Het went, maar niet iedereen wordt misselijk. Als je dat wel wordt gewoon korte sessies doen in het beginVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:47:
[...]
Licht ongemak tijdens het gamen klinkt niet prettig voor mij. Zou dit verdwijnen na een tijdje(weken, maanden) omdat je moet wennen? Als de VR2 in huis komt wil ik uiteindelijk toch wel 2 uur kunnen gamen zonder ongemak of is VR daar simpelweg te intens voor?
Ik hou het maar 15 min vol 😬
www.oldskoolnl.nl
Hangt van mens tot mens af, de ene kan het maar kort verdragen en de andere kan een halve dag gamen in VR zonder problemen.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:47:
[...]
Licht ongemak tijdens het gamen klinkt niet prettig voor mij. Zou dit verdwijnen na een tijdje(weken, maanden) omdat je moet wennen? Als de VR2 in huis komt wil ik uiteindelijk toch wel 2 uur kunnen gamen zonder ongemak of is VR daar simpelweg te intens voor?
Is ook zeer afhankelijk van het spel en je instellingen voor lopen bijvoorbeeld, in veel games kun je je volgende positie aanwijzen en dan teleporteert het je naar die locatie, maar je kunt bij zulke spellen vaak ook kiezen voor smooth motion, waardoor je bijvoorbeeld met het knuppeltje kunt lopen, dat laatste heeft een veel grotere impact op motion sicknessVerwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:47:
[...]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Je lichaam went in de meeste gevallen. Ik was bij PSVR1 echt heel ziek de eerste keren.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:47:
[...]
Daarom ben ik rustig beginnen opbouwen van stationary games naar games waar je kan rond wandelen. En ik heb er nu helemaal geen last meer van.
Ze zeggen ook vaak dat je je VR legs eerst moet ontwikkelen.
Van zodra je misselijk wordt, moet je absoluut meteen stoppen. Doorbijten heeft geen zin. Het zal alleen erger worden in dat geval.
Ik begin enorm hard te overwegen om nog snel te pre-order te annuleren en opnieuw te bestellen maar met Express levering. Dan heb ik er in het weekend ook nog wat aan.
Het is onbegonnen werk. Ik heb ook herhaaldelijk geprobeerd te relativeren voor hen die zich duidelijk gedupeerd voelen door dit 'onrecht'. Het wordt ook maar niet duidelijk dat Sony gewoon alles klaar heeft staan en dat de transporteur een paar dagen nodig heeft om alles geleverd te krijgen. Die hebben daar hun eigen methode voor. Ze komen echt wel!! Ondertussen leeft een substantieel deel van Nederland in armoede en zij kunnen er alleen maar van dromen om überhaupt ooit een PSVR2 te bezitten. Maar ja, Henkie heeft eerder besteld, dus Henkie wilt ook eerder geleverd krijgen anders wordt het huilen.Amos_x schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:29:
[...]
Zucht. Het heeft NU geen zin omdat er meer dan genoeg voorraad is (zie nieuwsartikel waarin staat dat de productie is teruggeschroefd van 2M naar 1,5M units). Dus het loopt niet storm, maar dat wist je niet op voorhand. Daarom heeft de meerderheid waarschijnlijk gepreordered. Om er zeker een te hebben in het geval er een tekort was.
Indien dit een situatie was zoals in de begindagen van de ps5 was je vast blij als je er een op pre-order had, want dan heb je het over een een unit vastleggen/reserveren om er zeker een te hebben.
Ik lees echt nog steeds met afschuw de meeste (verwende) reacties in dit topic. Wat zijn we toch een zeurende maatschappij geworden. Compleet verkeerd "opgevoed" door jaren gewenning aan next day delivery. Alsof het via een pizza koerier uit de shop om de hoek komt.
Volledig off-topic discussie. Er wordt al jaren gevraagd voor iets meer respect vanuit de consument voor de vaak onderbetaalde koeriers, die echt wel heftig onder druk gezet worden om zoveel mogelijk, zo snel mogelijk te leveren. En dat zou kunnen door gewoon iets meer te 'chillen' met betrekking tot onze verwachtingen. Eventueel accepteren dat een bestelling niet meteen, maar over twee of drie dagen op de stoep valt. Blijkbaar is dit dus niet meer mogelijk in het huidige verwachtingspatroon.![]()
Het gaat hier ook wel over wellicht duizenden PSVR2's die maandag of dinsdag ergens uit een warenhuis zijn gekegeld voor onmiddelijke levering.
De mijne komt op 24 februari. Ik ga alvast in mentale crisis.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Voor al die mensen die er misselijk van worden, beter gewoon op te geven.
en pm me om je vr bril voor een vriendenprijsje over te nemen
Ik ga nog even de kat uit de boom kijken! Wacht eigenlijk op een game meer in mijn genre en heb nog wat uurtjes te gaan op de quest2, ben wel jaloers stiekempjes
en pm me om je vr bril voor een vriendenprijsje over te nemen
Ik ga nog even de kat uit de boom kijken! Wacht eigenlijk op een game meer in mijn genre en heb nog wat uurtjes te gaan op de quest2, ben wel jaloers stiekempjes
Verschilt echt per persoon volgens mij. Ik werd bij vrijwel elke game kotsberoerd bij de eerste PSVR en dat is eigenlijk nooit verdwenen. De maat die hem overnam had er even last van en was er toen vanaf.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:47:
[...]
