Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 09:55
Hallo allemaal,

Ik heb een Legion 5-15IMH05H (Lenovo) - Type 81Y6

De afgelopen maanden crashen alle games die ik speel op mijn laptop, na ongeveer 1 minuut spelen gebeurt het. Bij het bekijken van de crashlogs in windows kom ik de volgende foutmeldingen tegen (zij bijlage):

Ik heb werkelijk alles al geprobeerd en niets werkt;
  1. Alle updates geinstalleerd (videokaart en windows updates);
  2. Virtueel RAM geheugen aangepast;
  3. Alles behalve windows services uitgezet;
  4. Geheugencontrole uitgevoerd;
  5. Hard disk check uitgevoerd en gerepareerd (chkdsk /f in Command prompt);
  6. Windows opnieuw geinstalleerd (geformatteerd);
  7. De grafische kaart uitgezet in apparaatbeheer en het spel opgestart met de videokaart op de processor;
Toen ik het laatste had gedaan crashte het spel niet, hierdoor denk ik dat er iets mis is met de grafische kaart. Mis ik iets of is de grafische kaart gewoon defect? Hopelijk kan iemand me helpen, ik kan mijn laptop zo niet gebruiken..

De screenshots zijn in het nederlands, maar ik denk dat de meer ervaren mensen wel raad weten met de foutcodes. wie kan mij helpen?

Foutcodes:

Fout    5-8-2022 17:39:06    Application Hang    1002    (101)

en

Beschrijving
Een probleem met de hardware heeft ervoor gezorgd dat Windows niet meer goed werkt.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis:    LiveKernelEvent
Code:    141
Parameter 1:    ffffb885873ec460
Parameter 2:    fffff8048e8a04d0
Parameter 3:    0
Parameter 4:    16f0
Versie besturingssysteem:    10_0_22000
Servicepack:    0_0
Product:    768_1
Versie van besturingssysteem:    10.0.22000.2.0.0.768.101
Landinstelling-id:    1043

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gY76G9HDTYBG6UPVyvydCjiIADc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hGEKbmUyNl4juq8hEUNHGrcO.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6r6vGcqT7RJIsOhBixi4FVX5kg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wxp5fwrvNwQGyvo6J0WcaWDa.png?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via DvanK op 19-09-2022 21:17)

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:53
Het is simpel, heb je een gratis retourlabel gekregen van *knip* de webwinkel of heb je zelf betaald voor de verzending?
In het eerste geval zijn zij verantwoordelijk in het tweede geval ben je zelf verantwoordelijk voor de verzending.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:57 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
kleine bump,

Niemand die hier iets meer kennis van heeft?

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
Aangezien niemand enig idee blijkt te hebben of er gewoon niet gereageerd wordt op mn topic, mn garantie aangesproken bij de webshop.

Wat verkeerd gedaan in de vraagstelling of ben ik gewoon ge-shadowbanned :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 63856

Heb je ook de meeste recente bios geïnstalleerd?
Misschien dat een bios update het één en ander oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 19:37
Wat is de driver versie van de GPU? heb je toevallig ook temperaturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DvanK schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:39:

Wat verkeerd gedaan in de vraagstelling of ben ik gewoon ge-shadowbanned :?
Nou, als ik mag suggereren wat er beter(der) kan:

Alle updates geinstalleerd (videokaart en windows updates);
-> dat horen we heel vaak maar post dan even de versies van bijvoorbeeld je grafische driver? Overigens, jouw OS met versie 10.0.22000.2.0.0.768 is bijna 2 maanden ouder dan de laatste release 10.0.22000.856

Virtueel RAM geheugen aangepast;
-> van wat naar wat?

Alles behalve windows services uitgezet;
-> vooruitlopend op je volgende troubleshooting: als je Windows opnieuw geinstalleerd hebt (gehad); dan zijn alle services toch Windows services? En zo niet, leg dan uit waarom je welke service denkt uit te kunnen zetten?

Geheugencontrole uitgevoerd;
-> hoe? opengeschroefd om te kijken of het er nog in zit? of met een tool een check laten lopen (en zo ja, met welke opties in de tool en hoe lang?)

Hard disk check uitgevoerd en gerepareerd (chkdsk /f in Command prompt);
-> sfc/ scannow komt terug als "standaard check" voor Windows 10/11; chkdisk wordt al heel lang niet meer gebruikt

Windows opnieuw geinstalleerd (geformatteerd);
-> zie eerdere hint over versie

De grafische kaart uitgezet in apparaatbeheer en het spel opgestart met de videokaart op de processor;
-> zie eerdere hint over drivers

Daarnaast, mijn opvatting: je game staat op Steam niet vermeld als "compatible" met Windows 11. Allicht een minimale observatie maar toch.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2060 videokaart gehad. Probleem bij mij was dat mijn videokaart de standaard OC niet meer aan kon na verloop van tijd. Door hem te underclocken draaide mijn games weer stabiel. Dit heb ik gedaan met MSI afterburner (werkt met elk merk). Wellicht het proberen waard.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L807Qxrw72NTOSikubHrkK53LbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NcASOsNTQHWgf1f6QO5Ob6l3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DvanK
Anoniem: 63856 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:44:
Heb je ook de meeste recente bios geïnstalleerd?
Misschien dat een bios update het één en ander oplost.
Yes, laatste BIOS geinstalleerd. geplukt van af de lenovo support pagina van mijn device
MAX3400 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:49:
[...]

