• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 09:25

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter

Star Wars: Andor is an American television series created by Tony Gilroy for the streaming service Disney+. A prequel to the Star Wars spin-off film Rogue One (2016), the series follows thief-turned-Rebel spy Cassian Andor during the five years leading up to the events of the film.

Diego Luna executive produces and reprises his Rogue One role as Cassian Andor. Genevieve O'Reilly, Stellan Skarsgård, Adria Arjona, Denise Gough, Kyle Soller, and Fiona Shaw also star. Lucasfilm announced a series focused on Andor in November 2018, with Luna attached and Stephen Schiff hired as showrunner. Schiff was replaced by Rogue One co-writer Gilroy as creator and showrunner in April 2020. Filming began at the end of November 2020, with Gilroy unable to direct as planned due to the COVID-19 pandemic. Filming took place at Pinewood Studios in London, and on location around the United Kingdom, and wrapped by September 2021.

The series has received generally positive reviews from critics for its performances, mature tone, musical score, and departure from traditional Star Wars formula.

The first season of Andor is scheduled to premiere on Disney+ on September 21, 2022, with the first three of its twelve episodes. The rest of the episodes will be released weekly through November 23. A second twelve-episode season is in development, which will conclude the series and lead into the events of Rogue One.

Wikipedia

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Eerste 3 afleveringen nu beschikbaar:

Episode 1: 42 min
Episode 2: 38 min
Episode 3: 43 min

Xbox Live: Miesjh NL

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zolang de discussie verder in het Nederlands verloopt, heb ik in dit geval geen moeite met een Engelse start. De slechte start posts zijn verwijderd.

On-topic maar weer :)

Tweakers Discord

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Alle 3 gekeken, het is wel in de stijl van Rogue One en dat vind ik heel nice gedaan.
De 3e aflevering was de betere van vandaag en zeker interessant verhaal tot nu toe :)

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:40
Het komt echt los in de derde aflevering maar ik denk dat er nog veel op de plank staat. De toon is redelijk ingetogen, zeker anders dan de vorige reeksen. Ik hoop dat het seizoen van 12 afleveringen voldoende inhoud heeft (bij Boba Fett vroeg ik me soms af of het ergens heen ging).

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 10:20
Wat ik begreep uit een review van de eerste 4 episodes is dat het opgedeeld is in arcs van 3 episodes. In totaal zijn er 24 episodes waarvan er nu 12 komen en een “tweede seizoen” later.

Deze arc is dus de origin story en volgende week begint er een nieuwe arc. Wellicht een kleine time jump of meer focus op de Imperial Senate.

Ik kijk er in ieder geval naar uit! Soms vond ik de episode wat langdradig maar dat kan aan mij liggen. Als geheel vond ik deze 3 episodes in ieder geval top en ook wel fijn dat ze de tijd nemen. De 6 - 8 episodes van andere Star Wars (en Marvel) series voelen soms wat van de hak op de tak en gefocust op maar 1 character.

[Voor 9% gewijzigd door raiders op 21-09-2022 20:58]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De eerste 10 minuten waren in ieder geval beter dan heel The Book of Boba Fett en Obi-Wan Kenobi.

Het lijkt vooralsnog, op wat goedgeplaatste humor na, wat serieuzer te zijn.

* Stukfruit gaat deze wel verder volgen :Y

Dat zit wel Schnorr.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:38

alienfruit

the alien you never expected

Eerste drie afleveringen waren minder interessant dan die van The Book of Boba Fett. Maar ik denk dat dit beter wordt in de komende afleveringen.

• Major_ton
  • Laatst online: 20:03

Major_ton

Shoot!

Als Obi-One nou eens de productie kwaliteit en opbouw van Andor had gehad... Ik heb enorm genoten de eerste 3 afleveringen. Persoonlijk vind ik de pacing echt heel goed voor een startende serie. World en character development is mijlen beter dan bij de andere Star Wars series. Dit voelt echt aan als een filmische serie van niveau. Zoveel mensen zoveel meningen uiteraard, maar ik ben blij :-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 14:21

BaRF

bijna kerst

Dat is ook voor het eerst dat ik een (voor mensen) conventioneel wapen zie in een Star Wars productie :D

Gloednieuwe SSX-303 te koop

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:43
Ik vind de Disney series van Star Wars (op Mando na) echt bedroevend qua script en storyline. Alhoewel Mando ook lazy writing to the max is, elke aflevering een gunst voor Klaas en dan weer voor Jan. Maar Andor is echt een nietszeggend en langzaam verhaal. Ik heb me echt meerdere keren afgevraagd waarom ik de aflevering af kijk. De hoofdpersoon overtuigd mij totaal niet en praat super zacht. Zijn hele verhaal vind ik niet interessant.

[Voor 14% gewijzigd door hotymoty op 23-09-2022 18:11]

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:27
Ik heb erg genoten van deze 3 afleveringen. Het voelt echt alsof ze de tijd nemen voor de opbouw voor een goede storyline en niet in het wild strooien met vecht scenes.

