[NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
JDx schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:43:
[...]

Volgens mij is Bulk net zoiets als bij CPU's je Boxed en Tray hebt? Normaal gesproken betekent dat je een hele grote partij tegelijk koopt. Maar hier koop je er maar 1, misschien in gewone kartonnen doos ofzo.
In dit specifieke geval is het ook nog een 4080 niet-super. Een GPU die al circa een half jaar niet meer nieuw geleverd word.... Vrees dat ze op deze manier wat klantenretourtjes of RMA-swap's vanuit KFA2 proberen te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04
JDx schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:32:
[...]

Die retourtjes staat B-Ware bij, bulk is wat anders.

[Afbeelding]
Maar op jouw screenshot staat bulk b-ware, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
DannyXP1600 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 18:56:
[...]

Maar op jouw screenshot staat bulk b-ware, dus...
Die van 999,- niet, daar ging het om, enige 4080 onder de 1000 euro, tenminste in Europa.

Aangezien de 4080 Super sneller is dan de 4080, zullen ze ook wel moeten, niemand die nog een 4080 wil voor meer dan een Super.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:04
JDx schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 19:00:
[...]

Die van 999,- niet, daar ging het om, enige 4080 onder de 1000 euro, tenminste in Europa.

Aangezien de 4080 Super sneller is dan de 4080, zullen ze ook wel moeten, niemand die nog een 4080 wil voor meer dan een Super.
Maar das toch ook bulk staat erbij?
Of dat bedoelde je juist ook met je bulk is wat anders opmerking? Ik dacht dat je in combinatie met je screenshot wilde zeggen dat dit geen bulk kaarten zijn, maar je bedoelde dat bulk wat anders is dan gewoon een beschadigde verpakking? Want dat is zover ik weet nog altijd waar, ja. Ik denk dat ik precies bedoel wat jij bedoelt, maar dat ik het even niet snapte wat je bedoelde. Hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DannyXP1600 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:10:
[...]
Nee, dat staat niet bij de kaart van 999 euro.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
DannyXP1600 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:10:
[...]

Of dat bedoelde je juist ook met je bulk is wat anders opmerking? Ik dacht dat je in combinatie met je screenshot wilde zeggen dat dit geen bulk kaarten zijn, maar je bedoelde dat bulk wat anders is dan gewoon een beschadigde verpakking? Want dat is zover ik weet nog altijd waar, ja. Ik denk dat ik precies bedoel wat jij bedoelt, maar dat ik het even niet snapte wat je bedoelde. Hahahaha
Nee, de verpakking was beschadigd in dit geval. Dus hebben ze er een willekeurig bruin karton doosje omgedaan en hem bulk genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Bomberman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:52:
[...]

Je gaat inderdaad de niet Ti Super krijgen. Ik had hem ook besteld en heb hem alweer terug gestuurd. Toen stond er nog wel Ti bij, en overal stond een verwijzing naar een Ti Super (zoals dat partnumber inderdaad).

Volgens hen was de kaart verkeerd gelinked in hun systeem naar de niet Ti Super. Nu hebben ze op Amazon alleen de Ti in de titel weggehaald en derest niet aangepast. De fout in eerste instantie kan gebeuren, maar dit is gewoon slordig.
Ik heb inderdaad ook een gewone super gekregen en hetzelfde antwoord gekregen als jij, maar ik heb ze erop gewezen dat ik een Ti Super heb besteld en na wat heen en weer gemail heb ik uiteindelijk een Ti Super ontvangen. Dat is goede service van Azerty, ik ben er erg blij mee.
JDx schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 15:43:
[...]

Volgens mij is Bulk net zoiets als bij CPU's je Boxed en Tray hebt? Normaal gesproken betekent dat je een hele grote partij tegelijk koopt. Maar hier koop je er maar 1, misschien in gewone kartonnen doos ofzo.
Bulk is Engels voor onverpakte waren of goederen, bv honderd kabeltjes in een doos of een emmer met 10 liter mayonaise; ik denk dat je tray versie van een cpu bulk kan noemen. In het geval van deze videokaarten zijn het geen onverpakte goederen, het is geen bulk. Ware is Duits voor waar, goed of artikel, in dit geval een B-artikel, omdat de klant het terug heeft gestuurd, de doos daarom geopend is geweest of een doos die beschadigd is, tijdens transport of in het magazijn. Er zouden lichte gebruikssporen op kunnen zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door ABD op 16-04-2024 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 03:23
ABD schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 18:26:
[...]

Ik heb inderdaad ook een gewone super gekregen en hetzelfde antwoord gekregen als jij, maar ik heb ze erop gewezen dat ik een Ti Super heb besteld en na wat heen en weer gemail heb ik uiteindelijk een Ti Super ontvangen. Dat is goede service van Azerty, ik ben er erg blij mee.

[...]
Voor de prijs die je betaald had? Ik heb ze op hetzelfde gewezen en kreeg alleen de keuze 15 euro korting of een gratis retourlabel en de kaart retourneren. Voor jou goede service, voor mij niet. Vreemd.

PC Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
ABD zal wel brutaler geweest zijn, of de juiste medewerker aan de lijn gehad. Wettelijk gezien kun je in principe ook gewoon eisen dat ze een Ti Super leveren.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-05 17:14

ABD

Ludewig schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 23:09:
ABD zal wel brutaler geweest zijn, of de juiste medewerker aan de lijn gehad. Wettelijk gezien kun je in principe ook gewoon eisen dat ze een Ti Super leveren.
Ik ben niet brutaal geweest, denk ik. Ik heb duidelijk gemaakt wat ik besteld hebt. Ik heb het gesprek bewust niet over de telefoon gevoerd, want dan is het risico op ruis en irritatie te hoog, maar via de amazon berichtenservice. Daarom duurde het een tijdje, maar ik heb uiteindelijk gekregen wat ik besteld heb voor de prijs in het plaatje dat ik gepost heb.

De wettelijke 'kaart' - de conformiteitseis - heb ik niet hoeven trekken, dus daarom vond ik het netjes hoe ze het hebben afgehandeld.

