Precies, geld waar je je niet druk om maakt als het naar 0 gaat.
In het kader van better safe than sorry wil ik wat LINK van Bitvavo naar m'n ledger halen. Nog meer better safe than sorry, klopt het dat de LINK naar een ethereum adres verzonden moeten worden? Volgens de officiële docs van Ledger hoor ik een dropdown te krijgen in het receive gedeelte van de ledger live app (https://support.ledger.co...Chainlink-LINK-?docs=true), maar ik krijg die dropdown niet. Komt dat omdat er nog geen LINK in mijn ethereum account staat?
Ik kan wel bij 'accounts' een nieuw account aanmaken, en daar LINK kiezen, maar dan kom ik uiteindelijk in hetzelfde receive scherm en krijg ik hetzelfde ethereum adres te zien. Ik denk dat dat dus wel klopt zo, maar een bevestiging van iemand met ervaring hier zou wel fijn zijn
Ik kan wel bij 'accounts' een nieuw account aanmaken, en daar LINK kiezen, maar dan kom ik uiteindelijk in hetzelfde receive scherm en krijg ik hetzelfde ethereum adres te zien. Ik denk dat dat dus wel klopt zo, maar een bevestiging van iemand met ervaring hier zou wel fijn zijn
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
LINK is een ERC20 token dus moet via het ETH netwerk verstuurd worden inderdaadswbr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:36:
In het kader van better safe than sorry wil ik wat LINK van Bitvavo naar m'n ledger halen. Nog meer better safe than sorry, klopt het dat de LINK naar een ethereum adres verzonden moeten worden? Volgens de officiële docs van Ledger hoor ik een dropdown te krijgen in het receive gedeelte van de ledger live app (https://support.ledger.co...Chainlink-LINK-?docs=true), maar ik krijg die dropdown niet. Komt dat omdat er nog geen LINK in mijn ethereum account staat?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
En @swbr, iets om direct rekening mee te houden: Wil je LINK ooit weer terugsturen, dan heb je dus ook ETH op het betreffende ERC-20/ETH Ledger account nodig. Tijdens een bearmarket is <5 USD voldoende, tijdens een bullrun waarschijnlijk zo'n 50-75 USD. Kan je er natuurlijk later alsnog op zetten, maar dan ben je alvast op de hoogte
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Vast een hele domme vraag. Dus met het schaamrood op de kaken. Ik heb nog wat HOT (Holochain) bij Bitvavo staan en dat wil ik naar Binance sturen. Echter wat ik niet begrijp is dat Binance geeft mij het adres om naar te storten, maar zegt dan ook "The name of this asset is Holo (ticker: HOT). Please ensure you are depositing Holo (HOT) tokens under the contract address ending in 526e2". En die komen niet overeen. Ik snap daardoor niet goed welk adres ik nou bij Bitvavo moet invullen. Iemand meer inzicht?
/f/image/k8WlV1PQvyuMAaRC4iZYKGoR.png?f=fotoalbum_large)
Het adres dat je deels hebt verborgen is een wallet address, geen contract address. Kijk even op Binance bij Deposit of ze daar een contract address tonen en of die inderdaad op dezelfde tekens eindigt zoals Bitvavo aangeeft.MarcB1978 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:49:
Vast een hele domme vraag. Dus met het schaamrood op de kaken. Ik heb nog wat HOT (Holochain) bij Bitvavo staan en dat wil ik naar Binance sturen. Echter wat ik niet begrijp is dat Binance geeft mij het adres om naar te storten, maar zegt dan ook "The name of this asset is Holo (ticker: HOT). Please ensure you are depositing Holo (HOT) tokens under the contract address ending in 526e2". En die komen niet overeen. Ik snap daardoor niet goed welk adres ik nou bij Bitvavo moet invullen. Iemand meer inzicht?
[Afbeelding]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Wat is dit voor hysterie allemaal? Ga anders even met z'n allen naar de Bruna met jullie pitchforks.
Funds are safu. Laat je niet zo opnaaien.
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Anoniem: 1032405
Het probleem is volgens mij eerder dat er door oneindig geprinte sloten fiat en een decennium gratis leningen zoveel vraag naar rendement is gecreëerd dat er naast gigantische gevormde bubbels in traditionele assets zelfs een compleet nieuwe asset markt is ontstaan die we vandaag de dag definiëren als crypto.CornermanNL schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:22:
Dus staking is wat het gevaar is gebleken. Als niemand staking had aangezet bij Bitvavo was er niets aan de hand geweest, ergo Bitvavo had geen staking moeten aanbieden en/of bij een andere partij.
Er zijn daarmee teveel shitcoins. Het enige mooie aan deze enorme bult shitcoins die gecreëerd zijn:
- Het Bitcoin netwerk heeft kunnen groeien en ontwikkelen tot enorme proporties terwijl overheden bezig gehouden werden met ponzi muntjes.
- Het Bitcoin netwerk heeft kunnen evolueren met behulp van tweede en derde lagen op core, door uitdaging op technisch vlak door de ontwikkeling van ponzi muntjes.
Echter is de vraag hier natuurlijk; is Bitcoin in deze context die toekomstige asset? Misschien schaart Bitcoin zichzelf uiteindelijk ook wel gewoon onder dezelfde bult ponzi crypto. Persoonlijk denk ik van niet, aan de andere kant, ik ben ook maar een manipuleerbaar debieltje.
Gokje waard dacht ik.
Thanks voor de waarschuwing. Er stond ook nog wat ETH op Bitvavo, dat staat ondertussen samen met LINK op de Ledger klaar voor de volgende bull.Taro schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:46:
En @swbr, iets om direct rekening mee te houden: Wil je LINK ooit weer terugsturen, dan heb je dus ook ETH op het betreffende ERC-20/ETH Ledger account nodig. Tijdens een bearmarket is <5 USD voldoende, tijdens een bullrun waarschijnlijk zo'n 50-75 USD. Kan je er natuurlijk later alsnog op zetten, maar dan ben je alvast op de hoogte
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:59:
Wat is dit voor hysterie allemaal? Ga anders even met z'n allen naar de Bruna met jullie pitchforks.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/iEXSCsAQSUD2FVb5D4veunSM.gif?f=user_large)
al die vragen hier over Ledgers en hoe en wat je nou het beste kan doen. en ja natuurlijk je funds zijn safe op je Ledger en niet op een CEX! Ledger heeft ook gevaren: als je je seed phrase bijv. bewaard bij oud papier kan het ook fout aflopen als bv je Ledger kapot raakt... dus wees altijd alert met wat je doet.
misschien offtopic maar op Twitter is er ook iemand met een vraag en weet het antwoord niet, wellicht weet iemand van jullie het antwoord:
misschien offtopic maar op Twitter is er ook iemand met een vraag en weet het antwoord niet, wellicht weet iemand van jullie het antwoord:
:strip_exif()/f/image/ibVkZGfttTwmsZMNPnzDkOUT.jpg?f=fotoalbum_large)
Reageer niet zo hysterisch op de hysterie, man.Jedi_Pimp schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:59:
YES schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:18:
[...]
Reageer niet zo hysterisch op de hysterie, man.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Dank allen voor jullie hysterie, duidelijk dat crypto dood is. Mijn 9K verlies genomen en door met het echte leven. Kut muntenYES schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:18:
[...]
Reageer niet zo hysterisch op de hysterie, man.
Excellence does not require perfection.
Ik laat mijn sub 15k orders gewoon op Bitvavo staan. Alle BTC en ETH (en flufje QNT en GET) stond natuurlijk al gewoon extra koud. Maar dit zijn geen goede tijden voor dat soort bedrijven. Op zich wel schrikbarend hoe een hooivorkenmeute zoveel controle heeft over je bedrijf en je, terwijl je misschien alles goed geregeld hebt en gezonde bedrijfsrisicos op de balans houdt, toch gewoon ten onder kan gaan op de brandstapel.
A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Onderaan dat plaatje dat ik poste zie je staan 'contract address ending in 26e2. Dat bedoel je toch? Dus als dat overeenkomt, dan kan ik met een gerust hard het wallet-address (NIET: contract address) invoeren in Bitvavo en daarheen storten? Ugh, sorry hoor, heb al vaker vanuit Bitvavo deposits gedaan maar ik heb het niet eerder op deze manier gezien.Taro schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:54:
[...]
Het adres dat je deels hebt verborgen is een wallet address, geen contract address. Kijk even op Binance bij Deposit of ze daar een contract address tonen en of die inderdaad op dezelfde tekens eindigt zoals Bitvavo aangeeft.
Tja, maar als er elke dag een Binance omvalt hebben we er snel weinig meer over.
Daarbij, gisteren -$400 op de BTC koers, vandaag weer, als dat zo door gaat staan we eind januari op 6 cent.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/AXVjgI44CyooZHgqchH0Ef7C.gif?f=user_large)
1ste buy order op Kraken een feit en staat nu al in de plus

vanavond richting ledger

vanavond richting ledger
[ Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 16-12-2022 12:29 ]
YES schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:27:
[...]
Tja, maar als er elke dag een Binance omvalt hebben we er snel weinig meer over.
Daarbij, gisteren -$400 op de BTC koers, vandaag weer, als dat zo door gaat staan we eind januari op 6 cent.
[Afbeelding]

Deze gaat als een boemerang bij je terugkomen....Kol Nedra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:28:
1ste buy order op Kraken een feit en staat nu al in de plus![]()
vanavond richting ledger

Correct!MarcB1978 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:25:
[...]
Onderaan dat plaatje dat ik poste zie je staan 'contract address ending in 26e2. Dat bedoel je toch? Dus als dat overeenkomt, dan kan ik met een gerust hard het wallet-address (NIET: contract address) invoeren in Bitvavo en daarheen storten? Ugh, sorry hoor, heb al vaker vanuit Bitvavo deposits gedaan maar ik heb het niet eerder op deze manier gezien.
