Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 22:07

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
jellybrah schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Weet alleen niet hoeveel animo hiervoor is, volgens mij een klein select groepie (6 of 7
@laugh (al is hij volgens mij even klaar met T8 :9 )
@HollovVpo1nt
@jellybrah
@Linksquest
@Demonitzu
@Toonen1988

We kunnen een datumprikker maken, discordje opzetten
Ik zit zo wie zo met wissel diensten, die momenteel vaak veranderen, maar roep maar eens wat.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:38
Vannacht om 04:00 gaan de servers offline voor onderhoud.

Tevens worden er nieuwe items in de shop toegevoegd. Veder geen patch notes of hotfixes bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:22

HollovVpo1nt

I like gadgets

jellybrah schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Weet alleen niet hoeveel animo hiervoor is, volgens mij een klein select groepie (6 of 7
@laugh (al is hij volgens mij even klaar met T8 :9 )
@HollovVpo1nt
@jellybrah
@Linksquest
@Demonitzu
@Toonen1988

We kunnen een datumprikker maken, discordje opzetten
I'm in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:30
Zie datumprikker (voor nu maar ff in mijn vakantie gedaan)
Zie ook de poll

https://datumprikker.nl/pzxvxe8xgrgt2nd4

@HollovVpo1nt
@Linksquest
@Demonitzu
@laugh
@Toonen1988

Oh en als op locatie, kan iemand zijn PS5 meenemen? :9

[ Voor 13% gewijzigd door jellybrah op 28-06-2024 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
jellybrah schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:00:
Zie ook de poll

@HollovVpo1nt
@Linksquest
@Demonitzu
@laugh
@Toonen1988

Heb me stem uitgebracht _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zie ook de poll

@HollovVpo1nt
@Linksquest
@Demonitzu
@laugh
@Toonen1988

Dank voor het organiseren van de datumprikker! Ik help graag met de organisatie die daarna komt :) Ik kan mijn PS5 meenemen mocht het op locatie zijn. En eventueel een locatie in regio R'dam regelen, afhankelijk van het aantal deelnemers (is best klein).

[ Voor 6% gewijzigd door HollovVpo1nt op 28-06-2024 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zie ook de poll

@HollovVpo1nt
@Linksquest
@Demonitzu
@laugh
@Toonen1988

@Demonitzu Wakker worden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Sorry, was een weekje afk. Ik ben geïnteresseerd, ook als het niets wordt met deze datums :)

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Early release: 23 juli 2024
Official release: 26 juli 2024

Bijzonderheden Lidia
- Gecentreerd rondom 4 stances waarvan haar Heaven & Earth stance alleen met Heat beschikbaar is
- In deze Heaven & Earth stance krijgt ze een permanente damage powerup gedurende de rest van de match
- Transities naar deze stances zullen ook mogelijk zijn wanneer een aanval geblokt wordt(!)
- Ze is vatbaar voor Power Crushes en sidesteps; ook zou ze geen goede lage aanvallen hebben
- Ze heeft 3 alternatieve costumes

De release van Lidia gaat gepaard met update 1.06.00 met:
- enkele behavior fixes
- de gratis Seaside Resort stage
- een Photo Mode
- Special Style die nu ook speciale aanvallen en air combos vanuit crouching positie mogelijk maakt
- de mogelijkheid om Tekken Ball te spelen tijdens het wachten op een online match
- de tweede Fight Pass

[ Voor 1% gewijzigd door Demonitzu op 12-07-2024 16:11 . Reden: fight pass ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Leuke update, hoop zelf nog altijd dat die season 1 pas uitkomt voor te kopen, want wil ook wel graag met Eddy en straks Lidia spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Lidia will be available in early access on July 23(July 22nd in PDT)) for Playable Character Year 1 Pass holders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Toonen1988 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:40:
Lidia will be available in early access on July 23(July 22nd in PDT)) for Playable Character Year 1 Pass holders.
Dan hopelijk is die ook te koop, want momenteel kun je die alleen via de Deluxe uitbreiding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Dat is vreemd, ik zie zojuist dat @Demonitzu al informatie over Lidia had gepost terwijl ik geen nieuwe berichten zag terwijl ik wel "topic volgen" aan heb staan. Beetje te snel met posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Jammer dat de personage jaar 1 pas niet apart te koop is. Het kost 40 euro voor de Deluxe Edition upgrade pack. De goude suit-pack hoef ik niet, 3 dagen eerder toegang tot DLC personages is niks. Je krijgt dan wel weer 1 kostuum per personage, dat is dan wel weer nice, als de kostuum enigsinds leuk uitzien.

Denk dat ik maar gewoon wacht totdat Lidia in de DLC lijst verschijnt voor 8 euro. Maar van de anderkant zeg ik weer, jaar 1 pas zou vier nieuwe personages met zich meebrengen en als ze net als Eddy Gordo 8 euro kosten, zit je ook op 32 euro als je ze allemaal wilt hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door Toonen1988 op 21-07-2024 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Hij zal wel ieder moment gaan verschijnen, ik zie hem nu wel bij Xbox al staan, alleen staat erbij, momenteel nog niet te koop, misschien dat ze hem uitbrengen na de release van het 2de personage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Het is jammer dat ze daar niet gewoon duidelijk over zijn. In de PlayStation Store en Steam is de pass nog steeds niet publiekelijk zichtbaar en ik zie ook niets in de API's van de stores staan dat ie volgende week voor iedereen beschikbaar zal gaan worden. Ik blijf toch het idee houden dat de pass pas beschikbaar wordt gemaakt nadat alle personages uitgebracht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
In update 1.06.00 worden twee samenwerkingen in uiting gebracht in de game. Allereerst komt Nike met (echte) speciale TEKKEN 8 schoenen. Deze schoenen zullen vooralsnog niet als customizations in de game toegevoegd worden, maar in de Urban Square stage zal je op de billboards op de achtergrond het Nike logo zien.

Ten tweede is er een samenwerking met Chipotle, een Mexicaanse fastfood keten die niet in de Benelux zit. Mocht je o.a. in de VS in de buurt zijn van een Chipotle restaurant, dan kan je met de code EWGF263 via hun app 500 Tekken Coins scoren. In de game zal je vanaf dinsdag speciale Chipotle customizations kunnen vrijspelen door de Chipotle King in de Tekken Fight Lounge te verslaan.

Chipotle King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Demonitzu schreef op zondag 21 juli 2024 @ 13:30:
Het is jammer dat ze daar niet gewoon duidelijk over zijn. In de PlayStation Store en Steam is de pass nog steeds niet publiekelijk zichtbaar en ik zie ook niets in de API's van de stores staan dat ie volgende week voor iedereen beschikbaar zal gaan worden. Ik blijf toch het idee houden dat de pass pas beschikbaar wordt gemaakt nadat alle personages uitgebracht zijn.
Dan heeft het grootste gedeelte één of meerdere personages los gekocht. En dan krijg je natuurlijk geen korting als je dan nog de pass zou kopen. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
De derde DLC character is aangekondigd en het is niet de character die het volgens de dataminers had moeten zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Wel vet dat hij terug komt. Ook deze aankondiging is vet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Demonitzu schreef op maandag 22 juli 2024 @ 09:26:
De derde DLC character is aangekondigd en het is niet de character die het volgens de dataminers had moeten zijn!

