Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
Ik ben benieuwd of Alyx ook naar de ps5 komt. Wel wat 'geruchten' gevonden, maar meer ook niet.

@Meister Sachs hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag? Gehuurd?

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:07
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:42:
Ik ben benieuwd of Alyx ook naar de ps5 komt. Wel wat 'geruchten' gevonden, maar meer ook niet.
Weerhoudt mij nog steeds om te pre ordenen, want die game wil ik echt nog verder spelen in VR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:36
Bowen_HAFX schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 20:42:

@Meister Sachs hoe heb je dit gedaan als ik vragen mag? Gehuurd?
Nee, had het wel gekocht. Ik vond zelf dat ik goed had nagedacht over de koop, de index is immers nogal prijzig. Aantal factoren speelde een rol om het apparaat toch terug te sturen (als het gaat om retourneren, is Valve trouwens naar mijn mening zeer coulant): het apparaat is niet het meest comfortabel, ik zweette ook als een otter. Het "versiersel" aan de voorkant weghalen, hielp daarbij verder ook niet. Een ventilator op het gezicht richten, verlichtte dit wel enigszins. Steam VR library is erg beperkt. Het zijn toch wel erg veel indie-games of van die groots aangekondigde games waarbij de VR-ervaring zo beperkt blijkt te zijn (b.v. die Batman-game). Veel grotere titels vond ik toch ook niet echt super, sowieso is iets als Boneworks helemaal niet mijn type spel om in VR te doen. En, iets dat veel mensen opperen, Alyx spelen verpest je ervaring tot op zekere hoogte met andere games. Alyx is gewoon absurd goed. Wat een sfeer. Ik vind/vond dat echter onvoldoende reden om een aanschaf van ruim 1000 euro te rechtvaardigen bij nader inzien.

Ik hoop zeker dat Alyx ook naar Playstation komt. Het laatste nieuws dat ik gelezen heb, is dat Sony en Valve inmiddels een deal hebben gesloten. Het spel zou dan ergens in 2023 uit moeten komen. Hopelijk is dit meer dan alleen een gerucht.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dantius
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 08:15
Meister Sachs schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:47:
[...]

Ik vind/vond dat echter onvoldoende reden om een aanschaf van ruim 1000 euro te rechtvaardigen bij nader inzien.
En nu toch gezwicht wat betreft psvr2? want ook dat is natuurlijk een 700 euro aankoop, ook niet per se goedkoop. Wat is dan de reden dat je deze wèl interessant genoeg vindt/denkt te vinden? (oprechte vraag, heb hem zelf al gepre-ordered, mijn psvr te weinig gebruikt, maar deze lost genoeg van de psvr1 problemen op dat ik denk deze wèl vaker te gaan gebruiken)

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 17:12
RE:Village in VR op release data voor PSVR2. Gratis upgrade. Twijfel nu of ik hem eerst zo speel of wacht.

Bron:
https://blog.playstation....2-for-ps-vr2-as-free-dlc/

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-09 15:47

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

NoGinryuGo schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:33:
RE:Village in VR op release data voor PSVR2. Gratis upgrade. Twijfel nu of ik hem eerst zo speel of wacht.

Bron:
https://blog.playstation....2-for-ps-vr2-as-free-dlc/
Cool! Maar dan moet je wel de main game hebben neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Laatst online: 14:36
Dantius schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:04:
[...]

En nu toch gezwicht wat betreft psvr2? want ook dat is natuurlijk een 700 euro aankoop, ook niet per se goedkoop. Wat is dan de reden dat je deze wèl interessant genoeg vindt/denkt te vinden? (oprechte vraag, heb hem zelf al gepre-ordered, mijn psvr te weinig gebruikt, maar deze lost genoeg van de psvr1 problemen op dat ik denk deze wèl vaker te gaan gebruiken)
Klopt, is zeker niet weinig. De line-up van games spreekt mij in ieder geval al een stuk meer aan bij de psvr2. Ik had ook gewoon in het geval van de index qua games veel meer research moeten doen. Maar ja, alle techniek vind ik dan toch zo bijzonder dat ik toen de stap heb gezet. Dat heb ik nu ook weer, de technische specs van de psvr2 zijn wel bijzonder. Als ik de previews zie, word ik weer erg enthousiast. Gecombineerd met dus die voor mij meer interessante games, ga ik er weer voor. De VR-beleving op zich vind ik dan ook nog steeds gaaf. Voor mij persoonlijk hoeven er trouwens, zoals bij de index, niet talloze VR-games te zijn. Ik heb liever een aantal zeer goede games.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik zit hevig in twijfel. Viel mij al op eergisteren dat ik gewoon kon bestellen maar speel alleen race games. Denk dat ik wacht tot GT7 met iets goeds komt.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoGinryuGo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 17:12
Elias2020 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:35:
[...]

Cool! Maar dan moet je wel de main game hebben neem ik aan?
Ja, vooralsnog alleen de main game in VR.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mogelijk meer PSVR2 nieuws tijdens CES op 4 januari:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:08
Nooit zo thuis geweest in de VR wereld, gister voor het eerst een VR bril op gehad (meta quest 2) en moet zeggen dat ik echt onder de indruk was.

Had niet in de gaten dat ze al zo ver waren met VR. Kan dus niet wachten op de PSVR2, die volgens mij spec wise nog een stukje beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023
Kunnen ze nou AJB eens GT7 voor PSVR2 aankondigen?!? Dat nieuws heb ik echt nodig. Zo niet, laat dan ACC het maar proberen!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:07
Heb alvast via MP resident evil village aangeschaft, ben benieuwd naar de VR2 ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
Ik ga toch ook nog even wachten. Heb nu een quest2 en vind het echt super! Ok graphics zijn wat minder maar de ervaring is geweldig, echt het gevoel van in een game zitten. Dit heb ik met de PS helaas niet meer. Heb een PS4 en sinds kerst een PS5 (naja mijn zoon) maar heb op de PS5 nog geen enkele keer gespeeld, wel even meegekeken z'n ja, grafisch echt mooi, maar niet de ervaring als mijn quest2 (daar speelt mijn zoon dus nooit op!)

Twee dingen die me nog wat tegenstaan van de PSVR2: het aantal titles is beperkt en het genre wat ik leuk vind (scooters echte scenario's dus geen zombies, of autoracen) is er nog niet.... en bekabeld spelen! Ik heb schrik dat ik de PS5 zo uit het tv meubel trek! Ik speel op de quest2 nu medal of honor en kruip over de grond, vraag me af of dat ook lukt bij de PSVR2?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dantius
Vannacht is het zover!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dantius
Voor de racefans: GT7 aangekondigd, free upgrade voor eigenaars, klaar voor launch window psvr2!

Ook aangekondigd: beat sabre, nog geen launchdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 15:37
Dantius schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 02:27:
Voor de racefans: GT7 aangekondigd, free upgrade voor eigenaars, klaar voor launch window psvr2!

Ook aangekondigd: beat sabre, nog geen launchdate
Je hebt gelijk ja
https://www.gtplanet.net/...psvr2-launchday-20230105/

En mooi dat het een gratis upgrade is voor bezitters van GT7 :). Dat wordt een stuurtje kopen ben ik bang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ok maar even GT7 kopen via MP.. En misschien in de toekomst een stuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35

DarkSide

theres no place like ::1

oei das wel nice.
En zo te zien ook met meerdere auto's op de track.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Super dat GT7 VR er bij launch bij is, lijkt me een gave ervaring. Wel benieuwd of het de hele game is of een aparte sectie zoals in GT Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Weet iemand of je de PSVR2 ook als 'monitor' kan gebruiken bij games die geen VR ondersteunen? Ik neem aan dat je dan geen output naar de tv nodig hebt, en dat de tv dus vrij is voor bijv. Netflix?

[ Voor 35% gewijzigd door yinx84 op 05-01-2023 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
yinx84 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:48:
Weet iemand of je de PSVR2 ook als 'monitor' kan gebruiken bij games die geen VR ondersteunen? Ik neem aan dat je dan geen output naar de tv nodig hebt, en dat de tv dus vrij is voor bijv. Netflix?
Volgens mij nog niet aangekondigd, maar het zou me ernstig verbazen als dit niet kan. Het kon namelijk met de originele PSVR al, in de media stand zag je gewoon een enorm plat scherm voor je dat je tv verving. Dit werd gemirrorred naar je tv, maar die kun je natuurlijk prima op een ander kanaal zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
Jesp_J schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 06:30:
[...]

Je hebt gelijk ja
https://www.gtplanet.net/...psvr2-launchday-20230105/

En mooi dat het een gratis upgrade is voor bezitters van GT7 :). Dat wordt een stuurtje kopen ben ik bang
Ja ik zat de livestream te kijken #tekortgeslapen :). Helaas heel weinig over PSVR2 verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:39
Mooi dat GT7 ondersteund gaat worden, ik begin alvast met hopen dat ik er niet doodziek van ga worden... :-) Somehow was dat bij VR1 mijn zwakte: games waarin je snel beweegt (zonder dus zelf te bewegen) maakte me beetje dizzy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
oh oh... GT7 met VR support op release! Nu wordt het toch heel verleidelijk!! Even denken...
Beat Saber is ook een mooie. Eigenlijk een must have voor elk VR platform (standalone, windows, playstation, ...) Tegenwoordig een meta game, toch? Blij dat meta de game dan niet gevangen houdt in hun crappy ecosystem. Hoop dat Sony ook niet te veel heeft moeten betalen aan dat *** bedrijf.

Als hetzelfde Sony nu nog eens lukt met HL Alyx, dans is het een complete home run/must have. Misschien Boneworks nog?

Aangezien de PS5 een 'fixed platform' is, en je ook zeker weet wat de gebruiker er op aansluit, kan ik me wel voorstellen dat veel VR developers daar oren naar hebben. Ipv weet ik wat allemaal te moeten ondersteunen/debuggen/patchen, gewoon je game goed laten draaien op een robuuste setup die zelfs de grootste *** nog keurig en correct kan opzetten. Geen geklooi met de juiste drivers (of wel, maar dat wordt acher de schermen afgehandeld door sony en system updates), geen Steam VR overlays over de game, maar alles native in het OS van het systeem...

De eerste PSVR was ietwat mager. Lagere resolutie, en lachwekkende knuppels als controller. Maar nu heb je echt wel een mooi platform om voor te developen, en gegarandeerd 30 miljoen potentiële klanten om je games af te zetten.

Ik zit ook nog steeds te twijfelen over een pc upgrade naar VR capable (cpu/gpu), maar ik twijfel toch wel. Zoveel game ik niet op pc, en de barriere blijft toch wel erg hoog. De ps5 staat er gewoon. En is toevallig ook nog eens m'n favoriete game platform. Inpluggen en gaan dus, en verder niets te kopen/knutselen/trouble shooten....

Ik ben wellicht naief, maar ik verwacht een mooie library voor PSVR2. We moeten misschien wel wat geduld oefenen en het wat tijd geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
Geweldig nieuws dat GT7 PSVR2 support krijgt, kon eigenlijk ook niet uitblijven, nu moet ik alleen nog bevestiging krijgen dat hij ook online gebruikt kan worden, anders wacht ik wel tot hij in de aanbieding is.

[ Voor 9% gewijzigd door Kalder op 05-01-2023 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Kalder schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:41:
Geweldig nieuws dat GT7 PSVR2 support krijgt, kon eigenlijk ook niet uitblijven, nu moet ik alleen nog bevestiging krijgen dat hij ook online gebruikt kan worden, anders wacht ik wel tot hij in de aanbieding is.
Lijkt me toch sterk dat ie enkel offline gebruikt zou kunnen worden? Heb je hier een reden voor om te denken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
Bowen_HAFX schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Lijkt me toch sterk dat ie enkel offline gebruikt zou kunnen worden? Heb je hier een reden voor om te denken?
Was de vorige VR mode van Gran Turismo niet iets erg beperkt? Kan er ook mee te maken gehad hebben dat het 1) een zwakke VR bril was met weinig resolutie. 2) Op een ps4 een dubbel frame moest renderen.

Dus graphics naar omlaag, geen online dacht ik, max. 6 wagens in de race?

Dus zien hoe het deze keer uitpakt. Maar zelfs met iets heel basic zou ik al erg tevreden zijn. Offline, alle tracks, aantal wagens, in time trial zelfs (als ze de rekenkracht van de AI willen inruilen voor graphics/draw distance in VR)

Wie houd ik voor de gek. :P Ik heb 'm maar gewoon besteld. Ik weet dat ik 'm sowieso toch wel koop. En een prijsverlaging zie ik er niet zo meteen aankomen. Niet met het huidige sony, niet in de huidige economische context, en zeker niet met deze (upmarket) goede specs.

Zelfs niet als het slecht zou verkopen. Dus kopen dan maar! Ik kijk er al naar uit!

Met de kabel heb ik 0,0 problemen. Tegenwoordig valt dat prima mee. 1 kabel maar naar de headset, die nog vrij dun en flexibel is. Een haakje aan het plafond en 'm via daar naar beneden laten komen (met wat speling) en klaar. Beste oplossing. 100x liever kabel dan 1 of andere gare wifi verbinding, extra lag, extra getweak, extra configs, extra troubleshooten, ... Gewoon inpluggen en klaar. Ontzorgen, niet extra werk bezorgen als je wil VR gamen. En als je graag de succesverhalen van draadloze VR via wifi wil lezen verwijs ik graag door naar het VR topic hier op tweakers.

Let op, een directe proprietary bridge van source naar VR bril (wat HTC doet) kan best. In dezelfde ruimte, en specifiek voor het casten van beeld (een beetje wat DJI doet met z'n drones). Maar dat is vooralsnog niet aan de orde.

Hopelijk vinden handige pc users snel een manier om deze hardware op een niet al te hacky manier op pc te gebruiken. Dat zou dan wel de aankoop van het jaar zijn! _/-\o_ Maar niet op hopen, kan dan enkel meevallen indien het wel gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Bowen_HAFX schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Wat @Amos_x zegt.
GT Sport had met de PSVR1 ook compatibility, maar je kon daar alleen offline custom races tegen 1 AI auto doen.

En behalve dat zou het me niet verbazen als PD zoiets zal hebben van "jamaar met PSVR2 kun je het veel beter zien en dat is oneerlijk tegenover mensen zonder PSVR2, dus wij staan niet toe dat je dit online gebruikt"
Daar zie ik PD wel voor aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Krijg je straks naast de BoP een BoV(R) ;-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
DarkSide schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 19:21:
Krijg je straks naast de BoP een BoV(R) ;-)
Als je maar online kan racen, maakt het me weinig uit of dat alleen in de lobbies is of ook in de dailies, dailies zou tof zijn, maar zoals ik zeg het zou me niet verbazen als dat niet kan. Misschien een extra daily erbij speciaal voor VR2 ofzo, zou ook tot zijn.
Denk toch wel als ze echt volledige ondersteuning gaan bieden dus inclusief online enzo, dat dat de verkoop van de PSVR2 echt enorm zal boosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 16:28

spaceboy

Op grote hoogte

Toch doen ze het goed bij Sony, dat enthousiast maken van het gepeupel vooraf. Ik had direct een pre-order geplaatst en tot vorige week zwaar getwijfeld of ik 'm wel moest laten staan. Maar ik ben nu wel overtuigd: dat ding komt hier direct in huis! 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
Uitzonderlijk lovend zelfs, ook de self-proclaimed "vr non-enthusiasts". Dat belooft veel goeds! Blij dat ik de pre-order heb staan en erg benieuwd om hiermee aan de bak te kunnen :). No man's sky, RE: Village en Horizon, ik ben wel even zoet op launch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
spaceboy schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:45:
Toch doen ze het goed bij Sony, dat enthousiast maken van het gepeupel vooraf. Ik had direct een pre-order geplaatst en tot vorige week zwaar getwijfeld of ik 'm wel moest laten staan. Maar ik ben nu wel overtuigd: dat ding komt hier direct in huis! 8)
Tja, daar zeg je wat. Ik heb veel plezier gehad aan de PSVR 1. Maar omdat ik 'm momenteel toch laat liggen had ik zoiets van: ik wacht wel tot de PSVR 2 in de aanbieding komt en heb ik de eerste pre-order aan me voorbij laten gaan (ik pre-order sowieso niet tot nauwelijks eigenlijk). Maar na alle goede verhalen heb ik mezelf toch ingeschreven voor de 2e ronde :+

Is hier al iets over bekend trouwens, of ben ik dan niet 1 van de gelukkigen als ik nog niks ontvangen heb?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dantius
Denman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Tja, daar zeg je wat. Ik heb veel plezier gehad aan de PSVR 1. Maar omdat ik 'm momenteel toch laat liggen had ik zoiets van: ik wacht wel tot de PSVR 2 in de aanbieding komt en heb ik de eerste pre-order aan me voorbij laten gaan (ik pre-order sowieso niet tot nauwelijks eigenlijk). Maar na alle goede verhalen heb ik mezelf toch ingeschreven voor de 2e ronde :+

Is hier al iets over bekend trouwens, of ben ik dan niet 1 van de gelukkigen als ik nog niks ontvangen heb?
Ik heb in de 2e ronde een uitnodiging ontvangen, maar zover ik nu weet is de pre-order gewoon opengezet voor iedereen en is er dus geen uitnodiging meer nodig. Check playstation direct eens wellicht kun je gewoon pre-orderen.

Edit: confirmed, je kunt gewoon pre-orderen zonder invite nu op direct.playstation.com:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a1pMMFptspKNVP0ZR8xzvUFjUGY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rPIbOJPzijnDo5eYQpc1Thw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Dantius op 06-01-2023 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Fuck it.. Heb hem gewoon besteld!

Alles wat aan de eerste VR een reden was dat ik hem haast niet gebruikte is opgelost.

Geen kastje met hdmi 2.1 beperking met mijn ps5
Geen camera meer nodig
Gedoe om aan te sluiten
Geen controllers standaard

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

die laatste zin klopt natuurlijk niet.
Juist nu wel controllers standaard ;-)

ik denk dat hij hier ook wel komt.
Maar nog geen haast. Wil toch even wat reviews afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
DarkSide schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:10:
die laatste zin klopt natuurlijk niet.
Juist nu wel controllers standaard ;-)

ik denk dat hij hier ook wel komt.
Maar nog geen haast. Wil toch even wat reviews afwachten.
Snap de verwarring maar het was een van de redenen waarom ik de oude niet veel gebruikt hebt wat nu dus opgelost is

Wilde ook wachten maar het was een goede reden om alle Tech zooi van zolder te verkopen om deze te bekostigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tranzy op 07-01-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Denman schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:09:
[...]

Tja, daar zeg je wat. Ik heb veel plezier gehad aan de PSVR 1. Maar omdat ik 'm momenteel toch laat liggen…
Je laat ‘m liggen omdat het ding nu echt wel sterk verouderd is, en erg onhandig in gebruik. Ik heb ‘m nooit gehad, wel een paar keer op gehad in een winkel. En het was toen al een primitief ding. Erg leuk, dat wel, maar met die camera’s en dan die kabel bende en doosjes…

Vooral ook die magic wand controllers kon eigenlijk echt niet meer. Zelfs toen. Onnauwkeurig ook.

PSVR2 komt nu met controllers zoals we die tegenwoordig gewend zijn. Specifiek voor VR ontwikkeld, en niet een oud ding dat ergens is opgevist en opnieuw is ingezet voor de PSVR1.

Een PSVR2 zal je volgens mij terug veel vaker gebruiken, omwille van het extra gebruiksgemak en de grote sprong in tech en specs. Ik zou het ‘stof happen’ van de PSVR1 bij jou niet zomaar extrapoleren naar mogelijk ‘stof happen’ van een PSVR2

Ivm PSVR1 games, ik kan me niet inbeelden dat de devs hun games niet snel even omzetten naar PSVR2 controls en tech, om nog wat extra verkopen te pakken met erg weinig inspanning en investeringen. Als de studio’s van die games nog bestaan natuurlijk. Ik heb nog geen enkele PSVR1 game, dus ‘opnieuw kopen’ is voor mij geen argument. Voor wie wel al PSVR1 games heeft ligt het anders, maar dat is dan jammer. Erg duur zijn die games nu ook weer niet.

Volgens mij komt het met de library wel goed. Plus dat de PSVR2 qua controls ook meer in lijn ligt met wat er op de PC gebeurt, dus wie weet komen er wel veel games over van op de PC naar het PS platform.

En hoe dan ook, GT7 in VR is het enige wat ik nodig heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Shit, wilde nog net GT7 alvast kopen omdat hij in de aanbieding was. Blijkt dat die aanbieding voorbij is sinds gisteren... Nou ja, ik zie t.z.t. wel welke games er bij launch zijn.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jesp_J
Tweakers heeft inmiddels ook een hands on op YouTube staan

[ Voor 20% gewijzigd door Jesp_J op 08-01-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakarim
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 16:15

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Nu GT7 bevestigd is voor de psvr2 moet ik hem wel bestellen. Geen idee hoe dit uitpakt, word nogal snel misselijk in games in vr maar heb het nog nooit met een race game geprobeerd. In een auto zit je ook stil. Hoop dat het complete spel speelbaar is in VR, die bevestiging wacht ik nog even af. Gezien de stevige prijs verwacht ik niet dat de psvr gelijk uitverkocht zal zijn of jarenlang moeilijk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Jesp_J schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:25:
Tweakers heeft inmiddels ook een hands on op YouTube staan

[YouTube: Tweakers hands on]
Enige wat ik nog niet zo in previews terug zie komen is warmte/condens-management. Hoe zat dat bij de PS VR1? Ik heb zelf nogal snel een warme hasses en ik heb een paar jaar geleden met zo'n goedkope Samsung-telefoon-VR-houder lopen spelen en dat was na een kwartier wel klaar qua zweet op je hoofd en beslagen lenzen. Iemand hier ervaring mee?

Hoe dan ook: ik heb wel zin in deze gadget! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In andere previews werd gemeld dat er ventilatie openingen rondom de lenzen zitten waardoor er geen of in elk geval minder snel condens zal vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Welke game(s) hebben jullie gepreorderd?

Ik denk Moss (1 en 2) te bestellen. Die is als bundel voor 39 Euro (of 35 met PS Plus) te krijgen. Vreemd genoeg niet via de PS store te vinden, wel via psprices.com

Over Horizon ben ik nog aan het twijfelen, ondanks die veelbelovend klinkt.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog niet gepreorderd maar Horizon lijkt me wel een zekerheidje. GT7, NMS en RE8 had ik al dus daarvan ga ik de VR modus zeker checken.

Verder kijk ik ook naar Moss, Firewall Ultra en The Dark Pictures. Ik vind het wel jammer dat er niet een VR experience bij inbegrepen lijkt te zitten zoals met VR Worlds voorheen. En hopen dat Team Asobi rond launchwindow met een nieuwe Astro game komt, dat was denk ik mijn favoriete PSVR1 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
kazuka schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:03:
...

Verder kijk ik ook naar Moss, Firewall Ultra en The Dark Pictures. Ik vind het wel jammer dat er niet een VR experience bij inbegrepen lijkt te zitten zoals met VR Worlds voorheen. En hopen dat Team Asobi rond launchwindow met een nieuwe Astro game komt, dat was denk ik mijn favoriete PSVR1 game.
Ja, ik ben verder ook benieuwd in welke mate er PSVR1 games geport gaan worden naar de PSVR2. Ik heb zelf nooit de eerste gekocht omdat de nadelen me teveel stoorden.
Het zou mooi zijn als games als Astrobot, Blood & Truth enz een tweede leven gegeven wordt op de PSVR2.

Beat Saber en Moss komen er in elk geval wel aan 😃

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjankoole
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 19:39
yinx84 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:48:
Maybe, ik zag dat in de tweakers.net preview wel gesproken werd over films kijken. Als dat kan, dan lijkt het een kleine stap om ook te gamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
arjankoole schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:15:
[...]

Maybe, ik zag dat in de tweakers.net preview wel gesproken werd over films kijken. Als dat kan, dan lijkt het een kleine stap om ook te gamen.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat het kan, je zal dan gewoon in een soort virtuele bioscoop zitten. Kon op de PSVR1 namelijk ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Kalder schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:24:
[...]

Ik kan je met zekerheid zeggen dat het kan, je zal dan gewoon in een soort virtuele bioscoop zitten. Kon op de PSVR1 namelijk ook al.
En kun je ook de beelden die je als gebruiker van de bril op de tv laten tonen zodat anderen mee kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-08 15:41
yinx84 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:13:
[...]

En kun je ook de beelden die je als gebruiker van de bril op de tv laten tonen zodat anderen mee kunnen kijken?
Ja, dat kan. Dit was ook al mogelijk op de PSVR1 maar kan je ook zien op de filmpjes van de CES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Moss 2 gaat er bij mij zeker komen. Erg veel plezier gehad met het eerste deel.

Ik speelde ook graag Pinball FX VR. Hoop dat die serie een upgrade gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
Ik heb paar maanden terug de niet bundel al gepreorderd maar twijfel nu toch om de bundel versie te kiezen die volgens de website gewoon op voorraad moet zijn voor preorder.

weet iemand of je je order zo kan annuleren en de bundel kan bestellen of zou dit fout gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
RenaldoN schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:58:
Ik heb paar maanden terug de niet bundel al gepreorderd maar twijfel nu toch om de bundel versie te kiezen die volgens de website gewoon op voorraad moet zijn voor preorder.

weet iemand of je je order zo kan annuleren en de bundel kan bestellen of zou dit fout gaan ?
Lees even wat verder terug in dit draadje, want ik meen me te herinneren dat een aantal mensen precies dat gedaan hebben, oude pre-order verwijderen en nieuwe met bundel er in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Kan prima, net gedaan, had niet gezien dat er een bundel was. Dus eerst vorige losse PS2VR geannuleerd en toen direct erna de bundel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 18:52

Zal wel kunnen, maar ik weet niet of je hem dan iets later krijgt omdat bestellingen op volgorde worden verstuurd.
Ik las ook dat de bestellingen in de week van release worden verstuurd dus niet iedereen krijgt hem op releasedag binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ik heb op de website gekeken, de bundel is enkel met horizon toch?

Heb een bestelling staan voor een psvr 2, geen bundel, en wil niet het risico lopen op issues met de sony website. Dus laat het liever zo aangezien horizon me niet echt boeit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amos_x schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:29:
Ik heb op de website gekeken, de bundel is enkel met horizon toch?

Heb een bestelling staan voor een psvr 2, geen bundel, en wil niet het risico lopen op issues met de sony website. Dus laat het liever zo aangezien horizon me niet echt boeit
Same here. En Horizon kun je altijd nog los kopen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
Ik ben wel voor de bundle gegaan. Vond de doos mooier :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
Crusader1978 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:55:
[...]

Zal wel kunnen, maar ik weet niet of je hem dan iets later krijgt omdat bestellingen op volgorde worden verstuurd.
Ik las ook dat de bestellingen in de week van release worden verstuurd dus niet iedereen krijgt hem op releasedag binnen.
Die verzendwindow vond ik ook wel apart... Ik HOOP dat dat is omdat mensen dan bij een dag vertraging doordat de bezorger het verkloot, niet meteen aan de telefoon hangen met support. ik DENK dat het is omdat ze inderdaad niet alle pre-orders op tijd verwerkt krijgen.... en dat zou wel een domper zijn.... als je dan per se via psdirect moet bestellen, zorg dan dat je je fulfullment op orde hebt en dit soort aantallen aan kunt, of laat het anders aan partijen die dat wel kunnen (de grote webshops die een veelvoud van dit aantal pakketten kunnen verwerken).

Daarnaast heb ik geen idee hoe het zit met de garantie afhandeling via psdirect, waardoor ik eerlijk gezegd liever zou hebben besteld bij een partij als Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 10:20
Ik stel me toch precies wat vragen bij de PS VR 2 performance.

Ik las wel dat dit volgens reviewers veruit de beste VR experience was van het moment maar hoe goed gaat de PS5 kunnen voorzien in dergelijk hoge framerates in VR? Lijkt me dat ze games dan toch stevig gaan moeten downscalen mits je ziet dat er nu al keuzes gemaakt worden tussen performance en quality modes in vele games?

PS5 is een krachtige console maar binnen de huidige standaarden nu ook niet meer zo heel spectaculair. Zit ergens on par met een 3060ti-3070 een PS5 dacht ik?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
@JacobsT

Eye tracking in combinatie met foveated rendering kan hier de uitkomst zijn; een klein gebied, waar de PS5 weet waar je naar kijkt, kan op (veel?) hogere kwaliteit gerenderd worden terwijl de zaken daaromheen minder hoog detail nodig hebben. Zo kan de PS5 zich voornamelijk op dit plekje concentreren.

Voor zover ik gelezen heb, merkten de meeste mensen hier niets van en zag alles er prachtig uit bij Horizon CotM. Wel was er één persoon die bewust geprobeerd heeft foveated rendering te kunnen waarnemen en dat zou hem gelukt zijn door heen snel zijn hoofd te bewegen en direct in een uithoek van het scherm te gaan kijken.

Verreweg de meeste indrukken zijn zeer positief maar wel waren er een paar andere issues gemeld; er zou mogelijk wat "chromatic aberration" zijn, een licht mura-effect, en Horizon CotM gebuiks mogelijk een "reprojection" techniek om van 60fps 120fps te maken wat weer leidt tot een iets minder scherp beeld.

Bron o.a. https://uploadvr.com/playstation-vr2-hands-on-preview/

Gezien de over het algemeen erg lovende reacties zal bovenstaand waarschijnlijk erg meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

JacobsT schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 12:10:

PS5 is een krachtige console maar binnen de huidige standaarden nu ook niet meer zo heel spectaculair. Zit ergens on par met een 3060ti-3070 een PS5 dacht ik?
Nog niet eens, eerder ergens tussen een 2070 en 2080. maar zoals altijd met consoles moeilijk 1 op1 te vergelijken met een PC. Het grote verschil zit hem vooral in de CPU, dat was bij de PS4 launch al een vrij zwakke performer. De Zen2 in de PS5 is veel krachtiger. Samen met de eerder genoemde foveated rendering is dat echt een heel groot verschil. PCVR zal uiteindelijk zoals altijd de mooiste plaatjes kunnen opleveren maar daar betaal je dan ook voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kalder

Er staat genoeg op de kalender voor PSVR2... Ik ben heel erg geneigd om er ook een te bestellen, dat GT7 er ondersteuning voor krijgt is de grootste reden daarvoor, wil alleen nog wel zeker weten dat GT7 ook online te spelen is met de PSVR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Kalder schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:36:
[YouTube: 93 Confirmed PSVR 2 Games In Development Right Now - New PSVR 2 Releases and PSVR to PSVR 2 Upgrades]
Er staat genoeg op de kalender voor PSVR2... Ik ben heel erg geneigd om er ook een te bestellen, dat GT7 er ondersteuning voor krijgt is de grootste reden daarvoor, wil alleen nog wel zeker weten dat GT7 ook online te spelen is met de PSVR2.
Al moet ik zeggen dat er niet heel veel bij zit waarvan ik op dit moment blown away ben. #tochtikkieteleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 18:52
spaceboy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:03:
[...]

