Ca. 10 jaar geleden was er maar 1 optie als je het beste van het beste wilde. Een Pioneer KURO plasma. Zelf heb ik destijds gekozen voor de KRP-600M, feitelijk een monitor variant. Voor die tijd in ieder geval superieure zwartwaardes, en uitermate goed te calibreren. Er staat inmiddels tegen de 60.000 uur op, dus waarom iets vervangen wat goed is? Ik heb dan ook eigenlijk afgelopen 10 jaar totaal niet meer omgekeken naar andere technieken, en het ook niet echt bijgehouden. Het was gewoon niet nodig. Tot een paar jaar terug zag ik wel dat OLED etc erg goed aan het worden was, misschien wel beter dan plasma, maar voor 60" of groter was je gewoon heel veel geld kwijt. Dus hield ik het wel lekker bij mijn Pio 
Echter... niets heeft het eeuwige leven, de Pioneer krijgt wat ouderdomskuren. Bekende problemen hoor, die met wat soldeerwerk wel op te lossen zijn. Zo gaat de tv nu niet meer aan als het binnen warmer is dan 25 graden
ik zit op wat onderdelen van ebay te wachten, als die er in zitten kan de tv hopelijk weer een paar jaar mee, maar je weet het maar nooit. 10 jaar is erg oud voor een consumentenprodukt. Plus, de tv heeft een dubbelfunctie als IR verwarmingspaneel... hij gebruikt achterlijk veel energie en straalt erg veel hitte uit. Dat is eigenlijk niet meer te verantwoorden.
Dus...
Ik zie nu dat OLED wel heel erg goed is, en 4K ipv. 1080p is ook erg prettig, en eigenlijk wil ik wel een maatje groter dan 60"... dus ben ik toch aan het rondkijken. Heb er niet heel veel haast mee, ik ga binnenkort verhuizen en daar gaat al te veel geld in zitten, dus als de Pio afdoende te repareren is, wil ik daar nog wel een tijdje mee vooruit als het moet. Maar als het met de verhuizing en financien wat meezit, kan het wel eens eerder gebeuren.
Dus de vraag... ik zoek minimaal een 75" of 77". 83" zou mooi zijn maar dat is nu nog een te groot verschil in prijs vind ik. Ik gebruik een externe (goede) hifi set, dus geluidskwaliteit van de tv zal me worst wezen, ook doe ik alles met een Apple TV dus de GUI en OS van de TV maken me ook niet zo heel veel uit. De TV moet wel goed te calibreren zijn, dus (makkelijk) toegang tot een service menu om zaken als RGB high/cutoff etc te kunnen meten en afstellen is een must. Verder natuurlijk zo goed mogelijke zwartwaardes en lichtopbrengst etc maar dat spreekt voor zich... budget? zo goedkoop mogelijk
liefst niet duurder dan 2-3K. Weet niet of dat realistisch is?
Wat zouden jullie aanbevelen? Zit zelf nu te kijken naar bijv. een LG OLED77G1RLA.
Ik begrijp, een generatie van vorig jaar? Nu is het G2, C2 etc?
Zijn er anderen die de Kuro achter zich hebben gelaten, en voor wat?
Echter... niets heeft het eeuwige leven, de Pioneer krijgt wat ouderdomskuren. Bekende problemen hoor, die met wat soldeerwerk wel op te lossen zijn. Zo gaat de tv nu niet meer aan als het binnen warmer is dan 25 graden
Dus...
Ik zie nu dat OLED wel heel erg goed is, en 4K ipv. 1080p is ook erg prettig, en eigenlijk wil ik wel een maatje groter dan 60"... dus ben ik toch aan het rondkijken. Heb er niet heel veel haast mee, ik ga binnenkort verhuizen en daar gaat al te veel geld in zitten, dus als de Pio afdoende te repareren is, wil ik daar nog wel een tijdje mee vooruit als het moet. Maar als het met de verhuizing en financien wat meezit, kan het wel eens eerder gebeuren.
Dus de vraag... ik zoek minimaal een 75" of 77". 83" zou mooi zijn maar dat is nu nog een te groot verschil in prijs vind ik. Ik gebruik een externe (goede) hifi set, dus geluidskwaliteit van de tv zal me worst wezen, ook doe ik alles met een Apple TV dus de GUI en OS van de TV maken me ook niet zo heel veel uit. De TV moet wel goed te calibreren zijn, dus (makkelijk) toegang tot een service menu om zaken als RGB high/cutoff etc te kunnen meten en afstellen is een must. Verder natuurlijk zo goed mogelijke zwartwaardes en lichtopbrengst etc maar dat spreekt voor zich... budget? zo goedkoop mogelijk
Wat zouden jullie aanbevelen? Zit zelf nu te kijken naar bijv. een LG OLED77G1RLA.
Ik begrijp, een generatie van vorig jaar? Nu is het G2, C2 etc?
Zijn er anderen die de Kuro achter zich hebben gelaten, en voor wat?
[ Voor 3% gewijzigd door BlauwPet op 17-08-2022 14:57 ]