[YouTube: TEKKEN 8 - Heihachi Mishima Trailer]
Ik vind vooral dat stukje na de trailer echt Harada trolling: YouTube: TEKKEN 8: HEIHACHI MISHIMA Reveal Live Reaction EVO 2024 (HEIHACHI M...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GMacD
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-10-2024
Wow Hei weer terug, word weer tijd om T8 af te stoffen. Iemand online vanavond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toonen1988
Ik heb het toch maar gedaan, zie hier mijn Lidia versie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W08h3EqA5kmt8YFO-60EjzjkOJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DhL48mwUOn6h2Xt88FYjDyW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y0m0gNNRHNu7BEIFUsXGyq_3yuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nE3LozmppqX8KkWX57VrbTo2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_6uvA9y0ADH8FhAr5p4mv__tNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Thx0zl6hfoeZCxg6S8v0BcO6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amUos78JQyEH7PEUKwgyeWlNEMU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7UPAfWYsLRnlcrbbSggUM1JA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
@HollovVpo1nt HollovVpo1nt
@Linksquest Linksquest
@Demonitzu Demonitzu
@Toonen1988

Vanavond nog mensen online?
Kan vanavond ook wel een discordje opzetten

[ Voor 15% gewijzigd door jellybrah op 27-07-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
jellybrah schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:40:
@Linksquest Linksquest
@Demonitzu Demonitzu
@Toonen1988

Nee helaas, ik ben momenteel nog aan het herstellen van een operatie, kan mijn rechter hand nog niet goed gebruiken, hopelijk over een paar dagen beter, type wilt sinds gisteren een beetje lukken, maar ook niet lang 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

jellybrah schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 15:40:
@Linksquest Linksquest
@Demonitzu Demonitzu
@Toonen1988

Chips, heb 't niet op tijd gezien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
HollovVpo1nt schreef op zondag 28 juli 2024 @ 16:58:
[...]

Chips, heb 't niet op tijd gezien!
Misschien is een Tweakers discordje een stuk handiger dan hier op het forum :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zo, spelen we nog Tekken 8? :P
@jellybrah zullen we gewoon aan de slag gaan met de discord?

[ Voor 52% gewijzigd door HollovVpo1nt op 05-09-2024 12:48 ]

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Misschien is een Discord server wel handig, maar wil je perse een eigen server maken voor 1 game? Niet om mijn server hier te promoten, maar ik kan daar wel een ruimte voor Tekken 8 maken, is denk ik makkelijker dan extra een aparte server te maken. Ik sta er in iedergeval wel voor open om lekker een avondje te spelen, en was deze afspraak omdat ik niks meer gehoord had helemaal vergeten :D

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Linksquest schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:13:
Misschien is een Discord server wel handig, maar wil je perse een eigen server maken voor 1 game? Niet om mijn server hier te promoten, maar ik kan daar wel een ruimte voor Tekken 8 maken, is denk ik makkelijker dan extra een aparte server te maken. Ik sta er in iedergeval wel voor open om lekker een avondje te spelen, en was deze afspraak omdat ik niks meer gehoord had helemaal vergeten :D
Nou, ik ga heel eerlijk zijn: ik heb geen idee was Discord is. Ik ging er vanuit dat het een of andere chatgroep was in een of andere app, ik vind het allemaal prima :P

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:50:
[...]

Nou, ik ga heel eerlijk zijn: ik heb geen idee was Discord is. Ik ging er vanuit dat het een of andere chatgroep was in een of andere app, ik vind het allemaal prima :P
Discord kun je een beetje zien als een chatbox met forum in 1, met daarin allemaal kanalen en dat werkt goed via een App, maar ook in de browser. Naast type zit er ook een soort van Teamspeak in, dat is weer handig voor crossplay spelers. Als je hulp nodig zou hebben met discord, stuur me gerust een PM, dan help ik je graag. En als je dan toch eentje aanmaakt, Tweakers heeft een Discord server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Linksquest schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:13:
@HollovVpo1nt
@Linksquest

Was het ook weer helemaal vergeten :p
Discord op jouw adres is prima!
Zal straks mijn user id zoeken

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Voor de mensen die interesse hebben, stuur me maar een PM, dan regelen we dat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
TEKKEN 8 Heihachi Mishima Gameplay Trailer

Release: 4 oktober 2024 (Early Access vanaf 1 oktober)

Heihachi is inclusief de nieuwe Genmaji Temple stage

Volgende week ook de gratis Story Mode expansion genaamd Forgotten Echoes.

[ Voor 1% gewijzigd door Demonitzu op 24-09-2024 21:21 . Reden: tijdzones ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online

Tekken Talk Heihachi Special

(beknopte samenvatting)

- Heihachi, de Genmaji Temple stage, de 1.08 update en Story Mode uitbreiding komen tegelijkertijd op 1 oktober (CEST) uit
- Heihachi is alleen 1 oktober via Early Access speelbaar
- De Genmaji Temple is niet gratis; onduidelijk of deze los gekocht moet worden of bij Heihachi inbegrepen zit

- De nieuwe Genmaji Temple stage heeft verschillende transities zoals vallende bladeren in de middag en sneeuwval in de avond
- Deze nieuwe stage evenals de Urban Square stage krijgen een Switch Stage Version knop in Stage Select zodat je vooraf kan kiezen waar je wilt spelen

- Heihachi is gebouwd op 3 principes; overwhelming powerful, twee belangrijke stances & Mishima style techniek
- Er is nieuwe motion capture voor Heihachi gedaan door een beroemde karate beoefenaar
- Heihachi heeft diverse hold technieken gekregen inclusief just-frame versies
- Heihachi heeft 2 heat smashes en 3 heat-only aanvallen
- Heihachi heeft een Mishima Style Ultimate Warrior Instinct techniek die geactiveerd kan worden nadat je 3x heat gebruikt hebt waarmee hij o.a. extra chip damage kan veroorzaken, meer recoverable health kan verkrijgen en de tegenstander minder recoverable health overhoudt

- Fight Pass Round 3 gaat 1 oktober ook van start
- Diverse gratis items zoals een bril van Gentle Monster
- Nieuwe outfits, nieuwe aanbiedingen
- Nike customizations in de free tier

- De gratis Story Mode uitbreiding Unforgotten Echoes draait om Lidia, Eddy en Heihachi
- Personages zoals Yoshimitsu en Reina spelen ook een grote rol
- De DLC personages zijn in deze uitbreiding speelbaar ook als je de personages niet gekocht hebt
- Acht hoofdstukken?
- Story Mode heeft een vernieuwde UI gekregen in de vorm van een tijdlijn met diverse achtergrondinfo toevoegingen

- Je kunt voortaan je favoriete personage selecteren voor als achtergrond in het hoofdmenu
- Hiervoor zijn diverse aanpassingen met belichting, gezichtsuitdrukking, etc gedaan
- Je kunt ook een van de preset costumes kiezen (dus zonder customizations)

- Tekken Fight Lounge krijgt een online 2 vs 2 practice mode
- De fysieke layout van group matches is in de lobby aangepast

