Gelukkig heeft het waterleiding bedrijf bij elke watermeter een terugslag klep met zeefje ingebouwd dus het gevaar voor de rest van de straat wordt daarmee al weer minder.de Peer schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:36:
[...]
klopt, net zoals mensen die hun tuinbesproeing als een permanente opstelling hebben, waardoor vervuiling uit de tuin de waterleiding in kan.
Of mensen met een RO-filter die niet continu (of in ieder geval weinig) gebruikt wordt.
Cv vulslang is er ook zo'n eentje inderdaad.
Maargoed toch horen we daar weinig over, blijkbaar gaat het meestal goed en vallen de risico's mee.
Ook laten mensen hun keer-kleppen niet periodiek controleren. Ik zelf ook niet overigens hoor.
Daarnaast zie je met de vloerverwarming cowboys ook vaak de koudwaterleidingen te dicht bij de warme leidingen in de vloer liggen.
Ook daar zijn regels voor ivm legionella.
Maar meestal loopt het wel los, hetzelfde met regelmatig een legionella run op je wp boiler doen.
Ik heb hem op 1 keer in de week staan maar er zijn ook die het niet nodig vinden.
Ik heb al eens leuk in de lappenmand gelegen door besmette koeltorens dus ik vind het wel nodig.
Ook daar kun je de medemens mee in gevaar brengen.
Ja je kunt hier wel even douchen.... oeps
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.