Wij hebben recent een ander huis gekocht wat wij willen gaan verduurzamen. Nu ben ik begonnen met het kijken naar het plaatsen van zonnepanelen. De grootste uitdaging bij ons is dat wij een (natuur) leistenen dak hebben en daar willen de meeste leveranciers niet op plaatsen. Bovendien is plaatsen op zo'n dak meer werk en dus een stuk duurder, helaas. Ons jaarverbruik is ca. 3500 - 4000 kWh en in de toekomst willen wij nog een warmtepomp en een elektrische auto kunnen laden (op eigen terrein). Onze dakzijden zijn (zuid)oost-(noord)west georienteerd en gezien de afbouw van de saldering-regels, wou ik de panelen oost/west geplitst laten plaatsen. Hier voordeel hiervan is tevens dat het vooraanzicht van ons huis (met het leistenen dak) mooier blijft. Inmiddels heb ik al een offerte ontvangen van Bongo Solar en die is redelijk aan de prijs, echter is het dus een van de weinige bedrijven die uberhaupt willen plaatsen. De offerte ziet er als volgt uit:
- 22x DMEGC mono black 370Wp zonnepanelen (
- SolarEdge 5k 3-fase omvormer
- 22x SolarEdge optimizer
- Totaalprijs incl. montage (na btw. teruggave): eu13.117,59
En dit is hoe ze ze willen plaatsen op ons dak:
/f/image/f3FOTgNZXqppCnZXSwX0S69Y.png?f=fotoalbum_large)
Vooraanzicht van ons huis:/f/image/ks81ALDG75trxxIbxJXhZxNr.png?f=fotoalbum_large)
Zijaanzicht van ons huis (met dakkappel en schoorsteen):
:strip_exif()/f/image/i1uCatIutL3VMaDmUwB61uSg.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik vooral graag weten wat jullie hiervan vinden? En wat er eventueel nog beter/anders kan. Over de noodzaak van de optimizers twijfel ik ook, al wordt mij verzekerd dat dat in mijn geval echt nuttig is.
- 22x DMEGC mono black 370Wp zonnepanelen (
- SolarEdge 5k 3-fase omvormer
- 22x SolarEdge optimizer
- Totaalprijs incl. montage (na btw. teruggave): eu13.117,59
En dit is hoe ze ze willen plaatsen op ons dak:
/f/image/f3FOTgNZXqppCnZXSwX0S69Y.png?f=fotoalbum_large)
Vooraanzicht van ons huis:
/f/image/ks81ALDG75trxxIbxJXhZxNr.png?f=fotoalbum_large)
Zijaanzicht van ons huis (met dakkappel en schoorsteen):
:strip_exif()/f/image/i1uCatIutL3VMaDmUwB61uSg.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu wil ik vooral graag weten wat jullie hiervan vinden? En wat er eventueel nog beter/anders kan. Over de noodzaak van de optimizers twijfel ik ook, al wordt mij verzekerd dat dat in mijn geval echt nuttig is.
[ Voor 19% gewijzigd door arnova op 07-09-2022 08:24 ]
/f/image/OAz1gXw7K06iifWKUuKLRgUt.png?f=fotoalbum_large)