Vanavond pas? Jij durft...Kol Nedra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:28:
vanavond richting ledger
Damn, wat een rektheid. Vooral BNB, heeft al dagen lang minimaal -3% daily
[ Voor 52% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-12-2022 12:51 ]
Miep miep, funds kwietWiley99 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:24:
Ik laat mijn sub 15k orders gewoon op Bitvavo staan. Alle BTC en ETH (en flufje QNT en GET) stond natuurlijk al gewoon extra koud. Maar dit zijn geen goede tijden voor dat soort bedrijven. Op zich wel schrikbarend hoe een hooivorkenmeute zoveel controle heeft over je bedrijf en je, terwijl je misschien alles goed geregeld hebt en gezonde bedrijfsrisicos op de balans houdt, toch gewoon ten onder kan gaan op de brandstapel.

Als dit een serieuze reactie is is de bodem nabij.Ryderr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:24:
[...]
Dank allen voor jullie hysterie, duidelijk dat crypto dood is. Mijn 9K verlies genomen en door met het echte leven. Kut munten
Kan ook nog 10k lager zijn maar dan komen we in de buurt.
Nee ik ben gekke henkie niet. Ik verkoop in principe niets tot 2025/26(of wanneer de volgende run van start gaat) en ben alleen aan het bijkopen nu. Af en toe pak ik winst van de ene altcoin(enkel winst, rest hou ik aan) en druk dat in de volgende magischeparel.Alpina schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:57:
[...]
Als dit een serieuze reactie is is de bodem nabij.
Kan ook nog 10k lager zijn maar dan komen we in de buurt.
Gelukkig 😎Ryderr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:02:
[...]
Nee ik ben gekke henkie niet. Ik verkoop in principe niets tot 2025/26(of wanneer de volgende run van start gaat) en ben alleen aan het bijkopen nu. Af en toe pak ik winst van de ene altcoin(enkel winst, rest hou ik aan) en druk dat in de volgende magischeparel.
Tip voor sell high, wacht dus niet jaren tot 25/26 en verkopen wanneer de bullrun start. Maar verkoop in delen als de bullrun gaande is. Ps. Graag wel even delen als de bullrun start en je alles verkoopt aubRyderr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:02:
[...]
Nee ik ben gekke henkie niet. Ik verkoop in principe niets tot 2025/26(of wanneer de volgende run van start gaat) en ben alleen aan het bijkopen nu. Af en toe pak ik winst van de ene altcoin(enkel winst, rest hou ik aan) en druk dat in de volgende magischeparel.
Klopt, dat is @gekkehenkie
Fuck man, dat die exchanges omvallen en de koersen crashen is tot daar aan toe maar nu is er ook nog een kritieke bug ontdekt in Bitcoin consensus mechanisme die double spend mogelijk maakt.
Kutzooi
Kutzooi
Ik ga hier niet op klikken. Jij reageert nooit zo serieus.Anoniem: 1032405 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:10:
Fuck man, dat die exchanges omvallen en de koersen crashen is tot daar aan toe maar nu is er ook nog een kritieke bug ontdekt in Bitcoin consensus mechanisme die double spend mogelijk maakt.
Kutzooi
JUST IN: Mazars suspends audits for #crypto exchanges, which include Binance, KuCoin, and Crypto․com, Bloomberg reports.
— Watcher.Guru (@WatcherGuru) 16 december 2022
Nog geen reden tot paniek overigens, heeft 99,9% zeker te maken het gebrek aan ervaring van dergelijke controles (en een afdeling legal van Mazars die langzaam wat paniekerig begint te worden).
Als de funds niet aanwezig zouden zijn, zou dit prima gerapporteerd kunnen worden (niet anders dan de situatie dat de funds er wel zijn).
Probleem is:
- een verklaring op peildatum x geeft eigenlijk te weinig zekerheid (met wat hulp van andere partijen kun je prima tijdelijk je balans oppoetsen).
- verklaring bij doorlopend bestaan én beslissingsmacht van reserves is praktisch en technisch onhaalbaar, daarvoor zijn er teveel issues rondom controle-informatie omtrent eigendom (vaststellen dat x munten op wallet y aanwezig zijn op peildatum z is relatief makkelijk, maar dat de te controleren partij op dat moment ook daadwerkelijk beslissingsmacht heeft over de wallet is lastig).
- het gaat om honderden/duizenden wallets terwijl transacties in realtime doorgaan, één eenduidig peilmoment is praktisch ook zeer lastig uitvoerbaar. De klassieke voorraadinventarisatie tussen Kerst en oud- en nieuw gaat hier even niet werken.
Ik denk dat Mazars even wat te veel hooi op de vork heeft genomen.
[ Voor 16% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-12-2022 13:18 ]
Lastig hoor hoor zoveel FUD. Ik stake aardig wat BETH op Binance, maar moet ik dan nu gaan omzetten naar ETH + ledger... Die keuze laat ik nog even wachten. Heb nog altijd wel vertrouwen nog in CZ, maar waar dat op gebasseerd is is geen garantie he.
Bitvavo funds trek ik wel leeg maar voor zekerheid.
Bitvavo funds trek ik wel leeg maar voor zekerheid.
Is gewoon legit hoor.YES schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:11:
[...]
Ik ga hier niet op klikken. Jij reageert nooit zo serieus.
spoiler::gifsicle():strip_exif()/f/image/gTo9KDFHhYmpU9UYQOKEQg3c.gif?f=user_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/gTo9KDFHhYmpU9UYQOKEQg3c.gif?f=user_large)
Zo'n audit moet binnen een paar uur toch kunnen aantonen dat 80% van de funds aanwezig zijn, binnen een paar dagen 95% en binnen een maand 99% . Het feit dat het allemaal langer moet duren zegt al genoeg.
Binance? Bitvavo? beide?moshimoshi schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:16:
Zo'n audit moet binnen een paar uur toch kunnen aantonen dat 80% van de funds aanwezig zijn, binnen een paar dagen 95% en binnen een maand 99% . Het feit dat het allemaal langer moet duren zegt al genoeg.
Goeie inderdaad. Ik heb een Excel sheet gemaakt waar ik alles in bijhoud(aantal munten/ totaal geïnvesteerd/ GAK/ % van munten die ik moet verkopen om investering eruit te halen - en de laatste kan ik aanpassen naar wens)om emotie er zoveel mogelijk uit te halen tegen die tijd. Oftewel: heb een pareltje in handen - in mijn geval ATOM met GAK van 6,43EUR per stuk - kan ik het % laag zetten en grote fluf hoger wegzetten, of een shitcoin - in mijn geval MOVR met GAK van 36,08EUR per stuk - waar ik liever sneller uit wil zijn met mijn investering en dus 75% van dump zodra die dat prijsniveau raakt. Ahja we gaan het wel zien, maar een plan is er in ieder geval en nu de markt nog.Ezekielll schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:10:
[...]
Tip voor sell high, wacht dus niet jaren tot 25/26 en verkopen wanneer de bullrun start. Maar verkoop in delen als de bullrun gaande is. Ps. Graag wel even delen als de bullrun start en je alles verkoopt aub
Niet geklikt. Maak er de volgende nog een tinyURL vanAnoniem: 1032405 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:10:
Kutzooi
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Ik denk dat zo'n grote naam als Mazars group zijn vingers hier niet aan wil branden. Ze zullen ook wel inzien dat er zomaar ineens een lijk uit de kast kan komen waardoor hun audit niet 100% zekerheid kan geven.moshimoshi schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:16:
is ook een manier, ik gooi er gewoon fiat in alsof fiat geen waarde heeft en we zien het allemaal wel in een aantal jarenRyderr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:20:
[...]
Goeie inderdaad. Ik heb een Excel sheet gemaakt waar ik alles in bijhoud(aantal munten/ totaal geïnvesteerd/ GAK/ % van munten die ik moet verkopen om investering eruit te halen - en de laatste kan ik aanpassen naar wens)om emotie er zoveel mogelijk uit te halen tegen die tijd. Oftewel: heb een pareltje in handen - in mijn geval ATOM met GAK van 6,43EUR per stuk - kan ik het % laag zetten en grote fluf hoger wegzetten, of een shitcoin - in mijn geval MOVR met GAK van 36,08EUR per stuk - waar ik liever sneller uit wil zijn met mijn investering en dus 75% van dump zodra die dat prijsniveau raakt. Ahja we gaan het wel zien, maar een plan is er in ieder geval en nu de markt nog.
De FUDtrein loopt op volle toeren. Dat is goed nieuws voor dipjes om over een paar jaar die x10 toch nog te halen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vKKlHD4c7Z6jHgGMQpYuSJqm.jpg?f=user_large)
Ik klikken want ik had zin in een guilty pleasureAnoniem: 1032405 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:10:
Kutzooi
Voorlopig weinig aan de hand bij Bitvavo, hot wallet is weer aangevuld met 1500 BTC.
https://blockchair.com/bi...BVMoR1NGkPTGvHUuLTrzcLpiv
Withdrawals blijven rustig doorlopen, scheelt voor Bitvavo dat ze waarschijnlijk heel veel kleinere klanten hebben (groot deel zal niet eens weten van de onrust).
Withdrawals blijven rustig doorlopen, scheelt voor Bitvavo dat ze waarschijnlijk heel veel kleinere klanten hebben (groot deel zal niet eens weten van de onrust).
[ Voor 23% gewijzigd door BTC100K2021 op 16-12-2022 13:48 ]
Zie de laatste dagen op Twitter ook meerdere berichten voorbijkomen van gebruikers die melden dat hun bankaccount is gesloten. Gegeven reden hiervoor zijn transacties tussen jouw bankaccount en FTX. Betreft zover ik heb kunnen zien alleen gebruikers uit de USA met uiteraard een USA (corporate) bankaccount.
Zeker nu de duimschroeven rondom crypto regulatie verder worden aangedraaid is het verstandig om je crypto gerelateerde activiteiten gescheiden te houden van je dagelijkse primaire bankzaken en spaarrekening om te voorkomen dat je niet meer bij je rekeningen kunt. Dus als je nog geen tweede bankrekening hebt bij een andere bank, wellicht idee om deze te openen.
Zeker nu de duimschroeven rondom crypto regulatie verder worden aangedraaid is het verstandig om je crypto gerelateerde activiteiten gescheiden te houden van je dagelijkse primaire bankzaken en spaarrekening om te voorkomen dat je niet meer bij je rekeningen kunt. Dus als je nog geen tweede bankrekening hebt bij een andere bank, wellicht idee om deze te openen.
Wie o wie heeft er net nog een aardige storing op bitvavo gedaan? 
https://www.blockchain.co...3f0e5b0ac2fd2aeb539a207d9
1800 BTC incoming maar de hot wallet zelf zit al een tijdje zo rond de 760 BTC?
https://www.blockchain.co...3f0e5b0ac2fd2aeb539a207d9
1800 BTC incoming maar de hot wallet zelf zit al een tijdje zo rond de 760 BTC?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Stukje gaat over Bitcoin en oorlog. Maar bevat wel een interessant stuk over regulatie als gevolg van oorlog.
[ Voor 22% gewijzigd door Auredium op 16-12-2022 14:13 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Toevallig deze week gedaan. Alleen een betaalrekening maar dan ben ik in ieder geval nog ergens anders klant. Die maandelijkse kosten neem ik voor lief. Ik wil niet voor het blok gezet worden ook al heb ik niets te verbergen.jvel92 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:07:
Zie de laatste dagen op Twitter ook meerdere berichten voorbijkomen van gebruikers die melden dat hun bankaccount is gesloten. Gegeven reden hiervoor zijn transacties tussen jouw bankaccount en FTX. Betreft zover ik heb kunnen zien alleen gebruikers uit de USA met uiteraard een USA (corporate) bankaccount.
Al denk ik dat USA met alles nog strenger is?
Ik heb dan in al die jaren nog niks gehoord van de Rabobank wat betreft mijn crypto activiteiten.Alpina schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:12:
[...]
Toevallig deze week gedaan. Alleen een betaalrekening maar dan ben ik in ieder geval nog ergens anders klant. Die maandelijkse kosten neem ik voor lief. Ik wil niet voor het blok gezet worden ook al heb ik niets te verbergen.
Al denk ik dat USA met alles nog strenger is?
Nu stort ik voornamelijk alleen maar geld op BL3P en heb ik pas 2x geld laten uit betalen.. misschien dat het daar mee te maken heeft, dat ik nog nooit wat heb gehoord.
Er gaat elke maand toch wel een aanzienlijk bedrag naar BL3P.. blijkbaar ben ik nog steeds maar een klein visje in de grote zee
BTC100K2021 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:47:
Voorlopig weinig aan de hand bij Bitvavo, hot wallet is weer aangevuld met 1500 BTC.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/15IqYvCuT9bQUv8MEBpXiaQy.jpg?f=user_large)
Ik zeg doen! Pakt de popcorn er vast bij...Kol Nedra schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:27:
[...]
deze op Twitter zetten jonguuh en Bitvavo taggen
Waarom is iedereen zo negatief hier.
Heb vandaag nog tientallen keer meer rendement op m'n BTC dan de batterij van m'n wagen.
Heb vandaag nog tientallen keer meer rendement op m'n BTC dan de batterij van m'n wagen.
De vermogensrendementheffing voor dit jaar gaat wel pijn doen trouwens. 42k per BTC aan waarde voor de VRH, huidige waarde 17k per BTC

Bitvavo verdiend het om kapot te gaan, maakt de gebruikers blij met nep-verzekeringen (jah tegen een zeer soort gelimiteerd aantal hacks) terwijl ze hun gebruikers funds elders staken voor wat extra winst.
Ik heb het al een paar keer betoogd hier dat het een onbetrouwbare beurs is, maar veel Nederlanders willen er perse hun geld laten staan omdat er 'toezicht' is.
Als een beurs jouw geld elders gaat staken en als jij daar het risico voor draagt is het gewoon een slechte beurs.
Ik heb het al een paar keer betoogd hier dat het een onbetrouwbare beurs is, maar veel Nederlanders willen er perse hun geld laten staan omdat er 'toezicht' is.
Als een beurs jouw geld elders gaat staken en als jij daar het risico voor draagt is het gewoon een slechte beurs.
En goud en zilver in de kluis in Zwitserland. Euh thuis.Beug schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:52:
Niet het moment om onnodige risico's te nemen. Crypto op ledger en fiat op rekening.
En je vriendin in de kelder....Alpina schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:57:
[...]
En goud en zilver in de kluis in Zwitserland. Euh thuis.
Die van mij met de plutus kaart op pad..
Ik loop helemaal binnen hier
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat de meeste exchanges onderling BTC's aan het heen en weer schuiven zijn en de auditors steeds dezelfde BTC's te zien krijgen.zwembroek schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:25:
[...]
Ik denk dat zo'n grote naam als Mazars group zijn vingers hier niet aan wil branden. Ze zullen ook wel inzien dat er zomaar ineens een lijk uit de kast kan komen waardoor hun audit niet 100% zekerheid kan geven.
Zo'n beetje als de urban legend rondom de Lancia Stratos waarbij om mee te doen aan de rally's minimaal 400 stuks geproduceerd moesten zijn. Probleem, want ze hadden er maar 200 en dus werden ze tijdens de lunch van parkeerterrein A naar B gereden. Om vervolgens dezelfde 200 stuks weer te tellen.
LeugensRyderr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:02:
Nee ik ben gekke henkie niet.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Zo veilig ja? Van mij mag ze plat gaan hoor
Rare plek voor de koelkast en fornuis, maar goed ieder z'n ding weet je.
* 2Dutch checkt de cryptootjes
Hmm, niks al te geks. Kan relaxed het weekend in. Zoals altijd.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Bijna weekend! En ik kijk een weekje terug en ik zie dat er ondertussen met de crypto niksgeburt is. Heerlijk ontspannen het weekend in.
When in Doutzen, zoom out zen
[ Voor 10% gewijzigd door resusaapje op 16-12-2022 15:17 ]
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Gelukszoekr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:10:
[...]
Zo veilig ja? Van mij mag ze plat gaan hoor
Ze mag er zo nu en dan even uit...2Dutch schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:12:
[...]
Rare plek voor de koelkast en fornuis, maar goed ieder z'n ding weet je.
* 2Dutch checkt de cryptootjes
Hmm, niks al te geks. Kan relaxed het weekend in. Zoals altijd.
Voor de MoonBoys die toch persee Moonend het weekend inwillen :
https://coinmarketcap.com/currencies/request/
https://coinmarketcap.com/currencies/request/
/f/image/dfSeIkmofvr2tR03akQrP7Bh.png?f=fotoalbum_large)
Weekend, wat is dat? Al twee weken in dikke IT shit hiero: geen pauze gewoon door. Ik verlies zelfs de liefde voor de zaterdag- en zondag, bah. Laat het maar weer maandag zijnresusaapje schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:16:
Bijna weekend! En ik kijk een weekje terug en ik zie dat er ondertussen met de crypto niksgeburt is. Heerlijk ontspannen het weekend in.
The FTX fraud exposed and depleted reserves by -90% in less than 48 hours. By contrast, weeks of Binance FUD has seen their reserves drop just -6%. Statistically this is noise. Yet everyone is running around like a headless chook. Think rationally, look at the data. pic.twitter.com/cMiJIU0mfD
— Charles Edwards (@caprioleio) 16 december 2022
:strip_exif()/f/image/yl6qPjRydvhvQQCgwVYDRj4J.jpg?f=fotoalbum_large)
Ach niet getreurd nog iets meer dan een weekje en dan kijk je in je bankieren app en je ze een +99% van je portfolio daar
Krijg jij je salaris 1x per jaar in december ?BurnerT schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:23:
Ach niet getreurd nog iets meer dan een weekje en dan kijk je in je bankieren app en je ze een +99% van je portfolio daar
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Dat werkt niet als je langs de zijllijn staat helaasBurnerT schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:23:
Think rationally:
Not your keys, not your coins.
Geen paniek/zorgen hier, maar dit soort FUD is voor mij altijd een goed moment om de balans even op te maken. Mijn verdeling tussen exchanges en Ledger was niet zo goed dus wat afgeroomd van exchanges en nu weer pima in balans.
...Ik wou zeggen. Dit is geen 'ik eet één avond geen vlees en dat gooi ik in Bitcoin' topic. Scheer je wegtwit schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:28:
[...]
Krijg jij je salaris 1x per jaar in december ?
Nee maar als je begint met een saldo van 1 euro en er komt 1600 bij. dan is het een flinke gain.twit schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:28:
[...]
Krijg jij je salaris 1x per jaar in december ?
Hmmmm waarin laat jij je vermogen rusten voordat je begint met inkopen crypto ? Ik denk ook fiat wat ze einde maand storten.Gelukszoekr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:29:
[...]
Dat werkt niet als je langs de zijllijn staat helaas
If you haven't read or heard @Erikcason on #Bitcoin before, you've been missing out
— Cory Klippsten 🦢 #Bitcoin is for everyone (@coryklippsten) 15 december 2022
pic.twitter.com/dolIja31D2
Ik ga weer kopen als de beermarkt voorbij is. Zal wel ergens maart april zijn gok ik zoBurnerT schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:36:
[...]
Hmmmm waarin laat jij je vermogen rusten voordat je begint met inkopen crypto ? Ik denk ook fiat wat ze einde maand storten.
resusaapje schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:16:
PS5
Ben je bij @Slux op bezoek geweest?
'trekt een sprintje naar de lokale decathlon'
In crypto is het heel simpel: not your keys, not your crypto. Na de hoeveelheid (terecht of onterecht) FUD van de afgelopen dagen is het echt geen gekke gedachte om je crypto van exchanges af te halen. Je wint namelijk geen prijs als je als laatste het mogelijke zinkende schip verlaat. Mocht er uiteindelijk niets aan de hand zijn, dan kun je altijd nog terug.
Met de informatie die we tot de beschikking hebben, kan ik niet beoordelen of het wel of niet goed zit. Dus waarom zou ik de gok nemen om mijn crypto op een exchange te laten staan. Er is namelijk geen upside, wel heel veel downside op moment dat het misgaat. Met mijn ledger hoef ik me om dergelijke zaken gelukkig geen zorgen te maken.
Exact. En toch zijn er zo veel mensen die het niet doen. Veel mensen vinden het verplaatsen van crypto te lastig en beginnen er dus daarom maar niet aan.jvel92 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:03:
[...]
Met de informatie die we tot de beschikking hebben, kan ik niet beoordelen of het wel of niet goed zit. Dus waarom zou ik de gok nemen om mijn crypto op een exchange te laten staan. Er is namelijk geen upside, wel heel veel downside op moment dat het misgaat. Met mijn ledger hoef ik me om dergelijke zaken gelukkig geen zorgen te maken.
Typisch wel weer. Investeren in een legendarische techniek om waarde digitaal te kunnen verplaatsen. Maar het vervolgens zelf niet durven te gebruiken
"zoveel mensen", ik heet Ryderr hé... Message received: ik ga geen paniek acties uitvoeren maar zal mijn verjaardag cadeau morgen aansluiten en alles buitenom staking - en los van shitcoins - overzetten.Gelukszoekr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:06:
[...]
Exact. En toch zijn er zo veel mensen die het niet doen. Veel mensen vinden het verplaatsen van crypto te lastig en beginnen er dus daarom maar niet aan.
Typisch wel weer. Investeren in een legendarische techniek om waarde digitaal te kunnen verplaatsen. Maar het vervolgens zelf niet durven te gebruiken
Neefke van Kim Jong-un. HODL die bende, no matter what: I'am always right! And shut up
Correct. Want waar moeten we ons nu precies druk om maken mbt Binance? Er is geen enkel bewijs dat Binance er een potje van heeft gemaakt. En er is ook geen sprake van illiquiditeit of insolvabiliteit.
Dit hele gebeuren is overduidelijk georganiseerde FUD, bedoeld om Binance, en wellicht ook ‘crypto’ als zodanig schade toe te brengen.
Voor de duidelijkheid: je funds op een HW wallet bewaren is iets wat altijd raadzaam is en wat ik zelf ook doe. Maar om nu allemaal blind mee te gaan in de Binance fud is echt niet nodig en werkt enkel een self fulfilling prophecy in de hand.
Fijn dat je mijn huis zomaar online plempt
straks ontvoeren ze mijn hond... dankzij jou.
Door goed te monteren icm suggestieve opmerkingen kan iedereen er zo'n verhaal van maken. Maar hij ontwijkt het antwoord van die 2,1 Miljard omdat alles wat hij daarover zegt later tegen hem kan worden gebruikt in een rechtszaak rondom de gelden van FTX. Daarom verwijst hij naar de advocaten.
Coinbase is inderdaad een stuk minder complex dan Binance, o.a. door de bredere functionaliteiten van het platform + eigen blockchain. Verder kan ik mij voorstellen dat je niet de hele dag bezig bent met het feit dat je nog tig FTT tokens op de blockchain en in de boeken hebt staan als die koers gewoon lekker gaat en meegaat in het geheel.
CZ zegt hier en daar wat ongelukkige dingen waar ze hem op pakken en er sensatie van maken tbv de views. Ik krijg persoonlijk heel erge jeuk van beide presentatoren, dat is het type volk dat TV zenders aanneemt voor de kijkcijfers, maar die niet per se de materie die het hier betreft voldoende kunnen doorgronden en begrijpen.
Grote kans dat Binance de zaken gewoon goed op orde heeft, alles wat ze aankopen direct aftikken en geen grote verplichtingen richting anderen hebben. Die 500M voor Twitter en 2,1 Miljard van FTX zijn een schijntje als je 200.000 BNB moet betalen om je coin te laten listen.
Ik zeg niet dat Binance / CZ alles op orde hebben en/of hier en daar de grenzen niet opzoeken, maar je zou als reactie op deze video prima een mooie sensatievideo kunnen maken die beide journalisten op hun beurt weer in een kwaad daglicht zet.
CZ is iemand die zoals hij altijd zegt wil "builden", hij zou in dergelijke situaties iemand anders voor de camera moeten laten verschijnen omdat hij niet goed aanvoelt wat hij wel/niet moet zeggen en zich buiten zijn comfortzone begeeft.
Als CZ de vragen op CNBC ontwijkt en met aantoonbare smoesjes komt m.b.t. audits is volgens jouw geen reden tot FUD?Antifon schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:24:
[...]
Correct. Want waar moeten we ons nu precies druk om maken mbt Binance? Er is geen enkel bewijs dat Binance er een potje van heeft gemaakt. En er is ook geen sprake van illiquiditeit of insolvabiliteit.
Dit hele gebeuren is overduidelijk georganiseerde FUD, bedoeld om Binance, en wellicht ook ‘crypto’ als zodanig schade toe te brengen.
Voor de duidelijkheid: je funds op een HW wallet bewaren is iets wat altijd raadzaam is en wat ik zelf ook doe. Maar om nu allemaal blind mee te gaan in de Binance fud is echt niet nodig en werkt enkel een self fulfilling prophecy in de hand.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Eens dat die verslagevers niet echt netjes zijn maar er speelt nog veel meer bij Binance, witwassen, manipulatie dat hele shitshow launch meuk, dat FTX verhaal, en nu ook nog roepen dat mensen liegen.Taro schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:27:
[...]
Door goed te monteren icm suggestieve opmerkingen kan iedereen er zo'n verhaal van maken. Maar hij ontwijkt het antwoord van die 2,1 Miljard omdat alles wat hij daarover zegt later tegen hem kan worden gebruikt in een rechtszaak rondom de gelden van FTX. Daarom verwijst hij naar de advocaten.
Coinbase is inderdaad een stuk minder complex dan Binance, o.a. door de bredere functionaliteiten van het platform + eigen blockchain. Verder kan ik mij voorstellen dat je niet de hele dag bezig bent met het feit dat je nog tig FTT tokens op de blockchain en in de boeken hebt staan als die koers gewoon lekker gaat en meegaat in het geheel.
CZ zegt hier en daar wat ongelukkige dingen waar ze hem op pakken en er sensatie van maken tbv de views. Ik krijg persoonlijk heel erge jeuk van beide presentatoren, dat is het type volk dat TV zenders aanneemt voor de kijkcijfers, maar die niet per se de materie die het hier betreft voldoende kunnen doorgronden en begrijpen.
Grote kans dat Binance de zaken gewoon goed op orde heeft, alles wat ze aankopen direct aftikken en geen grote verplichtingen richting anderen hebben. Die 500M voor Twitter en 2,1 Miljard van FTX zijn een schijntje als je 200.000 BNB moet betalen om je coin te laten listen.
Ik zeg niet dat Binance / CZ alles op orde hebben en/of hier en daar de grenzen niet opzoeken, maar je zou als reactie op deze video prima een mooie sensatievideo kunnen maken die beide journalisten op hun beurt weer in een kwaad daglicht zet.
CZ is iemand die zoals hij altijd zegt wil "builden", hij zou in dergelijke situaties iemand anders voor de camera moeten laten verschijnen omdat hij niet goed aanvoelt wat hij wel/niet moet zeggen en zich buiten zijn comfortzone begeeft.
De markt is er niet beter op geworden sinds die CZ op het toneel kwam imo, maja ik heb er ook nooit wat mee gehad, rare snuiter en manier van handelen.
Als hij daar volmondig zegt: Joh, wij kunnen die 2,1 miljard prima betalen, no worries! Wat denk je dat dat later voor gevolgen kan hebben?MrFX schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:34:
[...]
Als CZ de vragen op CNBC ontwijkt en met aantoonbare smoesjes komt m.b.t. audits is volgens jouw geen reden tot FUD?
En ik vermoed dat Deloitte geen enkel idee heeft over een niet-US bedrijf, met eigen blockchain en een enorm circus aan functionaliteiten incl. Cake bakken, Boo's omzetten in Woo's, NFT's minten, DeFi en de hele bende eromheen. Coinbase is echt een heel ander verhaal. Er is een auditor op Binance gezet, die dit ook voor een aantal andere partijen in de space doet, maar die hebben aangegeven al het werk op dit moment niet aan te kunnen.
Het gaat hier echt om de achtergrond en complexiteit. Ik zag iemand eerder vandaag zeggen: Zo'n audit doe je toch in een uurtje? Ja, als je alles plat slaat wel ja, maar daarna begint het complexe gebeuren ivm leverage posities incl. lenen door gebruikers, het feit dat de organisatie over tig landen verspreid is met overal andere wet- en regelgeving, etc. etc. Wat doe je met dust in wallets, wat doe je met de waarde van crypto die al gedelist is, forks, etc. etc.
Buidl.Taro schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:27:
[...]
CZ is iemand die zoals hij altijd zegt wil "builden"
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
- Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!