Nou, als ik mag suggereren wat er beter(der) kan:

Alle updates geinstalleerd (videokaart en windows updates);
-> dat horen we heel vaak maar post dan even de versies van bijvoorbeeld je grafische driver? Overigens, jouw OS met versie 10.0.22000.2.0.0.768 is bijna 2 maanden ouder dan de laatste release 10.0.22000.856

Virtueel RAM geheugen aangepast;
-> van wat naar wat?

Alles behalve windows services uitgezet;
-> vooruitlopend op je volgende troubleshooting: als je Windows opnieuw geinstalleerd hebt (gehad); dan zijn alle services toch Windows services? En zo niet, leg dan uit waarom je welke service denkt uit te kunnen zetten?

Geheugencontrole uitgevoerd;
-> hoe? opengeschroefd om te kijken of het er nog in zit? of met een tool een check laten lopen (en zo ja, met welke opties in de tool en hoe lang?)

Hard disk check uitgevoerd en gerepareerd (chkdsk /f in Command prompt);
-> sfc/ scannow komt terug als "standaard check" voor Windows 10/11; chkdisk wordt al heel lang niet meer gebruikt

Windows opnieuw geinstalleerd (geformatteerd);
-> zie eerdere hint over versie

De grafische kaart uitgezet in apparaatbeheer en het spel opgestart met de videokaart op de processor;
-> zie eerdere hint over drivers

Daarnaast, mijn opvatting: je game staat op Steam niet vermeld als "compatible" met Windows 11. Allicht een minimale observatie maar toch.
Bedankt voor de feedback, zal hier in het vervolg rekening mee houden! :o
epicfailguy23 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:49:
Wat is de driver versie van de GPU? heb je toevallig ook temperaturen?
Nieuweste Geforce Experience drivers gebruikt. volgens mij was die van 9-8-2022 de nieuwste! Temperaturen kwamen niet boven de 75C uit voordat de boel crashte.
Spierenburg schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 11:52:
Heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2060 videokaart gehad. Probleem bij mij was dat mijn videokaart de standaard OC niet meer aan kon na verloop van tijd. Door hem te underclocken draaide mijn games weer stabiel. Dit heb ik gedaan met MSI afterburner (werkt met elk merk). Wellicht het proberen waard.[Afbeelding]
Goede tip! Deze had ik nog niet geprobeerd. alhoewel zou ik het alsnog non-conform vinden als ik mijn GPU moet underclocken om hem stabiel te houden. Ik heb hem nog geen 2 jaar, en is dus nog binnen garantie. Maar een goede om in de toekomst in mijn achterhoofd te houden. Overigens heb ik de Heaven Benchmark gedraaid op mijn laptop, en daar zijn geen crashes uit voortgekomen.

Al met al. de laptop is retour en wil hem onder garantie laten repareren. Sta alleen een beetje sceptisch tegenover de dienstverlening die ze willen gaan leveren. Ik heb altijd het gevoel dat ze er alles aan doen om het maar niet onder de "garantie" te laten vallen. We wachten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Het is wel zo dat de temperatuur hoog is, misschien dat dat in combinatie met wat stof in de koeling en uitgedroogde thermal paste er voor zorgt dat deze problemen ontstaan, misschien dat een reinigingsbeurtje met nieuwe thermal paste oplossingen kan brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DvanK
Daar kun je inderdaad gelijk in hebben. Als ik het bekijk vanuit een consumenten oogpunt, en bijvoorbeeld vanuit iemand die geen kaas gegeten heeft van alle oplossingen die ik al geprobeerd heb en hier ook aangedragen zijn, moet dit natuurlijk niet de bedoeling zijn bij zo'n product.

Een fabrikant of winkel mag niet van een klant verlangen dat ze opnieuw thermal paste gaan aanbrengen op componenten in een Laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-05 10:48
Anoniem: 63856 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:39:
Het is wel zo dat de temperatuur hoog is, misschien dat dat in combinatie met wat stof in de koeling en uitgedroogde thermal paste er voor zorgt dat deze problemen ontstaan, misschien dat een reinigingsbeurtje met nieuwe thermal paste oplossingen kan brengen
In mijn ervaring met dekstops is een gpu van 75 graden onder stress normaal, zelfs erg netjes. En met stof verwijderen en koelpasta vervangen breng je waarschijnlijk de temperatuur wat omlaag, maar als dat niet het probleem is, is dat dus niet nodig.

Dat Heaven benchmark zonder problemen draait ondersteunt dat.

[ Voor 57% gewijzigd door Me_Giant op 12-08-2022 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Het probleem betreft hier een laptop en niet een desktop (gpu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
DvanK schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 12:57:
Het probleem betreft hier een laptop en niet een desktop (gpu)
Dat weet ik, daarom zet ik het er expliciet bij. Maar het zou mij verbazen als laptop gpu's andere temperatuur ratings hebben. Een snelle Google actie lijkt dat te ondersteunen, 75 graden gpu-temperatuur is ook in een gaming laptop niet abnormaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Me_Giant
Als de games crashen maar een Heaven bechmark niet en de gpu-temperaturen zijn normaal, denk ik nog aan een aantal dingen:
  • speel je op de accu of in het stopcontact?
  • heb je ook naar de cpu gekeken?
  • een laptop is gebouwd door één fabrikant, die de onderdelen soms met maatwerk samenbrengt. Heb je ook bij Lenovo gekeken of zij bepaalde drivers adviseren voor de gpu en/of andere onderdelen zoals de chipset? Zie hier bijvoorbeeld de drivers die Lenovo support voor de gpu: Lenovo support drivers
    Ik kan niet checken of jij een andere versie hebt want die heb je niet gepost.

[ Voor 36% gewijzigd door Me_Giant op 12-08-2022 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Ah, vandaar! Thanks voor het meedenken.

Ik heb alle testen gedaan met de oplader in het stopcontact en laptop. ook heb ik de games gestart zonder gebruik te maken van de dedicated GPU. Dus met de chip die in de processor zit. daar ondervind ik geen crashes mee, alleen ontzettende lage prestaties maar dat is logisch. Vandaar dat ik zo gefocust ben op een defect van de grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:21
Misschien kan je de onderstaande stappen nog volgen:
1. Download en installeer DDU
2. Selecteer elke grafische driver en doe een clean & restart (herhaal dit proces totdat je alle drivers gedaan hebt)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uERJRJs3LViJJnH22uB7x7RmMUY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tf7k4tSxcS0pKeYrF8BJPTZ2.png?f=user_large

3. Installeer jouw drivers via de website van de fabrikant niet via geforce experience.
4. Reboot en check of het werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
Evion schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:17:

3. Installeer jouw drivers via de website van de fabrikant niet via geforce experience.
Dat wilde ik ook adviseren, echter zie ik bij de support pagina van Lenovo voor deze laptop enkel drivers staan voor Windows 10. Terwijl deze laptop wel in de lijst staat die Lenovo geschikt vindt voor Windows 11. Wel zie ik een applicatie op de pagina voor het automatisch updaten van drivers. OP: misschien dat daar wel Windows 11 drivers voor de gpu in zitten die Lenovo ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 14:21
OP kan de drivers wel van nvidia.com halen maar niet via experience center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Deze dingen had ik idd ook allemaal geprobeerd. Clean install en alleen de drivers van de lenovo website gebruikt. Op Windows 10 en Windows 11. Leidden allemaal tot precies dezelfde problemen.

M’n laptop is ondertussen bezorgd bij *knip* de webwinkel. Ik ben benieuwd wat ik van ze ga horen

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
De TS heeft gelukkig een hoop uitgesloten: heeft altijd gewerkt --> crashed sinds kort binnen een minuut --> verschillende drivers geprobeerd --> temp komt niet boven de 75 graden --> na format nog steeds.

Voor mij is er maar 1 logische conclusie: Videokaart kan de snelheid niet aan door defect of krijgt niet genoeg voltage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
Kleine update.

Afgelopen vrijdag heb ik de laptop verstuurd naar het reparatiecentrum van *knip* de webwinkel en krijg bericht dat mijn laptop niet te repareren is omdat deze verbogen blijkt te zijn. Ik vond dit raar want dat was mijn laptop nog niet toen ik heb verstuurd had. tot mijn verbazing blijkt dat DHL de doos gebruikt heeft als rugbybal met als gevolg dat mijn laptop onherstelbaar beschadigd is. Werkelijk waar schandalig. Tot mijn grote genoegen heb ik voordat de laptop de doos in ging foto's gemaakt. alsook van de verpakking.

ondertussen heb ik *knip* de webwinkel al een schadeclaim in laten dienen. Ik vind het werkelijk waar stuitend hoe DHL omgaat met andermans bezittingen. 8)7

foto's:

Hoe ik de laptop verzonden heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niUfFw5lFntIo_XFVbkTgkC0Fy4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UzPHtbBRdW22xoq6MA0q9ddA.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yLX5l_pAR17sgr0BEUg8xezRI0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CXX624mcpzN5Xg0jiVK2f5f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIgzLSE-BQc-thpVFmXTF_527ZM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROL9OExs4DWWbCj1epUW0rSH.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13Psi-ORtRQTiaTlKixrA9YxTCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1tHZyzbHtCJEIojnxWbaTkC.jpg?f=fotoalbum_tile

Hoe de laptop bij *knip* de webwinkel is ontvangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f7dQGxHQPc_i0i7XQyBsFnoRgt8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h3p8zWdklg04mmWirYwhj0fN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4sxal2qUoPZsJQtdYJHUn9MGDAw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UXYMH3xhlleXywp1VzAGDwnh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ajSgoobsYyOZ6rsqbxf0VY79Gv0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWTlsXedf7739k761MVNJPz3.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 0% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22

MsG

Forumzwerver

Oei zonde! Hopelijk krijg je niet de 3,14 per kilo, maar gewoon weer het geld voor de laptop.

Moet zeggen dat ik wel vind dat je hem wat minimalistisch hebt verpakt, zeker van dat flutte kreuk-karton biedt amper bescherming, en dan 1 loop ducttape helpt niet mee. Bij slappe verpakking biedt plakband best wat structurele integriteit, omdat je de doos een stuk minder gauw indeukt. Sowieso wil je eigenlijk van de diagonale hoeken wel een verbinding met plakband, zeker bij dit soort flutkarton.

