[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #23 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 251 Laatste
Acties:
  • 1.107.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13
Saaie koers mensen...wen Gemini meltdown...of nog beter dat de boel 100% gered is. Dan kunnen we verder.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
zwembroek schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:05:
Saaie koers mensen...wen Gemini meltdown...of nog beter dat de boel 100% gered is. Dan kunnen we verder.
Doge al gezien vandaag? :o

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 00:03
Je zit zeker naar de 1 min kaarsen te kijken? :+

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21:22
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:52:

Be your own bank, they said. It'll be safe, they said.
Funds are JAAPU.

Maktub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Zolang de onzekerheid van Gemini boven de markt hangt maakt dat ene pumpje links en rechts niet zoveel uit. In december is de FED meeting alweer. Als we "slechts" 50 basispunten erbij krijgen dan zal de markt wel overdreven positief reageren. Dan zou het jammer zijn dat daarna Gemini met slecht nieuws komt. Ik denk serieus dat het nieuws dat Gemini gered is van een faillissement en 50 basis punten erbij in december het begin kan zijn van de volgende run.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:32:
[...]

Zolang de onzekerheid van Gemini boven de markt hangt maakt dat ene pumpje links en rechts niet zoveel uit. In december is de FED meeting alweer. Als we "slechts" 50 basispunten erbij krijgen dan zal de markt wel overdreven positief reageren. Dan zou het jammer zijn dat daarna Gemini met slecht nieuws komt. Ik denk serieus dat het nieuws dat Gemini gered is van een faillissement en 50 basis punten erbij in december het begin kan zijn van de volgende run.
Langzaam herstel van maanden, kruipend richting de 30k, dan een flashcrash met lower low en wick onder 10k en vanuit daar een nieuwe run.

Tot die tijd lekker accumuleren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:13
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:56:
[...]

Langzaam herstel van maanden, kruipend richting de 30k, dan een flashcrash met lower low en wick onder 10k en vanuit daar een nieuwe run.

Na het nieuws dat Gemini niet failliet gaat stijgen we we naar onze oude vertrouwde range van 18-22k om daar een paar maand te blijven hangen. Vervolgens start de nieuw bullrun.

Jammer maar je zat er dicht bij d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:56:
[...]

Dat zou echt funest zijn voor het vertrouwen. Eerst naar 30k en dan bam 10k. Laten we hopen van niet zeg...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Jeetje. Celer weer eens in het groen. Maak me gek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GW77o0T3FU0tDMEi-HwSRIm1GWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/JPiWiE5R0bvjyLtws7K2nmSE.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

zwembroek schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:16:
[...]

Dat zou echt funest zijn voor het vertrouwen. Eerst naar 30k en dan bam 10k. Laten we hopen van niet zeg...
Vertrouwen is bullshit. Het enige wat je nodig hebt is een aantrekkelijke low met veel gain potentie en een stel groene kaarsen, dan volgt de fomo vanzelf en die doet de rest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:22:
[...]

Vertrouwen is bullshit. Het enige wat je nodig hebt is een aantrekkelijke low met veel gain potentie en een stel groene kaarsen, dan volgt de fomo vanzelf en die doet de rest.
Daar ben ik het 100 procent mee eens. Maar nu eerst een langzame stijging tot aan 30k en dan terug naar 10k lijkt mij persoonlijk niet goed voor het vertrouwen. Die aantrekkelijk low heb ik liever eerder dan pas bij de 30k. Ik denk dat velen van ons bij de 30k er al volledig inzitten. Dan zijn we goed rekt bij 10k haha. Nee laat die capitulatie maar snel komen bij faillissement nieuws van Gemini of de start van een nieuwe bull bij positief Gemini nieuws. Dan hebben we met 15k ook al een aantrekkelijke low gehad. Maar gezien de angst in de markt hebben veel mensen die low dan gemist. Tussen de 10k en 14k ligt enorm veel liquiditeit. Die moeten dan allemaal later instappen wat opzich ook een boost kan geven aan de koers. Het is mij om het even wat er gaat gebeuren maar als we nog een capitulatie krijgen dan het liefst wel binnen een aantal maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek

Misschien ASTAR Ledger staking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:11
Remy!!!! schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:50:
[...]

Ik had 7 van die Rhystic study's, maar je krijgt er niet zoveel voor hoor...
Dit was de rest :+
[Afbeelding]
Hoe heb je van die lijst een plaatje gemaakt?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:12
Gelukszoekr schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:54:
[...]

Hoe heb je van die lijst een plaatje gemaakt?
Screenshot functie, maar dan van de gehele pagina(?). Standaard in IOS.

Stack Sats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Ik wou net zeggen, het is gelukt met een Chrome extentie;

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fHpQHQ6/Magic-verzameling.png

@AlterBridge Dit is de lijst dus. Ik denk dat ik er €5k voor ga vragen. Die winkel geeft ergens tussen een kwart en 10% van hun winkelprijs. Hier zit dus genoeg marge om er meer aan te verdienen als je ze individueel op Cardmarket.com gooit :P

[ Voor 43% gewijzigd door Gelukszoekr op 27-11-2022 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:38
Gelukszoekr schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:08:

[Afbeelding]

@AlterBridge Dit is de lijst dus. Ik denk dat ik er €5k voor ga vragen. Die winkel geeft ergens tussen een kwart en 10% van hun winkelprijs. Hier zit dus genoeg marge om er meer aan te verdienen als je ze individueel op Cardmarket.com gooit :P
Waar kijk ik in godsnaam naar?

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
shovelhead1340 schreef op zondag 27 november 2022 @ 15:13:
[...]

Nevermind, offtopic :P

Wen moon?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

@Gelukszoekr's altcoin lijst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:55

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

[Afbeelding]

Zonder deze stelt je verzameling weinig voor
Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/001/327/378/1c5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

[Afbeelding]

Doe eens ff nornaal man.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Afbeeldingslocatie: https://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/content/images/archive/24/mark3.jpg?itok=i76mML45&width=2048&height=1152&impolicy=semi_dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ray_ schreef op zondag 20 november 2022 @ 09:37:
De slowchat leest een beetje weg als een slechte avond stappen. Zaterdagavond na de nodige biertjes lijkt de tent vol te staan met prachtige vrouwen (of mannen, wat je maar wilt) en je versiert de een na de ander. Je vrienden staan gniffelend toe te kijken terwijl je de ene foute beslissing aan de ander weet te rijgen. Drank! Meer drank! En SOL! Meer SOL! En CELR!

De volgende ochtend word je wakker met de smaak van een dode cavia in je mond. Waar ben je en wat is er gebeurd? Vooral: waarom zien die scharrels er zo... anders... uit? Je grabbelt snel je kleren bij elkaar, en tijdens je walk of shame naar huis merk je dat je portemonnee een stuk lichter is geworden.
De SOL & CELR dames zijn de deur weer uit na een gezellige (en winstgevende!) week. Ook DOGE met +25% de deur uit.

Groetjes!

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Taro schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:05:
[...]

De SOL & CELR dames zijn de deur weer uit na een gezellige (en winstgevende!) week. Ook DOGE met +25% de deur uit.

Groetjes!
En uw old Scot QNT? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 12:38
Someone said QNT? :D

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Eigenlijk bedoelde ik WAVES KSM :+

[ Voor 3% gewijzigd door D_Jeff op 27-11-2022 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-10 12:38
D_Jeff schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:10:
[...]

Eigenlijk bedoelde ik WAVES :+
Haru out...

:D

BTC/ETH/QNT/ADA/and some really weird a** coins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Die staan op de Ledger (Aankoop 19-11) en op 113,5 (Aankoop 24-11) bijgekocht:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3-V9z5QofdS-WSjAgeGpNDw9VKk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wqwmtCzjKyiVtglkBM4e0SpG.png?f=user_large

Staan dus ook mooi in de plus, maar die hou ik nog even.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Taro schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:12:
[...]

Die staan op de Ledger (Aankoop 19-11) en op 113,5 (Aankoop 24-11) bijgekocht:
[Afbeelding]

Staan dus ook mooi in de plus, maar die hou ik nog even.
Dat besluit snap ik -- mooie inkoopprijs ook

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:55

BTC100K2021

Kijk eens dom, ja ho maar.

Afbeeldingslocatie: https://www.letseatcake.com/wp-content/uploads/2021/04/Crypto-Memes-12.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:50
[...]

Ik zei dit hardop en 1 seconde later las ik dit :D

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bushalte schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:50:
[...]

Ik zei dit hardop en 1 seconde later las ik dit :D
Bizar.

Er is meer tussen moon en lambo dan wij soms denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nopheros
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 18:57:
[...]

Bizar.

Er is meer tussen moon en lambo dan wij soms denken.
Klopt, een Aston Martin. Dat wordt hier nog wel eens vergeten inderdaad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
;)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FilmugLXwAQk5Xa?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Taro schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:05:
[...]

Groetjes!
En de hele week met van die cracksletten opgescheept zitten in de huiskamer. Ze zijn de deur uit, maar je houdt er toch ergens een vies gevoel aan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• resusaapje
  • Laatst online: 18:46

resusaapje

h less

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQ3vzBzvQknsbdqo_BDFgLKPLLs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qxV8dbW07X1tfAxCPVp4ZMVn.gif?f=user_large

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t96-9EvIm1qyvUQ9JnTr7wEQ0jU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11sHGnvO43fkTd8bpMtZxRh0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:08
PRESENT!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
@Verwijderd @Gelukszoekr

CBDC komt eraan, en sneller dan we denken. Ondertussen zijn dit soort uitspraken van technocraten die verantwoordelijk zijn voor de toekomst van ons monetaire systeem eerder regel dan uitzondering terwijl conventionele media op hun kont blijven zitten en nul vragen stellen.

En jullie verbazen je echt over een aantal wappies dat in een context van afwezige journalistiek in complotten gelooft? Ik verbaas me (als hooggeleide macroeconoom) veel meer over de lakse houding van menigeen (journalisten incluis) en zie dat als een grotere bedreiging voor ons tot nu toe redelijk goed functionerende democratisch systeem dan een aantal malloten op Twitter.

Wat mij betreft is deze meneer 'CBDC is an expression of central bank liability' de expression van de Bitcoin use case.

[ Voor 7% gewijzigd door Jedi_Pimp op 27-11-2022 20:51 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:48:
@Verwijderd @Gelukszoekr

[Embed]

CBDC komt eraan, en sneller dan we denken. Ondertussen zijn dit soort uitspraken van technocraten die verantwoordelijk zijn voor de toekomst van ons monetaire systeem eerder regel dan uitzondering terwijl conventionele media op hun kont blijven zitten en nul vragen stellen.

En jullie verbazen je echt over een aantal wappies dat in een context van afwezige journalistiek in complotten gelooft? Ik verbaas me (als hooggeleide macroeconoom) veel meer over de lakse houding van menigeen (journalisten incluis) en zie dat als een grotere bedreiging voor ons tot nu toe redelijk goed functionerende democratisch systeem dan een aantal malloten op Twitter.

Wat mij betreft is deze meneer 'CBDC is an expression of central bank liability' de expression van de Bitcoin use case.
CBDC bad, Bitcoin good.

Verwijderd69 stack sats, not CBDC's.

Verwijderd69 hooggeleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:03:
[...]

CBDC bad, Bitcoin good.

Verwijderd69 stack sats, not CBDC's.

Verwijderd69 hooggeleid.
This is the way.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@Verwijderd @Gelukszoekr

[Embed]

Het wordt nog steeds uit z'n verband getrokken, want voor sommige doeleinden wil je inderdaad kunnen controleren of het geld bij de juiste partij terechtkomt om zo bijvoorbeeld corruptie te voorkomen.

Zoals bij het uitgeven van subsidies en überhaupt bij het printen van waarde. De meeste mensen die hier tegen zijn komen daar sowieso weinig tot nooit mee in aanraking dus die hebben er al weinig van te vrezen.

Als jij Bitcoin of fiat wil blijven gebruiken dan kan dat gewoon, toch? Dat eerste doet men zelfs (of juist) in landen waar geen democratie is, dus ik begrijp die angst niet zo. Het is een tool. Zoals het internet ook een tool is. Je kan het voor goede en slechte dingen gebruiken.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 20:12
De 4H chart vraagt weer om wat vuurwerk (boven of beneden). Ik denk boven ;)

[ Voor 12% gewijzigd door keanu_ op 27-11-2022 21:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gelukszoekr
@Verwijderd @Gelukszoekr

[Embed]
Ik denk dat we het er wel over eens zijn dat die CBDC's er gaan komen. Er was trouwens nog een debat over dit onderwerp waarin ook wel de nodige kritische vragen gesteld werden. Echter denk ik inderdaad ook dat dit weinig zin heeft. Die CDBC's gaan er komen.

Ik ben met je eens dat de media hier niet bovenop zit. Dat heeft denk ik meerdere oorzaken, namelijk dat "we" veel liever kijken naar De Meilandjes en Ruben Nicolai als dat wel ons druk maken over een monetair product en de mogelijke gevolgen hiervan op onze privacy. Ook is het voor de media nogal lastig dit goed te doorgronden en ons goed te invormeren. Daar kunnen we allemaal over meepraten, kijk bijvoorbeeld naar Bitcoin. Dat is ook zo'n onderwerp waar de media altijd net de plank lijkt mis te slaan. En dat is ook het probleem van de media, het kost nogal wat tijd om fatsoenlijke onderzoeksjournalistiek te doen op een bepaald onderwerp. En daarnaast is er vanuit de samenleving veel minder interesse voor
Ik verbaas me er niet over. Complotten bestaan al heel lang. maar het zijn meestal ook niet meer dan dat. Mogelijke scenario's waarbij er van alles bij gehaald wordt om een zo duister mogelijk beeld te schetsen van wat zou kunnen gebeuren. Eigenlijk valt dit altijd mee. Ik ben niet hoogopgeleid, maar ik ben te nuchter om me bang te maken over dat we hier binnenkort in eens soort Noord-Korea wonen.

De term wappie is volgens mij ontstaan nadat er nogal wat opschudding was in de samenleving over de maatregelen die ons werd opgelegd. De grootschalige angst was dat we nooit meer onze vrijheden terug zouden krijgen, dat het één grote samenzwering was van machhebbers in achterkamertjes die dit gepland hadden om de bevolking te controleren. Ik geloof hier niet in. Er zijn wel eens geheime afspraken over bepaalde zaken, maar altijd blijft dat hoe meer mensen je hierbij betreft, des te groter de kans is dat het zal uitlekken, of dat er interne ruzie's ontstaan. En daarbij, kijk nu om je heen. We leven weer alsof er nooit lockdowns hebben gehad.

Ik geloof wel dat centrale bankiers het controle argument inzetten om vooral aan overheden het product te verkopen. Uiteindelijk denk ik ook dat dit met name voor overheden interessant is, ik zou niet weten wat een centraal bankier zou moeten met de programeerbaarheid van het geld. Echter, ben ik van het type dat denk dat het uiteindelijk in de praktijk wel zal meevallen. Net als met Covid, net als na 9/11. Toen kwam er ook geen WW3. Enz.
Ja, ik denk ook dat hier een gat in de markt zit als usecase voor Bitcoin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Tsja, met een begrotingstekort van 20 miljard USD zal je toch wat creatiever moeten worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
In de replies: DOGE, DOGE, DOGE, DOGE & DOGE:

Hij moet er toch een keer iets mee gaan doen...

-> https://twitter.com/elonmusk/status/1596962007286427650.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Stukfruit schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:13:
[...]

Het wordt nog steeds uit z'n verband getrokken, want voor sommige doeleinden wil je inderdaad kunnen controleren of het geld bij de juiste partij terechtkomt om zo bijvoorbeeld corruptie te voorkomen.
Is dat echt zo, ja? Precies welke doelstellingen heligen de almaar stringenter en drastischer wordende middelen? Heb je een idee hoeveel % van de werknemers van de Nederlandse tier-1 banken aan KYC en AML werkt? Het is waanzinnig. Allemaal onder het mom van witwasbestrijding en antiterrorisme, terwijl we nog nooit in veiligere tijden hebben geleefd. Ik zal je iets verklappen: ze doen het niet omdat ze intrinsiek zijn gemotiveerd t.a.v. de bovengenoemde doelstellingen, nee, ze doen het om de toezichthouder tevreden te houden. De BIS meneer in het filmpje poogt een zelfde soort narratief te pushen: 'we weten op dit moment niet waar 1000 pesos naartoe gaan!' Dat is helemaal niet aan deze meneer om te weten - we vinden het steeds normaler dat alles gecontroleerd en geverifieerd moet worden terwijl onze samenleving is gebaseerd op onderling vertrouwen. Ik bepaal wat ik met mijn geld doe mits ik me aan de wet houd. Als ik truckers in Canada wil financieren mag ik hopen dat een (commerciele) partij mijn rekening courant niet bevriest omdat dat toevallig in lijn is met de publieke opinie en de hysterie van dat moment.
Gelukszoekr schreef op zondag 27 november 2022 @ 21:24:
Ik verbaas me er niet over. Complotten bestaan al heel lang. maar het zijn meestal ook niet meer dan dat. Mogelijke scenario's waarbij er van alles bij gehaald wordt om een zo duister mogelijk beeld te schetsen van wat zou kunnen gebeuren. Eigenlijk valt dit altijd mee. Ik ben niet hoogopgeleid, maar ik ben te nuchter om me bang te maken over dat we hier binnenkort in eens soort Noord-Korea wonen.

De term wappie is volgens mij ontstaan nadat er nogal wat opschudding was in de samenleving over de maatregelen die ons werd opgelegd. De grootschalige angst was dat we nooit meer onze vrijheden terug zouden krijgen, dat het één grote samenzwering was van machhebbers in achterkamertjes die dit gepland hadden om de bevolking te controleren. Ik geloof hier niet in. Er zijn wel eens geheime afspraken over bepaalde zaken, maar altijd blijft dat hoe meer mensen je hierbij betreft, des te groter de kans is dat het zal uitlekken, of dat er interne ruzie's ontstaan. En daarbij, kijk nu om je heen. We leven weer alsof er nooit lockdowns hebben gehad.

Ik geloof wel dat centrale bankiers het controle argument inzetten om vooral aan overheden het product te verkopen. Uiteindelijk denk ik ook dat dit met name voor overheden interessant is, ik zou niet weten wat een centraal bankier zou moeten met de programeerbaarheid van het geld. Echter, ben ik van het type dat denk dat het uiteindelijk in de praktijk wel zal meevallen. Net als met Covid, net als na 9/11. Toen kwam er ook geen WW3. Enz.
+1 gegeven ondanks dat ik het roerend oneens ben met je een-na-laatste paragraaf: het gegeven dat je nu om je heenkijkt en denkt "ach, we zijn weer terug bij normaal - zo erg was het toch niet?" zegt niets over het feit dat er mogelijk (grond)rechten zijn geschonden onder het mom van dubieuze maatregelen waarvan de werking nooit is getoetst (ahum, avondklok). Laten we geen morale discussie voeren over of een maatregel volgens jou niet heftig is en volgens mij wel - dat is totaal offtopic en heeft geen zin. Het punt dat ik probeer te maken is dat we de afgelopen jaren onder het mom van "wappies! overal wappies!" weleens vergeten om kritisch te zijn en te verwachten dat de controlerende macht (journalistiek) zijn werk goed zou moeten doen in plaats van een aantal excessen te belichten. Daarin sla je overigens flink de plank mis met je laatste uitspraak (sorry :P ) omdat 9/11 wel degelijk de inleiding was voor de controlemaatschappij en een aantal zeer dubieuze, excessieve wetten & wetsvoorstellen in zowel VS als Europa.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:53

YES

Moderator General Chat
Jedi_Pimp schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:39:
[...]
+1 gegeven ondanks dat ik het roerend oneens ben met je een-na-laatste paragraaf: het gegeven dat je nu om je heenkijkt en denkt "ach, we zijn weer terug bij normaal - zo erg was het toch niet?" zegt niets over het feit dat er mogelijk (grond)rechten zijn geschonden onder het mom van dubieuze maatregelen waarvan de werking nooit is getoetst (ahum, avondklok). Laten we geen morale discussie voeren over of een maatregel volgens jou niet heftig is en volgens mij wel - dat is totaal offtopic en heeft geen zin. Het punt dat ik probeer te maken is dat we de afgelopen jaren onder het mom van "wappies! overal wappies!" weleens vergeten om kritisch te zijn en te verwachten dat de controlerende macht (journalistiek) zijn werk goed zou moeten doen in plaats van een aantal excessen te belichten. Daarin sla je overigens flink de plank mis met je laatste uitspraak (sorry :P ) omdat 9/11 wel degelijk de inleiding was voor de controlemaatschappij en een aantal zeer dubieuze, excessieve wetten & wetsvoorstellen in zowel VS als Europa.
Mijn gevoel is dat er flink wat polarisatie is. Ben je kritisch op de COVID maatregelen dan ben je een wappie, vind je juist dat die maatregelen terecht waren dan behoor je tot sheeple die niet wakker zijn. Het is een gevoel wat ik heb, ik kan het lastig toetsen maar het is wel een naar gevoel. Zelfs binnen mijn vriendengroep sijpelt dat door. Eén vriend heeft zich niet laten vaccineren omdat hij dat voor zichzelf niet nodig vindt en had daarnaast veel moeite met hoe dwingend er op aangestuurd werd dat toch te doen. Binnen mijn vriendengroep zijn daar regelmatig snerende/schijtlollige opmerkingen over gemaakt. Met name achter zijn rug om.

Punt hierin is, als je zo iemand, die kritisch is, meteen een hoek in drukt (zowel qua maatregelen vanuit de overheid als door als bekenden opmerkingen te maken), de afstand tussen beide kampen alleen maar groter.

Ik heb dat als heel vervelend ervaren, dat is voor mij het vervelendste van die hele pandemie geweest.

Over 9/11, daar heb ik niet zo lang geleden nog iets over gezien. Ging over de Patriot Act. Er was toen één iemand die openlijk kritisch was in het parlement of een ander orgaan die over die wet moest stemmen. Die werd meteen bestempeld als verrader/terrorisme-steuner en dat soort dingen.
Achteraf had diegene gewoon gelijk maar blijkbaar doet dit soort collectieve irrationele paniek/angst echt destructieve dingen, het drijft of een wig in de sammenleving, of men gaat collectief één richting in en degenen die die richting niet in willen worden gedemoniseerd.
Je zou hopen dat juist de regering op zulke momenten het hoofd in ieder geval koel houdt maar blijkbaar laten die zich ook drijven door dit soort dingen..

En sorry naar Taro voor dit offtopic gezwets want ik ga hier geen crypto-draai aan geven. :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:05:
[...]
En sorry naar Taro voor dit offtopic gezwets want ik ga hier geen crypto-draai aan geven. :+
Hier heb je nog wat chemtrails met nanobots erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/einFlRLHliEAE673n4PeHwkECpk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pXDhJh3BRshNF94yWHY7veBI.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:07:
[...]

Hier heb je nog wat chemtrails met nanobots erin:
[Afbeelding]
Ik vind dit heel polariserend. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:09:
[...]

Ik vind dit heel polariserend. :'(
Dat is dan gelukkig goed doorgekomen, dat was ook de bedoeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Taro schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:10:
[...]

Dat is dan gelukkig goed doorgekomen, dat was ook de bedoeling.
Niet van jou verwacht hoor. Ik ga denk ik maar naar FOK!, daar zijn ze veel genuanceerder heb ik gehoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
YES schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:12:
[...]

Niet van jou verwacht hoor. Ik ga denk ik maar naar FOK!, daar zijn ze veel genuanceerder heb ik gehoord.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KYqeTSiQvglJGJSIrgHfpcvBIFo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/7BLR1tdIX49KJvaUToozMmNC.gif?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Skrunsies
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xGUG6pqHoC5KTL7S3AidQnQ5cFc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/Vko1lWVnwPJ7V2jeEdVlTnb9.gif?f=user_large

UberLurker Departement #GG.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

D'r zijn weer wat lui aan de IPA?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
Taro schreef op zondag 27 november 2022 @ 22:35:
In de replies: DOGE, DOGE, DOGE, DOGE & DOGE:
[Twitter]
Hij moet er toch een keer iets mee gaan doen...

-> https://twitter.com/elonmusk/status/1596962007286427650.
Kan toch niet meer lang meer duren voordat we een Doge tweet krijgen zou je zeggen, speciaal hiervoor een zak gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Heel het weekend was één langgerekte drinksessie hier, nu helemaal naar de ratten en toch niet kunnen slapen. Dus dan maar off topic gaan zwammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Tl;dr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Moon soon. Lees veel 'bottom is in' berichten/tweets. Betekent dus dat we na wat eventuele groene candles nog een leg down gaan maken.

Overigens wel komisch hoe men lijkt te denken in up or down, wie zegt dat we niet nog een jaar tussen 13k en 30k gaan rangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

Jedi_Pimp schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:07:
[...]

Moon soon. Lees veel 'bottom is in' berichten/tweets. Betekent dus dat we na wat eventuele groene candles nog een leg down gaan maken.

Overigens wel komisch hoe men lijkt te denken in up or down, wie zegt dat we niet nog een jaar tussen 13k en 30k gaan rangen?
You jinxed it :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Last time to buy cheap before mission 69Katurnus.
Moon, lambo soon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alpina
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Was even vergeten wat het maximum was voor een betaalverzoek bij Marktplaats.

Wel een mooi berichtje:

Wil u uw geld ontvangen, KYC invullen aub.

Ja dan moet je wel.

Wat zolderspullen verkocht voor extra sats te kopen dus ontopic ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Is dat echt zo, ja? Precies welke doelstellingen heligen de almaar stringenter en drastischer wordende middelen? Heb je een idee hoeveel % van de werknemers van de Nederlandse tier-1 banken aan KYC en AML werkt? Het is waanzinnig.
Dat zijn inderdaad belachelijke percentages. We hebben het dan alleen wel over een andere laag: de consument die niet zelf waarde in het huidige systeem brengt, zoals de centrale banken. De consument probeert het alleen maar rond te pompen met een zo groot mogelijk persoonlijk voordeel (legaal of illegaal maakt hier weinig uit: rondpompen = rondpompen).

Probleem is dat de doelstellingen (voor zover ik kan zien hoor) zo door elkaar op een grote hoop worden gegooid.
De BIS meneer in het filmpje poogt een zelfde soort narratief te pushen: 'we weten op dit moment niet waar 1000 pesos naartoe gaan!' Dat is helemaal niet aan deze meneer om te weten
Bij de consument is het inderdaad niet aan deze meneer om dit te weten. Maar voor zover ik het begrijp is dat het doel niet. De consument moet zelf kunnen weten wat hij met de 1000 pesos doet waar hij zelf voor gewerkt heeft.

Maar dat is de stap ná die "money supply" van o.a. centrale banken en dat is tot nu toe nog allemaal ruis.
we vinden het steeds normaler dat alles gecontroleerd en geverifieerd moet worden terwijl onze samenleving is gebaseerd op onderling vertrouwen. Ik bepaal wat ik met mijn geld doe mits ik me aan de wet houd. Als ik truckers in Canada wil financieren mag ik hopen dat een (commerciele) partij mijn rekening courant niet bevriest omdat dat toevallig in lijn is met de publieke opinie en de hysterie van dat moment.
Een samenleving gebaseerd op onderling vertrouwen klinkt mooi. Maar hoe realistisch is het en bestond dat tot nu toe dan wel? En zou de blockchain uitgevonden zijn als dit de dagelijkse realiteit was geweest? Die is er namelijk zodat ik jou geld kan sturen terwijl ik je niet hoef te vertrouwen. Zelfde geldt voor slimme contracten.

Luister wat vaker naar De Technoloog van BNR :Y Ze hebben dit niet exact zo besproken, maar de gesprekken geven wel een wat dieper inzicht in wat het kan worden zonder dat men zich mee laat slepen door o.a. polarisatie (dit bedoel ik als algemene opmerking, niet persoonlijk).

[ Voor 4% gewijzigd door Stukfruit op 28-11-2022 01:57 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
Jeeeeeej, telefoon trilde zowat van het nachtkastje af ivm wat lagere inkopers

Effin, goede duikvlucht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shovelhead1340
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:38
D_Jeff schreef op maandag 28 november 2022 @ 02:24:

En zo te zien kan t nog wel wat lager

Ik lul ook zomaar wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
D_Jeff schreef op maandag 28 november 2022 @ 02:24:

Jij zaagt 's nachts geen bomen maar candles? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryderr
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-10 09:26
Alle limit buy orders van deze DCA ronde geraakt m.u.v. ASTR. Kom maar door met die beloofde rijkdommen

Excellence does not require perfection.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stovirpi
  • Laatst online: 21:12
Werd al bijna bang van al het inhoudelijke gepraat hier. Goed om te zien dat de koers weer daalt, DCA dag hier vandaag!

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:22
Telefoon mij laten wakker maken omdat crypto naar beneden duikt.
Had weinig geslapen dit jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:03
Ik heb telkens wat van die Hashflow in mijn spot wallet op binance.. geen idee waar het vandaan komt.. bnb vault of zo??

[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 28-11-2022 08:48 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Guacamole
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:39
Pelox schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:48:
Ik heb telkens wat van die Hashflow in mijn spot wallet op binance.. geen idee waar het vandaan komt.. bnb vault of zo??
Ja als je bnb in je vault hebt staan krijg je altijd de launchpool rewards.. helemaal graties!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
Stukfruit schreef op maandag 28 november 2022 @ 01:54:
Dat zijn inderdaad belachelijke percentages. We hebben het dan alleen wel over een andere laag: de consument die niet zelf waarde in het huidige systeem brengt, zoals de centrale banken. De consument probeert het alleen maar rond te pompen met een zo groot mogelijk persoonlijk voordeel (legaal of illegaal maakt hier weinig uit: rondpompen = rondpompen).

Probleem is dat de doelstellingen (voor zover ik kan zien hoor) zo door elkaar op een grote hoop worden gegooid.
Yep. Inderdaad een net wat andere fase in het proces van geld tot consumptie, echter wel in dezelfde tijdsgeest van maximale controle en argwaan. Je leest het hier genoeg, Rabobank die met bizarre vragen en eisen komt. Het (als bank) ex-post door klantendossiers heengaan en bepalen welke soort zakelijke klanten je liever arm bent dan rijk in verband met sociaal wenselijk gedrag. De lange arm van verrotte social media en deugmensen bij praatprogramma's dringt inmiddels board rooms binnen en begint te wringen met de fundamenten van de democratische rechtstaat. Zo dan, dat is een flinke oneliner of niet? ;)
Een samenleving gebaseerd op onderling vertrouwen klinkt mooi. Maar hoe realistisch is het en bestond dat tot nu toe dan wel? En zou de blockchain uitgevonden zijn als dit de dagelijkse realiteit was geweest? Die is er namelijk zodat ik jou geld kan sturen terwijl ik je niet hoef te vertrouwen. Zelfde geldt voor slimme contracten.
Blockchain/Bitcoin was het antwoord op een falend systeem met uitwassen van centrale macht(en). Toegegeven, in de markt - echter gefaciliteerd door een zwakke toezichtsfunctie. Nu is de argwaan gericht op 'demense' en zijn we compleet doorgeslagen de andere kant op. Waarom? Moeilijk, ik denk door een combinatie van politici die steeds meer verantwoordelijkheden afschuiven op technocraten en centrale bankiers die in een soort compensatieslag spierballen willen laten zien.
Luister wat vaker naar De Technoloog van BNR :Y Ze hebben dit niet exact zo besproken, maar de gesprekken geven wel een wat dieper inzicht in wat het kan worden zonder dat men zich mee laat slepen door o.a. polarisatie (dit bedoel ik als algemene opmerking, niet persoonlijk).
Ah thanks, zal eens luisteren, kende ik nog niet. Dit onderwerp wordt ook vaak behandeld in BNR Het Nieuwe Geld alsook Cryptocast. Bert Slagter weet vaak de juiste snaar te raken.

Afsluitend over CBDC: mijn ergernis komt grotendeels voort uit het gebrek aan duidelijke doelstellingen en bijbehorend democratisch proces bij het bepalen hiervan. Als je het WRR rapport Geld en schuld leest en de commentaren van onder andere Buitink, kan je niet anders dan concluderen dat CBDC een soort slappe middenweg is die commerciële banken niet hard genoeg beconcurreert/corrigeert. En dus gooien we er wat andere sausjes overheen. Het had oprecht mooi kunnen zijn maar de huidige vorm belooft niet veel goeds.

[ Voor 9% gewijzigd door Jedi_Pimp op 28-11-2022 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:22
[...]

...
Ik lees evenveel "we gaan nog een keer kapot" berichten, dus veel zegt het niet :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gelukszoekr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

[...]

Leuk om te lezen hoor maar laat op de zondagavond na wat alcoholische versnaperingen kwamen die lappen tekst allemaal wat intimiderend over.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7a9sFwc7AP8W0m8od0GmR6H6Ws=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zIBA6BZhI5XpCvaffCsmWiBl.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zwembroek
[...]

