[Event] Far Out - 7 september 2022 19:00

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:
  • 41.381 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-09 09:05
Wat vinden jullie trouwens van het vermoedelijke ontwerp? Waarschijnlijk ongeveer zelfde als de 12 en 13.
Sommige comments zijn er negatief over en vinden het ouderwets, terwijl ik het juist mooi vind. Ik vind de x t/m 11 juist saai Het 12 en verder design doet me tikje aan de oude iPhones denken (4, SE, etc) die ik juist mooi(er) vind dan al die zwarte gladde blokken wat de meeste smartphones zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:41
PrimusIP schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:18:
Wat vinden jullie trouwens van het vermoedelijke ontwerp? Waarschijnlijk ongeveer zelfde als de 12 en 13.
Sommige comments zijn er negatief over en vinden het ouderwets, terwijl ik het juist mooi vind. Ik vind de x t/m 11 juist saai Het 12 en verder design doet me tikje aan de oude iPhones denken (4, SE, etc) die ik juist mooi(er) vind dan al die zwarte gladde blokken wat de meeste smartphones zijn.
Over smaak valt sowieso niet te twisten en het is altijd moeilijk om uit te vissen waar die comments precies vandaan komen. Voor sommigen zal het ook nooit goed zijn.

Persoonlijk snap ik de relevantie eigenlijk ook niet, alle telefoons lijken wat mij betreft zo’n beetje op elkaar tegenwoordig (de uitzondering daar gelaten) en ik heb er nog nooit eentje op uiterlijk gekozen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PrimusIP schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:18:
Sinds iPhone 12 is het ontwerp weer strak en minimalistisch, maar mag van mij nog strakker en wat dunner. Maar dat gaat ten koste van de batterij en dat willen we ook niet. :)

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
THE_BASE schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:15:
[...]

Sinds iPhone 12 is het ontwerp weer strak en minimalistisch, maar mag van mij nog strakker en wat dunner. Maar dat gaat ten koste van de batterij en dat willen we ook niet. :)
Mee eens. Ik zou hem dunner en lichter willen, maar met minstens dezelfde accu duur.
Maar dat zie ik niet gaan gebeuren komende jaren.
Het gevecht is vooral hoe ze hardware in die behuizing kunnen zijn proppen en de telefoon niet vervolgens na een aantal uren weer leeg is. iPhones hebben doorgaans juist de neiging zwaarder te worden ipv lichter.

[ Voor 19% gewijzigd door PrimusIP op 30-08-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
PrimusIP schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:20:
[...]

Mee eens. Ik zou hem dunner en lichter willen, maar met minstens dezelfde accu duur.
Maar dat zie ik niet gaan gebeuren komende jaren.
Vooral lichter, titanium uitvoering en de bijbehorende gewicht besparing klinkt erg interessant. Maar ben bang dat dit een gerucht blijft.

Dunner hoeft niet perse zolang die camera bump zo dik blijft. Zou hem zelfs iets dikker willen, meer accu, dus langere accu duur. Dan valt de bump minder op. Maar dit gaat juist weer extra gewicht kosten…

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:09
THE_BASE schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:15:
[...]
Dunner mag natuurlijk altijd, zolang we straks maar niet de iPhone 6 taferelen herbeleven. Die dingen bogen al als ze in je broekzak zaten. Zelfde verhaal natuurlijk ook met de nieuwe iPad-modellen. Die buigen al als je ze onbeschermd in je tas stopt. :/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
wat ik zo jammer vind is het feit dat de zwaarte van de 13 Pro zo vreemd verdeeld is, de zwaarte ligt duidelijk bovenin. Imho, niet zo prettig met vasthouden.
Maar ja, komt natuurlijk door dat 3 pits kookeiland achterop :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
_Bailey_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:35:
wat ik zo jammer vind is het feit dat de zwaarte van de 13 Pro zo vreemd verdeeld is, de zwaarte ligt duidelijk bovenin. Imho, niet zo prettig met vasthouden.
Surfbord. Kookeiland. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
is er eigenlijk al iets bekend over de (lease) abbo's van apple zelf? ik zie dit eigenlijk best wel zitten maar heb het idee dat zoiets ook niet zo snel naar Nederland zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
_Bailey_ schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:35:
Nu ik dit lees balanceer ik hem even op mijn middelvinger en kan mij hier eigenlijk niet in vinden. Als je dat doet op de plek van het logo (het midden dus) blijft hij gewoon liggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 09:24:
[...]

Vooral lichter, titanium uitvoering en de bijbehorende gewicht besparing klinkt erg interessant. Maar ben bang dat dit een gerucht blijft.
Macrumors kopte toevallig vandaag dat er juist geen titanium model komt en dat vind ik persoonlijk wel prima, ik had een S5 Titanium en dat ding was onwijs gevoelig door de coating die ze gebruiken. Dat zou ik op een toestel wat je overal neer moet leggen etc absoluut niet willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Zijn er eigenlijk mensen die naar de Apple Watch Pro uitkijken? Ik heb nu een AW6, in oppervlak het kleinste model. Ik heb vrij kleine polsen en een upgrade naar de AW8 zie ik nog niet zo zitten. Het lijkt een beetje een kleine upgrade te worden en ik voel het nog niet zo. Ja, mijn Apple Care verloopt, maar de afgelopen jaren dat ik de AW6 heb is er niets mee gebeurd.

Een grotere Watch lijkt me ook nog niet bij me te passen. Plus ik heb een schakelarmband. Als de Watch Pro 1000 euro kost, plus een bandje van 349 EUR en Apple Care lijkt me een duur grapje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:25:
[...]

Nu ik dit lees balanceer ik hem even op mijn middelvinger en kan mij hier eigenlijk niet in vinden. Als je dat doet op de plek van het logo (het midden dus) blijft hij gewoon liggen.
wellicht heb ik wat kleinere vingers :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:36:
Zijn er eigenlijk mensen die naar de Apple Watch Pro uitkijken? Ik heb nu een AW6, in oppervlak het kleinste model. Ik heb vrij kleine polsen en een upgrade naar de AW8 zie ik nog niet zo zitten. Het lijkt een beetje een kleine upgrade te worden en ik voel het nog niet zo. Ja, mijn Apple Care verloopt, maar de afgelopen jaren dat ik de AW6 heb is er niets mee gebeurd.

Een grotere Watch lijkt me ook nog niet bij me te passen. Plus ik heb een schakelarmband. Als de Watch Pro 1000 euro kost, plus een bandje van 349 EUR en Apple Care lijkt me een duur grapje..
Groter kan ik wel naar uitkijken, het grotere model oogt nog steeds wat te klein op mijn pols.

Alleen wel even afhankelijk wat er “pro” aan is. Mocht dat een Extreme sport look zijn dan laat ik hem varen.

