Naar aanleiding van de opmerkingen van Ronald en Septillion in dit topic, heb ik besloten de groepenkast te verzwaren naar 3-fase. Dit staat momenteel gepland medio oktober. Dus nog even de tijd om de groepenkast op orde te krijgen (lees: voor te bereiden).
Huidige situatie:
:strip_exif()/f/image/pWAYfwVKHVm5vf4XZLJaUORX.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is genoeg ruimte om nog een kast naast de huidige kast te hangen. Het plan was in eerste instantie om in de extra kast de nieuwe 4-polige hoofdschakelaar te zetten, en een installatieautomaat B40 (3x40a) vóór de aardlekschakelaars te zetten, op basis van dit document van ABB.
Maar na er over nagedacht te hebben was ik benieuwd of ik de huidige 1-fase indeling min of meer kan behouden, en in de extra kast de 3-fase componenten te plaatsen. Zo houd ik e.e.a. overzichtelijk qua 1- en 3-fase indeling. En uiteraard wil ik de kosten binnen de perken houden en zoveel mogelijk componenten hergebruiken waar mogelijk.
Dus in de extra kast:
- 4-polige hoofdschakelaar
- Installatieautomaat 3x40A
- Alamat B16/30mA voor de uitbreiding van de zonnepanelen (12x395wP op 1-fase omvormer, 16A)
- Toekomst: extra groep voor warmtepomp
- Busboard voor 3-fase
En in de bestaande kast:
- Fornuisgroep
- Groep WPB (2700w)
- Groep wasmachine
- PV installatie 1 (max. 2000w)
- Overige afgaande groepen
- Huidige busboard 1-fase 3 split.
:strip_exif()/f/image/ARUhpvzqzKUJPrUWtFUWo1Ut.jpg?f=fotoalbum_large)
Resumé:
- Welke zaken dien ik aan te schaffen, rekening houdend met het kennisdocument van ABB aangaande aansluiten PV installaties?
- Welke zaken kan ik laten zitten in de huidige kast?
* Busboard aanpassen naar 3-fase in de huidige kast?
* Fornuisgroep overzetten/aanpassen naar kookgroep? (en in het laatste geval ook de aansluiting van de inductiekookplaat aanpassen/dubbelchecken)
Alvast bedankt voor jullie input!
Huidige situatie:
:strip_exif()/f/image/pWAYfwVKHVm5vf4XZLJaUORX.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is genoeg ruimte om nog een kast naast de huidige kast te hangen. Het plan was in eerste instantie om in de extra kast de nieuwe 4-polige hoofdschakelaar te zetten, en een installatieautomaat B40 (3x40a) vóór de aardlekschakelaars te zetten, op basis van dit document van ABB.
Maar na er over nagedacht te hebben was ik benieuwd of ik de huidige 1-fase indeling min of meer kan behouden, en in de extra kast de 3-fase componenten te plaatsen. Zo houd ik e.e.a. overzichtelijk qua 1- en 3-fase indeling. En uiteraard wil ik de kosten binnen de perken houden en zoveel mogelijk componenten hergebruiken waar mogelijk.
Dus in de extra kast:
- 4-polige hoofdschakelaar
- Installatieautomaat 3x40A
- Alamat B16/30mA voor de uitbreiding van de zonnepanelen (12x395wP op 1-fase omvormer, 16A)
- Toekomst: extra groep voor warmtepomp
- Busboard voor 3-fase
En in de bestaande kast:
- Fornuisgroep
- Groep WPB (2700w)
- Groep wasmachine
- PV installatie 1 (max. 2000w)
- Overige afgaande groepen
- Huidige busboard 1-fase 3 split.
:strip_exif()/f/image/ARUhpvzqzKUJPrUWtFUWo1Ut.jpg?f=fotoalbum_large)
Resumé:
- Welke zaken dien ik aan te schaffen, rekening houdend met het kennisdocument van ABB aangaande aansluiten PV installaties?
- Welke zaken kan ik laten zitten in de huidige kast?
* Busboard aanpassen naar 3-fase in de huidige kast?
* Fornuisgroep overzetten/aanpassen naar kookgroep? (en in het laatste geval ook de aansluiting van de inductiekookplaat aanpassen/dubbelchecken)
Alvast bedankt voor jullie input!