Is dat echt zo, ja? Precies welke doelstellingen heligen de almaar stringenter en drastischer wordende middelen? Heb je een idee hoeveel % van de werknemers van de Nederlandse tier-1 banken aan KYC en AML werkt? Het is waanzinnig. Allemaal onder het mom van witwasbestrijding en antiterrorisme, terwijl we nog nooit in veiligere tijden hebben geleefd. Ik zal je iets verklappen: ze doen het niet omdat ze intrinsiek zijn gemotiveerd t.a.v. de bovengenoemde doelstellingen, nee, ze doen het om de toezichthouder tevreden te houden. De BIS meneer in het filmpje poogt een zelfde soort narratief te pushen: 'we weten op dit moment niet waar 1000 pesos naartoe gaan!' Dat is helemaal niet aan deze meneer om te weten - we vinden het steeds normaler dat alles gecontroleerd en geverifieerd moet worden terwijl onze samenleving is gebaseerd op onderling vertrouwen. Ik bepaal wat ik met mijn geld doe mits ik me aan de wet houd. Als ik truckers in Canada wil financieren mag ik hopen dat een (commerciele) partij mijn rekening courant niet bevriest omdat dat toevallig in lijn is met de publieke opinie en de hysterie van dat moment.

[...]

YES schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:05:
[...]

Mijn gevoel is dat er flink wat polarisatie is. Ben je kritisch op de COVID maatregelen dan ben je een wappie, vind je juist dat die maatregelen terecht waren dan behoor je tot sheeple die niet wakker zijn. Het is een gevoel wat ik heb, ik kan het lastig toetsen maar het is wel een naar gevoel. Zelfs binnen mijn vriendengroep sijpelt dat door. Eén vriend heeft zich niet laten vaccineren omdat hij dat voor zichzelf niet nodig vindt en had daarnaast veel moeite met hoe dwingend er op aangestuurd werd dat toch te doen. Binnen mijn vriendengroep zijn daar regelmatig snerende/schijtlollige opmerkingen over gemaakt. Met name achter zijn rug om.

Punt hierin is, als je zo iemand, die kritisch is, meteen een hoek in drukt (zowel qua maatregelen vanuit de overheid als door als bekenden opmerkingen te maken), de afstand tussen beide kampen alleen maar groter.

Ik heb dat als heel vervelend ervaren, dat is voor mij het vervelendste van die hele pandemie geweest.

Over 9/11, daar heb ik niet zo lang geleden nog iets over gezien. Ging over de Patriot Act. Er was toen één iemand die openlijk kritisch was in het parlement of een ander orgaan die over die wet moest stemmen. Die werd meteen bestempeld als verrader/terrorisme-steuner en dat soort dingen.
Achteraf had diegene gewoon gelijk maar blijkbaar doet dit soort collectieve irrationele paniek/angst echt destructieve dingen, het drijft of een wig in de sammenleving, of men gaat collectief één richting in en degenen die die richting niet in willen worden gedemoniseerd.
Je zou hopen dat juist de regering op zulke momenten het hoofd in ieder geval koel houdt maar blijkbaar laten die zich ook drijven door dit soort dingen..

_/-\o_ I love you guys.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Ryderr schreef op maandag 28 november 2022 @ 07:46:
Alle limit buy orders van deze DCA ronde geraakt m.u.v. ASTR.
Astar strong...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Wist niet dat er hier zoveel wappies zaten trouwens. Al had ik het kunnen weten, want ja central banks rabbithole.

Heb zelf destijds wel het vaccin genomen toen de ziekenhuizen uitpuilden, maar ook wel weer de avondklok een paar keer goed genegeerd om wiet te roken met een wappie maat, die overigens helemaal gek werd tijdens die pandemie van alle conspiracies. Dat was wel mooi, om een uur of 2 snachts knetterstoned naar huis over compleet uitgestorven straten.

Zou het zo overdoen die ongein.

Regels zijn er tenslotte om gebroken te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zwembroek
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:32:
Wist niet dat er hier zoveel wappies zaten trouwens. Al had ik het kunnen weten, want ja central banks rabbithole.

Heb zelf destijds wel het vaccin genomen toen de ziekenhuizen uitpuilden, maar ook wel weer de avondklok een paar keer goed genegeerd om wiet te roken met een wappie maat, die overigens helemaal gek werd tijdens die pandemie van alle conspiracies. Dat was wel mooi, om een uur of 2 snachts knetterstoned naar huis over compleet uitgestorven straten.

Je moet toch ook wel een wappie zijn als je een half jaar salaris in shitcoins drukt..

Moon soon....

Of niet....

En nog een koop kansje voor Matic.

[ Voor 17% gewijzigd door zwembroek op 28-11-2022 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dylan_
  • Laatst online: 24-09 09:04
Ik dacht voor de verandering eens wat op Kraken te hodlen/staken maar de SEPA Instant betaling geeft telkens een foutmelding in mijn bank app. Herkennen jullie dat? Heb voor nu maar even handmatig overgeboekt maar dat kan tot 3 dagen duren. Hopelijk zakt de koers nog ietsjes.. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:32:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0BIlg16G_2uM4nqVfWmAvXE1Q50=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/B5E4rUxrZwGpJs77qjKfHyXg.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Lekker veel volatiliteit op komt.

https://www.crypto-inside...kan-snel-volatiel-worden/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gelukszoekr
Wat ik altijd wel bijzonder vind;
Volgens Wikipedia staat volatiliteit voor de mate van beweeglijkheid van de koers. Maar als "de media" het heeft over volatiliteit dan gaat het altijd om de gevaren naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
Gelukszoekr schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:20:
[...]

Wat ik altijd wel bijzonder vind;
Volgens Wikipedia staat volatiliteit de mate van beweeglijkheid van de koers. Maar als "de media" het heeft over volatiliteit dan gaat het altijd om de gevaren naar beneden.
Het kan idd beide kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-10 08:38
dylan_ schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:52:
Ik dacht voor de verandering eens wat op Kraken te hodlen/staken maar de SEPA Instant betaling geeft telkens een foutmelding in mijn bank app. Herkennen jullie dat? Heb voor nu maar even handmatig overgeboekt maar dat kan tot 3 dagen duren. Hopelijk zakt de koers nog ietsjes.. :)
Ik heb dit ook meermaals gehad, de funding blijf dan een aantal dagen open staan maar verdwijnt dan ook weer. Ik denk dat ik het aankopen als het zover is dan maar ga doen via Bitvavo, heb daar ook een account. en dan haal ik het ook direct weer daar weg en transfer het naar mijn Trezor.

Better safe then sorry.. maar eerst nog even goed dippen onder de 15 aub, dat is voor mij het koopmoment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:07
KnuCha schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:41:
[...]

Ik heb dit ook meermaals gehad, de funding blijf dan een aantal dagen open staan maar verdwijnt dan ook weer. Ik denk dat ik het aankopen als het zover is dan maar ga doen via Bitvavo, heb daar ook een account. en dan haal ik het ook direct weer daar weg en transfer het naar mijn Trezor.

Better safe than sorry.. maar eerst nog even goed dippen onder de 15 aub, dat is voor mij het koopmoment
ftfy

Weet niet hoe vaak je meeleest hier, maar denk er wel aan dat als poep de ventilator raakt Bitvavo en andere exchanges niet altijd even snel zijn met je fiat dump beschikbaar maken. Dus als je de dip wil kopen, zet je geld er dan op tijd op.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-10 08:38
Wiley99 schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:28:
[...]

ftfy

Weet niet hoe vaak je meeleest hier, maar denk er wel aan dat als poep de ventilator raakt Bitvavo en andere exchanges niet altijd even snel zijn met je fiat dump beschikbaar maken. Dus als je de dip wil kopen, zet je geld er dan op tijd op.
Ja dat is een risico.. kans dat je funds er niet snel (genoeg) zijn. Aan de andere kant, het gaat om 5 tot 10k aan euro's. Ik wil niet het risico lopen om zulke bedragen op een exchange te laten staan.

Funding via bitvavo kan via ideal, voorgaande keren ging dat eigenlijk direct goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
KnuCha schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:31:
[...]

Ja dat is een risico.. kans dat je funds er niet snel (genoeg) zijn. Aan de andere kant, het gaat om 5 tot 10k aan euro's. Ik wil niet het risico lopen om zulke bedragen op een exchange te laten staan.

Funding via bitvavo kan via ideal, voorgaande keren ging dat eigenlijk direct goed.
Dat kan je vergeten zodra bijna iedereen in dit topic geld ruikt en de vallende messen wil vangen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
D_Jeff schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:52:
[...]
vallende messen wil vangen :p
ja!

[ Voor 18% gewijzigd door Kol Nedra op 28-11-2022 12:55 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 19-10 21:49
Pelox schreef op maandag 28 november 2022 @ 08:48:
Hashflow is nu de launchpool. Maar hoe je beetjes HFT in je spot krijgt weet ik niet, want bij uitzondering werkt deze launchpool niet vanuit de BNB vault. Je zou dus bewust BNB in de launchpool gezet moeten hebben, en bewust op Claim Rewards moeten drukken om de rewards naar spot te brengen. Doe je dat in je slaap misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
BNB vault geeft ook pool rewards

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

iBasch schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:22:
[...]

Hashflow is nu de launchpool. Maar hoe je beetjes HFT in je spot krijgt weet ik niet, want bij uitzondering werkt deze launchpool niet vanuit de BNB vault. Je zou dus bewust BNB in de launchpool gezet moeten hebben, en bewust op Claim Rewards moeten drukken om de rewards naar spot te brengen. Doe je dat in je slaap misschien?
LOL, dat zou wat zijn :)

Bij mij speelt de vault ook niet mee, maar ik heb het idee dat het bij sommigen onder ons wél automagisch vanuit de vault ingezet wordt. Iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iBasch
  • Laatst online: 19-10 21:49
Ik zie het. Bij mij werkte het de eerste twee dagen niet en daarom staat het bij mij direct in de launchpoool. Oorspronkelijk stond in de aankondiging dat het ook niet zou werken.

https://www.binance.com/e...4598c446cb4ec2f83b776c2f0

Note: This announcement was last updated on 2022-11-03 to remove the special note on BNB Vault as BNB Vault is now supporting HFT Launchpool.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik vind het nu best wel relaxed om in crypto te investeren.
Gewoon elke maand er wat in knallen en die micro pumpjes gewoon negeren.

Niet 10 keer per dag stats checken, lekker relaxed wat geld in dumpen en we zien het wel wanneer het weer zover is. Alles staat nog gemiddeld op -90% van de laatste ATH, simpel zo.

Fundementals? nah boeit me niet meer gewoon meme en shitcoins inkopen en het idiote geld volgen.

Moet zeggen ben blij dat ik alles verkocht had en nu dus weer opnieuw begin, sommige zooi wel met verlies verkocht maargoed, je leert ook weer wat he als amateur investeerder.

[ Voor 42% gewijzigd door Wowhead op 28-11-2022 14:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Alpina schreef op maandag 28 november 2022 @ 00:52:
Was even vergeten wat het maximum was voor een betaalverzoek bij Marktplaats.
Wel een mooi berichtje:
Wil u uw geld ontvangen, KYC invullen aub.
Ja dan moet je wel.
Wat zolderspullen verkocht voor extra sats te kopen dus ontopic ;)
Daarom bied ik ook altijd 2 keer de helft, dan heeft de verkoper geen last van die KYC onzin.
Pagina: 1 ... 123 ... 251 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Huizen, hypotheken, energierekeningen, airco's en warmtepompen zijn geen crypto, dus offtopic.
  • Prijzen/koersen aub in USD waarde vermelden. Benoem je een prijs in EUR, zet dit er dan specifiek bij, zodat je anderen niet in verwarring brengt.
  • "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, of stel hem niet.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Beperk het hergebruiken van memes/afbeeldingen tot een minimum. Het herhaaldelijk posten van dezelfde afbeelding voegt niets toe voor anderen en vervuilt het topic.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!