Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• plunkett
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Goedemorgen,

Na het stucken en drogen her en der wat lichtschakelaars en stopcontacten terug geplaatst.
Maar nu lijkt het of de kapjes losser zitten dan wel niet goed aansluiten.

Iemand een idee om dit te verhelpen.

Dank alvast.

Alle reacties

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je schakelaar of wcd plaatje netjes over het stuc valt dan zou er geen verschil moeten zijn. Het enige wat nog kan is dat het plaatje wat doorbuigt doordat je de schroefjes te strak hebt aangedraaid en dat het daarom niet goed past.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-11 16:31
Maak eens een foto?

Ik denk dat je net als een paar voorgangers de fout heb gemaakt om niet de inbouwdelen (de metalen frames) van de wcds en schakelaars te verwijderen voor het stuccen en nu passen je afbouwdelen niet meer goed.

Oplossingen worden hier benoemd:
Stucwerk op WCD

[ Voor 3% gewijzigd door BBB-Nick op 11-09-2022 19:00 ]

• plunkett
Jawel de metalen inbouwdelen waren eruit

Maar ik zal het geopperde topic eens doorlezen misschien heb ik er wat aan.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
plunkett schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:02:
Jawel de metalen inbouwdelen waren eruit

Maar ik zal het geopperde topic eens doorlezen misschien heb ik er wat aan.
zit het frame wel plat tegen het stuckwerk aan? Zo niet dan snap ik dat je afwerkplaat niet past.
Andere fout is ook te vast draaien. Schroef hellemaal naar de inbouwdoos te draaien.. :+

Gewoon zo los dat het plaatje niet met de hand te bewegen is. Zo vast dat je plaatje niet krom trekt.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:22
BBB-Nick schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:59:
Maak eens een foto?

Ik denk dat je net als een paar voorgangers de fout heb gemaakt om niet de inbouwdelen (de metalen frames) van de wcds en schakelaars te verwijderen voor het stuccen en nu passen je afbouwdelen niet meer goed.

Oplossingen worden hier benoemd:
Stucwerk op WCD
Ik ben zo blij dat ik dit topic nu gelezen heb.

Over een tijdje komt een stucadoor mijn hele huis doen, en ik dacht dat alleen de plaatjes verwijderen genoeg was. Gelukkig weet ik nu wel beter.

Bedankt tweakers }:O

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

• plunkett
Ik begin eerder aan het stucwerk te twijfelen.
Het lijkt vlak maar zie foto van een wcd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t4-EvUifDO2edSQliHqHhU86ymo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxC8tDhivsDUaoaCylykRWwc.jpg?f=fotoalbum_large

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou ook een nieuw kapje kopen, een beetje zonde zo'n vergeeld plastic ding op je nieuw gestuckte muur.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:47

sapphire

Die-hard pruts0r

Marzman schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:25:
Ik zou ook een nieuw kapje kopen, een beetje zonde zo'n vergeeld plastic ding op je nieuw gestuckte muur.
Zo te zien gewoon Busch Jaeger SL Reflex Creme, die horen die kleur te zijn :+

Heb er hier nog een tas van liggen die vervangen zijn door andere kleuren.

Ik zie overigens niets geks op die foto:?

Gabriël AM5

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:32
Losschroeven en om te beginnen eens een rechthoekig plankje tegen de muur aan houden.

Losser zou het niet moeten zitten want je kan het aandraaien.
Een klein kiertje zou wel kunnen als het niet recht gestuct is wat je op kunt lossen door stucwerk, kit, of simpelweg negeren (het is behoorlijk klein en valt alleen op als je het opzoekt).
Dat is voornamelijk de originele kleur van dit schakelmateriaal :P Desalnietemin zou ik het ook vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 14-09-2022 12:30 ]

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17-11 10:36
:D hier ook geen fan van creme

[ Voor 8% gewijzigd door Kurma op 14-09-2022 12:32 ]

• plunkett
Die kapjes horen zo te zijn daar is niks mee.

Er moet ook nog geschilderd worden ik was even op een andere kamer aan het kijken of het allemaal paste.

Volgens mij staat het aan de zijkant toch wat open idd.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
Mocht je een frissere look willen, deze kapjes zijn voor een paar euro te koop in kleur alpin wit (RAL 9010). Verder zorgen dat je basiselementen gelijk liggen met voorkant stucwerk, eventueel met een aantal opvulringen.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:28
Heb je vulringen gebruikt om de metalen delen weer op de goede diepte te brengen? Anders is de boel bij het monteren snel te strak gedraaid > gebogen metaal > afdekkapje past niet mooi.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• plunkett
Bedankt voor het advies van de kleur kapjes maar wij hebben juist voor deze gekozen.
Muur word ook niet wit dus zover geen probleem.
Geen opvulringen gebruikt ik heb die wel liggen kan eens proberen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-11 18:34
plunkett schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:44:
Bedankt voor het advies van de kleur kapjes maar wij hebben juist voor deze gekozen.
Muur word ook niet wit dus zover geen probleem.
Geen probleem uiteraard :) Het is namelijk zo dat die dingen al enkele decennia te koop zijn en vroeger alles cremekleurig was. Tegenwoordig zie je wat meer frissere wittinten. Het kon dus goed zijn dat dit afdekraampjes waren uit die periode.
Geen opvulringen gebruikt ik heb die wel liggen kan eens proberen.
Succes! :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• plunkett
Toch nog even hierop terug komen heb het even laten rusten want was er zo pissig over.
Nu ik met schilderen ben begonnen kom je dus meer dingen tegen.
Plafond waar ik nog heel wat schuur werk aan heb.

Denk dat het toch de "kwaliteiten" van de stucadoor is geweest.

Ben er echt niet gelukkig mee dat die afdekplaatjes zoveel speling hebben tot zelfs los zitten aan toe.

Als er goed gestuckt word heb je dan nog veel werk zou je dan toch deze dingen aan lopen.

Of hoort het gewoon niet zo...ik wil de stucadoor gaan berichten namelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xo58ZMyebotbR7kf8QE3mP-7Izc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6Dic6NsUps9pcwtgc1DvBvy.jpg?f=fotoalbum_large

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20-11 19:34
Heel eerlijk toen ik mijn woning liet stuken heb ik ook wel op sommige plekken wat vulmiddel moeten gebruiken om het strak te maken. Voornamelijk rond de wcd's en centraaldozen omdat het niet 100% vlak was. Maar ik heb ook het een en ander moeten bijschuren om te kunnen schilderen.

Uiteindelijk komt het erop neer wat je ervoor betaald hebt, sommige stukadoors schuren alles nog 100% vlak en de ander gaat er met korrel 240 overheen...

Wat ik hiermee wil zeggen is als je toch al zelf schildert kan je net zo goed en plamuurmesje pakken en wat schuurpapier. Sommige schilders doen het ook maar dat verschilt en voor zoiets kleins pak ik gewoon een zaterdagmiddag.

• plunkett
Dankje voor je reactie het is natuurlijk zo omdat ik nu overal met me neus dicht op sta alles zie.

• plunkett
Schuren met schuurpapier 240 heb ik ook gedaan.

Maar op sommige plekken zitten er nu krassen welke na het schilderen zijn ontfekt volgens mij van het schuren.

Beter schuurgaas gebruiken of zou dat geen verschil moeten maken.

[ Voor 8% gewijzigd door plunkett op 05-10-2022 08:43 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:03

DukeBox

loves wheat smoothies

plunkett schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 08:41:
Schuren met schuurpapier 240 heb ik ook gedaan.

Maar op sommige plekken zitten er nu krassen welke na het schilderen zijn ontfekt volgens mij van het schuren.
240 korrel en krassen ? Heb je wel gewacht totdat het helemaal droog was ? Of te lang doorgegaan met een 'vol' papiertje ?

Verder snap ik niet wat je bedoelt met schilderen, als je muur hebt overgeschilderd zou dat normaal krasloos moeten opdrogen tenzij er echt hele diepe groeven in je muur zitten (wat niet kan van 240 korrel).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• plunkett
Dankje

Zou zomaar kunnen zijn dat er op sommige plekken dan met een "vol' papiertje is geschuurd.(stom van me)

Ik bedoel idd na het opdrogen van de verf dat de krasjes terug zichtbaar zijn.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:28

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1