GPT Partitie verwijderd schijf gewist.

Pagina: 1
Acties:

• Chris1984
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-06-2023
Hallo wie kan mij helpen met het herstellen van mijn schijf.

Helaas stonden al mijn foto's en films op deze schijf dus ik hoop dat ik hem kan herstellen.

Ik heb een nieuwe pc gekocht en me oude harde schijf uit mijn pc verwijderd.
Nu was op mijn nieuwe pc de schijf een GPT Partitie.
ik had de volgende site gevonden en dit gevolgd.

https://www.seagate.com/n...artition-issues-207837en/

Hierbij het stukje wat ik gevold heb.

Open een opdrachtvenster. Typ op de opdrachtregel diskpart en druk op Enter. De opdrachtregel diskpart wordt geopend.
Typ hier list disk en druk op Enter. Er wordt een lijst met schijven weergegeven. U gaat weer terug naar de opdrachtregel diskpart.
Typ hier select disk schijfnummer (als de schijf met de beschermde GPT-partitie bijvoorbeeld Schijf 2 is, typt u select disk 2) en druk op Enter. Een bericht van het systeem geeft aan dat de schijf is geselecteerd. U gaat weer terug naar de opdrachtregel diskpart.
Typ hier clean en druk op Enter. Nu worden de partitie en drive signature gewist. U gaat weer terug naar de opdrachtregel diskpart.
Typ hier exit en druk op Enter. Typ nog een keer exit om het opdrachtvenster te verlaten. De interne en/of externe schijf kan nu opnieuw worden geïnitieerd, gepartitioneerd en geformatteerd.
Start Schijfbeheer en initialiseer de schijf als volgt:

Nu heb ik minitool partition de schijf een nieuwe letter gegeven en daarna op apply gedrukt.

Toen kwam wel de schijf tevoorschijn, maar was deze helaas helemaal leeg.

Kan ik mijn schijf nog herstellen zodat ik alles netjes terug krijg in mappen hoe het was ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aangezien al mijn foto's hierop stonden.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chris1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:58:
Vertel eens duidelijk wat je gedaan hebt toen je de schijf uit de oude PC in de nieuwe PC gedaan hebt? Heb je alleen de partitie gewist, heb je de schijf geformatteerd, low-level format (overschrijven met random data) etc? Windows opnieuw geïnstalleerd?

Van welke schijf werk je nu? Om de kans op herstel of recovery te vergroten moet je de schijf niet gebruiken, dus niet mee werken. Geen schrijfacties uitvoeren etc. Iedere schrijfactie verkleint de kans op herstel van jouw data.

[ Voor 21% gewijzigd door sypie op 29-08-2022 22:03 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Hallo wie kan mij helpen met het herstellen van mijn schijf.

Helaas stonden al mijn foto's en films op deze schijf dus ik hoop dat ik hem kan herstellen.

ik had de volgende site gevonden en dit gevolgd.

https://www.seagate.com/n...artition-issues-207837en/

Hierbij het stukje wat ik gevold heb.

Open een opdrachtvenster. Typ op de opdrachtregel diskpart en druk op Enter. De opdrachtregel diskpart wordt geopend.
Typ hier list disk en druk op Enter. Er wordt een lijst met schijven weergegeven. U gaat weer terug naar de opdrachtregel diskpart.
Typ hier select disk schijfnummer (als de schijf met de beschermde GPT-partitie bijvoorbeeld Schijf 2 is, typt u select disk 2) en druk op Enter. Een bericht van het systeem geeft aan dat de schijf is geselecteerd. U gaat weer terug naar de opdrachtregel diskpart.
Typ hier clean en druk op Enter. Nu worden de partitie en drive signature gewist. U gaat weer terug naar de opdrachtregel diskpart.
Typ hier exit en druk op Enter. Typ nog een keer exit om het opdrachtvenster te verlaten. De interne en/of externe schijf kan nu opnieuw worden geïnitieerd, gepartitioneerd en geformatteerd.

Nu heb ik minitool partition de schijf een nieuwe letter gegeven en daarna op apply gedrukt.

Toen kwam wel de schijf tevoorschijn, maar was deze helaas helemaal leeg.

Kan ik mijn schijf nog herstellen zodat ik alles netjes terug krijg in mappen hoe het was ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen aangezien al mijn foto's hierop stonden.
Dus... Je hebt de partitie bewust gewist en dan vind je het raar dat je je files niet meer ziet? Je kunt proberen ze terug te halen met GetDataBack (for NTFS, afhankelijk van de originele partitie). Gaat wel ff duren, afhankelijk van de grootte van de schijf.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Chris1984
sypie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Vertel eens duidelijk wat je gedaan hebt toen je de schijf uit de oude PC in de nieuwe PC gedaan hebt? Heb je alleen de partitie gewist, heb je de schijf geformatteerd, low-level format (overschrijven met random data) etc? Windows opnieuw geïnstalleerd?

Van welke schijf werk je nu? Om de kans op herstel of recovery te vergroten moet je de schijf niet gebruiken, dus niet mee werken. Geen schrijfacties uitvoeren etc. Iedere schrijfactie verkleint de kans op herstel van jouw data.
Ik heb hem uit mijn oude pc gehaald en aangesloten op deze pc via usb en een stroomstekkertje.
Dus eigenlijk niks geks.

En zoals ik zei die dingen gevolgd omdat ik dacht de driveletter eraf te halen en een nieuwe te geven.
Toen ik via list disc dit deed was de disk nog vol en toen ik hem een nieuwe letter gaf en daarna op apply drukte was deze helemaal leeg.

Toen heb ik verder niks met de disk meer gedaan.
Maar zou ik dit door 1 of ander trucje kunnen herstellen of gaat dat hem niet worden denk je ?

Alvast bedankt voor je reactie

• Chris1984
FooLsKi schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:04:
[...]

Dus... Je hebt de partitie bewust gewist en dan vind je het raar dat je je files niet meer ziet? Je kunt proberen ze terug te halen met GetDataBack (for NTFS, afhankelijk van de originele partitie). Gaat wel ff duren, afhankelijk van de grootte van de schijf.
Ja eigenlijk zoals je het zegt vond ik het wel raar ja.
had niet verwacht dat dit ging gebeuren.
Maar wel stom van mezelf inderdaad.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Chris1984 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:12:
[...]

Ja eigenlijk zoals je het zegt vond ik het wel raar ja.
had niet verwacht dat dit ging gebeuren.
Maar wel stom van mezelf inderdaad.
Partitie verwijderen = files 'weg'. Je kunt ze nog proberen terug te halen met tools á la GetDataBack (heb ik jaaaren terug moeten gebruiken om foto's van een schijf te halen die spontaan de partitietabel kwijt was). Belangrijkste is dat je er geen schrijfacties meer op uitvoert.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Chris1984
FooLsKi schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:17:
[...]

Partitie verwijderen = files 'weg'. Je kunt ze nog proberen terug te halen met tools á la GetDataBack (heb ik jaaaren terug moeten gebruiken om foto's van een schijf te halen die spontaan de partitietabel kwijt was). Belangrijkste is dat je er geen schrijfacties meer op uitvoert.
zonde maar dan kijk ik morgen of ik hem ergens kan wegbrengen.

bedankt voor je antwoord.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:47

MsG

Forumzwerver

[...]
Clean doet precies wat het beloofd. Kijk voor jezelf hoeveel geld de data je waard is en bepaal aan de hand daarvan of je voor professionele recovery gaat (met dito kosten) of voor hobbybob.

Ik zou de disk in ieder geval niet meer aanraken als je de data nog professioneel wil laten herstellen.

Zo niet, dan zou ik op zn minst een bit-voor-bit kopie trekken van de schijf. En dan daarop tooltjes loslaten en niet op het origineel.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Chris1984
MsG schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 23:15:
[...]

Clean doet precies wat het beloofd. Kijk voor jezelf hoeveel geld de data je waard is en bepaal aan de hand daarvan of je voor professionele recovery gaat (met dito kosten) of voor hobbybob.

Ik zou de disk in ieder geval niet meer aanraken als je de data nog professioneel wil laten herstellen.

Zo niet, dan zou ik op zn minst een bit-voor-bit kopie trekken van de schijf. En dan daarop tooltjes loslaten en niet op het origineel.
Ja helaas staan al mijn foto's en filmpjes erop.

Ik heb wel het programma van mini tools partition wizard. Hier staat ook een tabje partition recovery op. Maar ik weet niet of iemand hier bekend mee is.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Ik zie het nog niet genoemd worden, maar voor de toekomst:
Het wissen van de partitie was een fout, maar daarvoor had je al een andere fout gemaakt: je had blijkbaar geen back-up.

Dus zodra je de boel weer terug hebt: regel een fatsoenlijke backup (en zorg dat die up-to-date blijft). Want nu heb je zelf de boel kapot gemaakt, maar elk stuk elektronica kan op elk moment zelf besluiten geen zin meer te hebben om nog te werken.

• Chris1984
vanaalten schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 07:52:
Ik zie het nog niet genoemd worden, maar voor de toekomst:
Het wissen van de partitie was een fout, maar daarvoor had je al een andere fout gemaakt: je had blijkbaar geen back-up.

Dus zodra je de boel weer terug hebt: regel een fatsoenlijke backup (en zorg dat die up-to-date blijft). Want nu heb je zelf de boel kapot gemaakt, maar elk stuk elektronica kan op elk moment zelf besluiten geen zin meer te hebben om nog te werken.
Ja dit is zeker waar.
Voor in het vervolg.

maar bedankt voor de tip

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je alleen je partitie weggegooid hebt, en er verder niets bijzonders mee gedaan hebt dan is de kans groot dat een tooltje als GetDataBack of Recuva het meeste er nog wel vanaf kunnen halen als je geluk hebt. Als je pech hebt dan zal de meeste data onleesbaar zijn, waardoor foto's en videos of niet zichtbaar, of corrupt zijn.

Als je data echt belangrijk is, stuur deze naar een datarecoverybedrijf. Kost je een paar duiten, maar dan is de kans op herstel het grootst.

• The_Doman
  • Laatst online: 14:57
Met alleen de partitie verwijderen zijn de kansen inderdaad vrij goed om de (meeste) data weer terug te halen.
Je kan deze aanwijzingen hier volgen voor Recuva:

Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!
meneer william schreef op zondag 1 mei 2016 @ 15:27:
Oke het is gelukt ik heb met Recuva alle bestanden terug kunnen halen.
Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb zie deze superuser post.
Maar zoals gezegd, als je geen/te weinig kennis van zaken hebt hiermee kan je het beter aan iemand anders overlaten.
En nogmaals, schrijf niets meer naar de schijf voordat de gegevens weer terug zijn.

• Chris1984
TERW_DAN schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:29:
Als je alleen je partitie weggegooid hebt, en er verder niets bijzonders mee gedaan hebt dan is de kans groot dat een tooltje als GetDataBack of Recuva het meeste er nog wel vanaf kunnen halen als je geluk hebt. Als je pech hebt dan zal de meeste data onleesbaar zijn, waardoor foto's en videos of niet zichtbaar, of corrupt zijn.

Als je data echt belangrijk is, stuur deze naar een datarecoverybedrijf. Kost je een paar duiten, maar dan is de kans op herstel het grootst.
Ik heb al even voorzichtig gekeken met het programma minitool partition tool en daar komen wel foto's terug als ik hem laat scannen.

Maar nu is mijn vraag wat is het beste programma hiervoor en komt het dan in mappen terug waarin het zat ?

Maar een optie van de hele partitie terughalen op 1 of andere manier zit er niet in ben ik bang.

• Chris1984
The_Doman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:30:
Met alleen de partitie verwijderen zijn de kansen inderdaad vrij goed om de (meeste) data weer terug te halen.
Je kan deze aanwijzingen hier volgen voor Recuva:

Externe harde schijf niet veilig verwijdert, data weg!

[...]

Maar zoals gezegd, als je geen/te weinig kennis van zaken hebt hiermee kan je het beter aan iemand anders overlaten.
En nogmaals, schrijf niets meer naar de schijf voordat de gegevens weer terug zijn.
Ik heb het inderdaad wel is geprobeerd en terug gehaald.
Maar wat is het beste programma om het terug te halen en is er een optie dat alles weer in mapjes komt waarin het zat of alle foto's bij elkaar ?

Buiten dat ben ik al heel blij dat ik iets kan terug halen.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10 15:23
De beste resultaten had ik altijd met Getdataback for NTFS of Photorec/Testdisk. De laatste is lijkt bedoeld SD kaarten, maar werkt ook uitstekend op HDD's.

[ Voor 45% gewijzigd door pennywiser op 30-08-2022 10:49 ]

• Chris1984
pennywiser schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:48:
De beste resultaten had ik altijd met Getdataback for NTFS of Photorec/Testdisk. De laatste is lijkt bedoeld SD kaarten, maar werkt ook uitstekend op HDD's.
Dankjewel voor je berichtje.

Ik wacht even de reacties af.
anders gebruik ik deze .

• ray0755
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-09 13:34
Chris1984 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Ik wacht even de reacties af.
anders gebruik ik deze .
Als je data belangrijk is, doe geen overhaaste dingen, lees je eerst goed in zodat je begrijpt wat je doet, of schakel een recoverybedrijf in.
Maar nu is mijn vraag wat is het beste programma hiervoor en komt het dan in mappen terug waarin het zat ?
Even simpel gezegd: de bestanden staan wel op de schijf, maar het is het filesystem wat de mappen/namen bijhoudt. En dat filesystem is er niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door ray0755 op 30-08-2022 11:52 ]

• Chris1984
ray0755 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Als je data belangrijk is, doe geen overhaaste dingen, lees je eerst goed in, of schakel een recoverybedrijf in.

[...]

Even simpel gezegd: de bestanden staan wel op de schijf, maar het is het filesystem wat de mappen/namen bijhoudt. En dat filesystem is er niet meer.
Ik ga het van het weekend proberen.
Dus alle tips zijn nog welkom.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Chris1984 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:48:
[...]

Ik ga het van het weekend proberen.
Dus alle tips zijn nog welkom.
Zet een RESTORE op een nieuwe disk. Niet terugzetten op degene die je nu probeert te analyseren/redden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Chris1984
MAX3400 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Zet een RESTORE op een nieuwe disk. Niet terugzetten op degene die je nu probeert te analyseren/redden.
Dankjewel voor je bericht,
Ik had inderdaad een nieuwe disk gekocht om hem over te zetten.

• The_Doman
  • Laatst online: 14:57
ray0755 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:35:
Het hangt van het gebruikte filesysteem af hoe goed de kansen zijn om de map/bestandsstructuur is terug te halen.
Bij gebruik van NTFS is de kans op een goede recovery zeer goed.
Wel noodzakelijk is dat je dan een volledige/deep scan recovery doet.
Zie: Na experimenteren met Linux bootdisk C:\ en D:\ partitie weg
Chris1984 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:45:
Ik heb het inderdaad wel is geprobeerd en terug gehaald.
Maar wat is het beste programma om het terug te halen en is er een optie dat alles weer in mapjes komt waarin het zat of alle foto's bij elkaar ?
Er zijn diverse goede programma's daarvoor, maar de meeste moet je wel aanschaffen.
Zelf heb ik ook al jaren goede ervaringen met GetDataBack, ook niet gratis, maar je kan wel losse bestanden bekijken/kopiëren.
Ik zou het eerst eens met Recuva proberen met een volledige (deep) scan.
Zolang je goed oplet dat je niet meer naar de schijf zelf schrijft/recovered kan er niet veel misgaan.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:47

MsG

Forumzwerver

Bij een deepscan ben je soms wel al je bestandsnamen en maplocaties kwijt. Dan heb je technisch gezien je bestanden terug, maar daar moet je dan ook maar net wat mee kunnen.

Testdisk is wel redelijk goed, maar dit zijn allemaal tools niet echt bedoeld voor Jan met de pet. En de eerste stap zou van mij toch zijn om de boel 1 op 1 te imagen ipv al te rotzooien met tooltjes.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb goede ervaring met testdisk, is simpel en werkt erg snel.

https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Chris1984
The_Doman schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Het hangt van het gebruikte filesysteem af hoe goed de kansen zijn om de map/bestandsstructuur is terug te halen.
Bij gebruik van NTFS is de kans op een goede recovery zeer goed.
Wel noodzakelijk is dat je dan een volledige/deep scan recovery doet.
Zie: Na experimenteren met Linux bootdisk C:\ en D:\ partitie weg

[...]

Er zijn diverse goede programma's daarvoor, maar de meeste moet je wel aanschaffen.
Zelf heb ik ook al jaren goede ervaringen met GetDataBack, ook niet gratis, maar je kan wel losse bestanden bekijken/kopiëren.
Ik zou het eerst eens met Recuva proberen met een volledige (deep) scan.
Zolang je goed oplet dat je niet meer naar de schijf zelf schrijft/recovered kan er niet veel misgaan.
Ik ga het van het weekend rustig proberen.
De schijf heb ik veilig opgeborgen, zodat er niks meer verder mee kan gebeuren.

Bedankt voor je tips

• Chris1984
MsG schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:53:
Bij een deepscan ben je soms wel al je bestandsnamen en maplocaties kwijt. Dan heb je technisch gezien je bestanden terug, maar daar moet je dan ook maar net wat mee kunnen.

Testdisk is wel redelijk goed, maar dit zijn allemaal tools niet echt bedoeld voor Jan met de pet. En de eerste stap zou van mij toch zijn om de boel 1 op 1 te imagen ipv al te rotzooien met tooltjes.
Ja het is jammer dat ik alles dan waarschijnlijk moet uitzoeken, maar beter iets dan niets.

Maar bedankt voor je tips

• Chris1984
Dankjewel ik ga het programma even opzoeken.

• Stanton
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Als je partities slechts wist kun je ze meestal 'in place' herstellen Het hangt er van af wat je gebruikt om te wissen. Zorg wel altijd dat je eerst de schijf geheel kloont, iets dat je eigenlijk sowieso zou moeten doen. Een tooltje dat dit gratis doet is DMDE.

Als je partities opnieuw aanmaakt en zelfs formatteert is repareren geen optie, gebruik dan een file recovery tool. De grote broers van R-Studio, ReclaiMe, DMDE of UFS Explorer worden in labs veel gebruikt voor logische data recovery en zijn tools die actief worden ontwikkeld en onderhouden. Ik zou persoonlijk altijd voor een eind gebruikers versie van een van deze tools gaan.

Persoonlijk vind ik Recuva, TestDisk and PhotoRec maar gepruts. Vaak moet de gehele schijf gescand worden en verlies je bestandsnamen en mappen structuur ook als dat niet nodig is.

[ Voor 15% gewijzigd door Stanton op 30-08-2022 20:48 ]

Joep

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Dit gaat niet vriendelijk klinken, maar ik bedoel het om je te helpen. Ik zou je afraden dit zelf te gaan proberen met (soms weer command line) tools die je nu voor het eerst gaat proberen te gebruiken, op je gewiste disk.... Je bent de data kwijtgeraakt omdat je een instructie probeerde te volgen waar duidelijk boven staat "Dit proces vernietigt gegevens. De procedure verwijdert niet alleen de partitie op de schijf maar ook de zogeheten drive signature. Wij raden ten zeerste aan een back-up te maken van alle essentiële gegevens op de schijf voordat u verdergaat.".

Als je data belangrijk genoeg is (wat foto's vaak zijn), is het raadzaam hier geld aan te besteden en het door professionals te laten doen, vrees ik. Opnieuw zelf gaan proberen raad ik je echt af, tenzij het niet erg is als de data verloren gaat. En als je het toch zelf wilt doen, maak dan echt eerst een image van de schijf, en ga daar op recovery proberen te doen, en niet direct op de schijf zelf...

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:16
Kan me dit topic nog herinneren, waarin iets soortgelijks speelde en de topic starter (uiteindelijk) voortreffelijk geholpen was door DDRecovery voor een (m.i.) zeer schappelijke €150.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• Stanton
  • Niet online
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:31:
Dit gaat niet vriendelijk klinken, maar ik bedoel het om je te helpen. Ik zou je afraden dit zelf te gaan proberen met (soms weer command line) tools die je nu voor het eerst gaat proberen te gebruiken, op je gewiste disk.... Je bent de data kwijtgeraakt omdat je een instructie probeerde te volgen waar duidelijk boven staat "Dit proces vernietigt gegevens. De procedure verwijdert niet alleen de partitie op de schijf maar ook de zogeheten drive signature. Wij raden ten zeerste aan een back-up te maken van alle essentiële gegevens op de schijf voordat u verdergaat.".

Als je data belangrijk genoeg is (wat foto's vaak zijn), is het raadzaam hier geld aan te besteden en het door professionals te laten doen, vrees ik. Opnieuw zelf gaan proberen raad ik je echt af, tenzij het niet erg is als de data verloren gaat. En als je het toch zelf wilt doen, maak dan echt eerst een image van de schijf, en ga daar op recovery proberen te doen, en niet direct op de schijf zelf...
Je hebt helemaal gelijk denk ik. En we hebben het hier over een zgn. logische recovery, en die zijn vaak zeer betaalbaar, bijvoorbeeld: https://www.ddrecovery.nl/prijzen/.

Joep

• Chris1984
driedees schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:04:
Kan me dit topic nog herinneren, waarin iets soortgelijks speelde en de topic starter (uiteindelijk) voortreffelijk geholpen was door DDRecovery voor een (m.i.) zeer schappelijke €150.
Dit zou ik er inderdaad nog voor over hebben.
zeker als ik de mappen structuur ook zodanig terug krijg.
zal morgen is contact opnemen.

• Chris1984
Stanton schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Je hebt helemaal gelijk denk ik. En we hebben het hier over een zgn. logische recovery, en die zijn vaak zeer betaalbaar, bijvoorbeeld: https://www.ddrecovery.nl/prijzen/.
Ik zal morgen is mailen.

• Chris1984
Cpt.Morgan schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 21:31:

Leuk is het niet nee maar inderdaad wel begrijpelijk.
Bedankt voor je berichtje.

• Klaasvaak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10 17:12
Enkele weken geleden ben ik ook bezig geweest met een schijf. Nadat ik eerst Recuva 4 dagen had laten draaien met als resultaat een miljoen bestanden zonder mappenstructuur, heb ik een nieuwe poging gedaan met Lazesoft Data Recovery 4.5 Home Edition gedaan. Deze was in minder dan een dag klaar, en was in staat de mappenstructuur te herstellen. Dit programma is gratis voor thuisgebruik.

• Chris1984
Klaasvaak schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:12:
Enkele weken geleden ben ik ook bezig geweest met een schijf. Nadat ik eerst Recuva 4 dagen had laten draaien met als resultaat een miljoen bestanden zonder mappenstructuur, heb ik een nieuwe poging gedaan met Lazesoft Data Recovery 4.5 Home Edition gedaan. Deze was in minder dan een dag klaar, en was in staat de mappenstructuur te herstellen. Dit programma is gratis voor thuisgebruik.
Dan ga ik dit even proberen van het weekend.

Het verhaal heeft een andere wending gekregen.
Ik heb gisteren tussen mijn oude harde schijven gezocht, maar ik heb een oude harde schijf gevonden met al mijn foto's en films tot 2019. Dus tot nu toe ben ik 2 jaar foto's en filmpjes kwijt.

Dus voor me gevoel zou ik het nu wel kunnen proberen. Het overgrote deel heb ik dan wel al terug nu.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Chris1984 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:12:
[...]
Ik heb gisteren tussen mijn oude harde schijven gezocht, maar ik heb een oude harde schijf gevonden met al mijn foto's en films tot 2019. Dus tot nu toe ben ik 2 jaar foto's en filmpjes kwijt.
Fijn om te horen! Maar, voor je aan de slag gaat met de andere schijf zou ik wel een (cloud of anderzins) backup maken al die data.

• Chris1984
Cpt.Morgan schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Fijn om te horen! Maar, voor je aan de slag gaat met de andere schijf zou ik wel een (cloud of anderzins) backup maken al die data.
dankjewel voor de tip.
Als ik het meeste weer terug heb zal ik gelijk ook een back up maken.

• Stanton
  • Niet online
Klaasvaak schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 23:12:
Ik wil niet als een zeurpiet over komen, maar ..

Een dag scannen zou niet nodig moeten zijn in de situatie als geschetst in OP. Maar goed, gratis + wat tijd kwijt is natuurlijk prima, wie kan daar bezwaar tegen hebben ..

En, in geval van OP weten we waardoor data verlies werd veroorzaakt. Mocht dat nu niet zo duidelijk zijn, ga dan niet prutsen met software die dagen gaat scannen.

That's all. Voor de rest, veel succes!

Joep

Pagina: 1