Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer is voor mijn ouders, hier hebben zij het voor nodig,
- Youtube (1080P scherm met goede weergave is belangrijk, niet groter dan 23 a 24inch)
- Mail,
- beperkt surfen,
- Bankeren,
- Kaarten,
- Puzzelen
- en af en toe online games door kleinkinderen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 850 en 900 euro inclusief muis, toetsenbord, scherm, speakers en inelkaar zetten bij Azerty. Assamblage bij Azerty met 1 jaar garantie is 125 euro dus blijft er ongeveer 725 en 825 over voor de pc
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 10 home licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opsomming van belangrijkste naar minst belangrijk
1. Betrouwbaar (Zowel pc als scherm toetsenbord muis en speakers)
2. Stil zijn
3. Klein beetje overpowerd zijn voor office gebruik, alles wat zij erop doen moet uiterst vloeiend kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zolang heb betrouwbare spullen zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
formaat maakt niet veel uit zolang hij stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wat samengesteld en kom over het budget heen (bij azerty bovenstaande incl inbouw €978). Ook heb ik onvoldoende kennis om zeker te weten dat de onderdelen die ik uitgekozen heb betrouwbaar zijn en beste keuze.
Kan ik bijvoorbeeld besparen op het koeling en beter een andere ventilator op het stockkoeler laten plaatsen?
Zijn er onderdelen die wellicht beter bang for buck zijn? of evt. iets meer kosten maar veel betrouwbaarder zijn?
Is het verstandig om de stockkoeler van de behuizing ook te laten vervangen voor meer stilte?
Is mijn samengestelde pc ook daadwerkelijk ook overpowerd zoals ik dat zou willen voor hun gebruik? of zie ik dat verkeerd?
Wellicht een AMD setup proberen? AMD Ryzen 5 5500? kan goedkoper uitpakken.
Op deze vragen hoop ik antwoorden te krijgen en overal advies.
Hoe ik erin sta
1. Mijn ouders hebben zeer weinig kennis over computers, computer moet zo simpel mogelijk zijn zonder extra software. Aanzetten en gaan.
2. Liever samenstellen dan kant en klare pc. Zo te zien zullen we zo wie zo wel buiten budget gaan maar zou mooi zijn om het maximale eruit te halen.
3. Waarom Azerty? puur door het goede ervaring in het verleden en redelijk in de buurt van mijn ouders voor als er iets mis is met het pc zij gewoon de winkel in kunnen stappen
Kort uitleg mijn keuzes
Processor = Betrouwbaar en een goed genoeg videokaart
Moederbord = Betrouwbaar en blijkt goed te werken met het gekozen processor
Behuizing = random gekozen ivm besparen?
Monitor = Mijn ouders kijken graag naar een scherm die leuke beelden weergeeft
Speakers = betrouwbaar goed genoeg geluid aansluiting voor koptelefoon
Processorkoeling = voor het creëren van stilte (belangrijk) slecht ervaring met stock koelers of is het misschien beter om de ventilator op de stock cooler te laten vervangen? hij wordt niet overgeklocked en zal ook niet intensief gebruikt worden.
Toetsenbord = normaal goed draadloos toetsenbord en muis. (draadloos is must)
Geheugen = niks bijzonders?
Voeding = betaalbaar en betrouwbaar?
SSD = betaalbaar en ruim voldoende
Excuus voor de schrijffouten en alvast bedankt
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Computer is voor mijn ouders, hier hebben zij het voor nodig,
- Youtube (1080P scherm met goede weergave is belangrijk, niet groter dan 23 a 24inch)
- Mail,
- beperkt surfen,
- Bankeren,
- Kaarten,
- Puzzelen
- en af en toe online games door kleinkinderen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen 850 en 900 euro inclusief muis, toetsenbord, scherm, speakers en inelkaar zetten bij Azerty. Assamblage bij Azerty met 1 jaar garantie is 125 euro dus blijft er ongeveer 725 en 825 over voor de pc
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Windows 10 home licentie
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opsomming van belangrijkste naar minst belangrijk
1. Betrouwbaar (Zowel pc als scherm toetsenbord muis en speakers)
2. Stil zijn
3. Klein beetje overpowerd zijn voor office gebruik, alles wat zij erop doen moet uiterst vloeiend kunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zolang heb betrouwbare spullen zijn
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
formaat maakt niet veel uit zolang hij stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf wat samengesteld en kom over het budget heen (bij azerty bovenstaande incl inbouw €978). Ook heb ik onvoldoende kennis om zeker te weten dat de onderdelen die ik uitgekozen heb betrouwbaar zijn en beste keuze.
Kan ik bijvoorbeeld besparen op het koeling en beter een andere ventilator op het stockkoeler laten plaatsen?
Zijn er onderdelen die wellicht beter bang for buck zijn? of evt. iets meer kosten maar veel betrouwbaarder zijn?
Is het verstandig om de stockkoeler van de behuizing ook te laten vervangen voor meer stilte?
Is mijn samengestelde pc ook daadwerkelijk ook overpowerd zoals ik dat zou willen voor hun gebruik? of zie ik dat verkeerd?
Wellicht een AMD setup proberen? AMD Ryzen 5 5500? kan goedkoper uitpakken.
Op deze vragen hoop ik antwoorden te krijgen en overal advies.
Hoe ik erin sta
1. Mijn ouders hebben zeer weinig kennis over computers, computer moet zo simpel mogelijk zijn zonder extra software. Aanzetten en gaan.
2. Liever samenstellen dan kant en klare pc. Zo te zien zullen we zo wie zo wel buiten budget gaan maar zou mooi zijn om het maximale eruit te halen.
3. Waarom Azerty? puur door het goede ervaring in het verleden en redelijk in de buurt van mijn ouders voor als er iets mis is met het pc zij gewoon de winkel in kunnen stappen
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i3-12100 Boxed | € 145,- | € 145,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 119,- | € 119,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Monitoren | Iiyama G-Master GB2470HSU-B1 Zwart | € 197,40 | € 197,40 |
1 | PC speakersets | Logitech Z213 (NL stekker) | € 34,50 | € 34,50 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 59,90 | € 59,90 |
1 | Toetsenborden | Logitech Wireless Combo MK330 (Qwerty US) | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 56,43 | € 56,43 |
1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 500GB | € 46,43 | € 46,43 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 803,45 |
Kort uitleg mijn keuzes
Processor = Betrouwbaar en een goed genoeg videokaart
Moederbord = Betrouwbaar en blijkt goed te werken met het gekozen processor
Behuizing = random gekozen ivm besparen?
Monitor = Mijn ouders kijken graag naar een scherm die leuke beelden weergeeft
Speakers = betrouwbaar goed genoeg geluid aansluiting voor koptelefoon
Processorkoeling = voor het creëren van stilte (belangrijk) slecht ervaring met stock koelers of is het misschien beter om de ventilator op de stock cooler te laten vervangen? hij wordt niet overgeklocked en zal ook niet intensief gebruikt worden.
Toetsenbord = normaal goed draadloos toetsenbord en muis. (draadloos is must)
Geheugen = niks bijzonders?
Voeding = betaalbaar en betrouwbaar?
SSD = betaalbaar en ruim voldoende
Excuus voor de schrijffouten en alvast bedankt