- Combos via Special Style besturing zijn bijgewerkt met nieuwe variaties
- Er is een speciale low parry followup toegevoegd aan Special Style besturing
- In de move list kun je een lijst vinden met de exacte opties die gebruikt worden met Special Style besturing

- Practice Mode heeft een "Restart Quick Map" optie gekregen waarmee de restart positie makkelijk kan veranderen en zelfs kunt kiezen welke personage bv. met z'n rug tegen de muur staat
- Practice Mode heeft een extra display boven de health bar gekregen met de numerieke waardes van hoeveel health je nog over hebt en hoeveel recoverable health je hebt
- Practice Mode heeft opties gekregen voor player health, player health auto-recover en player recover limit waarmee je het gedrag van de health bar kunt aanpassen (waardoor die niet meer automatisch naar full health gereset wordt)
- Practice Mode heeft een optie gekregen waarmee je een reactie van de tegenstander na X hits kunt instellen (voorheen was dit alleen mogelijk na de eerste hit)
- Move lists hebben een filter optie gekregen waarmee je o.a. alle Homing aanvallen eruit kan filteren

- Er worden aanpassingen gedaan aan het matchmaking van ranked match en de rank restricties die geselecteerd zijn
- Winsten zullen meer punten gaan opleveren in ranked match, verloren matches zullen minder puntaftrek ervaren
- Je kunt bij ranked match en quick match voortaan rechtstreeks naar de replay van de net afgeronde match

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
  • Update 1.08.01 staat online en is 14 GB op de PS5. Daarmee is het de grootste update tot nu toe
  • Iedereen met de Playable Character Year 1 Pass kan dus vandaag al aan de slag met Heihachi Mishima
    • Als je de pass hebt, moet je Heihachi eerst nog uit de Store downloaden
  • De Genmaji Temple (met twee varianten en twee soundtracks) is los verkrijgbaar voor 4,99 euro
    • De nieuwe stage heeft geen gimmicks en heeft dezelfde vorm en grootte als de Arena stages
  • De Story Mode uitbreiding Unforgotten Echoes is nu gratis voor iedereen beschikbaar
    • De uitbreiding bestaat uit 8 hoofdstukken
  • De Tekken Shop heeft nieuwe content gekregen
    • Avatar Skin: Heihachi (400 Tekken Coins; tijdelijk 100 Tekken Coins)
    • Grim Reaper Scythe Set (400 Tekken Coins)
      • Deze set bevat de Grim Reaper Scythe Item Move
    • Seductive Pack (400 Tekken Coins)
    • Crocodile Leather Top Hat Set (gratis)
    • Gentle Monster Inferno (gratis)
  • Fight Pass Round 3 is gestart en duurt tot 1 december
    • Je kunt tijdens deze ronde 200 punten per week extra verdienen door de Tekken Fight Lounge te bezoeken
  • De TEKKEN 8 x Nike samenwerking verloopt aan het eind van Fight Pass 3
    • Deze customizations zijn vrij te spelen op lv 2 en lv 60 van de Free Tier
  • De gratis customization van de TEKKEN 8 x GENTLE MONSTER verdwijnt op 29 oktober
    • Deze customization is in de Tekken Shop gratis te downloaden

[ Voor 5% gewijzigd door Demonitzu op 01-10-2024 11:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Vanaf vandaag is Heihachi Mishima ook verkrijgbaar voor iedereen die de Year 1 Playable Character Pass niet heeft. De seizoenspas zelf is nog steeds niet los verkrijgbaar. Misschien dat dat alsnog gebeurt na de release van de laatste dlc personage deze winter.

Inmiddels zijn de pre-order Avatar Skins van Tetsujin & Mokujin evenals de Avatar Costume Set van Paul Phoenix nu ook los verkrijgbaar. De Avatar Skins waren oorspronkelijk PS5-only.

Verder zijn veel spelers "geschrokken" van het feit dat de nieuwe Genmaji Temple stage niet gratis of bij de seizoenspas inbegrepen was. Katsuhiro Harada (de director van de game) neemt de schuld op zich en verklaart dat het een gevolg is van miscommunicatie doordat het ontwikkelingsteam achter Tekken sinds de TEKKEN 8 gesplitst is in een ontwikkelingsteam en een marketingteam. Tegelijkertijd benadrukt de Japanner dat de gratis Story Mode uitbreiding enorm veel budget heeft gekost en dat zo'n uitbreiding bij de meeste andere games voor veel geld verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Laatst online: 00:25
Hmmm... Vroeger speelde ik Tekken 2, 3 en vooral TAG (voor mij de allerbeste). Nu, op aanraden van een collega, heb ik Tekken 8 aangeschaft. Mijn god, wat is het "simpele" maar "briljante" van Tekken TAG ineens een stuk complexer geworden.

Mijn vraag: hoe kan ik het beste in deze game stappen?
Is er een verschil in hoe je Tekken 8 moet leren als je eerder ervaring hebt met TAG, of is het alsof je opnieuw moet beginnen?
Ik merk bijvoorbeeld dat mijn karakter Bryan zijn been/arm combo niet meer kan uitvoeren. (Dit was altijd een van mijn favorieten, samen met de 2 er erna:
)

Dus een beetje hulp om weer op weg te geraken is .. leuk :)

Momenteel gebruik ik ook een XBOX one controller op de PC, maar.. ik wil dit niet meer. Wat is een goeie controller voor de huidige Tekken?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Demonitzu schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:15:
Vanaf vandaag is Heihachi Mishima ook verkrijgbaar voor iedereen die de Year 1 Playable Character Pass niet heeft. De seizoenspas zelf is nog steeds niet los verkrijgbaar. Misschien dat dat alsnog gebeurt na de release van de laatste dlc personage deze winter.

Inmiddels zijn de pre-order Avatar Skins van Tetsujin & Mokujin evenals de Avatar Costume Set van Paul Phoenix nu ook los verkrijgbaar. De Avatar Skins waren oorspronkelijk PS5-only.

Verder zijn veel spelers "geschrokken" van het feit dat de nieuwe Genmaji Temple stage niet gratis of bij de seizoenspas inbegrepen was. Katsuhiro Harada (de director van de game) neemt de schuld op zich en verklaart dat het een gevolg is van miscommunicatie doordat het ontwikkelingsteam achter Tekken sinds de TEKKEN 8 gesplitst is in een ontwikkelingsteam en een marketingteam. Tegelijkertijd benadrukt de Japanner dat de gratis Story Mode uitbreiding enorm veel budget heeft gekost en dat zo'n uitbreiding bij de meeste andere games voor veel geld verkocht wordt.
Inderdaad. Dat ik nog mee mag maken dat ik een Stage gelocked zie... onbegrijpelijk. Ze durven wel na alle backlash die ze al hadden gekregen. Als ik je bericht zo lees kan het zijn dat hij alsnog "gratis" uitkomt?
Ik vind die tekst over het feit dat de Story uitbreiding veel geld heeft gekocht lachwekkend. Ik vraag mij af wie om meer storycontent heeft gevraagd, bijna niemand volgens mij. Dat klinkt meer als de passes en MT's willen verkopen.

Ik ga ook echt mijn geld niet verspillen aan nieuwe characters, ze bekijken het maar. Voor zover ik zie mis ik ook niets bij Heihachi, volledig veranderd |:(

@kazzzdafke
Voor een potje op de bank met vrienden: prima.
Alle Ranked en online potjes: het is het niet waard, het voelt aan als een 50/50 simulator met meer gimmicks dan een echte neutral game. Voor de rest is er veel veranderd, vooral air juggles overheersen nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@jellybrah Air juggle was er altijd al. Zoek maar op tag 2 death combo waarbij je in 1 klap tot KO komt en niet eens tot spelen toe komt.

@kazzzdafke Het was ook vroeger nooit simpel geweest. Alleen simpel voor potjes op de bank. Tekken 8 is juist "dumbed down" vergeleken met oudere titels, waardoor de skill gap tussen player niveau kleiner is geworden. De bedoeling is meer nieuwe players aantrekken en meer flash, actie en aanval op tournaments.

Zelfs dan is het een erg ingewikkeld spel. Met een kleinere skill gap betekent dat je nog veel beter moet zijn om dat verschil uit te maken tussen jou en je tegenstander. Aangezien neutral lagere impact heeft en Tekken 8 game mechanics meer mogelijkheden geeft tot 50/50 coinflip situaties dan in oudere games zoals @jellybrah ook al aangaf.

Nu het antwoord op je vraag. Ja je moet het spel leren dat veel meer offensief is ingesteld en de nieuwe heat mechanics leren. Ik denk dat arcade quest een goede start is, en daarnaast wat Youtube guides opzoeken van je character.

Controllers (PS/XBOX), hitbox, arcade sticks, dat zijn de opties die gebruikt worden. Je moet iets vinden waar jij je prettig bij voelt. Ik zelf gebruik nog steeds de PS4 controller (en niet PS5) op PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
kazzzdafke schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:47:
Hmmm... Vroeger speelde ik Tekken 2, 3 en vooral TAG (voor mij de allerbeste). Nu, op aanraden van een collega, heb ik Tekken 8 aangeschaft. Mijn god, wat is het "simpele" maar "briljante" van Tekken TAG ineens een stuk complexer geworden.

Mijn vraag: hoe kan ik het beste in deze game stappen?
Is er een verschil in hoe je Tekken 8 moet leren als je eerder ervaring hebt met TAG, of is het alsof je opnieuw moet beginnen?
Ik merk bijvoorbeeld dat mijn karakter Bryan zijn been/arm combo niet meer kan uitvoeren. (Dit was altijd een van mijn favorieten, samen met de 2 er erna: [YouTube: E24K's Tekken Tag Tournament - Bryan Command List] )

Dus een beetje hulp om weer op weg te geraken is .. leuk :)

Momenteel gebruik ik ook een XBOX one controller op de PC, maar.. ik wil dit niet meer. Wat is een goeie controller voor de huidige Tekken?
Gezien je zo'n 6 Tekken games gemist hebt, begin je in principe eigenlijk gewoon opnieuw. Elke van deze zes games heeft iets nieuws geintroduceerd of bestaande mechanieken aangepast. Combos kunnen ook per game verschillen, zeker met de introductie van het bound mechanisme dat in Tekken 8 geevolueerd is in het Tornado mechanisme.

Wat @laugh zegt, Arcade Quest is een goed begin om in ieder geval een overzicht te hebben van welke mechanieken van belang zijn in Tekken 8. De game heeft een sterke Practice Mode en soms levert My Replays & Tips nog een handige tip op. Er zit sinds de laatste update ook een Online Practice Mode in de game. Belangrijk is om te weten dat Tekken 8 heel offensief ingesteld is en het weinig loont om defensief te spelen.

De PS4 controller is een populaire keuze. Ik had liever m'n PS4 controller op m'n PS5 willen kunnen gebruiken. Betere d-pad en geen vervelende trigger knoppen.
jellybrah schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:19:
[...]

Inderdaad. Dat ik nog mee mag maken dat ik een Stage gelocked zie... onbegrijpelijk. Ze durven wel na alle backlash die ze al hadden gekregen. Als ik je bericht zo lees kan het zijn dat hij alsnog "gratis" uitkomt?
Ik vind die tekst over het feit dat de Story uitbreiding veel geld heeft gekocht lachwekkend. Ik vraag mij af wie om meer storycontent heeft gevraagd, bijna niemand volgens mij. Dat klinkt meer als de passes en MT's willen verkopen.

Ik ga ook echt mijn geld niet verspillen aan nieuwe characters, ze bekijken het maar. Voor zover ik zie mis ik ook niets bij Heihachi, volledig veranderd |:(
Harada heeft z'n tweet inmiddels verwijderd, maar het klonk meer alsof ie ervoor wilt zorgen dat het geen tweede keer zal gebeuren. Maar afgezien van de lore die rondom deze stage hangt, mis je qua gameplay weinig gezien de vorm, grootte en gimmicks identiek zijn aan de Arena stage.

Ik denk wel dat je je vergist over de waarde van meer story content. De casual fans -die de grootste aandeel in het aantal verkopen heeft- zal hier ongetwijfeld meer aan hebben dan de die-hard fans die gewoon een fighting game willen spelen. Ik heb begrepen dat er zelfs mensen zijn die Tekken games kopen alleen voor het customizen van personages.

Ik vind het nog verbazend dat Tekken 7 met zo weinig "casual content" nog zo goed heeft weten te verkopen. Ik denk ook dat dit een marketing move is t.o.v. Mortal Kombat die nu een Story Mode uitbreiding met zes extra personages voor 50(!) euro verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Demonitzu schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 23:33:
De PS4 controller is een populaire keuze. Ik had liever m'n PS4 controller op m'n PS5 willen kunnen gebruiken. Betere d-pad en geen vervelende trigger knoppen.
Kan nog steeds als je een converter koopt van Brook. Andere optie dat ik gehoord heb is dat sommige mensen de d-pad van de PS5 vervangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
jellybrah schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:19:

Er komt toch een compensatie voor de situatie rondom de betaalde Genmaji Temple stage.

- Iedereen met de Year 1 Playable Character Pass krijgt komende winter de eerstvolgende stage wel gratis. Dit zal de stage zijn die bij de laatste DLC personage hoort.
- Iedereen die tussen 29 oktober en 26 november inlogt in de game, krijgt gratis 500 Tekken Coins.

https://x.com/TEKKEN/status/1846914526530166812

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Update 1.09.01 is vanaf vandaag beschikbaar

- Tot 26 november kan je 500 gratis Tekken Coins claimen door in de game in te loggen
- Nieuwe customizations in de Tekken Shop verkrijgbaar waaronder een gratis Hoodie
- Nieuwe instelling beschikbaar waarmee je de HUD in de voorgrond kan plaatsen
- Aanpassing aan matchfinding voor Ranked Match/Quick Match
- Bugfixes voor Heihachi, Nina en Devil Jin
- Alisa en Dragunov zijn generfed
- Er zijn twee speciale Ghosts (Harada en King Of Iron Fist) te vinden in de Tekken Fight Lounge waarmee je exclusieve customizations kan vrijspelen waaronder de "Tekken Monk Staff" Item Move

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
Demonitzu schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:40:
[...]

Er komt toch een compensatie voor de situatie rondom de betaalde Genmaji Temple stage.

- Iedereen met de Year 1 Playable Character Pass krijgt komende winter de eerstvolgende stage wel gratis. Dit zal de stage zijn die bij de laatste DLC personage hoort.
- Iedereen die tussen 29 oktober en 26 november inlogt in de game, krijgt gratis 500 Tekken Coins.

https://x.com/TEKKEN/status/1846914526530166812
Wat zijn ze toch gul bij Namco :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Maar ze willen bij BandaiNamco niks verdienen, die Year 1 Pass nog steeds niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Linksquest schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:45:
Maar ze willen bij BandaiNamco niks verdienen, die Year 1 Pass nog steeds niet te krijgen.
Ze verdienen er nu juist meer mee, omdat een seizoenspas korting als selling-point heeft.

Beste scenario? De Year 1 Pass wordt na de vierde personage te koop aangeboden en je bespaart misschien 7 euro. Slechtste scenario? De Year 1 Pass zal niet los verkocht gaan worden en je zult alles alsnog los moeten kopen mits je nog interesse hebt in 3 van de 4 personages die eigenlijk niet meer nieuw zijn.

Het kan zijn dat de Deluxe Edition Upgrade Pack (39,99 euro) de reden is dat de Year 1 Pass (nog) niet los verkrijgbaar is. Het bevat iets meer content dan alleen de Year 1 Pass waardoor ze er meer geld voor kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Het is denk ik hoe je het bekijkt, zeker als mensen niet kunnen wachten en alles los kopen, dan verdienen ze inderdaad meer, of hierdoor de Deluxe edition kopen. Maar er zijn ook genoeg mensen die alleen de Year 1 pass willen :P

Maargoed, momenteel speel ik de game even niet omdat ik niet online kan spelen, helaas van Bandai niks meer gehoord over mijn melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Ik ben trouwens een tijdje geleden overstapt naar een 4K HDR monitor en bij Tekken 8 valt mij het meest op hoeveel mooier de graphics eruitzien t.o.v. een Full HD monitor. Veel scherpere details, veel natuurlijker ogende belichting, de voorgrond en achtergrond die veel beter door elkaar mixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Ik game zelf op een 4K OLED 42 inch, is inderdaad heel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Linksquest schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:42:
Het is denk ik hoe je het bekijkt, zeker als mensen niet kunnen wachten en alles los kopen, dan verdienen ze inderdaad meer, of hierdoor de Deluxe edition kopen. Maar er zijn ook genoeg mensen die alleen de Year 1 pass willen :P

Maargoed, momenteel speel ik de game even niet omdat ik niet online kan spelen, helaas van Bandai niks meer gehoord over mijn melding.
Zo vreemd dat je niet online kunt spelen. Mijn gevoel zegt echt dat het aan je internet gateway oid moet liggen. Niet een Tweaker hier die daar iets mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
jellybrah schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:40:
[...]

Zo vreemd dat je niet online kunt spelen. Mijn gevoel zegt echt dat het aan je internet gateway oid moet liggen. Niet een Tweaker hier die daar iets mee kan?
Ik heb met zowel Xbox als met Ziggo alles doorgelopen, en beide hebben me uiteindelijk doorverwezen naar BandaiNamco, omdat Tekken 8 de enige game is die niet werkt op mijn Xbox, elke andere game kan ik zonder problemen online spelen.

Volgens BandaiNamco staan alle instellingen goed in zowel mijn router als Xbox. Hun zijn het nog steeds intern aan het nakijken, maar op het Microsoft support forum waar ook Xbox onder valt zijn meer mensen met het zelfde probleem, alleen Tekken 8 wat bij hun niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit zou kunnen komen door de cloudservices van Amazon waar de game gebruik van maakt. Heb je al geprobeerd de DNS van je Xbox te veranderen? De DNS servers van Ziggo zijn niet bepaald vlot. Ik gebruik 1.1.1.1 (Cloudflare DNS) en 8.8.8.8 (Google DNS).

Dat gezegd hebbende, ik heb ook Ziggo en sinds versie 1.08.01 (Heihachi release) veel meer moeite om online tegenstanders te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Ik kan het zeker eens proberen, maar blijf het raar vinden dat het alleen bij deze game is, andere games direct verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Van de week moest mijn Tekken 8 updaten, en omdat ik een extreem trage verbinding heb dacht ik laat ik eens in de tussentijd Tekken 7 week opstarten. Damn, Tekken 7 voelt echt als Virtua Fighter vergeleten met Tekken 8, alles voelde zo lomp en zwaar. Kan me niet herinneren dat he zó erg was xD

Also1: F*ck Zafina
Also2: F*ck Alisa
Also3: F*ck Law

[ Voor 7% gewijzigd door HollovVpo1nt op 04-11-2024 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:41
Hoe is de basis game, zag dat deze nu 39euro was in de PS store. Hoeft niet perse andere outfits etc uit de duurdere versies.

Ben ooit eens begonnen met Tekken 3 nog, welke destijds super gaaf was. Paar jaar terug tekken 7 gehaald, maar die vond ik niet boeiend genoeg. Speel ook vaak even de campaign en verder niet echt iets, misschien keer potje online als ik me verveel maar ga er niet vollop in mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
@G.Scholtens De basis game is erg compleet met meer content dan 7 waaronder een story mode expansion die onlangs gratis toegevoegd is aan de game. Je mist voornamelijk alleen de dlc die uit voorlopig 4 personages bestaat.

De gameplay zelf is sinds 3 wel enorm uitgebreid en kan in het begin overweldigend zijn. Er zit een tweede tutorial-achtige story mode in de game die hiermee kan helpen. Verder is het belangrijk te weten dat een agressieve speelstijl aanbevolen wordt in 8 vanwege het Heat systeem, chip damage, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zijn Tweakers nog regelmatig online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
HollovVpo1nt schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:51:
Ik wil wel, maar ik kom nog altijd niet online om een of andere reden, ben nog altijd op antwoord van BandaiNamco het wachten die dit aan het onderzoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Linksquest schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:38:
[...]

Ik wil wel, maar ik kom nog altijd niet online om een of andere reden, ben nog altijd op antwoord van BandaiNamco het wachten die dit aan het onderzoeken zijn.
Ben je niet gewoon geshadowbanned :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Nee dat is het niet, blijkbaar zit er ergens een bug waardoor bepaalde Xbox poorten niet goed doorkomen, dit is wat ik van BandaiNamco begrijp, want alle stappen met hun doorgenomen en ook tips van mede Tweakers doorgenomen, maar helaas niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 11 november 2024 @ 14:51:
Ik probeer dagelijks online te spelen met de nadruk op probeer :P

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 13:15
Ik moet de game ook echt eens serieus proberen te leren, ik ben echt een beginneling en een fighting game leren is echt moeilijk, moet er gewoon eens aan beginnen ;P
Zo'n beetje alle tutorials op youtube zijn helaas informatie bommen dus die helpen ook niet echt

• Demonitzu
  • Niet online
wimdezoveelste schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:53:
Ik moet de game ook echt eens serieus proberen te leren, ik ben echt een beginneling en een fighting game leren is echt moeilijk, moet er gewoon eens aan beginnen ;P
Zo'n beetje alle tutorials op youtube zijn helaas informatie bommen dus die helpen ook niet echt
Vind je die tutorials alleen te overweldigend of heb je ook het gevoel dat er van je verwacht wordt dat je het e.e.a. al zou moeten weten?

• wimdezoveelste
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04 13:15
Te veel informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Nou heb de game toch maar digitaal aangeschaft, kon het niet laten. Maar jeetje wat weer een verslaving, eerst maar even begonnen met de campaign / story mode. Ja beetje overweldigend en totaal geen idee waar het nog allemaal over gaat. Maar leuk om toch even te volgen en te doen. Speel nu wel op easy, maar is voor nu prima.

Tuurlijk het is veel buttons bashing, maar ik vermaak me er mee en dat is toch waar het om draait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Even wat anders, ondanks dat Knee de laatste tijd geen grote toernooien meer heeft gewonnen, geniet zo veel van hoe hij met Bryan speelt. Het lijkt erop alsof een knop bij hem is omgegaan en mensen laat zien dat Tekken 8 ook heel goed defensief gespeeld kan worden. Echt een masterclass in defensief Tekken, en al helemaal met Bryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
wimdezoveelste schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:53:
Als je wat wilt oefenen, laat maar weten. Alle usernames en codes staan geloof ik in de openingspost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Komend weekend vind de globale finale van de TEKKEN World Tour 2024 (wereldkampioenschap) plaats en die gelegenheid wordt altijd gebruikt voor diverse aankondigingen. Helaas heeft Bandai Namco al laten weten dat de laatste DLC personage van het eerste seizoen niet onthuld zal gaan worden. Wel zal er informatie gedeeld worden over de aankomende updates voor de game.

https://twitter.com/TEKKEN/status/1863806571442037232

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
TEKKEN 8 krijgt een tweede seizoen met nieuwe DLC, diverse toevoegingen (zoals nieuwe aanvallen en nieuwe opties voor de Photo Mode) en diverse wijzigingen aan o.a. het balans. De trailer toont een teaser van de eerste DLC personage van het tweede seizoen die niet zo moeilijk te raden is. Ook zijn er beelden te zien van de aankomende Winter Update.

Daarnaast is ook duidelijk geworden dat de laatste personage van het eerste seizoen op The Game Awards (13 december, 01:30 CET) onthuld zal gaan worden. Gezien deze personage geen rol speelt in de Story Mode uitbreiding en de podiumwaarde van TGA 2024, is er een redelijke kans dat dit een gastpersonage van naam zal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Demonitzu op 09-12-2024 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Demonitzu schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:01:
TEKKEN 8 krijgt een tweede seizoen met nieuwe DLC, diverse toevoegingen (zoals nieuwe aanvallen en nieuwe opties voor de Photo Mode) en diverse wijzigingen aan o.a. het balans. De trailer toont een teaser van de eerste DLC personage van het tweede seizoen die niet zo moeilijk te raden is. Ook zijn er beelden te zien van de aankomende Winter Update.

Daarnaast is ook duidelijk geworden dat de laatste personage van het eerste seizoen op The Game Awards (13 december, 01:30 CET) onthuld zal gaan worden. Gezien deze personage geen rol speelt in de Story Mode uitbreiding en de podiumwaarde van TGA 2024, is er een redelijke kans dat dit een gastpersonage van naam zal zijn.

[YouTube: TEKKEN 8 - Winter Update & Season 2 Announcement Trailer]
Veel flashy beelden met weinig toevoegingen. Ik bedoel dit zijn vooral quality of life dingen. "Enhanced photomode" laat me niet lachen.

Echte updates zijn nieuwe modes. Tekken bowl, tekken force (coop), oldschool arcade met een nieuwe eindbaas. Echt om te huilen dit soort trailer, en al het andere "moois" is gewoon betaald spul zoals battlepasses, nieuwe karakters. Manmanman, pak tekken 3,4 en tag er eens bij qua modes en wat je spelenderwijs wel niet vrij kan spelen. Wat een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[YouTube: TEKKEN 8 - Clive Rosfield gameplay Trailer]

He-Le-maal niet mijn ding. De over de top moves en flashy aanvallen zullen we nodig zijn om een meer casual publiek aan te trekken, maar ik vind deze nieuwe character nog meer over de top dan Victor. Het is Victor x Noctis x Red Bull overdosis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Even wat context toevoegen. Afgelopen nacht bij The Game Awards 2024 is duidelijk geworden dat Clive Rosfield, de protagonist van Final Fantasy XVI, de vierde en laatste DLC personage van het eerste seizoen van TEKKEN 8 zal gaan worden. De bijbehorende "Phoenix Gate" stage is inbegrepen bij de Year 1 Playable Character Pass. Vanaf 17 december 2024 is hij via Early Access beschikbaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Demonitzu op 13-12-2024 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
Waardeloos

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Clive Rosfield en de Phoenix Gate zijn nu beschikbaar via Early Access (voor iedereen met de Year 1 Playable Character Pass). Hiervoor moet je eerst update 1.10.01 (ruim 6 GB op PS5) downloaden. Vanaf vrijdag zijn beide DLC ook los verkrijgbaar en via een bundel.

Update 1.10.01
- Clive Rosfield
- Phoenix Gate stage
- Fight Pass round 4 (loopt tot 15 februari 2025)
- Nieuwe content in de Tekken Shop (inclusief gratis items)
- Diverse verbeteringen aan Photo Mode zoals uitdrukkingen, gebaren en frame-by-frame doorspoelen
- Online spelers kunnen nu ook via naam gezocht worden
- Nieuwe gezichten voor Avatars
- Ranked Match heeft een disconnect penalty mechaniek gekregen
- Passcodes in Player Match kunnen verborgen worden
- Replays met personages die je niet gekocht hebt, kan je voortaan gewoon afspelen en de personages die je wel hebt bedienen
- Favoriete Practice Mode instellingen waarmee je Practice Mode direct kunt opstarten zonder steeds personage, stage te selecteren
- De UI voor Special Style kan je voortaan verbergen voor jezelf en/of voor anderen
- Bugfixes/aanpassingen voor X
- Diverse aanpassingen aan geluid, voice overs, etc. (o.a. speciale intro voor Clive VS Jin)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

De eeste paar Clive matches inmiddels ook achter de rug. Ik heb lang de shenanigans van de spel verdedigd, maar Clive is echt de 'game-breaker' voor mij. Akuma x100. Het licht niet aan de 'gewenning aan een nieuwe character'. Het is nog niet zo erg dat ik daardoor het spel links laat liggen en niet meer ga spelen, maar geen van de matches tegen Clive was met plezier. Hij heeft een arsenaal van jewelse en het is daarbovenop ontzettend onoverzichtelijk qua moves. Hij zal wel een nerf krijgen na een volgende update ofzo..

De overige aanpassingen in update Update 1.10.01 zijn zeer welkom, dank voor het overzicht @Demonitzu

[ Voor 9% gewijzigd door HollovVpo1nt op 19-12-2024 08:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Weet je wat, nee. Gewoon nee. Net 3x achter elkaar een Clive gehad en ik ben er helemaal klaar mee. Ik weet niet wat Bandai Namco heeft zitten roken toen ze dit hadden bedacht, maar dit slaat helemaal nergens op. Ik wens ze alle financiële succes van de wereld met zo veel mogelijk verkopen van DLC, maar ik haak af.

• laugh
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:31:
Weet je wat, nee. Gewoon nee. Net 3x achter elkaar een Clive gehad en ik ben er helemaal klaar mee. Ik weet niet wat Bandai Namco heeft zitten roken toen ze dit hadden bedacht, maar dit slaat helemaal nergens op. Ik wens ze alle financiële succes van de wereld met zo veel mogelijk verkopen van DLC, maar ik haak af.
Ik vind hem zelf meevallen eigenlijk. Heb zelf alleen maar Clive zitten spelen in ranked en ook de mirrors gespeeld. Ik denk dat ze best goed hebben gedaan met balancing.

Of de character zelf leuk is om te spelen, of tegen te spelen is een totaal ander verhaal en daar ben ik het met je eens.

Ik zou zeggen speel hem ook wat in ranked. Alles wordt duidelijker, en dan denk ik dat je uiteindelijk ook tot dezelfde conclusie komt dat het geen Akuma level is. Maar dat er wel bepaalde aspecten zijn die broken zijn zoals (f+1+2) en ik denk dat daar een nerf op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
laugh schreef op donderdag 19 december 2024 @ 14:56:
[...]

Ik vind hem zelf meevallen eigenlijk. Heb zelf alleen maar Clive zitten spelen in ranked en ook de mirrors gespeeld. Ik denk dat ze best goed hebben gedaan met balancing.

Of de character zelf leuk is om te spelen, of tegen te spelen is een totaal ander verhaal en daar ben ik het met je eens.

Ik zou zeggen speel hem ook wat in ranked. Alles wordt duidelijker, en dan denk ik dat je uiteindelijk ook tot dezelfde conclusie komt dat het geen Akuma level is. Maar dat er wel bepaalde aspecten zijn die broken zijn zoals (f+1+2) en ik denk dat daar een nerf op komt.
Best gek dat je een nieuw karakter niet eens kan uitproberen/oefenen. Zo sta je zonder DLC aan te schaffen gelijk 1-0 achter. Hoe meer DLC karakters die je niet koopt (en dus de moveset niet van kent) hoe groter de kans dat je niet gaat winnen. Tsjaaaa....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Update 1.11 staat inmiddels online.

- Je kunt nu personages met customizations instellen in de achtergrond van het hoofdmenu
- Ook kan je de UI van het hoofdmenu tijdelijk verbergen voor het maken van screenshots
- Er zijn 20 Shared Customization Slots toegevoegd waarmee personages een samengestelde outfit kunnen delen. Deze Slots zijn echter niet te selecteren in het Character Select Screen.
- De favorieten functie uit TEKKEN 7 keert terug waarmee je je favoriete gecustomizede personages kunt markeren
- Ook kan je de volgorde veranderen in het scherm met Customization Slots.

- Oneindige rematches in online modes zoals Quick Match zijn nu mogelijk (nog steeds in een best-of-3 setup)
- Er zijn diverse schorsingen uitgedeeld aan spelers die de EULA overtreden hebben

- De geconfigureerde instellingen van Punishment Settings in Practice Mode zijn nu expliciet zichtbaar bij het selecteren van de punishers.

- Je kunt nu namen van vrienden, rivalen en/of andere spelers verbergen. Bandai Namco heeft geen toelichting gegeven waarom, maar zo heb je een extra manier om kwetsende namen te ontwijken. Ook kan je de iconen van vrienden en rivalen verbergen waardoor deze feature ook interessant kan zijn voor streamers.

- Replays van spelers zijn nu rechtstreeks te vinden in het profiel van een speler.

- Er zijn twee nieuwe packs in de Tekken Shop toegevoegd; de Flamboyant Pack en de Sublime Pack.
- Er is tot 29 januari 2025 een kortingsactie voor een aantal outfits, packs en avatar skins.

- Clive's moveset is flink onder handen genomen. Met name Clive's f+1+2 is aangepakt met minder tracking, minder bereik op blok en voortaan -12 op blok.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Tot 26 februari 2025 kan je de gratis "1st Anniversary" Title en Title Plate krijgen door in de game in te loggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Er is een anniversary trailer verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Wat is de optie om een hogere rang te krijgen voor online? Heb de campaign nu klaar, maar geen idee hoe nu verder qua online. Moet ik naar die arcade hal ofzo en een quick match?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
G.Scholtens schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:05:
Wat is de optie om een hogere rang te krijgen voor online? Heb de campaign nu klaar, maar geen idee hoe nu verder qua online. Moet ik naar die arcade hal ofzo en een quick match?
Alleen Ranked Match heeft invloed op je online ranks :)

Quick Match is voor een snel online potje zonder gevolgen voor je online rank. Player Match is handig om met vrienden/bekenden af te spreken. De Tekken Fight Lounge heeft ook nog wat aparte opties zoals Online Practice Mode en Group Match.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

Game Reviewer!

Topicstarter
Anna Williams is aangekondigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Deze week is update 1.13.00 verschenen met de nieuwe Ghost vs Ghost feature (via de Tekken Fight Lounge) die met de updates van april en mei verder verbeterd zal gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Afgelopen week was er een nieuwe uitzending van Tekken Talk met allerlei (nieuwe) details over het tweede seizoen van TEKKEN 8. Update 2.00.01 wordt op 1 april uitgebracht; op dezelfde dag als de Early Access voor het tweede seizoen start.

- Het tweede seizoen aan DLC van TEKKEN 8 bestaat uit 4 personages (Anna, twee terugkerende personages en een gloednieuwe personage) en 2 stages (een stage gerelateerd aan het 45-jarig bestaan van Pac-Man en een nieuwe stage verwant aan de gloednieuwe personage). Naar verluidt zal de S2 Character & Stage Pass 39,99 euro gaan kosten. Er zal ook een Character-Only pass gaan verschijnen voor een lagere prijs.

- De nieuwe Pac-Man stage zou unieke stage gimmicks kunnen gaan krijgen.

- Een lijst van de 1500+ wijzigingen aan de personages wordt pas NA de release van update 2.00.01 uitgebracht.

- Er worden weer nieuwe Character Panels toegevoegd die door fans gemaakt zijn. Deze kan je net als nu unlocken in de Tekken Fight Lounge. In mei volgen panelen van Eddy, King, Leroy en Steve. In juni volgen panelen van Azucena, Claudio, Heihachi, Jin en Lili.

- In de eerstkomende update kan je V-sync uitzetten. Dit staat momenteel standaard aan en kan niet uitgezet worden. V-sync uitzetten moet voor nog meer responsiviteit zorgen in ruil voor lichte tearing, etc.

- Er is minstens één nieuwe soundtrack; die van het Character Select Screen. Deze kan je via Jukebox gewoon wijzigen.

- Anna's sterke punten: close-up snelheid, 50/50 mixups, unieke vaardigheden met haar wapen
- Anna's zwakke punten: geen goede lows, minder punishers dan de meeste andere personages

- Practice Mode heeft een Practice Stage reset instelling gekregen waarmee je kan oefenen in de Practice Stage die je voorheen alleen kon zien bij het afspelen van een demo van een aanval.

- Practice Mode heeft nieuwe Punishment Settings gekregen zoals Low Parry, sidestep, backdash, etc.

- Practice Mode heeft een nieuwe instelling gekregen waarmee je de actie na een Ukemi van de tegenstander van instellen.

- De game heeft een nieuwe HUD instelling gekregen voor in gevechten waarmee meldingen zoals "Punish", "Counter", "Tornado", een schade teller (bv. 40 dmg) en het aantal hits bij een combo. Dit is een soort uitbreiding op de meldingen die in Practice Mode al beschikbaar waren, maar nu kan het ook in elke andere mode ingesteld worden. Esport matches (van de TEKKEN World Tour) zullen worden verplicht om deze instelling te gebruiken. Voornamelijk om het voor toeschouwers net iets duidelijker te maken wat er precies tijdens een match gebeurd.

- Het is nu ook mogelijk om de versie van de game (bv. 2.00.01) in de HUD te tonen. Opnieuw iets wat vooral voor toeschouwers of archiefbeelden handig kan zijn.

- De oeroude Ki-Charge aanval (alle vier actietoetsen indrukken) gaat op de schop en levert geen Counter Hit meer op. In plaats daarvan een damage boost.

- Off-axis combo's zullen voortaan licht gekalibreerd worden zodat deze combo's minder vaak zullen whiffen. Combo's waarbij de tegenstander enorm off-axis staat zullen niet gekalibreerd worden.

- Heat Engagers met Power Crush eigenschappen zullen de Power Crush eigenschappen gaan verliezen (want overpowered)

- Het breken van een worp levert voortaan chip damage (5 dmg) op

- Op 1 april zullen de personages van het eerste seizoen ook via een Season Pass te koop aangeboden worden (@Linksquest). Deze Season Pass krijgt een Characters & Stage variant en een Character-only variant.

- De Deluxe Edition Upgrade en Ultimate Pack zijn vanaf 1 april niet meer verkrijgbaar

- Er wordt een nieuwe editie van de game uitgebracht genaamd TEKKEN 8 Advanced Edition en bevat de extra personages Eddy, Lidia en Heihachi

- De Deluxe Edition en Ultimate Edition krijgen een vernieuwde uitgave. De Deluxe Edition bevat de S2 Character Pass. De Ultimate Edition bevat de S2 Character & Stage Pass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Demonitzu schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:59:

- Het breken van een worp levert voortaan chip damage (5 dmg) op
Ah, daar is de 1 april grap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
En via een nieuwe blogpost is bekend geworden dat de chip damage bij het breken van een worp in de eerstvolgende update na 2.00.01 alweer verwijderd zal gaan worden. Deze update zal voor 9 mei 2025 verschijnen i.v.m. de TEKKEN World Tour 2025.

In deze blogpost staan nog een aantal nieuwe algemene punten.

- Je kunt voortaan met een neerwaartse input naar crouching positie gaan na het uitvoeren van een Heat Engager

- Sommige personages kunnen vanuit bepaalde stances een Heat Smash of Heat Burst uitvoeren.

- Chip damage tijdens Heat is verminderd

- Schade die je oploopt wanneer je gevloerd bent, levert herstelbare schade op

- Jack-8, Kuma/Panda en Leo behouden Power Crush eigenschappen bij hun Heat Engagers die vanuit een stance uitgevoerd worden

- Het is voortaan mogelijk om naar de voorgrond te sidesteppen terwijl je in een crouching positie bent

- Het is voortaan mogelijk om je input te bufferen om een aanval uit te voeren zodra de ronde start

- Er wordt nog gewerkt om de overweldigende sterkte van Heat Dashes in te perken. Het is vooralsnog eenvoudig om via een Heat Dash genoeg frame advantage en chip damage op te bouwen om de ronde met een snelle finishing move te winnen.

- De input window voor het breken van throws met de input 1+2 (left punch + right punch) wordt verruimd zodat de worp makkelijk te breken is

- De hersteltijd van het whiffen van een normale worp (1+3/2+4) wordt verlengd met 6 frames waardoor het punishen een stuk eenvoudiger wordt

- Wanneer een worp succesvol gebroken wordt, dan ontvangt de werper 1 (recoverable) dmg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Update 2.00.01 (4624 MB op PS5) is samen met alle Season Passes nu beschikbaar. Aanvullingen op de eerdere posts:

- De Character & Stage Pass voor zowel seizoen 1 als seizoen 2 kost 39,99 euro

- De Character Pass voor zowel seizoen 1 als seizoen 2 kost 29,99 euro

- De nieuwe Advanced Edition is de komende 2 weken op Steam afgeprijsd naar 48,99 euro

- Er is een nieuwe Fight Pass (Round 5) van start gegaan en duurt tot 15 juni

- Er is een nieuwe uitverkoop in de Tekken Shop met o.a. de legacy costumes van King en Nina

- Standaard bewegingen zoals een backroll terwijl je gevloerd bent staan nu ook in de movelists

- Je ontvangt een gratis Heihachi illustration door in te loggen

- De exacte nieuwe filters voor Ranked Match zijn "Same Rank Only" en "1 or lower"

- De gigantische lijst met honderden wijzigingen aan de movelists van de personages staat op tekken-official.jp. Het zijn niet alleen maar nerfs, ook veel (onnodige?) buffs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Vanaf vandaag is Anna Williams ook los verkrijgbaar (7,99 euro) in de PlayStation Store, Xbox Store of Steam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Update 2.00.02 staat online en is bedoeld als een eerste van meerdere updates om het balans in de game te herstellen.

- Aanpassing aan Ranked Match waar voortaan gekeken wordt naar de personages met de hoogste rank tijdens matchmaking. Hierdoor kan het langer duren voordat een tegenstander gevonden wordt.

- Bug gefixed in Tekken Ball waarbij de bal consistent in de lucht gehouden kon worden door bepaalde aanvallen.

- Health Gauge verhoogd naar 200 HP; Rage wordt hierdoor bij 47/200 HP i.p.v. 43/200 HP geactiveerd. Deze verandering geldt niet voor de Story Modes en Tekken Ball.

- Het breken van een throw veroorzaakt geen 5 chip damage meer.

- De hersteltijd van de tegenstander na een hit van een Heat Engager is verlaagd van +17f naar +9f.

- De post-hit aerial combo damage scaling is verlaagd van 70% naar 60%.

- Een geblokte Heat Dash levert voortaan 2 chip damage op i.p.v. 7 chip damage.

- Chip damage scaling tijdens Heat is verlaagd van 25% naar 20%.

- De nieuwe damage boost van een Ki Charge wordt verlaagd van 150% naar 110%.

- Alle aanvallen die op blok een Wall Stagger konden veroorzaken én +10f op blok gaven, veroorzaken voortaan geen Wall Stagger meer.

- Tientallen wijzigingen aan de movesets waaronder oplossingen voor de unblockable setups van Jack-8 en Paul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
Afgelopen week is update 2.00.03 verschenen die een enkele bug met Eddy VS Nina oplost waarbij Eddy bij het begin van een ronde te vroeg kon bewegen.

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste