(Veel) duurdere auto inruilen voor goedkopere auto

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 18.603 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chrisborst schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 02:03:
[...]

[...]

Juist niet voor TS. Want ze gaan uit van een gemiddelde huishouden qua verbruik. Dus normale tarieven tot circa 2500 Kwh. Daarboven ga je de marktprijs betalen. En met een EV is dat dan al snel.
ook Gasverbruik, maar ik denk dat TS het vermogen wil gebruiken voor verduurzaming van zijn woning.
Jammer om best veel geld te verliezen...
Straks met zonnepanelen wil ie weer een EV denk ik. Om een beeld te geven van hoeveel stroom dat is: stel dat je 10.000 kilometer per jaar rijdt, dan verbruik je met een auto die 27.5 kWh per 100 kilometer rijdt, 2.750 kWh per jaar. Dan zou hij alleen al met de EQC er al boven vallen, dus zijn zonnepanelen gewenst om dat op te vangen(+- 3500Wp)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Hackus schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 11:58:
[...]

Om een beeld te geven van hoeveel stroom dat is: stel dat je 10.000 kilometer per jaar rijdt, dan verbruik je met een auto die 27.5 kWh per 100 kilometer rijdt, 2.750 kWh per jaar. Dan zou hij alleen al met de EQC er al boven vallen, dus zijn zonnepanelen gewenst om dat op te vangen(+- 3500Wp)
Zijn de plannen al definitief dan of is het alleen nog maar gelekt?
Ik kan me nl. Niet voorstellen dat mensen die gasloos wonen of bv een elektrische auto hebben niet meer mogen verbruiken tegen het lage tarief.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:38
Oekol schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:04:
Wat ga je nu betalen voor kWh @Koetjeboe?
Kan het in m'n hoofd niet rijmen dat je een auto koopt die een vanaf prijs heeft van 72k en dan nu de variabele tarieven van de elektra te duur vind? Mijn contract liep af en ben naar variabel gegaan a 48kWh. Daarbij zonnepanelen pas in twee jaar, terwijl je een auto gekocht hebt van met een vanaf prijs van 72k. Verkeerde prioriteiten?
Ik vind dit ook hoogst opmerkelijk. Maar het kan natuurlijk zijn dat de financiële situatie van TS tussendoor is gewijzigd waardoor er nu op de kleintjes moet worden gelet.

Overigens kan ik me niet goed voorstellen dat benzineauto's lang goedkoper zullen blijven qua verbruik. Ik zou het persoonlijk nog even aankijken. Toch zonde die Mercedes te verkopen als dan over een aantal maanden de prijs weer keldert van elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 13:48
Waarom niet tijdelijk je elektrische wagen stallen en uit de verzekering halen? Goedkoop LPG-autootje er tijdelijk bij nemen en je zit goed. Of ga ik nu heel kort door de bocht? Ik ken de financiële situatie niet natuurlijk.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 04:36

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

@Koetjeboe Ik heb het idee dat we niet het hele verhaal overzien. Wat is de reden dat je (tijdelijk) over geld wilt beschikken en niet de auto zoveel mogelijk laat staan om kosten te besparen? (Is de auto volledig afbetaald met eigen spaargeld?)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 18:03

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Op verzoek van @Koetjeboe gesloten.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.