• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:31
Hoe houdt men bij waar je bent in een serie met al die verschillende plekken van kijken en bij welk seizoen je ooit gestopt bent? Ik ben maar een excel sheet gaan bijhouden.. maarja weet van veel echt niet welk seizoen of aflevering ik vroeger gestopt ben.

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:30
Raven schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 09:50:
[...]

Alle? Laatst hadden ze Hawaii overgeslagen |:( 8)7 Overigens gaat het niet alleen daar mis, Station 19 en Greys anatomy sluiten regelmatig op elkaar aan, maar denk je dat Net5 beide achter elkaar uitzend? :N
Ja, alle 3 worden uitgezonden. Ze hadden veel klachten gehad aldus hun FB-pagina 2 dagen terug:
Oeps, het ging vorige week mis met de cross-over afleveringen van NCIS. Onze excuses! Wij zullen de 3 afleveringen aankomende woensdag om 22.20 achter elkaar herhalen.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
Beavbusi schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:56:
Hoe houdt men bij waar je bent in een serie met al die verschillende plekken van kijken en bij welk seizoen je ooit gestopt bent? Ik ben maar een excel sheet gaan bijhouden.. maarja weet van veel echt niet welk seizoen of aflevering ik vroeger gestopt ben.
JustWatch is een optie. Kun je ook meteen een kijklijst in bijhouden v.w.b. wat je nog wilt kijken. Daarnaast hebben ze ook een app voor een aantal smart TV platformen waarbij je alleen hun app hoeft te gebruiken en vanaf de watchlist een serie aanklikt en die de streaming app opstart meteen op de juiste aflevering. Bij terugkeren vraagt die vervolgens of je die aflevering gekeken hebt en vinkt die hem meteen af (naast dat je uiteraard handmatig kunt afvinken).

Maar er zijn uiteraard meer opties, maar denk dat die niet/minder integreren met streaming. Jaren terug bv Trakt gebruikt in combinatie met Kodi, waarbij de Kodi addon de gekeken afleveringen ook automatisch afvinkte (met "garantie" dat je daadwerkelijk aan het einde van de video was).

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:00
StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:49:
Bijna klaar met mijn 5e re-run van The Wire. Na West Wing, Sopranos, Deadwood, Boardwalk, OZ en Game of Thrones ben ik op zoek naar een waardige opvolger.....

Iemand nog suggesties? Zie best wat nieuwere series op HBOmax, maar heb niet echt een gevoel bij de kwaliteit hiervan.

Het enige vervelende van deze series is, dat ik het lastig vind om te genieten van 95% van de andere series.
Ik weet niet wat OZ is, maar als het niet Ozark is dan moet je Ozark zeker zien. Deze serie houdt het hoge niveau ook lang vast. Daarmee onderscheid die zich al van 95% van alle series met 2 of meer seizoenen.

En ChatGPT ook om advies gevraagd:
Komt dan met series als BB, Narcos, True Detective, Fargo, Peaky Blinders, The Americans, Better Call Saul, Mindhunter, The Deuce, Justified.

Op The Deuce na allemaal gezien en allemaal ook goed! (Bij TD eigenlijk alleen SE1)

[Voor 15% gewijzigd door marcelmg2 op 15-03-2023 16:36]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

marcelmg2 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:29:
[...]

Ik weet niet wat OZ is, maar als het niet Ozark is dan moet je Ozark zeker zien. Deze serie houdt het hoge niveau ook lang vast. Daarmee onderscheid die zich al van 95% van alle series met 2 of meer seizoenen.

Komt dan met series als BB, Narcos, True Detective, Fargo, Peaky Blinders, The Americans, Better Call Saul, Mindhunter, The Deuce, Justified.

Op The Deuce na allemaal gezien en allemaal ook goed! (Bij TD eigenlijk alleen SE1)
OZ is zeker geen Ozark en als je die gemist hebt, heb je wel een klassieker gemist.

IMDB: Oz (TV Series 1997–2003)

Enige nadeel is wat mij betreft de kwaliteit aangezien deze nooit een remaster heeft gekregen.

Ozark wel oke, denk een 7 of zo.
Bijna klaar met mijn 5e re-run van The Wire. Sopranos, , Boardwalk, OZ en Game of Thrones ben ik op zoek naar een waardige opvolger.....

Iemand nog suggesties? Zie best wat nieuwere series op HBOmax, maar heb niet echt een gevoel bij de kwaliteit hiervan.

Het enige vervelende van deze series is, dat ik het lastig vind om te genieten van 95% van de andere series.
Goeie smaak! Heb je IMDB: The Shield (TV Series 2002–2008) destijds ook gezien?

Ik zit nu met volle teugen te genieten van het laatste seizoen van IMDB: Snowfall (TV Series 2017–2023)

IMDB: Top Boy (TV Series 2011– ) Is wat mij betreft ook erg geinspireerd door The Wire en zeker het kijken waard. (Let wel even goed op de volgorde want het is een soort van Reboot geworden)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 00:48
Ik gebruik de app iTV Show, waarin ik series kan toevoegen en kan aanvinken welke aflevering ik gezien heb. Ook krijg ik een lijstje en (indien gewenst) herinneringen welke shows wanneer worden uitgezonden. Naast deze zijn er nog tig andere apps, maar deze vond ik persoonlijk visueel wel aardig.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
@Beavbusi ik gebruik zelf seriesfeed.com

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik www.tvmaze.com (volgens mij van een Tweaker), maar JustWatch is tegenwoordig een betere optie vanwege de combinatie met waar het te zien is.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Extrapolations is vandaag uit. Met drie afleveringen tegelijk :)

Het ziet er goed uit, maar verschillende reviews noemen het al een "star-studded slog".

Daar was ik al een beetje bang voor, maar we gaan het dit weekend zien :p

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Na de eerste 18 minuten van Extrapolations zit ik me af te vragen of ik door moet gaan met kijken.

Dit lijkt gemaakt te zijn om mensen met droge (half)feiten te overtuigen dat de wereld eindigt als we nu niets doen.

Met die overtuigingsdrang heb ik geen probleem, klimaatverandering is tenslotte een duidelijk meetbaar feit, maar het is geen serie of film. En ook geen documentaire. Of entertainment.

Ik weet niet zeker wat hier het doel van is. Mij overtuigen? Niet nodig. Ontkenners overtuigen? Die gaan dit niet eens opzetten joh.

Dat zit wel Schnorr.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:56
Extrapolations, Hello Tomorrow... ze denken bij Apple dat als iets er mooi uitziet het dan ook goed is maar ze vergeten dat een goed verhaal het belangrijkste is...

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Greatsword schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:35:
[...]

Ik zit nu met volle teugen te genieten van het laatste seizoen van IMDB: Snowfall (TV Series 2017–2023)
Even wat trailers bekeken en sleep alle seizoen t/m 0605 nu binnen. Lijkt mij een prima serie

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RCBL schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 10:45:
[...]

Even wat trailers bekeken en sleep alle seizoen t/m 0605 nu binnen. Lijkt mij een prima serie
Veel plezier, echt een goed verhaal en wordt steeds spannender.

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
Nieuwe seizoen van Party Down is alweer een paar afleveringen verder inmiddels, vind dat ze heel goed de sfeer van de oorspronkelijke 2 seizoenen weten voort te zetten. Adam Scott, Ken Marino, Martin Starr en de rest blijven perfect hun ding doen, nieuwe toevoegingen zijn ook leuk. Hopelijk hoeven we na dit seizoen niet weer 20 jaar te wachten :P .

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16

Martinspire

Awesomeness

durian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:42:
Extrapolations, Hello Tomorrow... ze denken bij Apple dat als iets er mooi uitziet het dan ook goed is maar ze vergeten dat een goed verhaal het belangrijkste is...
Ik blijf het ook bizar vinden. Zoveel geld uitgeven aan de cast of setting en alle tijd erin steken om kostuums goed te krijgen en whatever. En dan met een verhaal waarbij je al in de eerste minuut je vraagtekens zet en je het waarschijnlijk in een half uurtje op de achterkant van een bierviltje al beter kan doen dan de hele schrijversbende bij elkaar.

Ik weet niet wat er is gebeurd in Hollywood e.d. maar zijn alle goede schrijvers gestopt of zo?

Martinspire - PC, PS4, X1

• Stukfruit
  • Niet online
Nouja, Hello Tomorrow! begint op zich wel vermakelijk te worden, maar een hoogspringer is het inderdaad niet.

Vanavond ga ik toch een poging wagen om verder te gaan met Explorations. Het zou een anthologieserie zijn, dus iedere aflevering iets anders over hetzelfde onderwerp.

Dat zit wel Schnorr.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Verkeerd topic

[Voor 95% gewijzigd door Greatsword op 18-03-2023 15:16]

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:54
Greatsword schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 11:09:
[...]
Veel plezier, echt een goed verhaal en wordt steeds spannender.
Op basis van je aanbeveling net s01e01 gekeken. Ziet er fijn uit, deze mag blijven.

• Stukfruit
  • Niet online
Op basis van veel mensen hier die steeds roepen dat The Wire en Luther geweldig zijn ben ik om te beginnen maar eens begonnen met die laatste.

En ik moet toegeven dat Luther de serie in de eerste aflevering al 300x beter is dan de film die recent op Netflix werd gezet :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 12:26
The Legend schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:27:
Net begonnen aan Shrinking (Apple TV+), met Jason Segel (Marshall van HIMYM) en Harrison Ford. Fijne comedy/drama serie, lang geleden dat ik hardop heb moeten lachen :)
Deze serie is een aanrader :)

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mypos
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 29-05 19:32
Bijna klaar met mijn 5e re-run van The Wire. Na West Wing, Sopranos, Deadwood, Boardwalk, OZ en Game of Thrones ben ik op zoek naar een waardige opvolger.....

Rectify

IMDB: Rectify (TV Series 2013–2016)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mypos
Stukfruit schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 01:25:
Na de eerste 18 minuten van Extrapolations zit ik me af te vragen of ik door moet gaan met kijken.

Dit lijkt gemaakt te zijn om mensen met droge (half)feiten te overtuigen dat de wereld eindigt als we nu niets doen.

Met die overtuigingsdrang heb ik geen probleem, klimaatverandering is tenslotte een duidelijk meetbaar feit, maar het is geen serie of film. En ook geen documentaire. Of entertainment.

Ik weet niet zeker wat hier het doel van is. Mij overtuigen? Niet nodig. Ontkenners overtuigen? Die gaan dit niet eens opzetten joh.
Klimaatverandering is niet zo duidelijk meetbaar hoor. Zeker niet als je onderzoeken gebruikt die gewoon niet kloppen zoals een van de pijlers van de manmade climate change doet in het onderzoek van de hockeystick grafiek.

Bedankt voor de review! Ga mijn tijd er ook niet aan verspillen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:14
Shrinking vind ik ook wel een aanrader. Moeten moeite doen om te beperken tot één aflevering per avond (zelf opgelegde limiet bij een goede serie ;) )

Denk dat het The Kominsky Method geleden is dat ik zo'n goede comedy gezien heb. Toevallig ook met iemand die je aan zijn leeftijd niet meer in een comedy verwacht (of ik toch niet)

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Lijkt me erg watcheble. Helaas nergens in NL op de streamingsdiensten....

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:04
On_E schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Succession, Six Feet Under, Rogue Heroes.
Six Feet al eens een paar seizoen gekeken, maar niet helemaal doorgezet. Gaan op de watchlist. d:)b

• StealthyPeanut
marcelmg2 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 16:29:
[...]

