Surface Pro 4 verkocht via Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

• Fromwell
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 26-08 12:56
Hoi Tweakers,

Excuses als dit niet de juiste plek is voor dit topic maar ik ben benieuwd naar jullie mening.

Vorige maand heb ik via marktplaats een Surface Pro 4 verkocht, deze surface had een rare trilling in het scherm na wat langer gebruik, vermoedelijk doordat deze te warm werd. Ik heb dit zo in de advertentie verwerkt en deze geprijst op 150 euro.

De advertentie was expliciet voor alleen ophalen omdat ik zelf geen goede ervaring heb met het verzenden van hardware als ik niet meer beschik over de orginele verpakking.

Een koper wilde deze graag hebben en zou hem in eerste instantie komen ophalen. Na een aantal keer gevraagd te hebben wanneer hij langs kon komen omdat ik nog meer mogelijk kopers had vroeg hij me deze te verzenden.
Ik heb aangegeven dit alleen te doen als hij het risico draagt waarbij hij akkoord ging (staat in de chat historie van Marktplaats). Ook heb ik het pakket aangetekend verzonden (verzekerd tot 500 euro).

Ik heb de Surface uiteindelijk in een doos van een Dell Latitude (14 inch) verzonden inclusief de kartonnen inserts, na mijn mening was deze degelijk verpakt. Het rammelde wel ietsjes maar dit zou niet voor problemen moeten zorgen als er normaal mee omgegaan wordt.

Enkele dagen later komt dit pakket aan bij de koper waar hij aangeeft dat het touchscreen niet meer werkt, de laptop vlak na opstarten direct heet wordt en begint te blazen en ook het scherm enorm trilt.

Aangezien ik het pakketje aangetekend verzonden had heb ik dus contact opgenomen met PostNL voor een schadevergoeding (De verkoopprijs die ik via Marktplaats heb gevraagd). Na een aantal dagen krijg ik telefonisch bericht van PostNL dat het pakket helaas niet vergoed wordt omdat er geen visuele schade te bekennen is. Als de doos gevuld zou zijn met bubbeltjesplastig hadden ze het wel uitgekeerd.

De koper wil begrijpelijk zijn geld terug, maar ik kan nu de laptop niet meer gebruiken/verkopen als deze inderdaad de problemen heeft die de koper aangeeft. Hierbij heb ik hem erop gewezen dat ik bij verzenden heb aangegeven dat het risico voor hem is, dat hij daarmee akkoord is gegaan en ik hem daarom helaas niet verder kan helpen.

Koper heeft aangegeven dit verder via zijn rechtsbijstand te laten verlopen.

Ik heb zelf een beetje gegoogled en kom dit tegen op de website van Juridisch Loket:

Is de koper of verkoper verantwoordelijk voor verzending van het product?
U kunt verschillende afspraken maken over het verzenden van uw product. U moet zelf regelen voor wie het risico is:

Zegt de verkoper in de advertentie dat hij het product verzendt of bezorgt? Dan is het risico voor de verkoper. Als het misgaat, moet hij het aankoopbedrag terugbetalen of een nieuw product verzenden.

Staat in de advertentie ‘verzenden voor risico van de koper’? Dan ligt het risico bij de koper.
Geeft de verkoper duidelijk aan dat de koper het product moet ophalen, maar vraagt de koper toch om verzending? Dan ligt het risico bij de koper.

Wanneer u een product aangetekend laat verzenden, kunt u de verzekering vragen om de schade te vergoeden.

Mijn vraag is eigenlijk wie hier nou in zijn of haar recht is. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10-09 13:21
Verzending was voor risico van de koper, heb je ook duidelijk afgesproken toch?

Dat zou ik nog een keer zeggen, en dan zou het voor mij afgehandeld zijn. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker zijn dat het goed verpakt was, en als het nog rammelt ben ik daar dan weer niet zo zeker van...
Als er normaal mee omgegaan word? Daar moet je niet van uit gaan. Je moet dingen gewoon bombestendig verpakken.
Als zo'n ding kan gaan stuiteren in de doos, kan hij natuurlijk ook kapot gaan.

Maar het feit dat ze hem uiteindelijk toch verzonden wilden hebben, krijg ik wel de kriebels van. Best kans dat dit het plan was vanaf het begin. Hebben ze zelf een kapotte Surface, en proberen ze hem nu om te ruilen. Dat is een heel veelvoorkomende truc.
Heb je nog serienummers?

• Fromwell
WEBGAMING schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:19:
Verzending was voor risico van de koper, heb je ook duidelijk afgesproken toch?
Ja dit staat duidelijk in de chat en ik heb hem er nogmaals op gewezen dat dit de afspraak was
Maar het feit dat ze hem uiteindelijk toch verzonden wilden hebben, krijg ik wel de kriebels van. Best kans dat dit het plan was vanaf het begin. Hebben ze zelf een kapotte Surface, en proberen ze hem nu om te ruilen. Dat is een heel veelvoorkomende truc.
Heb je nog serienummers?
Nee helaas niet, ik heb ook een beetje het gevoel dat zijn opmerking over het inschakelen van rechtsbijstand meer een dreigement is, het gaat ook maar over 150 euro aan het einde van de dag.

[ Voor 24% gewijzigd door Fromwell op 11-08-2022 16:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Je hebt een tablet in de doos gedaan, conform de beschrijving van de advertentie, goed verpakt en er is een kapotte uit gekomen? Dan mag je aannemen dat het tijdens transport defect is gegaan.

Je hebt duidelijk afgesproken dat het risico van de verzending voor de koper is en daar is het mis gegaan. Daar is weinig discussie aan. Je hebt nog een poging gedaan om via PostNL de schade vergoed te krijgen, dit is afgewezen, meer kun je niet doen. Case closed.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF want dit is geen hardware vraag.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Fromwell schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:08:
De koper wil begrijpelijk zijn geld terug, maar ik kan nu de laptop niet meer gebruiken/verkopen als deze inderdaad de problemen heeft die de koper aangeeft. Hierbij heb ik hem erop gewezen dat ik bij verzenden heb aangegeven dat het risico voor hem is, dat hij daarmee akkoord is gegaan en ik hem daarom helaas niet verder kan helpen.

Jij staat in je recht. Ik zou in het geheel niet meer reageren op de koper, dus een volledige radiostilte, wat hij ook stuurt. Mocht je ooit wat horen van zijn rechtsbijstandsverzekeraar dan kick je dit topic en help ik je met een reactie.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

Stuur die rechtsbijstand maar door naar PostNL. Als je je pakket tot 500 euro verzekerd en er treedt halverwege de reis een defect op, mag je ervan uitgaan dat PostNL de schade vergoedt. Er van uitgaande dat de ontvanger jou niet voor het lapje houdt en er een gratis tablet aan wil overhouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:44
thisegzz schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:40:
Stuur die rechtsbijstand maar door naar PostNL. Als je je pakket tot 500 euro verzekerd en er treedt halverwege de reis een defect op, mag je ervan uitgaan dat PostNL de schade vergoedt. Er van uitgaande dat de ontvanger jou niet voor het lapje houdt en er een gratis tablet aan wil overhouden.
In dit geval geloof ik de TS meteen, maar ik vraag me af of jouw opmerking wel klopt. Ik zou bijvoorbeeld een kapotte laptop op kunnen sturen, maar zelf bij de verkoop aangeven dat deze nog prima werkt. Bij ontvangst blijkt de laptop dus niet te werken en dan zou PostNL de schade moeten vergoeden? Dat zou alleen zo zijn lijkt mij als er een bewijs is dat de laptop voor verzending wel goed werkte, maar hoe doe je dat? Door PostNL het zelf eerst te laten controleren?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 11-08-2022 17:51 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Fromwell
Bedankt voor jullie reacties!

Ik had wel zo'n vermoeden dat ik redelijk in mijn recht stond, maar toen hij over juridische stappen begon raakte ik toch wel een beetje aan het twijfelen.

Als er nog een vervolg komt update ik de post :)

• Fromwell
In dit geval geloof ik de TS meteen, maar ik vraag me af of jouw opmerking wel klopt. Ik zou bijvoorbeeld een kapotte laptop op kunnen sturen, maar zelf bij de verkoop aangeven dat deze nog prima werkt. Bij ontvangst blijkt de laptop dus niet te werken en dan zou PostNL de schade moeten vergoeden? Dat zou alleen zo zijn lijkt mij als er een bewijs is dat de laptop voor verzending wel goed werkte, maar hoe doe je dat? Door PostNL het zelf eerst te laten controleren?
Dat klopt zeker, daarom is het ook lastig om aan te tonen als er geen visuele schade is. Het staat alleen niet duidelijk in hun voorwaarden wat er wel en niet verzekerd is in dit geval.

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:21

iichel

Gazoooo

Ik zou persoonlijk wel een duidelijk statement maken naar je koper hoe je erin staat, vertellen dat wat jou betreft de discussie daarmee gesloten is, en eventueel aangeven dat je dat niet eindeloos blijft herhalen (en dus de communicatie staakt bij geen nieuwigheden).

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

• thisegzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 22:57

thisegzz

(-(-_(-_-)_-)-)

PatrickC schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

Ja en achteraf ook, zodat het duidelijk is dat het product goed is afgeleverd van begin tot eindbestemming.

In dit geval kan er vanalles gebeuren onderweg en dat risico ligt bij PostNL.

Zij sluiten de keten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Koper heeft zelf gevraagd om verzending, dan schuift risico naar koper indien tijdens verzending iets misgaat. Posnl is beetje wassen neus want die willen de aankoopbonnen zien en keren veelal niet uit.

De jurist van de wederpartij kan stellen dat het gebrek al aanwezig was voor verzending. Dat wordt echt een lastige zaak en denk niet dat ze door zullen zetten. Uitkomst is zeer twijfelachtig en hij is niet komen kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:04

St@m

@ Your Service

Als koper zou ik dan wel verwachten dat e.e.a. goed verpakt is, en aangezien de tablet rammelt in de doos.. mwah..

Dat PostNL normaal omgaat met pakketjes is natuurlijk een utopie, dat had TS ook wel kunnen weten.

Persoonlijk zou ik hier gekozen hebben om de tablet terug te laten sturen en het geld terug te betalen.

Ik heb ook wel eens een monitor verstuurd waarvan ik dacht dat het wel kon, kon dus niet. Moet je ook niet moeilijk doen en je eigen fout proberen af te schuiven op een ander.

[ Voor 63% gewijzigd door St@m op 12-08-2022 07:03 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Je moet er inderdaad vanuit gaan dat er met pakketjes gegooid wordt. Of dat het in de bestelauto bovenop een stapel ligt en het naar beneden klettert als de bezorger een keer hard remt. Ook in distributiecentra valt er weleens een pakje van de band.

Ik pak dit soort dingen altijd in de originele doos in (of iets wat erop lijkt). Stevig, zodat het niet kan schuiven in de originele doos. En vaak doe ik er dan nog een andere doos omheen met een soort buffer van rommel (plastic, karton, etc) zodat je een soort kreukelzone krijgt aan boven- , onder- en zijkanten.

Iets delicaats zoals dit versturen terwijl het van binnen in de doos nog rammelt? Idd, Mwah….. Als je wil dat er normaal mee omgegaan wordt moet je een koerier pakken.

Je hebt het niet slim verstuurd en ik zou als koper ook niet blij zijn. Alsnog sta je in je recht hoor, maar erg handig is het allemaal niet.

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 12-08-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Zit er nog garantie op vanuit de verkoper?
Duurdere computers en laptops zouden 3jaar mee moeten gaan. Dus je hebt recht op een deugdelijke product (soort van garantie) binnen die 3 jaar.

Als hij goed verpakt was en de doos niet beschadigt is, zou je kunnen stellen dat het product gewoon niet degelijk gebouwd is.

Als hij onder garantie gerepareerd kan worden, dan zou dat voor iedereen de beste oplossing zijn?

Je kunt ook voorstellen om (als hij het bonnetje van de schermreparatie stuurt) te kijken of je daar aan mee wil betalen.

Als hij het scherm niet wil laten repareren; betekend dat dat hij überhaupt niet tevreden is met zijn aankoop en hij er potentieel gewoon onderuit probeert te komen.
Persoonlijk vindt ik dat mooi zijn probleem als jij de voorkeur had voor ophalen.

______

Dat het risico voor de koper is; wil niet zeggen dat je 'm niet goed moet verpakken.

Check nog eens de voorwaarden van PostNL, flinke kans dat daar in staat dat het product niet mag schuiven in de doos.

Maar je bent dus bang voor juridische stappen?
Is dat omdat je zelf weet dat je 'm niet goed verpakt?
_________

Het was zijn risico en hij wist dat er al problemen waren met het scherm.

Praktisch zou je gewoon kunnen stellen dat hij geen garantie heeft en ook geen aanspraak kan maken op "koop op afstand".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
hm. Bij het lezen van de zin **Ik heb de Surface uiteindelijk in een doos van een Dell Latitude (14 inch) verzonden inclusief de kartonnen inserts, na mijn mening was deze degelijk verpakt. Het rammelde wel ietsjes maar dit zou niet voor problemen moeten zorgen als er normaal mee omgegaan wordt.** zet ik wel vraagtekens, mogelijk is er idd iets tijdens de transport mis gegaan en gezien het apparaat al kleine probleempjes had zou het kunnen dat de transport het probleem erger heeft gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
mugenmarco schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:45:
hm. Bij het lezen van de zin **Ik heb de Surface uiteindelijk in een doos van een Dell Latitude (14 inch) verzonden inclusief de kartonnen inserts, na mijn mening was deze degelijk verpakt. Het rammelde wel ietsjes maar dit zou niet voor problemen moeten zorgen als er normaal mee omgegaan wordt.** zet ik wel vraagtekens, mogelijk is er idd iets tijdens de transport mis gegaan en gezien het apparaat al kleine probleempjes had zou het kunnen dat de transport het probleem erger heeft gemaakt.
Maar dat blijft voor risico van de ontvanger in dit geval gezien TS duidelijk heeft aangegeven dat de advertentie enkel ophalen was. Ontvanger nam zelf de risico's om een tablet met problemen per post te laten versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:56
sylvester79 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

Maar dat blijft voor risico van de ontvanger in dit geval gezien TS duidelijk heeft aangegeven dat de advertentie enkel ophalen was. Ontvanger nam zelf de risico's om een tablet met problemen per post te laten versturen.
dat is wel weer zo. In dat geval is het jammer maar helaas voor de koper ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Absoluut risico koper. Maar daarom ben ik er ook niet happig op om dit soort dingen bij aankoop te laten verzenden, er zijn altijd knurften die het niet fatsoenlijk inpakken. Heb ooit ook een server ontvangen in originele doos maar zonder de kartonnen inlays.. Ding was dus alle kanten opgegaan tijdens transport. Bezel naar God en aan de achterkant was het oogje vd uitneembare voeding verbogen ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Pakketjes ALTIJD goed verpakken en zorgen dat er geen ruimte in het pakket zit.
Gisteren nog een pakje opgehaald bij een pick up point toen ik zag dat de pakket bezorger de daar af te halen pakketten gewoon van boven af in de pakket kar liet vallen. Je hoorde gewoon dat er zware pakketten inzaten en die stuiterden op de bodem of op andere pakketten. Het interesseert ze echt niks.

In dit geval is risico duidelijk voor de koper, maar wees in het vervolg wel secuur met het verpakken van de spullen om dit soort gehannes te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Fromwell schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:36:

[...]

Nee helaas niet, ik heb ook een beetje het gevoel dat zijn opmerking over het inschakelen van rechtsbijstand meer een dreigement is, het gaat ook maar over 150 euro aan het einde van de dag.
Verder niet zo relevant, omdat je van wat ik zo lees volledig in je recht staat, maar als je je Surface met je Microsoft-account had geregistreerd, kun je hier onder 'Apparaten' je Surface waarschijnlijk nog terugvinden, inclusief het serienummer van jouw apparaat. Heb hier zelf ook twee Pro 4's.

Hopen dat je er snel van af bent en er geen slapeloze nachten van krijgt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
sylvester79 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 08:46:
[...]

Dus als jij iets koopt van en geef aan verzenden is op jou risico vind jij het goed als ik een breekbaar ding gewoon in de doos gooi.... Het is toch niet meer mijn risico.

Ik mag toch op zijn minst een deugdelijke verpakking eisen. Net zoals bij garantie(wat ook voor de verkoper is) mag hij deugdelijke verpakking eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09

M14

@Fromwell
Naast de hier boven genoemde zaken (risico koper enzovoort), heb je überhaupt bewijs van de koper gezien dat de Surface het niet doet?

En zelfs dit is niet relevant. Je hebt, als ik je startpost correct lees, in je advertentie verwerkt dat de Surface problemen heeft en de prijs daar na is. De koper heeft dat geaccepteerd door de koop aan te gaan. Als dan blijkt dat die problemen leiden tot een onbruikbaar product, tja, dat was bekend en daar was de prijs naar.

Ik denk dat het onjuist is om PostNL hier voor te laten opdraaien.

[ Voor 6% gewijzigd door M14 op 13-08-2022 09:33 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 08:12
Fromwell schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:08:

Niks meer aan doen en lekker via zijn rechtsbijstand laten verlopen. Die gaan nog geen minuut hieraan besteden en keren direct 150 euro uit aan de koper. Veel goedkoper. Case closed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
loki504 schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 07:39:
[...]

Dus als jij iets koopt van en geef aan verzenden is op jou risico vind jij het goed als ik een breekbaar ding gewoon in de doos gooi.... Het is toch niet meer mijn risico.

Ik mag toch op zijn minst een deugdelijke verpakking eisen. Net zoals bij garantie(wat ook voor de verkoper is) mag hij deugdelijke verpakking eisen.
Ik weet niet hoe het juridisch precies zit, maar dat lijkt me ook. Je kan wel zeggen het is het risico van de koper, maar als de verkoper dan bij wijze van spreken een tablet in een normale envelop stopt, zal de verkoper toch fout zitten.
Risico is voor de koper, maar de koper mag dan denk ik wel verwachten dat het degelijk verpakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Fromwell schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:36:
[...]

Ja dit staat duidelijk in de chat en ik heb hem er nogmaals op gewezen dat dit de afspraak was
Ik zou voor de zekerheid een screenshot maken; Marktplaats verwijdert berichten na een paar maanden.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:20

ITsEZ

parttime all-rounder

WEBGAMING schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 19:29:
[...]

Ik weet niet hoe het juridisch precies zit, maar dat lijkt me ook. Je kan wel zeggen het is het risico van de koper, maar als de verkoper dan bij wijze van spreken een tablet in een normale envelop stopt, zal de verkoper toch fout zitten.
Risico is voor de koper, maar de koper mag dan denk ik wel verwachten dat het degelijk verpakt word.
Maar kan je van een random particulier verwachten dat hij een pakketje op een goede manier verpakt. Heel vaak is de originele doos niet eens meer beschikbaar, moet TS dan bubbeltjes plastic ergens gaan halen? (waar überhaupt?)

Dat het in een bestaande laptop doos met kartonnetjes is verzonden vind ik al heel wat. Overigens is toch ook de marktplaats norm, als je zeker wil weten dat het goed zit moet je het zelf ophalen. Tegenwoordig wordt alles makkelijk afgeschoven op een rechtsbijstand, en als het niet goed gaat dreigt iedereen met “zijn advocaat” (=hbo rechten student van de verzekerings helpdesk). Mensen moeten zelf ook eens nadenken, verzenden heeft risico’s bij een marktplaats c2c transactie.

What you see is always what you get.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:27
Merkwaardig verhaal. Eerst al dat laat reageren en eerst willen ophalen, maar later aandringen op verzending. Dit is gewoon een oplichter die je Surface wilde kopen en vanaf het begin al je het geld wilde laten terugbetalen. Of misschien was het vanaf het begin al het idee geweest om de rechtsbijstand op te lichten, omdat hij een laptop heeft besteld die in eerste instantie niet goed was.

Het belangrijkste is, om alle correspondentie netjes te bewaren. En ook een screenshot van de advertentie. Dan kun jij altijd aantonen wat je hebt aangeboden en wat jullie hebben afgesproken. Mocht je inderdaad z'n rechtsbijstand achter je aan krijgen, dan kun je gewoon laten zien wat er is afgesproken en dat jij je keurig aan de afspraak hebt gehouden. Maar als ik een bericht krijg van die rechtsbijstand, dan zou ik meteen antwoorden dat ze waarschijnlijk door hun klant worden opgelicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
ITsEZ schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 23:48:
[...]

Maar kan je van een random particulier verwachten dat hij een pakketje op een goede manier verpakt. Heel vaak is de originele doos niet eens meer beschikbaar, moet TS dan bubbeltjes plastic ergens gaan halen? (waar überhaupt?)
Stel je voor dat je van mensen verwacht dat ze een gezond verstand hebben. :F

Ja, natuurlijk mag je dat verwachten. Waar je het verpakkingsmateriaal haalt? Postkantoor? Uit een doos van een andere bestelling? Is dat daadwerkelijk je excuus? Kom op zeg. Als je dat niet eens kan verzinnen, moet je ook niet toestemmen om iets te verzenden.
De verkoper is er normaal gezien ook gewoon verantwoordelijk voor dat het product werkend aankomt.

En ik verwacht niet dat het feit dat het product er op stond als alleen ophalen ook maar enig verschil maakt. Als de verkoper uiteindelijk beslist om hem op te sturen, moeten ze ook zorgen dat het gewoon goed verpakt wordt.
[...]

Mensen moeten zelf ook eens nadenken, verzenden heeft risico’s bij een marktplaats c2c transactie.
Mensen moeten zelf ook eens nadenken. 8)7 Ja natuurlijk zijn er risico's. Dat wil niet zeggen dat de verkoper ineens vrij is van alle schuld.

[ Voor 24% gewijzigd door WEBGAMING op 14-08-2022 01:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
[...]

Dat het in een bestaande laptop doos met kartonnetjes is verzonden vind ik al heel wat. Overigens is toch ook de marktplaats norm, als je zeker wil weten dat het goed zit moet je het zelf ophalen. Tegenwoordig wordt alles makkelijk afgeschoven op een rechtsbijstand, en als het niet goed gaat dreigt iedereen met “zijn advocaat” (=hbo rechten student van de verzekerings helpdesk). Mensen moeten zelf ook eens nadenken, verzenden heeft risico’s bij een marktplaats c2c transactie.
Voor nog geen euro heb je een hele rol bij de action.

Praxis gamma etc hebben dat spul ook. Genoeg plekken waar je dat spul kan kopen als particulier. Ik heb ook wel eens 1 euro inpak materiaal gevraagd. Niemand had daar problemen mee.

En ik heb ook vaak genoeg gehad dat iets niet werd opgestuurd omdat de verkoper niet goed kon inpakken.
Omdat zoals jij zelf zegt die mensen kunnen nadenken. Je gaat toch geen laptop opsturen in een doos waar hij in kan rammelen.. mensen moeten zelf ook eens nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
Geenszins een oordeel over hoe goed deze laptop verpakt was.

Vraag jezelf bij het verpakken af of het product een val van 1 meter overleefd. Dan zit je meestal goed.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:46
@Fromwell advies: zorg de volgende keer voor een niet rammelende inhoud. Al prop je het vol met wc papier, zodra iets ruimte heeft om te bewegen dan kan elke vervoerder het slopen.

Verder zal je denk ik weinig horen van rechtsbijstand.

Die van mij komt onder de €250 bijv al niet in actie en meestal onder de €500 wordt het opgelost door mij gewoon uit te keren zonder dat er al veel moeite gedaan word… ik gok dat de ontvanger niet verder komt dan zijn eigen risico in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Sterker nog: volgens Independer ligt de franchise tussen de 100 en 275 euro. Grote kans dus dat dit niet eens onder de dekking valt.

Een verzekering is bedoeld voor schades die je niet zelf kunt dragen, niet voor elke tandenstoker die je kwijtraakt :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Joris748 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 07:53:
Vraag jezelf bij het verpakken af of het product een val van 1 meter overleefd. Dan zit je meestal goed.
En dan krijg je Kwaliteit verpakkingsmaterialen online gekochte interne HDDs als discussies.

Want dan is de vraag "weet een gemiddelde verkoper / verzender hoe "erg" 200Gs is?

Maar, hoor het graag van je wat een waterdichte methode is om alles van 1m hoog te laten valle en zeker te weten dat het niet kapot gaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
MAX3400 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:19:
[...]

En dan krijg je Kwaliteit verpakkingsmaterialen online gekochte interne HDDs als discussies.

Want dan is de vraag "weet een gemiddelde verkoper / verzender hoe "erg" 200Gs is?

Maar, hoor het graag van je wat een waterdichte methode is om alles van 1m hoog te laten valle en zeker te weten dat het niet kapot gaat.
Er bestaat ook nog zoiets als gezond boeren verstand. Ik weet het, dat lijkt met de boerenprotesten verdwenen te zijn, maar in dit geval kun je het prima toepassen ;)

Ben je onvoldoende zeker van je zaak, dan kun je de 1 meter oprekken naar 10 meter :O

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

WEBGAMING schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 01:12:
[...]

Stel je voor dat je van mensen verwacht dat ze een gezond verstand hebben. :F

Ja, natuurlijk mag je dat verwachten. Waar je het verpakkingsmateriaal haalt? Postkantoor? Uit een doos van een andere bestelling? Is dat daadwerkelijk je excuus? Kom op zeg. Als je dat niet eens kan verzinnen, moet je ook niet toestemmen om iets te verzenden.
De verkoper is er normaal gezien ook gewoon verantwoordelijk voor dat het product werkend aankomt.

En ik verwacht niet dat het feit dat het product er op stond als alleen ophalen ook maar enig verschil maakt. Als de verkoper uiteindelijk beslist om hem op te sturen, moeten ze ook zorgen dat het gewoon goed verpakt wordt.
Waar ga je die bubbeltjes folie proppen? In de doos die al amper ruimte had? Ga je degelijke bescherming uit een doos halen om te vertrouwen op heilig bubbeltjes folie? En ik zal je meteen uit je droom helpen, ik heb van een particulier nog nooit een product ontvangen in een volledig passende verpakking zonder speelruimte. Het zijn meestal producten in een wijndoosje van de supermarkt gepropt met wat wc papier er bij (ja, ook laptops). Wil je als koper op marktplaats dat risico niet lopen, dan moet je een laptop gewoon ophalen. Het is immers een kwetsbaar product. Een laptop doos met wat inlays is degelijk genoeg voor particuliere verzending, zolang die laptop niet 20cm speelruimte heeft om wat heen en weer te stuiteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Joris748 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Er bestaat ook nog zoiets als gezond boeren verstand. Ik weet het, dat lijkt met de boerenprotesten verdwenen te zijn, maar in dit geval kun je het prima toepassen ;)

Ben je onvoldoende zeker van je zaak, dan kun je de 1 meter oprekken naar 10 meter :O
Pas je hypothese eens toe met een monitor bij de mediamarkt, laat achteraf even weten hoe waterdicht de methode was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
ITsEZ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:31:
[...]

Pas je hypothese eens toe met een monitor bij de mediamarkt, laat achteraf even weten hoe waterdicht de methode was.
Wat denk je wat er met een monitor gebeurt, die jij online besteld hebt?

Ik heb beroepsmatig al veel sorteercentra van binnen gezien. Weet enigszins wel waarover ik praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Joris748 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Is dat ook de richtlijn in de sorteercentra waar je werkt(e)?

Arbitrair een hoogte noemen ergens tussen de 1 en 10 meter en dan vinden dat het produkt het moet overleven want boerenverstand? Nope, not buying today...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
MAX3400 schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Is dat ook de richtlijn in de sorteercentra waar je werkt(e)?

Arbitrair een hoogte noemen ergens tussen de 1 en 10 meter en dan vinden dat het produkt het moet overleven want boerenverstand? Nope, not buying today...
Wat voor antwoord verwacht je van me? Volgens mij heb jij de strekking van mijn posts niet begrepen. Hint: de wereld is niet zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Sowieso gaat zijn rbv niets tegen jou doen voor 150 euro verwacht ik,die keren de schade gewoon uit(als hij al geen eigen risico van 150 en heeft).

Edit: sorry ik zie nu dat @logix147 al een bericht met dezelfde strekking schreef.

[ Voor 23% gewijzigd door Medione1210 op 14-08-2022 16:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
ITsEZ schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:28:
[...]

Waar ga je die bubbeltjes folie proppen?
Ehm, in de lege ruimte waar het product anders in zou schuiven, moet dat echt uitgelegt worden? ;)
In de doos die al amper ruimte had? Ga je degelijke bescherming uit een doos halen om te vertrouwen op heilig bubbeltjes folie?
Het is wel handig opvulmateriaal IN de doos te stoppen ja, of dacht je dat je het los over de doos hoort te strooien? :+
En ik zal je meteen uit je droom helpen, ik heb van een particulier nog nooit een product ontvangen in een volledig passende verpakking zonder speelruimte.
Dan weet je de verkopers 'goed' uit te zoeken, ik heb zeker dingen ontvangen die onhandig verpakt waren (opvulmateriaal en tientallen meters duct-tape) maar altijd degelijk verpakt dus als jij nog nooit iets ontvangen hebt wat in een passende verpakking zat dan zoek je toch op de een of andere manier een bepaald type (luie?) verkoper uit.
Het zijn meestal producten in een wijndoosje van de supermarkt gepropt met wat wc papier er bij (ja, ook laptops).
Grote wijndozen waar een hele laptop in past... Misschien netbooks...
Wil je als koper op marktplaats dat risico niet lopen, dan moet je een laptop gewoon ophalen. Het is immers een kwetsbaar product. Een laptop doos met wat inlays is degelijk genoeg voor particuliere verzending, zolang die laptop niet 20cm speelruimte heeft om wat heen en weer te stuiteren.
Dus een degelijke verpakking voor particulieren bestaat wel? Ondanks dat je hierboven zegt het nog nooit tegen te zijn gekomen? :+

Als jij zegt iets te kunnen verzenden mag ik toch wel hopen dat je dat ook wel kunt en niet een laptop los in een wijndoosje van de AH gooit, die dicht plakt en ratelend opstuurt 'omdat ik wel had kunnen verwachten dat jij niet in staat bent iets fatsoenlijk te verpakken' :')

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

RGAT schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:10:
een degelijke verpakking voor particulieren bestaat wel? Ondanks dat je hierboven zegt het nog nooit tegen te zijn gekomen? :+
Degelijk genoeg, maar ook in dit geval dus niet passend.

Pagina: 1