Zoals iedereen wil ik graag mijn gaskosten omlaag brengen. Ik had afgelopen jaar meer dan 1MW aan zonne-energie over uit mijn zonnepanelen en zit er aan te denken om een boiler voor mijn nieuwe CV ketel te monteren welke ik elektrisch ga verwarmen in de hoop dat de CV ketel minder gas gaat verbruiken. Nu heb ik gelezen dat ik een zonneboiler moet aanschaffen maar dan zonder zonneboiler panelen. Dit warmhoud vat zou geschikt zijn voor deze klus maar bevat zoals ik nu lees geen elektrisch element. Als ik een boiler leverancier bel krijg ik te horen dat de boilers die zij leveren niet geschikt zijn voor wat ik zoek? Deze zouden enkel geschikt zijn als hoofdverwarming?
Na wat research kwam ik er achter dat een CV ketel op eerste plaats geschikt moet zijn voor warm water aanvoer. Mij nieuwe Intergas heeft een zogenaamd “NZ-Label / keur” welke dus geschikt zou moeten zijn.
Volgens een installateur die ik laatst sprak, zou ik een zonneboiler moeten kopen en die aansluiten op mijn CV. Ik heb helaas geen plaats voor collectoren maar wel voor het vat. Denken jullie dat een standaard elektrische 200l boiler geschikt is voor mijn doel?
Na wat research kwam ik er achter dat een CV ketel op eerste plaats geschikt moet zijn voor warm water aanvoer. Mij nieuwe Intergas heeft een zogenaamd “NZ-Label / keur” welke dus geschikt zou moeten zijn.
Volgens een installateur die ik laatst sprak, zou ik een zonneboiler moeten kopen en die aansluiten op mijn CV. Ik heb helaas geen plaats voor collectoren maar wel voor het vat. Denken jullie dat een standaard elektrische 200l boiler geschikt is voor mijn doel?