De rede dat E-mail niet onder briefgeheim valt is juist omdat men niet alles letterlijk kon defineren, maar een ruime definitie werkt niet. Het is ook vrij zinloos tegenwoordig om briefgeheim op e-mail te gaan gooien, AIVD screent steeds meer plus alle e-mail verkeer loopt nog een keer door Echelon of iets dergelijks. In de toenemende mate van spionage uit oogpunt van veiligheid tegenwoordig lijkt het me dat het briefgeheim steeds minder gaat betekenen ipv dat het uitgebreider wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:35:
@Zeef, vanwaar het volste vertrouwen dat jullie dat recht wel hebben?
Ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig ligt. Ik zou ook niet 100% zeker weten of het wel of niet mag maar in principe is een pm hetzelfde als een smsbericht. Afaik zijn er op het privacy vlak nog geen duidelijke wetten voor, maar die zullen er ongetwijfeld in de (verre) toekomst komen. Op het moment dat zo'n wet erkomt zal er een omschrijving gebruik gaan worden voor de definering aangezien er anders teveel mazen in de wet komen.
Sms, Email of PM zullen niet letterlijk genoemd gaan worden, aangezien een naamswijziging in dat geval voldoende zou zijn om onder de wetgeving uit te komen. Sms is niet wezenlijk anders dan een PM. En op het moment dat SMS onder het briefgeheim komt te vallen, lijkt me dit voor een PM ook gelden.
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!