Wel goed dat je foto's hebt gemaakt in ieder geval, dat zou best weleens het verschil kunnen maken. Ga ik hier ook maar standaard doen bij garantiekwesties.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
MsG schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 13:45:
Oei zonde! Hopelijk krijg je niet de 3,14 per kilo, maar gewoon weer het geld voor de laptop.

Moet zeggen dat ik wel vind dat je hem wat minimalistisch hebt verpakt, zeker van dat flutte kreuk-karton biedt amper bescherming, en dan 1 loop ducttape helpt niet mee. Bij slappe verpakking biedt plakband best wat structurele integriteit, omdat je de doos een stuk minder gauw indeukt. Sowieso wil je eigenlijk van de diagonale hoeken wel een verbinding met plakband, zeker bij dit soort flutkarton.

Wel goed dat je foto's hebt gemaakt in ieder geval, dat zou best weleens het verschil kunnen maken. Ga ik hier ook maar standaard doen bij garantiekwesties.
Ik begrijp wat je zegt. De laptop was ingepakt in bubbelfolie en de hele doos is volgepropt met kranten. ook had ik netjes "Breekbaar" op alle kanten van de doos geschreven. Ik ben van mening dat, ondanks het misschien minimaal is, ik het toch deugdelijk verpakt heb. Als je naar de schade kijkt kun je m.i. toch wel opmaken dat er niet voorzichtig omgegaan is met de verpakking. Ik mag toch hopen dat ze niet aan komen zetten met dat bedrag wat jij opnoemt, want dan ga ik kijken of het loont om juridische stappen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hangt ook af van of je bijvoorbeeld een verzekering genomen hebt op de verzending. Was deze verzekerd verzonden? En vanuit een verzendlabel van *knip* de webwinkel of op eigen initiatief verzonden? Dat kan juridisch nog uitmaken in het kader van verantwoordelijkheid.

Zie ook hier: https://www.dhlparcel.nl/...faq/verzenden/verzekering
Zending beschadigd of kwijt
Als je pakket onderweg beschadigt of zoekraakt, neem dan contact op met onze klantenservice. Voor een pakket vergoeden we €3,40 per kilo.

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:55 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DvanK
Het vezendlabel was van *knip* de webwinkel.ik heb dus geen keuze gehad of het pakket wel of niet verzekerd verzonden zou worden. Zou dit dan kunnen betekenen dat ik bijvoorbeeld *knip* de webwinkel in gebreke kan stellen of iets dergelijks?

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is juridisch gezien *knip* de webwinkel die de opdracht heeft gegeven, maar goed het wordt nu wel een pingpong omtrent wie hier verzaakt ben ik bang. Maar ik zou zelf inderdaad niks met DHL regelen, *knip* de webwinkel is opdrachtgever, niet jij.

Heb je rechtsbijstand? Ik zou in ieder geval goed contact houden met *knip* de webwinkel en kijken wat er uit het DHL gebeuren komt, maar je zeker niet af laten schepen met niks.

[ Voor 10% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

DvanK schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 14:11:
Het vezendlabel was van *knip* de webwinkel. ik heb dus geen keuze gehad of het pakket wel of niet verzekerd verzonden zou worden. Zou dit dan kunnen betekenen dat ik bijvoorbeeld *knip* de webwinkel in gebreke kan stellen of iets dergelijks?
Nou misschien niet. Als je Surface Pro 4 verkocht via Marktplaats goed leest, is het in een aantal gevallen wel de fout van de "verzender" als iets defect aankomt.

Aangezien de ontvanger nu (nog?) geen foto's heeft of alle wrap & kranten nog goed zaten, heb je denk ik wel een aardige case om een goede discussie te voeren.

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Hoi,

de ontvanger (*knip* de webwinkel) heeft van mij foto's ontvangen van hoe ik het pakket opgestuurd heb. Zij weten dus hoe het pakket er oorspronkelijk uit zag. ook zie ik het volgende staan bij het kopje verpakkingsvoorwaarden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4YsVMUzGNcUZWoE_NBcaIe-xp6E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IGXeE2k5ehwg5580rcrpXVF7.png?f=fotoalbum_large

Ik heb de route van het retourprocedure gevolgd. In principe heb ik dan geen risico lijkt me??

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze leggen het risico op voorhand bij de verzender met de laatste zin:

"U verstuurt het product met een pakketdienst, de kosten en het risico voor het versturen zijn in dit geval voor u"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 63856 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:08:

"U verstuurt het product met een pakketdienst, de kosten en het risico voor het versturen zijn in dit geval voor u"
Ik denk dat het of/of is in dat screenshot; je kiest voor retour met DHL of je kiest voor een andere pakketdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Dat lijkt mij dus ook. Indien je geen gebruik maakt van de dhl service die zij voorschrijven, maar een pakketdienst kiest, ligt het risico bij de verzender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DvanK schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:58:
Dat lijkt mij dus ook. Indien je geen gebruik maakt van de dhl service die zij voorschrijven, maar een pakketdienst kiest, ligt het risico bij de verzender
DHL = een pakketdienst

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Bazvv
Het is simpel, heb je een gratis retourlabel gekregen van *knip* de webwinkel of heb je zelf betaald voor de verzending?
In het eerste geval zijn zij verantwoordelijk in het tweede geval ben je zelf verantwoordelijk voor de verzending.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Bazvv schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 16:45:
Ik heb een retourlabel van hen ontvangen. Via hun portal/website heb ik het retourlabel gedownload en op de verzending geplakt. Vandaar ook dat ik tegen *knip* de webwinkel gezegd heb dat ze een claim moeten doen. Heb je iets van een bron waar het zo simpel uit blijkt? Stel ze doen moeilijk wil ik ze daar op kunnen wijzen :D

[ Voor 4% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazvv
Als je op internet zoekt dan lees je op verschillende plekken dat de koper verantwoordelijk is om te zorgen dat het pakket juist aankomt bij de verkoper en dat je bijvoorbeeld verzekerd en aangetekend moet versturen.
Maar omdat je een retourlabel hebt gehad heb je deze keuze niet gehad en is het *knip* de webwinkel die een overeenkomst heeft gesloten met DHL en met hun eruit zal moeten komen. Jij kan ook helemaal niet gaan klagen bij DHL of een vergoeding vragen want jij bent niet de opdrachtgever van de verzending.

Hier staat ook dat de verzender aansprakelijk is en dat is in dit geval *knip* de webwinkel.
https://radar.avrotros.nl...ant%20dus%20aansprakelijk.

Je moet natuurlijk wel redelijkerwijs het pakketje voldoende beschermd hebben ingepakt in de doos.
Als je hem kaal in de doos verzend is het natuurlijk wel je eigen schuld.
Ik ga ervan uit dat dit geen probleem zal worden want een laptop verbuig je niet zomaar.

Edit: Blijkbaar is er in het verleden toch anders over geoordeeld.
https://www.digidispuut.n...angeboden-verzendmethode/

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Het zal een dingetje worden vrees ik. Ik hoop dat ik niet afgescheept ga worden met dat armzalige bedrag per kg bij DHL en dat *knip* de webwinkel zich schappelijk opstelt

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bazvv schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:28:

Dat is inderdaad de enige uitkomst, zoals ik eerder noemde is de zinsnede "U verstuurt het product met een pakketdienst, de kosten en het risico voor het versturen zijn in dit geval voor u" de volledige juridische afdekking in deze, ingewikkelder dan dat is het niet, Het is feitelijke een geschreven contract waarmee je akkoord gaat, en daar staat het dus letterlijk in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Anoniem: 63856 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 06:29:
[...]

Dat is inderdaad de enige uitkomst, zoals ik eerder noemde is de zinsnede "U verstuurt het product met een pakketdienst, de kosten en het risico voor het versturen zijn in dit geval voor u" de volledige juridische afdekking in deze, ingewikkelder dan dat is het niet, Het is feitelijke een geschreven contract waarmee je akkoord gaat, en daar staat het dus letterlijk in.
Het zijn verzendopties dus ik lees dit ook als een 'of'. Bij optie 1 heb je geen kosten dus optie 2 komt dan al niet overeen mocht het een 'en' zijn. Dit is in elk geval niet een gevalletje duidelijke voorwaarden richting klanten.

☻/
/▌
/ \

• DvanK
Reactie gehad vanuit *knip* de webwinkel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8C8E5wZTdow29i8fHPy9Wpn5rE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzE9sHTnb6Ah6R7sU40x8KuC.jpg?f=fotoalbum_large

Lang geleden dat ik zo boos ben geweest. :(

[ Voor 3% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:37
*knip* Eigen ervaringen horen hier niet thuis. Heb je zelf problemen met garantie en kom je er met de webwinkel niet uit, kan je een eigen topic openen. Gaat het meer om het delen van de ervaring, kan je een shopreview schrijven.

[ Voor 84% gewijzigd door Yorinn op 24-08-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
Ik ben erg benieuwd wat hier uit gaat komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

DvanK schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 10:03:
Reactie gehad vanuit *knip* de webwinkel:

[Afbeelding]

Schandalig... "Ja, niet goed genoeg ingepakt, jammer-de-bammer joh!" Lekker makkelijk afschuiven van de verantwoordelijkheid.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 24-08-2022 14:58 ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Modbreak:Het noemen van een webwinkel bij een geschil/onenigheid is niet de bedoeling. Aub dus níet meer noemen. Ik heb het voor nu overal vervangen door "de webwinkel". Zie ook Shopping Forum Beleid in Shopping forum waar dit topic inmiddels thuis hoort. Schopje die kant op. Krijgt je topic meteen een passende titel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-06 16:24
Heb je ze gewezen op hun eigen tekst over de "verzendopties"? Daar lees ik net als jij in dat zij verantwoordelijk zijn.
Kixtart schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 17:06:
[...]

Dit is in elk geval niet een gevalletje duidelijke voorwaarden richting klanten.
Een onduidelijke bepaling wordt uitgelegd in het nadeel van degeen die hem geschreven heeft ("contra proferentem").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:04
Reactie gehad vanuit [mbr]*knip* de webwinkel[/]:

[Afbeelding]

Heb je ook een foto van de laptop in de doos en niet alleen erbuiten? Met zo'n foto zou je nog tegen dat oordeel in kunnen gaan. Bijv. omdat je kan aantonen dat de laptop netjes verpakt was bij voorkeur met piepschuim of iets in die strekking of zo'n kartonnen verdeling waar de laptop een beetje in lijkt te zweven (zoals ze ook af fabriek vaak komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:04
Tom-Z schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:08:
Heb je ze gewezen op hun eigen tekst over de "verzendopties"? Daar lees ik net als jij in dat zij verantwoordelijk zijn.
Ik snap dit argument als het pakket bijvoorbeeld vermist zou zijn, al zijn er dan ook nog juristen te vinden aan beide kanten van het geschil, net als jurisprudentie (ook al gelinkt in het topic hier). Waardoor ook dat normaliter een discussie zonder einde wordt.

Hier gooit echter de vervoerder het erop dat TS de boel niet goed verpakt heeft, stel dat dit klopt en TS heeft inderdaad nagelaten correct te verpakken, hoe kan de verkoper daar dan verantwoordelijk voor zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennism op 24-08-2022 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Anoniem: 63856 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 06:29:
[...]

hangt er toch ook wel vanaf hoor. Ik lees in de uitspraak dat er in de berichtgeving door de webwinkel gesteld was:
Indien het artikel beschadigd of onvoldoende verpakt retour komt, kunnen wij de retourprocedure NIET
afronden en u blijft de refund/terugbetaling dus uit.”
Trouwens wel interessant als de verantwoordelijkheid wel bij de klant ligt. Staan tientallen topics hier op Tweakers waar altijd standaard beargumenteerd wordt dat de verantwoordelijkheid bij de webwinkel ligt als die een verzendmogelijkheid / label aanbiedt.

[ Voor 14% gewijzigd door jeroenkb op 24-08-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroenkb schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

hangt er toch ook wel vanaf hoor. Ik lees in de uitspraak dat er in de berichtgeving door de webwinkel gesteld was:

[...]
Dat is dus een bevestiging van de situatie, geen tegenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Anoniem: 63856 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:13:
[...]

Dat is dus een bevestiging van de situatie, geen tegenstelling.
Onduidelijk weergegeven: ik bedoelde in algemene zin dat het er vanaf kan hangen wie er verantwoordelijk is. Of iets dergelijks wel of niet is opgenomen is in de algemene voorwaarden.

Maar verder lezend is het blijkbaar wetgeving dat de klant altijd verantwoordelijk is. En zoals eerder geschreven: dan staan er legio topics op Tweakers over dit onderwerp die waar het dan verkeerd weergegeven is.

(altijd het verhaal: als het verzendlabel door de webwinkel gegeven is dan zijn zij de opdrachtgever en verantwoordelijk etc etc etc. Vaak ook discussies wie er bij de verzender moet aankloppen. Altijd de webwinkel want die heeft de afspraak met de verzender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
En ondanks de schades die veroorzaakt worden door de verzendservice trekt de klant met de retour altijd aan het kortste eind en laten de webwinkels je volledig stikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:20
DvanK schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:27:
En ondanks de schades die veroorzaakt worden door de verzendservice trekt de klant met de retour altijd aan het kortste eind en laten de webwinkels je volledig stikken.
Dan is het aan de klant om juridische stappen te ondernemen.

Ook vraag ik mij af hoe de f de webwinkel een doos openmaakt...
ik doe het altijd bij het plakband met een mesje/schaar.
hier lijkt de webwinkel gewoon rondom de rand te hebben getrokken....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De laptop is niet conform. Dat betekent dat de webwinkel hem kosteloos en zonder ernstige overlast moet repareren (art. 7:21 BW). De webwinkel moet hem in principe bij jou komen ophalen (art. 6:40 BW). Als de webwinkel vraagt of je het artikel wilt opsturen, gebeurt dat dus voor rekening en risico van de webwinkel. Je moet wel als een goed huisvader voor de laptop zorgen, dus deugdelijk verpakken en specifieke verpakkingsinstructies van de winkel opvolgen. Als de webwinkel verpakkingsmateriaal toestuurt moet je dat ook gebruiken. Dat laatste heeft de winkel niet gedaan, maar de winkel geeft op haar website wel aan dat je een stevige doos moet gebruiken en dat je opvulmateriaal moet gebruiken zodat het product niet kan bewegen. Ben je daarop gewezen of had je zelf de website moeten afspeuren om dat te vinden?

Op basis van de foto's kan ik het niet beoordelen, maar de stevigheid van de doos kan een discussiepunt zijn. Zou de gemiddelde consument hem als stevig bestempelen? Je hebt juridisch een sterke zaak als het antwoord op die vraag ja is, of als je niet op de verzendinstructies bent gewezen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Tegenwoordig moet een pakket tegen 80 cm vallen bestand zijn, het moet niet gekker worden. Straks moeten we nog airbags rondom gaan gebruiken. We moeten zuiniger aan doen met verpakkingsmaterialen en opvulling vanwege het milieu en aan de andere kant moet je bijna een metalen kist gebruiken om te verzenden met alle maatregelen vandien.
Het is een vervelende situatie en hoop dat er een goede verzekering is. Wie laat ook een pakket met DHL gaan, dat is vragen om problemen. PostNL is ook niet fantastisch maar in ieder geval iets beter.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• MsG

MsG

Forumzwerver

loki504 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:04:
[...]

Dan is het aan de klant om juridische stappen te ondernemen.

Ook vraag ik mij af hoe de f de webwinkel een doos openmaakt...
ik doe het altijd bij het plakband met een mesje/schaar.
hier lijkt de webwinkel gewoon rondom de rond te hebben getrokken....
Nogal een insinuatie. Op de foto lijkt het ducttape gewoon goed doorgesneden. Als de doos al gedeukt was, ziet de foto er al gauw zo uit. Ik snap wel dat de winkel niet blind accepteert als de vervoerder deze schade afwijst. Het is een interessant spanningsveld waar de verantwoordelijkheid van de een ophoudt en waar die van de ander begint. En m.i. is er op de manier van verpakken wel het een en ander af te dingen.

• loki504
MsG schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Nogal een insinuatie. Op de foto lijkt het ducttape gewoon goed doorgesneden. Als de doos al gedeukt was, ziet de foto er al gauw zo uit. Ik snap wel dat de winkel niet blind accepteert als de vervoerder deze schade afwijst. Het is een interessant spanningsveld waar de verantwoordelijkheid van de een ophoudt en waar die van de ander begint. En m.i. is er op de manier van verpakken wel het een en ander af te dingen.
Ik zie meerdere lagen dructape over elkaar heen. Maar niet een nette snij lijn.(ook de zijkant is duidelijk gescheurd)
Als zelf het ducttape scheurt is er meer gebeurt als een deukje. En moet je je als vervoerder toch diep schamen.

En ik vraag mij af of er foto's zijn van de binnenkant van de doos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bazvv schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 22:28:
Als je op internet zoekt dan lees je op verschillende plekken dat de koper verantwoordelijk is om te zorgen dat het pakket juist aankomt bij de verkoper en dat je bijvoorbeeld verzekerd en aangetekend moet versturen.
Maar omdat je een retourlabel hebt gehad heb je deze keuze niet gehad en is het [mbr]*knip* de webwinkel[/] die een overeenkomst heeft gesloten met DHL en met hun eruit zal moeten komen. Jij kan ook helemaal niet gaan klagen bij DHL of een vergoeding vragen want jij bent niet de opdrachtgever van de verzending.

Hier staat ook dat de verzender aansprakelijk is en dat is in dit geval [mbr]*knip* de webwinkel[/].
https://radar.avrotros.nl...ant%20dus%20aansprakelijk.

Je moet natuurlijk wel redelijkerwijs het pakketje voldoende beschermd hebben ingepakt in de doos.
Als je hem kaal in de doos verzend is het natuurlijk wel je eigen schuld.
Ik ga ervan uit dat dit geen probleem zal worden want een laptop verbuig je niet zomaar.

Even voor de duidelijkheid, zoals fopjurist hier aangeeft gaat het hier om een gevalletje non-conformiteit, dus alle informatie over verzending bij standaard retourzendingen ("wet koop op afstand") zijn doorgaans niet van toepassing.

Wettelijk is ook vastgelegd dat verzending bij WKOA standaard op kosten en risico van de consument zijn, terwijl bij conformiteit juist is vastgelegd dat de winkel de verantwoordelijkheid om de non-conformiteit op te lossen inclusief alles wat daarbij komt kijken. Dus alleen bronnen die specifiek over dat laatste gaan zijn van toepassing.

Waar radar vandaan haalt dat je als consument verantwoordelijk bent bij het terugsturen van een defect product is me dan ook een raadsel. Ligt er dus ook gewoon aan of je je koop wil annuleren of dat je garantie wil, dat kun je beide doen bij een defect product, dus die pagina heeft waarschijnlijk een wat te hoog jip-en-janneke-gehalte.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Reactie gehad vanuit [mbr]*knip* de webwinkel[/]:

[Afbeelding]

Maar was het degelijk ingepakt? Ik lees wat over wat bubblewrap en kranten, maar lag de laptop stevig in het midden of kon je schuiven? Hoeveel bubblewrap, 1 laag of 10 maakt nogal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Anoniem: 63856 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:08:

De punten kunnen niet tegelijkertijd van toepassing zijn, aangezien er tegenovergestelde beweringen over kosten worden gedaan. Het is in het eerste geval gratis, in het tweede geval niet.

Aangezien alleen in het tweede geval risico expliciet wordt afgewezen, zou ik het niet onaannemelijk vinden dat een consument er op mag vertrouwen dat dat in het eerste geval anders is.

Neemt niet weg dat ik de laptop matig verpakt vind en daarom de stelling van de winkel (en DHL) terecht.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@DvanK nog een update? Of niks meer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvanK
42erik schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:07:
@DvanK nog een update? Of niks meer geprobeerd?
Ik heb niets meer geprobeerd. Voor mijn gevoel is het verspilde moeite om in gevecht te gaan met de webwinkel. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en je wordt afgewimpeld met een "het ligt aan jou".
Dit terwijl het onomstotelijk bewijsbaar is dat mijn pakketje met de grootst mogelijke zorg vernietigd is door de pakketdienst. Mensen die roepen dat het zogenaamd niet goed verpakt is gaan voorbij aan het feit dat ik hierboven genoemd heb.

Mij treft geen blaam in het vernielen van mijn laptop, de schuld ligt volledig bij een derde. Ik stuur nooit meer apparatuur op zonder dat ik afspraken heb gemaakt over wat er gebeurt met mijn pakket tijdens transport. ik ga het desnoods zelf wel brengen..

Ik ben er ontzettend zuur over. Een laptop van destijds 1000,- vernield en een nieuwe moeten aanschaffen.

Lang leve het beschermen van de consument. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:16
Ik zie alleen lichte schade aan de bovenkant en gezien de grootte van de doos zou dat geen kromme laptop moeten opleveren. Zat er wel genoeg vulling in de doos? Het lijkt er verdacht veel op dat de laptop teveel ruimte had en is gaan 'zweven'. In dat geval is het wel je eigen schuld.

[ Voor 42% gewijzigd door P-Rock op 14-09-2022 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:51
DvanK schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:48:
[...]

Ik heb niets meer geprobeerd. Voor mijn gevoel is het verspilde moeite om in gevecht te gaan met de webwinkel. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en je wordt afgewimpeld met een "het ligt aan jou".
Dit terwijl het onomstotelijk bewijsbaar is dat mijn pakketje met de grootst mogelijke zorg vernietigd is door de pakketdienst. Mensen die roepen dat het zogenaamd niet goed verpakt is gaan voorbij aan het feit dat ik hierboven genoemd heb.

Mij treft geen blaam in het vernielen van mijn laptop, de schuld ligt volledig bij een derde. Ik stuur nooit meer apparatuur op zonder dat ik afspraken heb gemaakt over wat er gebeurt met mijn pakket tijdens transport. ik ga het desnoods zelf wel brengen..

Ik ben er ontzettend zuur over. Een laptop van destijds 1000,- vernield en een nieuwe moeten aanschaffen.

Mja, ik heb de kartonnen doos + piepschuim waar de laptop bij aankoop in zat dan ook altijd bewaard bij de aankoop van een laptop... Juist omdat het een lastig ding is om retour te sturen, ik adviseer jou om dat bij de volgende laptop ook te doen

• 42erik
  • Niet online
DvanK schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:48:
[...]

Volgens mij roept niemand dat je het niet goed verpakt hebt. Er worden wel vragen over de verpakking gesteld die je vervolgens niet beantwoord. Dus ja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen (daar ligt ie immers vaker)

• loki504
42erik schreef op woensdag 14 september 2022 @ 00:10:
[...]

Volgens mij roept niemand dat je het niet goed verpakt hebt. Er worden wel vragen over de verpakking gesteld die je vervolgens niet beantwoord. Dus ja, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen (daar ligt ie immers vaker)
Hij daar wel op ingegaan.
DvanK in "Geschil webwinkel na schade bij zending"

En in mijn ogen klinkt dat ook prima verpakt. Alleen de kartonnen doos kon wat beter. Maar als dat alles is...

• 42erik
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:23:
[...]

Hij daar wel op ingegaan.
DvanK in "Geschil webwinkel na schade bij zending"

En in mijn ogen klinkt dat ook prima verpakt. Alleen de kartonnen doos kon wat beter. Maar als dat alles is...
Lag de laptop stevig in het midden of kon ie schuiven? Hoeveel bubblewrap, 1 laag of 10 maakt nogal uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
42erik schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:29:
[...]

Lag de laptop stevig in het midden of kon ie schuiven? Hoeveel bubblewrap, 1 laag of 10 maakt nogal uit.
Uiteraard maakt dat verschil voor de eventuele schade. Maar Webshop was ook nalatig geweest met duidelijk instructies te geven hoe hij dan wel verpakt moet worden. (En eventueel die verzorgen).
En als ik kijk hoe die laptop er uit zag dan moet je ook zonder bescherming flink je best doen. En vraag mij af wat er met dat pakketje is gebeurd.

@DvanK de consument is bovengemiddeld beschermt het nadeel is alleen dat de meeste consumenten geen ervaring hebben met rechtzaken. En ja dan zal JIJ stappen moeten ondernemen. Als jij bij een bedrijf je niet aan de afspraak houdt dan zal het bedrijf ook actie ondernemen. Of het laten liggen. Je zou nog laagdrempelige de geschillencommissie kunnen proberen(als ze er bij aangesloten zitten) als je niet van plan er iets mee te doen. Kost het je max 50 euro(geloof ik) en kan je een nieuwe laptop opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
loki504 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:38:
[...]

Uiteraard maakt dat verschil voor de eventuele schade. Maar Webshop was ook nalatig geweest met duidelijk instructies te geven hoe hij dan wel verpakt moet worden. (En eventueel die verzorgen).
Als je een consument al moet uitleggen dat je een laptop degelijk moet inpakken... Maar we zullen nooit weten of dit degelijk was... Geen foto van de binnenkant, TS weigert deze vraag te beantwoorden... Case closed maar dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 21:33
42erik schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:35:
[...]

Als je een consument al moet uitleggen dat je een laptop degelijk moet inpakken... Maar we zullen nooit weten of dit degelijk was... Geen foto van de binnenkant, TS weigert deze vraag te beantwoorden... Case closed maar dan
Gezien TS aangeeft dat de manier van verpakken "misschien minimaal" was en er verder niet mee door wil gaan, zegt mij in principe genoeg; dat (hij zelf ook weet dat) het niet voldoende beschermd ingepakt was door hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
henri86 schreef op maandag 19 september 2022 @ 14:50:
[...]

Gezien TS aangeeft dat de manier van verpakken "misschien minimaal" was en er verder niet mee door wil gaan, zegt mij in principe genoeg; dat (hij zelf ook weet dat) het niet voldoende beschermd ingepakt was door hem.
Ja, je hebt gelijk. Grote kans dat dat het is ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hoe heb je betaald? Was dat met creditcard? En als je het hebt, nu is het moment om rechtsbijstand in te schakelen.
Pagina: 1