Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Just as the Western observers finally got the hang of Ukrainian place names, Polish villages entered the chat.
— Dmitri (@wartranslated) 15 november 2022
La Batterie des Hommes sans Peur
kwam hier om hetzelfde te posten maar hoeft niet meer.
En die van Family Guy ook ja.
I JUST want to talk to him

Since it was Ukraine's missile that hit our NATO ally Poland, can we at least stop spending billions to arm them now?
— Donald Trump Jr. (@DonaldJTrumpJr) 16 november 2022
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Full version ! Sorry twitter cut it. Hilarious lol pic.twitter.com/9mLcEf5J85
— G (@GeeDawg55975157) 30 september 2022
Dat betekent, stam + t .
Fun while it lasted: World Community Grid!

Maar die jongere gast gaat wel even uit z'n plaat.
De sancties zijn toch minder leuk en de kritiek komt door.
Check de non-verbale reacties van de rest.
Weer prachtig geacteerd. Maar ja... 'real subtitles'. En dan ben ik best benieuwd wat er eigenlijk gezegd werd.
Famous Russian journalist flips out and humiliates an old general. A major psychodrama on live national TV. pic.twitter.com/fm7A4fDvCy
— RealSubtitles? (parody?) (@RealSubtitles) 17 november 2022
bij nader inzien meer geschikt voor meme topic.
[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 18-11-2022 08:37]
Idd parodie, maar wellicht is het niet ver van de waarheid..Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:28:
'Ik heb een gehoorapparaat gemaakt in Rusland: ik hoor alleen wat nodig is'
![]()
Weer prachtig geacteerd. Maar ja... 'real subtitles'. En dan ben ik best benieuwd wat er eigenlijk gezegd werd.
[Twitter]
nope
Ik dacht al even dat het bekend voorkwam, dit is dat clipje van een paar dagen geleden waar het om het nationaliseren van buitenlandse bedrijven ging als wraak voor het nationaliseren van de duiste Gazprom dochter.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 08:28:
'Ik heb een gehoorapparaat gemaakt in Rusland: ik hoor alleen wat nodig is'
![]()
[Twitter]
Maar ik lag in een stuip toen Olga over haar Tesla begon!
Deze is zelfs beter dan de besten van de Hitler in z'n bunker parodieën.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
[Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 19-11-2022 20:46]
200 Himars + 300 Koreaanse MLRSApache4u schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:58:
Over de Poolse aanschaf van 220 HIMARS systemen:
[Afbeelding]

Levertijd van de Himars was iets te lang oid dacht ik.Poland has decided to buy fewer M142 HIMARS artillery and rocket launcher systems than originally planned, choosing instead to procure almost 300 units of the South Korean-made K239 Chunmoo system.
[Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2022 13:30]
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hoeveel tijd zat er tussen de donatie en het krijgen van de foto?mir4dor schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:13:
Waarom weet ik niet precies, toch gekozen voor een donatie inclusief souvenir.
[Afbeelding]
Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
Precies een maand.Ronald.42 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 01:20:
[...]
Hoeveel tijd zat er tussen de donatie en het krijgen van de foto?
Daily driver; MB R171 SLK280
A confectionery producer in Kazakhstan dropped a new ad for their chocolate bar called “Kazakhstan”. In it, what looks like a Russian draft dodger walks over to Kazakhstan and is handed a chocolate bar. He asks what it is and is told, “It’s the taste of freedom.” Absolute fire. pic.twitter.com/fmc0TvBAfB
— Bakhti Nishanov (@b_nishanov) 23 november 2022
Fun while it lasted: World Community Grid!
🤡 Nebendzia at the UN said that the death of civilians in Ukraine is not to blame for the massive missile strikes of Russian troops and the targeted destruction of critical infrastructure, but Ukrainian air defense systems. pic.twitter.com/yaQnrGftrs
— NEXTA (@nexta_tv) 24 november 2022
Dat de UA air defense aan het werk is OMDAT de Russen raketten afvuren op UA omzeilt die gladjakker weer.

Ukrainian forces captured a position previously held by Kadyrovites. pic.twitter.com/P5UTVUx3xo
— Def Mon (@DefMon3) 28 november 2022
Die comments op de tweet ookXWB schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:20:
De Kadyrovites hebben hun geiten achtergelaten![]()
[Twitter]

nope
En ja deze groep zal op genoeg afstand van het volle front zitten dat een vuur om een geit te braden aan het spit niet direct een probleem is. Behalve als de linies voor je terugtrekken.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.
En vertier.Qwerty-273 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:28:
Het laat wel zien dat ze ‘beter’ georganiseerd zijn dan de standaard RU troepen. Een geit kan verse melk geven, maar je hebt er ook nog een lekkere bbq als slotstuk van...

Dat is de grap hierachter, het gaat om kadyrovtsy.
*knip* Graag fatsoenlijk houden...Qwerty-273 schreef op maandag 28 november 2022 @ 10:28:
Het laat wel zien dat ze ‘beter’ georganiseerd zijn dan de standaard RU troepen. Een geit kan verse melk geven, maar je hebt er ook nog een lekkere bbq als slotstuk van. Dat klinkt beter dan overjarige rantsoenen uit blik of poeder.
[Voor 16% gewijzigd door teacup op 28-11-2022 20:16]
WTF 😅
— MAKS 22🇺🇦 (@Maks_NAFO_FELLA) 28 november 2022
Parallel imports jumped out of nowhere: in Moscow, Coke, which recently left Russia, was replaced by products made in Ukraine. pic.twitter.com/RpAmIiGbbJ
Vladimir Solovyov proposes sending paratroopers, air and space forces to Berlin
— Samuel Ramani (@SamRamani2) 29 november 2022
Unlike Ukraine, Solovyov says that Russia will not pity Berlin
En het is wederom wrang, om te lachen als het niet zo triest was.
Natuurlijk is het een totaal andere economie en is dit misschien een redelijke schadevergoeding in de betreffende regio. Net zoals andere regio's, elders in Siberië zoveel kg brandhout, vis etc.
Maar toch.
Update🧵November 28th
— Def Mon (@DefMon3) 28 november 2022
The presentation today is brought to you buy 1 bag of potatoes, 1 bag of onions, 1 bag of rise and cooking oil. This is what Kadyrovites mothers get when their sons die.
Visit interactive map for more details and explanations:https://t.co/qln6YDRyd3 pic.twitter.com/mErRtNqxWH
[Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 29-11-2022 15:19]
Russian mobilized man is being trained for the frontlines: he is taught to tie his shoelaces!
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 30 november 2022
A few more training sessions and the soldier will be ready! pic.twitter.com/mLqBkqiR5D
Top man!mir4dor schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 18:13:
Waarom weet ik niet precies, toch gekozen voor een donatie inclusief souvenir.
[Afbeelding]

Ik had een tijdje terug ook een donatie gedaan.
Weet ikwauskoek schreef op woensdag 30 november 2022 @ 18:53:
[...]
Top man!![]()
Ik had een tijdje terug ook een donatie gedaan.
[Afbeelding]

Daily driver; MB R171 SLK280
🇺🇦Artillery Olympic Games pic.twitter.com/B4l93WMtoi
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 30 november 2022
This is how propaganda looks like. On Russian TV footage was shown, which apparently shows Chechen Kadyrovite fighters against the background of the Bakhmut railway station.
— NOËL 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 4 december 2022
It turned out these Chechen fighters are from the battalion of Sheikh Mansur. Fighting for the AFU😂 pic.twitter.com/EanT9h5jhG
Macron in February 2022: no point of sending weapons to Ukraine because it cannot defeat russia
— Saint Javelin (@saintjavelin) 3 december 2022
Macron in December 2022: the West should consider security guarantees for russia. pic.twitter.com/Jnip7u9pxl
[Voor 6% gewijzigd door XWB op 04-12-2022 19:19]
ja het zijn altijd de Fransen met hun witte vlag als het even te moeilijk wordt.
Ik vond deze ook wel treffend:Anoniem: 421923 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:45:
[...]
ja het zijn altijd de Fransen met hun witte vlag als het even te moeilijk wordt.
The Security Service of Ukraine respects confidentiality of cats 👍🐈🇺🇦 pic.twitter.com/WaBejjYBY9
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 8 december 2022
[Voor 25% gewijzigd door YakuzA op 08-12-2022 15:22]
PSN
#TuckerCarlson always on thd side of the losers!
— FELL-@ 🇪🇺🇩🇪🇺🇦 (@DavidIviaus) 8 december 2022
See #trump, see #TuckerCarlsonIsARussianAsset pic.twitter.com/CL9WVJqgv6
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds
yup, daar komt inderdaad behoorlijk voor onzin uit:Jerie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:08:
#TuckerCarlsonIsARussianAsset is trending op Twitter
[Afbeelding]
[Twitter]
Ja, men linkte dan ook naar deze:Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:27:
[...]
yup, daar komt inderdaad behoorlijk voor onzin uit:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.motherjones.c...-memo-tucker-carlson-fox/
Zeker ook een "Rijksburger".“It is essential to use as much as possible fragments of broadcasts of the popular Fox News host Tucker Carlson, who sharply criticizes the actions of the United States [and] NATO, their negative role in unleashing the conflict in Ukraine, [and] the defiantly provocative behavior from the leadership of the Western countries and NATO towards the Russian Federation and towards President Putin, personally,” advises the 12-page document written in Russian. It sums up Carlson’s position: “Russia is only protecting its interests and security.” The memo includes a quote from Carlson: “And how would the US behave if such a situation developed in neighboring Mexico or Canada?”
ze zijn gewoon onbewuste trekpoppen van het Kremlin. Heel bijzonder.Jerie schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 14:34:
[...]
Ja, men linkte dan ook naar deze:
https://www.motherjones.c...-memo-tucker-carlson-fox/
[...]
Zeker ook een "Rijksburger".
Ik denk echt dat ze niet doorhebben dat ze letterlijk Russische propaganda uitbraken, ze doen het volgens mij niet eens expres. zoals veel wappies denken ze dat ze profeten van de waarheid en realiteit zijn.
Net als Putin die waarschijnlijk echt denkt dat Oekraine de oorlog is gestart door de werkelijkheid van de DNR/LNR rebellen te verdraaien. Nota bene FSB-troll Girkin is daar aan het kloten geslagen nadat ie klaar was op de Krim.
Het is moeilijk te bevatten maar hij denkt het waarschijnlijk echt. Of ook dit is weer zowel voor interne consumptie in Rusland gecombineerd met het toegooien van brokjes aan alt-right in het westen zodat ze die retoriek kunnen hanteren in eigen land en media.
Het vervelende is dat er altijd een kern van waarheid in zit, maar sterk verdraaid.
En niet alleen omdat wij er anders tegenaan kijken.
[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 09-12-2022 15:04]
Mijn hypothese is vooralsnog dat alt-right sterk beïnvloed wordt door Russische trollen. Hier zijn bewijzen voor, maar die zijn vooralsnog mager. Dat wil zeggen, de bewijzen zijn sterk, maar de aantallen van de bewijzen zijn mager en het effect van de beïnvloeding zelf lijkt ook mager te zijn. Echter denk ik dat het een domino effect betreft, waarbij je men ook maar net de juiste personen moet beïnvloeden (zie de zaak Cambridge Analytica / Brexit). Of de juiste persoon met veel volgers beïnvloeden, bijvoorbeeld zorgen dat Thierry Baudet iets leest en verder deelt op Twitter of iets van hem verder delen waardoor de hashtags populairder worden (heeft daadwerkelijk plaatsgevonden). Het is hierbij interessant om te onderzoeken waar de bron van de desinformatie zit. Ligt dat bij de alt-right boze burger (bijvoorbeeld Debbie Beekwielder), de Telegraaf verslaggever (bijvoorbeeld Wierd Duk), ligt dat bij de politicus (bijvoorbeeld Thierry Baudet), of ligt dat bij de anonieme Russische trol uit St. Petersburg.Anoniem: 421923 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 15:04:
[...]
ze zijn gewoon onbewuste trekpoppen van het Kremlin. Heel bijzonder.
Ik denk echt dat ze niet doorhebben dat ze letterlijk Russische propaganda uitbraken, ze doen het volgens mij niet eens expres. zoals veel wappies denken ze dat ze profeten van de waarheid en realiteit zijn.
Net als Putin die waarschijnlijk echt denkt dat Oekraine de oorlog is gestart door de werkelijkheid van de DNR/LNR rebellen te verdraaien. Nota bene FSB-troll Girkin is daar aan het kloten geslagen nadat ie klaar was op de Krim.
Het is moeilijk te bevatten maar hij denkt het waarschijnlijk echt. Of ook dit is weer zowel voor interne consumptie in Rusland gecombineerd met het toegooien van brokjes aan alt-right in het westen zodat ze die retoriek kunnen hanteren in eigen land en media.
Het vervelende is dat er altijd een kern van waarheid in zit, maar sterk verdraaid.
En niet alleen omdat wij er anders tegenaan kijken.
(Note to self: misschien leuk om met ChatGPT e.e.a. te testen

- Putin
Putin: "You can't trust anyone. You can only trust me".
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 9 december 2022
And that's how they live. Zombies pic.twitter.com/Sf8FkABalx
[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 09-12-2022 16:08]
[Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 10-12-2022 18:53]
Nuance; hier kregen de militairen budget om zelf de kleding mee te kopen, en nog geen maand later: https://nos.nl/artikel/22...n-toch-niet-zelf-te-kopennst6ldr schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:18:
Wakker schudden mag ook wel weer eens.
[Afbeelding]
"Enough is enough!"
"I've had it with these mother f*cking snakes on this mother f*cking plane!"
Samuel L. Jackson, Snakes on a Plane
En dat durf ik dan weer te nuanceren door te stellen dat dit soort kleding niet gering is en je in piposoft bewijs moet opvoeren om zoiets te declareren. Dus hoe de NOS bij een voorschot komt, geen idee. Dat hebben de jongens gewoon moeten kopen en achteraf pas kunnen declareren - overigens ook alleen maar omdat deze specifieke gebeurtenis de krant gehaald heeft. Dit hebben ze toen ook moeten doen voor o.a. affuiten, helmen en vesten in Afghanistan en Mali.sjirafje schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:26:
[...]
Nuance; hier kregen de militairen budget om zelf de kleding mee te kopen, en nog geen maand later: https://nos.nl/artikel/22...n-toch-niet-zelf-te-kopen
Even een gokje op basis van biervilt berekeningen: als we defensie op sterkte willen hebben zijn we minimaal 30 tot 50 jaar verder, alleen al door de duur van aanbestedingen, inrichten productielijnen, herstellen van een aantal roofbouw reorganisaties zoals DBBO en KLu-MLD, de daarbij horende aankoop van materieel die voor kostprijs van de hand is gedaan, en helemaal onderaan ergens ook nog wat aandacht voor het personeel (zo is de nieuwe CAO - waarbij het 100+ jaar oude loongebouw werd venieuwd - inmiddels alweer ingehaald door nieuwe minimumlonen).
Ik durf te stellen dat de bitterheid en cynisme die onder het personeel leeft voor 99.9% is toe te schrijven aan de bezuinigingen van minister Hillen, en ook dit 30 tot 50 jaar nodig heeft om eindelijk om te slaan. Tot die tijd blijven dit soort memes gewoon komen.
Meanwhile in Ukraine, kat op starlink-terminal. Lekker warm.
[Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 12-12-2022 08:03]
Haha, dat was ik ook al weer vergeten. Er was toen ook dat ze pang pang moesten roepen omdat ze geen kogels haddennst6ldr schreef op zondag 11 december 2022 @ 22:18:
Wakker schudden mag ook wel weer eens.
[Afbeelding]

https://www.ad.nl/binnenl...oet-pang-zeggen~a1cb8dc0/
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

(Dood aan de nazisten, inclusief spelfout Х -> И

https://twitter.com/NOELreports/status/1602402314576400392
[Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 12-12-2022 21:56]
PSN
Hoe durven ze terug te vechten, en zo fel ook nog:
"The Armed Forces of Ukraine are behaving absolutely aggressively," - a new statement by the Deputy Foreign Minister of the Russian Federation
— NOËL 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 12 december 2022
Mikhail Bogdanov pic.twitter.com/Z25Rb56sAe
Hier weer een voorbeeld. Een van de velen.
Who wore a black leather trench coat while touring a weapons factory better? Dmitry Medvedev or Hitler? pic.twitter.com/nvzUyByHPt
— Jake Broe (@broe_jake) 13 december 2022
And now for something completely different
Oekraiens kind brengt bloemen naar papa.
A child brought flowers to daddy.
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 12 december 2022
📹: nadiamudrenko1996/TikTok pic.twitter.com/l7fn8cQ3Im
[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-12-2022 12:29]
how russian propaganda works pic.twitter.com/AmZaFZ2yn9
— Voytsekhovskyi (@fermerzpolissia) 12 december 2022
[Voor 25% gewijzigd door Tens op 13-12-2022 14:28]
prima slogan, en er is aldaar ook al aan voldaan, er zijn terplekke al meerdere nazis gedood.YakuzA schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:44:
Blijkbaar Engels AFB:
[Afbeelding]
(Dood aan de nazisten, inclusief spelfout Х -> И)
https://twitter.com/NOELreports/status/1602402314576400392
een treffende spreuk
Ook dit is ongenuanceerd.
De basketbalspeler gebruikte cannabisolie (CBD) voor medicinale doeleinden; niet recreatief gebruik, niet voor persoonlijk gewin (zoals dealen). Dat is al veel langer legaal in grote delen van de VS. In Rusland klaarblijkelijk niet. Dus het is wel duidelijk welk van de twee onder de streep meer conservatief is op dit punt, en alleen hier gaat de vergelijking al mank.
Het feit dat er een heleboel mensen gevangen zitten vanwege cannabis zegt niets over het waarom of over hun straf. De VS is verder een divers land met conservatieve en progressieve delen. En men is nog te vergeten te scoren op basis van gemarginaliseerde groep kenmerken zoals geslacht en huidskleur...
Het geheel leidt ook de aandacht af van het feit dat kennelijk Rusland een behoefte had om deze crimineel terug te verkrijgen. De VS heeft in de casus Griner zoals wel vaker in deze oorlog de moral highground.
* Jerie vraagt zich nog steeds af hoe meneer Snowden zich voelt in deze situatie. Maar daar gaan ze geen maffiamannetje voor krijgen. Want die heeft allang z'n informatie gedeeld en vernietigd.
En ja het blijft een lastige discussie. Er zijn nu ook weer stemmen die het hebben over de verantwoordelijkheid van de cokesnuivende burger in de casus Taghi.
Hoe dan ook, deze meme slaat wat mij betreft flink de plank mis al is het alleen al om de ongenuanceerde vergelijking tussen medicinale cannabis voor eigen gebruik versus recreatief gebruik, dealen/handel, enz.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
What putin loves the most: while receivng an award, almost dropping to her knees, Margo Simonyan thanks putin for continuing to slay the cannibals [referring to his phrase 20 years ago], and all the other crimes he carried out. pic.twitter.com/Dc0LzKrPER
— Dmitri (@wartranslated) 20 december 2022

@Killjoy ter referentie: Anoniem: 421923 in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M12"
Cotton is slang voor explosie (met name in RU gebied

[Voor 39% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2022 15:36]
PSN
SchietkatoenYakuzA schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:30:
Wat heb je als hoofd van de SBU op je buro staan, katoen
[Afbeelding]

@YakuzA : dank; weer wat geleerd!
[Voor 6% gewijzigd door Killjoy op 21-12-2022 15:38]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
According to Putin the special military operation in Ukraine is really a conflict between Russia and NATO about World dominance.
How is the war going?
Russia has lost 100.000 troops, 3000 tanks, 2000 pieces of artillery, 16 ships, 282 planes and 6000 trucks.
NATO hasn't even arrived yet.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Een paar simpele regels:
-Dit topic is er voor memes en andere grappige dingen, niet inhoudelijke discussie over de oorlog.
-Geen gruwelijke beelden.
-Check even of wat je post geen onzin is.
-Geen Russische propaganda. We zijn hier simpelweg niet neutraal in.