Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Goedenmiddag,

Ik ben bezig met het zoeken naar een mobiele airco units die onze huiskamer 25m2, en 12m2 en 10m2 slaapkamers kan verwarmen aankomende winter.

Ik wil van het gas verbruik af ivm de hoge kosten.

Ik heb al gekeken naar airco units met buiten unit en monoblock units.
Beide zijn geen optie ivm geluid en de VVE/Buren aangezien wij in een flatwoning wonen.

Heeft iemand tips voor goede mobiele units die ons huiskamer en slaapkamer kunnen verwarmen.
Ik zelf had dit model in gedachte: AEG AXP34U338HW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliso
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-04 18:49
Zelf ben ik hier ook op naar zoek geweest en ben uiteindelijk bij de Electrolux EXP26U338HW beland. Reden hiervoor is dat deze mobiele airco de hoogste COP rating (3.1) heeft die ik kon vinden. Minpuntje is dat het onderste koelblok een beetje inefficiënt is weggewerkt qua luchtstroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Weet je wel zeker dat je een mobiele airco wil voor verwarmen? Binnen 10 graden koeler dan buiten gaat nog wel met de doorvoer van de slang naar buiten, maar als je 20 graden wil gaan verwarmen is een stukje stof geen goede isolatie.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:56

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik ben benieuwd naar praktijkervaringen, gevoelsmatig vraag ik mij af of je dit moet willen.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De COP zal niet heel geweldig zijn, eigenlijk zijn mobiele units hier niet voor gemaakt.
Als je dit toch persé wilt doen, lees dan ook Mobiele Airco, ombouw om lucht van buiten aan te zuigen

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:21
Ik vraag mij af of je er wat mee opschiet. Het geluid, wat je buiten hoort van een monoblock airco, zoals b.v. de Innova, is vnl. afkomstig van het aanzuigen en uitblazen van de lucht.
Bij ombouw van een mobiele airco krijg je hetzelfde, als je tenminste dezelfde verwarmingscapaciteit wil halen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Dankjewel, dit ziet er inderdaad allemaal niet positief uit, ik had de hoop om in iedergeval deze winter het boeltje te kunnen verwarmen middels een mobiele airco unit maar het ziet er in alle voorbeelden nadeliger uit dan een monoblock die als nadeel al geluid heeft over een buiten unit :(

Wel balen, ik heb nog een electronische olie kachel maar die is ook alles behalve zuinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21:27
Heb je infrarood al overwogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Nee, ga ik nu even doen! dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Heel veel powerbanks aanschaffen en die op het werk opladen :+

Interessante vraag overigens. In principe kan een warmtepomp inderdaad koelen en verwarmen, en zou je dus verwachten dat een mobiele airco ook kan verwarmen. Ik weet echter niet of een mobiele airco zonder meer ook kan verwarmen. Los van het feit dat (zoals boven aangegeven) zo'n ding met 1 slang onderdruk creeert en je dus koude lucht door kieren aantrekt, zou het maar zo kunnen dat die dingen niet gebouwd zijn op temperaturen onder de 15 graden oid. Mij staat bij dat koelkasten of vriezers in elk geval in sommige gevallen het minder goed doen bij temperaturen onder kampertemperatuur (bijvoorbeeld in het schuurtje in de tuin in de winter)

Bol.com heeft een losse categorie voor airco's die ook kunnen verwarmen:
https://www.bol.com/nl/nl...e/10760/4267662676+30910/

Maar het fijne weet ik er niet van. Ik ga vanavond even rondzoeken want ik vind het een interessante.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
Wowhead schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:48:
Dankjewel, dit ziet er inderdaad allemaal niet positief uit, ik had de hoop om in iedergeval deze winter het boeltje te kunnen verwarmen middels een mobiele airco unit maar het ziet er in alle voorbeelden nadeliger uit dan een monoblock die als nadeel al geluid heeft over een buiten unit :(

Wel balen, ik heb nog een electronische olie kachel maar die is ook alles behalve zuinig :P
Qua geluid is een mobiele airco in de meeste gevallen nog veel luider dan een monoblock airco, dus voor het geluid moet je niet voor een mobiele airco gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 13:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Als je een reguliere mobiele airco (die alleen kan koelen) buiten kunt zetten (op een balkon bijvoorbeeld of onder een afdak) en de slang naar binnen kunt laten blazen, dan kun je vrij efficient verwarmen. Ik heb hier op GoT wel verhalen gelezen van mensen die dat succesvol toegepast hebben.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is exact het probleem met die buitenunit en de buren / VVE? Aanzicht van het gebouw? Geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
eLScha schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:59:
Wat is exact het probleem met die buitenunit en de buren / VVE? Aanzicht van het gebouw? Geluid?
Het geluid voornamelijk, er word gekeken naar airco units in de toekomst op het dak, maar dat is nog zo ver weg, en kan nog enkele jaren duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Wowhead schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:01:
[...]

Het geluid voornamelijk, er word gekeken naar airco units in de toekomst op het dak, maar dat is nog zo ver weg, en kan nog enkele jaren duren :/
En waarom kun je dan niet 1 of 2 monoblock airco's plaatsen? Deze moeten tegen buitenwanden aan, waar dierct 2 gaten voor aan en afvoer van lucht zit. Deze airco zal natuurlijk meer geluid maken dan een split omdat de compressor binnen zit, maar is veel zuiniger en efficiënter dan een mobiele airco.

Een mobiele airco heeft namelijk wel een afvoer (voor de warme lucht) maar geen aanvoer. Deze zuigt hij aan uit de kamer waar die in staat. In feiten betekent dit dat je dus lucht uit de ruimte pomp. En die lucht moet ergens vandaan komen. Je gaat dus lucht aanzuigen door kieren, naden en onder deuren door. Dat maakt zo'n mobiel apparaat vooral inefficiënt.

Voorbeeldje van een monoblock: https://www.monoblockspec...0HP-inverter-2,65-kW.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

Degelijke buitenunits maken echt nauwelijks geluid. Zelfs als je ernaast staat hoor je ze bijna niet. Als geluid het grote bezwaar is, dan is dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
50 a 60 decibel aan de buitenkant is best fors voor mede flat bewoners, dat is waar ik helaas tegenaan loopt anders was ik gelijk al voor monoblock gegaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Wowhead schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:07:
50 a 60 decibel aan de buitenkant is best fors voor mede flat bewoners, dat is waar ik helaas tegenaan loopt anders was ik gelijk al voor monoblock gegaan :D
Wat die alleen haalt als het extreem warm is of extreem koud.
Dan zit toch iedereen binnen :P

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

Barrycade

Through the...

t14wo schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:04:
[...]

En waarom kun je dan niet 1 of 2 monoblock airco's plaatsen? Deze moeten tegen buitenwanden aan, waar dierct 2 gaten voor aan en afvoer van lucht zit. Deze airco zal natuurlijk meer geluid maken dan een split omdat de compressor binnen zit, maar is veel zuiniger en efficiënter dan een mobiele airco.

Een mobiele airco heeft namelijk wel een afvoer (voor de warme lucht) maar geen aanvoer. Deze zuigt hij aan uit de kamer waar die in staat. In feiten betekent dit dat je dus lucht uit de ruimte pomp. En die lucht moet ergens vandaan komen. Je gaat dus lucht aanzuigen door kieren, naden en onder deuren door. Dat maakt zo'n mobiel apparaat vooral inefficiënt.

Voorbeeldje van een monoblock: https://www.monoblockspec...0HP-inverter-2,65-kW.html
Nou die monoblocks hebben alleen maar 2 gaten van 20 cm doorsnee in de buitengevel nodig.....
Dat zal de VVE ook niet zo heel erg leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:17
DexterDee schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:55:
Als je een reguliere mobiele airco (die alleen kan koelen) buiten kunt zetten (op een balkon bijvoorbeeld of onder een afdak) en de slang naar binnen kunt laten blazen, dan kun je vrij efficient verwarmen. Ik heb hier op GoT wel verhalen gelezen van mensen die dat succesvol toegepast hebben.
Slim bedacht, maar dit werkt maar tot een bepaalde buitentemperatuur. Als het te koud wordt buiten, dan zal de verdamper gaan dichtvriezen verwacht ik. Een split-airco kan dit detecteren en doet dan een zgn. 'defrost' om de boel weer te ontdooien (totdat hij weer dichtgevroren raakt). Maar een mobiele airco is hier waarschijnlijk niet op ontworpen en zal dus stoppen met werken (geen luchtstroom door verdamper meer mogelijk) en/of kapot gaan. Maar bijv. in de voorjaars-/herfstperiode wanneer het niet vriest zou dit best kunnen werken en stook je ietsje zuiniger dan een elektrisch kacheltje (COP1 vs COP ~2,5 ofzo?)

Dit is wel een interessante video om wat meer kennis op te doen over airco's. Legt op een begrijpelijke manier uit hoe het koelen/verwarmen werkt. Het verschil tussen alleen koelen of ook kunnen verwarmen scheelt niet zo heel veel eigenlijk: een 4-wegklep zodat de werking van verdamper/condensor kan worden gewisseld en nog wat kleine onderdelen.

[ Voor 25% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2022 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 09:10

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Barrycade schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
Nou die monoblocks hebben alleen maar 2 gaten van 20 cm doorsnee in de buitengevel nodig.....
Dat zal de VVE ook niet zo heel erg leuk vinden.
Je houden aan de handleiding is een beperkende denkwijze ;)
Je kunt 'm ook aan een pirplaat in een vensteropening monteren.
Dan is alles eenvoudig in oude staat terug te brengen.

Het punt van geluid blijft natuurlijk staan.
Een willekeurige buitenunit zonder tonaliteitstoeslag zal als stiller ervaren worden.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36

BCC

In Amerika hebben heel veel mensen een monoblock in een venster voor het koelen in de zomer - verwarmen zal vast ook prima werken mits de monoblok bij vorst ook werkt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
[...]

Jaren duren? Die VVE is in het leven geroepen voor ALLE bewoners waaronder jij. Ik zou me daar niet bij neerleggen. Het is de verantwoordelijkheid van de VVE dit in een spoedvergadering te bespreken. Als je idee daar neerlegt denk ik met de huidige energieprijzen dat alle bewoners er 1 willen en dan is het daaaaaag VVE. Kan je ook nog gezamenlijk inkopen met korting. :*)

VVE = Vereniging Van Ellende in veel gevallen blijkt maar weer. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 15-08-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 09:57
Wowhead schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:51:
[...]

Nee, ga ik nu even doen! dankjewel.
Is net zo onzuinig als die oliekachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:14
Truus01 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

En dan geeft doe elektrische (olie)kachel nog een veel comfortabele warmte ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Truus01 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:45:
[...]
Sterk afhankelijk van het gebruik.
Als je infraroodpanelen gebruikt om een hele ruimte te verwarmen is het inderdaad waardeloos, maar dat is het idee ook niet.

Het idee is dat de ruimte kouder kan blijven en dat jij alleen lokaal extra bijverwarmt met infraroodstraling op de personen in de ruimte. Bijvoorbeeld boven de bank in de woonkamer of bij je thuiswerkplek.

Of je dat fijn vind, is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-05 09:57
timberleek schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:56:
Sterk afhankelijk van het gebruik.
Als je infraroodpanelen gebruikt om een hele ruimte te verwarmen is het inderdaad waardeloos, maar dat is het idee ook niet.

Het idee is dat de ruimte kouder kan blijven en dat jij alleen lokaal extra bijverwarmt met infraroodstraling op de personen in de ruimte. Bijvoorbeeld boven de bank in de woonkamer of bij je thuiswerkplek.

Of je dat fijn vind, is een andere discussie.
Dat kan (waarschijnlijk) met die oliekachel ook. Ik heb er ook eentje en die zet ik naast me. Ik ga er niet mee proberen heel de kamer mee te verwarmen.
Al heb ik wel het vermoeden dat zo'n IR-paneel dat beter doet als de kachel, maar of dat dan ook echt zuiniger zal zijn, betwijfel ik. De stralingswarmte van zo'n kachel vind ik in ieder geval prettig. Ik heb zelf nog nooit de stralingswarmte van een IR-paneel ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 13:55

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Truus01 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:19:
Dat kan (waarschijnlijk) met die oliekachel ook. Ik heb er ook eentje en die zet ik naast me. Ik ga er niet mee proberen heel de kamer mee te verwarmen.
Al heb ik wel het vermoeden dat zo'n IR-paneel dat beter doet als de kachel, maar of dat dan ook echt zuiniger zal zijn, betwijfel ik. De stralingswarmte van zo'n kachel vind ik in ieder geval prettig. Ik heb zelf nog nooit de stralingswarmte van een IR-paneel ervaren.
Een oliekachel combineert stralingswarmte (IR) en convectie. Alleen de stralingswarmte is directioneel. Bij een IR-paneel is de stralingswarmte nagenoeg 100%. Als je dus recht onder zo'n paneel zit, verwarmt het "beter" dan een oliekachel. Met convectie warm je de lucht en voorwerpen in de hele kamer beter op, daar is een IR-paneel weer slecht in. Die warmt alleen het object op wat zich precies in het stralingsbereik begeeft. En die opgewarmde objecten warmen de omliggende lucht op, waardoor je ook weer convectie krijgt. Maar dat is een heel stuk minder efficient.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:04
MotorBeast schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:53:
[...]

Jaren duren? Die VVE is in het leven geroepen voor ALLE bewoners waaronder jij. Ik zou me daar niet bij neerleggen. Het is de verantwoordelijkheid van de VVE dit in een spoedvergadering te bespreken. Als je idee daar neerlegt denk ik met de huidige energieprijzen dat alle bewoners er 1 willen en dan is het daaaaaag VVE. Kan je ook nog gezamenlijk inkopen met korting. :*)
De VVE is verantwoordelijk voor het onderhoud in de hudige staat van 't gebouw. Alleen maar roepen "ik wil, ik wil ik wil" gebeurd er vaak weinig. Ik lees nergens dat de TS zich ingezet heeft of een steentje bijdraagt in de VVE. Hij kijkt naar de VVE en die bestaat vaak uit v(te weinig) vrijwilligers.
Hoewel 't erg warm is, is er geen enkele spoed. Spoed is lekkend dak, verzakkende fundering, kapotte lift.
Zeg 't dan wel goed. Vereniging van ellendelingen. Het zit niet in de organisatievorm, maar in de uitvoer. Vaak allemaal roeptoeters die geen poot uitsteken.

Wil je bij de VVE veranderingen inbrengen, dan moet je op z'n minst een globale opzet hebben van een plan. Motivatie, kosten, opbrengst, voor- en nadelen etc.
Oftewel ga het gesprek met bestuur waar de schoen wringt. Zet een technische commissie op en help met uitwerken van een voorstel. Dan kan er volgend jaar met een goed voorstel op de ALV of op een extra ALV redelijk snel over beslist worden.

Maar alleen maar koel op verwarmingscapiciteit er tegenaan gooien is ook niet voordelig. Want ook de elektraprijs stijgt net zo hard mee. De enige goed weg is, isoleren, (eventueel) opwekken en daarna bijkoelen en/of verwarmen. Een slecht geïsoleerd huis of in dit geval appartement is ook met warmtepompen een bodemloze put kwa geld en energie.

IR panelen en oliekachel hebben een COP van 1. Dus weinig effieciënt vergeleken met een warmtepomp. Stoken met elektra met een COP van 1 is nog altijd duurder dan met gas stoken. Alleen met een IR paneel kan je doelgerichter verwarmen waarmee je alsnog kàn besparen.

[ Voor 6% gewijzigd door PROnline op 15-08-2022 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je kan ook kijken naar mobiele split units, als je de opening goed isoleert van raam of deur zou het goed moeten gaan. Eigenlijk zou ik eerst beginnen met besparen, isoleren, thermostaat lager, goede thermokleding, je hebt zelfs vesten met verwarming met accu. Het is ook maar de vraag hoe de komende winter de prijzen zijn van energie, die zullen wel hoog zijn maar stroom dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
PROnline schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

De VVE is verantwoordelijk voor het onderhoud in de hudige staat van 't gebouw. Alleen maar roepen "ik wil, ik wil ik wil" gebeurd er vaak weinig. Ik lees nergens dat de TS zich ingezet heeft of een steentje bijdraagt in de VVE. Hij kijkt naar de VVE en die bestaat vaak uit v(te weinig) vrijwilligers.
Hoewel 't erg warm is, is er geen enkele spoed. Spoed is lekkend dak, verzakkende fundering, kapotte lift.
Ik vind verwarmen met Cop 4 tov gas of wat dan ook met de huidige problemen (lees prijzen energie en klimaat) ondertussen toch wel echt spoed. Ik heb het niet over koelen met een L/L.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:29
YouTube: Portable Air Conditioners - Why you shouldn't like them

Als een mobiele airco kan verwarmen, verwacht ik dat alle redenen om ze niet te gebruiken voor verwarming nog erger gaat zijn.

Ik stop dit idee in de bak: leuk bedacht: niet doen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
MotorBeast schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:26:
[...]

Ik vind verwarmen met Cop 4 tov gas of wat dan ook met de huidige problemen (lees prijzen energie en klimaat) ondertussen toch wel echt spoed. Ik heb het niet over koelen met een L/L.
Ik snap datjij dat wel belangrijk vindt, en vanuit maatschappelijk oogpunt is dat het ook. Maar nogmaals vanuit een beheeroogpunt is het geen spoed. Het zal dus vanuit de leden (eigenaren) moeten komen en niet denken het bestuur, wat men vaak aanziet voor de VVE, die regelt 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
PROnline schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 18:59:
[...]

Ik snap datjij dat wel belangrijk vindt, en vanuit maatschappelijk oogpunt is dat het ook. Maar nogmaals vanuit een beheeroogpunt is het geen spoed. Het zal dus vanuit de leden (eigenaren) moeten komen en niet denken het bestuur, wat men vaak aanziet voor de VVE, die regelt 't wel.
Mijn ervaring bij mijn schoonouders ..... die regelen niets. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
MotorBeast schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:21:
[...]

Mijn ervaring bij mijn schoonouders ..... die regelen niets. _O-
we gaan weer wat offtopic, maar je schoonouders bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:44

Barrycade

Through the...

Zie je het al voor je: bij de eerste VVE vergadering hé ik moet een nieuw energiecontract dus kunnen we even vaart maken met die warmtepompen? Liefst voordat mijn contract afloopt.

Oh geen budget voor gereserveerd,wa kost dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
PROnline schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 17:40:
[...]

[...]
Een hoop aannames maak je daar chef 8)7 Ik zou daar als ik jou was wat meer op letten wat je allemaal uitspuugt op het internet.

Ik zit samen met alle 5 andere leden in het raad van bestuur die actief zijn en een maandelijkse vergadering hebben en nu een waslijst aan aanpassingen klaar hebben liggen, waarvan een andere bewoner hoofd van bestuur is, wat wij besluiten is helaas niet gelijk alles zeggend, want we hebben nog steeds goedkeuring van hoger af nodig voor aanpassingen aan het gebouw zelf, en dat duurt heel erg lang.

Maargoed het is makkelijk om met het vingertje te wijzen naar anderen, en zelf lekker het moraal riddertje uit te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
@Wowhead Ik aggeerde innitieel op de opmerking van Motorbeast. Helemaal niet op jou:
En ik had 't over VVE's in het algemeen. Waarop ik betoog dat 't balletje niet alleen maar bij een bestuur ligt. Terwijl dat vaak wel de attitude is.

Heel goed dat jullie VVE een uitzondering op de regel is. Maar dan snap ik 't volgende niet helemaal:
Wowhead schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:56:
...Ik heb al gekeken naar airco units met buiten unit en monoblock units.
Beide zijn geen optie ivm geluid en de VVE/Buren aangezien wij in een flatwoning wonen...
en
[...]Het geluid voornamelijk, er word gekeken naar airco units in de toekomst op het dak, maar dat is nog zo ver weg, en kan nog enkele jaren duren :/
Gestappelde bouw en/of VVE hoeft ansich helemaal geen belemmering te zijn.
Maar nergens kan ik opmaken dat je met de VVE er mee bezig geweest bent. Je TS begint met VVE//buren/flatwoning, dus 't kan niet. PUNT.
En nu je verteld dat je zelf in 't bestuur zit, dat neemt de eerste drempel al weg. Je hebt niet een vereist aantal handtekeningen nodig om een ALV uit te schrijven. Het bestuur mag dat altijd. En een ALV uitschrijven duurt zes weken toch? Hoezo dan toch jaren? Waar lopen jullie tegen aan?

Denk graag mee, maar een discussie met termen als "hey chef" en "moraalridder" ;w
Pagina: 1