Overigens ga ik van het weekend pas inbouwen, omdat ik mijn kast eerst goed stofvrij ga maken, een fan moet verplaatst worden anders past dat monster niet in de kast; die iCHill koeler is echt groot! Ik ga ook een verse install doen, dus ik ga mijn tijd nemen, dus wie weet heb ik wel een doa;) De doos is geopend geweest, folie was eraf, scheurtje in de doos, maar het zag er allemaal netjes uit.

[ Voor 9% gewijzigd door ABD op 17-04-2024 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Er zijn weer Founders Edition 4090/4080 Super kaarten beschikbaar op de Nvidia website :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:59
spone schreef op maandag 22 april 2024 @ 18:40:
Er zijn weer Founders Edition 4090/4080 Super kaarten beschikbaar op de Nvidia website :)
Die waren al sinds vorige week maandag beschikbaar :)

De 4080 Super is net weer uitverkocht.

De volgende FE-kaarten zijn nog beschikbaar:

4090
4070 Super
4060 Ti

https://store.nvidia.com/...04070~1,RTX%204060%20Ti~1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Oeh, de Asus TUF Gaming 4070 is nu in de aanbieding voor 599,- euro maar ook de ProArt, waar nog 55 euro cashback op zit, wat hem nog goedkoper maakt dan de goedkoopste Inno3D, Ventus of KFA2. Denk morgen maar een bestelling plaatsen, kom sinds je ook videos kan genereren met AI dagelijks VRAM tekort.

Wel even goed op letten dat je de OC Edition koopt als je in aanmerking wil komen voor die cashback
https://promotion.asus.com/nl/nl/24q2-proart-cashback

[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 09-05-2024 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Bij Alternate en Amazon staat er cashback bij de ProArt kaarten, maar op Megekko staat dat er niet bij, scheelt toch 55 euro op de 4070 waardoor deze goedkoper wordt dan de goedkoopste KFA2, Inno3D en Ventus.

Zou het kunnen dat zij geen geselecteerde winkel zijn of geldt zo'n cashback altijd voor een bepaald product en heeft dat niets met de webshop te maken?

klantenservice reageert al dagen niet en wil hem toch echt vandaag bestellen, alleen laatste bestellingen bij Alternate vaak retourproducten als nieuw ontvangen, zelfs een koptelefoon, bah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat is alleen voor winkels die meedoen. Megekko doet niet aan de cashback actie mee, maar aan de Dragon's Dogma 2 actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ludewig schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:03:
Dat is alleen voor winkels die meedoen. Megekko doet niet aan de cashback actie mee, maar aan de Dragon's Dogma 2 actie.
Besteld bij Alternate

Asus ProArt 4070 OC Edition 599,- euro
Cashback 55,- euro

Kom je op 544,- euro voor een triple fan Asus 4070 12GB, helemaal mooi, beste deal momenteel denk ik.

Twijfelde lang om nog te wachten, maar die rumors over de 5080 en 5090 zijn nog niet allemaal zeker, dus die 5070 komt sowieso pas in de lente van 2025.

Mocht die toch met 16GB komen dan heb ik in ieder geval de komende 12 maanden een 4070 12GB voor een spotprijs en ik kan volgens mij nog aardig wat krijgen voor de 3060 Ti.

en aangezien ik ook geld verdien met de kaart kan het sowieso wel uit, zeker voor deze prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11:19
JDx schreef op zondag 12 mei 2024 @ 17:03:
[...]

Besteld bij Alternate

Asus ProArt 4070 OC Edition 599,- euro
Cashback 55,- euro

Kom je op 544,- euro voor een triple fan Asus 4070 12GB, helemaal mooi, beste deal momenteel denk ik.

Twijfelde lang om nog te wachten, maar die rumors over de 5080 en 5090 zijn nog niet allemaal zeker, dus die 5070 komt sowieso pas in de lente van 2025.

Mocht die toch met 16GB komen dan heb ik in ieder geval de komende 12 maanden een 4070 12GB voor een spotprijs en ik kan volgens mij nog aardig wat krijgen voor de 3060 Ti.

en aangezien ik ook geld verdien met de kaart kan het sowieso wel uit, zeker voor deze prijs
Ik heb hiervoor een speculatie gedaan in het 5000 series topic: nzall in "[NVIDIA GeForce RTX 50XX] Ervaringen & Discussie". kwestie van de topic hier niet teveel te vervuilen.

kort samengevat: ik verwacht dat de 5070 Ti 16 GB VRAM zal hebben, en de 5070 12 GB, maar ook dat er opnieuw een mid gen refresh zal komen met GDDR7 chips van 24 Gbit, waardoor Nvidia kaarten kan uitbrengen met dezelfde chips maar meer VRAM. Dus die 5070 Super zal dan 18 GB VRAM hebben. Maar als je daarover wilt speculeren lieft in het andere topic.

[ Voor 4% gewijzigd door nzall op 12-05-2024 18:22 ]

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosredna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 23:04
Enig zicht op de 4080 Super FE wanneer deze weer leverbaar zal zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Degrader
Mosredna schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:49:
De 4080 Super kwam gisteren op voorraad, maar is nu alweer op.

Tip: installeer Telegram en wordt lid van channel Datenheim: https://t.me/datenheim

[ Voor 4% gewijzigd door Degrader op 16-05-2024 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Degrader
Mosredna schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 20:49:
De 4080 Super is nu beschikbaar: https://store.nvidia.com/...Super&manufacturer=NVIDIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Is er ook een BE link voor Vlaanderen? Of verdeelt Nvidia de 4080 Super FE modellen in BE niet via hun eigen website? hun Be site is in ieder geval enkel in het Frans voor zover ik kan zien...

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Ludewig schreef op zondag 12 mei 2024 @ 11:03:
Megekko is wel degelijk deelnemend verkooppunt voor de cashback :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
stylezzz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Als dat zo is, dan is het wel vreemd dat ze dat helemaal niet noemen op de productpagina. Dit is de enige actie die destijds en vandaag ook nog op de pagina van de ASUS Geforce RTX 4070 ProArt-RTX 4070-O12G staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8kKpyp-1jsPZH5r5gQgeXL1dik=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bQnq3w8M9ARNvfMbGTh9eZ8d.png?f=user_large

Maar het gaat erom dat Asus de verkoper erkent, dus het zou inderdaad moeten lukken. Ik zou zelf nog wel een screenshot/backup maken van de Asus-actie-pagina voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
stylezzz schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Was, actie liep tot gisteren, maar ik zag hem inderdaad in het dropdown menu staan bij het aanvragen van de cashback, die inmiddels op approved staat, dus zal wel binnen een paar weken komen, scheelt toch aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
JDx schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:42:
[...]

Was, actie liep tot gisteren, maar ik zag hem inderdaad in het dropdown menu staan bij het aanvragen van de cashback, die inmiddels op approved staat, dus zal wel binnen een paar weken komen, scheelt toch aardig.
Haha... ja klopt. inmiddels ten einde. Maar de cashback is meer een promotie van asus zelf natuurlijk, waar asus enkel een lijstje deelnemende resellers heeft die er verder niks mee van doen hebben. Logisch dat die daar minder ruchtbaarheid aan geven, als aan een gratis gamecode die ze mogen weggeven bij een bepaald product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
stylezzz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:11:
[...]

Haha... ja klopt. inmiddels ten einde. Maar de cashback is meer een promotie van asus zelf natuurlijk, waar asus enkel een lijstje deelnemende resellers heeft die er verder niks mee van doen hebben. Logisch dat die daar minder ruchtbaarheid aan geven, als aan een gratis gamecode die ze mogen weggeven bij een bepaald product.
Die 544,- euro heeft me wel overgehaald om hem nu direct te kopen, dus Alternate heeft er wel iets aan gehad, als die cashback ook duidelijk was aangegeven bij MeGekko had ik hem misschien besteld.

Als ik nu GPU Tracker kijk dan is de eerste triple fan 4070 gewoon weer 569,- euro en dan heb je een triple fan Gigabyte Windforce. Ben de 3060 Ti ook alweer kwijt, ging ook rete snel nog voor zo'n vorig model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:40

HugoBoss1985

Xenotech

MSI heeft een actie met Steam tegoed bij sommige RTX 4000 series kaarten.
Ik zag dat net bij Azerty voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Over Azerty gesproken: https://azerty.nl/sale/nv...list_order=Prijs+oplopend een speciale RTX kortingsweek. Misschien ook bij andere winkels, maar niet zeker.

Ik denk dat de meeste van deze kaarten tot nu toe de goedkoopste zijn van dat model. of bijna de goedkoopste. Gaat doorgaans wel maar over een paar tientjes, maar voor sommigen is dat misschien net genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nzall schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:18:
Over Azerty gesproken: https://azerty.nl/sale/nv...list_order=Prijs+oplopend een speciale RTX kortingsweek. Misschien ook bij andere winkels, maar niet zeker.

Ik denk dat de meeste van deze kaarten tot nu toe de goedkoopste zijn van dat model. of bijna de goedkoopste. Gaat doorgaans wel maar over een paar tientjes, maar voor sommigen is dat misschien net genoeg.
Azerty (soms samen met Megekko) komt al een paar dagen als goedkoopste uit de bus bij elk 40-model
https://www.gputracker.eu...28&fv_shop=193&fv_shop=67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-04 17:23
Een 4070 Super ProArt voor 539:

https://www.galaxus.nl/nl...=2705624&supplier=2705624

Levertijd wat langer maar... voor zo'n goede deal het proberen waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Laidbackninja schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:58:
Een 4070 Super ProArt voor 539:

https://www.galaxus.nl/nl...=2705624&supplier=2705624

Levertijd wat langer maar... voor zo'n goede deal het proberen waard?
Ik heb 'm doormiddel van cashback voor 544,- en hij bevalt goed, de deal is prima, de webshop wat vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
JDx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Ik heb 'm doormiddel van cashback voor 544,- en hij bevalt goed, de deal is prima, de webshop wat vaag.
Dit is de Super, jij had de normale 4070 ProArt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
https://tweakers.net/shopreview/11274/galaxus/shopreviews/ Tweakers shop reviews. Andere trustsites zeggen ook dat de webshop wisselvallig is: sommigen hebben geen enkel probleem gehad, anderen hebben hun bestelling nooit ontvangen of de verkeerde bestelling ontvangen en soms zelfs problemen gehad met de klantendienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Laidbackninja schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Dit is de Super, jij had de normale 4070 ProArt, toch?
Oh ja ik zie het, maar zou het wel even goed uitzoeken, zie allerlei talen door elkaar op de site en voor elk land in de omgeving hebben ze een andere site gemaakt.

Een 4070 Super voor 539,- is absurd laag. Daar zou je 10 van kunnen bestellen en voor 100 euro meer in Nederland verkopen.

Ook staat er: "Specificaties kunnen niet-geverifieerde machinevertalingen bevatten." wat is dat voor raars.

En de was 579,- was zelfs al extreem goedkoop. Goedkoper dan de huidige prijs van de 4070 non-super.

[ Voor 27% gewijzigd door JDx op 28-05-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
JDx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:17:
[...]

Oh ja ik zie het, maar zou het wel even goed uitzoeken, zie allerlei talen door elkaar op de site en voor elk land in de omgeving hebben ze een andere site gemaakt.

Een 4070 Super voor 539,- is absurd laag. Daar zou je 10 van kunnen bestellen en voor 100 euro meer in Nederland verkopen.

Ook staat er: "Specificaties kunnen niet-geverifieerde machinevertalingen bevatten." wat is dat voor raars.
Nouja, ik heb er maar gewoon eentje voor mezelf besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Laidbackninja schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Ik hoop dat het klopt, de 90YV0KC5-M0NA00 is wel een 4070 Super, alleen kost die overal 759 ipv 579.

https://www.galaxus.nl/nl...12-gb-videokaart-42687285
Hier hebben ze hem nog eens staan voor 882, alleen mist er een letter.

Maar als je met CC hebt betaald en niet vooruit, dan is het de gok waard als het lukt.

