Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 18:43
GroeneThee schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 18:31:
[...]

Enorm bedankt, geeft een goed beeld! Veel beter dan een mijn Pixel 6 Pro.
En de kwaliteit was daar trouwens nog terug geschroefd door Google Foto's. Origineel is dus nog ietsjes beter eigenlijk. En ik stond voor 8 van die gigantische subwoofers (1m vanaf) en daar merk je volgens mij niks van maar mijn oren wel haha!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik ben ook aan het kijken voor de fold.
Alleen gezien de nieuwprijs zit ik eraan te denken om hem via marktplaats 2e hands te kopen voor circa 1000 euro.

Moet ik me erg zorgen maken om het scharnier wat weleens stuk gaat? Dus minimaal een toestel uitzoeken met garantie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben-vds
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:56
C6DL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:21:
Alleen gezien de nieuwprijs zit ik eraan te denken om hem via marktplaats 2e hands te kopen voor circa 1000 euro.

Moet ik me erg zorgen maken om het scharnier wat weleens stuk gaat? Dus minimaal een toestel uitzoeken met garantie?
Volgensmij kan je een gloednieuwe Fold 4 nu kopen bij belsimpel.nl voor 1200. Je krijgt van Samsung 200 euro weer retour na wat gegevens in te sturen. Dus ik zou het op die manier doen, en niet tweedehands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:14
Ik zou gewoon even wachten tot de Fold 5 uitkomt, althans officieelis aangekondigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
C6DL schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:21:

Ik heb alle Folds gehad, ik heb nooit ergens last van gehad, als de Fold5 uitkomt kan je mijn Fold4 wel over nemen als je wil.

Volgens mij komt hij begin augustus uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Jackson6 op 08-06-2023 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-06 21:08
Jackson6 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Ik heb alle Folds gehad, ik heb nooit ergens last van gehad, als de Fold5 uitkomt kan je mijn Fold4 wel over nemen als je wil.

Volgens mij komt hij begin augustus uit.
Juli zelfs. Denk ergens begin juli een aankondiging en eind juli geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
blue13x schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 12:24:
[...]

Juli zelfs. Denk ergens begin juli een aankondiging en eind juli geleverd.
nieuws: Samsung kondigt volgende Galaxy Z Flip en Z Fold eind juli aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:47

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Bij mij begint de screen protector die er op zat toen ik het toestel kocht los te laten. Het begon met een klein puntje helemaal bovenin de vouw, maar nu een paar dagen later is het een baan van ongeveer een cm breed, en ik verwacht dus dat hij vanaf nu verder los zal gaan laten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIsuclN-Tkb93aPZXlvgmbAah1Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hNmNhAR1wryG15twfWKpC3du.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb wel eens gehoord dat je die screen protector gratis kan laten vervangen onder garantie. Hoe werkt dat? Moet je het dan aanmelden op de Samsung website/webshop of kan je gelijk een afspraak maken bij een Samsung experience center oid? Ik heb het toestel vorig jaar begin september gekocht via Samsung.nl.

Een andere optie is natuurlijk om de screen protector er af te halen en hem zonder te gebruiken. Heeft iemand hier dat gedaan en hoe bevalt dat? En als het niet bevalt, kan je er dan alsnog één op laten zetten door Samsung?

[ Voor 33% gewijzigd door gwystyl op 10-06-2023 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
gwystyl schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:47:
Bij mij begint de screen protector die er op zat toen ik het toestel kocht los te laten. Het begon met een klein puntje helemaal bovenin de vouw, maar nu een paar dagen later is het een baan van ongeveer een cm breed, en ik verwacht dus dat hij vanaf nu verder los zal gaan laten.

[Afbeelding]

Ik heb wel eens gehoord dat je die screen protector gratis kan laten vervangen onder garantie. Hoe werkt dat? Moet je het dan aanmelden op de Samsung website/webshop of kan je gelijk een afspraak maken bij een Samsung experience center oid? Ik heb het toestel vorig jaar begin september gekocht via Samsung.nl.

Een andere optie is natuurlijk om de screen protector er af te halen en hem zonder te gebruiken. Heeft iemand hier dat gedaan en hoe bevalt dat? En als het niet bevalt, kan je er dan alsnog één op laten zetten door Samsung?
Beste even een afspraak inplannen bij de servicecenters, volgens mij kunnen ze het in Utrecht zeker vervangen. Opsturen dan resetten ze hem ook (nutteloos).
Let wel op dat dit eenmalig is en alleen als er bubbels heeft of plots loslaat. Weet niet hoe ze dit precies checken.

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 12-06-2023 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 21:46
Ik heb gisteravond bij mijn Z Fold2 beide screenprotectors vervangen. Heb 'm afgelopen week (in verder uitmuntende en complete staat) via MP gekocht voor 400 Euro en durfde het daarom wel aan.

Betreft de Orzero protectors van Amazon. De protector op het buitenscherm zit er perfect op. Die op het binnenscherm niet 100%. Nog wat belletjes zo hier en daar en aan de boven- en onderkant van de vouw niet helemaal vast. Het schijnt dat de belletjes naar verloop van tijd vanzelf verdwijnen. Ik moet het nog zien 😉

Maar ze voelen wel fijn aan. En ik ben blij het iig een keertje gedaan te hebben. In de set zitten in totaal 3 screenprotectors (+ benodigdheden) per scherm, dus ik kan binnenscherm nog 2 keer proberen. En als het dan nog steeds niet naar m'n zin is, heb ik best nog een keer 18,50 Euro over voor nog 3 kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Goofman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:33:
Ik heb gisteravond bij mijn Z Fold2 beide screenprotectors vervangen. Heb 'm afgelopen week (in verder uitmuntende en complete staat) via MP gekocht voor 400 Euro en durfde het daarom wel aan.

Betreft de Orzero protectors van Amazon. De protector op het buitenscherm zit er perfect op. Die op het binnenscherm niet 100%. Nog wat belletjes zo hier en daar en aan de boven- en onderkant van de vouw niet helemaal vast. Het schijnt dat de belletjes naar verloop van tijd vanzelf verdwijnen. Ik moet het nog zien 😉

Maar ze voelen wel fijn aan. En ik ben blij het iig een keertje gedaan te hebben. In de set zitten in totaal 3 screenprotectors (+ benodigdheden) per scherm, dus ik kan binnenscherm nog 2 keer proberen. En als het dan nog steeds niet naar m'n zin is, heb ik best nog een keer 18,50 Euro over voor nog 3 kansen.
Heb mijn oude fold 2 vorig week ook verkocht voor 400 euro. Wel jammer had er 1900 voor neergelegd 2.5 jaar geleden!
Ook de protectors van Amazon erop gezet, zat er perfect op! Bubbels gingen bij mij wel weg!

[ Voor 4% gewijzigd door Rohit op 12-06-2023 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rohit schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:14:
[...]

Beste even een afspraak inplannen bij de servicecenters, volgens mij kunnen ze het in Utrecht zeker vervangen. Opsturen dan resetten ze hem ook (nutteloos).
Let wel op dat dit eenmalig is en alleen als er bubbels heeft of plots loslaat. Weet niet hoe ze dit precies checken.
Ja dat resetten heb ik ervaringen mee, ook als het niet nodig is :X (bij eerdere Samsung telefoon)
Ik bel wel even naar het servicecenter in Utrecht. Dat is aan de ene kant het dichtst bij (werk in Houten), maar ook vrij lastig te bereiken met de auto omdat ze midden in Hoog Catherijne zitten.... Als ze het daar na afspraak terplekke kunnen vervangen is dat wel de makkelijkste optie.

Zoals je op de foto kan zien is het nu rondom de vouw bijna helemaal losgelaten. Hij beschermt zo nog wel, maar is wat minder gevoelig voor aanrakingen in het midden (zeker met pen) dus dat is gewoon irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-07 12:17

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Goofman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:33:

Ik heb dezelfde ervaring. Die bubbels verdwijnen echt! Prima protectors...voor het binnenscherm. Die voor het buitenscherm ging bij mij verplaatsen na verloop van tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
gwystyl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:57:
[...]

Ja dat resetten heb ik ervaringen mee, ook als het niet nodig is :X (bij eerdere Samsung telefoon)
Ik bel wel even naar het servicecenter in Utrecht. Dat is aan de ene kant het dichtst bij (werk in Houten), maar ook vrij lastig te bereiken met de auto omdat ze midden in Hoog Catherijne zitten.... Als ze het daar na afspraak terplekke kunnen vervangen is dat wel de makkelijkste optie.

Zoals je op de foto kan zien is het nu rondom de vouw bijna helemaal losgelaten. Hij beschermt zo nog wel, maar is wat minder gevoelig voor aanrakingen in het midden (zeker met pen) dus dat is gewoon irritant.
Ik gebruik die pen dus nooit omdat ik niet zo een dikke case wil.. Echt nutteloos en erg jammer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Rohit schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:10:
[...]

Ik gebruik die pen dus nooit omdat ik niet zo een dikke case wil.. Echt nutteloos en erg jammer..
Ik hoop zo dat ze snel die pen weer in het device weten te verwerken... ik wil echt niet zonder pen! Dus voor nu maar even een dikkere case.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rohit schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:10:
[...]

In de praktijk heb ik het houdertje waar de pen in zit dus ook meestal los in mijn tas bij me, of ligt hij in de buurt op tafel of in een jaszak ofzo.... het is een wonder dat ik hem nog niet kwijt ben O-) . Ik vind het echter wel fijn om af en toe de pen te gebruiken, bijvoorbeeld bij puzzelspelletjes of om dingen te markeren in foto's oid. Ik heb wel steeds een WTF-momentje als ik dan bezig ben met het pennetje in mijn hand, het toestel dichtklap en de pen probeer te gebruiken op het voorste beeldscherm. Dat werkt dus niet :F

Als je de pennenhouder uit het hoesje laat is hij niet zo heel bulky, en heb ik vrij goede grip op de telefoon omdat er dan een kleine rand zit waar die houder inschuift.
Het toeval wil dat vandaag het smalle randje van de case op het voorscherm gebroken is, dus ik ga binnenkort toch maar de easyskin die ik al een tijd heb liggen installeren. Eens kijken hoe een bijna naked ervaring met de telefoon is wat betreft grip of (idee van) bescherming. Ik hoop vooral ook dat draadloos laden zonder case een beetje lekker gaat, aangezien de achterkant dan niet meer zo mooi vlak is maar het camera-eiland er uitsteekt en de telefoon dus meer wiebelt als je hem neerlegt.....

Welke case gebruiken jullie, of waarom gebruik je geen case? Ik vind de D-brand skins altijd erg mooi als ik LTT-video's bekijk en ik Linus zijn Fold zie pakken, maar heb het tot nu toe niet aangedurfd om de originele Standing cover with pen te verwijderen die ik er al sinds het begin om heb zitten.

Nou nog bedenken welke ik er als eerste om ga doen, ik heb deze begin december besteld O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2s7c6KllU5uZ5JsbWu6hCow28g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d574VYcuv9a7gxtXjCJSdaAe.png?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 12-06-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
gwystyl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:33:
[...]

In de praktijk heb ik het houdertje waar de pen in zit dus ook meestal los in mijn tas bij me, of ligt hij in de buurt op tafel of in een jaszak ofzo.... het is een wonder dat ik hem nog niet kwijt ben O-) . Ik vind het echter wel fijn om af en toe de pen te gebruiken, bijvoorbeeld bij puzzelspelletjes of om dingen te markeren in foto's oid. Ik heb wel steeds een WTF-momentje als ik dan bezig ben met het pennetje in mijn hand, het toestel dichtklap en de pen probeer te gebruiken op het voorste beeldscherm. Dat werkt dus niet :F

Als je de pennenhouder uit het hoesje laat is hij niet zo heel bulky, en heb ik vrij goede grip op de telefoon omdat er dan een kleine rand zit waar die houder inschuift.
Het toeval wil dat vandaag het smalle randje van de case op het voorscherm gebroken is, dus ik ga binnenkort toch maar de easyskin die ik al een tijd heb liggen installeren. Eens kijken hoe een bijna naked ervaring met de telefoon is wat betreft grip of (idee van) bescherming. Ik hoop vooral ook dat draadloos laden zonder case een beetje lekker gaat, aangezien de achterkant dan niet meer zo mooi vlak is maar het camera-eiland er uitsteekt en de telefoon dus meer wiebelt als je hem neerlegt.....

Welke case gebruiken jullie, of waarom gebruik je geen case? Ik vind de D-brand skins altijd erg mooi als ik LTT-video's bekijk en ik Linus zijn Fold zie pakken, maar heb het tot nu toe niet aangedurfd om de originele Standing cover with pen te verwijderen die ik er al sinds het begin om heb zitten.

Nou nog bedenken welke ik er als eerste om ga doen, ik heb deze begin december besteld O-)
[Afbeelding]
Denk dat je voor het laden geen probleem hebt want die dikke spen case werkt ook gewoon ondanks die dikte.. Spen los is idd ook wel een goeie! Ga hem eens uit de kast halen en op me werk leggen kijken of ik hem dan vaker ga gebruiken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Rohit schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Denk dat je voor het laden geen probleem hebt want die dikke spen case werkt ook gewoon ondanks die dikte.. Spen los is idd ook wel een goeie! Ga hem eens uit de kast halen en op me werk leggen kijken of ik hem dan vaker ga gebruiken..
Ik heb op mp 2 spencases gekocht bedoeld voor de fold3. En heb dus nu ook 2 pennetjes extra. 1 op het werk en nog 1 thuis. Inwendige pen is handiger, maar dit gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rohit schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Het is niet zo zeer de dikte, maar of het toestel wel handig geplaatst kan worden zonder case ivm het camera-eiland (en instabiliteit daardoor). Ik neem aan van wel, maar we gaan het meemaken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue13x
Nieuwe update rolt net binnen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13
gwystyl schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:33:
[...]

[Afbeelding]
Ik gebruik de Fold4 al een half jaar zonder case. Ik vind het toestel al bulky genoeg zonder de case, dus die komt er echt niet op. Wel heb ik een transparante sticker op de achterkant geplakt voor meer grip. Dat heb je echt wel nodig wanneer je met droge handen het toestel niet wil laten vallen. Toestel ligt nu zo fijn in de hand wanneer hij opengeklapt is. Als je dat eenmaal ervaren hebt, dan wil je niet meer anders. Althans, zo verliep het bij mij ;)

Nog geen ongelukken gebeurd tot nu toe!

Wellicht dat ik er wat makkelijk over denk omdat ik Samsung Care heb. Kost me bij een goede val alsnog €150, maar dat is het risico wat ik graag neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

BizzieBis schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:10:
[...]

Ik gebruik de Fold4 al een half jaar zonder case. Ik vind het toestel al bulky genoeg zonder de case, dus die komt er echt niet op. Wel heb ik een transparante sticker op de achterkant geplakt voor meer grip. Dat heb je echt wel nodig wanneer je met droge handen het toestel niet wil laten vallen. Toestel ligt nu zo fijn in de hand wanneer hij opengeklapt is. Als je dat eenmaal ervaren hebt, dan wil je niet meer anders. Althans, zo verliep het bij mij ;)

Nog geen ongelukken gebeurd tot nu toe!

Wellicht dat ik er wat makkelijk over denk omdat ik Samsung Care heb. Kost me bij een goede val alsnog €150, maar dat is het risico wat ik graag neem.
Ik heb vandaag maar eens mijn Easyskinz stickers geplakt. Er zijn mooie gaatjes op de plekken van de microfoons, luidsprekers en knoppen, maar de randen voelen redelijk scherp aan. Ik ben heel benieuwd hoe lang die blijven zitten. Ik heb ze met een föhn warm proberen te maken en dan vast/rond proberen te plakken, maar weet niet of dat helemaal gelukt is en wil niet het risico lopen dat het scherm te heet word oid.

Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mp0TQLOW89keaUHgDAlN1brDBIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c5l2NFQkcP5sTfhAvCTpUaQJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4eFXUDFep94_U4G5-y-9CO-d0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QmrPtti8eIdKl8bRm0EPK7EM.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is Raven Black textured, maar ik heb ook nog Carbon en Black Leather. Ik wist niet hoe ze er in het echt uit zouden zien, en als ik mis zou plakken of ze snel los laten heb ik nog twee nieuwe 8)

edit: ik heb na het maken van bovenstaande foto's de randen toch nog een keer iets verwarmd, en dan met het meegeleverde doekje flink heen en weer geveegd zoals dbrand in hun instructiefilmpje laat zien. EasySkinz is daar iets minder specifiek over. Die houden het op "recht plakken, beetje aanduwen en klaar". Nu voelt het iets beter passend/minder scherp aan. De textuur zorgt er iig wel voor dat hij lekker in de hand ligt, en je niet het gevoel hebt dat de telefoon zo wegglijdt.

edit2: door het bekijken van die filmpjes van EasySkinz en Dbrand kwam ook Slickwraps in mijn "ook interessant voor u" lijstje. Daarbij zitten achterkant, zijkant en boven en onderkant aan elkaar, wat in ieder geval al een paar randjes scheelt. Ook zit er een smal randje om de voorkant. Ik vind het er wel mooi uit zien, en zo te zien hebben ze heel veel verschillende designs. Nadeel is wel dat ze (net als dbrand) in Noord-Amerika zitten en de verzendkosten nogal pittig zijn :(

[ Voor 39% gewijzigd door gwystyl op 26-06-2023 21:21 . Reden: linkjes naar skins en instructiefimpjes ingevoerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue13x
Niet verwacht, maar een update is vandaag beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-07 14:39
Heb van de week een beroep gedaan op de Samsung care+ verzekering omdat mijn toestel was gevallen van de trap (metaal). Behuizing is op meerdere plekken beschadigd. Blijkt dat ze dat onder cosmetische schade scharen en niet dekken. Oftewel ik moet hem nog een keer laten vallen en als dan het scherm breekt repareren ze hem pas 8)7

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
B-Bandit schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:43:
Heb van de week een beroep gedaan op de Samsung care+ verzekering omdat mijn toestel was gevallen van de trap (metaal). Behuizing is op meerdere plekken beschadigd. Blijkt dat ze dat onder cosmetische schade scharen en niet dekken. Oftewel ik moet hem nog een keer laten vallen en als dan het scherm breekt repareren ze hem pas 8)7
Snap ik eigenlijk wel. Toestel werkt goed, alleen je behuizing is wat beschadigd. Je scherm is ook ok begrijp ik zo? Tsja ...geen reden om te vervangen of repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 21:46
B-Bandit schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:43:
Grote kans dat ze de volgende keer een schermreparatieverzoek ook weigeren, omdat ie er beschadigd uit ziet. Staat er niet iets in de voorwaarden hierover? Dat er geen dekking is in geval van verkeerd gebruik van het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Het gaat inderdaad om het correct functioneren van het toestel. Ook het scharnier is bij mij lelijk beschadigd. Denk dat zomaar vervangen van het scharnier wel heel duur kan zijn...

Jammer, maar omdat je max 2 claims per jaar mag maken (wel met eigen risico van €150) had ik niet verwacht dat het toestel echt kapot moest zijn voordat ze iets zouden doen. Nu ja, zie nog wel hoe dit verder gaat.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:58
Ik ben momenteel aan het kijken voor een Fold 4, ik besef dat de 5 eraan komt maar de kans dat ik die betaalbaar vind is bijzonder klein aangezien de 4 al aan de max zit van wat ik uit wil geven.

Ik twijfel echter nog wel tussen de use case voor mijzelf en of dat ik wellicht de Ultra beter kan aanschaffen. Na het bekijken van vele reviews, instructies, nice to know etc...... Weet ik het nog steeds niet.

Ik heb echt moeite om uit te vinden of ik het grotere scherm niet als gimmick ga zien, daarvoor is hij behoorlijk duur. De twijfel zit hem vooral in het smallere scherm aan de voorzijde. Aangezien ik hem als werk / prive telefoon ga gebruiken wil ik hem ook niet constant open hoeven te klappen.

Nu is mijn vraag aan jullie (ik weet, n=1), hoe bruikbaar is voor jullie het voorschrift op gebied van mailen, appen en eventueel snel sites bezoeken? Of klap je daarvoor toch heel snel het scherm open omdat dit handiger is voor jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Voor het snelle werk zoals appjes, mailtjes etc. voldoet het front scherm voor mij. Bijvoorbeeld ook het google discovery scherm of NU.nl gaat prima. Maar zodra ik wat langer moet lezen of echt iets wil typen of opzoeken dan klap ik hem open. Net als dit berichtje typen...dat doe ik op het grote scherm.

Ik vind vooral het multitasken tussen apps erg fijn. Gewoon een plaatje van een website slepen naar whatsapp bijvoorbeeld. Ideaal.

Het frontscherm is idd wat smaller, maar dat went best snel. En eerlijk gezegd kan ik doordat hij smaller is de telefoon makkelijker met 1 hand bedienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henrov
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-05 16:03
jabberwock schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:31:
Voor het snelle werk zoals appjes, mailtjes etc. voldoet het front scherm voor mij. Bijvoorbeeld ook het google discovery scherm of NU.nl gaat prima. Maar zodra ik wat langer moet lezen of echt iets wil typen of opzoeken dan klap ik hem open. Net als dit berichtje typen...dat doe ik op het grote scherm.

Ik vind vooral het multitasken tussen apps erg fijn. Gewoon een plaatje van een website slepen naar whatsapp bijvoorbeeld. Ideaal.

Het frontscherm is idd wat smaller, maar dat went best snel. En eerlijk gezegd kan ik doordat hij smaller is de telefoon makkelijker met 1 hand bedienen.
Sluit ik mij volledig bij aan. Vooral zakelijk een ideaal toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Voor mij was het smalle voorscherm een van de redenen om de Fold 4 toch weer van de hand te doen, en over te stappen op een S23 Ultra. Maar het grote binnenscherm mis ik toch ook wel. Wie weet, als er ook dit jaar weer mooie aanbiedingen zijn op de Fold 5 stap ik toch weer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Of-Aaargh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:59:
Voor mij was het smalle voorscherm een van de redenen om de Fold 4 toch weer van de hand te doen, en over te stappen op een S23 Ultra. Maar het grote binnenscherm mis ik toch ook wel. Wie weet, als er ook dit jaar weer mooie aanbiedingen zijn op de Fold 5 stap ik toch weer over...
Herkenbaar. Ik vind het smalle voorscherm ook onhandig, maar het grote binnenscherm zeker in combinatie met het pennetje echt een toevoeging. Ik ben bang dat ik dat zou missen als ik weer voor een 16:9 toestel zou gaan.
Een andere optie is misschien de Pixel Fold. Die lijkt een breder voorscherm te hebben. Nadeel is natuurlijk wel dat hij niet officieel in NL te krijgen is, maar als je een tripje naar Duitsland geen probleem vindt moet hij wel te vinden zijn.

Nu ik toch hier aan het typen ben: de EasySkinz stickers die ik zo'n twee weken geleden geplakt heb bevallen erg goed. Het toestel voelt een stuk minder bulky aan, maar is nog steeds goed opengeklapt vast te houden. Hij ligt zoals verwacht inderdaad minder stabiel op zijn achtercamera dan met het hoesje waar het camera-eiland net in verzonken lag, maar ik vind het minder storend dan ik had verwacht. Ik verwacht uiteraard niet de val-protectie van een dikke hoes, maar het helpt vast tegen krasjes en voelt prettig stroef aan.

[ Voor 24% gewijzigd door gwystyl op 12-07-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Ah ja, de Pixel Fold staat ook in mijn 'misschien'-lijstje. Vanwege dat bredere en daardoor meer bruikbare voorscherm. Meer het formaat van een 'normale' smartphone. Maar het lijkt erop dat ie duurder zal zijn dan de Fold 5, die al gewoon te koop zal zijn voordat de Pixel Fold in de Benelux uitkomt.
En voor de rest nogal wat nadelen tov de Galaxy Fold: geen pen support, kwetsbaarder (de Pixel Fold brak bij de buigtest van JerryRig), mindere hardware specs tov de Fold 5. En ik ben geen fan van kaal Android, ik kan niet zonder Dual Messenger. En zaken als Veilige Map, betere camera-app, veel meer instel-mogelijkheden zijn ook erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Dual messenger is wel om heen te werken. Als het om Whatsapp gaat, kan je bijvoorbeeld de "gewone" en de business versie installeren, en in plaats van de veilige map heeft stock android ook een werkprofiel. Ik heb bijvoorbeeld "Island" geïnstalleerd, waardoor ik drie keer tegelijk dezelfde app kan draaien: één keer gewoon, één keer in veilige map en één keer in het werkprofiel. Verder niet nuttig, maar het is mogelijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
Het grote scherm van mijn Fold 4 doet het niet meer. Sinds zaterdag al.

Het begon zo:

Fout melding: systeem UI reageert niet.
Helemaal geen reactie op aanraken, knoppen indrukken.
Vervolgens opnieuw gestart na enkele minuten te hebben gewacht.
Buitenscherm doet het zoals vanouds, binnenscherm staat constant uit.

Ik ging vervolgens langzaam de Fold unfolden, scherm was aan het flikkeren. Op een gegeven moment kwam ik bij een punt waarbij ik groene verticale lijntjes zag en vervolgens ging hij weer helemaal uit.

Later op de dag voelde ik veel meer druk bij het openen van de Fold. Ik maakte hem gelijk dicht, wilde niks forceren. Ik merk nu dat hij niet helemaal opengaat en er een soort "V" te zien is als je hem op tafel legt.

Iemand zoiets al gehad?

Ik heb nog garantie (Samsung Care) t/m 25 aug 2023. Ik ga zo Samsung bellen. Hopelijk kunnen ze het snel fixen. Las iets van binnen 3 dagen telefoon terug.

Update: Claim afgewezen, moet via fabrieksgarantie afgehandeld worden. Morgen wordt hij opgehaald, ben benieuwd.

[ Voor 5% gewijzigd door Pakhtun op 24-07-2023 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Pakhtun schreef op maandag 24 juli 2023 @ 14:13:
Het grote scherm van mijn Fold 4 doet het niet meer. Sinds zaterdag al.

Het begon zo:

Fout melding: systeem UI reageert niet.
Helemaal geen reactie op aanraken, knoppen indrukken.
Vervolgens opnieuw gestart na enkele minuten te hebben gewacht.
Buitenscherm doet het zoals vanouds, binnenscherm staat constant uit.

Ik ging vervolgens langzaam de Fold unfolden, scherm was aan het flikkeren. Op een gegeven moment kwam ik bij een punt waarbij ik groene verticale lijntjes zag en vervolgens ging hij weer helemaal uit.

Later op de dag voelde ik veel meer druk bij het openen van de Fold. Ik maakte hem gelijk dicht, wilde niks forceren. Ik merk nu dat hij niet helemaal opengaat en er een soort "V" te zien is als je hem op tafel legt.

Iemand zoiets al gehad?

Ik heb nog garantie (Samsung Care) t/m 25 aug 2023. Ik ga zo Samsung bellen. Hopelijk kunnen ze het snel fixen. Las iets van binnen 3 dagen telefoon terug.

Update: Claim afgewezen, moet via fabrieksgarantie afgehandeld worden. Morgen wordt hij opgehaald, ben benieuwd.
Hmmm ga eens duiken in het verschil tussen fabrieksgarantie en Samsung Care. Ben in de markt voor een fold 5 (of wellicht 4) en ben mij bewust dat het wat kwetsbare technologie is.

Hou ons op de hoogte alsjeblieft hoe de afwikkeling en service is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:30

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Goedemorgen, een nieuwe SG Fold4 gebruiker hier.

Na heeeeel veel jaren met veel plezier een Google telefoon te hebben gehad, overgestapt op een Fold omdat me dat wel echt mooi leek, en t klopt, niks is minder waar, zeer tevreden al loop ik wel tegen 1 ding aan wat ik niet helemaal begrijp:

Als ik 's nachts mijn telefoon op Niet Storen zet, en r alleen 3 favorieten contacten dat mogen doorbreken, komen Whatsappjes r gewoon doorheen, ondanks dat verder alles geblokt staat tijdens niet Storen.

de enige manier die ik heb ontdekt om dat te omzeilen is, is bij geluid de foon op stil te zetten, maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling.

Weet iemand wat ik eventueel niet goed zou doen, want op mijn Pixel werkte t altijd wel zo, dat als Niet Storen aanstond, r niks doorheen komt, op de favoriete contacten na dan.....???

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Nog mensen die zometeen de nieuwe Fold5 gaan bestellen? Ik zit er weer klaar voor in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-07 20:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Jackson6 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:45:
Nog mensen die zometeen de nieuwe Fold5 gaan bestellen? Ik zit er weer klaar voor in ieder geval :)
Gezien de livestream met aankondiging van de Fold5 om 13:00.. waar zijn de topics? :>

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 26-07-2023 12:56 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

robotjoek schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:27:
Goedemorgen, een nieuwe SG Fold4 gebruiker hier.

Na heeeeel veel jaren met veel plezier een Google telefoon te hebben gehad, overgestapt op een Fold omdat me dat wel echt mooi leek, en t klopt, niks is minder waar, zeer tevreden al loop ik wel tegen 1 ding aan wat ik niet helemaal begrijp:

Als ik 's nachts mijn telefoon op Niet Storen zet, en r alleen 3 favorieten contacten dat mogen doorbreken, komen Whatsappjes r gewoon doorheen, ondanks dat verder alles geblokt staat tijdens niet Storen.

de enige manier die ik heb ontdekt om dat te omzeilen is, is bij geluid de foon op stil te zetten, maar dat lijkt me toch niet echt de bedoeling.

Weet iemand wat ik eventueel niet goed zou doen, want op mijn Pixel werkte t altijd wel zo, dat als Niet Storen aanstond, r niks doorheen komt, op de favoriete contacten na dan.....???
Wat bedoel je met "er doorheen komen"? Bij mij komen appjes wel gewoon aan, en staat er een meldings-icoontje als er een berichtje binnenkomt, maar er wordt geen geluid afgespeeld als de telefoon op niet storen staat.
Jackson6 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:45:
Ik denk niet dat mijn baas het daarmee eens gaat zijn 8) . Verder bevalt de Fold 4 ook nog prima. De sticker blijft goed zitten, dus hij is nu zo dun alsof hij zonder hoesje is maar heeft toch wat bescherming. Ik hoop alleen dat de nieuwe screenprotector het langer uithoudt dan de oude, anders mag Samsung hem van mij alsnog een keer onder garantie gaan vervangen (was nu zogenaamd geen garantie maar coulance maar ik hoor meer dat hij na iets meer dan een half jaar los begint te laten; dat klinkt toch meer als een constructiefout dan gebruikersfout).

Ik ben wel benieuwd wat de Fold 5 toe gaat voegen tov de Fold 4. Ik heb de mijne sinds september vorig jaar, en heb toen gekozen voor de Fold 4 ipv de Fold 3 omdat er een hele hoge korting op zat, waardoor de meerprijs te overzien was. Daarom was het betere scharnier en volgens mij betere camera voldoende reden om voor de 4 te gaan. Ik heb nog geen idee wat de meerwaarde van de 5 tov de 4 gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hij staat bij T-Mobile al online: Ontvang nu een Samsung Galaxy Watch 6 LTE 40mm t.w.v. €369 bij aankoop van de Samsung Galaxy Z Flip5 of Galaxy Z Fold5 en ontvang nu €120 retour bij een upgrade naar meer geheugen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Hier twee stuks Fold5 besteld met 512 gb voor 2410 euro. Wat kortingen stapelen en je zit op 1200 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:02
Afgaande op de eerste hands-ons is vooral de Fold 5 bijna identiek aan de 4, buiten dan de hinge. Ondertussen al 3 jaar dezelfde camera's.. Ik hoop echt dat er in Europa snel alternatieven komen van OnePlus, Honor etc ..

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Mijn enthousiasme is wel weg voor een Fold op dit moment. De verbetering is minimaal, had gehoopt op betere camera's omdat foto's voor mij ook belangrijk zijn. Ik kon de Fold 4 ook hierom laten liggen en dit zal hetzelfde zijn voor de Fold 5. Jammer want ik had deze graag willen hebben. De voorpret was leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

De Flip heeft een grotere sprong gemaakt door het grote voorscherm voor mijn idee. De grootste verandering bij de Fold 5 is het vlakkere profiel als hij dichtgeklapt is, en het pennetje zit nu in een dunnere case.

zo te zien is de Fold 5 wel breder, wat misschien invloed heeft op de resolutie/beeldverhouding? Dat zou wel een grote verbetering voor mij betekenen. Edit: resolutie van voorscherm van Fold 4 en Fold 5 is praktisch hetzelfde :(

@robotjoek nee dat hoort inderdaad niet; en bij mij gebeurt dat ook niet.....het standaard antwoord is dan meestal dat je hem terug kan zetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of het dan nog gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om hem weer helemaal opnieuw in te stellen. Ik zou dus toch goed de instellingen nakijken zowel bij het "niet storen" gedeelte (schema, wat wel/niet) als ringtones als binnen de instellingen van whatsapp of je iets kan vinden wat je kan aanpassen behalve handmatig het volume steeds naar beneden zetten.... hier ook iemand met dat probleem op een oudere Fold, maar volgens mij niet met een duidelijk antwoord.

[ Voor 82% gewijzigd door gwystyl op 26-07-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

gwystyl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:56:
[...]

Wat bedoel je met "er doorheen komen"? Bij mij komen appjes wel gewoon aan, en staat er een meldings-icoontje als er een berichtje binnenkomt, maar er wordt geen geluid afgespeeld als de telefoon op niet storen staat.
wat ik daarmee bedoel is dat als mijn telefoon op Niet Storen staat, ik de afgelopen 2 nachten wakker word van t geluid van een Whatsapp dat op dat moment word verstuurd (werk in ploegendienst vandaar) en dat lijkt me niet de bedoeling van Niet Storen...??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
Jackson6 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:25:
Hier twee stuks Fold5 besteld met 512 gb voor 2410 euro. Wat kortingen stapelen en je zit op 1200 per stuk.
Wat voor kortingen stapel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

[b][

@robotjoek nee dat hoort inderdaad niet; en bij mij gebeurt dat ook niet.....het standaard antwoord is dan meestal dat je hem terug kan zetten naar fabrieksinstellingen om te kijken of het dan nog gebeurt, maar ik kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten om hem weer helemaal opnieuw in te stellen. Ik zou dus toch goed de instellingen nakijken zowel bij het "niet storen" gedeelte (schema, wat wel/niet) als ringtones als binnen de instellingen van whatsapp of je iets kan vinden wat je kan aanpassen behalve handmatig het volume steeds naar beneden zetten.... hier ook iemand met dat probleem op een oudere Fold, maar volgens mij niet met een duidelijk antwoord.
Heb ff wat fotos bijgevoegd...

Het rare is mijn vrouw heeft ook sinds 3 dagen een nieuwe foon (Galaxy Flip4) en die heeft t zelfde probleem.
Waar of wat zou r in Whatsapp verkeerd staan, heb alles vergeleken met m'n Pixel en alles staat t zelfde ?
Alvast bedankt voor de hulp, word zeer gewaardeerd !Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIlylKz4yak5DapjTKb6H9F8Kc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A65vFykdT0ZQiriaFaGbgwKI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQfVOG6TJuntZjMAwHBIiX2pFzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hXGDgZwkTysT8affNjoIYyK3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HwkzBeb-Q-2ekZFGXtcfMkcgkvU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sR892xvA6xXKrLAqGnaEelSN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-06 16:36

Praetextatus

the dutch_paki

Jackson6 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:02:
Hij staat bij T-Mobile al online: Ontvang nu een Samsung Galaxy Watch 6 LTE 40mm t.w.v. €369 bij aankoop van de Samsung Galaxy Z Flip5 of Galaxy Z Fold5 en ontvang nu €120 retour bij een upgrade naar meer geheugen.
Ben ook benieuwd waar je hebt betaald en gestapeld.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Praetextatus schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Ben ook benieuwd waar je hebt betaald en gestapeld.
Bij Samsung zelf gekocht, twee stuks tegelijk, code gebruikt die ik kreeg van de pre-registratie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBGKK4Crdg76N5FhrFGRWQmNPUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w6zCaE3zfG8CXfiSYy5pYwdA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaglevNL
  • Laatst online: 03-07 14:50
Met de early bird code en inruilkorting van mijn flip 3 kom ik maar op 1000 euro uit :'(
Helaas kan ik de early bird korting niet toevoegen in de ING samsung shop en zo stapelen. Blijft nog te duur helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

robotjoek schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:42:
[...]

Heb ff wat fotos bijgevoegd...

Het rare is mijn vrouw heeft ook sinds 3 dagen een nieuwe foon (Galaxy Flip4) en die heeft t zelfde probleem.
Waar of wat zou r in Whatsapp verkeerd staan, heb alles vergeleken met m'n Pixel en alles staat t zelfde ?
Alvast bedankt voor de hulp, word zeer gewaardeerd ![Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het bijna hetzelfde staan, en bij Alarmen en geluiden zelfs nog toegestaan dat Alarmen en Mediageluid aan staan. Toch heb ik nooit dat ik nog appjes binnen hoor komen als de telefoon op "niet storen" staat. Ik ben bang dat ik door mijn suggesties heen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
Ik heb net even gekeken, inruilwaarde voor mijn Fold 4 512GB is €475. Early bird korting erbij en ik kom uit op €739,15 voor een Fold 5 512GB.

Had toch meer verwacht voor mijn Fold 4...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhtun
GroeneThee schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:58:
[...]

Hmmm ga eens duiken in het verschil tussen fabrieksgarantie en Samsung Care. Ben in de markt voor een fold 5 (of wellicht 4) en ben mij bewust dat het wat kwetsbare technologie is.

Hou ons op de hoogte alsjeblieft hoe de afwikkeling en service is.
Korte update:

Gister opgehaald door Dynafix en vandaag begonnen met reparatie. Dynafix geeft aan dat het inderdaad om een garantiegeval gaat.

Bij kopje reparatiewerk staat er:
Batterij en Software update

Bij onderdelen:
Battery
Pba sub
Display
Schroef
Tape

Ik hoop dat ze ook naar de vorm van mijn Fold kijken wanneer hij helemaal opengeklapt is. Dat het grote scherm het moet doen spreekt voor zich maar dat hij helemaal plat moet liggen wanneer hij opengeklapt is kan men zomaar even vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robotjoek

robotjoek

gwystyl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:05:
[...]

Ik heb het bijna hetzelfde staan, en bij Alarmen en geluiden zelfs nog toegestaan dat Alarmen en Mediageluid aan staan. Toch heb ik nooit dat ik nog appjes binnen hoor komen als de telefoon op "niet storen" staat. Ik ben bang dat ik door mijn suggesties heen ben.
Ik denk dat we weten waar de crux zit, we hebben nu geen favorieten of uitzondering contacten toegevoegd, en nu gaat t wel goed, als de foons nu op Niet Storen staan komt r niks doorheen, geen appjes, geen gesprek, niks.
Maar we hadden juist de uitzonderingen r in staan dat als r wat is, dat bepaalde personen door Niet Storen heen komen (zoals t volgens ons ook bedoeld is en zoals t werkte op onze oude foons), maar als je dat dus kiest geld t voor alles, dus niet alleen gesprekken maar ook appjes, sms, alles...
Vreemd maar waar.
Snap dat je geen opties meer weet, wij namelijk ook niet, maar maybe heeft iemand anders een oplossing....?

Update:

We zijn r uit, we hebben bij Oproepen en Berichten in Niet Storen de zelf toegevoegde contacten verwijderd, en bij Oproepen gekozen voor Alleen Favorieten Contacten en dan werkt t wel zoals t bedoeld is, dus ff aan t zoeken geweest, maar nu werkt t wel goed en komt r verder niks door Niet Storen heen, ook geen meldingen op appjes of iets dergelijks....

[ Voor 15% gewijzigd door robotjoek op 27-07-2023 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 01:12
Pakhtun schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:11:
Ik heb net even gekeken, inruilwaarde voor mijn Fold 4 512GB is €475. Early bird korting erbij en ik kom uit op €739,15 voor een Fold 5 512GB.

Had toch meer verwacht voor mijn Fold 4...
Die inruilkortingen zijn ook gewoon slecht.

Kennis van mij gaat zijn Fold 4 bij CeX verkopen, levert minimaal 600 euro op voor zijn 512gb.

En in ons geval, mijn partner wou de Watch 4 Classic inruilen voor de Watch 6, maar de korting was €0 vanwege krasjes, terwijl zelfde CeX minimaal 45 euro voor geeft.

En dan is CeX nog de plek die je het minste oplevert, maar wel makkelijker dan Marktplaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
Kon geen Flip/Fold5 topic vinden helaas, dus dan maar via hier: in Spanje zijn de Flip 5 en Fold 5 al te koop!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A33-66CP4M38swBQlN9JOSx7mDo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3X5W1QcyQOHOODLmWVBzJTjB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEQOlHFI23ESDvoG3QA-1OOjXe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FWpqMbN9UFUm9zKiBLRowUFD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
tweegroenethee schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:45:
Kon geen Flip/Fold5 topic vinden helaas, dus dan maar via hier: in Spanje zijn de Flip 5 en Fold 5 al te koop!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Offtopic like your name...😜

Nu al te koop?? Benieuwd naar de eerste reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
tweegroenethee schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jaloers haha, hier tot 7 augustus wachten, misschien dat het wel al eerder gestuurd wordt. Hoe is de hinge en vouwt hij helemaal open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-lucas
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
gevalletje durf te vragen maar heeft er iemand een kortingscode van ING over.
ik was te laat me registreren :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
Jackson6 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:48:
[...]

Jaloers haha, hier tot 7 augustus wachten, misschien dat het wel al eerder gestuurd wordt. Hoe is de hinge en vouwt hij helemaal open?
Hinge voelt prima aan, vouwt ook helemaal open. Stuk beter dan de 4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Had je ook een Fold 4? Wat is je eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
GroeneThee schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:06:
Had je ook een Fold 4? Wat is je eerste indruk?
Nee, kan dus helaas ook geen goede vergelijking geven. De Fold 4 stond er ook nog, de flip/flop 5 telefoons voelen fijner en dat die helemaal dicht klapt voelt ook een stuk natuurlijker aan, ws omdat die dunner is dan. Maar ik vind de scherm ratio nog steeds raar in de hand liggen en eruit zien. Blijf dus bij mijn 'gewone' S23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Weet iemand of de actie codes ook werken als je wilt lease?

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Wat ik wel slecht vindt, is dat de Watch 6 classic èn de fold 5 zo laat worden verstuurd.. met de andere release van de top toestellen van Samsung, was het al direct beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
GroeneThee schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:46:
[...]

Offtopic like your name...😜

Nu al te koop?? Benieuwd naar de eerste reacties.
Bedoeld wordt denk ik dat er blijkbaar al demo-modellen aanwezig zijn in Spaanse winkels. Dat betekent nog niet dat je 'm meteen mee krijgt als je 'm koopt... Waarschijnlijk bestellen, en volgende week uitleveren, net als in Nederland. Ben wel benieuwd of er in Nederland ook snel demo-modellen in winkels liggen om te kunnen bekijken en bevoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhtun
Pakhtun schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:31:
[...]

Korte update:

Gister opgehaald door Dynafix en vandaag begonnen met reparatie. Dynafix geeft aan dat het inderdaad om een garantiegeval gaat.

Bij kopje reparatiewerk staat er:
Display module vervangen en Software update

Bij onderdelen:
Battery
Pba sub
Display
Mainboard
Schroef
Tape

Ik hoop dat ze ook naar de vorm van mijn Fold kijken wanneer hij helemaal opengeklapt is. Dat het grote scherm het moet doen spreekt voor zich maar dat hij helemaal plat moet liggen wanneer hij opengeklapt is kan men zomaar even vergeten.
Update: Mainboard is toegevoegd onder kop onderdelen en nu staat er i.p.v. "accu vervangen" "Display module vervangen".

[ Voor 5% gewijzigd door Pakhtun op 27-07-2023 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
Ik was gisteren op het Unpacked event en het zijn wel mooie apparaten hoor! Hij is wel echt een stukje dunne en voelt ook fijner aan in je hand. Ook een stukje lichter! Qua camera's zag ik letterlijk vrij weinig verschil met mijn Fold 4. Dat is wel echt super jammer had eigenlijk verwacht dichter bij de S23 ultra camera's te komen maar helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uJN715oVU2PCWtOZNUzg8ast6w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KT6PsqmxnaSkuFTL1Djx2Udx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 04-07 21:09
Ik heb voor het gemak maar even een nieuw topic aangemaakt voor de Flip 5 en Fold 5:

Samsung Galaxy Z Flip 5 / Z Fold 5 topic

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhtun
Zojuist mijn Fold 4 ontvangen.

Hij voelt gloednieuw aan.

Scherm doet het en hij vouwt helemaal plat. Ben dus tevreden :) Volgens mij hebben ze ook iets aan de behuizing gedaan want had 1 klein krasje en ik zie hem niet meer. Krasjes bij oplaadpoort zijn ook nergens te bekennen.

Reparaties hebben ze geüpdate:
Boardswap
Display module vervangen
Software update

Onderdelen:
Battery
Pba sub
Display
Mainboard
Schroef
Tape

Zo even alles instellen. Iemand interesse in een "nieuwe" Fold 4 512GB? :+

[ Voor 18% gewijzigd door Pakhtun op 28-07-2023 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henrov
Ik heb tot mijn verrassing de Galaxy Watch 6 Classic LTE ontvangen vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
henrov schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 20:38:
Ik heb tot mijn verrassing de Galaxy Watch 6 Classic LTE ontvangen vandaag
top maar wat heeft dat met de Fold 4 te maken haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrov
Rohit schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:16:
[...]

top maar wat heeft dat met de Fold 4 te maken haha?
Eigenlijk niks maar ik ben blij en wil dat graag delen 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-lucas
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Pakhtun schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:40:
Zojuist mijn Fold 4 ontvangen.

Hij voelt gloednieuw aan.

Scherm doet het en hij vouwt helemaal plat. Ben dus tevreden :) Volgens mij hebben ze ook iets aan de behuizing gedaan want had 1 klein krasje en ik zie hem niet meer. Krasjes bij oplaadpoort zijn ook nergens te bekennen.

Reparaties hebben ze geüpdate:
Boardswap
Display module vervangen
Software update

Onderdelen:
Battery
Pba sub
Display
Mainboard
Schroef
Tape

Zo even alles instellen. Iemand interesse in een "nieuwe" Fold 4 512GB? :+
Wat wil je ervoor? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-07 14:01
Mijn Fold 4 is gerepareerd onder garantie.

Het scherm kon niet meer helemaal plat open.
Ze hebben hiervoor het scherm vervangen, daarbij was het ook nodig de batterijen te vervangen.

Er zit een onderhoudsmodus optie op de telefoon, maar daar konden ze niets mee. Dus nadat hij in Amsterdam-Noord helemaal was doorgetest om te kijken of er nog wat anders fout was moest ik hem als nog terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Ik ben wel goed geholpen, maar qua wachttijden is zo'n service center wel een ramp, zelfs als je een afspraak maakt moet je lang wachten.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roeland007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:26
Helaas klapte in vandaag zo mijn fold 4 open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QYdxIUakIHudmrMuP8oDrOM5rFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z5TRRd7dMmwNIIgy1HP3wg9o.jpg?f=fotoalbum_large
Afgelopen vrijdag begon opeens mijn schreenprotector los te laten (was eerste een klein stukje maar is binnen 2 dagen al over de hele vouw verspreid). Ik dacht ik ga maandag wel even een afspraak maken bij een service centrum om hem nog net binnen het eerste jaar te laten vervangen (aankoop datum 25 augustus).
Maar helaas ik klapte hem vanmorgen open en zag een grote zwarte balk precies in het midden. Het touchscreens werkt nu ook niet meer helaas. Ik ben bang dat het loslaten van de screenprotector het scherm met zich mee heeft genomen.

Hebben meer mensen dit meegemaakt bij het loslaten van je screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:33

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Mijn screenprotector van het binnenste scherm laat in het midden los en heb daarvoor getracht via de website een afspraak te maken.
Melding gekregen dat ik de klantenservice moest bellen.
Dat gedaan en die gaven aan je melding staat genoteerd, maar je kan gewoon langs gaan wanneer je wilt.
je kan geen afspraak maken voro de winkel behalve als je pickup service wilt.

Dus dat wordt dan zaterdag om 10:00 naar de winkel gaan en kijken hoelang het durut voordat ik aan de beurt ben.
Reparatie zou ongeveer 1,5 duren.
Hopen dat ik niet een backup hoef terug te plaatsen op een ander toestel.

Backup terugplaatsen en apps inloggen op een 512GB toestel is een pain in the ass.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBlueEyes
crzyhiphopazn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:28:
Mijn screenprotector van het binnenste scherm laat in het midden los en heb daarvoor getracht via de website een afspraak te maken.
Dat gedaan en die gaven aan je melding staat genoteerd, maar je kan gewoon langs gaan wanneer je wilt.

Dus dat wordt dan zaterdag om 10:00 naar de winkel gaan en kijken hoelang het durut voordat ik aan de beurt ben.

Backup terugplaatsen en apps inloggen op een 512GB toestel is een pain in the ass.
Ja, afspraak maken werkt raar. Communicatie gaat ook nog slecht. Ik had eenmaal wel de goede pagina om een afspraak te maken.
Bij het afleveren voor reparatie werd mij al verteld dat ik voor ophalen een mail zou ontvangen om een afhaalafspraak te maken, maar dat dat niet werkt. In de mail stond inderdaad maak een afspraak, maar die knop ging naar een pagina die niet werkt. Verder stond er nog allemaal Corona tekst in. Raar dat ze zoiets niet aanpassen.

MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX3080 10G, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold6 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

crzyhiphopazn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:28:

Ik had hier een paar maanden geleden ook last van (zie gwystyl in "[Samsung Galaxy Z Fold 4] Ervaringen & Discussie"). Ik heb ook de klantenservice gebeld, en de jongedame die ik aan de lijn had heeft me door het proces van het maken van een afspraak heengeleid. De screenprotector staat er namelijk niet letterlijk bij, maar het is we handig om naar een afspraak te gaan als ze dat ding wel op voorraad hebben....
Ik heb dus op de "maak een afspraak" pagina aangegeven dat het om schade aan de behuizing gaat, en dan bij de omschrijving aangegeven dat het om de screenprotector van het binnenscherm gaat.
Ik heb de afspraak in Utrecht gemaakt (midden in Hoog Catherijne). Het hoesje dat ik er omheen had moest er af, dus die was daarna niet meer te monteren omdat de plakstrips niet meer plakten |:( . Ik hoefde het toestel gelukkig niet leeg te halen: bij het noteren van de gegevens in het service center zetten ze hem in reparatiemodus. Er werd gezegd dat het 1-1,5u zou duren, dus ik ben gewoon rond gaan lopen in de buurt en na zo'n 45 minuten terug gegaan. Toen was hij al klaar, en toen ik mijn toestel weer had opgestart, zag ik dat ze daar een mail over hadden gestuurd 8) .
Het is dus wel handig om een extra toestel mee te nemen met data (Wi-Fi in de buurt of je SIM uit de Fold) zodat je zo'n mail ook echt kan lezen en gelijk je toestel weer op kan halen als hij klaar is.

Officieel valt het trouwens niet onder garantie, maar wordt hij één keer onder coulance gerepareerd. Ik ben dus heel benieuwd hoe lang hij het deze keer uithoudt, maar ik vermoed dat hij na 8-10 maanden wel weer los laat. Als dat gebeurt ga ik eens kijken naar de ervaringen met en zonder die protector. Ik ben altijd vrij voorzichtig met het toestel, maar ik zou zeggen dat hij tegen het vaak open- en dichtklappen moet kunnen? Beetje raar dat Samsung het dus niet onder garantie wil repareren, maar het blijkbaar wel nodig vindt dat dat ding er op zit.....

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 22-08-2023 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

gwystyl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Ik had hier een paar maanden geleden ook last van (zie gwystyl in "[Samsung Galaxy Z Fold 4] Ervaringen & Discussie"). Ik heb ook de klantenservice gebeld, en de jongedame die ik aan de lijn had heeft me door het proces van het maken van een afspraak heengeleid. De screenprotector staat er namelijk niet letterlijk bij, maar het is we handig om naar een afspraak te gaan als ze dat ding wel op voorraad hebben....
Ik heb dus op de "maak een afspraak" pagina aangegeven dat het om schade aan de behuizing gaat, en dan bij de omschrijving aangegeven dat het om de screenprotector van het binnenscherm gaat.
Ik heb de afspraak in Utrecht gemaakt (midden in Hoog Catherijne). Het hoesje dat ik er omheen had moest er af, dus die was daarna niet meer te monteren omdat de plakstrips niet meer plakten |:( . Ik hoefde het toestel gelukkig niet leeg te halen: bij het noteren van de gegevens in het service center zetten ze hem in reparatiemodus. Er werd gezegd dat het 1-1,5u zou duren, dus ik ben gewoon rond gaan lopen in de buurt en na zo'n 45 minuten terug gegaan. Toen was hij al klaar, en toen ik mijn toestel weer had opgestart, zag ik dat ze daar een mail over hadden gestuurd 8) .
Het is dus wel handig om een extra toestel mee te nemen met data (Wi-Fi in de buurt), of je SIM uit de Fold) zodat je zo'n mail ook echt kan lezen en gelijk je toestel weer op kan halen als hij klaar is.

Officieel valt het trouwens niet onder garantie, maar wordt hij één keer onder coulance gerepareerd. Ik ben dus heel benieuwd hoe lang hij het deze keer uithoudt, maar ik vermoed dat hij na 8-10 maanden wel weer los laat. Als dat gebeurt ga ik eens kijken naar de ervaringen met en zonder die protector. Ik ben altijd vrij voorzichtig met het toestel, maar ik zou zeggen dat hij tegen het vaak open- en dichtklappen moet kunnen? Beetje raar dat Samsung het dus niet onder garantie wil repareren, maar het blijkbaar wel nodig vindt dat dat ding er op zit.....
MrBlueEyes schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:18:
[...]

Ja, afspraak maken werkt raar. Communicatie gaat ook nog slecht. Ik had eenmaal wel de goede pagina om een afspraak te maken.
Bij het afleveren voor reparatie werd mij al verteld dat ik voor ophalen een mail zou ontvangen om een afhaalafspraak te maken, maar dat dat niet werkt. In de mail stond inderdaad maak een afspraak, maar die knop ging naar een pagina die niet werkt. Verder stond er nog allemaal Corona tekst in. Raar dat ze zoiets niet aanpassen.
Thanks guys voor jullie ervaring.

Ik ga zeker klagen bij de 2e keer en eisen dat het gemaakt wordt.
De screenprotector mag je af fabriek niet zelf repareren.
en de adhesive erop zetten is dan ook uitden boze.

Hoe ze dat financieel gaan regelen moeten ze zelf maar uitzoeken.

De klant mag iets niet maar zelf gaaan wij dat ook niet vergoeden terwijl het een design keuze van Samsung zelf is geweest 8)7 |:(

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Roeland007 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 13:54:
Helaas klapte in vandaag zo mijn fold 4 open.
[Afbeelding]
Afgelopen vrijdag begon opeens mijn schreenprotector los te laten (was eerste een klein stukje maar is binnen 2 dagen al over de hele vouw verspreid). Ik dacht ik ga maandag wel even een afspraak maken bij een service centrum om hem nog net binnen het eerste jaar te laten vervangen (aankoop datum 25 augustus).
Maar helaas ik klapte hem vanmorgen open en zag een grote zwarte balk precies in het midden. Het touchscreens werkt nu ook niet meer helaas. Ik ben bang dat het loslaten van de screenprotector het scherm met zich mee heeft genomen.

Hebben meer mensen dit meegemaakt bij het loslaten van je screenprotector?
Hier ben ik dus ook bang voro dat dit gaat gebeuren.
Screeprotector is met adhesive vastgeplakt aan het echte scherm.
Dit is dus het design van Samsung geweest.

Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen voor reperatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 11:39:
[...]

Hier ben ik dus ook bang voro dat dit gaat gebeuren.
Screeprotector is met adhesive vastgeplakt aan het echte scherm.
Dit is dus het design van Samsung geweest.

Ben benieuwd wat ze bij jou gaan zeggen voor reperatie
Net bij service centrum geweest. Hebben 2 seconden gekeken. En toen kwamen ze terug met een of ander slap verhaal dat het kwam omdat het scherm niet meer 180 graden plat gaat (moet echt zo minimaal zijn want in mijn ogen is hij nog net zo plat als dag 1). Hierdoor zou het niet onder de garantie vallen en of ik hem dan wil laten vervangen voor €619 (maar scharnier hoeft dan blijkbaar niks mee gedaan te worden 8)7 ).
En dan zeggen ze dat ze ook wel snappen dat dit veel geld is en adviseren om een ophaal afspraak te maken voor een second opinion |:( .

Toevallig had de persoon voor mij hetzelfde probleem en kreeg echt precies hetzelfde te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Roeland007 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Net bij service centrum geweest. Hebben 2 seconden gekeken. En toen kwamen ze terug met een of ander slap verhaal dat het kwam omdat het scherm niet meer 180 graden plat gaat (moet echt zo minimaal zijn want in mijn ogen is hij nog net zo plat als dag 1). Hierdoor zou het niet onder de garantie vallen en of ik hem dan wil laten vervangen voor €619 (maar scharnier hoeft dan blijkbaar niks mee gedaan te worden 8)7 ).
En dan zeggen ze dat ze ook wel snappen dat dit veel geld is en adviseren om een ophaal afspraak te maken voor een second opinion |:( .

Toevallig had de persoon voor mij hetzelfde probleem en kreeg echt precies hetzelfde te horen.
Welk service centrum was dat?

ik vind het een BS reden want de adhesive op het scherm is af fabriek er op gezet.
Er is namelijk een sticker die je ziet dat je het er niet af mag trekken en er op moet laten. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:48:
[...]

Welk service centrum was dat?

ik vind het een BS reden want de adhesive op het scherm is af fabriek er op gezet.
Er is namelijk een sticker die je ziet dat je het er niet af mag trekken en er op moet laten. :X
Dit was bij het "Service" centrum in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb het geld niet voor een fold 5, denken jullie dat een fold 4 kopen het nu waard is?

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Intelcorei7 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:46:
Ik heb het geld niet voor een fold 5, denken jullie dat een fold 4 kopen het nu waard is?
Niemand kan voor jou bepalen of jij de aanschaf van een Fold 4 waard vindt. Maar de Fold 4 kan heus nog wel een poosje mee hoor. Vandaag de dag is het nog steeds een flagship device met zeer goede specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Roeland007 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Dat is echt BS. Het scherm is toch niet stuk, maar alleen de screenprotector laat los in het midden? Dat had ik ook, en die is wel netjes vervangen. Zelfs als dat niet onder garantie/coulance zou gebeuren, zou dat imho nooit € 619 moeten kosten. Ik zou nog een poging wagen, evt bij een ander service center, want dit gaat natuurlijk nergens over.

• MrBlueEyes
Roeland007 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:43:
[...]

Ik had juist het probleem dat mijn scherm niet meer plat ging. Dat hebben ze wel vervangen onder garantie. Waarbij het hele scherm werd vervangen en zelfs de batterijen moesten daardoor ook vervangen worden.

• B-Bandit
MrBlueEyes schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 14:34:
[...]

Ik had juist het probleem dat mijn scherm niet meer plat ging. Dat hebben ze wel vervangen onder garantie. Waarbij het hele scherm werd vervangen en zelfs de batterijen moesten daardoor ook vervangen worden.
Ah, dat is interessant. Ik heb net een verzoek onder Samsung Care+ ingeschoten hiervoor. Maar dat kost mij een eigen risico van 199 euro. Zou mooi zijn als het gewoon onder garantie kan. Ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:56

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoe zijn de daadwerkelijke ervaringen met het scherm, de vouw en de kwetsbaarheid? Heb nu een S20 ultra en wil wat compacters, de fold5 lijkt mij een fijne optie

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Nu online
Mad-Matt schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 15:43:
Hoe zijn de daadwerkelijke ervaringen met het scherm, de vouw en de kwetsbaarheid? Heb nu een S20 ultra en wil wat compacters, de fold5 lijkt mij een fijne optie
Ik heb de Fold 4 gehad (en eventjes de Fold 5), en ook een S23 Ultra. De Fold 5 is niet zozeer compacter, maar heeft een andere vorm. Veel smaller, iets korter, maar veel, veel dikker dan de S23 Ultra. Het is maar net wat je zoekt aan vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Roeland007 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Vandaag bij Reparatie Center Amsterdam Mosveld geweest.
1e x wordt het gratis vervangen 2e keer kost het 25 euro.

Het kost een uurtje werk en het komt helaas vaker voor.
In Dev mode doen ze allerlei testen om te kijke. Of er nog meer stuk is.
Bij mij was alles in orde.

Dus die van Rotterdam is gewoon een BS reden wat ik al dacht.

Ik moest wel wachten want een afspraak maken kon niet. Systeem heeft kuren.

Maar bij De Bakkerszonen op mn Tab S9 Ultra gezeten en Whatsapp videobellen getest i.c.m een Cappucino en een Saucijzenbroodje tijd ging snel voorbij met een serietje er nog bij kijken.

Personeel is vriendelijk bij beide winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Op dit moment loopt bij mij de OneUI 5.1.1 update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeland007
crzyhiphopazn schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 23:37:
[...]

Vandaag bij Reparatie Center Amsterdam Mosveld geweest.
1e x wordt het gratis vervangen 2e keer kost het 25 euro.

Het kost een uurtje werk en het komt helaas vaker voor.
In Dev mode doen ze allerlei testen om te kijke. Of er nog meer stuk is.
Bij mij was alles in orde.

Dus die van Rotterdam is gewoon een BS reden wat ik al dacht.

Ik moest wel wachten want een afspraak maken kon niet. Systeem heeft kuren.

Maar bij De Bakkerszonen op mn Tab S9 Ultra gezeten en Whatsapp videobellen getest i.c.m een Cappucino en een Saucijzenbroodje tijd ging snel voorbij met een serietje er nog bij kijken.

Personeel is vriendelijk bij beide winkels.
Ik heb uiteindelijk mijn telefoon zaterdag op laten halen voor reparatie. Inmiddels bericht dat alles gewoon onder garantie valt. Maar dat ze nu wachten op onderdelen namelijk een een scherm, een batterij?, een schroef?? en tape???. Ze zeggen wel dat het wat langer gaat duren daardoor (zou normale gesproken binnen 3 werkdagen terug moeten zijn).

Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt aangezien ik zaterdag op vakantie vertrek en anders heel de vakantie zonder mijn telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laadmin
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 11:11
Ik kan bij mijn Fold 4 ineens de Wifi niet meer inschakelen.

Natuurlijk net buiten de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
laadmin schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:34:
Ik kan bij mijn Fold 4 ineens de Wifi niet meer inschakelen.

Natuurlijk net buiten de garantie.
Das knap, aangezien het toestel pas 1 jaar uit is. Je hebt gewoon nog garantie hoor.

Gisteren de kostenspecificatie ontvangen voor reparatie van het scharnier (opende niet meer 180 graden). 720 euro :+ Gelukkig had ik nog careplus waardoor ik 200 euro eigen risico kwijt ben. Maar dit soort reparaties zijn toch niet betaalbaar meer te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laadmin
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 11:11
B-Bandit schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

Das knap, aangezien het toestel pas 1 jaar uit is. Je hebt gewoon nog garantie hoor.
Ontvangen op 20 Augustus 2022. Dus zoals gezegd, net buiten garantie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jagroep
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:38
laadmin schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:43:
[...]

Ontvangen op 20 Augustus 2022. Dus zoals gezegd, net buiten garantie
Je hebt 2 jaar garantie tenzij je het in de US hebt gekocht ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Roeland007 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:34:
[...]

Ik heb uiteindelijk mijn telefoon zaterdag op laten halen voor reparatie. Inmiddels bericht dat alles gewoon onder garantie valt. Maar dat ze nu wachten op onderdelen namelijk een een scherm, een batterij?, een schroef?? en tape???. Ze zeggen wel dat het wat langer gaat duren daardoor (zou normale gesproken binnen 3 werkdagen terug moeten zijn).

Nu maar hopen dat het niet al te lang duurt aangezien ik zaterdag op vakantie vertrek en anders heel de vakantie zonder mijn telefoon zit.
Als ze de Samsung dev onderzoek uitvoeren dan kan het zijn dat die onderdelen moeten worden vervangen.
Scherm vervqngen is meestal ook batterij en scharnier.
3 dagen is wel zuur met vakantie in het zicht. Daarom ga ik altijd naar een reparatie service zodat ik max 1 dag hoef te wachten

• Roeland007
crzyhiphopazn schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 19:36:
[...]
Als ze de Samsung dev onderzoek uitvoeren dan kan het zijn dat die onderdelen moeten worden vervangen.
Scherm vervqngen is meestal ook batterij en scharnier.
3 dagen is wel zuur met vakantie in het zicht. Daarom ga ik altijd naar een reparatie service zodat ik max 1 dag hoef te wachten
Ja klopt ik ben eerst ook bij een Samsung reparatie centrum geweest maar daar hadden ze dus het slappe excuus dat het niet onder garantie zou vallen.
Vandaar dat ik hem uiteindelijk maar heb opgestuurd en er stond heel duidelijk mits binnen garantie binnen 3 werkdagen weer retour in huis. Dus zaterdag opgehaald zou dan woensdag terug zijn. Helaas hadden ze dus blijkbaar de onderdelen niet op voorraad en is het nu hopen dat hij vrijdag alsnog wordt geleverd voor ik op vakantie ga.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy Z Fold 4] Levertijden & Prijzen