crzyhiphopazn schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:28:
Mijn screenprotector van het binnenste scherm laat in het midden los en heb daarvoor getracht via de website een afspraak te maken.
Melding gekregen dat ik de klantenservice moest bellen.
Dat gedaan en die gaven aan je melding staat genoteerd, maar je kan gewoon langs gaan wanneer je wilt.
je kan geen afspraak maken voro de winkel behalve als je pickup service wilt.
Dus dat wordt dan zaterdag om 10:00 naar de winkel gaan en kijken hoelang het durut voordat ik aan de beurt ben.
Reparatie zou ongeveer 1,5 duren.
Hopen dat ik niet een backup hoef terug te plaatsen op een ander toestel.
Backup terugplaatsen en apps inloggen op een 512GB toestel is een pain in the ass.
Ik had hier een paar maanden geleden ook last van (zie
gwystyl in "[Samsung Galaxy Z Fold 4] Ervaringen & Discussie"). Ik heb ook de klantenservice gebeld, en de jongedame die ik aan de lijn had heeft me door het proces van het maken van een afspraak heengeleid. De screenprotector staat er namelijk niet letterlijk bij, maar het is we handig om naar een afspraak te gaan als ze dat ding wel op voorraad hebben....
Ik heb dus op de
"maak een afspraak" pagina aangegeven dat het om schade aan de behuizing gaat, en dan bij de omschrijving aangegeven dat het om de screenprotector van het binnenscherm gaat.
Ik heb de afspraak in Utrecht gemaakt (midden in Hoog Catherijne). Het hoesje dat ik er omheen had moest er af, dus die was daarna niet meer te monteren omdat de plakstrips niet meer plakten

. Ik hoefde het toestel gelukkig niet leeg te halen: bij het noteren van de gegevens in het service center zetten ze hem in reparatiemodus. Er werd gezegd dat het 1-1,5u zou duren, dus ik ben gewoon rond gaan lopen in de buurt en na zo'n 45 minuten terug gegaan. Toen was hij al klaar, en toen ik mijn toestel weer had opgestart, zag ik dat ze daar een mail over hadden gestuurd

.
Het is dus wel handig om een extra toestel mee te nemen met data (Wi-Fi in de buurt of je SIM uit de Fold) zodat je zo'n mail ook echt kan lezen en gelijk je toestel weer op kan halen als hij klaar is.
Officieel valt het trouwens niet onder garantie, maar wordt hij één keer onder coulance gerepareerd. Ik ben dus heel benieuwd hoe lang hij het deze keer uithoudt, maar ik vermoed dat hij na 8-10 maanden wel weer los laat. Als dat gebeurt ga ik eens kijken naar de ervaringen met en zonder die protector. Ik ben altijd vrij voorzichtig met het toestel, maar ik zou zeggen dat hij tegen het vaak open- en dichtklappen moet kunnen? Beetje raar dat Samsung het dus niet onder garantie wil repareren, maar het blijkbaar wel nodig vindt dat dat ding er op zit.....
[
Voor 10% gewijzigd door
gwystyl op 22-08-2023 12:15
]