[ Voor 31% gewijzigd door JDx op 28-05-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Hier staat de 4070 non-super voor 700 euro
https://www.galaxus.nl/nl...12-gb-videokaart-37283367

En een stroomverbruik van 650 Watt, ik vertrouw die shop toch niet echt, zit volgens de vacatures in Krefeld.

https://de.trustpilot.com/review/galaxus.de

Enorm veel recente reviews met 1 ster en ertussen wat met 5 sterren.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vA4gTPQ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yS5OWxm.png

[ Voor 31% gewijzigd door JDx op 28-05-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik hoop dat je achteraf betaald hebt en geen 4070 non-super krijgt die je retour moet doen. Al is dan 539 nog prima, maar niet de deal die je hoopte

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LNhT7v6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nzall schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:17:
https://tweakers.net/shopreview/11274/galaxus/shopreviews/ Tweakers shop reviews. Andere trustsites zeggen ook dat de webshop wisselvallig is: sommigen hebben geen enkel probleem gehad, anderen hebben hun bestelling nooit ontvangen of de verkeerde bestelling ontvangen en soms zelfs problemen gehad met de klantendienst.
Ik had over dit bericht heen gelezen, of was aan het schrijven toen jij deze postte. Maar ik weet inmiddels bijna zeker dat dit niet goed komt. Maar blijkbaar heeft ninja hem na enkele minuten toch besteld zonder onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
Ik heb op 4 Jan. jl. mijn Ryzen5 7500F ( CPU ) besteld bij Galaxus deze was keurig op tijd bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:40:
Ik heb op 4 Jan. jl. mijn Ryzen5 7500F ( CPU ) besteld bij Galaxus deze was keurig op tijd bij mij.
Nou dan is er nog enige hoop :)

Was dat ook absurd goedkoop dat je hem daar hebt besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:02
JDx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:47:
[...]

Nou dan is er nog enige hoop :)

Was dat ook absurd goedkoop dat je hem daar hebt besteld?
Nee zij waren TOEN met €179 domweg het goedkoopst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Heel veel moderne webshops doen half aan dropshippen, waar ze zelf geen voorraad hebben, maar dingen pas bestellen bij de leverancier als ze zelf een order hebben. Daarbij cancellen ze de order vaak als de distributeur de prijzen (te veel) omhoog gooit tussen het moment van de bestelling bij de winkel en het doorzetten van de bestelling naar de distributeur. Hoe lager de marges, hoe sneller ze de bestelling zullen cancellen.

Overigens is dit illegaal, maar de bedrijven komen er vaak mee weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Ludewig op 28-05-2024 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ludewig schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:47:
Heel veel moderne webshops doen half aan dropshippen, waar ze zelf geen voorraad hebben, maar dingen pas bestellen bij de leverancier als ze zelf een order hebben. Daarbij cancellen ze de order vaak als de distributeur de prijzen (te veel) omhoog gooit tussen het moment van de bestelling bij de winkel en het doorzetten van de bestelling naar de distributeur. Hoe lager de marges, hoe sneller ze de bestelling zullen cancellen.

Overigens is dit illegaal, maar de bedrijven komen er vaak mee weg.
Als je op zijn link klikt staat er nu ook 733,76EUR en niet meer 539. Ook is levertijd pas tussen 6 en 20 juni en niet meer tussen 1 en 6 juni.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-05 21:06
Laidbackninja schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Hier is een gezegde voor. Iets met als het te goed lijkt om waar te zijn ofzo. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:51
nzall schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 10:17:
Ik heb ooit 1 ding via Galaxus besteld.
Werd getriggerd door een prijsverlaging met een prijsalert van Tweakers die ik had ingesteld.
Direct besteld.
Maar de levertijd van 1 week werd uiteindelijk 6 weken.
1 dag na het bestellen, was de prijs alweer omhoog.
Bij mij is het wel goed gegaan, maar wel erg vaag.
Ik zou daar niet meer bestellen.
Liever iets meer betalen voor wat meer zekerheid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
JDx schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:01:
[...]

Als je op zijn link klikt staat er nu ook 733,76EUR en niet meer 539. Ook is levertijd pas tussen 6 en 20 juni en niet meer tussen 1 en 6 juni.
Link was overigens afkomstig uit de pricewatch, waar hij nog op 539 staat. Lijkt dus eerder op een prijsfout van Galaxus? Anyway, bestelling is al gedaan, en bij status staat de levertijd nog tussen 1 en 6 juni. We zullen het zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
RTX 4080 Super gets a price cut
https://videocardz.com/ne...-is-now-available-for-969

Nu vanaf $969,- weet niet wat dat voor Europa gaat betekenen, hier kan je ze ook al krijgen voor 1069,- euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

JDx schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 08:41:
RTX 4080 Super gets a price cut
https://videocardz.com/ne...-is-now-available-for-969

Nu vanaf $969,- weet niet wat dat voor Europa gaat betekenen, hier kan je ze ook al krijgen voor 1069,- euro.
De PNY is een tijdje €999,- geweest bij Amazon en SiComputers.

Ik zou nu gewoon wachten op de nieuwe/komende AMD of Nvidia kaarten want alles wat je nu koopt is binnenkort een stuk minder waard op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
HugoBoss1985 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:34:
[...]

De PNY is een tijdje €999,- geweest bij Amazon en SiComputers.