@Major_ton jouw bijdrage in dit topic is steeds relativeren of oppoken met grappig bedoelde steekjes onder water.
Feit is gewoon dat velen een verwachting hebben bij een pre-order van een device dat wereldwijd op 22 Feb gelanceerd wordt.
Dat Sony geen goede afspraken heeft gemaakt met de transporteur, en dat er geen "eerlijke" volgorde wordt gehanteerd is wel verwijtbaar. Genoeg andere product launches waar het wel soepel gaat, Sony heeft hier gewoon geen moeite in gestopt, met dus terecht geklaag tot gevolg.
Tuurlijk, een first world problem, maar dat kunnen we alle discussies op GoT wel opdoeken, want er zijn zoveel mensen die geen geld hebben voor hardware en games..
Feit is gewoon dat velen een verwachting hebben bij een pre-order van een device dat wereldwijd op 22 Feb gelanceerd wordt.
Dat Sony geen goede afspraken heeft gemaakt met de transporteur, en dat er geen "eerlijke" volgorde wordt gehanteerd is wel verwijtbaar. Genoeg andere product launches waar het wel soepel gaat, Sony heeft hier gewoon geen moeite in gestopt, met dus terecht geklaag tot gevolg.
Tuurlijk, een first world problem, maar dat kunnen we alle discussies op GoT wel opdoeken, want er zijn zoveel mensen die geen geld hebben voor hardware en games..
Er is toch nooit beloofd dat de bril vandaag zou komen? Er was altijd een launchwindow van een paar dagen. Zo terecht is het geklaag niet echt imo.CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:00:
@Major_ton jouw bijdrage in dit topic is steeds relativeren of oppoken met grappig bedoelde steekjes onder water.
Nu heb ik al wel ervaring met de psvr1 en het went inderdaad. Maar de vr1 ligt al een half jaar in de kast. Gt7 in een Ford Focus met 550 pk als eerste ervaring is ook niet de meest rustige manier om weer te beginnen met vr.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:47:
[...]
Verwijderd
Dat is dus een dure gok wanneer ik 'm zou aanschaffen. Zou fijn zijn dat je 'm een maand kan uitproberen en dan de knoop door hakt.Timothy3000 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:00:
[...]
Verschilt echt per persoon volgens mij. Ik werd bij vrijwel elke game kotsberoerd bij de eerste PSVR en dat is eigenlijk nooit verdwenen. De maat die hem overnam had er even last van en was er toen vanaf.
De ervaring lijkt me geweldig en dan iets simpels zoals die kayak game.
Ha ja, daarom wacht ik nu ook echt even tot hij ergens te proberen is of tot een maat hem heeft. Al gaat het met al die mooie reviews wel kriebelen.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:03:
[...]
Dat is dus een dure gok wanneer ik 'm zou aanschaffen. Zou fijn zijn dat je 'm een maand kan uitproberen en dan de knoop door hakt.![]()
De ervaring lijkt me geweldig en dan iets simpels zoals die kayak game.
Verwijderd
Ja ja het gamer hartje klopt uiteraard weer wat sneller met dit soort launches. Gelukkig is wachten sowieso niet verkeerd, er komen enkel maar meer games.Timothy3000 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:05:
[...]
Ha ja, daarom wacht ik nu ook echt even tot hij ergens te proberen is of tot een maat hem heeft. Al gaat het met al die mooie reviews wel kriebelen.
Dit is erg belangrijk advies.Kalder schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:49:
[...]
Is ook zeer afhankelijk van het spel en je instellingen voor lopen bijvoorbeeld, in veel games kun je je volgende positie aanwijzen en dan teleporteert het je naar die locatie, maar je kunt bij zulke spellen vaak ook kiezen voor smooth motion, waardoor je bijvoorbeeld met het knuppeltje kunt lopen, dat laatste heeft een veel grotere impact op motion sickness
Zolang je in een soort 'voertuig' zit hebben je hersens er wel vrede mee dat alles om je heen beweegt maar jij stationair bent.
Zodra je zelf begint te lopen ingame maar zelf stil staat/zit gaat het fout en word je misselijk.
Dus voor beginners, pak altijd de teleport option en ga niet gelijk full freedom in de rondte rennen, dat hou je niet lang vol.
M'n insta-buy drang neemt wel wat af, nu ik ook veel gematigd positieve reacties lees op ResetEra, Reddit en GTPlanet. Ik kijk het nog even aan. Vooral om te zien welke andere games er nog uit gaan komen. Enkel de headset voor GT 7 vind ik ook wat overdreven.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik heb de vr2 binnen, uiteraard gelijk getest. Als ik eerlijk ben vindt ik m tegenvallen.. Heb horizon gekocht, om het te proberen.
Het geen wat ik tegen vindt vallen is de beperkte kijkhoek, je heb een zwarte rand om je kijkzicht heen waardoor t lijkt alsof je door een kijkdoos kijkt.. Dit had ik voor mijn idee niet met de psvr1.. meer mensen die dit opmerken?
Het geen wat ik tegen vindt vallen is de beperkte kijkhoek, je heb een zwarte rand om je kijkzicht heen waardoor t lijkt alsof je door een kijkdoos kijkt.. Dit had ik voor mijn idee niet met de psvr1.. meer mensen die dit opmerken?
Ik heb hem ook gekocht zodat ik games in Cinematic mode kan spelen...
Diablo 4 on the bigscreen
Diablo 4 on the bigscreen
Legion 7i i9 3080 32gb
Hoe dan?Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:10:
Ik heb de vr2 binnen, uiteraard gelijk getest. Als ik eerlijk ben vindt ik m tegenvallen.. Heb horizon gekocht, om het te proberen.
https://www.roadtovr.com/...parison-playstation-vr-2/
Vr1 is 100° tov 110° vr2... Afstelling?
Ik snap ook dat je niet alles maar weg kan relativeren, maar sommige reacties zijn echt te droevig voor worden. Dus ja, dan worden er wat grapjes gemaakt, maar ik heb ook echt serieus geprobeerd om te laten zien dat het probleem lang zo groot niet is als sommige willen denken.CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:00:
Er is telkens gecommuniceerd dat de levering tussen 22 en 28 februari zou zijn en als je 'm binnen die tijd krijgt, dan gaat er niks verkeerd toch? Dat staat ook helemaal los van de volgorde van bestellen. Die eerste run van pre-order was er om je ervan te verzekeren dat in het geval van tekorten je bij de eerste batches zou zitten. Dat is nu niet aan de orde en dus is de gecommuniceerde leverdatum leidend.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Jaa toch voelt t wat beperkt kijkbeeld, vindt t eerlijk gezegd nog tegenvallen. Misschien zo eens m ander spel proberenblablable schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:13:
[...]
Hoe dan?
https://www.roadtovr.com/...parison-playstation-vr-2/
Vr1 is 100° tov 110° vr2... Afstelling?
Ik denk dat het grootste probleem hier echter is dat mensen de definitie van 'pre-order' niet eens kennen en er maar simpelweg vanuit gaan dat als ze iets pre-orderen, dat ze het op de dag van release of iig altijd als eerste krijgen (first come, first serve).Major_ton schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:13:
[...]
Ik snap ook dat je niet alles maar weg kan relatieveren, maar sommige reacties zijn echt te droevig voor worden. Dus ja, dan worden er wat grapjes gemaakt, maar ik heb ook echt serieus geprobeerd om te laten zien dat het probleem lang zo groot niet is als sommige willen denken.
Er is telkens gecommuniceerd dat de levering tussen 22 en 28 februari zou zijn en als je 'm binnen die tijd krijgt, dan gaat er niks verkeerd toch? Dat staat ook helemaal los van de volgorde van bestellen. Die eerste run van pre-order was er om je ervan te verzekeren dat in het geval van tekorten je bij de eerste batches zou zitten. Dat is nu niet aan de orde en dus is de gecommuniceerde leverdatum leidend.
Zelfs de scalpers op Marktplaats (800/900 euro voor de base versie

[ Voor 5% gewijzigd door Ijsklont op 22-02-2023 17:19 ]
@Major_ton ja je hebt feitelijk gelijk (ze hebben idd niks beloofd mbt de datum anders dan - op het laatste moment - de 22-28 periode noemen), maar Sony had hier beter mee om kunnen gaan om aan algemene verwachtingen te voldoen rondom een pre-order met een wereldwijde datum. Desnoods iedereen al voor de 22e leveren en alle software locken tot de 22e (zoals al gedaan voor meeste games).
@Ijsklont Heel veel games (op disk) die je pre-ordered komen ook vaak exact op de dag in huis, dus het is maar net wat jouw definitie van "pre-order" is wat je verwachting daarbij is.
@Ijsklont Heel veel games (op disk) die je pre-ordered komen ook vaak exact op de dag in huis, dus het is maar net wat jouw definitie van "pre-order" is wat je verwachting daarbij is.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 22-02-2023 17:19 ]
Die launchperiode werd toch meteen genoemd?CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:18:
@Major_ton ja je hebt feitelijk gelijk (ze hebben idd niks beloofd mbt de datum anders dan - op het laatste moment - de 22-28 periode noemen), maar Sony had hier beter mee om kunnen gaan om aan algemene verwachtingen te voldoen rondom een pre-order met een wereldwijde datum. Desnoods iedereen al voor de 22e leveren en alle software locken tot de 22e (zoals al gedaan voor meeste games).
Heel veel games (op disk) die je pre-ordered komen ook vaak exact op de dag in huis.
Ik vind het al netjes dat er zoveel voorraad is dat ieder meteen binnen de window zijn VR binnenkrijgt.
Maar we spreken hier niet over een pre-order van een game disk, maar over toch echt wel iets anders van fysieke formaat. Verzending daarom is al meteen een stuk ingewikkelder en dan nog lijken mensen totaal de aangegeven leverdatum te negerenCyBeRSPiN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:18:

Je weet hopelijk wel dat je de bril unit voor en achteruit kunt zetten? Zet hem zo dichtbij als mogelijk voor optimale FOV.Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:15:
[...]
Jaa toch voelt t wat beperkt kijkbeeld, vindt t eerlijk gezegd nog tegenvallen. Misschien zo eens m ander spel proberen
Met een bril op zal de headset ook wel iets verder moeten zitten waardoor je dat effect ook krijgt.
Is dat geen setting in COTM, waardoor er een donkere ronde rand rondom het beeld verschijnt? Ik meen zoiets te hebben gelezen. Probeer eens een andere game en kijk of je het daar ook ziet.Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:10:
Ziet er naar uit dat UPS aan het staken is. De track en trace link werkt niet meer
haha
Of zouden ze mijn track en trace toch aan het aanpassen zijn dat ie vandaag geleverd wordt
Of zouden ze mijn track en trace toch aan het aanpassen zijn dat ie vandaag geleverd wordt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n0povQD3Cfd3j6ys6KRsWSkM.jpg?f=user_large)
Had ik net ook. Nu doet ie het weer.h.m.koster1981 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:25:
Ziet er naar uit dat UPS aan het staken is. De track en trace link werkt niet meerhaha
[Afbeelding]
Het zal wel een verschil van inzicht zijn. En begrijp mij niet verkeerd, ik heb dat ding ook liever vandaag dan vrijdag. En als je dan al weken er vanuit gaat dat je op 22 februari een dik pakket geleverd krijgt, dan snap ik ook nog dat het enigzins een teleurstelling is wanneer dit niet het geval blijkt te zijn, maar ga nou niet doen alsof je een groot onrecht is aangedaan.CyBeRSPiN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:18:
Heel veel games (op disk) die je pre-ordered komen ook vaak exact op de dag in huis.
Heeft RE8 ook een teleportation optie voor movement? Ik merk dat ik dat bij de Quest echt ideaal vond en dan ook meteen geen last meer had van motion sickness.Qweridee schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:12:
Eerste half uur RE8 er op zitten, beeld is veel mooier dan de PSVR, maar dat kan ook nogal snel!
Tracking stukken beter, moet alleen nog wel een beetje wennen aan alles en merk dat Beat Saber op de Quest weinig heeft geholpen om me van mijn Motion sickness af te helpen, want dit was ook wel even de max wat ik kan hebben!
Bril zit goed op m’n hoofd, merk er weinig van, goede pasvorm:)
Komende dagen maar wat verder ontdekken, kom vanmorgen uit m’n nachtdienst en heb er straks nog 1, dus niet al te fanatiek doen!
RE7 op de PSVR1 had het wel, dus ik ga ervanuit van welhantheman schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:34:
[...]
Heeft RE8 ook een teleportation optie voor movement? Ik merk dat ik dat bij de Quest echt ideaal vond en dan ook meteen geen last meer had van motion sickness.
Ik vind de FOV van mijn Quest 2 eigenlijk al best goed en die van de PS VR2 zou op papier zelfs beter moeten zijn. Ik ga het vanavond meemaken.Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:10:
Ik kan me wel voorstellen dat hoe verder je het vizier van je hoofd schuift hoe kleiner de FOV wordt (dan zijn brildragers wel een beetje in het nadeel als dat zo is). De eerste PS VR had volgens mij geen optie om het vizier naar voor en achter te schuiven. Ik ga hem iig gewoon zo dicht mogelijk tegen mijn hoofd schuiven.
Ja dat had de eerste welJesp_J schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:37:
[...]
Ik vind de FOV van mijn Quest 2 eigenlijk al best goed en die van de PS VR2 zou op papier zelfs beter moeten zijn. Ik ga het vanavond meemaken.
Ik kan me wel voorstellen dat hoe verder je het vizier van je hoofd schuift hoe kleiner de FOV wordt (dan zijn brildragers wel een beetje in het nadeel als dat zo is). De eerste PS VR had volgens mij geen optie om het vizier naar voor en achter te schuiven. Ik ga hem iig gewoon zo dicht mogelijk tegen mijn hoofd schuiven.
Jawel hoor, knop onderop. Had ook al een stuk betere FOV dan de Quest 2, waarbij ik altijd het meest het tunnelgevoel had.Jesp_J schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:37:
[...]
Ik vind de FOV van mijn Quest 2 eigenlijk al best goed en die van de PS VR2 zou op papier zelfs beter moeten zijn. Ik ga het vanavond meemaken.
Ja zeker, deze zit strak tegen me gezicht. Ik draag ook geen bril.Kalder schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:22:
[...]
Je weet hopelijk wel dat je de bril unit voor en achteruit kunt zetten? Zet hem zo dichtbij als mogelijk voor optimale FOV.
Met een bril op zal de headset ook wel iets verder moeten zitten waardoor je dat effect ook krijgt.
Waar kan ik deze instellingen vinden? Ik dacht gewoon de randen te zien van de rubberen afsluiting, beetje kijkdoos effect. JammerSovereign schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:24:
[...]
Is dat geen setting in COTM, waardoor er een donkere ronde rand rondom het beeld verschijnt? Ik meen zoiets te hebben gelezen. Probeer eens een andere game en kijk of je het daar ook ziet.
Wanneer je net een VR-bril opzet, kan het zijn dat je het gevoel hebt dat je een skibril draagt. Dit komt omdat de VR-bril je volledig omringt en het beeldscherm heel dicht bij je ogen zit. Maar net zoals je brein je neus (vooral voor mensen met grote neuzen
) altijd weet te filteren, gebeurt hetzelfde wanneer je je verliest in een VR-game.
Vandaag ook de Vr modus voor Re 4 remake aangekondigd..... jammerrrr had wel zin in 25 maart maar toch maar even wachten dan!Qweridee schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:12:
Eerste half uur RE8 er op zitten, beeld is veel mooier dan de PSVR, maar dat kan ook nogal snel!
Tracking stukken beter, moet alleen nog wel een beetje wennen aan alles en merk dat Beat Saber op de Quest weinig heeft geholpen om me van mijn Motion sickness af te helpen, want dit was ook wel even de max wat ik kan hebben!
Bril zit goed op m’n hoofd, merk er weinig van, goede pasvorm:)
Komende dagen maar wat verder ontdekken, kom vanmorgen uit m’n nachtdienst en heb er straks nog 1, dus niet al te fanatiek doen!
Kan niet wachten om RE Village in Vr te replayen
nog 2 daagjes wachten.
hoop wel dat hij er vrijdag voot 15:00 is.
Dan moet ik weg. En zaterdag om 11:00 begint game weekend.
het wordt sowieso een lekker weekend. Maar hopelijk ook met wat virtuele games.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Zou wel lekker zijn als je hem dan idd op zaterdag mee kan nemen!DarkSide schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:49:
nog 2 daagjes wachten.
Waar is dat? 😎schumi1986 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:22:
[...]
Idd en dan worden pakket bezorgers boos dat mensen niet thuis zijn als ze iets bestellen![]()
Gelukkig woon in in een heeeeel klein dorpje waar ik alles onder de carport laat leggen en zelfs na 3 weken vakantie er nog steeds liggen
Hoort bij de hype he... Anders even een boek gaan lezen als je ander leesvoer prefereertRMX schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:55:
Wat ontzettend interessant om te lezen wanneer hij wel of niet binnenkomt.

Ik zie nu dat UPS zelfs mails stuurt dat de lader+VR2 echt vrijdag bezorgd gaan worden. Vrijdag maar met een deken in de hal gaan zitten.NightShadow22 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:56:
[...]
Hoort bij de hype he... Anders even een boek gaan lezen als je ander leesvoer prefereert
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik hoop nog steeds op morgen zelf maar vrijdag is ook goed!loekf2 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:01:
[...]
Ik zie nu dat UPS zelfs mails stuurt dat de lader+VR2 echt vrijdag bezorgd gaan worden. Vrijdag maar met een deken in de hal gaan zitten.
Niet vergeten goed te eten in te slaan voor het campen bij de deur en een champagne fles om de bezorger nat mee te spuiten bij aankomst
Zit er een beschermlaag op de glazen oid? Ik heb bij het spelen echt het idee dat ik naar een scherm kijk. Hoewel een hogere resolutie vind ik het scherm van mijn Quest 2 mooier...als ik naar de glazen kijk zie ik ook allemaal streepjes/cirkels, en die zijn dus ook zichtbaar tijdens het dragen.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik stel dit boek voorNightShadow22 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:56:
[...]
Hoort bij de hype he... Anders even een boek gaan lezen als je ander leesvoer prefereert
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qVCPrHF54EugMjgowykepkOZ.jpg?f=user_large)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
PS VR2 is binnen. Mijn eerste ervaring met VR. Ben nu Call of the Mountain aan het d/l.
Ik heb PSN premium maar ik zie nergens hoe ik REZ infinite en Tetris Effects kan upgraden naar VR2. Iemand enig idee?
Ik heb PSN premium maar ik zie nergens hoe ik REZ infinite en Tetris Effects kan upgraden naar VR2. Iemand enig idee?
Waarschijnlijk ergens in 2025.REV1703 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:52:
[...]
Hier moeten ze wel in België regio Kortrijk leveren, dus kweet niet hoe snel dit zal gaan.
Ik krijg hem ook vrijdag ochtend binnen hopelijk 😌. Nog even geduld.
Zoals je die vroeger ook altijd in de klas had.... The party pooper en de klikspaanKalder schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:22:
[...]
Wat vind jij dan precies "bizar"??? Ik kom hier echt geen vreemde reacties tegen, een enkeling die er wat teleurgesteld over is, verder niets bijzonders eigenlijk.
Maar we snappen je beroep, de partypooper vind het heerlijk om een goede sfeer om te zetten naar een "waarom moet dat nou" sfeer.
Nooit last van gehad, ook niet na lange tijd.Timothy3000 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:00:
[...]
Verschilt echt per persoon volgens mij. Ik werd bij vrijwel elke game kotsberoerd bij de eerste PSVR en dat is eigenlijk nooit verdwenen. De maat die hem overnam had er even last van en was er toen vanaf.
Jaa heb ook t idee dat ik na een scherm kijk op n afstandje ipv van vr.. kijkdoos effect. JammerB-Bandit schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:05:
Zit er een beschermlaag op de glazen oid? Ik heb bij het spelen echt het idee dat ik naar een scherm kijk. Hoewel een hogere resolutie vind ik het scherm van mijn Quest 2 mooier...als ik naar de glazen kijk zie ik ook allemaal streepjes/cirkels, en die zijn dus ook zichtbaar tijdens het dragen.
Heb hem ook binnen.
Fantastische ervaring.
Alleen klopt het dat bij resident Evil het beeld een beetje korrelig is?
Fantastische ervaring.
..........
Enjoy!sn0ww schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:28:
Heb hem ook binnen.
Fantastische ervaring.
Hebben jullie ook voor degene die hem heeft, dat als je de controllers oplaad dus allebei tegelijk hij alleen links aangeeft en de rechtercontroller pulseert?
Ik laad op via 2 usb naar usb c kabels.
Ik laad op via 2 usb naar usb c kabels.
[ Voor 11% gewijzigd door sn0ww op 22-02-2023 18:36 ]
..........
Verwijderd
Ik vraag me af waarom er dan zulke enthousiaste reviews zijn. Het juist instellen gaat dat niet veranderen denk je? Een kijkdoos kan ik zelf wel maken.Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:27:
[...]
Jaa heb ook t idee dat ik na een scherm kijk op n afstandje ipv van vr.. kijkdoos effect. Jammer
Top dat je je ervaring deelt.
Zitten de lenzen tegen de wimpers aan?Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:27:
[...]
Jaa heb ook t idee dat ik na een scherm kijk op n afstandje ipv van vr.. kijkdoos effect. Jammer
Ik hoopte echt dat de fov beter zou zijn dan die van de psvr 1.
Ik denk dat je ze moet opzoeken in de store. Ik heb bijvoorbeeld thumper en daar zie ik staan dat ik hem voor 5 euro kan upgraden.Falch schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:11:
PS VR2 is binnen. Mijn eerste ervaring met VR. Ben nu Call of the Mountain aan het d/l.
7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5
- Offtopic -
[ Voor 95% gewijzigd door Geronimous op 22-02-2023 19:15 ]
Wie heeft gt7 speciaal aangeschaft voor vr? En was dit de ps4 versie? Die je dan upgrade naar digital ps5?
Dat is dan soms wel 'digital', maar ja, ik heb die weg bewandeld omdat ik van een PS4 kom. Je moet nog wel de disc er in doen namelijk ter controle.Predje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:53:
Wie heeft gt7 speciaal aangeschaft voor vr? En was dit de ps4 versie? Die je dan upgrade naar digital ps5?
Niet specifiek voor VR aangeschaft overigens. Maakt dat uit dan?
[ Voor 8% gewijzigd door Shinji op 22-02-2023 18:55 ]
Ik heb gt7 disc voor ps5 tweedehands gekocht speciaal voor de psvr2. Je krijgt dan een update voor de Digital ps5. Als je gt7 wilt starten dan moet je altijd de disc inbrengen.Predje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:53:
Ik denk niet dat je met de ps4 versie de ps5 -psvr2 update krijgt.
Upgraden vanaf PlayStation Plus versie gaat nietFalch schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:11:
Ja zeker strak tegen de ogen.PCVR schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:42:
[...]
Zitten de lenzen tegen de wimpers aan?
Ik hoopte echt dat de fov beter zou zijn dan die van de psvr 1.
Ja dit komt niet overeen met de reviews en ik kan het eerlijk gezegd ook niet geloven. Was zo blij met de overstap van Quest 1 naar 2 en dit voelt zo als een achteruitgang.Rik922 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:27:
[...]
Ik blijf ook nog rondlezen op Reddit. Hoop echt dat het een folie is ofzo die ik eraf moet trekken, maar vrees van niet...ben helaas niet thuis nu.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:39:
[...]
Ik vraag me af waarom er dan zulke enthousiaste reviews zijn. Het juist instellen gaat dat niet veranderen denk je? Een kijkdoos kan ik zelf wel maken.![]()
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Bij de eerste PSVR was dat ook zo. Iedereen was razend enthousiast. En het is ook tof, maar je moet ook weer niet echt high res graphics verwachten.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:39:
[...]
Ik vraag me af waarom er dan zulke enthousiaste reviews zijn. Het juist instellen gaat dat niet veranderen denk je? Een kijkdoos kan ik zelf wel maken.![]()
Ik, de ps5 versie.Predje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:53:
Ik vond de psvr1 al fantastisch.Timothy3000 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:02:
[...]
Bij de eerste PSVR was dat ook zo. Iedereen was razend enthousiast. En het is ook tof, maar je moet ook weer niet echt high res graphics verwachten.
Ik ook. ps5 digital was laatst in de aanbieding. Stuurtje gekocht en tijdens het wachten op de bril alvast geoefend en wat rijbewijzen gehaald haha. De VR opties zitten er al in!Predje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:53:
Ok...
Zit dus te klagen dat ik besteld heb december, geen track & trace tot vandaag, niets van informatie.
Heb wel track & trace gisteren van mijn oplaadstation.
Opeens vandaag om 18 uur mailtje, "uw bestelling is verzonden". Dacht ok, hoera, voor het weekend.
Is blijkbaar dus reeds deze namiddag geleverd (bij mijn ouders).
Hun track & trace suckt, maar toch content
Zit dus te klagen dat ik besteld heb december, geen track & trace tot vandaag, niets van informatie.
Heb wel track & trace gisteren van mijn oplaadstation.
Opeens vandaag om 18 uur mailtje, "uw bestelling is verzonden". Dacht ok, hoera, voor het weekend.
Is blijkbaar dus reeds deze namiddag geleverd (bij mijn ouders).
Hun track & trace suckt, maar toch content
Was ie ook! Ik bedoel meer dat mensen de lat ook niet té hoog moeten leggen op het gebied van graphics. Niet jezelf overhypen zeg maar.
De immersiveness is wel heel vet.
Voor mensen die het volgende effect hebben bij Horizon Call of the Mountain
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LNTJuk8MLOqxCnjTGj8k8963.jpg?f=user_large)
Dit is dus een comfort setting (schijnt te helpen tegen motion sickness) die je kunt aanpassen. Zie ook website in de link hieronder (wel even 20 sec wachten totdat de add weg is en je de website kunt lezen)
https://japan.postsen.com...-a-simple-connection.html
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LNTJuk8MLOqxCnjTGj8k8963.jpg?f=user_large)
Dit is dus een comfort setting (schijnt te helpen tegen motion sickness) die je kunt aanpassen. Zie ook website in de link hieronder (wel even 20 sec wachten totdat de add weg is en je de website kunt lezen)
https://japan.postsen.com...-a-simple-connection.html
[ Voor 3% gewijzigd door Jesp_J op 22-02-2023 19:09 ]
Haha hier vandaag precies hetzelfde gedaanSkating_vince schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:05:
[...]
Ik ook. ps5 digital was laatst in de aanbieding. Stuurtje gekocht en tijdens het wachten op de bril alvast geoefend en wat rijbewijzen gehaald haha. De VR opties zitten er al in!
Weinig posts nu, iedereen is aan het gamen, behalve ik. 😭😭😭
Dus gewoon die optie om motion sickness te voorkomen afzetten en de field of view zou moeten groter zijn zonder zwarte randen denk ik.
No worries, je bent niet de enigeTon Hasselt schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:19:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Nee hier niet. Ups was onderweg maar kwam met de melding adres incorrect. Gebeld en adres was wel goed :-/ nu gaan ze op zijn vroegst vrijdag leveren naar het servicepunt.Ton Hasselt schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:19:
Ik hoop dat hij morgen binnenkomt in plaats van vrijdag, dat zou toch moeten lukken denk ikTon Hasselt schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:19:
😱😱😱RenaldoN schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:22:
[...]
Nee hier niet. Ups was onderweg maar kwam met de melding adres incorrect. Gebeld en adres was wel goed :-/ nu gaan ze op zijn vroegst vrijdag leveren naar het servicepunt.
Hoe is de ervaring in vergelijking met de eerste generatie PSVR? Valt het mee of toch een (klein) beetje tegen?
Er zijn er die zeggen dat er een kijkdoos effect is, maar ik denk gewoon dat het een optie tegen motion sickness is die ze moeten afzetten, dat zeggen ze op reddit.NotSoSteady schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:26:
Hoe is de ervaring in vergelijking met de eerste generatie PSVR? Valt het mee of toch een (klein) beetje tegen?
Dat zou wel naatje zijn. Ik kom van PS4 versie die geupgrade is naar digital PS5. Dus disc moet er in. Maar volgens jou zou die niet de VR update krijgen? Heb je daar bronnen van?MaximW. schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:56:
[...]
Ik heb gt7 disc voor ps5 tweedehands gekocht speciaal voor de psvr2. Je krijgt dan een update voor de Digital ps5. Als je gt7 wilt starten dan moet je altijd de disc inbrengen.
Ik denk niet dat je met de ps4 versie de ps5 -psvr2 update krijgt.
De upgrade is alleen zichtbaar als de disk erin zit. Disk upgrade staat er dan. Zal voor de rest ook wel gelden.Falch schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:11:
w00t
Ik vraag me af of het slim is om te vragen of ze het pakje in mijn serre te zetten, laat dan de deur open, huis kunnen ze niet binnen.
Waar staat dat zou je eens de link kunnen posten? Zou die instelling wel willen veranderenREV1703 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:27:
[...]
Er zijn er die zeggen dat er een kijkdoos effect is, maar ik denk gewoon dat het een optie tegen motion sickness is die ze moeten afzetten, dat zeggen ze op reddit.
Waar staat dat zou je eens de link kunnen posten? Zou die instelling wel willen veranderen
Vaak heet dit vignette. Of comfort settings in game
Vaak heet dit vignette. Of comfort settings in game
Eerste ervaringen zijn erg positief. Instellen ging makkelijk en heb een half uur Call of the Mountain gespeeld zonder klachten terwijl ik (op een paar keer Google VR cardboard) hier geen ervaringen mee heb.
CotM is een schitterende game, aardig scherp beeld, prima frame rate en schitterende kleuren. Paar vertigo achtige momenten bij het klimmen meegemaakt. Ik snap wel een paar comments hierboven over dat je een beetje het idee hebt van een kijkdoos maar dit gevoel was bij mij snel weg.
Ach ja eerst maar even vermaken met de games die ik al heb (Horizon CotM, Pistol Whip, No Man’s Sky, RE Village) en dan kijk ik eens naar Rez, Tetris Effects, Kayak en Fantavision 202X. En als VR me tegen die tijd nog kan bekoren aan de slag met GT7. En Ragnarock lijkt me ook hilarisch.
CotM is een schitterende game, aardig scherp beeld, prima frame rate en schitterende kleuren. Paar vertigo achtige momenten bij het klimmen meegemaakt. Ik snap wel een paar comments hierboven over dat je een beetje het idee hebt van een kijkdoos maar dit gevoel was bij mij snel weg.
[vader]NOOOOO[/vader]MathieuT schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:59:
[...]
Upgraden vanaf PlayStation Plus versie gaat niet
Ach ja eerst maar even vermaken met de games die ik al heb (Horizon CotM, Pistol Whip, No Man’s Sky, RE Village) en dan kijk ik eens naar Rez, Tetris Effects, Kayak en Fantavision 202X. En als VR me tegen die tijd nog kan bekoren aan de slag met GT7. En Ragnarock lijkt me ook hilarisch.
Maar die heb ik dus niet aangezien het free games via PSN premium zijn.FireStarter schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:32:
[...]
De upgrade is alleen zichtbaar als de disk erin zit. Disk upgrade staat er dan. Zal voor de rest ook wel gelden.
Tzt maar eens voor 2de hands versies kijken dan.
Ik probeer de UPS bezorging te wijzigen naar een ander adres, maar is me nog niet gelukt. Blijkbaar moet er eerst een bezorgpoging door UPS zijn geweest? Is iemand het wel gelukt bezorging te wijzigen?
Was ook erg omslachtig om een account aan te maken.
Was ook erg omslachtig om een account aan te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door bertus133 op 22-02-2023 20:04 ]
Ik merk dat ik een relatief kleine scherpe optische zone heb. IPD volgens mij helemaal goed ingesteld, ook een klein beetje gespeeld met de hoofdband hoger lager. Frame zo dicht mogelijk tegen gezicht gezet.
Misschien beweeg ik wat teveel met mijn ogen, maar het valt wel een klein beetje tegen. Iemand tips?
Misschien beweeg ik wat teveel met mijn ogen, maar het valt wel een klein beetje tegen. Iemand tips?
Verwijderd
Als ik John van DF zo zie klimmen moet ik denken aan hoe geweldig zou een Uncharted VR niet zijn.
Zo grappig hoe ze op z’n DF’s, objecten onderzoeken van 2 cm afstand.
Zo grappig hoe ze op z’n DF’s, objecten onderzoeken van 2 cm afstand.
Ik heb de psvr2 aangeschaft voor GT7 telt dat ook?Predje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 18:53:
Ervaring update 2:
Pistol Whip. John wick the game! Lekker op de beat knallen en ontwijken. Geen motion sickness bij deze. Scherp beeld en super tof. Had eerst wat bedenkingen bij deze game. Maar wat een aanrader!
Pistol Whip. John wick the game! Lekker op de beat knallen en ontwijken. Geen motion sickness bij deze. Scherp beeld en super tof. Had eerst wat bedenkingen bij deze game. Maar wat een aanrader!
Herken precies wat je bedoelt. Merk dat ik vaak de headset probeer te verplaatsen om zo net dat beetje scherpte extra te pakken. Ervaring lijkt daarbij veel op dat van psvr1. Neemt niet weg dat het erg vet is en toch wel een stuk scherper is dan psvr1 maar niet zo scherp als ik gehoopt had.VySio schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:16:
Ik merk dat ik een relatief kleine scherpe optische zone heb. IPD volgens mij helemaal goed ingesteld, ook een klein beetje gespeeld met de hoofdband hoger lager. Frame zo dicht mogelijk tegen gezicht gezet.
Het wauw gehalte is dan ook qua graphics niet super hoog (horizon). Wat wel echt heel gaaf was is de Rumble in de headset. Net alsof je in een attractie in de Efteling zit soms.