Anders komt hij er wel vanwege dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Groter kan ik wel naar uitkijken, het grotere model oogt nog steeds wat te klein op mijn pols.

Alleen wel even afhankelijk wat er “pro” aan is. Mocht dat een Extreme sport look zijn dan laat ik hem varen.

Anders komt hij er wel vanwege dat scherm.
Ook als ‘ie zo aan de prijs is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:12:
[...]

Ook als ‘ie zo aan de prijs is? ;)
Nah dat kan ik wat minder van wakker liggen eerlijk gezegd, niet alsof je er ook een Rolex van kan kopen ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:25:
[...]

Nah dat kan ik wat minder van wakker liggen eerlijk gezegd, niet alsof je er ook een Rolex van kan kopen ofz.
Snap ik. Maar het grootste model lijkt op mijn pols nu alsof ik een computer aan mijn arm heb hangen. Dat heeft niets met het ontwerp, maar alles mijn mijn pols te maken. Nog groter en daar dan minimaal 1100 euro voor betalen (1000 USD is dan de voorspelde prijs in de VS) zie ik nog niet zitten. Als er een kleiner model zou komen zodat je kan kiezen, zou het wel interessant zijn.

De AW8 is volgens geruchten ‘de meest teleurstellende update tot nu toe.’ Dan zie ik geen reden om ‘m te kopen, eerlijk gezegd. Alleen de Pro is wel interessant. Maar dus waarschijnlijk te groot en met een Link Bracelet die je dan opnieuw moet kopen ook nog eens erg duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:37:
[...]

Snap ik. Maar het grootste model lijkt op mijn pols nu alsof ik een computer aan mijn arm heb hangen. Dat heeft niets met het ontwerp, maar alles mijn mijn pols te maken. Nog groter en daar dan minimaal 1100 euro voor betalen (1000 USD is dan de voorspelde prijs in de VS) zie ik nog niet zitten. Als er een kleiner model zou komen zodat je kan kiezen, zou het wel interessant zijn.

De AW8 is volgens geruchten ‘de meest teleurstellende update tot nu toe.’ Dan zie ik geen reden om ‘m te kopen, eerlijk gezegd. Alleen de Pro is wel interessant. Maar dus waarschijnlijk te groot en met een Link Bracelet die je dan opnieuw moet kopen ook nog eens erg duur.
Maar dan hou je die S6 toch gewoon? Ik ben van S6 naar S7 gegaan en ondanks dat ik het iets grotere scherm wel mooi vind is dat ook een upgrade van niets eigenlijk.

Als de Pro er inderdaad niet in het klein komt dan mis je waarschijnlijk niet zoveel als je op de S6 blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zit op een iPhone 12 mini en Apple Watch S4. Ik wil een iPhone 14 Pro Max en de Apple Watch S8, tenzij de Watch Pro extra sensoren gaat bieden. Schermgrootte vind ik nu prima, en batterijduur ook.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:14

pdavie2311

Live life to the fullest..

Als de Watch een groter formaat krijgt, koop ik hem. 45mm lijkt nog te klein op mijn pols. Dus kom maar op! 😉

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:28:
[...]

Macrumors kopte toevallig vandaag dat er juist geen titanium model komt en dat vind ik persoonlijk wel prima, ik had een S5 Titanium en dat ding was onwijs gevoelig door de coating die ze gebruiken. Dat zou ik op een toestel wat je overal neer moet leggen etc absoluut niet willen.
Ik heb het ook net gelezen. (Was te druk met werk). Je zou juist denken dat een aantal jaar ervaring met het maken van een titanium Apple Watch ze wel genoeg ervaring en kennis hiervoor zou moeten opleveren. Over hoe dit probleem te takelen. Maar als die iPhone 14 Pro Ti (titanium) inderdaad krasgevoelig of de coating los gaat laten, dan dank ik daar ook voor. Zijn die toestellen veel te duur voor tegenwoordig.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/In7Q-Dq_xkUpRAgeJfVWCA6o00c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aueBHBsuLXb6cB6DeuBDDyhl.webp?f=fotoalbum_large

Afgelopen jaren zag je dat de upgraders vaak voor de nieuwe kleur gingen, want dan zag je makkelijk dat het de nieuwe was enz, ben benieuwd of dat dit jaar met paars ook zo is. Ga persoonlijk weer voor een zilveren maar vind dat paarse best fraai wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:09:
[Afbeelding]

Afgelopen jaren zag je dat de upgraders vaak voor de nieuwe kleur gingen, want dan zag je makkelijk dat het de nieuwe was enz, ben benieuwd of dat dit jaar met paars ook zo is. Ga persoonlijk weer voor een zilveren maar vind dat paarse best fraai wel.
Graphite blijft mijn favoriet, maar groen ook zeker een voorkeur voor. Mijn iPhone 11 Pro in Midnight Green was prachtig!

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:15:
[...]

Graphite blijft mijn favoriet, maar groen ook zeker een voorkeur voor. Mijn iPhone 11 Pro in Midnight Green was prachtig!
Nadeel van die kleurtjes vind ik altijd dat beschadigingen op de band goed te zien zijn, ik had een 12 pro in blauw en dat irriteerde me het hele jaar door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Al mijn iPhones waren zwart/grafiet, dus de kleur van mijn toekomstige 14 Pro Max laat zich raden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Mog schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:13:
Ik zit op een iPhone 12 mini en Apple Watch S4. Ik wil een iPhone 14 Pro Max en de Apple Watch S8, tenzij de Watch Pro extra sensoren gaat bieden. Schermgrootte vind ik nu prima, en batterijduur ook.
waarom van een mini naar een max? Als ik vragen mag?

Ik denk namelijk hetzelfde; jaren geklaagd dat ik telefoons te groot vond, maar dit jaar het gevoel dat ik maar moet stoppen met zeuren en aan een max moet.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:33
Ik wilde dit jaar voor het eerst voor een kleurtje gaan maar twijfel nu toch weer of ik 'gewoon' voor grafiet ga.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Kleur maakt mij niet uit. Ik durf nog steeds niet zonder case met zo’n duur ding. Of Apple Care nemen en zonder case, maar dan komt er flink wat geld overheen..Graphite kies ik ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik zit nu voor het eerst te denken aan een transparante siliconen case. In dat geval maakt een kleur wel uit. Anderzijds vind ik zwart dan ook wel weer neutraal, passen bij dat zwarte scherm en 'tijdlozer.
Hoop van de kleuren zijn me te 'flashy', ik hou van donkere kleuren. Ik vind de midnight green wel erg mooi. Ik wacht wel eerst af waar ze mee gaan komen. Ik ga waarschijnlijk voor de gewone en niet het pro model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xr is stuk, compleet kapot -O- Kan dit nu niet iets later zijn...
Ik veronderstel dat de nieuwe toestellen pas eind september gaan geleverd worden? Dan zal het waarschijnlijk een 13 pro worden op 08/09 :7

Ik kan uiteindelijk wel nog een coolblue retourtje doen na 30 dagen maar dat is wat misbruik maken van de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:29:
Mijn Xr is stuk, compleet kapot -O- Kan dit nu niet iets later zijn...
Ik veronderstel dat de nieuwe toestellen pas eind september gaan geleverd worden? Dan zal het waarschijnlijk een 13 pro worden op 08/09 :7
Geruchten spreken over 16 september (en bestellen op vrijdag 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

Donstil schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:47:
[...]