Ik zou nu gewoon wachten op de nieuwe/komende AMD of Nvidia kaarten want alles wat je nu koopt is binnenkort een stuk minder waard op V&A.
Je koopt een kaart toch niet voor de V&A en heb een 2,5 jaar oude 3060 Ti net nog verkocht voor 100 euro minder dan een 4060 Ti. Dus dat valt wel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Ik zou nu inderdaad geen nieuwe GPU kopen. Volgende week is Computex en kondigen AMD, Nvidia en misschien zelfs Intel hun nieuwe kaarten aan volgens de geruchten;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

nzall schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 10:05:
Ik zou nu inderdaad geen nieuwe GPU kopen. Volgende week is Computex en kondigen AMD, Nvidia en misschien zelfs Intel hun nieuwe kaarten aan volgens de geruchten;
Dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
En dan duurt het nog een jaar voordat er een 5070 uit komt. Krijg dan vast nog wel 400 voor de 4070, mocht ik dat al nodig zijn, verwacht het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Het is onwaarschijnlijk dat AMD and Nvidia daar hun kaarten presenteren. Computex is al een tijd niet de plek waar dit gebeurd. Daarnaast geeft Nvidia en vaak ook AMD hints op hun social media als er wat komt en ze zijn nu stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamperke
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 23:36
De Asus ProArt 4070 Super staat ondertussen opnieuw aan 529 op Galaxus...
https://www.galaxus.be/nl...12-gb-videokaart-42687287

Ik heb er eergisteren al eentje besteld aan 539, maar veel beweging zit er nog niet in mijn order. Levering tussen 01/06 en 04/06 (zoals aangegeven toen ik bestelde).
Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Pamperke schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 08:40:
De Asus ProArt 4070 Super staat ondertussen opnieuw aan 529 op Galaxus...
https://www.galaxus.be/nl...12-gb-videokaart-42687287

Ik heb er eergisteren al eentje besteld aan 539, maar veel beweging zit er nog niet in mijn order. Levering tussen 01/06 en 04/06 (zoals aangegeven toen ik bestelde).
Ik ben benieuwd....
Ik krijg nu constant banners van die site overal, strondvervelend :+

Ben benieuwd hoe het afloopt met die "te mooi om waar te zijn" orders hier.

Overigens heeft Azerty weer green week
https://azerty.nl/sale/nv...reenweek_970x250_mei_2024

Vooral de Gigabyte Gaming 4070 Super voor 669,- lijkt wel een interessante deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Twee nieuwe revies van de DE site

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/14ciHG2l.png

Als het al eerder is gebeurd, waarom bestel je daar dan nog een keer :+

En van de BE site

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LhehaARl.png

Misschien moet Tweakers ook eens onderzoek doen of deze wel in de pricewatch moet blijven.

[ Voor 38% gewijzigd door JDx op 30-05-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
JDx schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Ik krijg nu constant banners van die site overal, strondvervelend :+

Overigens heeft Azerty weer green week
https://azerty.nl/sale/nv...reenweek_970x250_mei_2024

Vooral de Gigabyte Gaming 4070 Super voor 669,- lijkt wel een interessante deal.
669 EUR lijkt me vrij duur als je ziet dat er bij andere winkels zoals MeGekko kaarten voor 40-50 EUR goedkoper staan aangeduid. Zijn dan wel doorgaans dual fan modellen, maar er staan ook een paar triple fan modellen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nzall schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:40:
[...]

669 EUR lijkt me vrij duur als je ziet dat er bij andere winkels zoals MeGekko kaarten voor 40-50 EUR goedkoper staan aangeduid. Zijn dan wel doorgaans dual fan modellen, maar er staan ook een paar triple fan modellen tussen.
De Gigabyte Gaming is een van de betere en triple fan, je hebt altijd goedkopere natuurlijk.

Maar voor deze is het wel een prima deal volgens mij. Voor minder heb je alleen een KFA of GB Windforce.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

JDx schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 09:42:
[...]

Je koopt een kaart toch niet voor de V&A en heb een 2,5 jaar oude 3060 Ti net nog verkocht voor 100 euro minder dan een 4060 Ti. Dus dat valt wel mee.
Afschrijving is een factor waarmee je rekening kan houden. Niet iets kopen als je weet dat de waarde binnen een jaar halveert.

Mijn 6800XT is een jaar geleden op 549 euro gekocht en op dit performance niveau kan je nu een nieuwe 7800XT voor 519 euro kopen.

In V&A vragen ze 400 euro voor 6800XT en dat is ietsje meer dan mijn default bod op iets dat niet snel verouderd (bv gereedschap) en niet afgetrapt (ziet nog vrij nieuw eruit, geen zwaar leven gehad,...) is: 70% nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
rapture schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:37:
[...]

Afschrijving is een factor waarmee je rekening kan houden. Niet iets kopen als je weet dat de waarde binnen een jaar halveert.

Mijn 6800XT is een jaar geleden op 549 euro gekocht en op dit performance niveau kan je nu een nieuwe 7800XT voor 519 euro kopen.

In V&A vragen ze 400 euro voor 6800XT en dat is ietsje meer dan mijn default bod op iets dat niet snel verouderd (bv gereedschap) en niet afgetrapt (ziet nog vrij nieuw eruit, geen zwaar leven gehad,...) is: 70% nieuwprijs.
Als je nu een 4060 Ti koopt voor 369,- euro is die echt niet binnen een jaar 185 euro :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
JDx schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 09:24:
[...]

Update: levering kwam niet. Ik stuurde een verzoek om opheldering. Kreeg te horen dat het product toch niet op voorraad bleek bij de leverancier en dat ze de bestelling zouden annuleren. Dat was afgelopen vrijdag. Vandaag stond mijn geld weer op mijn rekening.

Geen prijsfout dus (??) maar naar eigen zeggen een leverancier die blijkbaar niet goed voorraad kan doorgeven.

Tja. Was de poging waard. Geld wel gewoon teruggekregen zonder aandringen of gedoe.

Maar ik bestel hier dus nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Hun smoes is overduidelijk onzin, want er zijn er volgens henzelf meer dan 10 op voorraad bij de leverancier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jbh_lfb2PQ-WLRgYSi91s8-4QUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hNPuB5kj7eZqUdqm7DFA58Od.png?f=fotoalbum_large

Je hebt het wettelijke recht op compensatie, namelijk het prijsverschil tussen de prijs die zij aanboden en de prijs als je het ergens anders koopt. Zeker aangezien je er nooit meer wat gaat bestellen kun je in elk geval de eis stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:26
Ik heb ook de 4070 super besteld. De levering zou gisteren zijn. De leveringsstatus was op de pagina van galaxus gewijzigd naar leveringsdatum onbekend, dus ik heb een vriendelijk bericht gestuur met de vraag wat de status nu is. Vandaag kreeg ik een mail dat de leverancier aangegeven heeft dat de levering naar galaxus vertraagd is naar 12 juni. Daarna zullen ze de kaart opsturen.

Ik heb geen haast en de videokaart is besteld met mijn creditcard, dus ik ben benieuwd hoe dit zich ontvouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
Dat is wel grappig. Bij mij hebben ze dus de bestelling geannuleerd en mijn geld teruggestort, omdat het product 'uitverkocht' was. Toen heb ik bezwaar gemaakt naar aanleiding van Ludewig's post hierboven. Als antwoord daarop kreeg ik te horen dat het ging om een "obvious pricing error" en dat ze nooit van plan waren om voor die prijs te leveren, omdat de verkoopprijs onder de inkoopprijs zou liggen. Als goedmakertje boden ze me 50 EUR korting aan op mijn volgende koop.

Dat vond ik een oké oplossing (beter dan niets). Communicatie vanuit hun kant is trouwens wel altijd netjes en beleefd. Ik heb nu dus maar Final Fantasy Rebirth besteld voor 58 euro. De toezegging is dat ik dus 50 euro daarvan retour krijg. Ik zal straks ook alles wel in een shop review plaatsen hier op Tweakers, omdat er dus best veel te zeggen valt over Galaxus.

Maar dus géén 4070 super voor 539 (of 529).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Nou ja, of het grappig is dat ze tegen je liegen is natuurlijk de vraag.

Alles wijst erop dat ze een beperkt aantal kaarten konden kopen tegen de laagste prijs en vermoedelijk wat verrast waren door de grote vraag. Dus een deel hebben ze dan uitgeleverd en tegen de rest van de kopers hebben ze lopen liegen over 'geen voorraad bij de leverancier' en 'overduidelijke prijsfout,' om zo de koop illegaal ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
Tja... de prijs was zodanig laag dat ik "prijsfout" wel kan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Volgens mij valt dit wel binnen bandbreedte die zou kunnen en dan is het geen overduidelijke prijsfout, wat het wettelijke criterium af. Aangezien ze blijkbaar ook kaarten gewoon hebben uitgeleverd, is het voor bepaalde klanten geen prijsfout geweest.

Ze hebben dus bij drie verschillende klanten drie verschillende verhalen opgehangen, wat ik niet zie als eerlijk zaken doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pamperke
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 23:36
De uitleg van "obvious pricing error" houdt geen steek want de kaart stond eerst aan 539, dan weer de normale prijs (789 ofziets) en dan enkele dagen later opnieuw aan 529. 2 pricing errors voor 't zelfde item op enkele dagen tijd lijkt me wel straf. Ze hebben zich gewoon laten verrassen door de grote vraag vermoed ik.

Ik heb zelf mijn order geannuleerd nadat de leverdatum opgeschoven werd naar midden augustus. Vrijdag geannuleerd en maandag stond het reeds betaalde bedrag gewoon weer netjes op mijn rekening. Dus in dat opzicht wel correct en voor mij dus ook geen reden om galaxus nooit meer te overwegen bij een aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acteonis
Inmiddels is de bestelling geannuleerd door galaxus. Ze geven in een mail aan dat het product verkeerd gekoppeld stond in hun systeem. Ze hebben aangeboden om het bedrag plus vijftig euro terug te storten. Ik had liever de kaart gehad, maar tien procent rendement in twee weken haal ik zelfs met beleggen niet. Dus ben ik akkoord gegaan.

Het bedrag stond de volgende dag alweer op mijn rekening, dus wat dat betreft doen ze het netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Moest je zelf vragen om die 50 euro of kwamen ze daar zelf mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acteonis
In de mail waarmee de bestelling werd geannuleerd stelden zij zelf meteen de geld terug plus €50 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Dat is dan wel netjes van hen. Natuurlijk is het niet genoeg om een 4070 Super aan hun normale prijs te kopen, maar wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Dat zorgt er inderdaad voor dat mijn mening over Galaxus wat verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidbackninja
Ook hier netjes afgewikkeld met Galaxus. FF7Rebirth voor 58 euro binnen, met 50 euro korting als goedmakertje voor de 4070S. Niet slecht.

Ondertussen de Gigabyte 4070 Super OC Eagle gekocht voor 655, daar zit 30 euro Steam tegoed bij. Verbazend klein kaartje - kleiner en lichter dan mijn Asus Dual 6700XT. Drie kleine fans die zelfs onder zware belasting niet hoorbaar zijn over mijn case fans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ben zelf niet meer op zoek, denk sowieso niet veel meer, hoe dichter de 50-serie bij komt, hoe minder mensen zoeken waarschijnlijk. Maar het lijkt de huizenmarkt wel zeg, het zit echt helemaal vast, kan geen tientje af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Misschien dat Prime Day nog iets brengt? Maar betwijfel het eerlijk gezegd.

Ik ga deze generatie sowieso niets meer kopen. En de 5000 serie waarschijnlijk ook niet. Als Nvidia daadwerkelijk gaat terugkeren naar elk jaar een nieuwe series, dan ga ik waarschijnlijk bij de 6000 series pas opnieuw kopen. Hopelijk kan ik tegen dan een X070 series kopen met 16+ GB VRAM voor rond de 500-600 EUR.

maar de huidige generatie lijkt me inderdaad ook vastgegroeid. Ik hou al maanden de prijzen in de gaten, en echt het enige dat er is geweest is dat Alternate voor een paar weken een 4070 Ti Super had voor 20 EUR goedkoper dan normaal...

[ Voor 23% gewijzigd door nzall op 12-07-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:50
Ik ga de 5000 serie van nVidia overslaan, omdat ik hier een RTX 4090 als videokaart heb en dit is voor de komende jaren meer dan genoeg en hij is nog steeds erg snelle kaart. Ik heb al €1.869,- betaald voor mijn 4090 en het verschil is gewoon te klein verwacht ik naar de 5090. Ik speel op 4K met 144Hz paneel op een 32-inch.

