• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-09 12:56
fwinters schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:48:
@Motorola NL enig idee wanneer de geplande software update komt? Nu toch al lang geleden dat de vorige update er was, en de beveiliging mag naar oktober (misschien ondertussen zelfs november?) gebracht worden. Dank!
Ik geloof dat ze per kwartaal updaten tenzij het zwaar buggy is. :)

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Op4zYwR-VS1somOIIk1STm0ulE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/r5aLuHJfZFaIs5gRCZW3Eb0T.png?f=fotoalbum_large

Dit is volgens mij zelfs beter dan de iPhone 13 Pro Max 😅..

Heb toch wel een vervelend dingetje gevonden en dat is de licht sensor die je schermhelderheid aanpast aan je omgeving. Merk toch dat die niet helemaal lekker werkt en soms als ik in bed lig (geen lampen aan) gaat die soms van 10% naar 40%. Als het licht is is het scherm erg donker en past zich heeeeel langzaam aan.

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Yep, is ook zeer gevoelig, moeten ze volgens mij nog fine-tunen. Soms zeer vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:04
Knamix schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:37:
[Afbeelding]

Dit is volgens mij zelfs beter dan de iPhone 13 Pro Max 😅..

Heb toch wel een vervelend dingetje gevonden en dat is de licht sensor die je schermhelderheid aanpast aan je omgeving. Merk toch dat die niet helemaal lekker werkt en soms als ik in bed lig (geen lampen aan) gaat die soms van 10% naar 40%. Als het licht is is het scherm erg donker en past zich heeeeel langzaam aan.

Hebben hier meer mensen last van?
Ik heb het ook zal raar weten doen. Hopelijk een software foutje :)

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op donderdag 10 november 2022 @ 11:08:
Yep, is ook zeer gevoelig, moeten ze volgens mij nog fine-tunen. Soms zeer vervelend.
Heb dat inderdaad vaker in reviews gelezen/gezien.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoe staat het trouwens met de updates? Van wanneer is de laatste update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
13art schreef op donderdag 10 november 2022 @ 18:29:
Hoe staat het trouwens met de updates? Van wanneer is de laatste update?
Nog steeds op de beveiligingspatch van september 😔

• Roger-tweaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-12-2023
LeStef schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:42:
[...]

Klopt wat je zegt, prijzen gaan soms nergens over.
Ik heb de Xperia 1 iV een week kunnen testen en jammer genoeg beviel deze niet enkel en alleen door hitteproblemen. Zo ben ik bij de 30 Ultra terecht gekomen. Op foto vlak ga je wel achteruit maar das ook het enige, of misschien ook wel de leuke formaat van de xperia 1. Mijn vrouw heeft nogsteeds haar Xperia 5 iii.
Ik was ook op zoek naar een telefoon met de Snapdragon 8gen+, aangezien die zuiniger lijkt te zijn en minder warm wordt. Tegelijkertijd heb ik erg pech. Ik heb besteld via de Motorola site en ze hebben geen koppeling gemaakt van mijn betaling met de account. Oftewel, geld is afgeschreven, maar nergens een bevestiging of iets dergelijks. Kon vandaag dus gaan mailen en bellen met Motorola om dit opgelost te krijgen. Ze hopen dat het de komende 2 dagen opgelost is en ik ook. (heb nu een kapotte telefoon vast die steeds verder uitvalt qua touch screen)

Ik heb gelukkig nog een oude Moto Z2 Play liggen die ik kan gebruiken.

Ik hoop op een redelijk goede camera in situaties met voldoende licht, een lange accu duur, weinig haperingen bij apps, goed stereogeluid en connectiviteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knamix
Roger-tweaker schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:19:
[...]

Ik was ook op zoek naar een telefoon met de Snapdragon 8gen+, aangezien die zuiniger lijkt te zijn en minder warm wordt. Tegelijkertijd heb ik erg pech. Ik heb besteld via de Motorola site en ze hebben geen koppeling gemaakt van mijn betaling met de account. Oftewel, geld is afgeschreven, maar nergens een bevestiging of iets dergelijks. Kon vandaag dus gaan mailen en bellen met Motorola om dit opgelost te krijgen. Ze hopen dat het de komende 2 dagen opgelost is en ik ook. (heb nu een kapotte telefoon vast die steeds verder uitvalt qua touch screen)

Ik heb gelukkig nog een oude Moto Z2 Play liggen die ik kan gebruiken.

Ik hoop op een redelijk goede camera in situaties met voldoende licht, een lange accu duur, weinig haperingen bij apps, goed stereogeluid en connectiviteit.
Dan is de Motorola denk ik wel perfect voor jou :)

Accuduur is waanzinnig en ik eindig de dag met ongeveer 35-40% met bijna 6 uur schermtijd.

Camera is geen hoogvlieger, maar maakt erg goede detail fotos met de standaard mode (zie fotos hieronder)

Speakers zijn luid en vol. Snelheid is ook meer dan prima!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxWvW6VJPjZQOTF9Bgo_Ki38b2k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAeDAqxtvHHX5MboH28Dm9ER.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iq90sT4HrGQ7FYV7-gUM1mM4sUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tzomZR6TtjgbHKyFI6ZsIc5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYOiFKv5fq2ulLtZjr9sCsJ9pgk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NgzXYfceAN4qwWHjVzeot4cQ.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas is het nog niet echt mooi weer geweest om de camera goed te testen.

• Roger-tweaker
Ik moet zeggen dat de foto van die poes en de middelste foto best aardig zijn. Ik heb nu 2.5 jaar de Xperia 1 ii gehad en dat was ook hit or miss. Sowieso maakt deze hele neutrale foto's waar ik wel fan van ben. Bij Samsung vind ik de kleuren vaak te gesatureerd en de Pixel is prachtig (vrouw heeft de 6), maar dat kon ik ook bereiken door het detail omhoog te gooien en wat contrast in Google Photos.

Ben wel wat huiverig voor het gebogen scherm, maar hopelijk valt het mee. De pixel 2xl was ook licht curved.

• Knamix
Roger-tweaker schreef op donderdag 10 november 2022 @ 19:45:
Ik moet zeggen dat de foto van die poes en de middelste foto best aardig zijn. Ik heb nu 2.5 jaar de Xperia 1 ii gehad en dat was ook hit or miss. Sowieso maakt deze hele neutrale foto's waar ik wel fan van ben. Bij Samsung vind ik de kleuren vaak te gesatureerd en de Pixel is prachtig (vrouw heeft de 6), maar dat kon ik ook bereiken door het detail omhoog te gooien en wat contrast in Google Photos.

Ben wel wat huiverig voor het gebogen scherm, maar hopelijk valt het mee. De pixel 2xl was ook licht curved.
Ligt er denk ik aan hoe groot je handen zijn.

Ik heb normale formaat handen en ik ervaar geen problemen met de edges. Het enige wat vervelend kan zijn is als je je scherm met 1 hand wil bedienen en je moet iets aan de andere kant aantikken.

Dan is er een mogelijkheid dat je palm de "edge" aanraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Leuk om te lezen dat meer en meer mensen dit toestel kopen i.p.v mainstream Samsung, Apple etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 10:50
Heb sinds eergisteren ook deze monster van een telefoon, kom van een OnePlus 7t af en heb lang getwijfeld of ik voor de 10 of voor de Pixel 7pro zou gaan.
Heb uiteindelijk gekozen voor de moto en man wat een genot is dat, eindelijk weer stock Android met fijne opties van moto.
OnePlus noteer en leer waar jullie fout zijn gegaan met coloros want dit is top.

Batterij gebruik is tot nu toe zeer top en die turbo lader is echt wow, ga hem alleen niet te vaak gebruiken want lijkt me niet goed voor de accu.
Wat zijn nog goede tweaks voor maximaal accu resultaat.

Heb nu ook een ander hoesje gehaald en screen protector maar over die laatste ben ik niet heel tevreden heeft iemand een goede waarbij je de lijmrand niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
franssnarf schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:06:
Heb sinds eergisteren ook deze monster van een telefoon, kom van een OnePlus 7t af en heb lang getwijfeld of ik voor de 10 of voor de Pixel 7pro zou gaan.
Heb uiteindelijk gekozen voor de moto en man wat een genot is dat, eindelijk weer stock Android met fijne opties van moto.
OnePlus noteer en leer waar jullie fout zijn gegaan met coloros want dit is top.

Batterij gebruik is tot nu toe zeer top en die turbo lader is echt wow, ga hem alleen niet te vaak gebruiken want lijkt me niet goed voor de accu.
Wat zijn nog goede tweaks voor maximaal accu resultaat.

Heb nu ook een ander hoesje gehaald en screen protector maar over die laatste ben ik niet heel tevreden heeft iemand een goede waarbij je de lijmrand niet ziet.
4G gebruiken ipv 5G, apps die je niet gebruik beperken met datagebruik op de achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KufPG3hfHm0xr7jtaxHiD3Jv1Mo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uiP6vU7vZX7H3rzkflONTDw3.png?f=fotoalbum_large

Leuk weetje na een paar dagen testen.
Als je uw camera beschikbaar laat tijdens een nacht, verbruikt dit 3%. Als je camera uitvinkt verbruikt de phone 0% bij mij.
Zou toch niet mogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Dat is inderdaad raar .. zal dit even bij mij testen vanavond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Normaal verlies ik 3-5% per nacht, maar het het uitzetten van de cameratoegang is dit verlaagd naar 2% dus dat kan zeker nog verbeterd worden.

YouTube: Motorola Edge 30 Ultra review | Motorola overtreft zichzelf | Smartp...

Eens met de meeste punten behalve accuduur. Bij mij is die echt waanzinnig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Knamix schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 10:07:
Normaal verlies ik 3-5% per nacht, maar het het uitzetten van de cameratoegang is dit verlaagd naar 2% dus dat kan zeker nog verbeterd worden.

YouTube: Motorola Edge 30 Ultra review | Motorola overtreft zichzelf | Smartp...

Eens met de meeste punten behalve accuduur. Bij mij is die echt waanzinnig :)
Ik ben het ook eens met bepaalde punten behalve de batterij, bij mij is deze ook belachelijk goed.
Er is ook een youtube filmpje "batterij torture test" tussen verschillende android flagships en de Apple 13 pro max en hier maakt de E30 Ultra gehakt van alle Android toestellen, enkel de Apple 13 pro max moet hij voorlaten.

Ps: gisteren avond na het laden de camera toegang geblokkeerd en zie het resultaat hieronder, lijkt mij niet logisch dat die 2 tot 3 % verbruikt om gewoon in standby te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80_wrn5KSAGRyGZr65TvUZe_Z9Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/66zSPEkkYiFHTPFZd0Ugq14o.png?f=fotoalbum_large
@Knamix wat wel een verschil kan maken is alles met Meta. Mijn WhatsApp staat helemaal open maar mijn facebook en facebook messenger staat ook helemaal toe zoals andere apps die ik weinig gebruik. :?

[ Voor 6% gewijzigd door LeStef op 12-11-2022 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:34:
[...]

Ik ben het ook eens met bepaalde punten behalve de batterij, bij mij is deze ook belachelijk goed.
Er is ook een youtube filmpje "batterij torture test" tussen verschillende android flagships en de Apple 13 pro max en hier maakt de E30 Ultra gehakt van alle Android toestellen, enkel de Apple 13 pro max moet hij voorlaten.

Ps: gisteren avond na het laden de camera toegang geblokkeerd en zie het resultaat hieronder, lijkt mij niet logisch dat die 2 tot 3 % verbruikt om gewoon in standby te zijn.
[Afbeelding]
@Knamix wat wel een verschil kan maken is alles met Meta. Mijn WhatsApp staat helemaal open maar mijn facebook en facebook messenger staat ook helemaal toe zoals andere apps die ik weinig gebruik. :?
Wat bedoel je met meta?

Zelf heb ik Facebook uitgeschakeld (messenger heb ik niet)

Alleen Spotify, Outlook, whatsapp en Google Maps staat bij mij open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Met Meta bedoel ik alles wat met facebook te maken heeft maar dat heb je allemaal al gedaan. We moeten dus nog ergens 2% ofzo zoeken lol
Tussen die 4 staan bij mij enkel Outlook en WhatsApp open.

[ Voor 18% gewijzigd door LeStef op 12-11-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:53:
Met Meta bedoel ik alles wat met facebook te maken heeft maar dat heb je allemaal al gedaan. We moeten dus nog ergens 2% ofzo zoeken lol
Tussen die 4 staan bij mij enkel Outlook en WhatsApp open.
Dit is op het moment mijn gebruik sinds gisteravond (naar bed)

Kan jij zo zien wat er bij mij in de nacht blijft aan staan (wat niet hoort)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnkqtXx-7aiXwv6qT7ZNkPd_gWY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VdGv9irO5yzBsQdiw47N0mWW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwSb3vrfV7o-IKIayHmxxJUq8WE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DxTseTwCIjY6jeoAN3c7l1yd.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Kan er mijne vinger niet opleggen.
Dit is het bij mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxGxUO3Gpj6oX5yBITap0TZGeYs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qRtNSs8TESrScrdlLKDxQRDw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Hebben jullie het scherm op 144hz staan of automatisch? Volgens reviews gaat hij dan maximaal naar 120hz en wisselt tie zelf? Dit ivm de accu en SOT die ik steeds zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Roger-tweaker schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:38:
Hebben jullie het scherm op 144hz staan of automatisch? Volgens reviews gaat hij dan maximaal naar 120hz en wisselt tie zelf? Dit ivm de accu en SOT die ik steeds zie.
Ik heb het op automatisch staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Ik ga straks achter mijn computer kruipen (review schrijven over de Motorola).

Hier alvast wat snapshots :)

Foto tegen de zon in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7dyAJut1BRxS-An5aXku01b3LA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLzK3B4ULGE1HFdImghu1W5V.jpg?f=fotoalbum_large

Telelens:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_JYBEglAwG4BYVnmMrgFMY4JbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1zPgROg8WfqFqYFur2mVoxGA.jpg?f=fotoalbum_large

Standaard lens (zon scheen aan de rechterkant):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0b9nKcQ5wPChs-3nwQ5YEZpCVME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Qm2DFiz2DGcHNsMtgU97naI.jpg?f=fotoalbum_large

Portret mode (50mm):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6NCnV_zA1AvW0ChF4YKQnTLM738=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ohWPQMy2IxRRmSYZF53Ln0o4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Roger-tweaker schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 15:38:
Automatisch, merk je niets van hoor tussen 120 en 144.

@Knamix laat maar weten als die online is, ben altijd te vinden voor leuke lectuur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K7Jo6Nb3R0sEmssUjZ9Rd8sJEJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OPjyUT5woJm4PHrzX0sEVfyV.jpg?f=fotoalbum_large
Nachtmodus doet wel een beetje aan over compensatie met kleuren maar zwart nog steeds geen detail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:18:
[Afbeelding]
Nachtmodus doet wel een beetje aan over compensatie met kleuren maar zwart nog steeds geen detail.
Offtopic: Hele gave motor! 😍.

Een maat van me probeert me over te halen om een motorrijbewijs te halen, maar nu ik je motor zie ben ik wel jaloers haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Knamix schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:23:
[...]

Offtopic: Hele gave motor! 😍.

Een maat van me probeert me over te halen om een motorrijbewijs te halen, maar nu ik je motor zie ben ik wel jaloers haha!
Haha dank je.
Niet jaloers zijn, het is niet altijd roze geur en maneschijn, in de winter is het koud en nat en dan wilt ze u out of the blue af en toe vermoorden maar nja, rij al +- 20 jaar heel het jaar door, ( bewust geen auto, België is file land 8)7 ). Zou niet meer zonder kunnen <3
Je kan wat rijlessen volgen om te zien of het iets voor u is ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gisteren de Edge 30 Ultra en de Fusion 30 in mijn handen gehad. Wat een mooie toestellen, behoorlijk glad maar de kleuren van de achterkant zijn wel erg mooi uitgevoerd. Zwart en wit beide met een glimmetje met bij de wit ook een soort van parelmoer achtige uitstraling afhankelijk van hoe het licht er op valt en het zwart een soort van blauw grijze zweem wanneer je het toestel draait in het licht. Erg mooi gedaan.

Heb erg getwijfeld of ik de fusion of de ultra mee zou nemen. Na wat test foto's gemaakt te hebben en vergeleken te hebben, samen met dat de gebruiksduur op 1 lading van de ultra net wat beter lijkt te zijn, er voor gekozen de ultra mee te nemen. Maar de Fusion hield, door zn iets wat kleinere formaat, wel wat fijner vast.

Ook nog even navraag gedaan naar de updates. De update met de oa een fix voor de camera ligt voor goedkeuring bij diverse providers (als ik het zo goed begrepen\onthouden heb) en de Android 13 update zijn ze hard mee bezig maar is nog niet stabiel genoeg om nu uit te brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LeStef
@13art proficiat met je nieuw toestel!!!
Ik heb helemaal in begin ook zitten twijfelen tussen beide, Fusion ligt inderdaad net beter in de hand en in mijn geval makkelijker weg te steken en eerlijk gezegd is die 888+ chipset ook een powerhouse, maar dacht toen aan de nieuwe chipset van de Ultra, die veel efficiënter zou omgaan met de batterij en ondanks ik geen smartphone koop voor de camera, is af en toe een leuke foto trekken toch wel een pluspunt. Ik had dus gewoonweg een wilde gok gedaan want was zeker gecharmeerd door de Fusion . Gelukkig geen spijt en aangenaam verrast.
Hopelijk ben jij dat ook :)

Van de updates heb ik hier en daar ook gehoord, nu voor mij is dat allemaal ok hoor, liever iets langer wachten en praktisch een buggy vrije update dan snel een update uitrollen met problemen.
Ik hoop wel dat ze blijven werken aan de camera en hun software want deze heeft veel potentieel.
Als je naar de foto's kijkt van @Knamix dan zie je soms wel heel mooie beelden en kleuren trouw.
Have fun met je toestel en geef de batterij een paar dagen. Laat ons weten hoe hij bevalt:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knamix
Hier een extra aantal fotos van gisteren. Laagstaande zon en wat fotos (night mode). De kleuren van alledrie de cameras zijn soms spot on met de kleuren, maar gaan soms ook finaal de mist in.

Night mode is "okay ish". Niet spectaculair, maar wel veel detail.

Merk echter wel dat die soms de brightness te ver omhoog gooit (zoals de fotos van de brug) op de main lens, maar dat de tele en ultra wide lens beter zijn afgesteld.

Veel kijkplezier :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahSVsocDM0wB_V2il2TmQg-OJMs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wR1ppowZW9ecmccqHLiONfTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B2bizOjdRnocm7LAEOqiWZkmCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rB8oKL432cItH1YFV2emgWDw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZSok0xC3G1HeJskcf8Hf2y7RHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RJCOHgrpGlnmYYS1AoyoDNnP.jpg?f=fotoalbum_large

Hier zie je goed hoe de kleuren worden weergeven van alle lenzen aan de achterkant.

----

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mI6_UmtYYSolB6e1ks3jsXhhzNc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5C9XvdJrRoLSRGB6ykvova2I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvt50cz-vOYlgDjkQy-CwySsHZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRDGuVINruRoHs66Ol7yZzQS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o05YrmGB09yPyKhn7PS4hXyJdnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Gskz2FNbNapsYuFXceMKggy.jpg?f=fotoalbum_large

Kleurweergave is hier wel weer goed. Het is een beetje hit or miss met de kleuren.

----

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx6dQO5O9dgD_s_1cHixRVeOgys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bzsxh9MvAPLnQQ6PG32cijVq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8BygSTUIivQO4pBEIXN7JD0v8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ph1oKacQHqDhxyQmJZCLTsNf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY_uXQnNG2OGm4yNTJTC93xB0YM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kpk49G5l4K2cLOGxQoqlZBOD.jpg?f=fotoalbum_large

De main lens is te licht afgesteld. Tele lens verliest wat detail en de ultra wide is ja... Beetje een vingerverf schilderij geworden 😅

----

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhpwIFXA6mIUtQH5ufAddDjGh6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39SBKQcJAutdEM7E0YIFwtEO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zO2l0vXRNxL7yvenDZRAZl-yHDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnBu5gZMMEi5Y12omNgJAmq7.jpg?f=fotoalbum_large

----

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cbe4UaO4r_Cn3E7M1n_Hb3aRDqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V40Ge2La4wDK4F0JwztyDBDT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-LeUG1G-gkd34bsoKVEQdEe7PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaVGOD2bYU5OiNNxvsikkxXh.jpg?f=fotoalbum_large

----

Hier nog wat snapshots:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXb3Av1AMhpqR6-lsoR3pYeXwTg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPDt3D7NZZUgcOweeUBAHYKq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_kialA5My3XMHh_RqtjTqWjdtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iAcVKdxmMbqmltGUdzdegz9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVqESkCHVT1NdaBvD0I67uSAP3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JZ7UDkKFpL6DF81Do4UijTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJowD4EvoGpTWT7YORTn5AAvuT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/McwB0uuOErwEY4PhlW9s8h4O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_quHI_AsQu_ukZQKjo_AftD1hs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiZUloMUJogSgpz66k8lq4Ml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JVr2GDaSvv4P4WJJs0cyauu-bd4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRRUSwKsgFXuu3cyPS6hMxvQ.jpg?f=fotoalbum_large
Ritje in de Walen, in goed daglicht zijn de foto's wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
De foto's zijn best oke tot soms gewoon goed. Dat geeft me wel hoop. Het is misschien niet pixel 7 pro niveau of iPhone 14 pro, maar t.o.v. de aardappel foto's van Motorola enkele jaren terug... Een hele verbetering.

Kan iemand zo'n 200MP foto maken van een weiland of dat gebouw? Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat in goed licht. Hoe je kunt inzoomen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Roger-tweaker schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:03:
De foto's zijn best oke tot soms gewoon goed. Dat geeft me wel hoop. Het is misschien niet pixel 7 pro niveau of iPhone 14 pro, maar t.o.v. de aardappel foto's van Motorola enkele jaren terug... Een hele verbetering.

Kan iemand zo'n 200MP foto maken van een weiland of dat gebouw? Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat in goed licht. Hoe je kunt inzoomen etc.
Zal vies tegenvallen.. HDR werkt niet op 200 megapixel en is maar een tandje scherper als de 12.5 megapixel fotos die je maak met de standaard instellingen.

Ook is de foto rond de 60mb en die kan je niet op Tweakers uploaden ivm grootte.

Het is 200 megapixels, maar de lens zelf is vrij klein waardoor het er niet beter uit ziet als de 12.5 megapixel fotos die je maak.

Dit is gemaakt met de volle 200 megapixels:

https://photos.app.goo.gl/pwVvfHvNrEz1gkxb7

Zoals je kan zien (inzoomen op mijn velg) duurt het ongeveer 5 seconden voordat het geladen is. Het is scherper, mar of het het waard is... Dat is aan jou :)

[ Voor 21% gewijzigd door Knamix op 13-11-2022 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Knamix schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:25:
[...]

Zal vies tegenvallen.. HDR werkt niet op 200 megapixel en is maar een tandje scherper als de 12.5 megapixel fotos die je maak met de standaard instellingen.

Ook is de foto rond de 60mb en die kan je niet op Tweakers uploaden ivm grootte.

Het is 200 megapixels, maar de lens zelf is vrij klein waardoor het er niet beter uit ziet als de 12.5 megapixel fotos die je maak.

Dit is gemaakt met de volle 200 megapixels:

https://photos.app.goo.gl/pwVvfHvNrEz1gkxb7

Zoals je kan zien (inzoomen op mijn velg) duurt het ongeveer 5 seconden voordat het geladen is. Het is scherper, mar of het het waard is... Dat is aan jou :)
Dankjewel! Toch best mooi dat ik gewoon je bandenmaat af kan lezen op die manier. Dit lijkt me gewoon mooi om te doen voor een foto van een plant/bloem of iets dergelijks. Denk dat in de praktijk het niet nodig is, wanneer je zegt dat al die andere fotos gewoon standaard formaat waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Roger-tweaker schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:55:
[...]

Dankjewel! Toch best mooi dat ik gewoon je bandenmaat af kan lezen op die manier. Dit lijkt me gewoon mooi om te doen voor een foto van een plant/bloem of iets dergelijks. Denk dat in de praktijk het niet nodig is, wanneer je zegt dat al die andere fotos gewoon standaard formaat waren.
Zeker!

Net even snel 2 fotos gemaakt (1 met de standaard optie en 1 met de 200 megapixels)

Ben benieuwd of je verschil kan zien want ik zie het niet 😅

Foto 1:

https://photos.app.goo.gl/tfjpcdKcfvy4KXNT7

Foto 2:

https://photos.app.goo.gl/omWydqRmQX6XVrdf6

Wordt een beetje verklapt als je gaat inzoomen. Als die moet laden dan is dat de 200 megapixel foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger-tweaker
Knamix schreef op zondag 13 november 2022 @ 16:57:
[...]

Zeker!

Net even snel 2 fotos gemaakt (1 met de standaard optie en 1 met de 200 megapixels)

Ben benieuwd of je verschil kan zien want ik zie het niet 😅

Foto 1:

https://photos.app.goo.gl/tfjpcdKcfvy4KXNT7

Foto 2:

https://photos.app.goo.gl/omWydqRmQX6XVrdf6

Wordt een beetje verklapt als je gaat inzoomen. Als die moet laden dan is dat de 200 megapixel foto.
Ik zie het met name als ik wat tekst wil zien of de hangende bloembakken op een balkon. Tegelijkertijd denk ik niet dat dit de foto heel veel beter maakt dus het is volgens mij alleen handig voor een screensaver foto of een foto die je wilt afdrukken.

De foto's die ik zie, zijn echt niet slechter dan die op mijn Xperia 1 ii. De vraag is wel of dit de beste zijn of dat dit een gemiddelde foto is natuurlijk. Ik ga morgen weer bellen met Motorola en hopen dat ze eindelijk mijn betaling kunnen koppelen aan een bestelling. Nog nooit meegemaakt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even een korte indruk van mijn eerste uren met de Ultra.

Het is wennen. Ik kom vanaf een S21+ (+ nova launcher) en nu pas merk je hoeveel extra instelmogelijkheden je daar had. De Moto launcher bijvoorbeeld, daarin kan je namen in de app launcher van apps niet aanpassen (heb nu dan ook maar snel weer Nova launcer er op gezet). De klok op het lockscreen vind ik vrij groot en lomp. Maar dit is niet aan te passen. Het (niet) always on scherm, is niet aan te passen. Ook gaat bij elke trilling die het toestel merkt, het scherm even aan. Vind ik zonde van de accu, liever had ik een optie gehad dat ik het scherm aan kon laten gaan door er kort op te tikken. De 'Edge Lighting' werkt niet voor whatsapp berichten die binnen komen. Althans niet, wanneer het scherm uit staat.
Voor wat betreft de accu, deze zal mijn patroon nog moeten leren herkennen. Afgelopen nacht is er 9% vanaf gegaan. Waarbij mobiele standby tijd bovenaan stond. O.a. samen met Google. Maar goed na zo'n eerste avond instellen hecht ik daar nog maar niet teveel waarde aan.

Verder is het wel een lekker vlot toestel. De FPS werkt snel, swipen werkt goed. De camera even heel snel vergeleken met de S21+ waarbij de camera van de Ultra het bij minder licht in ieder geval veel beter doet. Laden gaat ook razend snel, maar daarbij wordt de accu wel warm, dus niet te vaak zo snel opladen om de accu te behouden.

Nu de komende dagen maar eens zien hoe de telefoon verder gaat bevallen.

Edit:

Ligt het nou aan mij of is er geen tegel om het geluid op alleen op trillen te zetten, van trillen op stil, en van stil op geluid en trillen?

[ Voor 5% gewijzigd door 13art op 14-11-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Van iets leuks komt toch een einde. De Motorola blijft een geweldig toestel, maar omdat ik een telefoon krijg (tot een budget van 650) gaat de Motorola toch in de verkoop (anders ligt dit toestel maar in de kast).

*knip*. Daar hebben we de V&A voor.

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 14-11-2022 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
13art schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:44:
Even een korte indruk van mijn eerste uren met de Ultra.

Het is wennen. Ik kom vanaf een S21+ (+ nova launcher) en nu pas merk je hoeveel extra instelmogelijkheden je daar had. De Moto launcher bijvoorbeeld, daarin kan je namen in de app launcher van apps niet aanpassen (heb nu dan ook maar snel weer Nova launcer er op gezet). De klok op het lockscreen vind ik vrij groot en lomp. Maar dit is niet aan te passen. Het (niet) always on scherm, is niet aan te passen. Ook gaat bij elke trilling die het toestel merkt, het scherm even aan. Vind ik zonde van de accu, liever had ik een optie gehad dat ik het scherm aan kon laten gaan door er kort op te tikken. De 'Edge Lighting' werkt niet voor whatsapp berichten die binnen komen. Althans niet, wanneer het scherm uit staat.
Voor wat betreft de accu, deze zal mijn patroon nog moeten leren herkennen. Afgelopen nacht is er 9% vanaf gegaan. Waarbij mobiele standby tijd bovenaan stond. O.a. samen met Google. Maar goed na zo'n eerste avond instellen hecht ik daar nog maar niet teveel waarde aan.

Verder is het wel een lekker vlot toestel. De FPS werkt snel, swipen werkt goed. De camera even heel snel vergeleken met de S21+ waarbij de camera van de Ultra het bij minder licht in ieder geval veel beter doet. Laden gaat ook razend snel, maar daarbij wordt de accu wel warm, dus niet te vaak zo snel opladen om de accu te behouden.

Nu de komende dagen maar eens zien hoe de telefoon verder gaat bevallen.

Edit:

Ligt het nou aan mij of is er geen tegel om het geluid op alleen op trillen te zetten, van trillen op stil, en van stil op geluid en trillen?
Kan het zo ook niet vinden, maar ik doe het via de volumeknoppen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngm017LzXesl6DRCN8CZGBg3Ce0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/n7xqs8FNb8Nyx7Hn0vS2yzGx.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Knamix schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 22:00:
[...]

4G gebruiken ipv 5G, apps die je niet gebruik beperken met datagebruik op de achtergrond
Ik merk idd dat 5g veel batterij pakt en ik gebruik de telefoon met 2 simkaarten dus dan kan elk beetje extra energie welkom zijn.
Met apps op datagebruik achtergrond bedoel je denk de batterij functie mee dat ze op beperkt moeten en niet op geoptimaliseerd.

Voor de rest ook nog ff aan het spelen geweest met de cameras maar deze geven nog niet het resultaat wat ik er van verwacht, kan het zijn dat 3:4, 9:16 of full hierin ook iets meespeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motorola NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09-2023

Motorola NL

Bedrijfsaccount Motorola
fwinters schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:48:
@Motorola NL enig idee wanneer de geplande software update komt? Nu toch al lang geleden dat de vorige update er was, en de beveiliging mag naar oktober (misschien ondertussen zelfs november?) gebracht worden. Dank!
Excuses voor de late reactie.

De aanstaande update verwachten we met ongeveer een week. In die update zit ook de beveiligingsupdates van november.
LeStef schreef op donderdag 10 november 2022 @ 10:14:
[...]

Ik geloof dat ze per kwartaal updaten tenzij het zwaar buggy is. :)
Onze toestellen uit de G- en Edge-serie krijgen om de maand een update.

[ Voor 21% gewijzigd door Motorola NL op 14-11-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Motorola NL schreef op maandag 14 november 2022 @ 13:42:
[...]

De aanstaande update verwachten we met ongeveer een week. In die update zit ook de beveiligingsupdates van november.

[...]

De Fusion ook? Laatste update is uit september.

@Knamix
Ik merk bij de Fusion (niet de Ultra I know..) dat het even zoeken is naar hoe je het beste foto's kan maken. Soms kan je het beste de standaard mode gebruiken, andere keer de pro en soms portret. Maar neem aan dat dit in de toekomst nog wat verbetert wordt met updates.

[ Voor 26% gewijzigd door ArcticWolf op 14-11-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
[...]

[...]

Niet dat ik te klagen heb maar de Edge krijgt helemaal geen update om de maand. Enfin dat heb ik maar één maal meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Motorola NL
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09-2023

Motorola NL

Bedrijfsaccount Motorola
LeStef schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:03:
[...]

Niet dat ik te klagen heb maar de Edge krijgt helemaal geen update om de maand. Enfin dat heb ik maar één maal meegemaakt.
De laatste update is S3SQ32.16-53-9, met daarin onder andere de beveiligingsupdates van september. De komende update komt met, onder andere, de beveiligingsupdates van november.
ArcticWolf schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:01:
[...]

De Fusion ook? Laatste update is uit september.
Ja, ook de Fusion krijgt binnenkort de november updates.

[ Voor 21% gewijzigd door Motorola NL op 14-11-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vanavond een transparant hoesje voor de Ultra binnengekregen. Geeft wat meer grip en daarmee wat meer zekerheid maar ik vind het ook wel weer wat afbreuk doen aan de telefoon. Zonder hoesje was het glad maar tegelijkertijd voelde de telefoon wel heel slank.

Jammer dat edge lighting niet met apps als gmail en whatsapp werkt. Hopelijk komt dat ooit nog eens in een update.

De accu zit nu, na 23uur op 45% met 2uur en 45 minuten scherm gebruik. Valt me niet tegen voor een net ingestelde telefoon. Heb de nodige apps reeds beperkt wat accugebruik betreft dus eens zien wat het verbruik de komende nacht gaat zijn. --> Dat is 12% geworden over 9 uur tijd.

Verder krijg ik het nog niet voor elkaar dat Kiwi Browser meldingen doorgeeft. Accugebruik staat op onbeperkt, notificaties staan aan, Tweakers notificaties en toestemming staat aan. Dus waarom de notificaties niet doorkomen hier, geen idee. Op de S21+ werkte dit zonder problemen.
Wat dan wel weer werkt goed op de dit toestel en niet op de S21+ niet, zijn o.a. de notificaties van Flitsmeister. Godzijdank.

Edit:
Tm de nacht van maandag op dinsdag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMJ_g0kQHe2Py86OLMshQKqZURc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V2RNMW4Ld0JsOHtXBtnH1hap.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 15-11-2022 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 11:34:
[...]
.....Mijn WhatsApp staat helemaal open maar mijn facebook en facebook messenger staat ook helemaal toe zoals andere apps die ik weinig gebruik. :?
Wat bedoel je precies met 'helemaal toe'?
Heb je dan het accu gebruik op beperkt gezet? Of heb je ook handmatig de permissie voor data gebruik op de achtergrond uit gezet?

Wat andere zaken die me opgevallen zijn:
- De klok op het (not) always on scherm, verpringt van groot naar iets kleiner, op het moment dat het scherm aan gaat.
- Ontwaken door aanraking van het toestel is erg gevoelig afgesteld, waardoor bij de minste of geringste trilling het scherm al aan springt.
- Er is geen ondersteuning voor 3rd party apps m.b.t. de Edge lighting.
- Auto brightness behoeft nog de nodige tuning. Het staat vaak wat te helder afgesteld. In bepaalde omstandigheden verpringt de helderheid regelmatig waar dat niet nodig is. En de helderheid laat zich niet altijd afstellen maar blijft eigenwijs vast houden aan de eigen instelling waarna het een tijd later pas opeens verspringt.
- Screenshot maken d.m.v. 3 vingers, werkt vaker niet dan wel. Ik deed dit verkeerd. Je moet de 3 vingers stil op het scherm houden en niet naar beneden bewegen zoals bij andere telefoons.
- Accugebruik laat vreemde plotselingen dalingen zien (zie bijgevoegde screenshot onderaan).
- Notificaties binnen Kiwi browser komen niet door, ondanks dat alle instellingen goed staan (de instellingen vergeleken met iemand anders. Notificaties via de Chrome browser komen wel binnen).
- Ondanks dat binnen Google Maps de instelling 'stem via bluetooth afspelen' uitgeschakeld staat, worden de navigatie-instructies alsnog via bluetooth afgespeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5C3P2mjgza_-3N4LF5HIj-lSB8M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/exyAUu4NVBOZvithIUXpax0e.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door 13art op 15-11-2022 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
@13art ik kom er straks op terug. Is nogal een drukke dag. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:27:
[...]

Heb je dan het accu gebruik op beperkt gezet? Of heb je ook handmatig de permissie voor data gebruik op de achtergrond uit gezet?
Beide, accu beperken en achtergrond data ontzeggen. ;)
[...]

- Ontwaken door aanraking van het toestel is erg gevoelig afgesteld, waardoor bij de minste of geringste trilling het scherm al aan springt.
- Auto brightness behoeft nog de nodige tuning. Het staat vaak wat te helder afgesteld. In bepaalde omstandigheden verpringt de helderheid regelmatig waar dat niet nodig is. En de helderheid laat zich niet altijd afstellen maar blijft eigenwijs vast houden aan de eigen instelling waarna het een tijd later pas opeens verspringt.
- Screenshot maken d.m.v. 3 vingers, werkt vaker niet dan wel.
- Accugebruik laat vreemde plotselingen dalingen zien (zie bijgevoegde screenshot onderaan).
Ontwaking door aanraking is inderdaad te gevoelig, ik hoop dat ze het fine tunen, ik heb tap to wake ingesteld omdat het mij ook irriteerde.
Auto brightness is ook een beetje van het padje, hopleijk komt er ook een fix voor 8)7
Wat de accu betreft, geeft die een paar dagen, (4 tot 5 dagen), laadt hem intussen gewoon naar 100%, soms vergeet ik hem terwijl hij aan het laden is 7(8)7 en laat hem gewoon naar 20´% zakken eer je hem terug gaat laden naar 100%. Daarna doe je uw zin ;)
succes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
[...]

Vraag me af of deze combi van beide echt werkt of dat alleen accu gebruik aanpassen al voldoende is

had ik ook last van heb maar weer uitgezet in de autohouder sprong ie dan aan herkende mijn gezicht en was meteen ontgrendeld vond ik wat minder handig

Dit merk ik ook hopelijk komt er nog een update hiervoor

- Screenshot maken d.m.v. 3 vingers, werkt vaker niet dan wel.
je kan beter volume omlaag en powerknop doen werkt makkelijker

- Ondanks dat binnen Google Maps de instelling 'stem via bluetooth afspelen' uitgeschakeld staat, worden de navigatie-instructies alsnog via bluetooth afgespeeld.
Had ik ook na een herstart was het probleem weg of het ook zo blijft weet ik niet

[Afbeelding]
Zie quote voor enkele opmerkingen (dik gedrukt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15-09 11:15
1

[ Voor 100% gewijzigd door Neco75 op 15-11-2022 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Hier ook sinds gisteren in het bezit van een Edge 30 ultra. Heel tevreden mee, behalve de camera's. Met name de selfie camera, maar ook video's schiet hij minder dan de oneplus 7t die ik hiervoor had. Als ik tijdens een video opname de camera heen en weer beweeg zie ik dat het beeld heel wazig wordt, herkennen jullie dit ook?

Ook ik ondervind last van een overgevoelige auto-brightnes zoals mijn voorganger hierboven aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZ1t5ByT0PLAa2Tiat-Hc7NMK2w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/g5ve6Mk4cFl5U5FbEnB7SwlO.png?f=fotoalbum_large

Still good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Neco75 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:07:
Hier ook sinds gisteren in het bezit van een Edge 30 ultra. Heel tevreden mee, behalve de camera's. Met name de selfie camera, maar ook video's schiet hij minder dan de oneplus 7t die ik hiervoor had. Als ik tijdens een video opname de camera heen en weer beweeg zie ik dat het beeld heel wazig wordt, herkennen jullie dit ook?

Ook ik ondervind last van een overgevoelige auto-brightnes zoals mijn voorganger hierboven aangeeft.
Ik kom ook van een 7t af en ik hoop dat met een update de camera wel beter wordt heb het gevoel dat ie nog wel meer kan dan nu doet.
Heb je wel stabilisatie aan staan in camera menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
Bij mij gaat de accu veel minder lang mee, zie screenshot

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/smu06UYgZdddeRVM35sHO3BzJ-k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wJIU0adRNdnGzDg65Kntj5Wh.png?f=fotoalbum_large

Heb de batterij en achtergrondgegevens van apps die ik weinig gebruik uitgezet en 5g ook. Ben wel benieuwd naar hoe jij zo een goede SOT hebt :)

Heb je tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uv92Aop-ZintMehrwq6syKbIco=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uTnp67chItLdAXIUZoPl2EW9.png?f=fotoalbum_large
Echt geen idee. Heb gewoon batterij en achtergrond beperkt bij alles dat ik weinig of nooit gebruik. Of alle apps dat ik niet wil dat ze nog werken als ik ze gesloten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neco75
LeStef schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:15:
[Afbeelding]
Echt geen idee. Heb gewoon batterij en achtergrond beperkt bij alles dat ik weinig of nooit gebruik. Of alle apps dat ik niet wil dat ze nog werken als ik ze gesloten heb.
Had je vanaf het begin al zo een goede SOT? Of was dit in het 1e week minder en is dit door de adaptive battery verbeterd? En hoe hoog staat je helderheid?

Dit is pas mijn 2e dag, ben nu al tevreden met de batterij. Echter als ik het met jou vergelijk zie ik dat er veel meer potentie in zit 😄

Moet wel zeggen dat ik dual-sim heb, maar dat zou niet een hele grote verschil moeten zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Neco75 op 15-11-2022 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Neco75 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:33:
[...]

Had je vanaf het begin al zo een goede SOT? Of was dit in het 1e week minder en is dit door de adaptive battery verbeterd? En hoe hoog staat je helderheid?

Dit is pas mijn 2e dag, ben nu al tevreden met de batterij. Echter als ik het met jou vergelijk zie ik dat er veel meer potentie in zit 😄

Moet wel zeggen dat ik dual-sim heb, maar dat zou niet een hele grote verschil moeten zijn
De eerste week was het een beetje op en af maar zeker zo geen SOT. Geef de batterij wat tijd, komt zeker goed :)
Dual-sim zal niet zo veel verschil maken gok ik, maar weet het niet zeker.
Helderheid staat op auto, behalve tijdens gaming dan zet ik deze meestal manueel op max overdag.

[ Voor 6% gewijzigd door LeStef op 15-11-2022 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Neco75 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:33:
[...]

Deze derde nacht was het verbruik al gedaald naar 5% tov 12% de nacht hiervoor en 9% de nacht daarvoor. Prima waarde wat mij betreft. Ben benieuwd of het nog beter wordt of zo blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Afgelopen nacht lijkt het verbruik weer ietsje verbeterd te zijn, slechts een half procent per uur. Telefoon om 20uur weg gelegd met 73% op de teller en vanochtend om 7uur stond hij op 68%.
Ik vermoed dat het niet heel veel zuiniger dan dit zal gaan worden, maar dat is prima wat mij betreft.

• LeStef
13art schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:17:
Afgelopen nacht lijkt het verbruik weer ietsje verbeterd te zijn, slechts een half procent per uur. Telefoon om 20uur weg gelegd met 73% op de teller en vanochtend om 7uur stond hij op 68%.
Ik vermoed dat het niet heel veel zuiniger dan dit zal gaan worden, maar dat is prima wat mij betreft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtdZYDEKl72eELMSOEzxmJTbyxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2HOWKyFFsDNmfJvDfPhUMnHK.png?f=fotoalbum_large
Jawel hoor. Heb hem nog niet moeten gebruiken sinds ik hem van de lader heb gehaald. 0% per uur. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op donderdag 17 november 2022 @ 09:35:
[...]

[Afbeelding]
Jawel hoor. Heb hem nog niet moeten gebruiken sinds ik hem van de lader heb gehaald. 0% per uur. _/-\o_
Haha ja ik zag het al een paar keer voorbij komen. Wat overigens natuurlijk onmogelijk is. Maar goed dat ga ik sowieso niet redden met een slimme thermostaat die bij houdt of ik nog thuis ben, whatsapp en gmail dat blijft syncen, en zo zijn er nog wel wat dingetjes die op de achtergrond blijven draaien.

Maar al met al is het idle verbruik echt niet slecht. Al ben ik benieuwd hoe het zou zijn als ik niet handmatig apps zou beperken in het achtergrond gebruik en accuduur. Ben wel benieuwd wat het verbruik uiteindelijk zou zijn als ik niet zelf alle app beperkingen zou hebben ingesteld. Maar of ik dat ooit ga uitproberen..... Denk het niet.

In de korte periode dat ik de moto nu heb ben ik het wel een beetje gaan zien als de nieuwe OnePlus. Zeker de Fusion kan je zo zien denk ik. Maar buiten de prijs, de kale Android met daarbij wel echt handige, kleine tweaks met goede hardware, maakt dat ik dit toestel tot nu toe een erg fijn apparaat vind. Er zijn nog wat kinderziektes maar die moeten met updates wel te verhelpen zijn lijkt me (zo werkte vandaag even het tikken om wakker te maken niet. Even de knop gebruiken en toen werkte het wel weer).

[ Voor 37% gewijzigd door 13art op 17-11-2022 11:30 ]

• LeStef
13art schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:14:
[...]

Haha ja ik zag het al een paar keer voorbij komen. Wat overigens natuurlijk onmogelijk is.
Waarschijnlijk, soms heb ik zo iets van, die batterij percentage is gewoon stuk _O- , maar dan gaat hij ineens heel snel naar 98% of zo.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iets anders, wat waarschijnlijk ip los staat van de Motorola maar waar ik wel sinds de Moto tegenaan loop: tijdens het browsen krijg ik om de haverklap de melding: Notificatie van omleiding.

Dus ik klik op een link en dan krijg ik die pagina te zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xN5XGpLwiHhhIlX_zNtynZ9Kq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AMzXDhZ1trMe8N8WAqlnZnMe.png?f=fotoalbum_large

Iemand enig idee hoe dit uitgeschakeld kan worden? Heb de optie 'popups en omleidingen toestaan' al aan gezet maar dat maakt geen verschil.

• LeStef
@13art zou dat niet liggen aan de instellingen van je browser? Nooit tegengekomen om eerlijk te zijn.
Dan zou je bepaalde pagina's die je toch wel zou willen bezoeken whitelisten.

[ Voor 27% gewijzigd door LeStef op 17-11-2022 12:59 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het lijkt er op dat veel meer mensen er last van hebben:
https://www.reddit.com/r/...aring_when_i_click_links/

• LeStef
heb je dit al getest?
copy paste van de pagina :
Solved the redirect issue by using No Redirect extension, you'll have to configure it with the following parameters:
hostequals: www.google.com
pathequals: /url
key: url

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb nu inderdaad een extensie geïnstalleerd, maar dat is symptoombestrijding en niet echt de bron aanpakken naar mijn idee.

• fwinters
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 10:49
13art schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:54:
Iets anders, wat waarschijnlijk ip los staat van de Motorola maar waar ik wel sinds de Moto tegenaan loop: tijdens het browsen krijg ik om de haverklap de melding: Notificatie van omleiding.

Dus ik klik op een link en dan krijg ik die pagina te zien.
[Afbeelding]

Iemand enig idee hoe dit uitgeschakeld kan worden? Heb de optie 'popups en omleidingen toestaan' al aan gezet maar dat maakt geen verschil.
Dit heb ik nog nooit gezien, maar ik gebruik over alle toestellen MS Edge (prof. gebruik MS 365).
Hierbinnen heb ik de ingebouwde adblocker in gebruik, werkt fantastisch.
Ik kan de browser echt aanraden, is eigenlijk gebouwd op Chrome. Chrome zelf heb ik effectief "gedisabled" als app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fwinters schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:32:
[...]

Dit heb ik nog nooit gezien, maar ik gebruik over alle toestellen MS Edge (prof. gebruik MS 365).
Hierbinnen heb ik de ingebouwde adblocker in gebruik, werkt fantastisch.
Ik kan de browser echt aanraden, is eigenlijk gebouwd op Chrome. Chrome zelf heb ik effectief "gedisabled" als app.
Dit heeft niks met ads te maken. Het lijkt echt een Chromium/google ding te zijn. Ik durf ook niet met zekerheid te zeggen vanaf wanneer dit opgetreden is. Het valt me sinds gisteren en vandaag ineens op. Als je googled op Redirection Notice, dan zijn er legio reports van mensen die opeens het zelfde hadden in maart van dit jaar.

Ik gebruik zelf Kiwi browser, met name vanwege de mogelijkheid van de plugin dark reader en bypass paywall clean. Maar ik denk dat ik tijdelijk weer even terug ga naar Chrome. Dan maar even geen dark reader plugin en een paywal cleaner. Maar daar heb ik in ieder geval niet die melding (overigens met een plugin ook niet in de Kiwi browser) en daar werken de notificaties wel zoals ze moeten werken.

edit:
Het is nu ruim 29 uur geleden dat ik de Ultra opgeladen heb. Ik heb nog 28% over en heb een SOT van 5 uur en 35 minuten. Dat valt me bij lange na niet tegen.

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 17-11-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Herkent iemand dit: het lijkt alsof het even duurt voor een goede GPS fix wordt gevonden.

Als ik thuis in de auto stap, Google Maps opstart, een adres invoer, start met navigeren en vervolgens wegrijd dan gaat het navigatiepijltje nog even een tijdje her en der wat rond, gaat wegen in waar ik niet rijd, ed. Maar na een tijdje lijkt er uiteindelijk wel een goede fix te zijn en gaat het ook niet meer mis.

Ik moet nog testen of dit ook met andere navigatie apps is of alleen met Maps (dit aangezien de audio uitvoer bij Maps het ook niet doet zoals het moet doen. Dus misschien is er meer mis met Maps).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
13art schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 21:03:
Herkent iemand dit: het lijkt alsof het even duurt voor een goede GPS fix wordt gevonden.

Als ik thuis in de auto stap, Google Maps opstart, een adres invoer, start met navigeren en vervolgens wegrijd dan gaat het navigatiepijltje nog even een tijdje her en der wat rond, gaat wegen in waar ik niet rijd, ed. Maar na een tijdje lijkt er uiteindelijk wel een goede fix te zijn en gaat het ook niet meer mis.

Ik moet nog testen of dit ook met andere navigatie apps is of alleen met Maps (dit aangezien de audio uitvoer bij Maps het ook niet doet zoals het moet doen. Dus misschien is er meer mis met Maps).
Dit probleem had ik ook altijd met mijn OnePlus 7t na halve minuut ofzo was het gefixed, ik vermoed een bug inmaps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Op mijn S21+ geen last van gehad. Maar goed, vanochtend even getest met Waze en dat ging prima. Geen idee waar het mis gaat in Maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STn9_sqE97mPgl3EQvQXq3ke9qA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a95A39RHvQLFQ8iFk5MMZzGN.png?f=fotoalbum_large

Kan wel merken wat echte grootverbruikers zijn denk dat ik Facebook ook maar eens ga beperken want die verbruikt op de achtergrond ook veel.(bijna anderhalf uur staat er)

Accu was rond de 25% toen ie aan de lader ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
franssnarf schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:33:
[Afbeelding]

Kan wel merken wat echte grootverbruikers zijn denk dat ik Facebook ook maar eens ga beperken want die verbruikt op de achtergrond ook veel.(bijna anderhalf uur staat er)

Fb staat er om bekend dat die veel van de accu vraagt. Je zou anders fb lite moeten pakken of via de browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
franssnarf schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:33:
[Afbeelding]

Het valt mij op dat bij mij het mobiel netwerk stand-by bij mij erg hoog staat en daarmee ook best veel verbruikt. Zeker als ik het vergelijk met dat van jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-EtqF7_wQAdsVGih03BIyqG7SE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ofVvWJSlZxPJ7N1tn4NMQY6D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
@13art staat uw 5G op of 4G? Goede ontvangst?
Mijn staat standaard op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op zondag 20 november 2022 @ 00:30:
@13art staat uw 5G op of 4G? Goede ontvangst?
Mijn staat standaard op 4G.
Die van mij staat op 4G.
Mobiel standby zou de maken hebben met datadienst die in standby gebruik op de achtergrond draaien ofzo. Zal de precieze tekst er wel nog een keertje bijzoeken.

Opvallend is dat wanneer je tot 100% oplaad voor het naar bed gaan. De 100% wel even blijft staan. Want ook bij mij deze nacht: met 100% naar bed, met 100% wakker. Normaal is het iets van 3-5% per nacht er af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwinters
Let op, best practise voor accu's en smartphones:
- opladen van zodra 20% bereikt
- afkoppelen van zodra 80% bereikt

Steeds tot 100% opladen is niet goed voor de accu.
Net zo min is het ontladen tot lager dan 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
fwinters schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:49:

Klopt. Al hebben we het hier dan wel over maximaal optimaliseren. Net als dat vaker kleine beetjes opladen beter is dan minder vaak en langer opladen. En opladen naar 100% weer minder slecht is dan lang aan de lader laten hangen (vandaar ook dat Moto de optie geeft de batterij leeg te laten lopen tot 80% wanneer deze langer dan 3 dagen aan de lader hangt) Echter de grootste vijand blijft warmte. Daar gaat de accu het meest slecht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
13art schreef op zondag 20 november 2022 @ 07:57:
[...]

Die van mij staat op 4G.
Mobiel standby zou de maken hebben met datadienst die in standby gebruik op de achtergrond draaien ofzo. Zal de precieze tekst er wel nog een keertje bijzoeken.

Opvallend is dat wanneer je tot 100% oplaad voor het naar bed gaan. De 100% wel even blijft staan. Want ook bij mij deze nacht: met 100% naar bed, met 100% wakker. Normaal is het iets van 3-5% per nacht er af.
Ik begrijp wat je bedoelt, wat ik ook beperkt heb qua batterij en achtergrond data is de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:31:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt, wat ik ook beperkt heb qua batterij en achtergrond data is de playstore.
Heb ik ook gedaan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
fwinters schreef op zondag 20 november 2022 @ 08:49:

Klopt maar bij een nieuw toestel mag je hem gerust een paar keer tot 100% laten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Dan zou je moeten uitvogelen welke app of apps blijven verbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9NI34X-AzRltLWmAtkTTPG8SAgQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4pxGhIDWlBxwx3PimKp9ci6f.png?f=fotoalbum_large
Tiens vanochtend ook voor zoals jij.
Heb dit dus ook zeer zelden voor.
Soms heb ik die 100% heel de nacht en na een kwartier kwartier gebruik nog steeds. ( Wat eigenlijk onmogelijk is zoals je zegt).
Enfin de batterij duur is nog steeds een kanjer maar een raar fenomeen 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door LeStef op 20-11-2022 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:34:
[...]

Dan zou je moeten uitvogelen welke app of apps blijven verbruiken?
Ik denk niet dat het bij mij heel veel anders is dan bij jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8ONi5x03lYNe8YEEe5HooSTV2k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MXd8uzF6KmZGtipzbFDShQ47.png?f=fotoalbum_large

Ik vermoed, hoe minder je daadwerkelijk met de telefoon bezig bent, hoe hoger het standby gebruik wordt.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 20-11-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Inderdaad en uw SOT begint serieus goed en stabiel te worden. Hoelang heb je hem al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KsWkjIPxHNUnkvHegsXd8gUgZ-g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cV4u9LhiwPg5MR8IMH3zYUxk.png?f=fotoalbum_large
Ik begrijp waarom ik deze nacht meer gebruik had, ze hebben onze mast geupdated naar 5G en ik heb dit getest en vergeten terug te zetten naar 4G. Erg dat 5G zoveel meer verbruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
LeStef schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:40:
Inderdaad en uw SOT begint serieus goed en stabiel te worden. Hoelang heb je hem al?
Bijna een week. Volgende mij vorige week maandag of dinsdag voor het eerst in gebruik genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
Is er trouwens ook een optie om turbo laden uit te zetten of is de makkelijkste manier gewoon een slome lader erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
franssnarf schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:16:
Is er trouwens ook een optie om turbo laden uit te zetten of is de makkelijkste manier gewoon een slome lader erop zetten.
Dat zal dan een slome(re) lader worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Meer mensen waarbij het GPS indicatie icoontje in de notificatiebalk blijft hangen? Lijkt te gebeuren nadat een programma gps gebruikt heeft. Uitschakelen van de GPS en weer aanzetten lijkt een tijdelijke oplossing te zijn.

Ik weet van iemand anders met een Nothing phone dat die hetzelfde probleem ervaart. Nu de grote vraag of het een algemeen Google ding is of dat het een bepaalde app of versie van een app is die we beiden op onze telefoons hebben staan.

Edit:
Het lijkt er sterk op dat het niet beperkt is tot één app. Zodra een app op de achtergrond toegang vraagt tot de locatie lijkt de locatie hierna open te blijven staan.

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 21-11-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
13art schreef op zondag 20 november 2022 @ 16:18:
[...]

Dat zal dan een slome(re) lader worden.
Wel vreemd want bij Samsung kun je gewoon selecteren wat de maximum snelheid is met laden. Hoop dat deze ook die optie krijgt bij een update...

[ Voor 9% gewijzigd door ArcticWolf op 21-11-2022 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ArcticWolf schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:00:
[...]

Wel vreemd want bij Samsung kun je gewoon selecteren wat de maximum snelheid is met laden. Hoop dat deze ook die optie krijgt bij een update...
Niet zozeer vreemd, want de Motorola gebruikt een zo goed als kale android versie, waar Samsung zijn eigen dikke One UI sausje over Android legt. En in dat 'sausje' hebben ze die optie gebouwd.
13art schreef op maandag 21 november 2022 @ 08:55:
Meer mensen waarbij het GPS indicatie icoontje in de notificatiebalk blijft hangen? Lijkt te gebeuren nadat een programma gps gebruikt heeft. Uitschakelen van de GPS en weer aanzetten lijkt een tijdelijke oplossing te zijn.

Ik weet van iemand anders met een Nothing phone dat die hetzelfde probleem ervaart. Nu de grote vraag of het een algemeen Google ding is of dat het een bepaalde app of versie van een app is die we beiden op onze telefoons hebben staan.

Edit:
Het lijkt er sterk op dat het niet beperkt is tot één app. Zodra een app op de achtergrond toegang vraagt tot de locatie lijkt de locatie hierna open te blijven staan.
Dit probleem is ook weer opgelost. Play Services bleek de boosdoener te zijn. De update verwijderd en daarna handmatig de meest recente update (die ik nog niet via de Playstore kon binnen halen) geinstalleerd. En nu al een uur geen openstaande locatie service meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou, het verbruik in de nacht is weer terug op het niveau zoals dat was bij de Samsung. Ongeveer 1% per uur. Accu verbruik laat niks vreemds zien. Kan me ook niet voorstellen dat alleen het aanzetten van de Tado app hier verantwoordelijk voor is. Maar goed het is zoals het is. Misschien wordt het weer beter na de update.

En dan nog een andere vraag, gebruiken jullie naast Google Foto's nog een aparte Gallery app? En zo ja welke? Google Foto's werkt op zich wel. Maar ik vind het niet de meest overzichtelijke app voor mappen met afbeeldingen op de telefoon.

[ Voor 27% gewijzigd door 13art op 23-11-2022 07:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:40

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

13art schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:37:
Nou, het verbruik in de nacht is weer terug op het niveau zoals dat was bij de Samsung. Ongeveer 1% per uur. Accu verbruik laat niks vreemds zien. Kan me ook niet voorstellen dat alleen het aanzetten van de Tado app hier verantwoordelijk voor is. Maar goed het is zoals het is. Misschien wordt het weer beter na de update.

En dan nog een andere vraag, gebruiken jullie naast Google Foto's nog een aparte Gallery app? En zo ja welke? Google Foto's werkt op zich wel. Maar ik vind het niet de meest overzichtelijke app voor mappen met afbeeldingen op de telefoon.
Ik gebruik meestal Piktures ipv Foto's

https://play.google.com/s...iune.pictures&hl=nl&gl=US

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat is inderdaad wel een mooie app.
Ik zag zojuist dat ik Simple Gallery Pro in mijn Bibliotheek had staan. Die eerst maar eens geïnstalleerd om te zien of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nznH2oUE4RSGsEs1vFGOIvybAlQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3trQUsQLBdPFhEXmTn8p3qaE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OZKwQZ1oX6gwIuc-X1i1DAK2OIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X4uWNcNJlHSfNv3vlyoYxErC.jpg?f=fotoalbum_large

ik weet niet wat er scheelt maar kan geen deftige foto meer nemen, korrelig, onjuiste kleur echtheid, oversaturatie......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fwinters
[...]

[...]

Enig nieuws hieromtrent?
Dat zijn lange weken..
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden moeten besproken worden in [Motorola Edge 30 Ultra] Levertijd en prijzen