[NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flee_
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-02-2024
MasterXL6 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:57:
Nice, ik heb nu al "winst" 8)

(ik weet het, megekko had em goedkoper maar was te laat, en op belgisch grondgebied betaal je altijd meer)

[Afbeelding]
Nog nooit eerder gehoord van de ProArt variant. Hoe is die voor gaming etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Flee_ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Slaat bijna alleen op het design, geen RGB of gaming looks.
Is ook de kleinste 4080 super op dit moment (en denk niet dat dat snel gaat veranderen)
Als ik de reviews van de niet super variant mag geloven, loopt hij iets warmer door het dunnere koelblok.
We zullen zien wat het geeft, ik kom van het EVGA kamp dus loop nu wat verloren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -GJ-
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 24-02-2024
Flee_ schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:59:
[...]

Het is een kaart die zoals de naam doet vermoeden meer gemaakt is voor vormgeving, maar ook prima geschikt is voor gaming. Hij is iets kleiner en daardoor zit er minder grote koeling op waardoor hij ietsje warmer kan worden dan een gigantische gamingkaart, maar dit schijnt (afgaande op de gewone 40-serie ProArt-kaarten) verwaarloosbaar te zijn en qua performance is het nagenoeg gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
Nu is het eigenlijk alleen nog maar spannend wat dit gaat doen met de kaarten onder de 4080 en of het blijft bij de belofte dat er AIB kaarten beschikbaar komen bij de release, maar daarna nooit meer.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Bij Alternate zijn ze allemaal uitverkocht op die rare Frostbite na.

Azerty ook veeeeel niet meer op voorraad. Megekko heeft alleen de PNY en Windforce V2 nog.

Dit model is denk ik het grootste succes van alle Supers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:18
JDx schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:46:
Bij Alternate zijn ze allemaal uitverkocht op die rare Frostbite na.

Azerty ook veeeeel niet meer op voorraad. Megekko heeft alleen de PNY en Windforce V2 nog.

Dit model is denk ik het grootste succes van alle Supers.
Het is inderdaad wel erg snel gegaan, de meest gangbare merken waren al binnen 10 minuten uitverkocht. Eigenlijk idioot dat er zo'n run is op deze kaarten, het is niet dat ze voor een appel en een ei te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
Waarschijnlijk hadden deze kopers, net zoals ik, anders eerder al een 4080 gekocht. Gewoon uitgestelde aankopen lijkt mij.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
JeroenTheStig schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:09:
[...]

Het is inderdaad wel erg snel gegaan, de meest gangbare merken waren al binnen 10 minuten uitverkocht. Eigenlijk idioot dat er zo'n run is op deze kaarten, het is niet dat ze voor een appel en een ei te koop zijn.
Dat zei ik ook nog tegen een vriend vandaag, zijn blijkbaar genoeg mensen die nog 1100 euro hebben liggen voor een videokaartje :+

Het is ook niet dat je er al maanden of een jaar voor hebt gespaard, want toen was nog niet eens bekend dat deze kaart kwam. Als je er lang voor had gespaard had je denk ik de 4080 al gehad.
debeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:11:
Waarschijnlijk hadden deze kopers, net zoals ik, anders eerder al een 4080 gekocht. Gewoon uitgestelde aankopen lijkt mij.
Maar je wist bij de release van de 4080 toch niet dat deze kwam?

[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 31-01-2024 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 10-09 19:12
Vergeet alleen even niet dat we niet weten wat de voorraden waren hè. Wellicht lagen er niet extreem veel per winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
JWFpeters schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:12:
Vergeet alleen even niet dat we niet weten wat de voorraden waren hè. Wellicht lagen er niet extreem veel per winkel.
Er hebben hier toch aardig wat Tweakers eentje gescoord en denk niet dat dat een heel groot percentage is van het daadwerkelijke aantal kopers. Op Azerty kon je de voorraad ook gewoon zien, waren niet 2 of 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWFpeters
Ik denk dat juist op dit soort sites de grootse afnemers zitten want een normaal mens die niet heel druk is met nieuws en forums over pc’s lezen niet om 15:00 staan te F5 en ;)

Denk er geen 100den kaarten per winkel lagen. Daar komt bij dat dit soort dingen redelijk goed zijn voor een bedrijf als Nvidia omdat mensen nu nog liever zo’n kaart willen.

En bedrijven ook want kijk maar eens naar normale 4080 prijzen en bepaalde Super kaarten die toch stiekem aan het stijgen zijn in de hoop de teleur gestelde mensen nog even een paar extra centen te laten betalen om alsnog 1 deze dagen hun nieuwe gpu te krijgen.

Ik moest vandaag ook bestellen, als de 4080 Super niet gelukt was had ik gewoon een 7900XTX weer besteld. Ik geef wel toe dat ik niet verwacht had dat het zo idioot snel zou gaan.

Want persoonlijk…. 1120 of 1300,- voor een GPU is beide vrij idioot en ik kan me niet helemaal voorstellen dat mensen die vorig jaar nog hard riepen dat 1300 te gek was nu ineens zeggen nou 1100,- vind ik prima…..