Same here. En Horizon kun je altijd nog los kopen natuurlijk.
Ja, hij is los wel 20 euro duurder daarom heb ik de bundel gepakt.
Weet niet of hij fysiek nog uitkomt en een korting zie ik voorlopig nog niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:56
Star Wars is toch de game die mij overhaalde om de PSVR te pre orderen. Dat lijkt me echt een mooie game om in VR te spelen. Resident Evil ook, maar ik verwacht niet dat ik die normaal of veel kan spelen O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amos_x
spaceboy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:12:
[...]

Al moet ik zeggen dat er niet heel veel bij zit waarvan ik op dit moment blown away ben. #tochtikkieteleurgesteld
Misschien. Maar ik heb er wel goede hoop in.

De PSVR2 krijgt op dit moment extra veel erg positieve media aandacht. Misschien wel de beste headset van het moment, en in verhouding erg goed geprijsd.

De controllers bijvoorbeeld. Niet helemaal op het niveau van een index (individuele vinger registratie), maar toch ook niet veraf. Ook op de PSVR2 kan een open hand gedetecteerd worden. Gecombineerd met de force feedback van de trigger worden dat waarschijnlijk erg leuke controllers om te gebruiken. De index is >1200 euro.

Playstation heeft het ook altijd erg goed gedaan met draagcomfort.

Alles meegenomen denk ik dat we een erg mooi stukje hardware in huis halen.

Natuurlijk, de software moet er ook zijn, maar dat komt volgens mij wel goed. En anders een beetje geduld oefenen tot de grote VR studios hun software porten naar playstation..

Maar wat studios zullen met plezier hun code porten naar playstation. Een fixed hardware platform om tegenaan te optimaliseren/programmeren, lijkt me de ideale situatie voor elke developer. Een grote markt casual console players die via de store makkelijk in aanraking komen met je games. Gebruikers die graag al eens een bedrag neertellen voor een game...

En veel meer rekenkracht dan wat er intern in een quest bijvoorbeeld te vinden is, dus minder beperkingen voor de devs.

Ik ben het er wel mee eens dat de meeste VR er nogal 'cheap' en indie uit ziet. Kleinere budgetten, minder verkoop, kleinere teams... Ook hier kan Sony op een positieve manier het verschil maken door her en der wat studios geld te overhandigen, of ze op te nemen in Extra of Premium.

Sowieso is mijn PSVR2 95% besteld voor GT7. De rest is een leuke extra. Ik heb wel een paar games gezien die me aanspreken en ik nooit heb kunnen spelen. Walking dead bvb, of Moss 1/2. Als Alyx nog komt, ben ik helemaal tevreden.

Algemeen ben ik gewoon erg blij dat sony deze risico's durft te nemen, en gewoon coole hardware maakt voor gamers. Ze hoeven dit niet te doen Financieel zal het vast geen melkkoe zijn. "Hardware is hard" wordt vaak wel eens gezegd. Microsoft heeft ook een mooie krachtige console staan, maar doen helemaal niets op dit gebied. Is zelfs letterlijk zo gezegd dat VR ze niet interesseert.

Sowieso ben ik meer iemand van kwaliteit over kwantiteit. 92 games is mooi, maar ga ik toch nooit allemaal spelen. Als er 4-5 topgames zijn, ben ik al helemaal tevreden.

Toen ik een paar jaar geleden kort een HTC vive had voor de pc, kon ik me ook vermaken met 3D video/360 cams, ... Vakantie scenes, beetje mediteren op een strand, die apollo 11 experience, dat soort dingen meer. Ook erg leuk voor non-gamers of op een feestje. Hoef je al die controls en zo niet uit te leggen, maar kan je toch die immersie beleven.

Ik heb me uren vermaakt in google map VR :+

Als iemand de PSVR2 openbreekt voor gebruik op pc ga ik te voet op bedevaart ergens... _/-\o_ :D Hopelijk niet al te veel proprietary protocols over die usb-c kabel, en wie weet! One headset to rule them all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-09 18:56
Amos_x schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:59:
[...]

Misschien. Maar ik heb er wel goede hoop in.

De PSVR2 krijgt op dit moment extra veel erg positieve media aandacht. Misschien wel de beste headset van het moment, en in verhouding erg goed geprijsd.

De controllers bijvoorbeeld. Niet helemaal op het niveau van een index (individuele vinger registratie), maar toch ook niet veraf. Ook op de PSVR2 kan een open hand gedetecteerd worden. Gecombineerd met de force feedback van de trigger worden dat waarschijnlijk erg leuke controllers om te gebruiken. De index is >1200 euro.

Playstation heeft het ook altijd erg goed gedaan met draagcomfort.

Alles meegenomen denk ik dat we een erg mooi stukje hardware in huis halen.

Natuurlijk, de software moet er ook zijn, maar dat komt volgens mij wel goed. En anders een beetje geduld oefenen tot de grote VR studios hun software porten naar playstation..

Maar wat studios zullen met plezier hun code porten naar playstation. Een fixed hardware platform om tegenaan te optimaliseren/programmeren, lijkt me de ideale situatie voor elke developer. Een grote markt casual console players die via de store makkelijk in aanraking komen met je games. Gebruikers die graag al eens een bedrag neertellen voor een game...

En veel meer rekenkracht dan wat er intern in een quest bijvoorbeeld te vinden is, dus minder beperkingen voor de devs.

Ik ben het er wel mee eens dat de meeste VR er nogal 'cheap' en indie uit ziet. Kleinere budgetten, minder verkoop, kleinere teams... Ook hier kan Sony op een positieve manier het verschil maken door her en der wat studios geld te overhandigen, of ze op te nemen in Extra of Premium.

Sowieso is mijn PSVR2 95% besteld voor GT7. De rest is een leuke extra. Ik heb wel een paar games gezien die me aanspreken en ik nooit heb kunnen spelen. Walking dead bvb, of Moss 1/2. Als Alyx nog komt, ben ik helemaal tevreden.

Algemeen ben ik gewoon erg blij dat sony deze risico's durft te nemen, en gewoon coole hardware maakt voor gamers. Ze hoeven dit niet te doen Financieel zal het vast geen melkkoe zijn. "Hardware is hard" wordt vaak wel eens gezegd. Microsoft heeft ook een mooie krachtige console staan, maar doen helemaal niets op dit gebied. Is zelfs letterlijk zo gezegd dat VR ze niet interesseert.

Sowieso ben ik meer iemand van kwaliteit over kwantiteit. 92 games is mooi, maar ga ik toch nooit allemaal spelen. Als er 4-5 topgames zijn, ben ik al helemaal tevreden.

Toen ik een paar jaar geleden kort een HTC vive had voor de pc, kon ik me ook vermaken met 3D video/360 cams, ... Vakantie scenes, beetje mediteren op een strand, die apollo 11 experience, dat soort dingen meer. Ook erg leuk voor non-gamers of op een feestje. Hoef je al die controls en zo niet uit te leggen, maar kan je toch die immersie beleven.

Ik heb me uren vermaakt in google map VR :+

Als iemand de PSVR2 openbreekt voor gebruik op pc ga ik te voet op bedevaart ergens... _/-\o_ :D Hopelijk niet al te veel proprietary protocols over die usb-c kabel, en wie weet! One headset to rule them all!
Half Life en PC ondersteuning zouden het apparaat een boost geven waar je ''u'' tegen zegt. Dan gaan ze toch veel meer verkopen door krijgen en aangezien ze toch al games naar de PC aan het porten zijn, waarom zou de headset dan buiten PC support moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ja, precies. Ik ben ook zeker nog niet afgehaakt, maar ik word wel heen-en-weer geslingerd in gevoel of ik mijn preorder moet laten staan. Van die 93 titels in die Youtube hierboven vind ik er maximaal 2 (Horizon en GT7) de enige die er kwalitatief uitspringen. En dan ben ik ook nog geen echte race-fan.

Lastig hoor. Dan is 600 euro toch best een klap geld. Maar ik heb er ook wel vertrouwen in, maar er moeten nog wel wat échte toptitels bij en niet van die "tja, mijn neefje van 8 heeft ook de 3D World Builder betaversie gedownload en een game in elkaar geklikt". Met alle respect, want het is vast heel moeilijk om te maken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik hoop idd dat de PSVR2 voor wat meer adoptie gaat zorgen.
Dat ontwikkelaars ook in AAA games wat extra doen met VR bijvoorbeeld

Denk aan Assasins Creed. Dat daar bv 1 missie in VR beschikbaar komt.
Dan kan iedereen de normale game spelen. En als je VR hebt, dan kun je daar een missie van 1 of 2 uur spelen.

En dan hoop ik dat er ook wat meer "echte" games komen.

Voor nu zit ik primair te wachten op GT7 en F1-2023
Maar wil ik ook de volgende games wel spelen
- horizon
- Resident Evil (niet echt mijn game, maar lijkt me toch wel stoer in VR)
- star wars game
- walking dead.

met 2 race games ga ik me wel vermaken.
En dan hoop ik dat er nog wat andere interessante games uitkomen.

ik ga wel nog even wat reviews afwachten. ik hoef hem niet day 1 te hebben.
Maar vermoed wel met 99% zekerheid dat hij er gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dantius
Mosin schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:15:
[...]

Half Life en PC ondersteuning zouden het apparaat een boost geven waar je ''u'' tegen zegt. Dan gaan ze toch veel meer verkopen door krijgen en aangezien ze toch al games naar de PC aan het porten zijn, waarom zou de headset dan buiten PC support moeten vallen.
Speculatie, maar ik denk dat ze er helemaal niet meer willen verkopen door het open te stellen voor pc. Aangezien de prijs door iedereen wordt gezien als "fors, maar gezien de hardware eigenlijk helemaal niet gek", vermoed ik dat dezelfde strategie gevolgd wordt als bij de Ps-consoles. Kostprijs (of initieel verlies) bij verkoop van de hardware, waardoor het gemarket wordt als system-seller (voor non-ps5 owners) en de winst uiteindelijk gemaakt wordt door marge/commissie op games.

Als je kijkt naar de concurrentie, zijn de headsets die qua hardware in de buurt komen zonder uitzondering een heel stuk duurder (1000-1200 euro voordat je headsets met eye-tracking tegenkomt?). Maken die bedrijven dan uitzinnige winsten? Of kost dit soort hardware eigenlijk veel meer dan waar Sony het voor verkoopt? Ik denk het laatste.

Er is ze dus veel aan gelegen dit PS5 exclusive te houden, want voor elke verkochte PS5 game (niet alleen 1st party) wordt licensing fee betaald en in de PS-store ook nog een commissie.

Dus ik hoop met je mee, want een open platform geeft veel meer mogelijkheden (ook wat betreft vr films/concerten/youtube kijken betreft), maar ik denk dat de strategie juist exclusiviteit wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb het zojuist gedaan. Heb er lang over getwijfeld, maar ik heb mijn pre-order er tóch uitgemikt. Ik ben (ook) onder de indruk van wat ik hoor en lees, maar
Het is 600 euro (exclusief games) en er zitten voor mij 1 a 2 interessante games in de lineup (Horizon en evt. GT7). Daarnaast heb ik nog wel een redelijke backlog met leuke games én vind ik het nog wel een dingetje om met zo'n ding op m'n hoofd te gaan zitten als m'n vrouw gezellig naast me op de bank zit. Met een gewoon spel is het contact al wat lastig (koptelefoon half op je hoofd), maar met VR is dat niet te doen.

Ik ga de line-up en de toekomstige games goed in de gaten houden en ik gok er op dat de set uiteindelijk ook gewoon in de winkel te koop is. Ik ga hier de ervaringen wel lezen (en misschien toch overgehaald worden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amos_x
spaceboy schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:03:
én vind ik het nog wel een dingetje om met zo'n ding op m'n hoofd te gaan zitten als m'n vrouw gezellig naast me op de bank zit.
Dit argument begrijp ik eigenlijk nooit. Ja, dat is idd een "dingetje", maar dan doe je dat toch gewoon niet? Uiteraard game je dan niet? Hobby's hebben een plaats en een tijd. Ook gamen.

Omdat gamen spijtig genoeg vaak in de woonkamer gebeurt, hoef je daarom nog niet met dwang elke avond te gamen wanneer dat sociaal eigenlijk gewoon niet kan. Je gaat ook niet kayakken of vissen in je woonkamer. (misschien in VR :+ )

Geen idee, ik game op gepaste momenten of als ik alleen ben. Of anders gewoon niet, als evenwichtige volwassene. Kan het niet elke dag, dan maar niet... Zo primair is het nu ook weer niet.

Andere oplossing is een aparte kamer voorbehouden voor gamen. Lijkt me ook 'gezonder'. Dan kan je echt gefocussed een paar uurtjes gamen, en als je de deur dicht trekt, kan je je weer toeleggen op het gewone leven. Fysieke barriere combineren met een mentale overgang (ook een goede tip voor thuiswerken trouwens)

Sowieso kan je in het weekend, of op een avond wanneer de partner een eigen activiteit heeft (stappen, sport, hobby, ...) vast wel een paar uurtjes ongestoord in de woonkamer gamen.

Ik zou persoonlijk nooit VR gamen in gezelschap van non-gamers. Dat voelt toch gewoon te weird?
Met een gewoon spel is het contact al wat lastig (koptelefoon half op je hoofd), maar met VR is dat niet te doen.
Koptelefoon half op je hoofd is sowieso ook erg onbehouwen en tactloos, ook tegenover een persoon met wie je samen woont. Ofwel helemaal op (is toch ook gewoon ok? De boodschap is dan duidelijk, niet storen) ofwel gewoon niet. Half vind ik zoals die mensen die in gezelschap continu op de smartwatch kijken of hun airpods (half) in hebben. Gewoon niet doen ;) :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
spaceboy schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:03:
Ik heb het zojuist gedaan. Heb er lang over getwijfeld, maar ik heb mijn pre-order er tóch uitgemikt. Ik ben (ook) onder de indruk van wat ik hoor en lees, maar
Het is 600 euro (exclusief games) en er zitten voor mij 1 a 2 interessante games in de lineup (Horizon en evt. GT7). Daarnaast heb ik nog wel een redelijke backlog met leuke games én vind ik het nog wel een dingetje om met zo'n ding op m'n hoofd te gaan zitten als m'n vrouw gezellig naast me op de bank zit. Met een gewoon spel is het contact al wat lastig (koptelefoon half op je hoofd), maar met VR is dat niet te doen.

Ik ga de line-up en de toekomstige games goed in de gaten houden en ik gok er op dat de set uiteindelijk ook gewoon in de winkel te koop is. Ik ga hier de ervaringen wel lezen (en misschien toch overgehaald worden).
Ja dat schijnen vrouwen niet echt sexy te vinden als hun man met zo'n ding op het hoofd in de kamer zit. Maar mijn vriendin gaat sowieso niet naast me op de bank zitten als ik aan het gamen ben. Als we naast elkaar op de bank zitten doen we andere dingen :).

Ik verplaats mijn PS5 ook weleens naar de tv in de speelkamer als mijn vriendin op de hoofd tv een serie wil kijken. En nu dat de PS VR2 maar 1 kabeltje is verplaatst ik die gewoon af en toe mee. Met de PS VR2 is er ook geen noodzaak om op de beste tv in huis te gamen

Ik laat me pre order zeker staan. Nu dat ik 38 ben heb ik een instelling van de meestw aankopen niet meer uit te stellen omdat ik er zo lang mogelijk van wil genieten en je weet ook nooit wanneer je laatste dag. O en het helpt natuurlijk ook dat ik nu iets meer te besteden heb dan toen ik 18 was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Amos_x schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:24:
[...]

Dit argument begrijp ik eigenlijk nooit. Ja, dat is idd een "dingetje", maar dan doe je dat toch gewoon niet? Uiteraard game je dan niet? Hobby's hebben een plaats en een tijd. Ook gamen.

Omdat gamen spijtig genoeg vaak in de woonkamer gebeurt, hoef je daarom nog niet met dwang elke avond te gamen wanneer dat sociaal eigenlijk gewoon niet kan. Je gaat ook niet kayakken of vissen in je woonkamer. (misschien in VR :+ )

Geen idee, ik game op gepaste momenten of als ik alleen ben. Of anders gewoon niet, als evenwichtige volwassene. Kan het niet elke dag, dan maar niet... Zo primair is het nu ook weer niet.

Andere oplossing is een aparte kamer voorbehouden voor gamen. Lijkt me ook 'gezonder'. Dan kan je echt gefocussed een paar uurtjes gamen, en als je de deur dicht trekt, kan je je weer toeleggen op het gewone leven. Fysieke barriere combineren met een mentale overgang (ook een goede tip voor thuiswerken trouwens)

Sowieso kan je in het weekend, of op een avond wanneer de partner een eigen activiteit heeft (stappen, sport, hobby, ...) vast wel een paar uurtjes ongestoord in de woonkamer gamen.

Ik zou persoonlijk nooit VR gamen in gezelschap van non-gamers. Dat voelt toch gewoon te weird?

[...]

Koptelefoon half op je hoofd is sowieso ook erg onbehouwen en tactloos, ook tegenover een persoon met wie je samen woont. Ofwel helemaal op (is toch ook gewoon ok? De boodschap is dan duidelijk, niet storen) ofwel gewoon niet. Half vind ik zoals die mensen die in gezelschap continu op de smartwatch kijken of hun airpods (half) in hebben. Gewoon niet doen ;) :>
Haha, mooie spiegel van mijn leven. Thanks. Ook wel weer leerzaam. Ook confronterend wel. Mijn tegenwerping is dat mijn eega het oprecht leuk vindt om een beetje mee te kijken. En dat zij gewoon veel te veel thuis is (dan kan ik 1 uur per maand gamen: no way) :P.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danster75
Ansich zou het ook wel erg mooi zijn als Sony een paar van hun grote titels (TloU, GoW, Horizon serie bijvoorbeeld) een update zou geven zodat je deze op de VR2 in 3D kon spelen. Gewoon precies hetzelfde spel maar dan met een fixed image, groot blikveld en diepte kunnen zien. De besturing en cameracontrol gewoon met de DualSense, precies zoals origineel.

Eye-tracking en foveated rendering zou dan ook toegepast kunnen worden om processorkracht vrij te maken om een beeld voor linker- en rechteroog te kunnen renderen. Aangezien je niet met je hoofd rondkijkt zou 60fps al voldoende zijn.

Zeker TloU1, 2 en FW zou ik direct opnieuw spelen.

Nog een interessante video over een aantal "VR veteranen" die hun mening geven na de CES:

YouTube: Next Dimension Pocast - S3E9 - Vive XR Elite - Pimax - Somnium - PSV...

[ Voor 34% gewijzigd door Danster75 op 16-01-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spinnenman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 02-01 16:31

spinnenman

Ik doe het morgen wel

Op de website van playstation ook wat informatie over de leveringen: Wordt bezorgd tussen 22 en 28 februari 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
spinnenman schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 17:00:
Op de website van playstation ook wat informatie over de leveringen: Wordt bezorgd tussen 22 en 28 februari 2023.
Dat staat er al vanaf pre-order. Laten we hopen dat ze voor het eerste deel van die window gaan :) en niet pas een week later met het spul komen aankakken

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Bevestiging dat GT7 VR de volledige game ondersteund, plus 13 nieuwe launch games aangekondigd:

https://blog.playstation....d-launch-lineup-revealed/

Rez Infinite en Tetris Effect krijgen ook een PS5 en PSVR2 versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmKJgDNW_I9KcPN5-2eAxRgUqjM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hJsW8NsVDQcHg7kU13j0Wxwc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 54% gewijzigd door kazuka op 19-01-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
kazuka schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:11:
Bevestiging dat GT7 VR de volledige game ondersteund, plus 13 nieuwe launch games aangekondigd:

https://blog.playstation....d-launch-lineup-revealed/

Rez Infinite en Tetris Effect krijgen ook een PS5 en PSVR2 versie.

[Afbeelding]
Tetris Effect en Rez upgrade betaald, maar slechts €9,99 dus best netjes imo. GT7, puzzling places, song in the smoke, synth riders gratis update. Best een leuke update dit! De launch line-up wordt langzaamaan sterker en ik ben wel even zoet met RE:Village, NMS en Horizon :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
kazuka schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:11:
Bevestiging dat GT7 VR de volledige game ondersteund
JAAAAAAAAAA!

Oh nee shit, wordt eerst even sparen, maar fuck nu is het van "misschien maar denk niet dat gt7 volledig ondersteund zal worden" naar "SHUT UP AND TAKE MY MONEY (which I don't have but will save up for :-( )" gegaan bij die PSVR2!
100% Must have! Dat ding gaat er komen, ooit.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 19-01-2023 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

idd mooi dat GT7 een full game experience gaat worden.

Echt heel veel zin in om dat in VR te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Volledige support voor GT7 is wel heel dik!

Hoop wel dat er meer vette AAA-games volgen, want de rest van die spellen blijven een beetje hangen in veredelde tech-demo's. Die shooter is wel vet en dat kayak-spel is geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
Super vet dat GT7 volledig speelbaar is in VR.

Kan iemand me nog een goed stuurtje en pedalen aan bevelen die ik kan gebruiken icm de PS VR2. Ik wil er geen duizend euro aan uitgeven maar een paar honderd vind ik prima 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

ik heb de Thrustmaster t300 alcantara editie. Die heeft een betere pedalen set in de box.
En is een prima stuurtje voor (vind ik) een mooi bedrag.

Ik speel in de woonkamer. Dus heb ook nog een wheelstand.
En de shifter.
E.e.a. is prima op te vouwen en enigzins makkelijk op te bergen op de logeerkamer.

als je echt wat meer info zoekt. Zijn er nog wel wat topics op tweakers over stuurtjes etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalder
Jesp_J schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:25:

Kan iemand me nog een goed stuurtje en pedalen aan bevelen die ik kan gebruiken icm de PS VR2. Ik wil er geen duizend euro aan uitgeven maar een paar honderd vind ik prima 8)
Hier genoeg te vinden: Racesturen, servo's en pedalen

Veel voorkomend zijn de Logitech G923 en wat @DarkSide zegt de t300, de laatste is wel wat duurder dacht ik. Lager dan de t300 van thrustmaster zou ik overigens niet aanbevelen, lees ik toch wel zo nu en dan teleurstellingen over (ik zou bijvoorbeeld niet voor de t150 gaan, dan is de t300 of G923 denk ik wat meer het geld waard)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalder
Holy hype lord, ik kan echt niet wachten om GT7 in VR in m'n simulatortje te spelen!!! Iemand nog een heitje voor een karweitje voor mij voor €600? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:39
Ik ben stiekem wel benieuwd of GT7 grafisch erg vereenvoudigd zal worden... maar hopelijk valt het mee door dat systeempje wat focust op waar je kijkt (ben naam ff kwijt en te lui voor google ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
mikkelnl schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:02:
Ik ben stiekem wel benieuwd of GT7 grafisch erg vereenvoudigd zal worden... maar hopelijk valt het mee door dat systeempje wat focust op waar je kijkt (ben naam ff kwijt en te lui voor google ;-) )
Foveated rendering heet dat.

Dat dit zorgt voor betere graphics voor de gebuiker begrijp ik maar ik vraag mij af hoe sterk dit zal zijn.
Mogelijk maakt dit de belevenis op of niet veel onder normale PS5 kwaliteit mogelijk maar dit zou ook
nog hoger kunnen zijn.

De beelden die je op het scherm ziet bij de aankondiging van GT7 VR zien er erg karig uit maar dat
is mogelijk de "low quality mode" over het hele scherm verdeeld en wat meekijkers bij een VR2 sessie
ook te zien krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantius
Danster75 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:37:
[...]

Dat dit zorgt voor betere graphics voor de gebuiker begrijp ik maar ik vraag mij af hoe sterk dit zal zijn.
Mogelijk maakt dit de belevenis op of niet veel onder normale PS5 kwaliteit mogelijk maar dit zou ook
nog hoger kunnen zijn.

De beelden die je op het scherm ziet bij de aankondiging van GT7 VR zien er erg karig uit maar dat
is mogelijk de "low quality mode" over het hele scherm verdeeld en wat meekijkers bij een VR2 sessie
ook te zien krijgen.
Geen idee hoe sterk het effect gaat zijn, maar zoals ik het begrepen heb wordt de eye-tracking en foveated rendering opgevangen door de chip in de psvr. de ps5 is daar dus geen rekenkracht voor kwijt en kan de volledige power inzetten voor de game. Zou me dus zomaar kunnen voorstellen dat voor een normaal beeld relatief minder kracht nodig is dan in 4k een game renderen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
Nog een dikke maand wachten!!! GT7 alleen al is voor mij 100% genoeg om de aanschaf te 'verantwoorden'. De rest is bonus.

En dat GT7 de volledige game in VR zal doen, is top nieuws!

Misschien nog even die resident evil en walking dead games meepakken (nieuw voor mij), en dan heb je toch wel drie "AAA" titels te pakken.

Verder sta ik helemaal niet negatief tegen 'tech demo's'. Integendeel, ik vind dat VR daar het beste tot z'n recht komt. Kleine ervaringen. Leuke experimenten, veel variatie. Een volledige 'klassieke' game in VR spelen, dat spreekt me sowieso veel minder aan. (behalve dan sim games, waar je 'zit')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 15:03
Danster75 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:37:
[...]

nog hoger kunnen zijn.

ook te zien krijgen.
Ja, benieuwd naar hoe het er echt uitziet. Ik vond de beweging van de camera er een beetje net niet uitzien, dat zal vast anders zijn met de VR bril op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Amos_x schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 11:48:
Nog een dikke maand wachten!!! GT7 alleen al is voor mij 100% genoeg om de aanschaf te 'verantwoorden'. De rest is bonus.

En dat GT7 de volledige game in VR zal doen, is top nieuws!

Misschien nog even die resident evil en walking dead games meepakken (nieuw voor mij), en dan heb je toch wel drie "AAA" titels te pakken.

Verder sta ik helemaal niet negatief tegen 'tech demo's'. Integendeel, ik vind dat VR daar het beste tot z'n recht komt. Kleine ervaringen. Leuke experimenten, veel variatie. Een volledige 'klassieke' game in VR spelen, dat spreekt me sowieso veel minder aan. (behalve dan sim games, waar je 'zit')
Heb GT7 en Resident Evil gekocht via mp. Laat maar komen . 1e ervaring met VR.. Als het bevalt misschien nog een racestuur erbij kopen voor de echte game ervaring.

[ Voor 5% gewijzigd door harley2009 op 20-01-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
harley2009 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:46:
[...]

Heb GT7 en Resident Evil gekocht via mp. Laat maar komen . 1e ervaring met VR.. Als het bevalt misschien nog een racestuur erbij kopen voor de echte game ervaring.
Ik heb nog RE7, maar weet niet of ik daar de PS5 versie van heb, die zou ook in PSVR2 komen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Kalder schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Ik heb nog RE7, maar weet niet of ik daar de PS5 versie van heb, die zou ook in PSVR2 komen dacht ik.
Heb RE village en GT7 beiden ps5 voor 30 euro op mp gekocht.. kon ze daar niet voor laten liggen tien eenmaal bekend was welke psvr2 ondersteuning zouden krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
Ik hoop dat er straks ook iets komt wat hier op lijkt maar dan voor de PS VR2 controllers. Is voor Kayak VR zeker beter voor de beleving. En ook voor beat saber en soort gelijke games.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cqosv3IMsB0Fqvsk0up0MDhKW1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CJ5sPn7cTHOQEYyEfDfdI8SY.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranzy
Jesp_J schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Ja dat schijnen vrouwen niet echt sexy te vinden als hun man met zo'n ding op het hoofd in de kamer zit. Maar mijn vriendin gaat sowieso niet naast me op de bank zitten als ik aan het gamen ben. Als we naast elkaar op de bank zitten doen we andere dingen :).

Ik verplaats mijn PS5 ook weleens naar de tv in de speelkamer als mijn vriendin op de hoofd tv een serie wil kijken. En nu dat de PS VR2 maar 1 kabeltje is verplaatst ik die gewoon af en toe mee. Met de PS VR2 is er ook geen noodzaak om op de beste tv in huis te gamen

Ik laat me pre order zeker staan. Nu dat ik 38 ben heb ik een instelling van de meestw aankopen niet meer uit te stellen omdat ik er zo lang mogelijk van wil genieten en je weet ook nooit wanneer je laatste dag. O en het helpt natuurlijk ook dat ik nu iets meer te besteden heb dan toen ik 18 was :)
Heb met black friday ook een lg voor mijn werkkamer gekocht. Argument van mijn vrouw. "Ik wil ook wel eens gewoon op de bank mijn series kunnen kijken"

Nu heb ik dit ding aangeschaft. Zolder opgeruimd en veel via marktplaats verkocht onder het mom dat die vr niks kost dan. Bullshit maar goed.

In the end zijn we allemaal volwassenen met een liefde voor gadgets.

Ik heb hem gekocht en zie wel of mijb vrouw gelijk gaat krijgen. "Je speelde het nooit" ..mijn argument. Ja maar nu is het maar 1 kabel en geen camera, extra kastje en hoop kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonBraunschweig
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:40
Jesp_J schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:25:

Dan adviseer ik het instapmodel playseat (de evolution), een T300rs wheelbase (los verkrijbgbaar) icm het lekker grote rallystuur + de t-lcm pedalenset (add-ons voor de T300).

300+250+175+175 is nét geen duizend euro:)

Het standaard meegeleverde stuur is prima, beetje klein maar wel met goede grote shifters achterop, metaal met een prima klik-klak. De 2 pedalen stellen helaas niet veel voor, ze doen het. Voor minder dan 500 euro moet het dus ook wel lukken, een standaard T300rs met een goede wheelstand en je eigen bank of stoel.

Edit vanwege pedant gelul over Thrustmaster spul.

[ Voor 25% gewijzigd door VonBraunschweig op 25-01-2023 22:37 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 67 Laatste