Met OZ bedoel ik Oswald Penitentiary (spelling?) van HBO ook. Deze is nergens te streamen ivm rechten geloof ik, maar echt steengoed. En past mooi in mijn genoemde rijtje.

Alle bovengenoemde series ook gezien op TD, Mindhunters en BCS na. Niet echt met een reden, dus gaan op de lijst.

• StealthyPeanut
Greatsword schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:35:
[...]

OZ is zeker geen Ozark en als je die gemist hebt, heb je wel een klassieker gemist.

IMDB: Oz (TV Series 1997–2003)

Enige nadeel is wat mij betreft de kwaliteit aangezien deze nooit een remaster heeft gekregen.

Ozark wel oke, denk een 7 of zo.
Inderdaad OZ is in zijn setting ongeëvenaard imho. Ozark vermakelijk, maar niet echt meer dan dat in mijn beleving.
[...]

Goeie smaak! Heb je IMDB: The Shield (TV Series 2002–2008) destijds ook gezien?

IMDB: Top Boy (TV Series 2011– ) Is wat mij betreft ook erg geinspireerd door The Wire en zeker het kijken waard. (Let wel even goed op de volgorde want het is een soort van Reboot geworden)
The Shield al gezien (helaas). Die andere neem ik mee d:)b . Dank je wel.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Je kunt eens kijken naar Trakt.tv, dat is hier precies voor.
Voor trakt zijn weer allemaal apps en plugin’s etc zodat er voor iedereen wel wat passends is.

Zo gebruik ik zelf Rippple (niet te verwarren met de shitcoin), een iOS/iPadOS app welke weer tegen Trakt aan praat. Zo hou ik daar een watchlist bij, wat op de watch lijst gezet wordt komt automatisch in Sonnarr/Radarr en als ik iets kijk via Plex/Infuse wordt het als bekeken gemarkeerd en gaat het weer van de watchlist. Goed behapbaar allemaal.

En je krijgt er leuke statistieken van als je het wat langer gebruikt:
https://tweakers.net/i/ZCWC2sYJl73G_-oO71yNB7xjlWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9gt4OBDcJddSaSIKmWbRuJE.jpg?f=fotoalbum_large

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Donstil
  • Niet online
durian schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 07:42:
Nah is dat zo? Apple heeft met TV+ toch juist al wel bewezen dat ze heel goed begrijpen dat een verhaal belangrijk is, een missertje af en toe doet daar niet zoveel aan af lijkt mij.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• sambalbaj
  • Niet online
Walker blijft prima dit seizoen.
Walker Independence had ik eerst m'n twijfels bij maar werd eigenlijk wel een leuke western komedie, vooral niet serieus nemen maar toch is het verhaal aardig. De links naar Walker zijn ook leuk gedaan met een flinke knipoog.
Beiden ondertussen op ViaPlay.

Gotham Knights is wel regelrechte bagger.
Teendrama met de kinderen van DC karakters.

• Mypos
Merlijn_merlin schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:12:
[...]

Lijkt me erg watcheble. Helaas nergens in NL op de streamingsdiensten....
https://www.bol.com/nl/nl...1-t-m-4/9200000081917780/

Hij staat in mijn top 3. En ik heb heeeeuuuulll veel series gezien.

Volgens mij staat hij ook op Amazon Prime trouwens.

[Voor 7% gewijzigd door Mypos op 25-03-2023 02:23]

• Kenhas
sambalbaj schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:45:
Walker blijft prima dit seizoen.
Walker Independence had ik eerst m'n twijfels bij maar werd eigenlijk wel een leuke western komedie, vooral niet serieus nemen maar toch is het verhaal aardig. De links naar Walker zijn ook leuk gedaan met een flinke knipoog.
Beiden ondertussen op ViaPlay.
De serie Walker blijf ik ook wel goed vinden, ondanks de hoofdrolspeler. Ergerde me in het begin al aan zijn bekketrekken en heb de indruk dat het nog meer wordt (als dat al kon). Maar de rest van de serie compenseert voldoende om toch te blijven kijken.

Moet toegeven dat ik nog niet van Indepence gehoord had. Zal ik eens bekijken. Jij noemt het een komedie? Dus toch ander genre dan Walker?

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:48
Greatsword schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:23:
We mogen weer aan de slag met IMDB: Snowfall (TV Series 2017–2023)

Blijft echt een sterke serie, wordt het laatste seizoen dus hopelijk een mooi einde.
Bedankt voor deze tip!
We zijn inmiddels bij S03 aanbeland en bevalt erg goed.

Untappd: Kapitein_Merijn

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40

Pierre

Van nature lui!

Net seizoen 2 van Slow Horses gezien geweldige serie, kom maar op het seizoen 3. Die Gary Oldman speelt een heerlijke eikel.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Stukfruit
  • Niet online
Omdat ik niet zomaar wil opgeven heb ik episode 4 van Explorations nog een kans gegeven.

Geweldige acteurs, maar script / verhaal gaan weer full Extinction Rebellion. Hier heb je echt niets aan. Het maakt je als kijker eerder conservatief dan andersom omdat het zo stevig probeert te schoppen.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:14
Pierre schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:28:
Net seizoen 2 van Slow Horses gezien geweldige serie, kom maar op het seizoen 3. Die Gary Oldman speelt een heerlijke eikel.
Vond seizoen 1 fantastisch.

Helaas verviel seizoen 2 halverwege in de klassieke fout van onwaarschijnlijke handelingen die bedacht zijn door de schrijvers om 'ergens' te komen met het verhaal in plaats van dat het verhaal 'uit zichzelf' ergens komt.

Letterlijk na de bewuste scene de serie uitgezet en iets anders gaan kijken.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Kapitein Merijn schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Bedankt voor deze tip!
We zijn inmiddels bij S03 aanbeland en bevalt erg goed.
Graag gedaan, rustig aan hé, de laatste aflevering verschijnt pas op 20 April ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:31
Hallo allen weer een gevonden Rabbit Hole. Slow start maar wel interessant.

IMDB: Rabbit Hole (TV Series 2023– )

enjoy

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:56
Stukfruit schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:02:
Omdat ik niet zomaar wil opgeven heb ik episode 4 van Explorations nog een kans gegeven.

Geweldige acteurs, maar script / verhaal gaan weer full Extinction Rebellion. Hier heb je echt niets aan. Het maakt je als kijker eerder conservatief dan andersom omdat het zo stevig probeert te schoppen.
Valt wel mee toch? Aflevering drie ging eigenlijk nergens over, maar was wel erg grappig, en in vier werd een half scenario uitgewerkt om global warming wat terug te dringen met een techniek waar nu ook al over gesproken wordt. Helaas kwam dat niet echt uit te verf. Maar om daar nou conservatief van te worden? Verder is het wel een beetje onduidelijk waar de serie naar toe wil...

[Voor 4% gewijzigd door durian op 26-03-2023 21:11]

• Stukfruit
  • Niet online
Daarnet begonnen met Rabbit Hole.

Ik las laatst in een review iets over Serious Kiefer Sutherland (bv. in 24) en Weird Kiefer Sutherland (bv. in z'n Dark City periode).

In deze serie speelt hij de enorm paranoïde John Weir. De letter D ontbreekt duidelijk en de actie matched er ook wel een beetje mee.

Wat er aan de hand is kan ik na aflevering 1 nog niet zeggen, maar een kruising tussen 24, Person of Interest en Weir(d) Kiefer Sutherland is tot nu toe best grappig :Y

Hopelijk gaat het ook ergens naartoe!

[Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 26-03-2023 21:22]

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
durian schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:10:
[...]

Valt wel mee toch? Aflevering drie ging eigenlijk nergens over, maar was wel erg grappig, en in vier werd een half scenario uitgewerkt om global warming wat terug te dringen met een techniek waar nu ook al over gesproken wordt. Helaas kwam dat niet echt uit te verf. Maar om daar nou conservatief van te worden? Verder is het wel een beetje onduidelijk waar de serie naar toe wil...
Ik niet, maar als er constant tegen je geschreeuwd wordt (bij wijze van spreken) dat je echt mee moet gaan in X, dan komt er een reactie om daar tegenin te willen gaan. Als deze serie mensen moet overtuigen, dan doen ze het behoorlijk slecht.

En verder dat laatste inderdaad. Het gaat nergens naartoe.

Dat zit wel Schnorr.

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:34
pletter schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:43:

enjoy
Kiefer altijd goed!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:23

Nitai

Feels good man

Ik heb deze toppers nog niet zien voorbij komen, de laatse zijn buitenlands, maar steengoed.

Luther - IMDB: Luther (TV Series 2010–2019) O+ is ook een film van (twee weekjes terug) uitgekomen
Line of Duty - IMDB: Line of Duty (TV Series 2012–2021) O+
Broadchurch - IMDB: Broadchurch (TV Series 2013–2017)
Happy Valley - IMDB: Happy Valley (TV Series 2014–2023)
The Fall - IMDB: The Fall (TV Series 2013–2016)

Gomorrah (Italie) - IMDB: Gomorra: La serie (TV Series 2014–2021)
Engrenages (Spiral) (Frankrijk) - IMDB: Engrenages (TV Series 2005–2020)
La Casa de Papel (Money Heist) (Spanje) - IMDB: La casa de papel (TV Series 2017–2021)
Suburra: Blood on Rome (Italie) - IMDB: Suburra - La serie (TV Series 2017–2020)
Fauda (Israel) - IMDB: Fauda (TV Series 2015– )
The Bridge (Bron/Broen) (Zweden/Denemarken) - IMDB: Bron/Broen (TV Series 2011–2018) Saga O+)
Trapped (Ófærð) (Ijsland) - IMDB: Trapped (TV Series 2015– )

@Greatsword thnx voor de Snowfall tip! Ziet er goed uit!
@Mypos thnx voor de Rectify tip, ben benieuwd!

[Voor 4% gewijzigd door Nitai op 26-03-2023 21:43]

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pletter schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:43:

enjoy
Slow start? Van begin tot eind zit er tempo en spanning in.

Hopelijk blijft het wel realistisch, want aflevering 2 was op het randje voor me.

• Stukfruit
  • Niet online
Greatsword schreef op zondag 26 maart 2023 @ 23:51:
[...]

Slow start? Van begin tot eind zit er tempo en spanning in.

Hopelijk blijft het wel realistisch, want aflevering 2 was op het randje voor me.
De muziek is ook wel een beetje weir(d) :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:38
Nitai schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:39:
[...]

Ik heb deze toppers nog niet zien voorbij komen, de laatse zijn buitenlands, maar steengoed.

Luther - IMDB: Luther (TV Series 2010–2019) O+ is ook een film van (twee weekjes terug) uitgekomen
Line of Duty - IMDB: Line of Duty (TV Series 2012–2021) O+
Broadchurch - IMDB: Broadchurch (TV Series 2013–2017)
Happy Valley - IMDB: Happy Valley (TV Series 2014–2023)
The Fall - IMDB: The Fall (TV Series 2013–2016)

Gomorrah (Italie) - IMDB: Gomorra: La serie (TV Series 2014–2021)
Engrenages (Spiral) (Frankrijk) - IMDB: Engrenages (TV Series 2005–2020)
La Casa de Papel (Money Heist) (Spanje) - IMDB: La casa de papel (TV Series 2017–2021)
Suburra: Blood on Rome (Italie) - IMDB: Suburra - La serie (TV Series 2017–2020)
Fauda (Israel) - IMDB: Fauda (TV Series 2015– )
The Bridge (Bron/Broen) (Zweden/Denemarken) - IMDB: Bron/Broen (TV Series 2011–2018) Saga O+)
Trapped (Ófærð) (Ijsland) - IMDB: Trapped (TV Series 2015– )

@Greatsword thnx voor de Snowfall tip! Ziet er goed uit!
@Mypos thnx voor de Rectify tip, ben benieuwd!
Mooie lijst, maar zijn ze niet allemaal buitenlands? ;)

To dare is to do

• poehee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:22
Slaapje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Niet voor Britten/Amerikanen.........

You're either part of the solution or you're part of the problem

• Slaapje
  • Laatst online: 22:38
poehee schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:34:
[...]

Niet voor Britten/Amerikanen.........
Ja, zo ken ik er nog wel 1 8)7

To dare is to do

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
De eerste aflevering van Succession S4 is weer geweldig pijnlijk :')

Greg :')

[Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 28-03-2023 07:40]

Dat zit wel Schnorr.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:23

Nitai

Feels good man

Slaapje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 21:14:
[...]

Voor mij als Nederlander wel, ik bedoelde 'Niet-Engels'......

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Black Panther-regisseur maakt nieuwe en diverse versie van The X-Files :o
Ryan Coogler, de regisseur en schrijver van de Black Panther-films, werkt aan een nieuwe versie van sciencefictionserie The X-Files. Dat heeft de bedenker van de originele serie bekendgemaakt.

Chris Carter was te gast in het Canadese radioprogramma On The Coast with Gloria Macarenko om herinneringen aan zijn serie op te halen. De eerste aflevering van The X-Files is dertig jaar geleden uitgezonden.

In het interview onthulde Carter dat hij een gesprek met Coogler heeft gehad en dat de regisseur een reboot met een "diverse cast" gaat maken. Verdere details over het project noemde hij niet.

Het is dus ook niet duidelijk of de oorspronkelijke hoofdrolspelers David Duchovny en Gillian Anderson opnieuw in de huid zullen kruipen van FBI-agenten Fox Mulder en Dana Scully. De acteurs waren elf seizoenen te zien in de serie over agenten die paranormale zaken onderzoeken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-06 20:48

Elvhenk

/me hartje GO

StealthyPeanut schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:11:
Dank je @Moby .

Justified heb ik al gezien; vergeten in het lijstje te zetten.

Die andere ga ik opvolgen! Top d:)b .
Van Justified komt een nieuwe serie deze zomer!
IMDB: Justified: City Primeval (TV Series)

*O* *O* *O* (Timothy Olyphant ook) oOo

Armande.net.schrijft een l33t blog en doet Nederlandse ondertiteling!

• Stukfruit
  • Niet online
Rachel Weisz als psychopathische gynaecoloogtweeling:

Ziet er op zich wel uit als iets met redelijke productiewaarde.

Dat zit wel Schnorr.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

The Croods Family Tree S06 is te vinden :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• sambalbaj
  • Niet online
Tsja, als er 1 film nou juist weinig divers was dan was het Black Panther.

Denk niet dat de oude cast hier nog in zal zitten. De serie heeft recent nog twee extra seizoenen gekregen.
Maar goed het is een trend, of het wat wordt zal uiteindelijk van de uitvoering afhangen.

• Stukfruit
  • Niet online
sambalbaj schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Tsja, als er 1 film nou juist weinig divers was dan was het Black Panther.
Maar ter verdediging (mag ik dat als witte man met een paar vinkjes?): die films waren bedoeld om divers te zijn in het MCU als geheel en niet als opzichzelfstaande films.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:50

The.Terminator

Un boer met bier

Ben benieuwd als groot X-Files fan, maar ben bang dat de gehele sfeer van de serie (en het tijdperk) er niet zal zijn. Maar... je weet het nooit :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Mypos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:11:
[...]

Mooi voorbeeldje van de woke bullshit.
Woke bestaat niet (want het heeft geen definitie meer) en wordt als catch all gebruikt door conservatieve/xenofobe mensen om alles wat progressief/multicultureel is af te branden.

Meer acteurs krijgen een kleurtje. Boeiend.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Mypos
jodeltje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:26:
[...]

Woke bestaat niet (want het heeft geen definitie meer) en wordt als catch all gebruikt door conservatieve/xenofobe mensen om alles wat progressief/multicultureel is af te branden.

Meer acteurs krijgen een kleurtje. Boeiend.
Woke is het slachtofferschap. Overal moeten acteurs met een kleurtje in omdat ze anders achtergesteld worden. Dezelfde beweging die ook zorgt voor het herschrijven van boeken van Agathe Christie en James Bond omdat mensen misschien beledigd zouden kunnen worden door bepaalde woorden.

Totaal doorgeslagen wat mij betreft.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Imho haal je dingen door elkaar @Mypos. Zolang de serie goed is boeit het toch niet?

Om een voorbeeld te geven: Watchmen van HBO (dus niet de film) was behoorlijk van wat je onder "woke" zou kunnen scharen, maar toch was het bizar goed gemaakt.

Probleem is wellicht dat het ook wordt gebruikt om alternatieven te maken die gewoon niet zo goed zijn, maar als de makers van een film of serie meer diversiteit willen omdat ze zelf uit een andere hoek komen dan vind ik er nog steeds niets verkeerds aan.

Dan geeft het juist kansen om er iets nieuws of moois van te maken terwijl het die kans anders misschien niet had gekregen. Juist bij de X-Files vind ik dit wel van toepassing. Er zijn veel mogelijkheden, maar tot nu toe is iedere revival een teleurstelling geweest. Geef het dan maar uit handen aan mensen die er misschien wel iets van kunnen maken ipv dat het nog een keer wordt verprutst.

Bovendien was "The truth is out there" ooit een uitspraak om wat minder vast te blijven zitten in een vastgeroest denkpatroon. Nou, ik bedoel maar ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Oscar Wilde

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mypos
Stukfruit schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:54:
Imho haal je dingen door elkaar @Mypos. Zolang de serie goed is boeit het toch niet?

Om een voorbeeld te geven: Watchmen van HBO (dus niet de film) was behoorlijk van wat je onder "woke" zou kunnen scharen, maar toch was het bizar goed gemaakt.

Probleem is wellicht dat het ook wordt gebruikt om alternatieven te maken die gewoon niet zo goed zijn, maar als de makers van een film of serie meer diversiteit willen omdat ze zelf uit een andere hoek komen dan vind ik er nog steeds niets verkeerds aan.

Dan geeft het juist kansen om er iets nieuws of moois van te maken terwijl het die kans anders misschien niet had gekregen. Juist bij de X-Files vind ik dit wel van toepassing. Er zijn veel mogelijkheden, maar tot nu toe is iedere revival een teleurstelling geweest. Geef het dan maar uit handen aan mensen die er misschien wel iets van kunnen maken ipv dat het nog een keer wordt verprutst.

Bovendien was "The truth is out there" ooit een uitspraak om wat minder vast te blijven zitten in een vastgeroest denkpatroon. Nou, ik bedoel maar ;)
Er is genoeg kritiek geweest op de LOTR serie ook vanwege de woke saus die erover heen is gegoten. Wat 100% tegen het gedachtegoed ingaat van Peter Jackson en ook Tolkien trouwens. Ik vond het desondanks een prima serie en kan er best doorheen prikken.

Maar ik heb een flinke aversie tegen de "woke" agenda die enorm gepusht wordt overal. Als er een donker, geel of paars iemand perfect is voor een rol prima wat mij betreft maar ga het niet lopen forceren.

• Stukfruit
  • Niet online
Mypos schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:56:
[...]

Er is genoeg kritiek geweest op de LOTR serie ook vanwege de woke saus die erover heen is gegoten. Wat 100% tegen het gedachtegoed ingaat van Peter Jackson en ook Tolkien trouwens. Ik vond het desondanks een prima serie en kan er best doorheen prikken.

Maar ik heb een flinke aversie tegen de "woke" agenda die enorm gepusht wordt overal. Als er een donker, geel of paars iemand perfect is voor een rol prima wat mij betreft maar ga het niet lopen forceren.
Tja, die "outrage" als een (goede) acteur die niet blind is een blinde man gaat spelen vind ik ook treurig te noemen.

Maar dat zie ik als iets wat los staat van de beslissing om het eens over een andere boeg te gooien. Zeker als (in dit geval) Coogler ook een fan is van de serie en van sci-fi.

En met dat laatste zit het gezien zijn vorige werk alvast wel goed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lindenberger
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
Stukfruit schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:54:

Uit nieuwsgierigheid naar deze serie aan het kijken, en zit ondertussen aan de derde aflevering. Zeer boeiend, grappig, meeslepend. En het hoofdpersonage, waw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:50

Punkrocker

Mostly harmless

Stukfruit schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:29:
Rachel Weisz als psychopathische gynaecoloogtweeling:
[YouTube: Dead Ringers - Official Trailer | Prime Video]
Ziet er op zich wel uit als iets met redelijke productiewaarde.
Ik ben bang dat ik dat ga vergelijken met de film van Cronenberg...

Ben benieuwd naar de eerste reviews.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Rabbit Hole, aflevering 3: "eat your eggs!!" :D :') :D

Oké, ik ben nu wel fan van deze nieuwe serie met Kiefer Sutherland. Een combinatie van 24 en complottheorieën is altijd goed.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Lindenberger schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 22:15:
[...]

Uit nieuwsgierigheid naar deze serie aan het kijken, en zit ondertussen aan de derde aflevering. Zeer boeiend, grappig, meeslepend. En het hoofdpersonage, waw.
Heb je de rest ook gekeken? :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lindenberger
Stukfruit schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:11:
[...]

Heb je de rest ook gekeken? :Y
Ja zeker, het verhaal wordt wel wat gecompliceerder maar het blijft beklijvend, èn grappig absurd ook, met telkens nieuwe figuren zoals de Lady Trieu (Vietnam's Warrior lady volgens Wikipedia) bijvoorbeeld. En de actiescenes zijn ook indrukwekkend hoor...
Kortom, een heerlijke tv-serie.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Stukfruit schreef op zondag 2 april 2023 @ 22:10:
Rabbit Hole, aflevering 3: "eat your eggs!!" :D :') :D
Quagmire style? "I don't see any yolks." :+

Oscar Wilde

• Stukfruit
  • Niet online
Raven schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:40:
[...]

Quagmire style? "I don't see any yolks." :+
Ik heb geen idee, sorry ;)

Maar het lijkt als serieuze serie wel humoristischer te zijn dan 24.

[Voor 8% gewijzigd door Stukfruit op 03-04-2023 10:51]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

YouTube: Family Guy - Now, Meg, I want you to drink this glass of raw eggs
Hint: Hij wordt beschreven als een "extremely perverted sex addict" , oftewel andere (raw) eggs :P

[Voor 8% gewijzigd door Raven op 03-04-2023 11:04]

Oscar Wilde

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 21:56
mavaros schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:56:
IMDB: 1985 (TV Series 2023– )

1985 heet de serie en is te bekijken op VRT1 op de zondag.

De serie gaat over de bende van Nijvel. Dat is een illustere groepering die tot op de dag van vandaag nooit gevangen is. In België kent iedereen de wilde verhalen.

Deze serie mixt alle wilde verhalen ineen, en als je bekend bent met de bende van Nijvel krijg je een nuttige samenvatting van het geheel. (Tot nu toe. De serie loopt nog.)

Ik kijk niet echt of er goed geacteerd wordt, maar wel hoe de setting overkomt als ik kijk. Dat zit wel snor.

Ik weet niet of jongeren, zonder de specifieke kennis dat nodig is om het verhaal goed te snappen, massaal gaan kijken. Het is immers al lang geleden.
Is deze ook online te zien, voor niet-Belgen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:13
Brent schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:42:
[...]

Is deze ook online te zien, voor niet-Belgen?
Ik kwam dit tegen op een of andere website:

Het door feiten geïnspireerde drama 1985 komt naar de NPO: op 27 april komt de hele reeks (acht afleveringen) naar NPO Plus en vervolgens is de serie vanaf 11 mei ook elke week te volgen op televisie bij NPO 3.

Als dat klopt, komt de serie dus binnenkort ook bij ons in Nederland online of op de gewone televisie.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:32

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

mavaros schreef op maandag 3 april 2023 @ 17:49:
[...]

Ik kwam dit tegen op een of andere website:

Het door feiten geïnspireerde drama 1985 komt naar de NPO: op 27 april komt de hele reeks (acht afleveringen) naar NPO Plus en vervolgens is de serie vanaf 11 mei ook elke week te volgen op televisie bij NPO 3.

Als dat klopt, komt de serie dus binnenkort ook bij ons in Nederland online of op de gewone televisie.
Das goed nieuws, ik vond het een uitstekende serie en voor mij als totaal onbekend zijnde met de bende van Nijvel ook een beste eye opener. Vond wel de laatste aflevering een klein beetje afgeraffeld maar desondanks een dikke 8.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Normaalgesproken zou ik deze alleen in het Marvel topic posten, maar dit lijkt eindelijk weer eens wat serieuzer te zijn:

21 juni op D+.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Stukfruit schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:55:
Marvel Studios’ Secret Invasion
Ziet er goed uit !

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Stukfruit schreef op maandag 3 april 2023 @ 18:55:
Normaalgesproken zou ik deze alleen in het Marvel topic posten, maar dit lijkt eindelijk weer eens wat serieuzer te zijn:
[YouTube: Marvel Studios’ Secret Invasion | Official Trailer | Disney+]
21 juni op D+.
Staat in mijn kijkljjst nu.. :) Sinds Pulp Fiction sowieso al een fan van Samuel L

Acties:
  • +6Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 17:39
Nu Stallone in een tv serie gespeeld heeft kan Schwarzenegger natuurlijk niet achterblijven :D

Vanaf 25 mei op Netflix, Fubar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Weer een crossover in de FBI-franchise, alle drie series, zat wel redelijk goed in elkaar dit keer. Volgorde van de afleveringen is FBI: International, FBI, FBI: Most Wanted.

There's no place like 127.0.0.1

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16

Martinspire

Awesomeness

MatHack schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:20:
Weer een crossover in de FBI-franchise, alle drie series, zat wel redelijk goed in elkaar dit keer. Volgorde van de afleveringen is FBI: International, FBI, FBI: Most Wanted.
Welke aflevering nummers is het?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Martinspire schreef op woensdag 5 april 2023 @ 11:01:
[...]

Welke aflevering nummers is het?
Resp. S02E16, S05E17, S04E16

There's no place like 127.0.0.1

• Kenhas
Het is hier precies de pagina van de "oude mannen": Jackson, Stallone en Schwarzenegger op één pagina vermeld. Zal er nog een schepje bovenop doen door Harrison Ford te vermelden in Shrinking ;)
MatHack schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:20:
Wel beetje vreemd dat ze in een andere volgorde werden uitgezonden. Of de kalendar in Sonarr klopt niet

[Voor 52% gewijzigd door Kenhas op 06-04-2023 17:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Langere trailer voor Silo:

Dat zit wel Schnorr.

• RobertMe
  • Laatst online: 23:00
Over Apple TV gesproken :p Is er iets bekend over Masters of the Air? Volgens mij is die al jaren "on the making" (nadat eerst HBO hem niet wilde hebben, maar Apple dan weer wel). Als ik even vlug zoek zeggen de geruchten "waarschijnlijk begin 2023", maar dat is ook alweer voor een deel voorbij.

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:41

bloody

0.000 KB!!

Ik heb alle Silo boeken gelezen, stuk voor stuk aanraders!
De serie kijk ik dus sowieso ook :)

Niet een echte spoiler, meer een vraag waar ik benieuwd naar ben. Toch maar tussen spoiler gezet als je echt fris aan de boeken/serie wilt beginnen.
spoiler:
Ik ben benieuwd of 'IT' ook zo centraal staat in deze serie. Tussen quotes, want het is een begrip in de boeken.

[Voor 29% gewijzigd door bloody op 08-04-2023 17:31]

nope

• Stukfruit
  • Niet online
Wat zou de releasedatum zijn voor de laatste afleveringen van Manifest? Zie hier de promo om dit enigszins duidelijk te maken...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
bloody schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:28:
[...]

Niet een echte spoiler, meer een vraag waar ik benieuwd naar ben. Toch maar tussen spoiler gezet als je echt fris aan de boeken/serie wilt beginnen.
spoiler:
Ik ben benieuwd of 'IT' ook zo centraal staat in deze serie. Tussen quotes, want het is een begrip in de boeken.
Ik heb geen idee, omdat ik er niets van heb meegekregen, maar de omschrijving doet mij een beetje denken aan
spoiler:
Lost voor IT'ers

? :P (qua analogieën die te trekken zijn)

Spoil het inderdaad maar niet. Dit lijkt me wel zo'n serie die je gewoon zonder voorkennis moet gaan kijken :Y

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Oei, ik had Extrapolations eerder al een 3 gegeven in het reviewtopic, maar omdat Gemma Chan in de aflevering van gisteren (nummer 6) zat heb ik het nog een laatste kans gegeven.

Het zou niet slecht hoeven zijn omdat het duidelijk inspiratie heeft gezocht in o.a. Black Mirror met een hoger budget en dit altijd interessant is, maar een serie die zo erg de nood voelt om de kijker te overtuigen en dan meningen begint te presenteren als feiten... oei, oei, oei.

In deze aflevering ging het er bijvoorbeeld om dat "crypto" in 2066 zoveel CO2 zou uitstoten dat het (in de serie) persoonlijke gevolgen zou hebben voor mensen en hun technologie in die tijd. Een argument dat wel vaker wordt uitgestoten door mensen die te ver doorschieten op basis van beperkte informatie.

Voor een serie die zichzelf neerzet als progressief vind ik het best wel conservatief overkomen. Mij hebben ze in ieder geval verloren als kijker.

Niet alleen omdat crypto + blockchain worden weggezet als een probleem trouwens :P Het is vooral die constante belerende toon. En als het dan ook nog eens niet blijkt te kloppen dan heb ik het er snel mee gehad.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
bloody schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:28:
Ik heb ze hier ook liggen, maar ben ergens op 2/3e van het eerste boek gestrand. Ik heb ze in het Nederlands en de vertaling is maar zo zo. Het leest erg kinderachtig, is mijn herinnering. Leuk dat er een serie van komt. Moet ik het toch nog maar eens een kans geven.

spoiler:
Ik was op het punt dat de hoofdpersoon in silo 2 onderwater was gegaan om iets te repareren. Ik weet niet hoe het Engelstalige boek die bewoner van die silo neerzet, maar het Nederlandstalige boek zet hem weg als iemand met soort van downsyndroom.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-06 17:43
The Legend schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 22:27:
Net begonnen aan Shrinking (Apple TV+), met Jason Segel (Marshall van HIMYM) en Harrison Ford. Fijne comedy/drama serie, lang geleden dat ik hardop heb moeten lachen :)
Had je bericht een tijdje terug al gelezen en we hebben het seizoen nu afgekeken. Echt een goede aanrader, erg leuke serie om te kijken. Niet teveel drama, genoeg humor en niet te lange afleveringen.

Ik vind die Derek ook echt een pracht vent.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27
Cerenas schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:22:
[...]

Had je bericht een tijdje terug al gelezen en we hebben het seizoen nu afgekeken. Echt een goede aanrader, erg leuke serie om te kijken. Niet teveel drama, genoeg humor en niet te lange afleveringen.

Ik vind die Derek ook echt een pracht vent.
Seizoen 2 is al bevestigd d:)b

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lindenberger
Ik ben beginnen kijken naar 'Beef' : https://www.imdb.com/title/tt14403178/. Te volgen op Netflix én met Steven Yeun ('Glenn' in The Walking Dead). Erg vermakelijk!

[Voor 4% gewijzigd door Lindenberger op 10-04-2023 21:40. Reden: Verkeerde streamingdienst genoemd.]

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Aflevering 3 van Succession: gedurfd _/-\o_

Voor wie de serie ook kijkt: lees nergens reviews of andere opmerkingen over aflevering 3 voordat je zelf gaat kijken.

Dat zit wel Schnorr.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:24
Lindenberger schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:33:
Ik ben beginnen kijken naar 'Beef' : https://www.imdb.com/title/tt14403178/. Te volgen op Netflix én met Steven Yeun ('Glenn' in The Walking Dead). Erg vermakelijk!
wordt het een romcom, denk je?

Yippie kayak, other buckets!

• Lindenberger
jmk schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 07:57:
[...]

wordt het een romcom, denk je?
Het ziet er wel naar uit dat het een haat-liefde-verhaal wordt, alhoewel het kan nog verrassen. Hoop ik toch. ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:58
wiemelen schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 00:33:
Toch even een vermelding maken van volgende series:
Three Pines : Detective serie gesitueerd in Canada. 1 case per 2 afleveringen met een rode draad doorheen alle cases. Best een aanrader.
https://www.imdb.com/title/tt15351648/

Will Trent : Nieuwe detective serie. Trailer is wel leuk. Afwachten of dit iets gaat worden.
https://www.imdb.com/title/tt17543592/
Deze week ben ik ook aan Three Pines begonnen en het bevalt mij prima. De enigszins duistere sfeer afgezet tegen de bijzonder inwoners van het dorp geven bijna een Twin Peaks vibe.

De achtergrond die je mee krijgt over de verschrikkelijke behandelingen van de inheemse bevolking heeft een extra lading aan de serie en is (tot nu toe, ben bij aflevering 4) smaakvol gebracht.

Wel gelezen dat het bij 1 seizoen blijft, maar dat is misschien ook prima.

Flickr PSN ID= cheironnl

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 31-05 19:55
Stukfruit schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 17:43:
Wat zou de releasedatum zijn voor de laatste afleveringen van Manifest? Zie hier de promo om dit enigszins duidelijk te maken...
Dat is ook niet echt een verrassing he? Gezien het verleden van deze serie met datum gebruik, kon het niet anders dan dat ze de laatste afleveringen op die datum uit zouden brengen :)

• Stukfruit
  • Niet online
AcidBurn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 02:08:
[...]

Dat is ook niet echt een verrassing he? Gezien het verleden van deze serie met datum gebruik, kon het niet anders dan dat ze de laatste afleveringen op die datum uit zouden brengen :)
Heb je de promo gezien? Ik doelde erop dat het 50x (ofzo) per ongeluk wordt genoemd :p

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Net de eerste aflevering gezien van "Beef" op Netflix. Met Steven Yeun (The Walking Dead, Nope) en Ali Wong.

Opvallend leuk en best herkenbaar :Y

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Let op:
POST GEEN SPOILERS!

In dit topic wordt over veel verschillende series gepraat, en er zijn altijd lezers die de serie waarover je post nog niet gezien hebben. Post daarom in dit topic dus geen spoilers, ook niet als je ze "netjes" in spoilertags zet.

Als je dieper op een serie wil ingaan en ook discussiëren over zaken die spoilers zijn voor mensen die de serie nog niet gezien hebben, doe dat dan in het topic specifiek voor die serie - en als die er nog niet is, dan kan je die natuurlijk maken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee