Geen probleem, we zitten nog op een vast contract de komende 3,5 jaar.
Verder: iedereen moet zelf weten of hij een iPhone koopt of niet. Dat is trouwens niet voor jou bedoeld, @
_Bailey_ , maar wel voor de users hierboven. Zelf heb ik de Apple Watch 7 ook overgeslagen. Niet vanuit milieu-oogpunt of whatever, maar gewoon omdat ik het niet vernieuwend genoeg vond. Dit jaar komt er na lang nadenken toch wel een Apple Watch 8. Gewoon omdat mij dat beter uitkomt.
Wat ik wil zeggen: het maakt niet uit of je wel of niet een iPhone of Apple Watch gaat kopen. We veroordelen je er niet om. Wat mij betreft is dit - net als alle andere jaren - niet het juiste topic om mensen ter verantwoording te roepen. Als je zegt: "ik kan iets niet aan mezelf verantwoorden", doe je het niet. Ben je een gadgetfan die juist het nieuwste van het nieuwste wil, dan is dat ook prima. Let people have their toy.
Als je graag wilt weten hoe andere Tweakers denken over of zij iets wel of niet aan zouden schaffen, snap ik dat. Maar om nou toestemming te gaan vragen van mensen die je waarschijnlijk niet eens kent, dat gaat me wat te ver. Als je "daarom" als reden opgeeft waarom je een nieuwe Watch of iPhone wilt, vind ik het prima. Het is mensen hun eigen geld. We doen nu net alsof het kopen van een nieuw toestel een grote schande is of zelfs crimineel. Dat is het zeker niet. Dus koop 'm als je dat wilt, of laat 'm liggen als je niet geïnteresseerd bent.
Persoonlijk lees ik liever de geruchten over wat we volgende week kunnen verwachten dan dat we wéér die jaarlijkse discussie moeten gaan hebben over het wel of niet kopen van een telefoon. Het is maar een telefoon.