Headset was vandaag binnengekomen en net een speelsessie in GT7 achter de rug.
Korte samenvatting: wow, erg vet. Voldoet zeker aan mijn verwachtingen!
Helaas heb ik erg veel last van bewegingsziekte en ik moet ik het langzaam opbouwen.
Spellen met teleport e.d. gaan wel goed, maar GT7 is next level.
Voor vandaag dus even genoeg gespeeld
Eerst maar even met mijn MX-5 rondgereden op Spa. Rustig rijden en een beetje rondkijken
Ik heb ook meteen hetzelfde gevoel als het rijden in mijn eigen MX-5.
Het HDR effect is echt gaaf, als de zon achter de bomen vandaan de auto inschijnt is dat echt overtuigend.
In het verleden al wel eens gespeeld met PS VR 1, Oculus Rift S en HTC Vive Pro. Deze headset is duidelijk beter dan al die 3 headsets.
VR Showcase in GT7 geprobeerd en dat is ook gaaf.
Vervolgens de Nordschleife geprobeerd, maar toen ik bij Ex-Muhle omhoog ging draaide mijn maag om en was het weer genoeg voor vandaag
Setup ging prima, ik moet alleen mijn gamekamer opnieuw inrichten, want ik heb daar helaas niet een speelveld van 2x2m beschikbaar.
Pairen en laden van de controllers ging ook prima, moest bij één controller echter de USB-C kabel er een keer uit halen en opnieuw indoen. Daarna deden beide controllers het prima.
Sweetspot is heel gevoelig en ik kan geen punt vinden waarop de complete FoV scherp is. Ik denk dat het beste is de IPD alleen in te stellen in de setup. Vervolgens via big screen de sweetspot in het midden te vinden en voor lief te nemen dat het aan de randen ietsje minder is. Als je naar de randen gaat kijken en alles gaat verstellen (incl. IPD), dan wordt het eigenlijk alleen maar slechter. Zodra je speelt vergeet je het volledig, valt eigenlijk alleen op als je tekst aan de randen gaat lezen met big screen.
Big screen is vergelijkbaar met een grote 1080p TV, dat is helaas niet 4K waardig.
Maar voor VR vind ik het alles behalve storend. Als je gewend bent om te spelen op een 1080p TV, dan kun je big screen prima gebruiken. Als je 4K gewend bent is het een stapje terug.
Oh en als laatste, probeer niets te drinken uit een glas met de camera mode, dan giet je je drinken in je kraag

Heb je al eerder ervaring gehad met VR? Deze headset is op alle gebieden beter dan wat ik ooit gezien heb, snap dit commentaar dan ook niet zo goed?