Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral een paar OSsen draaien, maar zal voornamelijk development doen in Linux (Ubuntu), VSCode, Docker, NodeJS en builds.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee, ik heb reeds 2 4K schermen, die vind ik prettig. Ik weet dat deze aansturen op 60Hz niet zomaar altijd makkelijk is op Linux.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik weet momenteel niet meer of ik oud spul koop of iets wat jaren mee kan. De combinaties processor / moederborden ken ik niet meer goed, dus daarin een tip is fijn. Ik vind losse componenten prima. Wat ik nog kan gebruiken is meegenomen, dit zijn de onderdelen die er momenteel in zitten.
Ik zoek vooral een boost in performance, en meerdere cores. AMD lichte voorkeur maar gezien linux weet ik niet of dat het beste is.
Intel Core i5-9600K
Cooler Master N300
Cooler Master Hyper 212 EVO - 120 mm
Corsair Vengeance LPX 16 GB - 2x Gb
Corsair VS650 - 650W
Samsung 970 EVO - 250GB
Prime Z370-P II
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral een paar OSsen draaien, maar zal voornamelijk development doen in Linux (Ubuntu), VSCode, Docker, NodeJS en builds.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee, ik heb reeds 2 4K schermen, die vind ik prettig. Ik weet dat deze aansturen op 60Hz niet zomaar altijd makkelijk is op Linux.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik weet momenteel niet meer of ik oud spul koop of iets wat jaren mee kan. De combinaties processor / moederborden ken ik niet meer goed, dus daarin een tip is fijn. Ik vind losse componenten prima. Wat ik nog kan gebruiken is meegenomen, dit zijn de onderdelen die er momenteel in zitten.
Ik zoek vooral een boost in performance, en meerdere cores. AMD lichte voorkeur maar gezien linux weet ik niet of dat het beste is.
Intel Core i5-9600K
Cooler Master N300
Cooler Master Hyper 212 EVO - 120 mm
Corsair Vengeance LPX 16 GB - 2x Gb
Corsair VS650 - 650W
Samsung 970 EVO - 250GB
Prime Z370-P II