Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SX-Superfly
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
Binnenkort gaan we 3 maanden reizen door de Filipijnen, Indonesië en Nieuw Zeeland. Is het verstandig een 'rekening' te openen bij Wise? Of kun je net zo goed uit de voeten met een credit card en pinpas van ING?

Gaat vooral om het opnemen van contant geld in lokale valuta. Is het voor 3 maanden voordeliger om dit te doen met Wise of scheelt dit niet veel met de kosten die je maakt als je geld pint met een pinpas van ING?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 17:56

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Volgens mij staat hier je antwoord:

https://wise.com/nl/blog/pinnen-in-het-buitenland

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan natuurlijk geen kwaad om allebei mee te nemen zodat mocht er wat gebeuren bij de ene dat je nog altijd kan terugvallen op de andere bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een creditcard daar kun je overal mee terecht. Visa of Mastercard. Maar die bij een andere bank doen is niet zo'n gek idee, ik heb ook twee banken (ook voor het binnenland) voor als er iets geks is (je hoort wel eens verhalen en ik heb het trouwens ook al eens nodig gehad).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-09 21:09
ING creditcard als Backup, en de Wise debit card(denk niet dat het een echte CC is) als primary betaalmethode zodat je niet met de ING tarieven zit voor opnames en wisselkoersopslag

Met de ING kaart heb je altijd een kredietlijn en alternatief achter de hand mocht je wise kaart weigeren, en zo duur zijn beide niet als je op een 3 maand lange reis gaat :)

[ Voor 32% gewijzigd door vrilly op 13-09-2022 17:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wise ken ik niet, geen ervaring mee. Wel met Revolut: voor betalingen in buitenlandse valuta is dit een stuk voordeliger dan met de ING-bank. Je kunt gratis een account openen, met virtual card in je iPhone wallet zetten, per iDeal geld storten en gaan met die banaan. Zij hanteren een betere wisselkoers, zonder extra kosten. Geld pinnen heb ik hier overigens niet mee gedaan.

Ook wil ik je wijzen op de, voor mij wat rabbithole-achtige zaak van de migratie naar een nieuw systeem voor debit-cards. Kortweg kwam het er voor mij op neer dat ik in het buitenland regelmatig niet kon betalen met mijn ING-pas (Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk) terwijl dat met Revolut telkens wel goed ging. Lang niet altijd wordt overal elke kaart geaccepteerd; welkom terug in de jaren '90. :/ Ik zou naar het buitenland meenemen: ING-pas, Creditcard en Revolut. En vooraf de kosten van alle opties even goed doornemen. Geld pinnen is bijvoorbeeld ook een scam geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-09 21:09
desmond schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:17:
.

Ook wil ik je wijzen op de, voor mij wat rabbithole-achtige zaak van de migratie naar een nieuw systeem voor debit-cards. Kortweg kwam het er voor mij op neer dat ik in het buitenland regelmatig niet kon betalen met mijn ING-pas (Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk)
Is ING al begonnen met het uitrollen van Visa/Mastercard debit?! Dacht dat ze nog niet over waren en nog op Maestro/VPay zitten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:00
Voor opnemen van lokaal geld lees ik bij Wise: 2 free overseas ATM withdrawals per month (as long as you don’t exceed a combined $350 withdrawal.

Ik gebruik zelf een visa CC met Ing bankpas. Voor cashopname stort ik altijd geld op mijn cc zodat ik positief sta. Geldopname is dan 1% met max 1.5€. Wisselkoers is 2%
Nieuw Zeeland kun je hoostwaarschijnlijk zonder cash doen. Indonesie en Filipijnen zal lastiger zijn (dus cash nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-09 15:57
Ga voor internetbanken zoals N26, Revolut of Vivid. Dit kan tientallen toe honderden euro’s schelen als je met andere valuta betaalt, doordat er geen opslagkosten of wisselkosten zijn.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:43
Ga er voorlopig maar vanuit dat je heel veel cash gaat gebruiken.

Alle drie meenemen, en cash voor het eerste land meenemen.

En veel plezier hebben natuurlijk :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 06:38
Inderdaad... voor de eerste weken (ID of PH) cash euros of dollars meenemen en lokaal omwisselen. Houdt rekening dat ATMs in PH vaak niet werken en dat er een limiet opzit. Zou me niet verbazen als je elke dat zou moeten pinnen om voldiende cash te krijgen (PH) waarbij je elke keer 2x kosten betaalt. Fijne vakantie.

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vrilly schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:27:
[...]

Is ING al begonnen met het uitrollen van Visa/Mastercard debit?! Dacht dat ze nog niet over waren en nog op Maestro/VPay zitten...
Zie de Tweakers post voor details. Het lijkt erop dat buitenlandse payment providers of leveranciers van betaalsystemen voor winkels al voorsorteren op het uitfaseren van bepaalde smaken. Op een heel gewone camping in Frankrijk kon ik niet betalen met mijn heel gewone ING pinpas. Ik dacht dat de standaardisering en acceptatie juist alleen maar zou toenemen, maar dat is dus niet het geval. Het zijn nu al gauw een tiental smaken die een betaalterminal moet ondersteunen, met elk weer hun eigen kostenstructuur voor de winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De ING-pas is niet meer zo ‘gewoon’ als vroeger, omdat het een V-Pay pas is in plaats van een Maestro. In Nederland geen probleem, in het buitenland soms wel.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 17:35
Persoonlijk wed ik altijd op 2 paarden
Na een reis door Guatemala waar onze ING pas nergens geaccepteerd werd (gold trouwen voor iedereen in onze groep) was ik blij dat ik nog een Rabo pas bij me had waar wat op stond.
Ook na de DSB en IJsland bank affaires(collega’s hadden alles bij de DSB zitten en konden toen weken nergens bij) zorg ik er toch voor dat ik bij 2 banken geld heb staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:49
jan390 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:54:
Voor opnemen van lokaal geld lees ik bij Wise: 2 free overseas ATM withdrawals per month (as long as you don’t exceed a combined $350 withdrawal.
Vraag je vriend(in) om ook Wise card te regelen, dan heb je 2x2 withdrawals ($700) per kalendermaand. Dat scheelt al een hoop. Bij overschrijding van je limiet ben je dikwijls nog steeds goedkoper uit met Wise dan met ING vwb geldopnames. :+

Zorg ervoor dat je zoveel mogelijk betaalt met je (Wise) pasje, zodat je cash achter de hand houdt voor onderhandelingsruimte. ;)

Neem voor de zekerheid ook wat euro's mee die je daar kan wisselen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:21

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb een 'reserve' rekening bij Openbank, dan betaal je geen extra kosten bij Santander automaten. Vooral in Spanje, waar deze 'scam' ook veelvuldig voorkomt, kan dat schelen.
Voor niet-eurolanden overigens ook 0% transactiekosten, weet niet hoe gunstig de wisselkoers is verder.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Pagina: 1