Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Simpele 'office' desktop voor opa gezocht, +-500,- euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

Vraag

• Vanquishh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 22:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor mijn opa ben ik op zoek naar een nieuwe desktop. Ik vermoed dat zijn huidige HDD kapot is gegaan. Tijdens het opstarten een BSOD met stopcode 'unmountable boot volume'. Ik denk dat het goed is dat hij nog even lekker mag gaan genieten van een nieuwe desktop.
Momenteel heeft hij de volgende hardware:
- Intel E97378 processorkoeler;
- Intel Core onbekend;
- Ballistix Sport 16GB Kit (8GBx2) DDR3
- Coolermaster 520W koeling;
- Samsung HD502HJ (defect);
- geen GPU;
- ANTEC behuizing;
- MSI B85M-P33 moederbord.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is om en nabij 500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik denk dat het dusdanig verouderd is dat alles opnieuw aangeschaft mag worden. De monitor, muis en het toetsenbord hoeven niet vervangen te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn opa maakt op respectabele leeftijd nog wekelijks een kerkblad door middel van wat programma's. Daarnaast onderhoud hij ook nog een website. Ik denk dat het dus belangrijk is dat hij meerdere programma's tegelijkertijd kan draaien. Een GPU is denk ik overbodig. Een boek lezen doet hij inmiddels al op zijn Macbook. Daarnaast speelt hij graag simpele spelletjes zoals patience of mahjong. :)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik struin al een tijdje rond op het forum maar heb al lang geen desktop meer mogen aanschaffen. Ik zie dat er onwijs veel te krijgen is. Ik vraag me dan ook af of ik er beter aan doe om een pre-built of een self-built aan te schaffen.

Zelf dacht ik aan de desktop van de BBG van mei 2022, valt precies in het budget en lijkt mij aan de eisen te voldoen. Maar misschien zijn de prijzen en ontwikkelen alweer veranderd.

[ Voor 48% gewijzigd door Vanquishh op 04-09-2022 12:45 ]

Alle reacties

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 23:35
Volgens mij ben je vergeten het formulier in te vullen :)

https://azerty.nl/pc/desk...e_asc&icecat_153_11381=16

Deze pc's zijn goed genoeg voor oude mensen.

[ Voor 55% gewijzigd door Erazher op 04-09-2022 12:31 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Iets op basis van:

-Intel NUC, Gigabyte Brix, etc..
-ASRock DeskMini
-refurbished, alles vanaf 8th gen Intel of Zen+ als je ook Windows 11 wil draaien.

:)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Vanquishh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-11 22:11
Oeps, is iets niet helemaal goed gegaan. Ik ga even de beginpost aanpassen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-11 23:24
Goedkoopste model iPad? Past in dit budget. Afhankelijk van technische kennisniveau van je opa kan dat best een goede keuze zijn.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11 23:46

Thomg

Aww yiss

Ik zou ook even kijken naar deze draad.
Betrouwbaar computer voor ouders

Budget is dan aanzienlijk hoger, maar het gros van de comments gaan wel even in op wat je nou precies wilt, wat de ouders willen en wat verstandig is.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.