Ik woon in een nieuwbouwwoning van 2008 zonder ramen in de beneden verdieping. Het enige wat ik kan openen is de voordeur en de keukendeur(open keuken). Ik heb een AWB AirMaster HRD275 WTW unit (helaas zonder Bypass).
Nou heb ik gelukkig rolluiken dus komt er geen zonlicht binnen, ondanks dat wordt het toch bijzonder warm binnen (woonkamer ligt op zuid).
Helaas blaast mijn WTW continu warme lucht de woonkamer binnen via 3 roosters. Ik kan ook nergens in het apparaat dit uitschakelen. Ook ontbreekt de Bypass (ook niet meer bestelbaar).
Ik meet overdag temperaturen rond de 27 graden in de woonkamer. Om de warmte weg te krijgen doe ik snachts de keukendeur open en laat ik de temperatuur dalen tot 23 graden. Helaas stijgt overdag de temperatuur weer heer snel (koken, wtw blaast warme lucht, deuren die open en dicht gaan, warmte apparaten etc).
Nou zou ik graag willen weten hoe ik dit het beste kan aanpakken? Kan ik zomaar een andere WTW unit met Bypass aansluiten? Waar moet ik opletten? Of zijn er nog andere manieren om te zorgen dat de warmte niet terugkomt?
Nou heb ik gelukkig rolluiken dus komt er geen zonlicht binnen, ondanks dat wordt het toch bijzonder warm binnen (woonkamer ligt op zuid).
Helaas blaast mijn WTW continu warme lucht de woonkamer binnen via 3 roosters. Ik kan ook nergens in het apparaat dit uitschakelen. Ook ontbreekt de Bypass (ook niet meer bestelbaar).
Ik meet overdag temperaturen rond de 27 graden in de woonkamer. Om de warmte weg te krijgen doe ik snachts de keukendeur open en laat ik de temperatuur dalen tot 23 graden. Helaas stijgt overdag de temperatuur weer heer snel (koken, wtw blaast warme lucht, deuren die open en dicht gaan, warmte apparaten etc).
Nou zou ik graag willen weten hoe ik dit het beste kan aanpakken? Kan ik zomaar een andere WTW unit met Bypass aansluiten? Waar moet ik opletten? Of zijn er nog andere manieren om te zorgen dat de warmte niet terugkomt?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/whbgXpYVnoVu2a4Hi5PpUGvq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HHEIWCOEPXA5SsGFlLEm0nPH.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/rlg3ZfSCus95dYEXjJsoY8ZC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kf8swRRSkYYsilNnjKpA8HsC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0zc2DIOT3YYfWmbDrXaII4AU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lfvkIGoxmo8SDqAXzzLGr2IW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NAU7w291tlABysAxO4kSGSO3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AFz6MVR33bZsRF8vJjjNpA0b.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uwIm1kfYfwWdUv92krclJ57F.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z5iBGE36hku1ChNV6iMwpkwZ.jpg?f=user_large)