Maar goed kan het helemaal mis hebben natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 18:00
JDx schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:11:
[...]

Dat zei ik ook nog tegen een vriend vandaag, zijn blijkbaar genoeg mensen die nog 1100 euro hebben liggen voor een videokaartje :+

Het is ook niet dat je er al maanden of een jaar voor hebt gespaard, want toen was nog niet eens bekend dat deze kaart kwam. Als je er lang voor had gespaard had je denk ik de 4080 al gehad.

[...]

Maar je wist bij de release van de 4080 toch niet dat deze kwam?
Nee, maar ik was een paar maanden geleden op zoek naar een vervangende videokaart en heb toen gekozen om te wachten met mijn aankoop omdat de supers er aan kwamen. Ik denk dat ik niet alleen ben geweest in deze beslissing :)

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
debeer schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 22:35:
[...]

Nee, maar ik was een paar maanden geleden op zoek naar een vervangende videokaart en heb toen gekozen om te wachten met mijn aankoop omdat de supers er aan kwamen. Ik denk dat ik niet alleen ben geweest in deze beslissing :)
Hier dus het zelfde! Ik bedacht in november om een nieuwe pc te bouwen en verdiepte mij even in de markt en de super geruchten gingen al rond. Daarom heb ik nog even gewacht tot ze uit kwamen. Anders had ik een normale 4080 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
sven1506 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 07:22:
[...]

Hier dus het zelfde! Ik bedacht in november om een nieuwe pc te bouwen en verdiepte mij even in de markt en de super geruchten gingen al rond. Daarom heb ik nog even gewacht tot ze uit kwamen. Anders had ik een normale 4080 besteld.
Ja ok, sinds de Super geruchten ging iedereen hier ook wachten, wel zo slim inderdaad. Maar mensen die dat wat vroeger hadden bedacht hebben al een 4080 lijkt me, of ging die ook zo hard bij de release?

Ik ben benieuwd welke nog weer tegen MSRP leverbaar zijn volgende week en of ze sowieso leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Bij Alternate staan de meeste weer op voorraad voor de liefhebbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
JWFpeters schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:58:
Bij Alternate staan de meeste weer op voorraad voor de liefhebbers
Bij Azerty staat ook dat er nog heel veel bij de leverancier liggen, nou staat er heel afgerond 100, dus weet niet of dat klopt, maar lijkt inderdaad genoeg te zijn.

Correctie, je moet er wel even op klikken, dan staat er bij de meeste alsnog uitverkocht!

Alleen deze is op voorraad van de 4080 Supers (Inno3D iChill Frostbite)
https://www.alternate.nl/...rt/html/product/100035180

[ Voor 29% gewijzigd door JDx op 01-02-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Bij azerty staat die 100 zins gister al daar kan je even niet van uitgaan vermoed ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Megekko heeft alleen de Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G Videokaart nog
https://www.megekko.nl/pr...NDFORCE-V2-16G-Videokaart

Azerty heeft nog een Inno3D, 6 maal KFA2 en 9 maal de Windforce.

Waarvan alleen de Inno3D nog 1119,- euro is.

[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 01-02-2024 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habs
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 20:16
JDx schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:03:
Megekko heeft alleen de Gigabyte GeForce RTX 4080 SUPER WINDFORCE V2 16G Videokaart nog
https://www.megekko.nl/pr...NDFORCE-V2-16G-Videokaart

Azerty heeft nog een Inno3D, 6 maal KFA2 en 9 maal de Windforce.

Waarvan alleen de Inno3D nog 1119,- euro is.
De storm is dus behoorlijk snel gaan liggen, hoe groot is de kans dat Nvidia, nog FE kaarten beschikbaar gaat stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Habs schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:37:
[...]

De storm is dus behoorlijk snel gaan liggen, hoe groot is de kans dat Nvidia, nog FE kaarten beschikbaar gaat stellen?
Nou niet gaan liggen, die Inno3D is ook weg en die bij Megekko ook.

Je kan momenteel niets meer krijgen voor 1119,- euro.

Alleen de KFA2 en Windforce nog bij Azerty. Megekko is leeg, zelfs de Frostbite, enige die Alternate nog heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 01-02-2024 11:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Graag aandacht voor de topicwaarschuwing. "Ik ook" berichten worden niet gewaardeerd; daar zal dus weer op worden opgetreden. Meld vooral waar je kunt bestellen en de prijzen. Alle andere discussies horen hier niet thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sven1506
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-05 13:45
*knip* offtopic, géén status updates

[ Voor 127% gewijzigd door br00ky op 01-02-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:47

belblade

Belgian wacko

heeft iemand ervaring met die pskmegastore? komt voor aantal gpu's als goedkoopste er uit via gpu tracker maar reviews zijn mixed (sommige erg goed, anderen rotslecht vooral over nazorg als het fout loopt), leveren denk ik naar BE maar niet NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 14:05
belblade schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:31:
heeft iemand ervaring met die pskmegastore? komt voor aantal gpu's als goedkoopste er uit via gpu tracker maar reviews zijn mixed (sommige erg goed, anderen rotslecht vooral over nazorg als het fout loopt), leveren denk ik naar BE maar niet NL
Volgens mij is dat een Italiaanse webshop. Misschien kun je daarover iets vragen op een subreddit over Italië. Het vreemde is wel dat hun website niets zegt over welke landen ze leveren. Ze hebben wel een shipping FAQ, maar daar staat enkel een placeholder in. Zou gerust kunnen dat ze ook in NL leveren, maar ik weet het niet.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nzall schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:42:
[...]