Geruchten spreken over 16 september (en bestellen op vrijdag 9)
Waar denk je dat de beschikbaarheid het grootst gaat zijn? Via Apple zelf? Of andere (web)shops?
Mijn iPhone 13 Pro is helaas gestolen op een festival vorige week, dus ben wel asap op zoek naar vervanging (loop nu rond met mijn Motorola X uit 2016). Yikes.

[ Voor 7% gewijzigd door shyheim op 31-08-2022 19:29 ]

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
shyheim schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Waar denk je dat de beschikbaarheid het grootst gaat zijn? Via Apple zelf? Of andere (web)shops?
Mijn iPhone 13 Pro is helaas gestolen op een festival vorige week, dus ben wel asap op zoek naar vervanging (loop nu rond met mijn Motorola X uit 2016). Yikes.
Ja dat is elk jaar weer een ander verhaal helaas.
Zit je optijd klaar dan is bij Apple bestellen voor release de laatste jaren niet meer zo heel moeilijk.

Coolblue heeft vaak de dag voor release ook best wat voorraad en afgelopen jaar was de voorraad bij belsimpel van sommige kleuren ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
We noemen het niet de iPhone 14 Max, maar de iPhone 14 Plus. Het zou niet eens zo gek zijn.

https://www.macrumors.com/2022/08/31/iphone-14-plus-rumor/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Flipm0de schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:10:
[...]

waarom van een mini naar een max? Als ik vragen mag?

Ik denk namelijk hetzelfde; jaren geklaagd dat ik telefoons te groot vond, maar dit jaar het gevoel dat ik maar moet stoppen met zeuren en aan een max moet.
Een hele stomme reden: omdat de upgrade anders te miniem voelt. Ik wissel altijd van grootte en kleur.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:14:
We noemen het niet de iPhone 14 Max, maar de iPhone 14 Plus. Het zou niet eens zo gek zijn.

https://www.macrumors.com/2022/08/31/iphone-14-plus-rumor/
Klinkt opzich wel oke, net zoals vroeger.
Dus plus als grote model van de “iPhone”, en Max als grote van de Pro lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:09
Ik kijk er ieder jaar weer naar uit ,spanning en klaar zitten voor de preorder, wachten tot de website weer online gaat .....dan wachten tot het bedrag is gereserveerd....,de berichten lezen op dit forum...

Dit jaar ga ik eens voor een gouden pro max. Ik heb nu de sierra blue pro max van vorig jaar.
Nu draag ik nog de AW 6 en dit jaar is het toch tijd voor een nieuwe AW.

• PrimusIP
De pre-view van de Tweakers podcast vond ik wel iets tekort door de bocht over de de iPhone 14. Lijkt er op dat de socket dezelfde blijft. Vind ik zelf wel teleurstellend, maar anderzijds moet je het ook niet overdrijven. Hadden ze een mini update gemaakt en het A16 genoemd en dan de pro de A16+, dan was je er ook niet gek veel mee opgeschoten. Ik heb een iPhone XR. Die A12 voldoet nog steeds prima. Als het enkel de socket was geweest zou ik geen reden hebben een andere iPhone te nemen.
Ik weet niet wat 14 gaat hebben, maar sowieso andere camera's. Wel denk ik dat Apple aan hun verhaal moet gaan werken waarom ik een 14 wil kopen en niet voor een lagere prijs een 13. (Waarbij trouwens gezegd moet worden dat de 13 geen dumpprijzen gaat krijgen.)

Qua 14pro werd gezegd dat bepaalde camera tech vooral handig is met Lightroom en gewone gebruikers dat niet doen met hun foto's. Ik denk dat die camera's nog wel meer upgrades hebben die wel voor gewone gebruikers leuk zijn. Anderzijds, bij Apple lopen een hoop gebruikers rond met pro producten (waaronder de Mac) waar ze eigenlijk niks aan hebben en prima een goedkoper model hadden kunnen hebben. Dus daar is ook niks nieuws aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17
Geen idee wat ik hier nog van moet vinden..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN9Dfwqo4cPZvtjlMkV3QzOitY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tfKrhHdaiKh9awPKSiH5gGK9.jpg?f=fotoalbum_large

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• Donstil
  • Niet online
Ik luister de podcast niet. Dus weet inhoudelijk niet wat er gezegd is maar van de 48mp geruchten die er nu zijn heeft juist iedereen plezier. Lightroom heeft daar niet zoveel mee van doen.

Je maakt namelijk met een 48mp sensor een 12mp foto. Waardoor er meer licht gevangen kan worden, etc.

Verder moeten we ons niet zo vast houden aan de afkorting Pro, die staat al jaren niet meer voor “iemand die het professioneel gebruikt”, dat is gewoon een labeltje om aan te tonen dat het het beste is wat op dat moment “mogelijk” is.

Hebben we dat allemaal nodig? Vast niet.
Doet dat ertoe? Zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Alekz87 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:53:

[Afbeelding]
Die dotjes vond ik niet zo spannend maar de uitsparing zo wel oke, fraaier dan een streepje en een gat als je het mij zou vragen.

• PrimusIP
Verder moeten we ons niet zo vast houden aan de afkorting Pro, die staat al jaren niet meer voor “iemand die het professioneel gebruikt”, dat is gewoon een labeltje om aan te tonen dat het het beste is wat op dat moment “mogelijk” is.
Mee eens hoor. Maar ik zie dat een groep gebruikers duurdere dingen koopt met features waar ze eigenlijk niks mee doen. Dat hoeft geen 'professional' te zijn natuurlijk. Je kunt ook prima de MacBook Pro kopen omdat je een 14" scherm wilt of een iPhone pro omdat je fotograferen heel leuk vindt en bijvoorbeeld die zoomlens graag gebruikt. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Maar als je iemand alleen wat op internet rond kijkt en hem gebruikt als een base model iPad en klaagt dat de pro laptop zo zwaar is, of als iemand casual voor een whatsapje de iPhone gebruikt op een manier dat de SE serie al ruim voldoende is, dan vind ik dat overkill.

• PrimusIP
Alekz87 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:53:

[Afbeelding]
Als de pro er zo uit zou zien, zou ik dat een enorme verbetering vinden en dan vind ik het geen verslechtering meer tov de notch. Mits er niet hele tijd twee lampjes aan het schijnen zijn natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door PrimusIP op 01-09-2022 10:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:05:
[...]

Mee eens hoor. Maar ik zie dat een groep gebruikers duurdere dingen koopt met features waar ze eigenlijk niks mee doen. Dat hoeft geen 'professional' te zijn natuurlijk. Je kunt ook prima de MacBook Pro kopen omdat je een 14" scherm wilt of een iPhone pro omdat je fotograferen heel leuk vindt en bijvoorbeeld die zoomlens graag gebruikt. Om maar wat voorbeelden te noemen.

Maar als je iemand alleen wat op internet rond kijkt en hem gebruikt als een base model iPad en klaagt dat de pro laptop zo zwaar is, of als iemand casual voor een whatsapje de iPhone gebruikt op een manier dat de SE serie al ruim voldoende is, dan vind ik dat overkill.
Ja overkill maarja ik rij ook met veel meer vermogen in mijn auto naar de supermarkt dan ik nodig heb :)
"Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!" @Toppe

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:10:
[...]

Ja overkill maarja ik rij ook met veel meer vermogen in mijn auto naar de supermarkt dan ik nodig heb :)
"Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!" @Toppe
That's the spirit!

Sommige mensen zitten ieder weekend in de kroeg hun zuurverdiende centjes weg te zuipen, sommige roken als een ketter... Ik doe geen van alle en koop altijd nieuwe spulletjes!

offtopic:
Als je genoeg verdient kan je natuurlijk alles tegelijk doen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:07:
[...]

Als de pro er zo uit zou zien, zou ik dat een enorme verbetering vinden en dan vind ik het geen verslechtering meer tov de notch. Mits er niet hele tijd twee lampjes aan het schijnen zijn natuurlijk.
Ik vind die pill (notch?) er wel gaaf uit zien, eigenlijk. Beter dan een rondje en een klein pilletje.
Met die 2 LEDjes: dat vind ik juist wel echt goed... zijn steeds meer slechte apps die stiekem gebruik maken van microfoon of camera, en als ze ruimte hebben daar voor een LEDje (zou toch ergens moeten passen), zet maar aan!

Afbeeldingslocatie: https://s3-storage.textopus.nl/wp-content/uploads/2022/09/1334946/01093911/camera-app-knoppen-iphone-14-pro-mockup.jpg
Dit vind ik dan wel handig gebruik maken van de ruimte.

[ Voor 13% gewijzigd door ChrisM op 01-09-2022 10:19 ]

• PrimusIP
Toppe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:16:
[...]

That's the spirit!

Sommige mensen zitten ieder weekend in de kroeg hun zuurverdiende centjes weg te zuipen, sommige roken als een ketter... Ik doe geen van alle en koop altijd nieuwe spulletjes!

offtopic:
Als je genoeg verdient kan je natuurlijk alles tegelijk doen
Mensen hebben het recht om te doen wat ze willen met hun eigen geld. Ik vind het wel wel een schadelijke vorm van consumentisme.

Waar ik dan wel weer positief over ben is dat we in een plek op de wereld leven waar iemand zelf de vrijheid te kiezen zijn geld op te zuipen, roken of consumentisme te omarmen. Of de mening te uiten daar negatief tegenover te staan.

• PrimusIP
ChrisM schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:18:
Met die 2 LEDjes: dat vind ik juist wel echt goed... zijn steeds meer slechte apps die stiekem gebruik maken van microfoon of camera, en als ze ruimte hebben daar voor een LEDje (zou toch ergens moeten passen), zet maar aan!
Jazeker, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat is een mooi gebruik inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:38
Benieuwd of men er dit jaar weer zo naast zit wat betreft watch geruchten.. Velen waren heilig overtuigd van een re-design, maar draaide uiteindelijk op niks uit..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:26:
[...]

Mensen hebben het recht om te doen wat ze willen met hun eigen geld. Ik vind het wel wel een schadelijke vorm van consumentisme.

Waar ik dan wel weer positief over ben is dat we in een plek op de wereld leven waar iemand zelf de vrijheid te kiezen zijn geld op te zuipen, roken of consumentisme te omarmen. Of de mening te uiten daar negatief tegenover te staan.
Dit is ieder jaar weer dezelfde discussie die ik wens dit jaar over te slaan. Consumentisme is een andere discussie die niets met het Apple Event te maken heeft. We gaan onze aankopen aan niemand 'verantwoorden'. Als je iets graag wilt, koop je het. Daar hebben we de mening van andere Tweakers niet voor nodig.

Dat schrijf ik ieder jaar in dit topic en ook dit jaar weer. Wil je discussiëren over het milieu of over wat goed en slecht is, nodig ik je uit een ander topic te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
crazylegs schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:30:
Benieuwd of men er dit jaar weer zo naast zit wat betreft watch geruchten.. Velen waren heilig overtuigd van een re-design, maar draaide uiteindelijk op niks uit..
Haha ja ik ook wel, toen zaten we eigenlijk in dezelfde boot als nu met de Watch Pro, alle geruchten verspreiders bevestigde het, renders etc.

Wat mij heet meest plausibel lijkt is dat Apple last minute de Watch Pro in 2021 door geschoven heeft naar 2022 en we daardoor alleen de S7 met dat nieuwe scherm kregen, want het nieuwe scherm is ook niet iets wat je in een paar weken even uitrolt natuurlijk dus dat moest al op de planning staan

• Dennisweb
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:00:
[...]

Haha ja ik ook wel, toen zaten we eigenlijk in dezelfde boot als nu met de Watch Pro, alle geruchten verspreiders bevestigde het, renders etc.

Wat mij heet meest plausibel lijkt is dat Apple last minute de Watch Pro in 2021 door geschoven heeft naar 2022 en we daardoor alleen de S7 met dat nieuwe scherm kregen, want het nieuwe scherm is ook niet iets wat je in een paar weken even uitrolt natuurlijk dus dat moest al op de planning staan
Ik denk eerlijk gezegd dat de lekkers vorig jaar de Apple Watch Pro hebben aangezien voor 'nieuwe vormgeving voor de Apple Watch 7'. Ze hebben vast een Watch met zo'n vormgeving gezien, alleen was het niet wat ze dachten.

• PrimusIP
Dennisweb schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:48:
Dit is ieder jaar weer dezelfde discussie die ik wens dit jaar over te slaan.
[…]
Consumentisme is een andere discussie die niets met het Apple Event te maken heeft.
En ook die mening heb je vrijheid toe. Ben het er alleen niet met je eens. Begrijp ik goed dat consumentisme volgens jou geen rol speelt in de marketing strategie van Apple en daarmee ook dit event?

Ik zie dat je je aangevallen voelt. Ik vind het ook interessant dat vertellen wat je gaat kopen dan weer wel onder het event valt.

Maar als je de discussie niet wilt is het beter melding te maken dan er op te reageren. Want zoals je kunt terug lezen was het geen discussie maar werd het uiteindelijk een discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:20:
[...]

En ook die mening heb je vrijheid toe. Ben het er alleen niet met je eens. Begrijp ik goed dat consumentisme volgens jou geen rol speelt in de marketing strategie van Apple en daarmee ook dit event?

Ik zie dat je je aangevallen voelt. Ik vind het ook interessant dat vertellen wat je gaat kopen dan weer wel onder het event valt.

Maar als je de discussie niet wilt is het beter melding te maken dan er op te reageren. Want zoals je kunt terug lezen was het geen discussie maar werd het uiteindelijk een discussie.
Och, ik voel me helemaal niet aangevallen. Daar is wel wat meer voor nodig. Maar ik vind dat we het hier zouden moeten hebben over de nieuwe producten die eraan komen. Niet over consumentisme. Daar is een ander topic meer geschikt voor. Verder werk ik niet bij Apple en heb ik geen oordeel over hun strategie. Ik maak geen TR voor je reactie, omdat hij niet tegen de regels is. Maar het is wel offtopic. Het is ieder jaar dezelfde discussie en ieder jaar zijn we drie pagina's verder voor we weer ontopic gaan. Dat wil ik dit jaar liever niet. :)

Bovendien zijn er wel meer merken die jaarlijks nieuwe producten uitbrengen. Stilstaan is achteruitgang.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 01-09-2022 11:29 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:20:
[...]

Dit topic is gewoon de plek niet voor consumentisme statements, dit is een topic om de Keynote te bespreken en in de aanloop daar naartoe de geruchten, dat houd dus automatisch in dat hier allemaal fanatiekelingen zitten die juist uitkijken naar de materialistische zaken die aangekondigd gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:38:
[...]

Dit topic is gewoon de plek niet voor consumentisme statements, dit is een topic om de Keynote te bespreken en in de aanloop daar naartoe de geruchten, dat houd dus automatisch in dat hier allemaal fanatiekelingen zitten die juist uitkijken naar de materialistische zaken die aangekondigd gaan worden.
En dat houdt helaas ook in dat er mensen hier mee lezen en/of reageren die een ander het licht in de ogen niet gunnen, roepen dat we fanboys zijn (YES WE ARE! <3 ) of gewoon jaloers zijn.

Ik ben reuze benieuwd naar wat de keynote gaat brengen. Ik schaf sowieso een iPhone 14 aan :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:44:
[...]

En dat houdt helaas ook in dat er mensen hier mee lezen en/of reageren die een ander het licht in de ogen niet gunnen, roepen dat we fanboys zijn (YES WE ARE! <3 ) of gewoon jaloers zijn.

Ik ben reuze benieuwd naar wat de keynote gaat brengen. Ik schaf sowieso een iPhone 14 aan :D
Ooh ga je niet voor de pro deze keer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:45:
[...]

Ooh ga je niet voor de pro deze keer?
Zeker wel. Stiekem hoop ik alleen dat ze de Pro niet meer in twee maten maken waardoor je gewoon de iPhone Pro hebt :D

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:50:
[...]

Zeker wel. Stiekem hoop ik alleen dat ze de Pro niet meer in twee maten maken waardoor je gewoon de iPhone Pro hebt :D
Ik had sinds de 6 elk jaar het Plus model, maar nu voor het eerst een jaartje de normale pro gehad en moet zeggen dat mij dat ook wel bevalt. Moet hem wel veel opladen maar verder vind ik het handzame formaat erg fijn ik hoop dan ook dat de 14 pro en 14 pro max inhoudelijk niet van elkaar gaan verschillen, dan ga ik weer lekker een jaartje voor de kleine pro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:17
Donstil schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:38:
[...]

Helemaal eens. Er zijn altijd weer dezelfde mensen die zeggen: “weer hetzelfde design”, “te weinig nieuws”, “ik blijf mij mijn iPhone X”. Helemaal prima, maar daar gaat het hier niet om. Gewoon lekker geld spenden aan “onbelangrijke” spullen blijft leuk. Ja je kan ook appen en bellen en internetbankieren op een Android van €150 inderdaad….maar wij willen gewoon die nieuwe iPhone hebben en naar de toffe presentatie kijken

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• PrimusIP
Toppe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:44:
[...]

Leuk te zien dat jij de discussie wel probeert door te zetten. Die kans grijp dan ook vol plezier met beide handen aan. Ik zal zodadelijk een mooi betoog voor je gaan opschrijven.

Gezien de reacties van diverse users zijn we nog lang niet klaar met dit onderwerp!

[ Voor 6% gewijzigd door PrimusIP op 01-09-2022 12:29 ]

• _Bailey_
  • Niet online
Hallo! Vergeten we niet de enorm gestegen energiekosten!!!1!!1!!
Je energieboer komt in januari ook nog even langs om te cashen :9

Verwijderd

Persoonlijk heb ik t/m 2019 ongeveer precies hetzelfde gedaan. Steeds de nieuwste tech, alles van Apple sowieso. Ik zou willen dat ik dat plezier nog steeds zou kunnen ervaren, maar dat zit er op dit moment niet meer in.

Oorzaken?
1. Bewustzijn over milieu/klimaatproblematiek en de enorme impact van tech. Hier kan ik niet meer van wegkijken.
2. De afnemende vernieuwing van smartphones. De verbeteringen en vernieuwingen worden steeds minder interessant imo.
3. Bedrijven als Apple en Samsung maken miljarden winst. Desondanks is het nooit genoeg en worden er weer nieuwe manieren gezocht om nog meer winst te maken. Zo lees ik dat Apple nu met eigen ads komt. Zo werkt het en dat snap ik, maar ik ben toch een beetje een oude socialist en laat mij niet graag naaien door bedrijven. Even plat gezegd. Of dat zo is weet ik niet, maar zo voelt het soms en dat is al voldoende.

Desondanks volg ik de ontwikkelingen op de voet en ik blijf het ook gewoon leuk vinden om bijv. zo'n Apple keynote te zien. Blijft toch een nostalgisch iets. Sinterklaasavond voor volwassenen zeg maar.

Voor nu vind ik het ook leuk om lang met mijn tech te doen. De ontwikkelingen dus te volgen. En soms denk ik ook weleens: je kan het makkelijk betalen, dus stap gewoon in dat vliegtuig, koop die nieuwe tech, leef enzo. Ik denk als mijn partner en ik definitief besluiten geen kinderen te nemen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
_Bailey_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:30:
Hallo! Vergeten we niet de enorm gestegen energiekosten!!!1!!1!!
Je energieboer komt in januari ook nog even langs om te cashen :9
Geen probleem, we zitten nog op een vast contract de komende 3,5 jaar. ;)

Verder: iedereen moet zelf weten of hij een iPhone koopt of niet. Dat is trouwens niet voor jou bedoeld, @_Bailey_ , maar wel voor de users hierboven. Zelf heb ik de Apple Watch 7 ook overgeslagen. Niet vanuit milieu-oogpunt of whatever, maar gewoon omdat ik het niet vernieuwend genoeg vond. Dit jaar komt er na lang nadenken toch wel een Apple Watch 8. Gewoon omdat mij dat beter uitkomt.