Ondanks, dat het niet als een "echte" Star Wars voelt, is het wel één van de betere series die Disney de laatste tijd geproduceerd heeft. Het komt ook eens een keer niet kinderachtig over, wat een dik pluspunt is. Tot nu toe vind het beter dan The Mandolorian :)

Ik ben trouwens ook erg benieuwd of we nog een cameo krijgen. Han Solo zou leuk zijn :)

[Voor 9% gewijzigd door PEBKAC op 25-09-2022 08:36]

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-06 16:48
PEBKAC schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 22:28:
Ik heb erg genoten van deze 3 afleveringen. Het voelt echt alsof ze de tijd nemen voor de opbouw voor een goede storyline en niet in het wild strooien met vecht scenes.

Ondanks, dat het niet als een "echte" Star Wars voelt, is het wel één van de betere series die Disney de laatste tijd geproduceerd heeft. Het komt ook eens een keer niet kinderachtig over, wat een dik pluspunt is. Tot nu toe vind het beter dan The Mandolorian :)

Ik ben trouwens ook erg benieuwd of we nog een cameo krijgen. Han Solo zou leuk zijn :)
Helemaal met je eens, Rogue One voelde in eerste instantie ook niet echt als een "echte" Star Wars dus het is goed dat ze die lijn doortrekken. Opbouw en pacing lijkt ten opzichte van het we moeten dit vertellen in zoveel tijd (Solo en Obi-Wan Kenobi) zoveel beter te zijn. Ik moet persoonlijk zeggen, dat dit me veel meer interesseert dan de uitgemolken hoofdverhaallijn (Skywalkers). Zien hoe de bevolking probeert te overleven onder het juk van de ene warlord/crimineel/corporation en daardoor richting een rebellie wordt gedrukt.

Ik zat toevallig een review/terugblik te kijken van de week op Youtube, daar wordt ook aangesneden dat het allemaal wat serieuzer is. Met name hoe men omgaat met de dood,
spoiler:
de reactie van Cassian op het moment dat hij staande wordt gehouden, de dood van die Tim en de reactie van de teamleider richting de schutter, de reactie van die sergeant Linus Mosk nadat die speeder ontploft.
heel anders dan in voorgaande films/series. Die lijken allemaal de way of the Jedi te volgen, dat je je vooral nergens aan moet binden. Hier lijkt dat toch totaal anders.

Ik moet ook complimenten geven aan de showrunners, dat ze hoewel het Keizerrijk een gigantische rol moet gaan spelen ze die rol in de eerste anderhalf uur hebben kunnen terugbrengen tot een paar verwijzingen en hier en daar een logo. _/-\o_ Ik ben erg benieuwd hoe de rest van dit seizoen zich gaat ontwikkelen, als het goed is gaat het keizerrijk zich in aflevering 4 eindelijk laten zien.

Nog even over je cameo, dat hoeft voor mij niet zo, want vaak is het fanservice voor de fanservice zonder echte meerwaarde. Daarbij krijgen we in deze 2 seizoenen natuurlijk nog een aantal personages die gewoon een rol pakken in deze serie: Saw Gerrera, Mon Mothma en vermoedelijk ook K-2SO. Zou mij overigens niets verbazen wanneer 2e seizoen eindigt het direct in Rogue One overloopt. Net zoals Rogue One eigenlijk direct overloopt in A New Hope. Of misschien een stukje parallel het begin in loopt de informant en de uitbraak van Jynn.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Ze hebben al aangekondigd dat het in Rogue One zal overlopen :)

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-06 16:48
s0kkie schreef op zondag 25 september 2022 @ 11:25:
Ze hebben al aangekondigd dat het in Rogue One zal overlopen :)
Ah, dat had ik nog niet meegekregen, thanks! :)

• raiders
TIGER1125 schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:36:
[...]
Ik zat toevallig een review/terugblik te kijken van de week op Youtube, daar wordt ook aangesneden dat het allemaal wat serieuzer is. Met name hoe men omgaat met de dood,
spoiler:
de reactie van Cassian op het moment dat hij staande wordt gehouden, de dood van die Tim en de reactie van de teamleider richting de schutter, de reactie van die sergeant Linus Mosk nadat die speeder ontploft.
heel anders dan in voorgaande films/series. Die lijken allemaal de way of the Jedi te volgen, dat je je vooral nergens aan moet binden. Hier lijkt dat toch totaal anders.
De villains in deze episodes voelde ook minder als villains, en de hero minder als hero. Het was allemaal niet zo zwart-wit.

Hopelijk is dat een thema wat doorzet. Palpatine is natuurlijk een sith lord maar dat is de context die wij als kijker hebben. De security force uit deze serie zijn gewoon normale inwoners van The Empire die echt denken dat ze goed doen. Een Empire point-of-view zouden we eigenlijk al krijgen met de single player van Battlefront 2 maar dat viel vies tegen :(

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Eindelijk een Star Wars serie met character development, ik vind deze serie nu al interessanter dan Boba Fett en Obi-Wan. Mando is dan wel weer leuk ook.

Wat ik een toffe detail vind is dat de kleding en haarstijlen trouw zijn aan de jaren 70 stijl van A New Hope, dit deden ze ook in Rogue One.

• raiders
Ik blijf me ook verbazen hoe goed deze serie eruit ziet. De headquarters van de ISB, Coruscant upper level en de shots van de lower Coruscant waren allemaal top.

Dan vraag je, je toch af waar het bij Kenobi zo mis ging…

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
raiders schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:25:
Ik blijf me ook verbazen hoe goed deze serie eruit ziet. De headquarters van de ISB, Coruscant upper level en de shots van de lower Coruscant waren allemaal top.

Dan vraag je, je toch af waar het bij Kenobi zo mis ging…
Ik denk dat Obi-Wan een te grote fan pleasing was in plaats van echt iets authentiek neerzetten.
Je merkt dat bij Mando en Andor dat dingen met meer passie voor de SW franchise worden gemaakt.

• alienfruit

alienfruit

Wat een saaie aflevering zeg. Gaat niet de goede kant op imho

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Dit was gewoon puur opbouw naar de heist dat ze aan het plannen waren, volgende week gaat er een aardig gevecht komen gok ik :)
En ook hoe Cassian steeds meer de rebel kant opgetrokken wordt.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:12
alienfruit schreef op donderdag 29 september 2022 @ 00:43:
Wat een saaie aflevering zeg. Gaat niet de goede kant op imho
Nee, echt niet. Ik vind het een fantastische serie. Het sfeertje lijkt op Rogue One (en misschien Empire Strikes Back), maar veel beter dan de 3e trilogie of dan de Obi Wan serie.

In de 4e aflevering zaten een paar interessate easter eggs:

- Harnas/pak van Starkiller
- Rakata werden genoemd
- Indy's sweep(je) in carbonite

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• raiders
loekf2 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:30:
[...]
In de 4e aflevering zaten een paar interessate easter eggs:

- Harnas/pak van Starkiller
- Rakata werden genoemd
- Indy's sweep(je) in carbonite
Ook nog een Beskar chestplate en brokstukken van de Mortis (-achtige?) tempel uit Rebels S4.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik kan niet anders zeggen dan het (voor mij) echt genieten is met deze serie. De pacing is top, ik houd van slow burners, de beelden zijn prachtig, het acteerwerk is goed en er lijkt zowaar een verhaal achter te zitten met een stuk diepgang. Star Wars is meer dan alleen lightsabers, Jedi, Sith, the Force en cameo's. En hoewel dat ook heel leuk kan zijn, Star Wars had zonder die aspecten niet bestaan, hebben ze het voor mij met de sequel trilogy en de Obi-Wan mini serie flink verpest. The Book of Bobafett blijkt ook niet de origin story te zijn waar ik op had gehoopt. Het voelde allemaal teveel aan als een in een Star Wars thema gehulde speeltuin voor kleine kinderen. Niet serieus genoeg, te kort, geen diepgang, zeer variërend in kwaliteit, oppervlakkige verhaallijnen etc etc. Gelukkig bewijst Andor dat het ook anders kan en hopelijk zetten ze deze kwaliteit voort met nieuwe projecten al had dat natuurlijk al 100% bij Obi-Wan zo moeten zijn.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - Bluesound N130 - Topping E30-II - JBL 4309 - SVS SB-2000 - LG 77G2 - Sony 75XF9005 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

• Stukfruit
  • Niet online
Om nog wat extra fruitig tegenwicht te bieden: het is inderdaad een beetje saai, maar het is wel goed opgezet.

Alleen al het ontwerp van de set, bijvoorbeeld. Die gebouwen zijn heerlijk deprimerend. De architectuur is bijna grotesk te noemen, maar het is super in beeld gebracht.

En.... het is niet (allemaal) nep: https://comicbook.com/sta...ets-like-the-mandalorian/

[Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 01-10-2022 06:24]

Dat zit wel Schnorr.

• alienfruit

alienfruit

Een van de problemen die ik heb dat ik het lastig vind om te bepalen wanneer ze bezig zijn met de backstories en dus 'back-in-time' scenes bezig zijn. Bij de Boba Fett had je de Bacta Tank als verbinding tussen de twee. Maar hier is het gewoon hak-op-de-tak vind ik. Ik vind hierdoor stukken lastig om alles te volgen. Verder trekt het huidige verhaal mij nog niet. Ik hoop dat het veranderd

• whiner
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-06 16:26
Ik denk dat ik beter een recap van de eerste 3 episodes kan gaan kijken, want ik kom er niet doorheen zonder in slaap te vallen.

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:58
Wat een geweldige serie is dit.

Het was leuk hoor dat Obi-Wan met de bekende gezichten weer. Maar dit is wel even een niveau hoger qua verhaal, acteurs en sets.
Een veel volwassenener serie ook dan eigenlijk alle films, en dat maakt hem wel heel boeiend.
Fijn dat t eerste seizoen 12 afleveringen heeft, nog zeven te gaan in elk geval :)

• PEBKAC
Net aflevering 5 achter de rug, maar er mag van mij nu wel iets meer tempo inkomen. Deze laatste aflevering voelde wel een beetje als een filler episode. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de volgende, want nu moet er toch echt wat gaan gebeuren.

• algalid
Elk verhaal wordt uitgerokken tot 3 afleveringen dus het tempo is redelijk laag. Ik dacht dat 12 afleveringen een goede zaak zouden zijn maar denk nu dat editen richting 6 afleveringen beter zou zijn.

• Jovatov
PEBKAC schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:41:
Net aflevering 5 achter de rug, maar er mag van mij nu wel iets meer tempo inkomen. Deze laatste aflevering voelde wel een beetje als een filler episode. Ik ben nu wel heel benieuwd naar de volgende, want nu moet er toch echt wat gaan gebeuren.
Zoals ik het begrijp is de serie opgezet als vier 'arcs' van telkens drie episodes. Volgende aflevering zal dan dus het slot zijn van de huidige, met daarin de geplande aanval waar nu twee afleveringen naartoe is gewerkt.

De derde aflevering leverde ook genoeg actie en uitleg bij de eerste twee afleveringen dus ik heb wel vertrouwen dat het in aflevering zes ook het geval zal zijn :)

• raiders
Wow wat een episode. De visuals van The Eye en de opstijgende TIE’s waren zeker niet mis.

En het beste… nog 6 episodes (18 met S2) te gaan :9~

[Voor 41% gewijzigd door raiders op 13-10-2022 00:01]

• algalid
De zesde episode zat idd vol suspense en was een visuele parel.

Ik denk dat episodes 7 en 8 weer trager gaan zijn. De Senaat zal denk ik de plek zijn van politieke intriges en Saw Gerrera moet ook nog ergens verschijnen.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
6e aflevering was inderdaad epic!

• alienfruit

alienfruit

Eerste goede aflevering van Andor. Hopelijk houden ze het zo. Werd ook wel tijd.

• Whats-the-nam3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-11-2022
hotymoty schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:08:
Ik vind de Disney series van Star Wars (op Mando na) echt bedroevend qua script en storyline. Alhoewel Mando ook lazy writing to the max is, elke aflevering een gunst voor Klaas en dan weer voor Jan. Maar Andor is echt een nietszeggend en langzaam verhaal. Ik heb me echt meerdere keren afgevraagd waarom ik de aflevering af kijk. De hoofdpersoon overtuigd mij totaal niet en praat super zacht. Zijn hele verhaal vind ik niet interessant.
Ik heb dat juist met Mando en Boba gehad, super trage series. Mando wordt gemaakt door kleine joda wat mij betreft , Boba is mij nog steeds een raadsel en voegt weinig toe. Andor had weer iets omdat het voor mij super onbekend is, toch die star wars vibe heeft en vond dat er juist actie in zat. Vanaf het begin de achtervolging.

• raiders
Ik vind beide series prima en hoop dat Star Wars vooral zo doorgaat. Een serie als The Mandalorian met een adventure en cameo of the week achtige structuur. Een serie als Andor om een echt serieuze blik in het universum te geven en wat origineler te zijn met de franchise.

Een prima balans zolang de cameo shows ook maar interessant blijven. Dat miste ik een beetje bij Book of Boba of “Vader en Obi Wan dus het zal wel goed zijn” shows.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Boba en Kenobi waren 99% gewoon fanpleasing :p
Andor zet tenminste weer wat nieuws en origineels in de franchise.

• Stukfruit
  • Niet online
Wat goed is aan deze serie is dat het eigenlijk een beetje eng is. Het gedrag, het autoritaire, de constante onderdrukking...

De andere series hebben dat niet. Ze hebben wel gevechten, maar spannend is dat niet als je al weet wat de uitkomst is.

Dat zit wel Schnorr.

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09
Het leuke aan Andor is ook dat beide kanten een gezicht krijgen en niets zwart/wit is. De goederikken hebben negatieve kanten, en de slechterikken hebben ook positieve kanten.

Dat maakt het ook leuk om naar te kijken. Verder is het acteerwerk gewoon goed. En het tempo is prima wat mij betreft. Heerlijk om weg te kijken.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik had mijn bedenkingen vooraf omdat ik toch bang was dat de vibe van Rogue One gemist zou worden, maar ze hebben het goed opgepikt en ik vermaak me prima.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Van alles wat Star Wars is scoort deze serie enorm hoog bij mij. De sfeer in de serie vind ik prettig. De serie laat zowel persoonlijke als politieke problemen zien, aan beide kanten van het conflict. Niet alleen diegene die rechtstreeks onderdrukt worden leiden geen prettig leven, ook de wereld waarin de medewerkers van de Empire leven is bijzonder triest. Niemand wordt beter van de situatie en dat laat de serie duidelijk zien. Visueel vind ik de serie top. Het landschap (Schotland) is erg mooi omdat het aansluit bij de sfeer van de serie, het is geen Miami Beach zegmaar. Bix leeft in een woning wat echt classic Star wars rommel is. Buizen, onderdelen, metaal, trappen, hier en daar een droid, ik kan dat wel waarderen. Ook de relatie tussen Cassian en Bix is begrijpelijk complex, ze laten zien dat het complex is zonder er teveel op in te gaan. Ze hoeven het niet uit te leggen, want je snapt het gewoon. Andere series zien nog wel eens de noodzaak om daar op door te drammen, maar dat gebeurd hier gelukkig niet. Daar is geen tijd voor, dat is geen prioriteit en dat laten ze dus ook niet zien.

Verder blijft het Star Wars. Ik blijf genieten als ik willekeurige aliens met een slurf zie babbelen op een bankje in de laatste aflevering. Dat maakt die wereld compleet.

Tot slot valt de muziek in mijn straatje, dat maakt de serie helemaal compleet. Kortom ik ben blij verrast dat deze serie ineens opdook. Ik had geen idee dat Andor gemaakt werd.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06 15:23

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik wilde inderdaad net zeggen, mag ik aandacht vragen voor de score. Heel erg niet Star Wars, wellicht, maar wel passend. Ik kreeg er Tron vibes van. Past wel bij een setting die minder 'adventurous' is en meer 'grimey'.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:37
s0kkie schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:33:
Boba en Kenobi waren 99% gewoon fanpleasing :p
Andor zet tenminste weer wat nieuws en origineels in de franchise.
Boba Fett fan pleasing? vond het eerder fan pesten. wat was die slecht zeg.
Kenobi was een leuk tussendoortje. Benieuwd naar deze

• alienfruit

alienfruit

Erg wisselvallig deze tv serie en erg langzaam. Tot nu ‘één fatsoenlijke aflevering. Kan je beter Boba Fett opnieuw kijken

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Ik vind het persoonlijk met de week juist spannender worden, de spanning tussen de Imperials en Rebels loopt steeds meer op en ook benieuwd hoe Cassian nu gaat ontsnappen :)
Ook tof dat er een paar RO characters in zitten.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:32

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voor mij is Andor onverwacht de beste Star Wars serie tot nu toe.
En dat komt misschien omdat ze lekker de tijd nemen, en geen (geforceerde) 30 minuten episodes er doorheen rammen.
De visuals zijn om te smullen. Men gaat lekker de diepte in. Veel expositie, mooie plaatjes. Er wordt wel een gevoel van 'grand scale' opgeroepen zo.
En inderdaad volgen we karakters van beide kanten; de rebellen en het keizerreik. En alle personages hebben zo hun eigen redenen om te doen wat ze doen. Goed acteerwerk ook.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• raiders
alienfruit schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:21:
Erg wisselvallig deze tv serie en erg langzaam. Tot nu ‘één fatsoenlijke aflevering. Kan je beter Boba Fett opnieuw kijken
Klopt, dan is het niet wisselvallig maar continu niet te pruimen :+

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:23
Ik mis ook de gevechten tegen tientallen troopers die niet kunnen richten en de ene na de andere tactische blunder maken totaal niet!

De serie zet de sfeer in een dictatuur heel goed neer, aan beiden kanten. Ik had niet heel hoge verwachtingen van weer een Starwars spinoff, maar hier kijk ik graag naar.

Wel grappig dat de serie zulke gemengde reacties oproept; de een vindt het niks, de ander vindt het prachtig. Hier in huis is het 50 - 50 :P

[Voor 10% gewijzigd door Morrar op 30-10-2022 16:49]

• raiders
Ik val in herhaling maar het was weer top haha. Tof hoe ze Dedra een beetje geïntroduceerd hebben als iemand die je support en waarvan je hoopt dat het goedkomt. Om vervolgens deze aflevering even een reminder te geven wat haar baan ook alweer is.

Hoe meer ik “wen” aan de style van deze serie hoe minder langzaam ik het ook vind. Er gebeurt echt ontzettend veel in een aflevering alleen is dat niet pew-pew tegen hersenloze stormtroopers.

EDIT: eerste zin van dit verhaaltje ook voor episode 10… ONE WAY OUT!

[Voor 7% gewijzigd door raiders op 09-11-2022 11:45]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Geen Jedi Geen Blasters Geen Force powers maar 100% Starwars. Okay maybe Blasters now. Wat een dope show. Langzaam maar dat is het alleen in vergelijk met series die zo snel gaan en zulke sprongen maken dat je met meer vragen dan antwoorden zit soms en BoBf was kort, snel maar niet zo goed als Andor.

And it goes BRAAAAAPP!

• Stukfruit
  • Niet online

Lasers zijn niet nodig als je Diego Luna en Stellan Skarsgård hebt.

Dat zit wel Schnorr.

• Jovatov
Geweldige aflevering weer.

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Ik kan begrijpen dat deze serie niet voor iedereen is, maar my oh my wat ben ik al 10 afleveringen aan het genieten. Het sfeertje, het acteerwerk, de opbouw van het verhaal, het camerawerk (tot aan de gebuikte lenzen aan toe), de rust die er genomen wordt om een verhaal te vertellen en een wereld te bouwen... Ik vind het echt heel goed allemaal. Voor mij een 9/10. Een 8,5 voor de serie an sich en +0,5 omdat het Star Wars is.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
One way out _/-\o_

[Voor 26% gewijzigd door s0kkie op 10-11-2022 23:11]

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Het was inderdaad weer een prachtige aflevering.
Wat ik alleen wat vreemd vind is dat Mon zo veel moeite moet doen voor een lening terwijl Vel toch wel wat iets van die miljoenen credits zou kunnen missen. Of zou dat een cash flow probleem zijn?

• Labbers
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 12:11
I can’t swim 😭

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:27
ROFLASTC schreef op woensdag 9 november 2022 @ 20:50:
Geen Jedi Geen Blasters Geen Force powers maar 100% Starwars. Okay maybe Blasters now. Wat een dope show. Langzaam maar dat is het alleen in vergelijk met series die zo snel gaan en zulke sprongen maken dat je met meer vragen dan antwoorden zit soms en BoBf was kort, snel maar niet zo goed als Andor.
geweldige serie ga er ook echt voor zitten :)

• raiders
bluek schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:20:
Wat ik alleen wat vreemd vind is dat Mon zo veel moeite moet doen voor een lening terwijl Vel toch wel wat iets van die miljoenen credits zou kunnen missen. Of zou dat een cash flow probleem zijn?
Ja zoiets begreep ik. Ik dacht dat de Empire binnenkort senators ging screenen om te kijken waar al hun geld heen gaat. Er missen een paar miljoen credits op de rekening van Mon waardoor ze nu het papierwerk willen vervalsen om het te laten lijken op een donatie aan een goed doel of zoiets.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
bluek schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 13:20:
Hoe ik het begreep, geld is het probleem niet en dat wil hij er ook niet voor terug (hij heeft immers genoeg). Hij wil er informatie of macht voor terug, of in dit geval dat zijn zoon haar dochter leert kennen. En dat die dan eventueel trouwen.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Ik twijfelde al bij deze scène of het van episode 2 kwam maar dus toch!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

s0kkie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 09:17:
Ik twijfelde al bij deze scène of het van episode 2 kwam maar dus toch!

[Afbeelding]
Ja mooi hea. Hij heeft een winkel die easter eggs verkoopt. Ben erg benieuwd naar zijn achtergrond.

And it goes BRAAAAAPP!

• PEBKAC
Echt jammer van Andy Serkis, was echt een waardevolle toevoeging aan de serie.

Ach, misschien heeft die nog een ring overgehouden uit een vorig leven :+

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Ruim 4 afleveringen in de gevangenis maar wat waren ze nou eigenlijk aan het maken? Het was maar één ding constant :+

• algalid
s0kkie schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:48:
Ruim 4 afleveringen in de gevangenis maar wat waren ze nou eigenlijk aan het maken? Het was maar één ding constant :+
Wss een onderdeel voor de Death Star, dat haakt goed in met Rogue One.

• raiders
PEBKAC schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:32:
Echt jammer van Andy Serkis, was echt een waardevolle toevoeging aan de serie.

Ach, misschien heeft die nog een ring overgehouden uit een vorig leven :+
Of Palpatine cloned Kino voor Snoke… of verdrijven we dat stukje canon even? >:)

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Luthen Rael (Stellan Skarsgard) blijft toch wel echt een eindbaas :P
De character dat samen met Andor ontsnapt zit blijkbaar ook in Rogue One, had ik even niet door, maar wel toffe detail.

[Voor 47% gewijzigd door s0kkie op 16-11-2022 15:29]

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Deze serie... echt, waarom was Kenobi niet van dit niveau? Waarom doen ze dit niet met Book of Boba Fett. Deze productie kwaliteit en regie gecombineerd met de originele karakters en de actie die erbij hoort zou zo waanzinnig gaaf zijn. Maar gelukkig hebben we Andor. Rogue One vond ik erg goed en nu zetten ze die trend voort. Hopelijk krijgen we in het volgende seizoen wat grotere namen zoals Krennic, Palpatine en Vader ook te zien.

• raiders
Niet alleen Star Wars maar ook Marvel. Het is bijna een beetje treurig hoe basic alle Disney+ originals zijn in vergelijking met Andor. Misschien een beetje gezeik aangezien ik me prima vermaakt heb met sommige , maar de eerstvolgende series zullen denk ik flink tegenvallen.

Doe mij maar 1 serie in plaats van 3-4 per jaar als het allemaal deze kwaliteit heeft.

Als “bekender” gezicht voor seizoen 2 zou ik zelf Thrawn voorstellen. De perfecte villain zeker met deze writers. Sluit ook direct aan op de Ahsoka serie!

[Voor 42% gewijzigd door raiders op 17-11-2022 03:01]

• alienfruit

alienfruit

Blij dat deze serie bijna afgelopen is. Hopelijk komt er geen meer seizoenen want het is niet echt fantastisch. Kunnen ze beter besteden aan Boba Fett of Bad Batch. Mooi gefilmd maar wat is het toch een saaie serie. Hele gedeelte in de gevangenis was echt niks.

[Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 17-11-2022 22:31]

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
alienfruit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:30:
Blij dat deze serie bijna afgelopen is. Hopelijk komt er geen meer seizoenen want het is niet echt fantastisch. Kunnen ze beter besteden aan Boba Fett of Bad Batch. Mooi gefilmd maar wat is het toch een saaie serie. Hele gedeelte in de gevangenis was echt niks.
Later deze maand beginnen ze met seizoen 2 te filmen :p

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

alienfruit schreef op donderdag 17 november 2022 @ 22:30:
Jammer dat Andor niet is wat je ervan zou willen. Persoonlijk baal ik ervan dat dit seizoen alweer bijna afgelopen is. Naar mijn mening is er zoveel zorg en toewijding in deze serie gaan zitten dat een Book of Boba Fett aanvoelt als een uit de hand gelopen hobby project van een stel dronken studenten (overdreven gezegd). Ik zit elke woensdagavond weer opnieuw te smullen van de craftsmanship die Andor is. Toegegeven, het is een enorme slow burn en het kent weinig actie (dat moet je liggen), maar het maakt het voor mij een beetje de Breaking Bad binnen het Star Wars universum. Eindelijk hebben we een Star Wars serie waarin er écht goed geacteerd wordt, waarin er daadwerkelijk de tijd wordt genomen om een verhaal te vertellen, waarin acties consequenties hebben, waarin niet alles voorgekauwd wordt alsof de kijkers te dom zijn om zelf na te denken en waarin emoties ook echt voelbaar zijn. Maar dat zijn mijn 2 centen en daar hoef je uiteraard niet hetzelfde over te denken.

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 23:21
Ongekend hoge kwaliteit Star Wars serie.
Heeft alle kenmerken van de originele films en Rogue One.
Hoe het gefilmd is, hoe de verhalen zich ontvouwen, politiek.
Aflevering was voorbij voordat ik het door had, helaas een week wachten.

• raiders

EDIT: -episode 12 spoilers hieronder-
spoiler:
Aaargh laatste episode tot eind 2023 / begin 2024. Wat ik begreep zijn ze net begonnen met filmen voor S2 tot midden 2023.

En wat een finale was het… de opbouw naar de speech van Maarva was top. Ook hoe Mon Mothma haar man voor de bus gooit bij de ISB met beschuldigingen. Het enige wat ik niet helemaal begreep is dat Mon’s dochter dus toch uitgehuwelijkt wordt?

[Voor 73% gewijzigd door raiders op 23-11-2022 12:07]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Oef, zoveel spanning ook al is er nul onzekerheid over hoe het met Andor afloopt.

Let op, er is een after credits scene!

And to think they once said that computers would take away jobs.

• PEBKAC
Zit midden in de laatste aflevering, maar haalt die kerel nu gewoon een schoongemaakte processorkoeler uit het water? Wat 500 credits waard is :+

Die End Credit scene is de moeite waard om even te kijken, en bevestigd wat velen ook vermoeden.

Ik kan niet wachten op S2. Wat ik wel jammer vond is dat er geen X-Wings in actie kwamen ;(

[Voor 40% gewijzigd door PEBKAC op 23-11-2022 19:55]

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
IJzerlijm schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:18:
Oef, zoveel spanning ook al is er nul onzekerheid over hoe het met Andor afloopt.

Let op, er is een after credits scene!
Rogue One is hoe het met hem gaat aflopen :p

Wat een episode weer en de opbouw naar het einde toe, constant kippenvel gehad _/-\o_

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09

• alienfruit

alienfruit

Blijft een teleurstellende serie. Mag hopen dat het tot een tweede seizoen blijft. Het is mooi gefilmd maar qua tempo belabberd. Het had zo veel beter kunnen zijn. Voelt meer een standard science fictie show maar dan met een Star Wars label.

• Stukfruit
  • Niet online
alienfruit schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:21:
Blijft een teleurstellende serie. Mag hopen dat het tot een tweede seizoen blijft. Het is mooi gefilmd maar qua tempo belabberd. Het had zo veel beter kunnen zijn. Voelt meer een standard science fictie show maar dan met een Star Wars label.
Ik kijk nu bij iedere volgende Star Wars-serie uit naar jouw reactie, want wat wij ondanks de fruitige usernames leuk vinden is echt exáct het omgekeerde :D

Dat zit wel Schnorr.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:48
Ik heb deze serie met veel plezier gekeken!
En natuurlijk gisteren ook Rogue One gekeken, ik was al helemaal vergeten dat de acteur die de hoofdpersoon speelt in deze serie dezelfde is als in de film..

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13

mr_petit

opperprutser

Net S1 gebingewatched. De kwaliteit van de beelden en de setting was echt geweldig; de soundtrack ook.
Ook de verhaallijn met het uitdiepen van de personages maakt dit voor mij de beste SW serie, en het staat imo ook op een hoger niveau dan de films. Dit is duidelijk niet op kinderen gericht, terwijl dat met de films altijd toch een wat delicate balans is.

"man is not truly one, but truly two,"

• alienfruit

alienfruit

Ik blijf er bij mooie tv serie maar het geeft mij niet het Star wars gevoel

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Definiëer StarWars gevoel. Ik kan me voorstellen dat als dit in het verlengde van Jedi's, The Force en Lightsaber duels ligt, dit niet je ding is, maar voor mijn gevoel is het wel degelijk StarWars. Zeker de onderdrukking door The Empire en de paralellen die er mee te trekken zijn naar de hedendaagse maatschappij.
Zonder met een vingertje te zwaaien of een oerduidelijke social agenda te hebben trekken ze een aantal mooie paralellen.
Juist omdat de serie meer gaat over verzet, terrorisme en intelligence werk in de SW universe vind ik het heel leuk dat ze dit zo aangepakt hebben. Toen ik de eerste trailers voorbij zag komen was ik direct enthousiast over een 'James Bond/CovertOps in het SW universum'. Dat is er wellicht niet helemaal van gekomen en was wellicht ook niet de bedoeling, maar het verhaal houdt wel steek 'in the grand scheme'.
Maar, persoonlijk gevoel hierbij :)

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisterenavond afgekeken en sluit me bij de positieve geluiden aan, echt genoten van Andor!

De opbouw, rust en timing komt op mij (en zelfs mijn vrouw) perfect over. Star Wars hangt meer aan de rand van de serie dan dat het de boventoon voert en dat bevalt wel. Dat moment dat Luthen z’n spierballen laat zien is weer 100% Star Wars _/-\o_

Seizoen 2 mag sneller komen maar goed, kwaliteit heeft tijd nodig ;)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Pareltje weer:

Je weet dat je het goed hebt gedaan als TCD er mee kan leven :P

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
Wordt de serie beter na 5 afleveringen?
Vind er niks aan en slaapverwekkend, alleen maar veel gepraat.
krijg er tot nu toe ook totaal geen Starwars gevoel bij. Had er veel meer van verwacht.
Met de hoofdrolspeler kan ik ook echt geen band krijgen.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Nee het gaat niet veranderen op de manier dat jij wenst.

• Jovatov
Arjantje72 schreef op zondag 4 december 2022 @ 14:20:
Wordt de serie beter na 5 afleveringen?
Vind er niks aan en slaapverwekkend, alleen maar veel gepraat.
krijg er tot nu toe ook totaal geen Starwars gevoel bij. Had er veel meer van verwacht.
Met de hoofdrolspeler kan ik ook echt geen band krijgen.
De zesde aflevering is wel een heel spannende met ook wat actie, als je er dan toch vijf hebt gezien...

Maar daarna gaat het wel verder in hetzelfde tempo.

• Arjantje72
Nog een paar afleveringen gezien maar het is inderdaad geen serie voor mij. Ach ja, op naar een andere serie :)

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik heb nog even een gedeelte van de laatste aflevering van the book of Boba Fett gekeken...man man man, m'n tenen staan nog krom.
Wat hebben ze die serie verkwanseld zeg.

• alienfruit

alienfruit

Maar nog steeds beter dan deze serie

• Arjantje72
alienfruit schreef op woensdag 7 december 2022 @ 02:56:
Maar nog steeds beter dan deze serie
Helemaal mee eens.

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-06 09:23
Echt wat een verschil in smaak bij deze serie. Ik zit ook duidelijk in het kamp 'wat een goede serie'. Ik vond hem goed, goede character building.
Ik kan ook wel weer goed begrijpen waarom iemand het helemaal niets vindt.

[Voor 6% gewijzigd door MLPN op 07-12-2022 16:44]

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
Ik ben toch benieuwd wie dat bij Disney beslist over welk SW personage ze een serie gaan maken. Ben Kenobi en Boba Fett snap ik nog, want dat zijn fan favorites, maar ik wist niet dat Cassian Andor zoveel fans had en Rogue One wordt door veel mensen toch gezien als een nietszeggend tussendoortje.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04
Na de originele 3 films is rogue one, samen met the force awakens, het best gewaardeerd op IMDb ;)

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:21

PinusRigida

I put the p in pool.

Omwille van een aantal goeie reviews, zelfs van beruchte Disney-critics die er nogal lyrisch over waren, en natuurlijk m'n eigen benieuwdheid, toch m'n Disney+ abo geheractiveerd om Andor eens een kansje te geven (en terwijl waarschijnlijk nog eens door The Mandalorian te vliegen)...

Vanavond vang ik S1,A1 aan, ben benieuwd.

[Voor 7% gewijzigd door PinusRigida op 09-12-2022 11:17]

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:44
sewer schreef op woensdag 7 december 2022 @ 19:18:
Na de originele 3 films is rogue one, samen met the force awakens, het best gewaardeerd op IMDb ;)
Het zal best en Rogue One is idd een prima film in het SW universe, maar hoeveel mensen waren er fan van Cassian Andor? Ik heb ze niet gezien. Zou dan eerder een Jyn Erso spin off verwachten.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-06 16:03

Baseman77

We move

Rogue One vond ik al een uitstekende film, waarbij Diego Luna een prima prestatie neerzette.
Maar de serie Andor is nog beter, absoluut een aanrader en laat Disney a.u.b. deze serie als voorbeeld nemen voor de toekomstige series/films.

De vele lovende kritieken over Andor en Diego Luna zijn volkomen terecht _/-\o_
En ik weet dat smaken verschillen, maar degenen die dit niets vinden kan ik echt niet volgen. Een volwassen, donker en rauw verhaal dat zich afspeelt in het Star Wars universum, ik vind het geweldig!
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee