Kona Electric 64kWh Limited Chalk White, 15 Jinko Solar 380WP Zonnepanelen
Kan je me iets meer in laten beelden hoe of wat? Ik heb bijv. een Valve Index. Zeg me aub dat ik er op vooruit ga, want anders is al dat gestress, gef5 en YT filmpjes kijken voor jan met de korte achternaam geweest.Ace schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:38:
[...]
toch allemaal weer niet zo scherp als verwacht maar na een paar minuten merk je er eigenlijk weinig meer van.
En je vrouw zoekt toevallig niet ook nog een buitenman? Ik vraag het voor een vriendTon Hasselt schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:58:
[...]
De bril heb ik van mijn vrouw gekregen en van de 50 euro op mijn werk heb ik zojuist re village besteld.

Hier ook aantal keer. Weet nog niet zo goed hoe dat komt. Genoeg licht aan. Misschien teveel licht (hotspot) dichtbij?Elias2020 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:54:
Mijn God, wat ontzettend gaaf! Begrijp niet hoe je hier niet enthousiast over kan zijn. Moet echt even bijkomen van mijn eerste tien minuten Horizon.
Kreeg wel paar keer snel een foutmelding in beeld waardoor ik eruit werd gehaald. Iets met kan omgeving niet…. en dan zie ik mn huiskamer ineens. Iemand een idee welke instelling ik dan moet tweaken. Het is te kort in beeld om volledig te lezen.
Ik heb alleen een PSVR1 gehad waar het verschil tussen wat je op je TV zag gigantisch was natuurlijk.Yzord schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:23:
[...]
Kan je me iets meer in laten beelden hoe of wat? Ik heb bijv. een Valve Index. Zeg me aub dat ik er op vooruit ga, want anders is al dat gestress, gef5 en YT filmpjes kijken voor jan met de korte achternaam geweest.
Nu is het verschil niet zo groot maar als je gewend bent aan een 4k scherm is het toch allemaal wat minder scherp.
Maar nogmaals, na een paar minuten merk je er weinig meer van en dit was met eenmalige snelle setup.
Dus zou me geen zorgen maken
Kijk, ik ga er zeker niet vanuit dat het 4K scherpte is zoals een tv, want dan is dat hele VR uit geevolueerd, zeg maar. Maar ik wil wel een flinke verbetering tegenover mijn Index hebben qua beeld, want ik ga nu van een redelijke 'open source' (SteamVR) naar closed source.Ace schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:29:
[...]
Ik heb alleen een PSVR1 gehad waar het verschil tussen wat je op je TV zag gigantisch was natuurlijk.
Nu is het verschil niet zo groot maar als je gewend bent aan een 4k scherm is het toch allemaal wat minder scherp.
Maar nogmaals, na een paar minuten merk je er weinig meer van en dit was met eenmalige snelle setup.
Dus zou me geen zorgen maken
Dat zou goed kunnen. Hangt een peertje op 2m afstand. Ga het eens in de gaten houden. Thanks!alwinus schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:29:
[...]
Hier ook aantal keer. Weet nog niet zo goed hoe dat komt. Genoeg licht aan. Misschien teveel licht (hotspot) dichtbij?
We kunnen er nu wel vanuit gaan dat iedereen zijn/haar order de komende dagen keurig binnen het aangegeven tijdvak ontvangt. Een update van wie hem nu al wel of niet heeft of status updates zijn niet echt meer relevant.
Laat dit soort berichten aan moderators over aub
[ Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 23-02-2023 07:01 ]
... zo jammer ditnamo_h schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:
Zullen we hier het vanaf morgen weer over de inhoud hebben? Het delen van ervaringen, tips, nieuws en technische zaken?
We kunnen er nu wel vanuit gaan dat iedereen zijn/haar order de komende dagen keurig binnen het aangegeven tijdvak ontvangt. Een update van wie hem nu al wel of niet heeft of status updates zijn niet echt meer relevant.
Wil je het toch graag melden aan je forumvriendjes dan stuur ze maar een DM.
Na 2 komende dagen zal dit vanzelf wel veranderen.namo_h schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:
Zullen we hier het vanaf morgen weer over de inhoud hebben? Het delen van ervaringen, tips, nieuws en technische zaken?
Ik vind het bijvoorbeeld interessant om te weten als iemand morgen de headset heeft ontvangen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 100 berichten wil zien van wie het niet ontvangen heeft.
Weet iemand of je dat kan unlocken met realtime poet want ik heb er wel wat voor over.
Idem, ik vind het ook interessant om te wetenNgrum schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:55:
[...]
Na 2 komende dagen zal dit vanzelf wel veranderen.
Ik vind het bijvoorbeeld interessant om te weten als iemand morgen de headset heeft ontvangen.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik 100 berichten wil zien van wie het niet ontvangen heeft.
Haha ja bij mij, de tweede bestelling van vandaag
Grote kans dat de PS VR2 moeite heeft met de tracking doordat het licht in je huiskamer niet fel genoeg is. In veel huiskamers (die van ons ook) is het gezellig warm wit licht en niet het licht wat je bijvoorbeeld op kantoor hebt. Met het kantoor licht zal je PS VR2 geen problemen hebben met tracking.Elias2020 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:54:
Mijn God, wat ontzettend gaaf! Begrijp niet hoe je hier niet enthousiast over kan zijn. Moet echt even bijkomen van mijn eerste tien minuten Horizon.
Kreeg wel paar keer snel een foutmelding in beeld waardoor ik eruit werd gehaald. Iets met kan omgeving niet…. en dan zie ik mn huiskamer ineens. Iemand een idee welke instelling ik dan moet tweaken. Het is te kort in beeld om volledig te lezen.
Alle lampen in je huiskamer (of je play area) gewoon op 100% zetten.
Zie eerdere post van de mod vandaag.... dat is nu eenmaal even zo tot de hype een beetje afneemt en de meeste orders binnen zijn.namo_h schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:
Nee dat gaat niet, je moet de cafe menu’s doen om verder te unlockenVonBraunschweig schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:55:
Juist namo_h. Na 1 avondje zeg ik: GT fans zonder stuur, koop een stuur. Je zit in de wagen, je wil dan ook een stuur vasthouden. Het is echt genieten van deze game. Na jaren Project Cars en DiRT Rally voelt het tot nog toe wat arcade aan, en eigenlijk vind ik dat juist heel leuk. GT7 in VR is gewoon pure fun, ik moet nu echt m'n GT3 bak en de Nordschleife gaan unlocken.
Weet iemand of je dat kan unlocken met realtime poet want ik heb er wel wat voor over.
Ik kan het morgen met zekerheid bevestigen. De PS5 staat in de HT ruimte. Alles is bijna zwartJesp_J schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:09:
[...]
Grote kans dat de PS VR2 moeite heeft met de tracking doordat het licht in je huiskamer niet fel genoeg is. In veel huiskamers (die van ons ook) is het gezellig warm wit licht en niet het licht wat je bijvoorbeeld op kantoor hebt. Met het kantoor licht zal je PS VR2 geen problemen hebben met tracking.
Alle lampen in je huiskamer (of je play area) gewoon op 100% zetten.
w00t
15 min instellen. Het kan veel sneller maar ik probeer dan allerlei dingen om te kijken wat het effect is op de beeldkwaliteit. De IPD instellen is heel makkelijk en als je die niet helemaal perfect zet dan heeft dat niet heel veel effect. De band op de juiste manier op je hoofd doen heeft wel heel veel effect op de scherpte (van vooral tekst aan de onderkant en bovenkant). Maar de headset zo instellen dat je de tekst aan de de onderkant/bovenkant scherp kan zien zonder je hoofd te draaien gaat niet lukken. Aan de buitenkant is het gewoon minder scherp (net zoals bij de Quest2).
Daarna 15 min Kayak VR gespeeld omdat mijn zoontje even mee wilde kijken. Eerste indruk is dat het er mooi uitziet maar ik moet nog even puzzelen met de besturing. Je moet iig op een stoel gaan zitten. Ik begon met zitten op de grond maar dat is niet handig want dan ram je je controllers zo de grond in. En voor de tracking is het ook heel belangrijk dat je kamer goed verlicht is. Een beetje warm wit licht is echt niet voldoende. Ik had mijn lampen op het begin nog niet op 100% staan en volgens mij had ik daardoor wel wat happeningen in de tracking.
Daarna 30 min Horizon Call of the Mountain gespeeld. Het mooiste VR spel wat ik tot nu toe gespeeld heb maar de graphics zijn (uiteraard) niet van dezelfde kwaliteit als mijn LG 4K G1 OLED. De besturing vind ik heel fijn en en tot nu toe word ik er helemaal niet misselijk van. Ik heb absoluut geen kijkdoos gevoel (heb vignetting ook uit staan). Ja als je er op let dan kun je nog net de randen van je bril zien maar als je gewoon goed in het spel zit dan verdwijnt dat want daar let je helemaal niet op. Ik heb wel wat moeite met de scherpte van objecten die ik met mijn hand dichterbij mijn ogen breng om te inspecteren (een beeldje bijvoorbeeld). Ik ga nog eens kijken of ik dat kan verbeteren.
En daarna nog 2 uur GT7 icm met een Thrustmaster T300 RS GT. Super vet om zo in VR rond te rijden en het voelt ook heel natuurlijk aan zo met stuur (gebruik het stuur pas sinds een maand). Heb ook een paar keer gehad dat ik me een beetje schrap zetten voor een botsing met een voorligger omdat ik nogal laat remde dus het voelt allemaal heel realistisch. Ja ook hier zijn de graphics uiteraard niet van dezelfde kwaliteit als op je tv. Vooral als je verder op de baan kijkt maar als je gewoon met je gedachte bij het racen bent let je daar ook niet echt op. Wel vind ik het dashboard soms lastig te lezen omdat het dus minder scherp is aan de randen van je gezichtsveld en je hoofd naar beneden richten tijdens het racen is niet zo handig. En ook is de draaiknop achter op de bril niet zo fijn icm de playseat challenge.
Ik heb geen moment gehad dat ik helemaal versteld stond van wat ik te zien kreeg maar ik ben ook wel wat gewend/verwend wat gaming betreft. Begrijp met niet verkeerd ik ben zeker tevreden met de VR bril op dit moment maar ik ben jammer genoeg niet zo snel meer ondersteboven van zo'n mooie dingen. Ik ga de komende dagen nog wat dingen proberen om het beeld voor mij zo goed mogelijk te krijgen en nog even kijken of ik de usb kabel een beetje kan verlengen want dat is toch wel handig denk ik zo.
O ja en na 3 uur met de VR bril op ben ik nog niet eens een beetje misselijk. Maar GT7 is wat dat betreft ook niet zo intens denk ik en dat heb ik toch het meeste gespeeld.
Klinkt wel veelbelovend, ik heb uberhaupt nog nooit VR gespeeld, dus ik verwacht er nog net iets extra's van denk ikJesp_J schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:44:
Ik heb zojuist mijn eerst 3 uur met de PS VR2 erop zitten.
15 min instellen. Het kan veel sneller maar ik probeer dan allerlei dingen om te kijken wat het effect is op de beeldkwaliteit. De IPD instellen is heel makkelijk en als je die niet helemaal perfect zet dan heeft dat niet heel veel effect. De band op de juiste manier op je hoofd doen heeft wel heel veel effect op de scherpte (van vooral tekst aan de onderkant en bovenkant). Maar de headset zo instellen dat je de tekst aan de de onderkant/bovenkant scherp kan zien zonder je hoofd te draaien gaat niet lukken. Aan de buitenkant is het gewoon minder scherp (net zoals bij de Quest2).
Daarna 15 min Kayak VR gespeeld omdat mijn zoontje even mee wilde kijken. Eerste indruk is dat het er mooi uitziet maar ik moet nog even puzzelen met de besturing. Je moet iig op een stoel gaan zitten. Ik begon met zitten op de grond maar dat is niet handig want dan ram je je controllers zo de grond in. En voor de tracking is het ook heel belangrijk dat je kamer goed verlicht is. Een beetje warm wit licht is echt niet voldoende. Ik had mijn lampen op het begin nog niet op 100% staan en volgens mij had ik daardoor wel wat happeningen in de tracking.
Daarna 30 min Horizon Call of the Mountain gespeeld. Het mooiste VR spel wat ik tot nu toe gespeeld heb maar de graphics zijn (uiteraard) niet van dezelfde kwaliteit als mijn LG 4K G1 OLED. De besturing vind ik heel fijn en en tot nu toe word ik er helemaal niet misselijk van. Ik heb absoluut geen kijkdoos gevoel (heb vignetting ook uit staan). Ja als je er op let dan kun je nog net de randen van je bril zien maar als je gewoon goed in het spel zit dan verdwijnt dat want daar let je helemaal niet op. Ik heb wel wat moeite met de scherpte van objecten die ik met mijn hand dichterbij mijn ogen breng om te inspecteren (een beeldje bijvoorbeeld). Ik ga nog eens kijken of ik dat kan verbeteren.
En daarna nog 2 uur GT7 icm met een Thrustmaster T300 RS GT. Super vet om zo in VR rond te rijden en het voelt ook heel natuurlijk aan zo met stuur (gebruik het stuur pas sinds een maand). Heb ook een paar keer gehad dat ik me een beetje schrap zetten voor een botsing met een voorligger omdat ik nogal laat remde dus het voelt allemaal heel realistisch. Ja ook hier zijn de graphics uiteraard niet van dezelfde kwaliteit als op je tv. Vooral als je verder op de baan kijkt maar als je gewoon met je gedachte bij het racen bent let je daar ook niet echt op. Wel vind ik het dashboard soms lastig te lezen omdat het dus minder scherp is aan de randen van je gezichtsveld en je hoofd naar beneden richten tijdens het racen is niet zo handig. En ook is de draaiknop achter op de bril niet zo fijn icm de playseat challenge.
Ik heb geen moment gehad dat ik helemaal versteld stond van wat ik te zien kreeg maar ik ben ook wel wat gewend/verwend wat gaming betreft. Begrijp met niet verkeerd ik ben zeker tevreden met de VR bril op dit moment maar ik ben jammer genoeg niet zo snel meer ondersteboven van zo'n mooie dingen. Ik ga de komende dagen nog wat dingen proberen om het beeld voor mij zo goed mogelijk te krijgen en nog even kijken of ik de usb kabel een beetje kan verlengen want dat is toch wel handig denk ik zo.
O ja en na 3 uur met de VR bril op ben ik nog niet eens een beetje misselijk. Maar GT7 is wat dat betreft ook niet zo intens denk ik en dat heb ik toch het meeste gespeeld.
Als je nog nooit een VR bril heb opgehad ga je wat meemakencronixx schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:55:
[...]
Klinkt wel veelbelovend, ik heb uberhaupt nog nooit VR gespeeld, dus ik verwacht er nog net iets extra's van denk ik
En ik moet zeggen, als de PSVR1 een tijdje op de plank lag en ik deed hem weer op was ik toch elke keer weer verrast.
Hoop dat ze wipeout overzetten naar de PSVR2, dat was echt een mooi spel.
Heb het ooit een keer gedaan, maar dan heb ik het denk ik echt over zo'n 20 jaar geleden, in USA @ Disney Quest in Orlando. Kan het me ook eigen bijna niet meer herinneren, behalve dat ik met een zwaard moest slaan.X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:59:
[...]
Als je nog nooit een VR bril heb opgehad ga je wat meemakenIk was al ondersteboven van de PSVR1 toen ik in een kooi het water afzakte en er een haai op mij af kwam.
En ik moet zeggen, als de PSVR1 een tijdje op de plank lag en ik deed hem weer op was ik toch elke keer weer verrast.
Hoop dat ze wipeout overzetten naar de PSVR2, dat was echt een mooi spel.
Ik heb het geprobeerd met de H9 (zelfde vorm) en het gaat goed, headset band moet dan wel iets hoger maar alles zat comfortabel.Ngrum schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 21:43:
[...]
Ik heb onlangs de Sony inzone H7 gekocht en ik hoop echt dat die goed samen gaat met de headset. Dus ik ben ook benieuwd naar de reacties hier.
Nog een sessie in Horizon gedaan en alles wat beter afgesteld, scope dichter tegen ogen geduwd en dat scheelt een heel stuk.
Haha even gaan Googlen, was dus deze "ride":cronixx schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 01:00:
[...]
Heb het ooit een keer gedaan, maar dan heb ik het denk ik echt over zo'n 20 jaar geleden, in USA @ Disney Quest in Orlando. Kan het me ook eigen bijna niet meer herinneren, behalve dat ik met een zwaard moest slaan.
YouTube: Ride The Comix VR Game
Zal ergens in 1999 geweest zijn.
Direct bij thuiskomst Ff opgestart. Controllers leeg, net genoeg om de setup te doorlopen. In oplader gedaan en Ff Tetris connected gespeeld. Was vergeten hoe mooi die visuals zijn.
Daarna na half uurtje Moss 1 gestart. Ik had hem al voor de psvr1 en daar valt direct op hoe scherp alles is. Dat ziet er echt stuk toffer uit. Controllers werken ook veel lekkerder.
Daarna heel even de StarWars game gestart. Daar had ik hem op stick besturing staan, maar daar werd ik al snel te wagenziek van.
Alles heel kort gespeeld, headset voelt zwaar op mijn neus dus die moet ik Ff beter afstellen op mijn hoofd. Mijn tip, vergeet de lenzen niet schoon te maken en gebruik de lensverstelknop. Daarmee kreeg ik alles heel snel scherp.
Edit: alleen het oplaad station is nog niet binnen en ups weet ook nog niet wanneer ze die gaan leveren. Wel onderweg vanuit Eindhoven, dus verwacht dat die vannacht in Utrecht komt en dan morgen of vrijdag wordt geleverd.
[ Voor 10% gewijzigd door SunnieNL op 23-02-2023 01:12 ]
Dit soort berichten krijg je nu eenmaal rond de launch van een console (of toebehoren met dedicated games), de headset is nog niet bij iedereen binnen, en het is niet alsof iedereen hier forumvriendjes zijn van elkaar. Over een dag of 2 zal er z.g.a. niemand meer over zijn order praten.namo_h schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 23:40:
Ik zit er ook nog op te wachten maar ik vind het leuk om te lezen dat andere er ook een gehad hebben, de ervaringen van de mensen die hem net binnen hebben zijn nog veel leuker om te lezen, toegegeven maar het hoort er nou eenmaal bij, je zult er een beetje overheen moeten lezen als je het niet leuk vind.
Bij mij is de status nog niet geupdate, dus staat nog steeds op "The delivery date will be provided as soon as possible."
Das vervelend, want dan moet ik morgen vroeg op om te kijken of ze al wel een tijdvenster hebben gegeven, dus ik ga maar snel richting m'n nest.
Ik hoop dat mijn volgende update zal zijn dat ik hem binnen heb, dan zul je van mij ook niets meer horen over de verzending
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
“Vertrokken uit faciliteit
23-2-2023 03:33
Eindhoven, NL”
Dus goede hoop op levering vandaag
En idd vanaf vrijdagavond wordt het hier stil, dan is iedereen virtueel ergens anders
Meteen RE8 proberen! Mijn haar komt al recht als ik aan die eerste area denk waar je door moet 😅
Mijn bundel en laadstation zijn om 04:51 ook in Brussel gescand, hopelijk kunnen ze vandaag nog leveren regio Kortrijk.IamPeacock schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 05:58:
Mijn bril zit in Brussel, dus normaal krijg ik hem vandaag.
Meteen RE8 proberen! Mijn haar komt al recht als ik aan die eerste area denk waar je door moet 😅
Send me your gameboys
Edit: Over Resident Evil Village, kan iemand de VR dlc zien in de store? ik heb gelezen dat het als dlc moet worden toegevoegd, maar kan het nergens vinden. Onderhand gevonden, kon er alleen via de VR demo van resident evil komen, geen directe optie.
[ Voor 58% gewijzigd door titatom20 op 23-02-2023 07:07 ]
Staat hij gewoon weer op vrijdag....... Van vrijdag, naar we laten het weten, naar weer vrijdag 🤬
Ik zie het al gebeuren... Kom op UPS mannen, verras me, maak mijn dag, en kom vandaag... Please 🙏 🥺
Nee. Ligt aan Sony die voor goedkope verzending heeft gekozen. Tegen meerprijs kan UPS next day delivery garanderen.harley2009 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:04:
gisteravond stond er ZSM. Nu net gekeken staat er weer vrijdagochtend.. Wat een frot koeriersbedrijf is dat UPS
De goedkope verzending betekent dat het lage prio heeft en als opvulling mee gaat met de duurdere pakketjes. Maar alsnog wel binnen de beloofde 22-28 februari bij jou zal zijn, zoals Sony jou heeft geïnformeerd.
Hier nog wel “De bezorgdatum wordt zo spoedig mogelijk doorgegeven.”
Let wel: de datum wordt zsm doorgeven, niet de bestelling zelf..
Dus zal voor mij ook wel vrijdag worden, had anders al “Out for delivery” moeten zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeRSPiN op 23-02-2023 07:13 ]
Hij blijft wel staan op onbekende bezorgdatum. Bij jou ook?REV1703 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 06:37:
[...]
Mijn bundel en laadstation zijn om 04:51 ook in Brussel gescand, hopelijk kunnen ze vandaag nog leveren regio Kortrijk.
[ Voor 5% gewijzigd door x-man op 23-02-2023 07:17 ]
Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.
Dit is trouwens mijn eerste VR bril en geen gamer, maar dit leek me gewoon te leuk en ik had genoeg kleding verkocht via Vinted. Mijn man snapt niets van mijn impuls aankoop, maar vraagt steeds: is de bril al binnen?!
Heb tot nu toe alleen meegelezen voor de hype en de tips.
30 dagen retourbeleid van Sony, dus als het niks blijkt te zijn kan het ook weer terug
Bij mij zijn ze om 07:04 uitgereden om te leveren, dus komt helemaal goed voor vandaag.IamPeacock schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:13:
[...]
Hij blijft wel staan op onbekende bezorgdatum. Bij jou ook?
Hier ook!REV1703 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:31:
[...]
Bij mij zijn ze om 07:04 uitgereden om te leveren, dus komt helemaal goed voor vandaag.
Geniet ervan straks. 🙂
Had ik gisteren ook. In loop van ochtend veranderde het naar dezelfde dag. Ups status werd nooit bijgewerkt naar onderweg met bezorger en toch ging ineens de deurbel.Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:07:
Je houd het niet voor mogelijk...
Staat hij gewoon weer op vrijdag....... Van vrijdag, naar we laten het weten, naar weer vrijdag 🤬
Ik zie het al gebeuren... Kom op UPS mannen, verras me, maak mijn dag, en kom vandaag... Please 🙏 🥺
Ik ga vanmiddag maar thuiswerken om 'm aan te kunnen nemen.
PSN id: NL_SToRM
SToRM666 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:50:
De mijne is ook onderweg!
Ik ga vanmiddag maar thuiswerken om 'm aan te kunnen nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 23-02-2023 07:54 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
6:23 zeker? Dan zitten die van ons in dezelfde wagen denk ikAntisteigerhout schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:21:
Bij mij is hij vanmorgen (rond 6.30) vanuit Eindhoven aangekomen in Rotterdam en gewijzigd van status we laten het zsm weten naar bezorging vandaag.
Dit is trouwens mijn eerste VR bril en geen gamer, maar dit leek me gewoon te leuk en ik had genoeg kleding verkocht via Vinted. Mijn man snapt niets van mijn impuls aankoop, maar vraagt steeds: is de bril al binnen?!
Heb tot nu toe alleen meegelezen voor de hype en de tips.
Bedankt, dat wordt dan dag 2 van het wachten zonder zekerheid, fijn UPSElias2020 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:47:
[...]
Had ik gisteren ook. In loop van ochtend veranderde het naar dezelfde dag. Ups status werd nooit bijgewerkt naar onderweg met bezorger en toch ging ineens de deurbel.

Overigens die van mij zijn ze wel vergeten in Eindhoven, die schijnt daar namelijk nog steeds te liggen;
Rond 06:00 "Verwerking bij UPS-vestiging Eindhoven"
[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 23-02-2023 08:04 ]
Denk dat die van ons in de zelfde camionette zitten, die van mij moet naar Roeselare komen ;-)REV1703 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:31:
[...]
Bij mij zijn ze om 07:04 uitgereden om te leveren, dus komt helemaal goed voor vandaag.
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
eb 22, 2023 20:20 Customs clearance started / Handover to broker EINDHOVEN
Ben benieuwd.
Echter staat de verwachte leverdatum op vrijdagochtend.
Voor de zekerheid toch maar thuiswerken vandaag…
Zelfde hier! Nog geen update uit eindhovenDaashaasmartijn schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:08:
Mijn laatste update is:
eb 22, 2023 20:20 Customs clearance started / Handover to broker EINDHOVEN
Ben benieuwd.
[ Voor 8% gewijzigd door Geronimous op 23-02-2023 08:28 ]
Iedereen die hem heeft of vandaag krijgt veel plezier! 😄
http://psnprofiles.com/Arc_Xev
Mijn indrukken na een paar relatief korte speelsessies:
ik had het net wat scherper verwacht maar ben verwend door een 4K LG OLED uiteraard. Ook zie je in je perifere visie de randen van het scherm en vervormt de lens het beeld iets als je met je ogen hiernaartoe draait. In de praktijk zal je daar niet snel kijken en is dit ook geen probleem. Ik ben geen brildrager en heb de lenzen zo kort als mogelijk tegen mijn ogen aan staan. Ook is het erg belangrijk de IPD goed in te stellen. Dit kan al tijdens setup en daarna in de instellingen. Ondanks dat het IPD calibratieschermpje aangeeft dat jouw pupillen gecentreerd zijn kan het absoluut geen kwaad in een spel ook eens aan het IPD wiel te draaien om te zien of je net wat beter of slechter beeld krijgt. Daarnaast kan je ook wat spelen met de positie van het headset ten opzichte van jouw gezicht. De sweetspot is klein maar eenmaal goed ingesteld prima.
En ja, er zijn wel degelijk godrays (bij een fel wit item op een zwarte achtergrond bijvoorbeeld) en wat mura maar dit is voor mij niet storend. Zwart is ook echt zwart en niet een donkergrijze waas, het beeld is heel helder en contrast prima.
Ondanks dat het het beeld niet kan tippen aan een 4K OLED (2000x2040 zie je per oog dus ook in totaal qua scherpte) het is is dit desondanks behoorlijk goed en de grafische kwaliteit (voor VR althans) zeker in Horizon is erg hoog. Knap staaltje werk!
GT7 is ook erg indrukwekkend. Grafisch zeker prima maar vooral het racen in VR is echt top. Gewoon om je heen kunnen kijken, het zien van echt diepte en het gevoel dat je in een echte auto zit is waanzin.
In de VR showroom lijkt het gewoon alsof er een echte auto voor je staat waar je van alle kanten om en in kan kijken. De Civic Type R die ik o.a. in het spel heb aangeschaft is van binnen akelig realistisch, net alsof ik in mijn eigen auto zit met een vrijwel identiek interieur.
Resi8 heel even gedaan, alleen de tutorial. Maar wat is dat al akelig echt. De gunplay viel ook positief op met het laden en gebruik van de wapens. Ik denk dat deze game behoorlijk intens kan gaan worden.
Verder ziet alles mooi, solide, tastbaar en driedimensionaal uit, ik heb geen trackingproblemen kunnen ontdekken, de kabel zat niet in de weg, er was geen lensfogging. Ik ben ook behoorlijk onder de indruk en heb absoluut geen spijt van de aankoop.
Op deze manier gamen is echt weer eens wat anders!
[ Voor 5% gewijzigd door Danster75 op 23-02-2023 08:41 ]
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Verwerking 06:27Shinji schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 07:56:
[...]
6:23 zeker? Dan zitten die van ons in dezelfde wagen denk ik
Wordt afgeleverd 06:30
Moet richting Zeeland.
:fill(white):strip_exif()/f/image/F0XOf9qdKWSuGiXkufwMkbQE.png?f=user_large)
Hype hype!
Send me your gameboys
Verwijderd
Waarom zou je wachten? Als je het geld niet hebt, kan ik dat nog begrijpen, maar waarom zou je je zelf beroven van een fantastische ervaring, omdat het volgens sommige mensen nog niet perfect is? Geniet van wat er nu mogelijk is. Als je zo denkt, kan je nooit iets kopen!Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:40:
Goed om de ervaringen te lezen hier al maakt het de keus niet makkelijker. Het ene moment denk ik dat de VR2 in huis moet komen. Als ik dan weer lees over: alle lampen voluit aan zetten, onscherp en aan de randen al helemaal, mura etc… dan denk ik dat nog langer wachten op een volgende generatie wijzer is.
Rond 2029 op de PS6 en PSVR3 zal het inderdaad nog beter zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:40:
Goed om de ervaringen te lezen hier al maakt het de keus niet makkelijker. Het ene moment denk ik dat de VR2 in huis moet komen. Als ik dan weer lees over: alle lampen voluit aan zetten, onscherp en aan de randen al helemaal, mura etc… dan denk ik dat nog langer wachten op een volgende generatie wijzer is.
Maar stoorde jij je toen je driver speelde op de PS2 in een ver verleden? Of zat je er toen ook al helemaal in de game?
Dat is de kernvraag, vond je gamen ook vet rond je tienerjaren. Als het antwoord ja is dan weet je ook of je moet wachten of het nu al kan kopen. De total package schijnt spot-on te zijn voor wat nu te koop is.
Gewoon erin meegaan. Vroeger vond men de PS2 ook heel vet.
[ Voor 7% gewijzigd door FireStarter op 23-02-2023 08:48 ]
w00t
De lampen hoeven echt niet vol aan, ik had mijn led plafondlamp zeer gedimd staan en dit was al voldoende.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:40:
Ik ben behoorlijk kritisch wat beeldkwalteit betreft. Minpuntjes zal elk product hebben, moeten ook vermeld worden vind ik maar deze zijn voor mij althans zeker geen dealbreakers in dit geval.
Hoe weet je dat zo zeker?stime schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:45:
Toch gek dat onze xbox vrienden geen VR bril in de maak hebben.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Inderdaad je kan wachten op de volgende versie over 7 jaar maar dan ben je wellicht weer verwend met wat de PS6 kan op je 8K tv. VR zal altijd een stapje terug blijven wat betreft graphics als je het vergelijkt met gamen op je tv. In VR moeten er 2 beelden gerenderd worden met ook nog eens een fps van 90/120.Skating_vince schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Waarom zou je wachten? Als je het geld niet hebt, kan ik dat nog begrijpen, maar waarom zou je je zelf beroven van een fantastische ervaring, omdat het volgens sommige mensen nog niet perfect is? Geniet van wat er nu mogelijk is. Als je zo denkt, kan je nooit iets kopen!
Ik vond Gran Turismo 4 in 2005 super mooi en vet om te spelen en Gran Turismo 7 in VR is een stuk mooier dan dat en dan in VR
23/02/2023
3:23 Onderweg
Verwerking bij UPS-vestiging
Apeldoorn, Netherlands
22/02/2023
20:20 Uw pakket is onderweg. Wij zijn uw aflevering aan het plannen.
Eindhoven, Netherlands
22/02/2023
20:42 Vertrokken uit faciliteit
Eindhoven, Netherlands
22/02/2023
14:19 Herkomstscan
Eindhoven, Netherlands
21/02/2023
11:56 Label aangemaakt
Verzender heeft een etiket aangemaakt, UPS heeft het pakket nog niet ontvangen.
Netherlands
Gezien hij vannacht nog in Apedoorn beland is, toch stiekeme hoop dat hij vandaag binnen zal zijn
Maar UPS kan ook maar zo aan de voordeur staan
Legion 7i i9 3080 32gb
Verwijderd
Ik heb de ontwikkeling allemaal met veel plezier meegemaakt maar op een of andere manier heb ik geen zin in VR te stappen mocht het nog niet volwassen genoeg zijn. Ik lees genoeg dingen waarbij ik denk, ik wacht wel. Door een flinke OLED tv heb ik nu ook al een fantastische game ervaring. Niet zoals VR uiteraard maar het zorgt er wel voor dat wachten op verdere ontwikkeling geen probleem is.FireStarter schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:47:
[...]
Rond 2029 op de PS6 en PSVR3 zal het inderdaad nog beter zijn.
Maar stoorde jij je toen je driver speelde op de PS2 in een ver verleden? Of zat je er toen ook al helemaal in de game?
Dat is de kernvraag, vond je gamen ook vet rond je tienerjaren. Als het antwoord ja is dan weet je ook of je moet wachten of het nu al kan kopen. De total package schijnt spot-on te zijn voor wat nu te koop is.
Gewoon erin meegaan. Vroeger vond men de PS2 ook heel vet.
Uit ontwikkeld is het nooit dat snap ik maar ik wacht op een punt dat we kunnen zeggen nu is het VR gebeuren volwassen genoeg.
Ik hou de ervaringen in de gaten misschien is de VR2 gewoon al goed genoeg.
Ik denk dat je appels met peren vergelijkt. Gamen op een TV is iets anders dan gamen in VR.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:57:
[...]
Ik heb de ontwikkeling allemaal met veel plezier meegemaakt maar op een of andere manier heb ik geen zin in VR te stappen mocht het nog niet volwassen genoeg zijn. Ik lees genoeg dingen waarbij ik denk, ik wacht wel. Door een flinke OLED tv heb ik nu ook al een fantastische game ervaring. Niet zoals VR uiteraard maar het zorgt er wel voor dat wachten op verdere ontwikkeling geen probleem is.
Uit ontwikkeld is het nooit dat snap ik maar ik wacht op een punt dat we kunnen zeggen nu is het VR gebeuren volwassen genoeg.
Ik hou de ervaringen in de gaten misschien is de VR2 gewoon al goed genoeg.
Verwijderd
Snap ik. Ik kan mezelf blijkbaar niet duidelijker maken.Skating_vince schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:58:
[...]
Ik denk dat je appels met peren vergelijkt. Gamen op een TV is iets anders dan gamen in VR.
Maar wie weet dat wanneer ik de VR2 check dat ik meteen om ben dat kan natuurlijk ook.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2023 09:01 ]
Geen punt, ik zou het jammer voor je vinden als je jezelf berooft van een prachtige ervaring. Probeer het anders eens uit bij iemand in de buurt!Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:59:
[...]
Snap ik. Ik kan mezelf blijkbaar niet duidelijker maken.
05:12
Status: Out for delivery
City: UTRECHT
Hahah echt geen pijl op te trekken deze t&t updates behalve dat ze de goede kant op rijden. Best case dus vandaag, maar, zoals bij velen, volgens ups gewoon nog vrijdag. Dikke prima. Bedankt aan iedereen die de tijd heeft genomen hier een korte review te plaatsen!
Ahh ook ik ga er een beetje vanuit dat hij vandaag binnen gaat komen! Nog meer mensen die hopen dat ze in Apeldoorn goed hebben gewerkt vannacht?gekkegerrit101 schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:54:
Status: levering op Vrijdag, Februari 24 tussen 11:15 - 13:15
23/02/2023
3:23 Onderweg
Verwerking bij UPS-vestiging
Apeldoorn, Netherlands
22/02/2023
20:20 Uw pakket is onderweg. Wij zijn uw aflevering aan het plannen.
Eindhoven, Netherlands
22/02/2023
20:42 Vertrokken uit faciliteit
Eindhoven, Netherlands
22/02/2023
14:19 Herkomstscan
Eindhoven, Netherlands
21/02/2023
11:56 Label aangemaakt
Verzender heeft een etiket aangemaakt, UPS heeft het pakket nog niet ontvangen.
Netherlands
Gezien hij vannacht nog in Apedoorn beland is, toch stiekeme hoop dat hij vandaag binnen zal zijn
/f/image/r0zy3GRSdfKdcPcbHl35mo0U.png?f=fotoalbum_large)
PSN: SensLike_
Het is wel echt intens. Heb het spel nooit gespeeld, dus alles is een verrassing.
Dacht eerst pixels te zien, maar mijn eigen bril bleek gewoon heel vies te zijn
Every magical journey begins with a single step
7:00 A.M. Out for Delivery
Hoofddorp, Netherlands
02/23/2023
4:45 A.M. On the Way
Hoofddorp, Netherlands
02/21/2023
11:52 A.M. Label Created
Netherlands
Gisterenavond nog in Eindhoven en nu Hoofddorp, hopelijk vandaag geleverd!
Voor mij is het ook iets waar ik als klein jongetje al van droomde, ik kan me nog goed herinneren dat ik fantaseerde met vriendjes hoe gaaf het zou zijn om zelf in Doom te kunnen zitten.. moet je eens kijken hoever we nu gekomen zijn Doom is een museumstuk geworden en VR is nu gewoon echt!
A demo for @HUMANITYgame was added to PlayStation Network a few days ago: https://t.co/MTtAhPKlil
— Gematsu (@gematsu) 23 februari 2023
It's a PS4 / PS VR title from Enhance / tha ltd. that first announced at a State of Play in Sept. 2019. It's seen delays, but devs promised in Dec. 2022 that it's coming in 2023. pic.twitter.com/FeBqo5E4Ph
Since the demo was added a few days ago + it being a VR-supported title, it's possible we'll see it resurface as one of the five VR titles at today's State of Play.
— Gematsu (@gematsu) 23 februari 2023
Reminder: 16 titles:
- 5 PS VR2 games
- 1 Suicide Squad
- 10 third-party / indieshttps://t.co/DNRV0Ecx6d
Dat ziet er tof uit! Echt compleet anders dan welke andere game ook, ben benieuwd!kazuka schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:10:
Een van de mogelijk nieuwe VR titels die vanavond wordt aangekondigd tijdens de State of Play is Humanity. Een titel die al sinds 2019 in ontwikkeling is en van de makers van Rez Infinite en Tetris Effect komt. Zou erg tof zijn!
YouTube: Humanity – Announce Trailer | PS4, PS VR
Eigenlijk lees ik nergens hier iets over terug en vraag ik mij af, ben ik de enige die zich eraan stoort? Ik game al lange tijd op de Quest 2 en die heeft dit niet. De glazen daarvan zijn ook egaal.
Het gaat dus om de ringen (denk ik) die je hieronder in een foto van de lens ziet.
:strip_exif()/f/image/XtI83dWVwnQlSFNntfSvDCIu.jpg?f=fotoalbum_medium)
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Lijkt die van mij wel! Iemand al Star Wars geprobeerd? Die lijkt me ook erg tof!
Ik ga wel kritisch zijn heb ik me voorgenomen: door de user reviews overal merk ik wel huivering: het moet wel echt een 9 scoren in mijn beleving, anders gaat 'ie retour. Gekke is dat ik na alle media reviews daar wel op reken, maar nu users er mee aan de slag zijn komt er enige nuance.
Mijn grootste angst is de sweet spot, moet wel echt goed zijn. Bij VR1 kan ik me nog wel herinneren dat ik regelmatig aan het tunen was met de hoofdband enz.
Zijn er al tweakers met bril bezig met de VR2 en hoe is jullie ervaring so far? Zou geen issue moeten zijn?
Daar lijkt er wel heel erg weinig te gebeuren, wanneer had je besteld?haaymaan schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:05:
Leuk allemaal....en ik twee dagen dit..................[Afbeelding]
Die van mij zit nu al 3 statussen in Eindhoven en lijkt daar niet verder te komen, maar zoals je misschien gelezen hebt hoeft de T&T niet veel te zeggen.
En niet vergeten dat Unreal Engine 5 pas uit is sinds halverwege vorig jaar. En als ik de filmpjes op YouTube zo zie dan gaat Unreal Engine 5 voor een sprong zorgen in de grafische kwaliteit van (VR) games. Ben heel benieuwd naar de eerste AAA VR game die vanaf het begin is gemaakt met unreal engine 5.Skating_vince schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:58:
[...]
Ik denk dat je appels met peren vergelijkt. Gamen op een TV is iets anders dan gamen in VR.
Hmm ik heb geen ervaring met VR en ben wachtende op binnenkomst van de VR2, maar zou het kunnen zijn dat je de lenzen niet "perfect" voor je ogen hebt gezet bij de instellingen? Kan me voorstellen dat je dan kans hebt tegen de ringen te kijken ipv er langs.B-Bandit schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:15:
Eerder had ik het er over dat mijn gevoel bij de PSVR2 is dat ik naar een raam zit te kijken. Kan het niet goed uitleggen, maar ik zie dus tijdens het gamen de ringen die op de bril zitten. Het is dus geen screendoor effect (te weinig pixels) en ook geen Mora (pixelige waas bij egaal beeld).
Eigenlijk lees ik nergens hier iets over terug en vraag ik mij af, ben ik de enige die zich eraan stoort? Ik game al lange tijd op de Quest 2 en die heeft dit niet. De glazen daarvan zijn ook egaal.
Het gaat dus om de ringen (denk ik) die je hieronder in een foto van de lens ziet.
[Afbeelding]
Haha top, bedankt! Mijn status staat soortgelijkDrPieper schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:22:
[Afbeelding]
Op het moment dat ik dit bericht wilde typen wordt er aangebeld met het brilletje..
Verwijderd
Toch een beetje jammer dat de mensen die hem in november hebben besteld nu nog zitten te wachten.... Volgende keer ga ik geen preorder meer doen bij Sony. Dan wacht ik wel en kies ik expres delivery.Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:20:
[...]
Daar lijkt er wel heel erg weinig te gebeuren, wanneer had je besteld?
Die van mij zit nu al 3 statussen in Eindhoven en lijkt daar niet verder te komen, maar zoals je misschien gelezen hebt hoeft de T&T niet veel te zeggen.
6-12-2022Kalder schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:20:
[...]
Daar lijkt er wel heel erg weinig te gebeuren, wanneer had je besteld?