Baseman77 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:58:
Rogue One vond ik al een uitstekende film, waarbij Diego Luna een prima prestatie neerzette.
Maar de serie Andor is nog beter, absoluut een aanrader en laat Disney a.u.b. deze serie als voorbeeld nemen voor de toekomstige series/films.
De vele lovende kritieken over Andor en Diego Luna zijn volkomen terecht
En ik weet dat smaken verschillen, maar degenen die dit niets vinden kan ik echt niet volgen. Een volwassen, donker en rauw verhaal dat zich afspeelt in het Star Wars universum, ik vind het geweldig!
Me2
Heb ondertussen seizoen 1 achter de kiezen en idd: 'donker', en 'rauw' waren woorden die ook in mij opkwamen, for the record: da's goed, na wat we ondertussen gewoon zijn de voorbije jaren van 'Star Wars by Kathleen Kennedy'.
Ik was enigszins verbaasd dat haar naam in de credits staat, vraag me af hoe ze haar tegengehouden hebben om haar ding te doen.
- goeie acteurs in geloofwaardige rollen, klaarblijkelijk gecast omwille van hun acteertalent en de synergie met hun rol in de serie.
- geloofwaardige maatschappelijke verhoudingen in hiërarchische posities, gefundeerd in het plot, de canon en het universum.
- geloofwaardige charactergroei, in lijn met hun achtergrond en motivaties
- interessant, vaak meeslepend verhaal
- mannen met realistische zwaktes/sterktes
- vrouwen met realistische zwaktes/sterktes
- geen geforceerde 'representation' inserts
- eindelijk focus op het brengen van een interessante serie i.p.v. op het creëren van een container voor meningen en ideologieën van de makers en producers.
Iedereen heeft z'n eigen argumenten om wel of niet van iets te houden, ik wil nog meer zien van deze andere "hardere" draai aan het SW universe.
Ik snap wel de mensen die zeggen "het voelde niet alsof ik naar SW keek" zo voelt het idd niet, enkele scenes daargelaten... en hoewel ik wel van (het meeste van) SW hou, vind ik Andor een goeie reden om m'n Disney+ abo terug even geactiveerd te hebben. (en nu weer te pauzeren tot '24...pfff...

)