Oke, tweedehands verkoop een 4090 nog erg goed verwacht ik, maar toch heb ik besloten om de nieuwe generatie over te slaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Van der Berg op 12-07-2024 13:30 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Van der Berg schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:28:
Ik ga de 5000 serie van nVidia overslaan, omdat ik hier een RTX 4090 als videokaart heb en dit is voor de komende jaren meer dan genoeg en hij is nog steeds erg snelle kaart. Ik heb al €1.869,- betaald voor mijn 4090 en het verschil is gewoon te klein verwacht ik naar de 5090. Ik speel op 4K met 144Hz paneel op een 32-inch.

Oke, tweedehands verkoop een 4090 nog erg goed verwacht ik, maar toch heb ik besloten om de nieuwe generatie over te slaan.
Het verschil zal wel te merken zijn, maar je hebt al een beest van een kaart. Mooie is dat als je al een 40-serie hebt inmiddels je geen kat in de zak hebt gekocht die nu ineens niks meer waard is.

De goedkoopste 4090 begint nog rond de 1800 euro. Oh nee een Zotac bij bol voor 1729 sinds 31 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
JDx schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:33:
[...]

Het verschil zal wel te merken zijn, maar je hebt al een beest van een kaart. Mooie is dat als je al een 40-serie hebt inmiddels je geen kat in de zak hebt gekocht die nu ineens niks meer waard is.

De goedkoopste 4090 begint nog rond de 1800 euro. Oh nee een Zotac bij bol voor 1729 sinds 31 minuten.
Een daling van €140 sinds 5 mei 2023 dat ik mijn 4090 in gebruik nam. Wat verwacht jij dat ik nog kan verwachten op mijn huidige 4090 tweedehands?

Ik heb de Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC

[ Voor 4% gewijzigd door Van der Berg op 12-07-2024 13:41 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Van der Berg schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:40:
[...]

Een daling van €140 sinds 5 mei 2023 dat ik mijn 4090 in gebruik nam. Wat verwacht jij dat ik nog kan verwachten op mijn huidige 4090 tweedehands?

Ik heb de Gigabyte GeForce RTX 4090, 24GB, Gaming OC
Dat specifieke model staat momenteel niet tweedehands aangeboden op V&A, maar andere 4090 kaarten staan voor tussen de 1600-1700 EUR aangeboden.

Ik moet hier wel de kanttekening bij maken dat dit zo dicht ligt bij de prijs van een nieuwe kaart, met garantie en ondersteuning, dat ik denk dat de meeste mensen die 4090 willen kopen waarschijnlijk meteen voor de nieuwe zullen opteren. Als ze nu nog een nieuwe 4090 willen kopen, want binnen een paar maanden komt de 5090 er waarschijnlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:28:
betaald voor mijn 4090 en het verschil is gewoon te klein verwacht ik naar de 5090. Ik speel op 4K met 144Hz paneel op een 32-inch.
Mijn verwachting is juist een stevige verbetering. Gezien de resultaten van geheugenoverkloks bij de 4090, verwacht ik alleen al van het snellere GDDR7 zo'n 18% verbetering. En dan heb ik de extra bus nog niet meegerekend. En dan heb je nog de geruchten van hogere kloks en potentiële architectuurverbeteringen.

Aan de andere kant heb je buiten VR, AI, 3D rendering, e.d. weinig use cases voor zoveel kracht, ook omdat je in games al snel CPU limited zult worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
De huidige prijzen van de 4090 en waarschijnlijk ook de 5090 zijn zo absurd hoog dat je voor minder geld een volledige 4K PC kunt kopen met een 4070 Ti Super en een 7600X of equivalent van Intel. En dan gebruik ik nog de PCPP preset en probeer ik niet zelf iets samen te stellen via een Tweakers Wishlist, want ik denk dat er dan nog net het budget zou in gezeten hebben voor een 7800X3D...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@nzall

Het is wat mij betreft niet aan ons om te bepalen wat voor budget anderen mogen hebben voor een videokaart/PC, ook omdat er zoveel verschillende use cases, en zoveel verschillende voorkeuren zijn.

Ik vindt het vooral relevant wat absolute prestaties en de prijs/prestatieverhouding is, voor bepaalde toepassingen, en dan kunnen mensen zelf bepalen of het ze waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Dat de prijzen van de 40-serie niet verder zakken

4070 -> 549
4070 Super -> 619
4070 Ti Super -> 849
4080 Super -> 1069
4090 -> 1799 (behalve toevallig nu even 1 van 1729)

Doet alleen maar vermoeden dat de 50-serie nog weer duurder zal gaan worden, dat denk ik sowieso wel, want zoals @Ludewig zegt, zijn de bekende specs erg goed en zijn er geruchten over nog meer.

ben erg blij met de 4070 en blij dat ik niet langer mee heb gewacht, upgraden pas bij betaalbare (voor mij) 16+ GB kaart

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 12-07-2024 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
@Ludewig

Natuurlijk, en dat was ook niet wat ik probeerde te zeggen. Als iemand vindt dat een 4090 voor hem de beste optie zou zijn om zijn geld aan uit te geven, dan is het niet mijn taak om te zeggen "neen, je gaat in de plaats een volledige PC kopen met een 4070 Ti Super of een 4080 Super". Als iemand een budget heeft van meer dan pakweg 2700 EUR voor een PC en dat ook effectief wilt uitgeven, dan ga ik niet proberen om dat budget naar beneden te onderhandelen omdat ik vind dat de 4090 overdreven duur is. Ik zou misschien wel even polsen wat voor games hij speelt en en welke resolutie en framerate hij beoogt, en dan mijn eigen mening delen als ik vind dat hij een ogenschijnlijk vreemde keuze maakt, maar ik kan en zal niet afdwingen dat hij minder geld uitgeeft.

Ik wilde alleen een punt maken over de dusdanige staat van de huidige computerhardwaremarkt dat de prijs van een absolute topkaart volstaat voor een volledige PC te bouwen waarmee 99% van de PC gamers heel blij zou zijn. Meer niet. Zoals ik elders al heb aangegeven ben ik pas van plan om ten vroegste in 2026 mijn 4070 te vervangen door een 6000 model, waarvoor ik nu al budget opzij aan het leggen ben. Net zoals ik nu ook al budget opzij aan het leggen ben voor in 2025 mijn 12700 te vervangen door een 9800X3D. Ik vind dat die beide budgetteringsacties zinvoller zijn voor mij om in de games die ik het meeste speel een hogere framerate te halen dan om nu een equivalent bedrag uit te geven aan een 4090 die waarschijnlijk niet in mijn case past en die in de games die ik speel waarschijnlijk ook wel gebottlenecked zal zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@JDx

Nvidia probeert de prijzen stabiel te houden en verlaagt normaliter de prijzen alleen bij de release van een refresh of een nieuwe generatie. Bij de 20-serie waren de prijzen bijvoorbeeld stabiel tot vlak voor de release van de 30-serie, toen ze een flinke korting gaven op de laatste kaarten die ze nog hadden. Desondanks waren die prijzen van de 30-serie initieel prima (totdat de miningboom zorgde voor tekorten).

Dat de prijzen van Nvidia een tijd niet stabiel waren, kwam vooral door de chaos van de afgelopen jaren. Dus ik zou niet op basis van de huidige stabiele prijzen concluderen dat ze de prijzen van de volgende generatie gaan verhogen, maar dat de chaos zo'n beetje over is, en ze de situatie weer onder controle hebben.

De verdere discussie over de 50-serie heb ik in het topic van die serie geplaatst.

[ Voor 5% gewijzigd door Ludewig op 12-07-2024 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Ik verwacht dat de 5090 de prijzen van de 4090 gaan overnemen. Zo verwacht ik €1.880 voor de goedkoopste kaarten tot over de €2000 tot €2800. Ik verwacht ook dat nVidia de 4090 uit markt zal halen en dit geldt ook voor de 4080 Super naar de 5080. nVidia zal de 4000 generatie end of life noemen

[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 12-07-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Nu ook zonder cashback te krijgen voor 550 euro, de Asus ProArt 4070, bevalt erg goed!
https://www.notebooksbill..._cc8=httpswwwgputrackereu

- uitverocht, had ook niet anders verwacht -

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 15-07-2024 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Iemand ervaring met Notebooksbilleger? Ze hebben een 4080S die ik wil echter leverbaar binnen 2 tot 4 dagen. Vraag me af hoe zeker dat is bij hun aangezien ik aanneem dat je bij bestellen wel al moet betalen

[ Voor 18% gewijzigd door NosferatuX op 16-07-2024 11:26 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Ik heb geen directe ervaring met hen gezien ik in BE woon, maar NBB is de grootste handelaar in computeronderdelen van Duitsland. Zijn qua betrouwbaarheid vergelijkbaar met pakweg wat BestBuy of MicroCenter is in de VS. Zeker geen AliExpress of Temu toestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
NosferatuX schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 11:25:
Iemand ervaring met Notebooksbilleger? Ze hebben een 4080S die ik wil echter leverbaar binnen 2 tot 4 dagen. Vraag me af hoe zeker dat is bij hun aangezien ik aanneem dat je bij bestellen wel al moet betalen
Betrouwbaarste buitenlandse webshop die ik ken, maar zou er alleen bestellen als het meer dan zeg maar 25-50 euro scheelt op een prijs van 1000+ euro. Gewoon vanwege garantie, retour en gemak.

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 16-07-2024 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
JDx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:29:
[...]

Betrouwbaarste buitenlandse webshop die ik ken, maar zou er alleen bestellen als het meer dan zeg maar 25-50 euro scheelt op een prijs van 1000+ euro. Gewoon vanwege garantie, retour en gemak.
Scheelt behoorlijk maar blijkbaar nemen ze geen Nederlandse klanten meer aan. Als ik een account aanmaak en mijn adres wil toevoegen verspringt Nederland steeds naar Duitsland. Kan alleen duitse adressen opslaan. Vreemd

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
NosferatuX schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Scheelt behoorlijk maar blijkbaar nemen ze geen Nederlandse klanten meer aan. Als ik een account aanmaak en mijn adres wil toevoegen verspringt Nederland steeds naar Duitsland. Kan alleen duitse adressen opslaan. Vreemd
Andere browser? Zie geen reden waarom ze dat zouden doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
JDx schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:53:
[...]

Andere browser? Zie geen reden waarom ze dat zouden doen.
Twee chrome en nog een andere geprobeerd, beide op mijn mobiel. Kan nu even niet op mijn PC proberen dus doe dat later 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
NosferatuX schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:48:
[...]

Zit je op de Nederlandse versie van hun site? Ze hebben een tijdje terug een apart domein aangemaakt voor Nederlandse klanten denk ik. https://nl.nbb.com/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Degrader
nzall schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:51:
[...]

Zit je op de Nederlandse versie van hun site? Ze hebben een tijdje terug een apart domein aangemaakt voor Nederlandse klanten denk ik. https://nl.nbb.com/nl/
Klopt, alleen let op dat ze niet altijd dezelfde (lage) prijzen als de Duitse site hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
nzall schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 13:51:
[...]

Nope maar zou niet het probleem moeten zijn. Denk dat ze die misschien aangemaakt hadden met aanpassing van BTW. Duitsland had een afwijkend BTW tarief.

Maar er is gewoon iets mis met hun website. Bij aanmaken van adres kan je gewoon in een pulldown menu landen kiezen maar alles wat je kiest springt automatisch terug naar Duitsland. Heb ze zelfs gecontacteerd maat ze begrijpen het niet. Ondertussen was de levertijd ook van 2-5 dagen naar 5-10 dagen gegaan dus blijkbaar hebben meer mensen die gpu gekocht.

Heb nu een kaart ergens anders gekocht 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
NosferatuX schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:58:
[...]

Twee chrome en nog een andere geprobeerd, beide op mijn mobiel. Kan nu even niet op mijn PC proberen dus doe dat later 👍🏼
Inmiddels ook op desktop geprobeerd, zelfde probleem. Stom gedoe. Heb nu elders maar wat gekocht

Pagina: 1 ... 43 ... 45 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord