Ik meende dat (afhankelijk van afwerkingsniveau) net voor de covid/rusland crisis 600/m3 een redelijk normale prijs was. Daarboven kun je het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt. Mijn woning was ook gebaseerd op die 600/m3, maar toch door de prijsstijgingen van afgelopen jaar liep dat dus al snel naar de 800. Ik heb daar niet meer of beter huis voor gekregen
Ik denk dat je nu onder de 1000/m3 niet meer aan hoeft te kloppen. En aangezien het dus vooral om materiaalprijzen gaat, werkt dat ook 100% door als je zelf bouwt.
Punt is een beetje, niemand kan in de toekomst kijken, maar als je verwacht dat materiaal en energie komende jaren nog blijven stijgen, is het goedkoper om het (snel) te laten bouwen. Want over 1 jaar heb je misschien het dubbele nodig van wat je nu denkt nodig te hebben. Maar nogmaals, als suikeroompje betaald, pfff. Who cares.
Punt is een beetje, niemand kan in de toekomst kijken, maar als je verwacht dat materiaal en energie komende jaren nog blijven stijgen, is het goedkoper om het (snel) te laten bouwen. Want over 1 jaar heb je misschien het dubbele nodig van wat je nu denkt nodig te hebben. Maar nogmaals, als suikeroompje betaald, pfff. Who cares.
[ Voor 37% gewijzigd door BlauwPet op 25-09-2022 10:00 ]