Wat ik wil zeggen: het maakt niet uit of je wel of niet een iPhone of Apple Watch gaat kopen. We veroordelen je er niet om. Wat mij betreft is dit - net als alle andere jaren - niet het juiste topic om mensen ter verantwoording te roepen. Als je zegt: "ik kan iets niet aan mezelf verantwoorden", doe je het niet. Ben je een gadgetfan die juist het nieuwste van het nieuwste wil, dan is dat ook prima. Let people have their toy.

Als je graag wilt weten hoe andere Tweakers denken over of zij iets wel of niet aan zouden schaffen, snap ik dat. Maar om nou toestemming te gaan vragen van mensen die je waarschijnlijk niet eens kent, dat gaat me wat te ver. Als je "daarom" als reden opgeeft waarom je een nieuwe Watch of iPhone wilt, vind ik het prima. Het is mensen hun eigen geld. We doen nu net alsof het kopen van een nieuw toestel een grote schande is of zelfs crimineel. Dat is het zeker niet. Dus koop 'm als je dat wilt, of laat 'm liggen als je niet geïnteresseerd bent.

Persoonlijk lees ik liever de geruchten over wat we volgende week kunnen verwachten dan dat we wéér die jaarlijkse discussie moeten gaan hebben over het wel of niet kopen van een telefoon. Het is maar een telefoon.

• _Bailey_
  • Niet online
Om maar weer on topic te gaan;

Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke gewicht van de nieuwe 14 Plus (dus niet Pro Max) en de batterij duur.

Heb zo’n vermoeden dat de 14 Plus wel eens dé verkoophit kan gaan worden deze ronde.

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:48:
Om maar weer on topic te gaan;

Ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke gewicht van de nieuwe 14 Plus (dus niet Pro Max) en de batterij duur.

Heb zo’n vermoeden dat de 14 Plus wel eens dé verkoophit kan gaan worden deze ronde.
Ja dat verwacht ik eigenlijk ook wel, niet zozeer dat Pro Max mensen daar naartoe gaan overstappen maar wel voor de zwevende kiezers die "dan maar" een normale iPhone namen omdat de Pro Max te duur werd.

• PrimusIP
Dennisweb schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:44:
Wat ik wil zeggen: het maakt niet uit of je wel of niet een iPhone of Apple Watch gaat kopen.
Klopt. Aangezien deze sub threat ergens bij oa. mij begon geeft de ontwikkeling ook wel interessante dingen. Bijvoorbeeld, dat niemand aangesproken werd maar mensen zich wel aangesproken voelen. En hoe dingen er bij gehaald worden en ingevuld worden, maar er niet staan of gezegd zijn. Ik blijf van mening dat het wel degelijk on-topic is dat er mensen zijn die dingen aanschaffen die ze niet nodig hebben. Want dat lijkt me juist onderdeel van de marketingstrategie en daarmee ook onderdeel van dit event. Ik ben echt oprecht benieuwd of er iemand is die denkt dat dit niets met het event te maken heeft.
Zoals ik het zie is dit meer on-topic dan vertellen dat je een nieuwe telefoon of watch gaat kopen. Daar bestaat al een topic over en het zegt weinig over het event. Afgezien nog van het feit dat users kunnen teruglezen in dit topic dat ik heb gezegd een iPhone 14 van ben te gaan kopen. En ook daarmee zeg ik geen bal over het event.

Inmiddels vind ik de meta-discussie wel offtopic gaan, dus ik laat dit onderwerp rusten. Ik ben benieuwd of er verder dingen nog gaan uitlekken, of dit event heel ander wordt nu Corona 'soort van over' is. En ik hoop om een terugkeer van de 'There is one more thing'.

• PrimusIP
_Bailey_ schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:48:
Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre het grotere model het nieuwe normaal gaat worden, dat voor veel mensen het gewone formaat eigenlijk fijner is. (Nu die grotere vergeleken met pro max goedkoper is.)
Met de iPhone zie je dat de telefoon groter is geworden gaande weg, terwijl Jobs dacht ik daar niet zo in geloofde. Ik denk ook wel dat als de mini een groot succes was geweest Apple daar ook wel mee door was gegaan. We gaan het zien.
Zelf past het gewone model 'net' in mijn broekzak. Ik zou best een groter scherm willen, maar ben bang dat ik dan op het meeneem gemak verlies en me dat uiteindelijk een overstap naar iets groters me niet waard is. Maar we zullen het een, kan ook zijn wat je gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:14:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd in hoeverre het grotere model het nieuwe normaal gaat worden, dat voor veel mensen het gewone formaat eigenlijk fijner is. (Nu die grotere vergeleken met pro max goedkoper is.)
Met de iPhone zie je dat de telefoon groter is geworden gaande weg, terwijl Jobs dacht ik daar niet zo in geloofde. Ik denk ook wel dat als de mini een groot succes was geweest Apple daar ook wel mee door was gegaan. We gaan het zien.
Zelf past het gewone model 'net' in mijn broekzak. Ik zou best een groter scherm willen, maar ben bang dat ik dan op het meeneem gemak verlies en me dat uiteindelijk een overstap naar iets groters me niet waard is. Maar we zullen het een, kan ook zijn wat je gewend bent.
Steve was een visionair maar wel in die tijd natuurlijk. De markt, het consumeren maar vooral het gebruik is zo onwijs veranderd de afgelopen jaren dat je die uitspraak niet meer op nu kunt projecteren.

Zo zei hij ook dat de Stylus naar zijn visie op dat moment niet de way to go was en ze daarom met de iPhone voor een capacitive touchscreen gegaan en niet voor een resistive touchscreen, echter neemt dat natuurlijk niet weg dat de Apple Pencil een goed idee was/is.

Categorie Bill Gates "640k is enough" zeg maar

• Donstil
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:09:
[...]
of dit event heel ander wordt nu Corona 'soort van over' is. En ik hoop om een terugkeer van de 'There is one more thing'.
Evenement wordt niet anders dat de laatste keer, wederom een voor opgenomen Keynote met wat journalisten live in de tuin (Die via een scherm ook de voor opgenomen presentatie zien)

• THE_BASE
  • Niet online
PrimusIP schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:09:
[...]

Ik ben benieuwd of er verder dingen nog gaan uitlekken, of dit event heel ander wordt nu Corona 'soort van over' is. En ik hoop om een terugkeer van de 'There is one more thing'.
Won't ever happen again. En als je het mij vraagt is het prima zoals het nu is. :)

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 15:31
Verwijderd schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:34:

2. De afnemende vernieuwing van smartphones. De verbeteringen en vernieuwingen worden steeds minder interessant imo.
3. Bedrijven als Apple en Samsung maken miljarden winst. Desondanks is het nooit genoeg en worden er weer nieuwe manieren gezocht om nog meer winst te maken. Zo lees ik dat Apple nu met eigen ads komt. Zo werkt het en dat snap ik, maar ik ben toch een beetje een oude socialist en laat mij niet graag naaien door bedrijven. Even plat gezegd. Of dat zo is weet ik niet, maar zo voelt het soms en dat is al voldoende.
Punt 2 is al meerdere jaren een probleem in de smartphone markt, maar daar heb ik zelf nooit echt last van gehad.

Punt 3 vind ik zelf meer een zorgelijke, want als ze dat eenmaal invoeren willen ze nog meer geld en wie weet waar al die bedrijven dan mee komen (en high end smartphones zijn al zo overdreven duur)

Maar goed, dat allemaal terzijde ik ben wel benieuwd naar de aankondigingen, zelf overweeg ik de AW SE2 of 8 (Pro is gewoon te lomp voor mij), sowieso aangezien een bepaald familielid zijn AW SE op de dag van aankoop de scherm volledig had gesloopt (per ongeluk, volgende keer wel de handleiding lezen hoe je de bandje aan je pols vastmaakt voordat je op een motorvoertuig gaat).

En nee geen AC+, maar aan de andere kant ik vind het hebben van AC+ een slecht excuus om verkeerd met je spullen om te gaan. (echte ongelukjes terzijde)

Qua iPhone hou ik mijn 13 Pro wel, maar ik ben wel benieuwd welke iPhone wat exact krijg uiteindelijk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Kan die milieu onzin stoppen hier aub? Hier zitten inderdaad fanatieke Tweakers die elk jaar de nieuwste gadges willen hebben, zo ook ik. Ik maak daarentegen weer iemand blij met mijn smetteloze iPhone 13 Pro! Circulaire Economie toch? Precies! Oh ja, ik koop de nieuwe Watch ook nog. Tjemig wat ben ik slecht…🙃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Opeens loop ik in de groothandel en denk ik: “zou zo’n Watch Pro toch niet leuk zijn?” Nu weet ik helemaal niet meer wat ik wil. Even de presentatie afwachten. Wel jammer dat mijn schakelarmband niet past. Ik heb nu een AW6, het kleinste model. Dus het is wel fors groter, maar kan het op zich wel hebben. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
pdavie2311 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:08:
Kan die milieu onzin stoppen hier aub? Hier zitten inderdaad fanatieke Tweakers die elk jaar de nieuwste gadges willen hebben, zo ook ik. Ik maak daarentegen weer iemand blij met mijn smetteloze iPhone 13 Pro! Circulaire Economie toch? Precies! Oh ja, ik koop de nieuwe Watch ook nog. Tjemig wat ben ik slecht…🙃
Duurzaamheid is inderdaad zeer belangrijk. Als iemand elk jaar een nieuwe iPhone koopt lijkt het wellicht niet duurzaam, maar zolang de tweedehands markt daar mee wordt gestimuleerd, niks mis mee toch?
De jaren ondersteuning van Apple werkt daar ook niet in tegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:De gehele discussie over duurzaamheid, consumentisme, etc is hier offtopic. Je kunt voor die discussie beter een nieuw topic starten. Laten we dit topic houden voor de discussie over de verwachting over het event zelf, dan blijft het voor iedereen nog leuk.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Benieuwd of er AirPods Pro 2 zullen voorgesteld worden…
Al zal dit misschien pas in oktober zijn.

Net de AirPods Pro verkocht en zit dus zonder…
Zal nog in tussentijd eens een ander merk proberen ( sennheiser momentum true wireless 3)

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

• TheKerremenke
  • Nu online
ChrisM schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:18:
[...]

Ik vind die pill (notch?) er wel gaaf uit zien, eigenlijk. Beter dan een rondje en een klein pilletje.

[Afbeelding]
Dit vind ik dan wel handig gebruik maken van de ruimte.
Zo goed als helemaal eens met dit bericht.
Alhoewel ik zowel de pil als rondje met pil er beide goed vind uitzien. Denk ik dat behalve tijdens de aankondiging iPhone (waar dan Phone op het scherm staat en de i de vervanger van de notch is), vind ik persoonlijk de langere pil optisch mooier eruit zien. Maar zeker de ledjes mbt gebruik van microfoon / camera zouden ideaal zijn. Hieraan mogen ze van mij ook het gebruik van GPS per app aan toevoegen.

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
TheKerremenke schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:08:
[...]
Hieraan mogen ze van mij ook het gebruik van GPS per app aan toevoegen.
Dan brandt ‘ie veel te vaak / continu.
Snakefoodjah schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:30:
Net de AirPods Pro verkocht en zit dus zonder…
Ja zijn er mensen die die dingen uit andermans oren tweedehands overnemen? Ze zijn relatief goedkoop, en vaak in aanbiedingen. Kan me bijna niet voorstellen. Dan moet of diegene met een zeer beperkt budget ze echt heel graag willen en daarnaast heb jij ze voor een spotprijs weggedaan neem ik aan.

Ohja en wat die telefoons betreft lekker kopen toch. 365dagen/jaar meerdere uren met dat ding in je klauwen. Dan moet je ook af en toe wat nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Nu online
Zijn er eigenlijk Tweakers die denken aan de Watch Pro vanwege het ontwerp dat ze vorig jaar gezien hebben, dat uiteindelijk niet kwam? Het blijkt dat wen toekomstige Watch Pro mogelijk een plat scherm krijgt. Een plat scherm en platte randen zou super mooi zijn.

Maar ik lees nu ook dat dat gerucht nogal doorgeslagen is en dat Apple mogelijk gewoon een grotere variant van de ‘normale Watches’ gaat uitbrengen met een groter display, sterker scherm en robuuster materiaal. En dat je dus vooral betaalt voor die eigenschappen. Dat er dus geen compleet nieuw ontwerp komt zoals veel mensen zich nu voorstellen.

Dan wordt zo’n Pro volgens mij alleen niche voor de sporters die zo’n Watch nodig hebben omdat ze wat zwaardere sporten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Dennisweb schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:06:
Zijn er eigenlijk Tweakers die denken aan de Watch Pro vanwege het ontwerp dat ze vorig jaar gezien hebben, dat uiteindelijk niet kwam? Het blijkt dat wen toekomstige Watch Pro mogelijk een plat scherm krijgt. Een plat scherm en platte randen zou super mooi zijn.

Maar ik lees nu ook dat dat gerucht nogal doorgeslagen is en dat Apple mogelijk gewoon een grotere variant van de ‘normale Watches’ gaat uitbrengen met een groter display, sterker scherm en robuuster materiaal. En dat je dus vooral betaalt voor die eigenschappen. Dat er dus geen compleet nieuw ontwerp komt zoals veel mensen zich nu voorstellen.

Dan wordt zo’n Pro volgens mij alleen niche voor de sporters die zo’n Watch nodig hebben omdat ze wat zwaardere sporten doen.
Ik vond dat ontwerp erg mooi maar of het praktisch zou zijn dan had de realiteit uit moeten wijzen. Gezien de vermoedelijke prijs van de pro zie ik er sowieso vanaf. Dat is natuurlijk ieder voor zich maar ik vind de € 100 die ik meer betaald heb voor de cellulair variant eigenlijk al de Max.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben benieuwd of dat “watch pro is voor extreme sporters” gerucht überhaupt waar is, voelt niet echt logisch op een of andere manier.

Extreme sport lijkt me een behoorlijke niche om je nieuwe Pro op te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Donstil schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:56:
Extreme sport lijkt me een behoorlijke niche om je nieuwe Pro op te richten.
En dan hebben ze ook flinke concurrentie met Garmin. Lijkt me in dat niche nog een moeilijke markt te veroveren.
Ik denk sowieso dat Apple het in de serieuze outdoor sport het moeilijk heeft vanwege de korte batterij duur vergeleken met bepaalde concurrenten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Als dit het design wordt vind ik de huidige notch toch wel mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nGbaEbLvN6q6RyGxDRjJdxGqXk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/W3oTVo32GaKuX9WrT7Zg1nqG.webp?f=user_large

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 14:38
Dennisweb schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 00:06:

Ik ben sws in de markt voor de aanstaande pro watch, fan van grotere klokken, en wil graag een titanium watch hebben.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-09 10:35
Ja zijn er mensen die die dingen uit andermans oren tweedehands overnemen? Ze zijn relatief goedkoop, en vaak in aanbiedingen. Kan me bijna niet voorstellen. Dan moet of diegene met een zeer beperkt budget ze echt heel graag willen en daarnaast heb jij ze voor een spotprijs weggedaan neem ik aan.
Heb ze jaar geleden gekocht voor 199euro en verkocht voor 150euro

Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Famous schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:31:
Als dit het design wordt vind ik de huidige noch toch wel mooier.

[Afbeelding]
De ruimte die rondom de notch vrijkomt wordt niet logisch gebruikt, wat is het voordeel van die 3mm scherm boven de notch? Precies: niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Toppe schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:21:
[...]

De ruimte die rondom de notch vrijkomt wordt niet logisch gebruikt, wat is het voordeel van die 3mm scherm boven de notch? Precies: niets.
Dan valt de notch alleen maar meer op.
Zou het een gekke keuze vinden, zeker als het dat pilletje inclusief rondje wordt.

Time will tell maar dan blijf ik liever bij de 13 Pro, wel beter voor de portemonnee :P

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
Snakefoodjah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:43:
[...]

Heb ze jaar geleden gekocht voor 199euro en verkocht voor 150euro
Oef, voor 50 euro extra had ik schone gewild. Al is het maar voor gevoel.
Anyway, 50 euro kan voor anderen meer zijn. Maar die discussie was al zo goed als gesloten.

Kom maar op met die 14 pro. Ben benieuwd naar de kleuren, gaat wel iets richting zwart worden, tenzij er een gave kleur groen ala 11 pro komt oid. Dat boswachtersgroen trekt met niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door MacbookProx op 02-09-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Laatst online: 11-09 22:25
Wat mij niet helemaal duidelijk is: is die ruimte tussen de notch nou gewoon scherm? Dus gewoon oplichtende OLED pixels voor je privacy indicators?

Ik snap nu wel eindelijk waarom er zwarte ruimte tussen zit en de sensoren niet direct naast elkaar geplaatst zijn. Doordat die ruimte normaal zwart is valt het meer op als er een lampje gaat branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sheepdog schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:54:
Wat mij niet helemaal duidelijk is: is die ruimte tussen de notch nou gewoon scherm? Dus gewoon oplichtende OLED pixels voor je privacy indicators?

Ik snap nu wel eindelijk waarom er zwarte ruimte tussen zit en de sensoren niet direct naast elkaar geplaatst zijn. Doordat die ruimte normaal zwart is valt het meer op als er een lampje gaat branden.
Het lijkt gewoon scherm wat softwarematig zwart wordt gemaakt. De LED'jes die oplichten zijn gewoon gekleurde pixels die door gebruik van HDR wat feller zouden zijn dan nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
Famous schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:31:
Als dit het design wordt vind ik de huidige notch toch wel mooier.

[Afbeelding]
Hier was ik al een beetje bang voor. Ik vind de huidige notch zeker mooier, dit ziet er een beetje goedkoop uit, mag hopen dat dit niet klopt.

Vraag mij ook af of het ook net zo goed gaat werken door die aanpassingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:18
Dag allemaal!

Ook voor dit jaar alvast heel veel voorpret en succes gewenst!
Ikzelf ben er nog niet uit en laat het e.e.a. van het event afhangen..

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

hmm ik gebruik nu tijdelijk een iphone 8. En eigenlijk ben ik er best tevreden over. De paar apps die ik gebruik werken prima. Fotos en batterij kan stukken beter maar hoe vaak kijk je die nou echt terug, fotos van mn oude 7 zien er ook nog gewoon prima uit voor de herinnering. Misschien houd ik gewoon de 8, wil dan wel een SE en nieuwe ipad. Mag van zelf wel íets dit jaar :D.

Als ik voor de 14 ga dan waarschijnlijk de 14 pro. Als je dan toch richting 1000e uitgeeft, dan wil ik ook de nieuwe camera en promotion.

[ Voor 15% gewijzigd door Flipm0de op 02-09-2022 16:16 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:38

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Opslaan en iPhone op z’n kop houden. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0PJ0Tn_KWy_ZgsISbVfdc5Os-o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dToRaFuatgG2WQvogHEvU4Oa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
''....and we think you're gonna love it!''

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me toch allemaal een non-issue, dat notch gedoe?
Je kan er toch niks aan veranderen en je zal het toestel toch op dag 1 bestellen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2022 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ach ja. Ziet er beter uit dan uit de eerdere geruchten. Maar afgezien van dat iedereen kan zien dat je een pro hebt, schiet je er niet wat mee op vergeleken met de 13 notch. Die paar pixels boven de sensoren gaan je niet helpen.

Bij ATP vroegen ze zich nog af of het juist niet irritant kan zijn tijdens het scrollen en lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:39

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nu weer publiek aanwezig dit jaar?
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor reacties op nieuwe en/of bestaande Apple producten en de keynote. Bodyshaming hoort hier dus niet thuis. Houd het gezellig en respectvol.