Volgens mij is dat een Italiaanse webshop. Misschien kun je daarover iets vragen op een subreddit over Italië. Het vreemde is wel dat hun website niets zegt over welke landen ze leveren. Ze hebben wel een shipping FAQ, maar daar staat enkel een placeholder in. Zou gerust kunnen dat ze ook in NL leveren, maar ik weet het niet.
Even terugzoeken, heb er al eens over gevraagd of we deze in de gaten kunnen houden voor eventuele prijsverlagingen bij andere stores. Het is geen MaxICT rare shop ofzo met fake prijzen volgens een belg hier, dus de prijzen zijn wel reëel, ik hou het alleen in de gaten voor wat er eventueel gaat komen hier. De shop laat in ieder geval zien dat het allemaal wel wat goedkoper kan nog.

edit: Nederland staat niet tussen de lijst van bezorglanden

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 01-02-2024 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinootje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-04 11:27
Heb een mailtje gestuurd naar Azerty met de vraag of ze iets konden zeggen over levertijd maar helaas hebben ze zelf nog geen idee......

Ik heb een Asus 4080 Super besteld maar vind het maar vreemd dat ze iets verkopen wat ze niet hebben zal wel aan mij liggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

Pinootje schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:57:
Heb een mailtje gestuurd naar Azerty met de vraag of ze iets konden zeggen over levertijd maar helaas hebben ze zelf nog geen idee......

Ik heb een Asus 4080 Super besteld maar vind het maar vreemd dat ze iets verkopen wat ze niet hebben zal wel aan mij liggen
waar was je dan tijdens bv het 3080 launch debacle? Eentje besteld bij azerty voor de prijzen door het dak gingen die ze nooit geleverd hebben toen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinootje
O bedankt...... vol vertrouwen nu :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Voor degenen die gister niet hebben kunnen bestellen.
Bij Alternate weer een aantal modellen op voorraad en zojuist 1 besteld :D

[ Voor 8% gewijzigd door Xiphias-Gladius op 02-02-2024 10:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Voor degenen die gister niet hebben kunnen bestellen.
Bij Alternate weer een aantal modellen op voorraad en zojuist 1 besteld :D
Op voorraad maar nog wel boven de oorspronkelijke prijs van 1119, wat ook nog echt "super" veel geld is voor een gpu.
Ik wacht nog wel even met het risico dat het duurder wordt. Huidige videokaart doet het nog prima.

Moeten die normale 4080's nu niet wat goedkoper worden? Neem aan dat daar nog wel voorraad van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

JDx schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 19:10:
[...]

Even terugzoeken, heb er al eens over gevraagd of we deze in de gaten kunnen houden voor eventuele prijsverlagingen bij andere stores. Het is geen MaxICT rare shop ofzo met fake prijzen volgens een belg hier, dus de prijzen zijn wel reëel, ik hou het alleen in de gaten voor wat er eventueel gaat komen hier. De shop laat in ieder geval zien dat het allemaal wel wat goedkoper kan nog.

edit: Nederland staat niet tussen de lijst van bezorglanden
heb er gisteren een ZOTAC GAMING GeForce RTX 4070 Ti SUPER Trinity Black besteld, 862 euro geleverd naar BE (maar helaas geen NL optie zag ik). Ondersteunen ook klarna maar achteraf betalen werkte niet bij mij dus dan maar meteen betaald. Ik laat weten of het goed komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
wimpod schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 10:52:
[...]

Op voorraad maar nog wel boven de oorspronkelijke prijs van 1119, wat ook nog echt "super" veel geld is voor een gpu.
Ik wacht nog wel even met het risico dat het duurder wordt. Huidige videokaart doet het nog prima.

Moeten die normale 4080's nu niet wat goedkoper worden? Neem aan dat daar nog wel voorraad van is.
Ja die zit ik ook in de gaten te houden, maar gebeurt niks, ben bang dat de 4080 Super eerder duurder wordt dan dat de oude 4080 richting de 999 gaat. Maar niemand die dat nu toch nog gaat bestellen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Die PSK Mega Store is wel lekker eigenwijs bezig, nu al 4080 Supers aanbieden onder MSRP
https://pskmegastore.com/...gddr6x-4719331354220.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
Op GPUTracker lijkt het wel alsof webshops nog geen idee wat ze met de prijs van de originele 4080 moeten, het schiet echt alle kanten op, kom op zeg, maak er 999 van of 1049 ofzo en je bent de voorraad kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:47
JDx schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 10:40:
Op GPUTracker lijkt het wel alsof webshops nog geen idee wat ze met de prijs van de originele 4080 moeten, het schiet echt alle kanten op, kom op zeg, maak er 999 van of 1049 ofzo en je bent de voorraad kwijt.
Zo makkelijk gaat het niet, dan zou de 4090 ook moeten zakken omdat iedereen maar de 4080 super koopt. Ze willen altijd een marge nog overhouden. Gaat nog wel duren als het überhaupt zakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Zo makkelijk gaat het niet, dan zou de 4090 ook moeten zakken omdat iedereen maar de 4080 super koopt. Ze willen altijd een marge nog overhouden. Gaat nog wel duren als het überhaupt zakt
geen idee hoe groot of klein de marges zijn maar je hebt niet veel aan marge als de kaarten blijven liggen. Maar duurt misschien nog wel even voordat dat besef indaalt. Of we krijgen weer tekorten, dan schiet alles weer omhoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
wimpod schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 11:35:
[...]

geen idee hoe groot of klein de marges zijn maar je hebt niet veel aan marge als de kaarten blijven liggen. Maar duurt misschien nog wel even voordat dat besef indaalt. Of we krijgen weer tekorten, dan schiet alles weer omhoog.
Dat bedoel ik inderdaad, die kaarten liggen nu toch maar een beetje in het magazijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfzZ
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-11-2024
Contact gehad met Azerty over de Asus 4080 super strix oc white. Wil eindelijk een keer een volledig witte build maken.

Reactie: we weten niks, behalve dat de leverancier leveringsproblemen heeft. Megekko en alternate hebben niks liggen. Voor mijn gevoel is deze kaart ook nooit daadwerkelijk online gezet als bestelbaar. Heeft iemand hier er wel één kunnen scoren? Dan weet ik dat ze er in ieder geval wel waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinootje
Heeft iemand uberhaupt al een kaart vanuit Azerty gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
Pinootje schreef op maandag 5 februari 2024 @ 10:43:
Heeft iemand uberhaupt al een kaart vanuit Azerty gehad?
op hun live stream heb ik al wel paar 4080 super gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
InfzZ schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 14:17:
Contact gehad met Azerty over de Asus 4080 super strix oc white. Wil eindelijk een keer een volledig witte build maken.

Reactie: we weten niks, behalve dat de leverancier leveringsproblemen heeft. Megekko en alternate hebben niks liggen. Voor mijn gevoel is deze kaart ook nooit daadwerkelijk online gezet als bestelbaar. Heeft iemand hier er wel één kunnen scoren? Dan weet ik dat ze er in ieder geval wel waren.
bij megekko lijken ze (weer) op voorraad te komen

https://www.megekko.nl/pr...080S-16G-WHITE-Videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Nou ben ik groot van van Megekko maar alles waar meer dan 1 dag bij staat moet je niet teveel hoop op hebben wat levering betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

JWFpeters schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:06:
Nou ben ik groot van van Megekko maar alles waar meer dan 1 dag bij staat moet je niet teveel hoop op hebben wat levering betreft.
Zelf nooit problemen mee gehad bij Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Ik ook niet tot ze zelf iets niet op voorraad hebben en ook dat is geen probleem maar niet raar opkijken als het er niet is na 3 dagen ;) *knip* offtopic

[ Voor 72% gewijzigd door br00ky op 06-02-2024 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:50
Voor de geïnteresseerden de NVIDIA GeForce RTX 4070 SUPER FE is terug in voorraad bij de Nvidia store.

[ Voor 5% gewijzigd door KeiFront op 06-02-2024 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 07:35

Bjk

Komt de 4090 FE eigenlijk zo nu en dan nog wel eens op voorraad in de Nvidia store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viscerous
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 14:39
Bjk schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 12:39:
Komt de 4090 FE eigenlijk zo nu en dan nog wel eens op voorraad in de Nvidia store?
Hij was op 29 november voor een uur of twee op voorraad om 10-11 uur en op 23 januari om 12 uur voor misschien een hele 15 minuten. Heb er wel eentje op dat moment kunnen krijgen, maar ze zijn nog steeds erg zeldzaam sinds die exportban naar China blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
JDx schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:12:
Ik heb eigenlijk alleen gewacht op de 4070 Super in de hoop dat er een pricedrop kwam op de "gewone" 4070, maar daar is helemaal niets mee gebeurd. Begint nog steeds bij 580.

Zag wel een 4060 Ti 16GB(!) voor 429,- die heb ik nog niet zo laag gezien.
https://www.jacob.de/prod...b478c2c5c0e5179c37&ref=70

Helaas wel bij een Duitse site en niet NBB.

Oh en er staat niet Neu, maar Neuwertig (zo goed als nieuw) is dus een retour denk ik.
4060Ti nu €389 ; https://www.amazon.nl/dp/B0C5RLD1DH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
Voor alle duidelijkheid: dat is een versie van 8 GB.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
nzall schreef op donderdag 8 februari 2024 @ 15:26:
Voor alle duidelijkheid: dat is een versie van 8 GB.
De 16GB kost momenteel €449.
Deze ; https://www.alternate.nl/html/product/1921383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

even ter info, ik had zelf vraag gesteld over ervaringen pskmegastore omdat die vaak toch goedkoopst uit de gputracker komt, heb het dan maar zelf geprobeerd en een zotac 4070 ti super trinity black edition besteld (860 geleverd toen)

duurde even voor ik een tracking code had maar uiteindelijk op 1 week perfect geleverd naar BE (helaas dus niet naar NL)

maar pskmegatore dus wel betrouwbaar en reageerden ook snel op vraagje via mail over levertijd

(verder ook super tevreden over de zotac (had hiervoor de 3080 rtx trinity oc van hen, zit nu in pc van mijn zoon) alweer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 10:04
Enig idee hoe vaak de nvidia store restocks krijgt?
Ik wil graag de 4080 Super FE.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43

Skyline GT-R

RB26DETT

De RTX 4080 Super FE is momenteel op voorraad.
Voor NL kopers: https://store.nvidia.com/...IA&gpu=RTX%204080%20SUPER Niet meer op voorraad..
Voor BE kopers: https://store.nvidia.com/...IA&gpu=RTX%204080%20SUPER

[ Voor 4% gewijzigd door Skyline GT-R op 12-02-2024 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
Viscerous schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 16:44:
[...]

Hij was op 29 november voor een uur of twee op voorraad om 10-11 uur en op 23 januari om 12 uur voor misschien een hele 15 minuten. Heb er wel eentje op dat moment kunnen krijgen, maar ze zijn nog steeds erg zeldzaam sinds die exportban naar China blijkbaar.
Het verbod op RTX 4090 export naar China geldt al vanaf 16 november 2023.. Ik begrijp dus niet goed waarom dat 3 maanden verder nog steeds als excuses gebruikt wordt waarom hier de 4090 nog steeds slecht leverbaar zou zijn.. Ik zie er ook wel genoeg op vooraad.. Maar helaas daalt de prijs niet echt..

[ Voor 37% gewijzigd door Inflatable op 13-02-2024 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Inflatable schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:12:
[...]

Het verbod op RTX 4090 export naar China geldt al vanaf 16 november 2023.. Ik begrijp dus niet goed waarom dat 3 maanden verder nog steeds als excuses gebruikt wordt waarom hier de 4090 nog steeds slecht leverbaar zou zijn.. Ik zie er ook wel genoeg op vooraad.. Maar helaas daalt de prijs niet echt..
Het probleem is dat de fabrieken waar de chips op de kaarten gemonteerd worden zo goed als allemaal in China staan, en de chips zelf mogen dus niet naar die fabrieken gaan. Voordat die kaarten weer kunnen gemaakt worden moeten eerst alle AIBs hun fabrieken buiten China ombouwen zodat die daar kunnen gemaakt worden. Voor zover ik had begrepen zou dit tot einde Q1 2024 kunnen duren voor de meesten. Tot zolang ligt de productie van de meeste 4090s stil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
https://videocardz.com/ne...t-still-remain-above-msrp

Rapport over de dalende prijzen van de 4090. De prijzen zijn al flink gedaald tegenover november vorig jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjLSvUc4woOXukYVTpLcBI7H-Bw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zVWViB7HucYOdcMhgfOmafpv.png?f=user_large

[ Voor 31% gewijzigd door nzall op 14-02-2024 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
nzall schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:23:
https://videocardz.com/ne...t-still-remain-above-msrp

Rapport over de dalende prijzen van de 4090. De prijzen zijn al flink gedaald tegenover november vorig jaar.

[Afbeelding]
Bepaalde 4090 zijn ook hier gedaald, Gainward bij Azerty voor 1949, gigabyte windforce v2 voor 1979

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scytheCS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:30
Ik ben erg aan het twijfelen of ik nu een 4070 super moet halen of nog niet. Ik game momenteel met een GTX 1080 en die begint wel echt op zijn einde te komen.

Alleen kunnen jullie mij adviseren om nog even te wachten een paar maanden om te kijken of de prijzen nog wat dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
scytheCS schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:43:
Ik ben erg aan het twijfelen of ik nu een 4070 super moet halen of nog niet. Ik game momenteel met een GTX 1080 en die begint wel echt op zijn einde te komen.

Alleen kunnen jullie mij adviseren om nog even te wachten een paar maanden om te kijken of de prijzen nog wat dalen?
Ik op een 1080ti maar zelfde schuitje. Kopen wat je nu nodig hebt want over paar maanden zal er vast wel iets nieuws zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13:41
@scytheCS ik zou ook niet perse wachten, wellicht dat hij over een paar maanden een paar tientjes goedkoper is, maar de kaart is nu gewoon goed verkrijgbaar dus zoveel zal hij ook niet zakken.
Voor de 4080S is het een ander verhaal, als hij al verkrijgbaar is dan vragen de verkopers er een aardige premium op.
Ik heb al een tijdje een verlanglijst klaar staan bij Azerty om een pc te laten bouwen maar kan hem gewoon niet bestellen omdat de 4080S niet op voorraad is en aan backorders doen ze niet. De enige kaart die ze ruim op voorraad hebben is de KFA2 maar die wil ik niet (en blijkbaar ben ik niet de enige).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nzall
@Arjant2 Wat is er dan mis met die KFA2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
ik bedoel niet dat er iets mis is met de KFA2, ik wilde alleen iets hoger in de range, dus niet perse de budgetvariant. Meer in de richting van een strix bijvoorbeeld.
Viel me alleen op dat alles uitverkocht is behalve de KFA2 kaarten.

[ Voor 17% gewijzigd door Arjant2 op 14-02-2024 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nzall
Bij Azerty? Als ik nu kijk zijn de volgende 4080 Super kaarten op voorraad:

ASUS ProArt;
Gigabyte Gaming OC;
MSI Gaming X Slim White, Expert en Suprim X;

Deze staan allemaal aangegeven als in voorraad als ik bij Azerty kijk:

https://azerty.nl/compone...list_order=Prijs+aflopend

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
scytheCS schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 11:43:
Ik zou die of nu kopen of wachten op de volgende generatie. Alleen voor de 4090 verwacht ik nog een serieuze prijsdaling.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

JWFpeters schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:41:
Ik ook niet tot ze zelf iets niet op voorraad hebben en ook dat is geen probleem maar niet raar opkijken als het er niet is na 3 dagen ;)
Ditzelfde euvel ook bij Azerty hoor. Afhankelijkheid van een leverancier betekent dat je de levertijd echt niet als garantie kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
nzall schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 13:48:
Bij Azerty? Als ik nu kijk zijn de volgende 4080 Super kaarten op voorraad:

ASUS ProArt;
Gigabyte Gaming OC;
MSI Gaming X Slim White, Expert en Suprim X;

Deze staan allemaal aangegeven als in voorraad als ik bij Azerty kijk:

https://azerty.nl/compone...list_order=Prijs+aflopend
oke thanks, ik ben ze gisteravond 1 voor 1 afgegaan via deze pagina in het menu, en toen was er niets op voorraad alleen de KFA2.
https://azerty.nl/compone...ia/geforce-rtx-4080-super

• sacaji
Ludewig schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 14:45:
[...]

Ik zou die of nu kopen of wachten op de volgende generatie. Alleen voor de 4090 verwacht ik nog een serieuze prijsdaling.
Gaat gestaag maar met tijd, de Phantom 4090 GS is nu al op 1929 :) ben benieuwd waar hij volgende week staat als salaris binnen is. Als hij de 18xx aantikt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habs
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 20:16
De 4070 FE Super is op dit moment weer beschikbaar bij Nvidia

[ Voor 10% gewijzigd door Habs op 23-02-2024 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

Heads up, de RTX 4090 FE is weer beschikbaar bij Nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Habs schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:06:
De 4070 FE Super is op dit moment weer beschikbaar bij Nvidia
Deze is er nog steeds.
Bjk schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:33:
Heads up, de RTX 4090 FE is weer beschikbaar bij Nvidia
Deze niet.

De 4060 Ti weer wel, maar dat is de 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk

Bjk

De 4080 Super FE is weer op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Bjk schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 08:34:
De 4080 Super FE is weer op voorraad.
Ik gooi er even een directe link bij, het is altijd zoeken naar die NVidia shop
https://store.nvidia.com/...ge=1&limit=9&locale=nl-nl

Oh was was al weg :+

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 23-02-2024 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 11:02
Voor de Belgen is de 4080 Super FE wel nog beschikbaar. De 4090 FE overigens ook. https://store.nvidia.com/...RTX%203050~4,GTX%201650~1

[ Voor 3% gewijzigd door rable op 23-02-2024 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:50
rable schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:23:
Voor de Belgen is de 4080 Super FE wel nog beschikbaar. De 4090 FE overigens ook. https://store.nvidia.com/...RTX%203050~4,GTX%201650~1
Net 4080 Super FE gekocht lang getwijfeld voor 4090 FE maar die 30% extra performance is het prijsverschil niet waard, levertijd nog onbekend. EVGA 1080TI kan na bijna 7 jaar op pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
KeiFront schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Net 4080 Super FE gekocht lang getwijfeld voor 4090 FE maar die 30% extra performance is het prijsverschil niet waard, levertijd nog onbekend. EVGA 1080TI kan na bijna 7 jaar op pensioen.
Jammer dat het niet naar NL verstuurd kan worden, anders ging ik er ook voor en kon me 1080ti sc van evga mee op pensioen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
sacaji schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Jammer dat het niet naar NL verstuurd kan worden, anders ging ik er ook voor en kon me 1080ti sc van evga mee op pensioen :)
Op GPUTracker zie ik ook steeds mooie pricedrops, maar dat is enkel bij PSK Mega Store en die versturen ook niet naar Nederland. De grote 3 in Nederland blijven mooi naar elkaar kijken op dezelfde prijs zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
sacaji schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 13:53:
[...]

Voor NL kun je FEs bestellen via proshop geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nzall schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:26:
[...]

Voor NL kun je FEs bestellen via proshop geloof ik.
Ook wel via de NVidia shop toch, alleen zijn ze op de NL pagina op en op de BE zijn ze er nog.

Maar dit zal inderdaad te maken hebben met wie ze uiteindelijk levert.

[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 23-02-2024 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 11:02
JDx schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:36:
[...]
Maar dit zal inderdaad te maken hebben met wie ze uiteindelijk levert.
Dat is het inderdaad. Als je vie de FR versie van de Nvidia store gaat, kom je gewoon uit op een Nvidia branded versie van LDLC checkout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Poeh, financieel is een 4070 in zicht, maar ik vind het toch wel een flink verschil tussen PSK Mega Store en bijvoorbeeld Alternate voor een TUF. Hoe kunnen zij dit nou aanbieden voor 629 en Alternate voor 679?

Ik dacht die trekken de kar wel, maar niemand lijkt zich echt wat aan te trekken van hun prijzen, zelfs NBB niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
KFA2 GeForce RTX 4070 1-Click OC 12GB (544,99)
https://azerty.nl/product...-gddr6x-hdmi-3xdp/5855062

Ze hebben eentje die nog goedkoper is, maar dat is een retourtje, deze is nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Wat is dit voor vreemde prijs dan, 802 euro voor een 4070 Ti Super 16GB?
https://pskmegastore.com/...-super-4895246101156.html

Alleen voor de belgen overigens.

Laat maar, volgens de beschrijving is het een gewone Ti en als je de EAN code opzoekt via Google kom je op andere sites ook gewoon bij een Ti 12GB.

[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 24-02-2024 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNwiLPqei1XaVUaocLwtbaMb8eg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G2iMI7XkqvqKGuVf7fPHolBt.jpg?f=fotoalbum_large

Jammer, bijna gekocht! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zijn er nog werkende bots die een notificatie sturen bij beschikbaarheid van een 4090 FE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
NVidia is wel slim qua prijsstelling hoor, die 80-110 euro verschil tussen de 4070 en 4070 Super maakt de keuze zo lastig. De 4070 is nu net geen koopje en als je het geld hebt voor de 4070 ligt de Super opeens ook binnen bereik. Daar boven ga je al naar minimaal 889 voor de 4070 Ti Super 16GB Ventus (bleh).

4070 vs 4070 Super

Gigabyte Gaming 619 vs 699
Asus TUF Gaming 669 vs 779

KFA2 (goedkoopste) 559 vs 629

En dat de betere 4070 al duurder is dan de goedkoopste 4070 Super helpt ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
@JDx

Dat kan natuurlijk twee kanten op werken, want mensen kunnen dan ook besluiten om maar op de volgende generatie te wachten.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ludewig schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:09:
@JDx

Dat kan natuurlijk twee kanten op werken, want mensen kunnen dan ook besluiten om maar op de volgende generatie te wachten.
Waarom zou je daar op wachten, die wordt volgens de eerste geruchten nog een stuk duurder. Ik had een artikel gelezen met de reden, maar die kan ik zo even niet terug vinden. Dan kan je dan weer op de volgende generatie gaan wachten?

Ik wilde de vorige generatie maar al te graag een 3080, nu heb je betere prestaties voor de helft van de prijs.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ArGGXqe.png

Leuk dat de 7900 GRE er ook al bij staat. Zeer interessante kaart als je niks geeft om AI compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
MaZo schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:13:
Zijn er nog werkende bots die een notificatie sturen bij beschikbaarheid van een 4090 FE?
En je wil per se een FE omdat? Voor 1899 heb je nu een stillere, koelere en zelfs iets snellere Asus TUF Gaming 4090 bij NBB, komt nog een paar procent bij omdat het Duitse prijzen zijn.

https://www.notebooksbill...52bgrafikkarte%252b811602

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:24:
[...]

En je wil per se een FE omdat? Voor 1899 heb je nu een stillere, koelere en zelfs iets snellere Asus TUF Gaming 4090 bij NBB, komt nog een paar procent bij omdat het Duitse prijzen zijn.

https://www.notebooksbill...52bgrafikkarte%252b811602
Mini-ITX / SFF. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:14:
[...]
Waarom zou je daar op wachten, die wordt volgens de eerste geruchten nog een stuk duurder.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Na de slecht geprijsde 20-serie kregen we daarna de 30-serie voor grofweg dezelfde prijzen, maar een flinke prestatie-verbetering.

Nvidia zal ook wel een correctie moeten uitvoeren als ze nog een beetje lekker willen gaan verkopen, met name op de low-end.
Ik wilde de vorige generatie maar al te graag een 3080, nu heb je betere prestaties voor de helft van de prijs.
Welke kaart heb je dan voor $350 die sneller is dan de 3080? Of reken je met de miningboom-prijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:14
Ik wou toen der tijd ook een 3080 maar die prijzen ging snel naar 800-1000 euro.
Heb nu uiteindelijk vorig jaar november een 4070 gekocht voor 600 euro.
Volgens die grafiek hierboven enkele procenten sneller dan de 3080 maar daar komt dan nog bij dat die dat kan leveren tegen 200W.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ludewig schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:44:
[...]

Dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Na de slecht geprijsde 20-serie kregen we daarna de 30-serie voor grofweg dezelfde prijzen, maar een flinke prestatie-verbetering.

Nvidia zal ook wel een correctie moeten uitvoeren als ze nog een beetje lekker willen gaan verkopen, met name op de low-end.

[...]

Welke kaart heb je dan voor $350 die sneller is dan de 3080? Of reken je met de miningboom-prijzen?
Menig Tweaker in dit topic kocht die voor rond de 1200 euro ja, ik kon dat niet betalen en ben toen voor een 3060 Ti gegaan van 700 euro, nu kan ik wel en 4070 (Super) betalen, die nog sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
JDx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:14:
[...]

Waarom zou je daar op wachten, die wordt volgens de eerste geruchten nog een stuk duurder. Ik had een artikel gelezen met de reden, maar die kan ik zo even niet terug vinden. Dan kan je dan weer op de volgende generatie gaan wachten?

[Afbeelding]

Leuk dat de 7900 GRE er ook al bij staat. Zeer interessante kaart als je niks geeft om AI compatibiliteit.
https://www.digitaltrends...-of-next-gen-nvidia-gpus/ Heb je het over dit artikel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Nee het was van 2 weken geleden ofzo, kwam op m'n iPhone bij recommended nieuws artikelen als je een chrome tab opent. Van die artikelen die random switchen en je daarna nooit meer terug kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
JDx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Nee het was van 2 weken geleden ofzo, kwam op m'n iPhone bij recommended nieuws artikelen als je een chrome tab opent. Van die artikelen die random switchen en je daarna nooit meer terug kan vinden.
Het enige wat ik hieromtrent kan vinden is dat de verwachte voorraad van Blackwell CPUs lager zal zijn dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nzall schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Het enige wat ik hieromtrent kan vinden is dat de verwachte voorraad van Blackwell CPUs lager zal zijn dan verwacht.
Kan het ook echt niet terug vinden, maar ik heb al gewacht op de Super, wat die zou gaan kosten en wat dat zou doen met de reguliere 4070. De TUF is van 729 naar 669 gegaan vorig jaar, dus denk dat die het wordt, die 15% performance boeit me niet zo, die 12GB wel en die is t/m de 4070 Ti hetzelfde.

Zie de volgende generatie wel weer mocht ik dat nodig hebben voor games. Of ze moeten al met een aantrekkelijk geprijsde 5060 met 16GB komen die sneller is dan de 4070. Ligt eraan hoe veel ik dan nog met AI bezig ben. De markt raakt al aardig verzadigd.

Waarom is de Gigabyte Gaming 4070 eigenlijk 629
https://www.alternate.nl/...aart/html/product/1909388

En dezelfde maar dan V2 kost 619
https://www.alternate.nl/...rt/html/product/100026147

Edit, boeit ook niet na het lezen van o.a. deze post, wordt toch de TUF.
https://www.reddit.com/r/..._my_gigabyte_geforce_rtx/

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 28-02-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
JDx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:52:
[...]
Menig Tweaker in dit topic kocht die voor rond de 1200 euro ja, ik kon dat niet betalen en ben toen voor een 3060 Ti gegaan van 700 euro, nu kan ik wel en 4070 (Super) betalen, die nog sneller is.
Dat waren echter niet de officiële prijzen van de 3080 en ook niet de prijzen die we gehad hadden zonder miningboom. En aangezien we nu niet in een miningboom zitten, is de echte prijs van de 3080 gewoon 700 dollar geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ludewig schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Dat waren echter niet de officiële prijzen van de 3080 en ook niet de prijzen die we gehad hadden zonder miningboom. En aangezien we nu niet in een miningboom zitten, is de echte prijs van de 3080 gewoon 700 dollar geweest.
Wat heb ik daar nu dan? Toen ik een nieuwe videokaart moest hebben was dat niet zo. En dan nog is de 4070 nog steeds sneller en goedkoper. Vanaf 545 bij Azerty, af en toe op voorraad, die van 535 is was een retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Niet online
nzall schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:24:
[...]
Dat ging over de professionele GPU's. Nvidia lijkt de volgende generatie chiplet-chips te maken voor AI/Pro's en monolieten voor de consument.

Ik verwacht geen grote voorraadproblemen van de consumenten GPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ludewig schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:14:
[...]

Dat ging over de professionele GPU's. Nvidia lijkt de volgende generatie chiplet-chips te maken voor AI/Pro's en monolieten voor de consument.

Ik verwacht geen grote voorraadproblemen van de consumenten GPU's.
Ik zou zeggen open alvast een nieuw 50XX topic met de eerste geruchten ;) ik ga er niet op wachten.

Pagina: 1 ... 41 ... 45 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Geen "ik ook" berichten.
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord