Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-11 16:33
Hi Tweakers,

Hoe staan jullie tegenover het idee om een doorstroomverwamer met instelbare thermostaat voor de cv te plaatsen. Als voorbeeld Valiant. Maar dan één met thermostaat.

Bijvoorbeeld voorverwarmen naar 28 graden met 3.5kw en dan de CV het over laten nemen. Hiervoor het overschot uit de zonnenpanelen gebruiken.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:53
Sta je vaak te douchen terwijl net de zon voluit schijnt dan?

• StormRider
Wilke schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 10:05:
Sta je vaak te douchen terwijl net de zon voluit schijnt dan?
Haha, goed punt. Maar opzich geen issue om na het werk te douchen :) Zolang we mogen salderen gaat dit nog wel op. De komende 7 jaar zou dit nog zin hebben. Dan is de CV ketel en gasfornuis ook wel aan vervanging toe. Klinkt als een makkelijke oplossing, aanvoer doormidden en dit apparaat ertussen.

[ Voor 17% gewijzigd door StormRider op 03-08-2022 10:10 ]

• FransWillems
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 22-05-2024
Zie andere topics over doorstroomverwarmers.

Ik heb zo een installatie twee maanden geleden geplaatst. Helemaal top!

• StormRider
FransWillems schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:04:
Zie andere topics over doorstroomverwarmers.

Ik heb zo een installatie twee maanden geleden geplaatst. Helemaal top!
Dank voor je reactie! Welk topic adviseer je?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

Rmg

Waarom dan niet meteen een warmtepomp boiler, bereik het hetzelfde met een betere cop en je hebt ook nog koeling.

Kan je je buffer ook makkelijker opwarmen als het zonnig is.

Dan nog hotfill op de wasmachine en vaatwasser :Y)

[ Voor 34% gewijzigd door Rmg op 02-03-2023 12:50 ]

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Zie ook Inductieketel of toch volledig elektrische WP? voor een erg vergelijkbare situatie maar met meer sommetjes en info :)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• FransWillems
StormRider schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Zoek even op doorstroomverwarmer. Ik heb de hele uitleg ergens geplaatst maar mocht deze van de moderator blijkbaar niet kopiëren en plakken in dit topic

• FransWillems
Rmg schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:47:
Waarom dan niet meteen een warmtepomp boiler, bereik het hetzelfde met een betere cop en je hebt ook nog koeling.

Kan je je buffer ook makkelijker opwarmen als het zonnig is.

Dan nog hotfill op de wasmachine en vaatwasser :Y)
Als ik geld genoeg had was dat een hele leuke optie geweest! Dan had ik ook meteen de zonneboiler aangeschaft, nieuwe beglazing in het huis laten zetten en de keuken verbouwd zodat ik naar inductie over kan en geheel van het gas af zou kunnen.. Maar helaas... geen geldboom hier...

Doorstroomverwarmer (ECONO) kostte me 350 euro. Nog wat los spul zoals pomp, terugslagklep en losse thermostaat en aansluit materiaal kostte me 300 euro. Alles bij elkaar 650 euro en kon ik zelf eenvoudig plaatsen/monteren. Die 650 euro heb ik voor de zomervakantie al terug verdiend en zo kan ik tot 2026 blijven verwarmen.

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@FransWillems dat was FransWillems in "Inductieketel of toch volledig elektrische WP?" .
Je kunt de topics waar je gereageerd hebt makkelijk terugvinden bij 'Mijn topics' of bij je Posthistorie onder je naam.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• FransWillems
Proton_ schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:23:
@FransWillems dat was FransWillems in "Inductieketel of toch volledig elektrische WP?" .
Je kunt de topics waar je gereageerd hebt makkelijk terugvinden bij 'Mijn topics' of bij je Posthistorie onder je naam.
Ah top! Dank voor de tip! Ben hier nog een beetje zoekende... nieuweling he haha

Kunnen anderen wellicht ook zo handig zien wat ik zo overal gepost heb? Dat zou het ook makkelijker maken.

• FransWillems
StormRider schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:41:
[...]

Zie hierboven stormrider ;-)

[ Voor 24% gewijzigd door FransWillems op 03-03-2023 17:39 ]

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:03

Rmg

Nvmind 3k overproductie

[ Voor 97% gewijzigd door Rmg op 03-03-2023 18:19 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:45
er zijn her en der wat tweakers welke gewoon een elektra boiler met een bepaalde schakeling/tijdschakeling bijv. gebruiken om het overschot van de zonnepanelen in op te slaan. voordeel je hebt langer goedkoop warm water. en dit kan je ook nog voor je cv ketel hangen. eigenlijk heb je dan een elektrische zonne boilier.
helaas heb ik geen idee hoe je dat moet doen met de schakelingen zover zit ik er niet in helaas.
Pagina: 1