Mijn werkgever heeft vanaf het moment van mijn indiensttreding structureel teveel geld overgemaakt. Inmiddels werk ik 15 maanden bij mijn werkgever en na 12 maanden is er plotseling 10% minder salaris overgemaakt. Bij navraag bleek dat er een fout was gemaakt en ze dus 12 maanden lang 10% teveel hebben overgemaakt. Per direct is mijn salaris met 10% gezakt en eist men het teveel betaalde bedrag terug. Door de vele regelingen op mijn loonstrook (spaartoeslag, beschikbare premie etc) was de omschreving van "Arrangement" onduidelijk maar heb ik nooit gevraagd wat dit inhield. Dit was vanaf mijn eerste salaris onderdeel van mijn salaris en apart gespecificeerd.
Hoewel ik verder weinig te klagen heb over mijn werkgever vind ik dit een vreemde gang van zaken. Hoe had ik nu kunnen weten dat zij structureel teveel geld overmaken of had ik hier meer eigen onderzoek naar moeten doen? Mijn standpunt is dat ik het niet had kunnen weten en dat dit hun fout is waar zij volledig schuld aan hebben en ik dit dus niet (in zijn geheel) zal terug betalen.
Wat zouden jullie doen? Ik heb geen rechtsbijstandverzekering
Hoewel ik verder weinig te klagen heb over mijn werkgever vind ik dit een vreemde gang van zaken. Hoe had ik nu kunnen weten dat zij structureel teveel geld overmaken of had ik hier meer eigen onderzoek naar moeten doen? Mijn standpunt is dat ik het niet had kunnen weten en dat dit hun fout is waar zij volledig schuld aan hebben en ik dit dus niet (in zijn geheel) zal terug betalen.
Wat zouden jullie doen? Ik heb geen rechtsbijstandverzekering
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl