Hi all,
Wij denken er aan om 1 jaar vrij te nemen om zelf een huis te bouwen. Zonder externe hulp. Hout skelet bouw gaat relatief snel.
Nu zijn de materiaal kosten zo duur, dat wij dachten om een BV te beginnen, en het huis terug te huren van de BV. We kunnen nergens op internet lezen of dit kan/mag. Zelf ben ik IT zzp'er, maar nevenactiviteiten kunnen dan naar: klusjesman.
Voordelen:
- zonder BTW: tools kunnen we goedkoper kopen (, en aftrekken van ZZP)
- zonder BTW: materiaal.
Los van onze eigen uren, is het huis praktisch 90% materiaal kosten. Dus zou het huis 21% goedkoper moeten zijn met bouwen.
Hebben jullie ervaringen hier mee? Ideeën?
Ik snap het risico dat het huis op de BV staat, en ik die kan verliezen.
(al weet ik niet waarom de BV failliet zou moeten gaan).
Het ontwerp van het huis krijgt hier een eigen topic een keertje als ik klaar ben. Maar voor het idee, offtopic:
Een passief huis (dus zonder verwarming), het wordt 'open-source'
en waarschijnlijk ook een youtube bouw series.
Wij denken er aan om 1 jaar vrij te nemen om zelf een huis te bouwen. Zonder externe hulp. Hout skelet bouw gaat relatief snel.
Nu zijn de materiaal kosten zo duur, dat wij dachten om een BV te beginnen, en het huis terug te huren van de BV. We kunnen nergens op internet lezen of dit kan/mag. Zelf ben ik IT zzp'er, maar nevenactiviteiten kunnen dan naar: klusjesman.
Voordelen:
- zonder BTW: tools kunnen we goedkoper kopen (, en aftrekken van ZZP)
- zonder BTW: materiaal.
Los van onze eigen uren, is het huis praktisch 90% materiaal kosten. Dus zou het huis 21% goedkoper moeten zijn met bouwen.
Hebben jullie ervaringen hier mee? Ideeën?
Ik snap het risico dat het huis op de BV staat, en ik die kan verliezen.
(al weet ik niet waarom de BV failliet zou moeten gaan).
Het ontwerp van het huis krijgt hier een eigen topic een keertje als ik klaar ben. Maar voor het idee, offtopic:
Een passief huis (dus zonder verwarming), het wordt 'open-source'