiten.

Qua hardware wel de beste bril die ik ooit heb opgehad. Oled (zwart!), en hoe het op het hoofd zit (onder/ de kruin, richting nek, ideaal voor het balanceren van het gewicht en zeer gemakkelijk op te zetten, vind ik persoonlijk)

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Hey allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op het hele VR gebeuren en heb een aantal vragen over de PSVR2. Ik ben erg geïnteresseerd maar weet niet of ik wel de juiste persoon er voor ben.

- In het verleden ben ik meer dan eens misselijk geworden in de bioscoop door de 3d effecten, is dit echt compleet anders?
- Werken de PS4 VR games op de PS5 VR? Ik had deze lijst gevonden maar het is me nog niet helemaal duidelijk: Wikipedia: List of PlayStation VR2 games. Ik heb bijvoorbeeld Resident Evil 7 op de PS4, kan ik deze spelen op de PS5 met een PS5VR? Zelfde voor de PS4 versie van No Man's Sky, werkt deze op de PS5VR?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Die aangeschaft zouden moeten worden om het allemaal te laten werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
buMf00d schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:03:
Hey allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op het hele VR gebeuren en heb een aantal vragen over de PSVR2. Ik ben erg geïnteresseerd maar weet niet of ik wel de juiste persoon er voor ben.

- In het verleden ben ik meer dan eens misselijk geworden in de bioscoop door de 3d effecten, is dit echt compleet anders?
Veel heftiger dan 3D in bioscoop is mijn beleving. Maar niet iedereen is er even gevoelig voor. En ik weet ook niet of als je voor 3D in bioscoop gevoelig bent dat ook geldt voor VR maar het zou kunnen. Advies is erg rustig opbouwen. Zodra je misselijk wordt stoppen, en later weer proberen. Als het goed is kan je dan steeds wat langer op den duur.
- Werken de PS4 VR games op de PS5 VR? Ik had deze lijst gevonden maar het is me nog niet helemaal duidelijk: Wikipedia: List of PlayStation VR2 games. Ik heb bijvoorbeeld Resident Evil 7 op de PS4, kan ik deze spelen op de PS5 met een PS5VR? Zelfde voor de PS4 versie van No Man's Sky, werkt deze op de PS5VR?
PS4 VR games (dus voor de PSVR1) werken niet voor zover ik weet.

Voor bijvoorbeeld RE7 is er een gratis digital upgrade naar de PS5 versie, welke dan dus VR ondersteund. Volgens mij geldt dit voor meerdere games, voor GT7 was de upgrade 10 euro volgens mij.
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Die aangeschaft zouden moeten worden om het allemaal te laten werken?
Heb je wel een PS5, want dat is wel een vereiste.

• VonBraunschweig
Ja dat dacht ik ook, je moet wel een PS5 hebben:) Maar de PSVR2 wordt compleet met controllers geleverd, geen camera of andere extra's vereist.

Of je er misselijk van kan worden zoals in een 3D bioscoop, geen idee maar vast wel. Het lijkt me een compleet andere techniek, maar thuis kan je er rustig aan wennen.

PS4 VR1 games zijn wel te spelen op een PS5 maar niet met de PSVR2, alleen als je een PSVR1 aansluit op je PS5 inclusief het extra kastje met al die snoeren. Dat vereist nog een adapter, en met een launch PSVR1 kan een 4k TV geen HDR meer doorgeven voor 2D beeld.

Maar sommige VR1 games zijn opnieuw uitgebracht voor de VR2, helaas WipEout nog niet. No Man's Sky heb ik ooit voor de PS4 VR1 gekocht, ik heb de PS5 versie dacht ik gratis kunnen downloaden en die werkt dus prima voor PS5 met VR2...alleen hebben ze er de Hotas support uitgesloopt omdat het natuurlijk met die nieuwe controllers gespeeld moet worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HogeHoedje
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-10 22:47
https://blog.playstation....mes-brotherhood-and-more/

Interessant stukje:
Also, we’re pleased to share that we are currently testing the ability for PS VR2 players to access additional games on PC to offer even more game variety in addition to the PS VR2 titles available through PS5. We hope to make this support available in 2024, so stay tuned for more updates.
Past in het recente straatje van PlayStation (meer focussen op de PC-gaming markt), alhoewel het nu nog op testen blijft. Er was een tijdje terug al voortgang door tweakers om het proberen op PC te werken, maar zou nieuwe hardware vereisen om het aan de praat te krijgen. En dat project was al niet zo lang geleden stopgezet (voor nu).

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:12

spaceboy

Op grote hoogte

buMf00d schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:03:
Hey allemaal,

Ik heb ongeveer een maand de PSVR2 gehad, toen weer verkocht. Voor mij waren er 3 redenen:
1. Ik vond het toch een beetje gedoe om de setup weer uit de doos te halen, aan te sluiten, te zorgen dat de woonkamer leeg genoeg was, rekening houden met huisgenoten, etc. Een controller pakken is gewoon sneller.

2. Ik werd er (na een tijdje) toch wel een beetje onpasselijk van. Niet echt kotsziek, maar na een half uurtje Horizon voelde ik het wel een beetje in m'n maag. Misschien heb ik te weinig "getraind", of had ik gember moeten eten (schijnt echt te werken), geen idee. Maar ik ben bij 3D films absoluut nooit op welke manier dan ook misselijk geworden, dus het is wel next level waar je hoofd mee om moet gaan.

3. Belangrijkste punt: ik vind het aanbod van games gewoon echt té matig. Gran Turismo is echt vét. Je kijkt je ogen uit. Maar ook zónder PSVR2 is het een toffe game. Met VR is het alleen véél gaver. Horizon is ook indrukwekkend (maar redelijk schamel qua gameplay). Voor de rest zijn het óf veredelde tech-demo's of gewoon best lelijke games. Kan nog steeds inventief zijn en leuk om 's te bekijken, maar in the end vond ik het de moeite niet waard.

Antwoord op je vraag: kijk voorál welke games je wilt gaan spelen. Of kijk een keer zo'n filmpje op YT waar ze 80 PSVR2 games achter elkaar laten zien, dan krijg je wel een beeld van de kwaliteit. Als je echt geen zak om beeldkwaliteit geeft en daar wel een paar tientjes per game voor wilt neerleggen, kun je de aanschaf prima verantwoorden. Als je echter minstens 10 games met de kwaliteit van Gran Turismo verwacht kun je denk ik beter in een ander ecosysteem investeren. Hoe jammer dat ook is, want ik had hem graag langer dan 4 weken gehouden. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nixx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 15:37
Dit is nog eens leuk nieuws: Sony Interactive Entertainment is van plan om dit jaar pc-ondersteuning aan PlayStation VR2 toe te voegen.

https://gamer.nl/nieuws/p...t-jaar-pc-games-afspelen/

Dat liet het bedrijf weten in een bericht op PlayStation Blog. "We zijn blij dat we kunnen mededelen dat we op dit moment de mogelijkheid testen om PlayStation VR2-headsets toegang te geven tot games op pc", aldus content communications manager Gillen McAllister. "Dit moet nog meer gamevariatie bieden naast de PS VR2-games die via PlayStation 5 beschikbaar zijn. We hopen de ondersteuning in 2024 toe te voegen. Meer info volgt."

De toevoeging van pc-ondersteuning voor PlayStation VR2 is een belangrijke. Veel eigenaren vragen hier al sinds de release van de vr-headset om. De meningen over de line-up aan beschikbare games op de vr-helm is daarbij verdeeld, dus ondersteuning van pc-vr-games kan eigenaren in potentie toegang geven tot een veel groter aanbod aan spellen.

In de blogpost werden ook diverse PS VR2-games aangekondigd en releasedata van aankomende spellen gegeven. Zo werd citymanager Little Cities: Bigger! aangekondigd voor PS VR2, een nieuwe versie van Little Cities die op 12 maart uitkomt. Daarnaast werd Zombie Army VR onthuld, de eerste vr-game in de Zombie Army-reeks die ergens dit jaar verschijnt. Ook is er een update voor het in Nederland ontwikkelde Arizona Sunshine 2 uitgekomen, waarmee de harige metgezel Corgi wordt toegevoegd. Daarnaast is The Wizards – Dark Times: Brotherhood vandaag uit, verschijnt de actie-rpg Soul Covenant ergens dit jaar en staat Wanderer: The Fragments of Fate op 27 juni gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-10 16:54
Dat is heel goed nieuws, hopelijk volledige support voor de Steam Library en niet selected games ofzo.

Toen de HTC Vive uitkwam in 2016 vond ik de experiences (onderwater wereld en rondlopen in bepaalde 3d gescande gebieden e.d.) ook erg leuk om met familie en vrienden te delen. Hopelijk wordt dit dan ook mogelijk via PC support.

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-10 22:39
Dat zou zeker mooi zijn als er pc support komt. Onlangs mijn reverb g2 verkocht om naar een quest 3 te gaan. Nu toch maar even wachten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:47
Op BOL staat nu een of andere marketplace retailer die de PSVR2 voor 450 aanbiedt. Dat kan toch niet betrouwbaar zijn? Wellicht versie 2 van de eerste PSVR?

• Amos_x
Dit is, wat mij betreft, het beste game-nieuws van 2024, en het is nog maar pas februari. Als het klopt natuurlijk.

Ik heb me hier eerder uitgelaten over de beperkte ontwikkeling van het psvr2 platform (weinig games, library, ...) en hoe de store nogal afstraffend kan zijn als je je vergist met een aankoop. Geen refunds, weinig demo's.

Door alle media-aandacht voor de apple vision pro, en de honderden reviews, ben ik me ook even gaan beraden hoe en wat ik verder nog wens te doen met VR. De PSVR2 ligt hier al minstens 6 maand onaangeroerd, en dat is gewoon jammer van de goede hardware.

Weg doen is ook niet wat ik wil, want ik houd 'm sowieso bij voor GT7.

Dus ik was al min of meer de opties aan het bekijken in de pc space. Vooral omwille van youtube 360 degree videos, google earth, en rustige vr content, kleine games, betere prijzen, enz... Typisch iets wat je meer op een open platform als een pc zal vinden.

Ik stond dicht bij een aanschaf van een quest 3, maar uiteindelijk toch van af gezien. Meta, display stream compression, ... Ik had wel gebaald als hier nu een quest 3 lag. :+ :9

En vooral, het voelt zo zonde want hier ligt al een erg goede VR headset, namelijk PSVR2. Qua hardware vind ik de PSVR2 fantastisch. Het voelt licht aan (ook al is het op papier zwaar, de 'halo' manier van op je hoofd zitten bevalt me heel erg en voelt erg gebalanceerd). OLED schermen, goede FOV, en bekabeld (wat ik verkies).

Dus heb ik ook even gekeken naar (2dehands) valve index sets. Voor ongeveer 500 euro te krijgen, maar dan zit je natuurlijk weer met lighthouses, oudere hardware, ... En opnieuw, hier ligt al een goede VR set...

Als ze de PSVR2 nu echt open stellen voor de pc, officieel vanuit sony, is dat het beste nieuws ooit. 1 VR headset om op m'n twee favoriete platformen te gamen, geen 'dubbele' hardware in huis (daar heb ik een hekel aan). Dit zou m'n aankoop van de PSVR2 ineens zoveel meer waarde geven.

Ik denk dat ze ook de hype en aandacht hebben gezien voor de vision pro, en beseffen dat die veel te ver uit het bereik ligt van de gemiddelde consument. En dat ze wel wat klanten (misschien niet veel) kunnen vinden die voor 600 euro wel even een gokje willen wagen en een PSVR2 aankopen. De hardware is goed, de experience zal anders zijn (bekabeld) maar voor games zit je dan sowieso goed.

Wow, echt, als dit klopt _/-\o_ O+

• MennoE
nixx schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:47:
Dit is nog eens leuk nieuws: Sony Interactive Entertainment is van plan om dit jaar pc-ondersteuning aan PlayStation VR2 toe te voegen.

https://gamer.nl/nieuws/p...t-jaar-pc-games-afspelen/

Dat liet het bedrijf weten in een bericht op PlayStation Blog. "We zijn blij dat we kunnen mededelen dat we op dit moment de mogelijkheid testen om PlayStation VR2-headsets toegang te geven tot games op pc", aldus content communications manager Gillen McAllister. "Dit moet nog meer gamevariatie bieden naast de PS VR2-games die via PlayStation 5 beschikbaar zijn. We hopen de ondersteuning in 2024 toe te voegen. Meer info volgt."

De toevoeging van pc-ondersteuning voor PlayStation VR2 is een belangrijke. Veel eigenaren vragen hier al sinds de release van de vr-headset om. De meningen over de line-up aan beschikbare games op de vr-helm is daarbij verdeeld, dus ondersteuning van pc-vr-games kan eigenaren in potentie toegang geven tot een veel groter aanbod aan spellen.

In de blogpost werden ook diverse PS VR2-games aangekondigd en releasedata van aankomende spellen gegeven. Zo werd citymanager Little Cities: Bigger! aangekondigd voor PS VR2, een nieuwe versie van Little Cities die op 12 maart uitkomt. Daarnaast werd Zombie Army VR onthuld, de eerste vr-game in de Zombie Army-reeks die ergens dit jaar verschijnt. Ook is er een update voor het in Nederland ontwikkelde Arizona Sunshine 2 uitgekomen, waarmee de harige metgezel Corgi wordt toegevoegd. Daarnaast is The Wizards – Dark Times: Brotherhood vandaag uit, verschijnt de actie-rpg Soul Covenant ergens dit jaar en staat Wanderer: The Fragments of Fate op 27 juni gepland.
Dit zijn echt top zijn! Ik overwoog toevallig net die van mij te verkopen voor een Quest 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:42
PHiXioN schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 19:11:
Op BOL staat nu een of andere marketplace retailer die de PSVR2 voor 450 aanbiedt. Dat kan toch niet betrouwbaar zijn? Wellicht versie 2 van de eerste PSVR?
Altijd even naar de reviews kijken.. totaal 8 beoordelingen waarvan de meeste gaan over 'verkeerde pan geleverd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01:11
MennoE schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 20:53:
[...]

Dit zijn echt top zijn! Ik overwoog toevallig net die van mij te verkopen voor een Quest 3.
Als dit zo zou zijn gaat deze er sowieso komen. Lijkt me ideaal een hybride vr bril te hebben voor zowel m'n ps5 als pc... heb er nog geen omdat iets me steeds tegenhoudt, dit zou me overhalen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:28

MazeWing

The plot thickens...

Sony had gewoon vanaf dag 1 pc support moeten hebben. Het aanbod van VR is veel groter op de PC en ook de kwaliteit is simpelweg een stuk beter dan de PS5 kan bieden.

Het is fijn dat ze het nu alsnog gaan doen maar ik denk dat het een beetje mosterd na de maaltijd is. Verder denk ik dat de PSVR2 niet echt goed verkoopt (verkocht heeft), mede vanwege de zeer hoge prijs, dat het enkel op de PS5 te gebruiken is en dat er niet extreem veel VR content is op de PS5.

Wat mij betreft verlagen ze de prijs dus een paar honderd euro en zorgen ze ASAP voor pc support en wie weet kan het alsnog een (klein) succesje worden.

[ Voor 103% gewijzigd door MazeWing op 24-02-2024 08:52 ]

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
MazeWing schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:50:
Sony had gewoon vanaf dag 1 pc support moeten hebben. Het aanbod van VR is veel groter op de PC en ook de kwaliteit is simpelweg een stuk beter dan de PS5 kan bieden.

Het is fijn dat ze het nu alsnog gaan doen maar ik denk dat het een beetje mosterd na de maaltijd is. Verder denk ik dat de PSVR2 niet echt goed verkoopt (verkocht heeft), mede vanwege de zeer hoge prijs, dat het enkel op de PS5 te gebruiken is en dat er niet extreem veel VR content is op de PS5.

Wat mij betreft verlagen ze de prijs dus een paar honderd euro en zorgen ze ASAP voor pc support en wie weet kan het alsnog een (klein) succesje worden.
Eerder was fijn geweest, maar waarom is dit mosterd na de maaltijd? De techniek van de PSVR2 is nog steeds goed, en de PS5 blijft nog wel even de laatste generatie. Dit helpt huidige bezitters enorm, en zal meer mensen over de streep halen er eentje te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:33
Ik zie het totaal niet als mosterd na de maaltijd. De PSVR 1 heeft nooit officiële pc support gehad, dus dit kwam als een verrassing.

Ze zouden wel de prijs moeten verlagen. De VR1 kocht ik destijds voor 200 euro + losse move controller en camera.

De PSVR2 moet een stuk goedkoper als ze een wat grotere doelgroep willen aanspreken. Nu is het echt alleen voor de VR enthusiasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 16:28

MazeWing

The plot thickens...

MennoE schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 09:53:
[...]

Eerder was fijn geweest, maar waarom is dit mosterd na de maaltijd? De techniek van de PSVR2 is nog steeds goed, en de PS5 blijft nog wel even de laatste generatie. Dit helpt huidige bezitters enorm, en zal meer mensen over de streep halen er eentje te kopen.
Het is vooral mosterd na de maaltijd gezien de concurrentie op de pc en de quest 3. Als ze meteen vanaf seconde 1 pc support hadden was het een waardige concurrent voor de quest 3 geweest met als grootste verschil dat het geen standalone headset is maar wel ps5 support heeft.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 00:33
Ik heb het geklaag over te weinig PSVR2-games nooit begrepen, ik kom letterlijk om in de games en dan zijn er nog een hele hoop te koop die ik ook graag een keer zou willen spelen. Qua AAA-ervaringen staat PSVR2 naar mijn mening bovenaan want games als GT7, RE Village en RE4 heb je simpelweg niet op andere platformen en dat zijn toch echt wel de tofste VR-ervaringen die ik tot dusver heb gehad. Horizon COTM is ook zeer zeker de moeite waard en dat zijn al 4 zeer sterke titels in slechts 1 jaar tijd. Er is simpelweg geen ander VR-platform met zoveel games in dat tijdsbestek, ik las dat er inmiddels al ruim 250 games voor te verkrijgen zijn. Tuurlijk is lang niet alles van dezelfde kwaliteit maar er zit echt heel veel tofs tussen. Je moet alleen verder kijken dan je neus lang is maar dat is bij de andere VR-platformen niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
BarôZZa schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 10:03:
Ik zie het totaal niet als mosterd na de maaltijd. De PSVR 1 heeft nooit officiële pc support gehad, dus dit kwam als een verrassing.

Ze zouden wel de prijs moeten verlagen. De VR1 kocht ik destijds voor 200 euro + losse move controller en camera.

De PSVR2 moet een stuk goedkoper als ze een wat grotere doelgroep willen aanspreken. Nu is het echt alleen voor de VR enthusiasts.
En wat is een stuk goedkoper? Ik snap dit soort comments nooit. PSVR1 komt uit 2016, met de prijszettingen die toen gebruikelijk waren voor accessoires. En het was ook een zeer low-end headset. Enkel al inflatie doet daar een flink deel bovenop, en de tendens is dat elektronica steeds meer high tech wordt (en dat dit verwacht wordt) en dus de prijzen nauwelijks nog naar beneden gaan.

Due je verwacht 200 euro te moeten betalen voor een PSVR2 dan? Een headset met foveated rendering en eye tracking. Waarvan zuck heeft gezegd dat 'ie het uit de quest 3 heeft gehaald omwille van kost?

De PSVR2 is prima geprijsd tegenover de competitie, als hardware. Vergelijkbare sets zoals de index of het meeste van HTC vive zit om en bij de 1000 euro of erboven.

Het enige ding, en daar kan je van vinden wat je wil, is dat het vooralsnog gelinkt was aan een specifiek platform, en je dat je daar dus aan gebonden was. In het begin vond ik het geen nadeel, maar recent was ik toch op zoek naar een tweedehands index of htc vive voor de goedkopere steam store, en de meer niet-gaming gerelateerde VR. Video, visualisaties, architectuur, virtueel reizen. Gewoon de rustige ontspannende VR.

Sowieso vind ik de quest 3 echt de verkeerde richting op gaan, met alle processing en batterij IN de headset. Dit is onnodig limiterend en dom wat betreft upgrades. Apple heeft hier de juiste keuze gemaakt, en het publiek al geconditioneerd dat VR de bril is, en de batterij aan een kabel hangt. Nu nog de processing mee in het doosje, en je kan gewoon een goede bril houden, en af en toe zoals een telefoon de processing upgraden. Apart.

Dus wat mij betreft, mag batterij en cpu extern, dat kan een pc, een playstation zijn, of een draagbaar device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
ZeroY85 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:04:
Ik heb het geklaag over te weinig PSVR2-games nooit begrepen, ik kom letterlijk om in de games en dan zijn er nog een hele hoop te koop die ik ook graag een keer zou willen spelen. Qua AAA-ervaringen staat PSVR2 naar mijn mening bovenaan want games als GT7, RE Village en RE4 heb je simpelweg niet op andere platformen en dat zijn toch echt wel de tofste VR-ervaringen die ik tot dusver heb gehad. Horizon COTM is ook zeer zeker de moeite waard en dat zijn al 4 zeer sterke titels in slechts 1 jaar tijd. Er is simpelweg geen ander VR-platform met zoveel games in dat tijdsbestek, ik las dat er inmiddels al ruim 250 games voor te verkrijgen zijn. Tuurlijk is lang niet alles van dezelfde kwaliteit maar er zit echt heel veel tofs tussen. Je moet alleen verder kijken dan je neus lang is maar dat is bij de andere VR-platformen niet anders.
Dat is het net. Er zijn te weinig AAA ervaringen, behalve GTT7 (voor mij dan). Ik had net de PSVR2 aangeschaft, omdat ik hoopte dat de power van de ps5 zou gebruikt worden voor een nieuw soort ervaring, die je vroeger enkel kon krijgen met een beest van een pc aan je headset gekoppeld (wat dus enkel voor de diehards is, een absolute minderheid, en casuals nooit mee in aanraking komen).

Maar het zijn nog steeds voornamelijk games die ook op een snapdragon uit je telefoon draaien. Dat kan, maar daarvoor heb ik dat ding niet.

Horror in VR interesseert me niet, dus dan valt er ook al veel af (heb er twee gekocht, geldverspilling, maar niet refundable)

Daarnaast ontbreekt het hele luik van 'experiences' zoals ik hierboven al zei. Museum bezoek, reizen in VR, video, google earth (vind ik leuk om in VR te ontdekken). En meer kleine games ook, zoals je die op steam vindt.

Dus ja, kleine games geen probleem, maar in de AAA komt het tekort. En je hebt gewoon beide nodig.

Ik speel ook wel eens graag een kleine experimentele game. En de drempel om die in de PS store te krijgen is te hoog, dus dat krijg je dan ook nooit.

Waar is de Alyx of boneworks equivalent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Amos_x schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:13:
[...]

En wat is een stuk goedkoper? Ik snap dit soort comments nooit. PSVR1 komt uit 2016, met de prijszettingen die toen gebruikelijk waren voor accessoires. En het was ook een zeer low-end headset. Enkel al inflatie doet daar een flink deel bovenop, en de tendens is dat elektronica steeds meer high tech wordt (en dat dit verwacht wordt) en dus de prijzen nauwelijks nog naar beneden gaan.

Due je verwacht 200 euro te moeten betalen voor een PSVR2 dan?
Knap hoe je dit eruit weet te halen _o- Precies wat ik zei inderdaad.

Dus jij verwacht dat mensen massaal 550 euro neerleggen voor een VR2. Het boeit echt geen reet of er pc support, foveated rendering of eye tracking in zit, voor dit bedrag gaat het gewoon niet zo snel lopen en dan blijft de support achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
Amos_x schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 11:18:
[...]

Dat is het net. Er zijn te weinig AAA ervaringen, behalve GTT7 (voor mij dan). Ik had net de PSVR2 aangeschaft, omdat ik hoopte dat de power van de ps5 zou gebruikt worden voor een nieuw soort ervaring, die je vroeger enkel kon krijgen met een beest van een pc aan je headset gekoppeld (wat dus enkel voor de diehards is, een absolute minderheid, en casuals nooit mee in aanraking komen).

Maar het zijn nog steeds voornamelijk games die ook op een snapdragon uit je telefoon draaien. Dat kan, maar daarvoor heb ik dat ding niet.

Horror in VR interesseert me niet, dus dan valt er ook al veel af (heb er twee gekocht, geldverspilling, maar niet refundable)

Daarnaast ontbreekt het hele luik van 'experiences' zoals ik hierboven al zei. Museum bezoek, reizen in VR, video, google earth (vind ik leuk om in VR te ontdekken). En meer kleine games ook, zoals je die op steam vindt.

Dus ja, kleine games geen probleem, maar in de AAA komt het tekort. En je hebt gewoon beide nodig.

Ik speel ook wel eens graag een kleine experimentele game. En de drempel om die in de PS store te krijgen is te hoog, dus dat krijg je dan ook nooit.

Waar is de Alyx of boneworks equivalent?
Wat heeft PCVR qua AAA-games dan? Buiten HL Alyx zou ik zo niet echt iets kunnen opnoemen, daarnaast wordt RE4 door velen al een klasse hoger gezet dan Alyx. Begrijp me niet verkeerd, ik zou HL Alyx ook best graag op PSVR2 willen zien maar in mijn optiek hebben we nu al betere games dan dat beschikbaar.

Dat jij ze niet speelt is jouw keuze maar ik zie nog steeds geen valide argumenten waarom er te weinig AAA-games zouden zijn want 4 in 1 jaar tijd is gewoon keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
ZeroY85 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Wat heeft PCVR qua AAA-games dan? Buiten HL Alyx zou ik zo niet echt iets kunnen opnoemen, daarnaast wordt RE4 door velen al een klasse hoger gezet dan Alyx. Begrijp me niet verkeerd, ik zou HL Alyx ook best graag op PSVR2 willen zien maar in mijn optiek hebben we nu al betere games dan dat beschikbaar.

Dat jij ze niet speelt is jouw keuze maar ik zie nog steeds geen valide argumenten waarom er te weinig AAA-games zouden zijn want 4 in 1 jaar tijd is gewoon keurig.
Voor VR-begrippen is het niet slecht, maar eigenlijk zou je natuurlijk gewoon alle Playstation toppers in VR moeten kunnen spelen. Call of Duty, Spiderman, GTA, God of War, The Last of Us etc. Dat zijn de system sellers. Nu is het stiekem toch een beetje alsof Nintendo een VR-bril maakt zonder een echte Mario, Zelda, Pokemon etc. Dan krijg je de Virtual Boy :p

Nu betaal je de prijs van een PS5 bovenop de PS5, maar zonder de games. Dat Bethesda en Ubisoft zijn afgevallen maakt het ook niet beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:31
Metro in VR2, trailer: https://www.youtube.com/watch?v=R3-77MKew0s
Ben reuze benieuwd, kick.

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:12

spaceboy

Op grote hoogte

ZeroY85 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 12:25:
[...]

Er staat een interessant artikel over PSVR2 op IGN. Het is misschien wel heel negatief gesteld (dat het al een dood ecosysteem is na 1 jaar): https://www.ign.com/artic...abandoned-playstation-vr2 maar voor mij voelt het ook wel 'n beetje zo.

Ik heb sinds deze week me toch laten overhalen om een Meta Quest 3 te kopen. Ik heb met wel wat plezier een PSVR2 gehad en na een maandje verkocht. De Quest 3 is toch écht meer impressive en heb ik na een weekje al meer gebruikt dan de PSVR2 in een maand. Eigenlijk vind ik dat best jammer, want ik heb het liefst gewoon 1 ecosysteem waar ik game (en dat is en blijft primary de PS5), maar ik ben wel diep onder de indruk van Asgard's Wrath 2 bijvoorbeeld. Dat kickt echt de ass van Horizon. En sinds vandaag heb ik ook ontdekt dat je PS5 games op de Quest 3 kunt spelen. Daarnaast is de flexibiliteit die je met de Quest hebt gewoon veel groter, al wordt dat misschien beter als PC-connectivity straks geregeld is.

Ik heb niet de wens om in dit topic de PSVR2-eigenaren te ontmoedigen (want zoals ik zei: ik ben echt wel Sony-fan en de hardware van de PSVR2 is echt solide), maar het is voor meer mensen misschien wel interessant om eens te kijken of je misschien niet toch nú nog wat voor je PSVR2 kunt vangen op Marktplaats. #gratisadvies :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZeroY85
Tjah, ieder zn ding maar bij mij haalt de Quest 3 het niet bij de ervaring wat PSVR2 kan bieden. Games die goed gebruik maken van de hardware zoals eye-tracked foveated rendering staan gewoon mijlen ver voor op de Quest-games. En dat je nu net een Quest 3 hebt is waarschijnlijk gewoon de nieuwigheid wat je nu ervaart.

Als ik op een Quest speel merk ik gelijk hoe nep het allemaal oogt vanwege het gebrek aan OLED icm HDR en de matige light shield. Op PSVR2 is zwart echt zwart ipv grijs en wordt je in bijv. GT7 verblindt door de zon. En headset rumble en de goede haptics en adaptive triggers van de Sense controllers voegen echt wat toe.

Nogmaals, iedereen heeft er zo zijn eigen kijk op maar ik heb juist de Quest 2 weg gedaan toen de PSVR2 er kwam en ik ben nog steeds blij met die keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door ZeroY85 op 03-03-2024 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hier toch wel wat problemen om de helm goed op te zetten. Zal de vorm van mijn hoofd wel zijn maar vaak te laag aan de voorkant en pijn op de neus (tenzij ik de helm een standje naar voren doe maar dan is het gezichtsveld ook gelijk kleiner. Ook wel eens aan de achterkant te hard aangedraaid om hem goed te krijgen, kortom priegelen.

Net zo’n simpele band ontvangen die op twee plaatsen aan de voorkant vastgaat met klittenband en op 1 plek aan de achterkant (ook klittenband). Ben er erg blij mee, zeker voor die paar euro. Gewicht is gelijk beter verdeeld en dit maakt het makkelijker - voor mij - om de helm prettig te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Voor mij helpt de Sony Pulse 3D om de headset precies in de sweetspot te houden.

Voor de rest ben ik het trouwens eens met @ZeroY85 . Quest lag voornamelijk te verstoffen. En als je dan wilde spelen moest je er zeker van dat het opgeladen was. En dan nog liep het snel leeg.

OLED maakt voor mij ook echt het verschil qua hoe realistisch het aanvoelt. Meer dan scherpte. Inderdaad het verplicht worden door lichten of het pikkedonker.

Q3 nog niet geprobeerd, maar denk niet dat het m'n frustraties wegneemt. En qua games ook vrij mager. Vond de PSVR1 al beter dan de Q2 op dat vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
jaspov schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:15:
Hier toch wel wat problemen om de helm goed op te zetten. Zal de vorm van mijn hoofd wel zijn maar vaak te laag aan de voorkant en pijn op de neus (tenzij ik de helm een standje naar voren doe maar dan is het gezichtsveld ook gelijk kleiner. Ook wel eens aan de achterkant te hard aangedraaid om hem goed te krijgen, kortom priegelen.

Net zo’n simpele band ontvangen die op twee plaatsen aan de voorkant vastgaat met klittenband en op 1 plek aan de achterkant (ook klittenband). Ben er erg blij mee, zeker voor die paar euro. Gewicht is gelijk beter verdeeld en dit maakt het makkelijker - voor mij - om de helm prettig te dragen.
Dan zijn we natuurlijk benieuwd naar de naam zodat we al die slechte alternatieven links kunnen laten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
WaterFire schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 15:58:
[...]

Dan zijn we natuurlijk benieuwd naar de naam zodat we al die slechte alternatieven links kunnen laten liggen ;)
Het is een goedkope Devaso band. Er zijn vast betere opties, voor mij is dit voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Bij Amazon.nl is de Ps vr2 nu 469 Euro.

[ Voor 94% gewijzigd door elaho op 20-03-2024 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
elaho schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:48:
Bij Amazon.nl is de Ps vr2 nu 469 Euro.
-edit-
bedankt voor de link hieronder. Het zijn retour deals, dat verklaart de lagere prijs al. Altijd lastig.. Werd de koper gewoon misselijk of zit er een kras op de lens?

[ Voor 42% gewijzigd door WaterFire op 22-03-2024 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
  • Laatst online: 18-10 21:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
WaterFire schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:20:
[...]

-edit-
bedankt voor de link hieronder. Het zijn retour deals, dat verklaart de lagere prijs al. Altijd lastig.. Werd de koper gewoon misselijk of zit er een kras op de lens?
Nee het zijn geen retour deals, sold by Amazon. Ik koop liever bij NL winkels en niet Amazon, maar deze deal was zo goed dat ik er toch voor ben gezwicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
Staat toch bij nieuw kopen. En inderdaad verkocht en verzonden door Amazon. Lijkt me een leuke deal als het goed is komt die morgen binnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
BomBer_BeN schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:52:
Staat toch bij nieuw kopen. En inderdaad verkocht en verzonden door Amazon. Lijkt me een leuke deal als het goed is komt die morgen binnen
Inderdaad, ik heb het blokje met tweedehands in een keer doorgelezen. Altijd al een slechte app gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
vandaag komt de PSVR2 binnen iemand nog tips of leuke aanbevelingen. heb nu alleen GT7 wat psvr compatible is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben26
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-10 11:13
BomBer_BeN schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:04:
vandaag komt de PSVR2 binnen iemand nog tips of leuke aanbevelingen. heb nu alleen GT7 wat psvr compatible is.
Horizon Call of the Mountain
Red Matter 2
Puzzling Places is budget maar leuk tussendoor af en toe
Synth Riders

Verder wil ik zelf nog beginnen aan GT7, maar wil daar eerst goed stuur voor aanschaffen.

PS: Ik vind de PS5 VR2 achteraf gezien overigens enigszins tegenvallen qua content en behoorlijk prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BomBer_BeN
Ruben26 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Red Matter 2
Synth Riders

Verder wil ik zelf nog beginnen aan GT7, maar wil daar eerst goed stuur voor aanschaffen.

PS: Ik vind de PS5 VR2 achteraf gezien overigens enigszins tegenvallen qua content en behoorlijk prijzig.
thanks. voor de aanbieding nu bij amazon vind ik het nu wel nog voor een prijs voor een degelijk vr bril. kwa stuur wil ik ook nog eens voor kijken maar ben aan het denken voor een fanatec gt dd pro 8nm set (als ze weer eens een goede deal hebben)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Ruben26 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:19:
[...]

Red Matter 2
Synth Riders

Dat zijn toch ook niet echt de meest spannende games.

Resident Evil Village in VR is echt een van de beste videogame ervaringen ooit imo. Ben nu met RE4 bezig en dat is ook nice. Synapse laat ook zien wat je allemaal met VR kan.

Horizon en Red Matter vond ik wat tam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
BomBer_BeN schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:04:
GT7 is alleen al een system seller op zich. Ik ben niet perse een race game fanaat, maar voor deze game in VR heb ik een Playseat en Thrustmaster T300 RS GT aangeschaft, en geen moment spijt! Flat heb ik GT aardig wat uurtjes gespeeld maar komt niet eens in de buurt van de ervaring van GT7 in VR. Online racing in VR geeft een behoorlijke kick.

Verder: Pavlov. Lekker in TDM, maar TTT (Trouble in Terrorist Town) is echt hilarisch. Een soort Among Us on Steroids. Ik praat zelden met vreemden in random online matchmaking, maar deze game zorgde ervoor dat ik dat wel deed. En dat is vaak nodig ook als je wilt winnen, al wordt je ook regelmatig gewoon random overhoop geschoten :+

Pistol Whip. Lekkere ritmische shooter. Prima beats, laat je zweten op de hogere niveaus, en speelt gewoon soepel weg.

Beat Saber: op de PSVR1 ook al gereleased, maar nog steeds steengoed.

Dit zijn m'n meest gespeelde games op de VR2 tot nu toe. Waarbij GT7 en Pavlov met stip op nummer 1 staan. Ik zit overigens met smart op Aces of Thunder te wachten. Lijkt me geweldig om die game in VR te ervaren.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 16-10 16:54
BomBer_BeN schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:23:
[...]

thanks. voor de aanbieding nu bij amazon vind ik het nu wel nog voor een prijs voor een degelijk vr bril. kwa stuur wil ik ook nog eens voor kijken maar ben aan het denken voor een fanatec gt dd pro 8nm set (als ze weer eens een goede deal hebben)
Zeker een goede deal, ik heb de PSVR2 sinds release. Als ik had gewacht vanwege de prijs, dan had ik nu zeker toegeslagen. GT7 is veruit mijn meest gespeelde VR game. Elke week doe ik in ieder geval de weekly races (levert ook behoorlijk wat credits op).

Simrig met GT DD Pro 8nm is er ook gekomen. Ik heb deze 2ehands (met nog bijna 2 jaar garantie) gekocht voor een leuke combiprijs.
Blijft een forse investering, maar zeker 2ehands kun je er eigenlijk geen buil aan vallen omdat de waarde redelijk hoog blijft.
Ik zou dan of nu 2ehands kopen of wachten op black friday. Vanwege leveringsproblemen bij Fanatec moet je dan waarschijnlijk wel nog langer wachten, maar qua prijs wordt het niet beter.

Veel plezier gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:18
Ik heb ineens last van het probleem dat zodra ik mijn bril op zet het geluid van de tv uit gaat. Zet ik de bril weer af, dan springen de geluiden weer aan..

Iemand? Niks veranderd in de instellingen en ik speel ook nooit met oordopjes of een headset ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-10 11:35

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

edwinvdteems schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:31:
Ik heb ineens last van het probleem dat zodra ik mijn bril op zet het geluid van de tv uit gaat. Zet ik de bril weer af, dan springen de geluiden weer aan..

Iemand? Niks veranderd in de instellingen en ik speel ook nooit met oordopjes of een headset ofzo..
Heb je al een oplossing gevonden? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Elias2020 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 14:35:
[...]

Heb je al een oplossing gevonden? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem.
Nee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
edwinvdteems schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:31:

Het enige dat ik online kan vinden is dat het geluid bij veel mensen weer terugkomt zodra je een VR game opstart, gebeurt dat bij jou ook? Ik lees niet of je gestopt bent in het menu van de PS5.
En iemand kreeg het aan de praat door de PS5 HDMI sound output op TV te zetten in plaats van Receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-10 11:35

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

WaterFire schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 10:17:
[...]

Het enige dat ik online kan vinden is dat het geluid bij veel mensen weer terugkomt zodra je een VR game opstart, gebeurt dat bij jou ook? Ik lees niet of je gestopt bent in het menu van de PS5.
En iemand kreeg het aan de praat door de PS5 HDMI sound output op TV te zetten in plaats van Receiver.
Superthanks! Dat laatste werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Elias2020 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Superthanks! Dat laatste werkt :)
Je bedoelt; in het PS menu naar instellingen => geluid en dan audio uitvoer?

Als ik de bril niet op heb, kan ik bij uitvoerapparaattype kiezen tussen tv, AV-versterker en geluidsbalk.

Het maakt niet uit welke instelling ik probeer, want zodra ik de bril opzet verandert het uitvoerapparaat naar hoofdtelefoon aangesloten op PS VR2

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
edwinvdteems schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 20:20:
[...]

Je bedoelt; in het PS menu naar instellingen => geluid en dan audio uitvoer?

Als ik de bril niet op heb, kan ik bij uitvoerapparaattype kiezen tussen tv, AV-versterker en geluidsbalk.

Het maakt niet uit welke instelling ik probeer, want zodra ik de bril opzet verandert het uitvoerapparaat naar hoofdtelefoon aangesloten op PS VR2

?
Er stond specifiek hdmi output bij de tip. Dat jouw optie naar hoofdtelefoon verspringt klinkt niet als de hdmi output optie (want 'hdmi output naar hoofdtelefoon' klinkt nogal vreemd). Misschien is er nog eentje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:25
Afgelopen maandag sinds een lange tijd de vr bril weer gebruikt. Begonnen aan star wars en ff verder met Arizona sunshine. Blijft toch een leuk stukje technisch speeltje. Ondanks dat ik (te) weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
WaterFire schreef op woensdag 3 april 2024 @ 07:07:
[...]

Er stond specifiek hdmi output bij de tip. Dat jouw optie naar hoofdtelefoon verspringt klinkt niet als de hdmi output optie (want 'hdmi output naar hoofdtelefoon' klinkt nogal vreemd). Misschien is er nog eentje?
Ik snap er niks van.

Als ik de bril niet op heb (maar wel aan), dan hoor ik het bekende PS geluid. Bij uitvoerapparaat staat HDMI-apparaat (tv).

Als ik de bril vervolgens op zet, valt het geluid stil en staat er bij uitvoerapparaat “hoofdtelefoon aangesloten op PlayStation VR2.

Maar ik heb géén koptelefoon aangesloten!

Plug ik vervolgens mijn koptelefoon in de PSVR2, dan hoor ik wél geluid (uit de koptelefoon). Arghhh! Ik wil gewoon mijn bril op mét geluid uit de tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-10 23:42
Misschien de optie 'lock audio' aanzetten? Valt te proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
Sinds twee weken de VR2 in huis en inderdaad de gewenste verbetering ten opzichte van de VR. Uiteindelijk ook maar de Elite Pulse koptelefoon gekocht omdat de meegeleverde dopjes het net niet waren en ik ook niet van in ears houd. Wat ik mij niet had gerealiseerd is dat er een usb dongle bij zit die essentieel is om te kunnen met verbinden met de PS5. Daar kwam ik echter achter nadat ik de verpakking in de openbare papierbak had gestampt. Gelukkig kon ik hem relatief betaalbaar alsnog weer nabestellen.

Het eerste keer verbinden was echt drama maar als je hem door hebt werkt het daarna top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
edwinvdteems schreef op woensdag 3 april 2024 @ 19:23:
[...]

Ik snap er niks van.

Als ik de bril niet op heb (maar wel aan), dan hoor ik het bekende PS geluid. Bij uitvoerapparaat staat HDMI-apparaat (tv).

Als ik de bril vervolgens op zet, valt het geluid stil en staat er bij uitvoerapparaat “hoofdtelefoon aangesloten op PlayStation VR2.

Maar ik heb géén koptelefoon aangesloten!

Plug ik vervolgens mijn koptelefoon in de PSVR2, dan hoor ik wél geluid (uit de koptelefoon). Arghhh! Ik wil gewoon mijn bril op mét geluid uit de tv!
We zoeken mee. Met de PSVR2 uitgeschakeld, geen audioheadset aangesloten en ook geen dongle daarvoor. Settings rechtsboven vanaf het homescherm, Sound, Audio Output en dan Switch output device Automatically aan of uitzetten. Met de PSVR2 aan kan je dat niet veranderen, misschien zo'n setting?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• WaterFire
Een Pro-tip voor spelers van The Room VR:

Als je voor een tafel of werkbank staat met daarop een puzzel waar je even over na moet denken,
dan kan je niet even op die tafel leunen!
Kon mijzelf nog net opvangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinvdteems
VonBraunschweig schreef op donderdag 4 april 2024 @ 22:27:
[...]

We zoeken mee. Met de PSVR2 uitgeschakeld, geen audioheadset aangesloten en ook geen dongle daarvoor. Settings rechtsboven vanaf het homescherm, Sound, Audio Output en dan Switch output device Automatically aan of uitzetten. Met de PSVR2 aan kan je dat niet veranderen, misschien zo'n setting?
Thanks voor het meedenken, maar ook dit leidt niet tot de oplossing 😒 Hoe kan dit nou van de een op de andere dag niet meer werken?!

Update; ineens opgelost. Ik gebruikte even de meegeleverde dopjes, deed die weer uit, en ineens gaf de tv weer geluid met de bril op.. Schiet mij maar lek, maar het lijkt weer te werken! Thx voor meedenken!

[ Voor 15% gewijzigd door edwinvdteems op 20-04-2024 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-10 23:20

DarkSide

theres no place like ::1

WaterFire schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:59:
Een Pro-tip voor spelers van The Room VR:

Als je voor een tafel of werkbank staat met daarop een puzzel waar je even over na moet denken,
dan kan je niet even op die tafel leunen!
Kon mijzelf nog net opvangen..
Haha. Herkenbaar.
Heb al een keer mijn controler laten vallen op de grond.
Dacht ik leg hem op de auto stoel naast me in GT7 :9
En idd wou ok leunen op de tafel in de room.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-09 12:03

RMB

Nee, geen right mouse button!

Fantastisch eigenlijk, dat jullie zó immersed raken! Vervelend op die momentjes dat het mis gaat, maar voor de rest dus des te spectaculairder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benmoei
Pavlov heeft vorige week weer n update gehad.. 2 nieuwe mooie maps!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChuckBartowski
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-10 10:51
Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge nu voor 13,59 in de aanbieding!

Die is vrijwel nooit in de Sale volgens mij, en zeker niet voor zo’n laag bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

hoe tnx.
Die had ik gemist. Voor dat bedrag idd nice om mee te nemen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
ChuckBartowski schreef op woensdag 24 april 2024 @ 11:56:
Star Wars: Tales from the Galaxy’s Edge nu voor 13,59 in de aanbieding!

Die is vrijwel nooit in de Sale volgens mij, en zeker niet voor zo’n laag bedrag.
Er zijn een hoop Star Wars games in de aanbieding.
4 mei komt er aan he.. Dus mogelijk pas volgend jaar opnieuw in de aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonBraunschweig
https://www.ea.com/en-gb/...id=79942&ts=1714286329009

EA's WRC Rallygame krijgt komende week een gratis VR beta voor de PC versie, gelukkig heeft de PSVR2 dit keer wel de faq's gehaald. Duidelijk en deprimerend:(

"Will VR Beta come to console?
There are currently no plans to add VR to EA SPORTS™ WRC on console in any capacity, Beta or otherwise"

Laat dat currently maar weg. Ik snap dat er veel meer PC gamers klaar zitten met een VR racerig dan wij met een PS5, maar in dezelfde faq's geven ze aan geen specifieke info over de PC versie te kunnen geven omdat er zoveel verschillende configuraties beschikbaar zijn voor PC.

Had die ene consoleconfiguratie er dan niet bij gemogen Electronic Arts? Wel jammer hoor, hoe het grote EA dat ding nog steeds compleet links laat liggen. De PSVR2 wordt ook niet ondersteund voor de PC versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Het is gewoon erg jammer dat er voor dit soort games gewoon weinig aandacht lijkt te zijn voor de PSVR2.

De headset is niet perfect. Maar het is, vind ik, wel een goede headset die meer games verdiend.
Zeker in dit race genre zijn het wel missers.

F1 2022,2023 en 2024 geen VR support op PS5. En nu ook geen WRC.

Wordt een beetje een catch22 zo.
Geen VR in race games want te weinig spelers? En te weinig speler want geen VR in race games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:25
Is er al meer bekend over de release van Aces of Thunder?

Hier wacht ik eigenlijk op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
harley2009 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 08:01:
Is er al meer bekend over de release van Aces of Thunder?

Hier wacht ik eigenlijk op

[ Voor 13% gewijzigd door WaterFire op 04-05-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
harley2009 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:49:
Is er ook al iets bekend over wanneer aces of thunder naar de psvr2 komt.
Nog steeds niet..

[ Voor 4% gewijzigd door WaterFire op 04-05-2024 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:11
Playstation gaat een eigen case uitbrengen voor de VR2

https://direct.playstatio...-Ujdt5yCXa4DLIEobeQN5Ui3U

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kH_dUpuPET_rSNTQN6OST8J-stw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KHttVTx5lhLwRrSPdIQLj5pc.webp?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Wanneer komt de support voor PC? Vooruitlopend daarop al Halflife Alyx gekocht 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-10 12:53
Daar had ie vanuit de basis wel in mogen zitten, zoals ze de Edge controller ook standaard met case leveren.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaterFire
Gisteravond the Room VR uitgespeeld. Ik was er blij mee.
Ik had 1 punt waar ik niet verder kwam en een hulplijn nodig had. Normaal heb je een 'duh' moment als je het leest maar nu niet. Weet iemand wat ik gemist heb?
spoiler:
je moet de tarot kaarten in de deur stoppen om verder te gaan. Hoe kon ik weten dat dit nodig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Dit topic is duidelijk vrij dood. Begrijpelijk.

Onderstaande is voor mij de USP van de psvr2. Een 1-game apparaat, een accessoire zoals fight sticks dat zijn voor een fight game, of een HOTAS voor een flight sim. Zo zie ik het, en maar goed ook, want verder heb ik er niet zoveel aan. Maar dit is voor mij de main feature, en de reden om 'm te hebben (zonder spijt)

Gewoon perfect, en dit soort plug and play vind je nergens anders. Als auto-fan is een ps5+psvr2 een must have. Als een ps5 pro hierin een betere experience brengt, is dat meteen ook de reden voor een ps5 pro aan te schaffen (en als polyphony er iets mee doet uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Amos_x schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:51:
Dit topic is duidelijk vrij dood. Begrijpelijk.

Onderstaande is voor mij de USP van de psvr2. Een 1-game apparaat, een accessoire zoals fight sticks dat zijn voor een fight game, of een HOTAS voor een flight sim. Zo zie ik het, en maar goed ook, want verder heb ik er niet zoveel aan. Maar dit is voor mij de main feature, en de reden om 'm te hebben (zonder spijt)

Gewoon perfect, en dit soort plug and play vind je nergens anders. Als auto-fan is een ps5+psvr2 een must have. Als een ps5 pro hierin een betere experience brengt, is dat meteen ook de reden voor een ps5 pro aan te schaffen (en als polyphony er iets mee doet uiteraard)

[YouTube: Driving My DREAM CARS in GT7 is INCREDIBLE]
Ik denk dat je dit zeker kunt verwachten bij de ps5 pro. Bij de eerste psvr was dit ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Marcievg schreef op maandag 27 mei 2024 @ 07:38:
[...]

Ik denk dat je dit zeker kunt verwachten bij de ps5 pro. Bij de eerste psvr was dit ook het geval.
Bedoel je een performance boost van non-pro naar pro? Ik heb het niet gevolgd bij psvr, ik had toen geen psvr.

Ik bedoel dan vooral een serieuze boost in fps in de bril, en graphics die meer in lijn liggen met de 2D weergave. Zoals ik het begreep wordt er nu een truukje toegepast om van 45fps 90fps te maken (of zoiets).

Dit merk je goed als je opzij kijkt in de bril in GT7. Iets waar Digital Foundry het ook over had, maar ik weet de details niet meer.

In elk geval, een boost in performance in GT7 is een instabuy ps5 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcievg
Amos_x schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:33:
[...]

Bedoel je een performance boost van non-pro naar pro? Ik heb het niet gevolgd bij psvr, ik had toen geen psvr.

Ik bedoel dan vooral een serieuze boost in fps in de bril, en graphics die meer in lijn liggen met de 2D weergave. Zoals ik het begreep wordt er nu een truukje toegepast om van 45fps 90fps te maken (of zoiets).

Dit merk je goed als je opzij kijkt in de bril in GT7. Iets waar Digital Foundry het ook over had, maar ik weet de details niet meer.

Bij gt sport werd het beeld iets helderder en ook langs de baan was er meer. Zo zat er bijvoorbeeld ook meer publiek als je speelde op de ps4 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Marcievg schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Bij gt sport werd het beeld iets helderder en ook langs de baan was er meer. Zo zat er bijvoorbeeld ook meer publiek als je speelde op de ps4 pro
Meer publiek is meer inkomsten dus das altijd mooi meegenomen ;)

Wij hebben nu TRIPP gekocht, nog niet geprobeerd, maar is een meditatie ding. Mijn partner heeft een burnout en wilde het wel eens proberen. Van wat ik lees is het prima maar wat prijzig. Heeft iemand hier er al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
Shinji schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:16:
[...]

Meer publiek is meer inkomsten dus das altijd mooi meegenomen ;)

Wij hebben nu TRIPP gekocht, nog niet geprobeerd, maar is een meditatie ding. Mijn partner heeft een burnout en wilde het wel eens proberen. Van wat ik lees is het prima maar wat prijzig. Heeft iemand hier er al ervaring mee?
Heb geen ervaring met TRIPP. Maar wel dat vr ervaringen rust kunnen geven.
Soms moet je je even afsluiten van alles om je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Amos_x schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:33:
[...]

Ik ben niet zo van de “upgrades” qua consoles, maar misschien ben ik van de oude stempel. Doe mij maar gewoon een nieuwe generatie, dan is de “Wow” factor misschien toch net weer wat groter bij een release. Ik heb de PS4 Pro dan ook overgeslagen en hier geen moment spijt van gehad (ook niet i.c.m. de PSVR).

Toch zou ik het nu wel overwegen, met name als de performance boost voor een game als GT7 significant is. Hoe lekker het ook speelt, hoe meer je speelt hoe meer verschillen opvallen tussen de 2D en 3D versie. Al moet ik zeggen dat ik afgelopen weekend na een maand niet spelen bij GT7 toch weer dacht: “damn, dit blijft toch wel vet hoor”. En de reacties van mensen die bij mij voor de eerste keer GT7 in VR spelen blijven onverminderd hetzelfde: “wat is dit fucking vet” :D

Het enige wat ik naast de wat mindere graphics t.o.v. 2D struikelblokken blijf vinden: 1. het is bedraad gamen, bij GT7 niet zo’n issue maar bij andere games mogelijk nog wel. 2. Zo’n ding op je hoofd blijft, met name in de zomermaanden, toch wel warm om op je hoofd te hebben. Deze 2 zaken maken dat relaxt 2D gamen op de bank toch ook wel een heel groot voordeel is, maar ze kunnen natuurlijk prima naast elkaar bestaan :)

Trouwens een heel andere vraag: is er al iets meer bekend over releasedatum Aces of Thunder? Ik zit hier met smart op te wachten, maar volgens mij nog niks bekend?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benmoei
Helaas erg stil rond aces of thunder... Wel t nieuws dat contractors showdown op de psvr2 komt.. die gaat ook lekker wegspelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mancave54
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19:22
In prijs verlaagd. Momenteel voor 488 bij
https://www.nedgame.nl/pl...aystation-vr2/7550532230/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
nieuws: Sony-adapter voor gebruik PS VR2 op pc's verschijnt bij keuringsinsta...

Het komt er aan!!! *O* *O* *O* *O*

Erg goed nieuws dit. Ik zat eerder dit jaar bij te lezen ivm headsets voor pc. Maar de markt is zeer beperkt als je liever geen Meta (Quest) neemt. Ofwel veel duurder, ofwel complexer...

En het voelde wrang omdat de hardware op de psvr2 echt wel eersteklas is. Zeer goede, en voor mij comfortable (!) bril.

Deze binnenkort kunnen gebruiken op pc (waar ik eerder heel kort een htc vive heb gebruikt, en dus een kleine library heb) is Sinterklaas die vroeg komt, dit jaar!

Het gebeurt niet vaak, maar dit keer heb ik wel eens geluk (vaak doe ik impulsaankopen op de verkeerde moment, bvb een intel macbook pro een paar maand voor de aankondiging van de apple soc's :+ )

Het retourbeleid op steam is gemakkelijker en votter (niet mailen, meerdere dagen wachten, ....). En ik heb zoals gezegd al heel wat games die ook in VR te spelen zijn als extra mode (ACC, Flight simulator, vaak zelfs wat games waar ik het niet verwacht)

Dan hoef ik niet te wachten op aces of thunder voor dit soort 'experience' (beetje rondvliegen).

Top dit! Zal meteen veel vaker gebruikt worden! Kabel boeit me niet, liever kabel dan moeilijk doen met wifi 6 routers, configs en ander getweak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
Amos_x schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:15:
nieuws: Sony-adapter voor gebruik PS VR2 op pc's verschijnt bij keuringsinsta...

Het komt er aan!!! *O* *O* *O* *O*

Erg goed nieuws dit. Ik zat eerder dit jaar bij te lezen ivm headsets voor pc. Maar de markt is zeer beperkt als je liever geen Meta (Quest) neemt. Ofwel veel duurder, ofwel complexer...

En het voelde wrang omdat de hardware op de psvr2 echt wel eersteklas is. Zeer goede, en voor mij comfortable (!) bril.

Deze binnenkort kunnen gebruiken op pc (waar ik eerder heel kort een htc vive heb gebruikt, en dus een kleine library heb) is Sinterklaas die vroeg komt, dit jaar!

Het gebeurt niet vaak, maar dit keer heb ik wel eens geluk (vaak doe ik impulsaankopen op de verkeerde moment, bvb een intel macbook pro een paar maand voor de aankondiging van de apple soc's :+ )

Het retourbeleid op steam is gemakkelijker en votter (niet mailen, meerdere dagen wachten, ....). En ik heb zoals gezegd al heel wat games die ook in VR te spelen zijn als extra mode (ACC, Flight simulator, vaak zelfs wat games waar ik het niet verwacht)

Dan hoef ik niet te wachten op aces of thunder voor dit soort 'experience' (beetje rondvliegen).

Top dit! Zal meteen veel vaker gebruikt worden! Kabel boeit me niet, liever kabel dan moeilijk doen met wifi 6 routers, configs en ander getweak...
Ja echt super nieuws!! Ik had m'n psvr2 bijna verkocht, maar die houd ik nu.

Kunnen we hieruit ook afleiden dat de psvr2 straks gewoon te gebruiken is met alle spellen? Of is niet zomaar gezegd dat hij ook met bijvoorbeeld Steam gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
MennoE schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:28:
[...]

Ja echt super nieuws!! Ik had m'n psvr2 bijna verkocht, maar die houd ik nu.

Kunnen we hieruit ook afleiden dat de psvr2 straks gewoon te gebruiken is met alle spellen? Of is niet zomaar gezegd dat hij ook met bijvoorbeeld Steam gebruikt kan worden?
Ah, ik ga er van uit dat die dan wel voor alles zal werken. Maar goed punt idd.

De pc wereld is wel meer op standaarden en grote frameworks gericht. Frameworks waar een potentieel 3D spel dat uitgegeven wordt door Sony op steam/pc ook gebruik van zal moeten maken. Lijkt mij.

Dus het zal een stuk universeler moeten, en aangepakt worden als een generieke stereoscopische bril. Maar ik geef toe dat ik er niet genoeg van ken om dat dit hard te maken.

Sowieso, Sony heeft op dit moment geen enkele VR game gepublished op PC, en is van de meeste andere VR games in de playstation store geen exclusieve uitgever. Veel van die games staan al in de steam store (beatsabre, noem maar op). Misschien zijn ze van plan om GT7 binnenkort naar Steam te brengen.

In elk geval lijkt deze zet me niet bedoeld om playstation VR games op steam te verkopen. Maar om playstation hardware af te zetten bij pc gamers, wat een volledig andere invalshoek is.

Maar als het het eerste is, kan je wel eens gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
Amos_x schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 14:51:
[...]

Ah, ik ga er van uit dat die dan wel voor alles zal werken. Maar goed punt idd.

De pc wereld is wel meer op standaarden en grote frameworks gericht. Frameworks waar een potentieel 3D spel dat uitgegeven wordt door Sony op steam/pc ook gebruik van zal moeten maken. Lijkt mij.

Dus het zal een stuk universeler moeten, en aangepakt worden als een generieke stereoscopische bril. Maar ik geef toe dat ik er niet genoeg van ken om dat dit hard te maken.

Sowieso, Sony heeft op dit moment geen enkele VR game gepublished op PC, en is van de meeste andere VR games in de playstation store geen exclusieve uitgever. Veel van die games staan al in de steam store (beatsabre, noem maar op). Misschien zijn ze van plan om GT7 binnenkort naar Steam te brengen.

In elk geval lijkt deze zet me niet bedoeld om playstation VR games op steam te verkopen. Maar om playstation hardware af te zetten bij pc gamers, wat een volledig andere invalshoek is.

Maar als het het eerste is, kan je wel eens gelijk hebben
Ik weet het ook niet. Ik denk dat als het niet mogelijk zou zijn de psvr2 met bijvoorbeeld Steam te gebruiken, Sony daar wel op gehint zou hebben inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:16

Superkiwi

Hoi doei

Als ACC (op de PS5) zou werken met de PSVR2 had ik 'm direct gekocht. Hopelijk krijgt Assetto Corsa 2 die ondersteuning wel want zoals je zegt, als auto-/racefan is de PS5 + PSVR2 een must have 8)
Het enige 'probleem' is dat ik dan alle knopjes op mijn Formula V2 stuur op gevoel moet leren bedienen.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 31-05-2024 20:20 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Nu online
Nou, state of play is geweest, niks over Aces of Thunder. Ik beschouw hem nu als gecanceld, kan het alleen maar meevallen. Maar laat het niet meer meewegen of ik de PSVR2 hou of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Ik wil VR genereren met AI en dus een VR bril aanschaffen, maar ik zie geen Quest topics, wat is momenteel de beste VR bril voor hobby matige dingen. De Quest 2 misschien of is de 3 het waard?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17
Shinji schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 23:01:
Nou, state of play is geweest, niks over Aces of Thunder. Ik beschouw hem nu als gecanceld, kan het alleen maar meevallen. Maar laat het niet meer meewegen of ik de PSVR2 hou of niet.
Zo jammer hè! Ik kijk/keek hier echt zo naar uit.
Speel nu Ultrawings als opvullen voor nu, waar ik toch wel fun uit haal gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Superkiwi schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 20:18:
[...]

Als ACC (op de PS5) zou werken met de PSVR2 had ik 'm direct gekocht. Hopelijk krijgt Assetto Corsa 2 die ondersteuning wel want zoals je zegt, als auto-/racefan is de PS5 + PSVR2 een must have 8)
Het enige 'probleem' is dat ik dan alle knopjes op mijn Formula V2 stuur op gevoel moet leren bedienen.
En toch, GT is top met de PSVR2 zeker, snap ik niet dat er geen update is geweest fat je de gui kunt aanpassen (voor de tijden, interval andere rijders etc). Sinds de implementatie van VR is er niks gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
b.o.n.s schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Zo jammer hè! Ik kijk/keek hier echt zo naar uit.
Speel nu Ultrawings als opvullen voor nu, waar ik toch wel fun uit haal gelukkig!
Twijfel ook nog steeds om deze te halen. 20 Euro is niet veel, maar van de versie op de eerste PSVR werd ik kotsmisselijk (terwijl ik dat bij andere games totaal niet had). Ben dus wat terughoudend :P

Zou wel enorm jammer zijn als Aces of Thunder inderdaad gecanceld is. Ze hebben toch aangegeven dat ie er definitief aan kwam?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
Denman schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Twijfel ook nog steeds om deze te halen. 20 Euro is niet veel, maar van de versie op de eerste PSVR werd ik kotsmisselijk (terwijl ik dat bij andere games totaal niet had). Ben dus wat terughoudend :P

Zou wel enorm jammer zijn als Aces of Thunder inderdaad gecanceld is. Ze hebben toch aangegeven dat ie er definitief aan kwam?
Blijft het lastige aan VR, ik trek 'm 'aardig' goed moet ik zeggen.
Tsja... laatste nieuws was op 1 februari 😪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Laatst online: 14-10 17:39
Ik zit te twijfelen om 'm via PS Direct te kopen. 500 voor de kale versie of 550 met Horizon. Daar krijg je een jaar Netflix Premium bij (wat ik toch al heb dus mooi meegenomen) wat een best een hele leuk deal maakt. Twijfel zit 'm vooral bij de vraag hoeveel ik het apparaat ga gebruiken. GT7 en Horizon lijken mij super tof, maar ben bang dat het apparaat verder vooral stof gaat liggen happen...

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MennoE
schaapiej schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:40:
[...]

Ik zit te twijfelen om 'm via PS Direct te kopen. 500 voor de kale versie of 550 met Horizon. Daar krijg je een jaar Netflix Premium bij (wat ik toch al heb dus mooi meegenomen) wat een best een hele leuk deal maakt. Twijfel zit 'm vooral bij de vraag hoeveel ik het apparaat ga gebruiken. GT7 en Horizon lijken mij super tof, maar ben bang dat het apparaat verder vooral stof gaat liggen happen...
Horizon valt volgens mij qua recensies tegen. Ik heb het nooit gespeeld. GT7 wordt heel goed beoordeeld. Dat gezegd hebbende was GT7 niet mijn ding.

Als je nu al bang bent dat het apparaat straks gaat stofhappen, dan is er een goede kans dat die dat inderdaad gaat doen. Anderzijds is het inderdaad een prima deal en kan je hem als je wilt straks echt wel weer prima tweedehands verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:40
MennoE schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 09:35:
Wanneer komt de support voor PC? Vooruitlopend daarop al Halflife Alyx gekocht 😬
7 augustus

https://blog.playstation....ter-starting-on-august-7/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Haha dat plaatje ook van Half Life Alyx erbij. Sony weet wat ze doen, zijn natuurlijk doodgegooid met vragen over een PSVR2 port voor Alyx. Nou, technisch gezien kun je op 7 augustus inderdaad Alyx spelen op je PSVR2 :+
Pagina: 1 ... 61 ... 67 Laatste