Private Messages

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 616 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:35:
@Zeef, vanwaar het volste vertrouwen dat jullie dat recht wel hebben?

Ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig ligt. Ik zou ook niet 100% zeker weten of het wel of niet mag maar in principe is een pm hetzelfde als een smsbericht. Afaik zijn er op het privacy vlak nog geen duidelijke wetten voor, maar die zullen er ongetwijfeld in de (verre) toekomst komen. Op het moment dat zo'n wet erkomt zal er een omschrijving gebruik gaan worden voor de definering aangezien er anders teveel mazen in de wet komen.

Sms, Email of PM zullen niet letterlijk genoemd gaan worden, aangezien een naamswijziging in dat geval voldoende zou zijn om onder de wetgeving uit te komen. Sms is niet wezenlijk anders dan een PM. En op het moment dat SMS onder het briefgeheim komt te vallen, lijkt me dit voor een PM ook gelden.
De rede dat E-mail niet onder briefgeheim valt is juist omdat men niet alles letterlijk kon defineren, maar een ruime definitie werkt niet. Het is ook vrij zinloos tegenwoordig om briefgeheim op e-mail te gaan gooien, AIVD screent steeds meer plus alle e-mail verkeer loopt nog een keer door Echelon of iets dergelijks. In de toenemende mate van spionage uit oogpunt van veiligheid tegenwoordig lijkt het me dat het briefgeheim steeds minder gaat betekenen ipv dat het uitgebreider wordt.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 21:57
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 00:35:
@Zeef, vanwaar het volste vertrouwen dat jullie dat recht wel hebben?

Ik denk dat dat nog niet zo eenvoudig ligt. Ik zou ook niet 100% zeker weten of het wel of niet mag maar in principe is een pm hetzelfde als een smsbericht. Afaik zijn er op het privacy vlak nog geen duidelijke wetten voor, maar die zullen er ongetwijfeld in de (verre) toekomst komen. Op het moment dat zo'n wet erkomt zal er een omschrijving gebruik gaan worden voor de definering aangezien er anders teveel mazen in de wet komen.

Sms, Email of PM zullen niet letterlijk genoemd gaan worden, aangezien een naamswijziging in dat geval voldoende zou zijn om onder de wetgeving uit te komen. Sms is niet wezenlijk anders dan een PM. En op het moment dat SMS onder het briefgeheim komt te vallen, lijkt me dit voor een PM ook gelden.

Voorts is het zeker niet ondenkbaar dat er aftap-instructies komen, zoals die nu al voor email gelden, het lijkt me niet onwaarschijnlijk als tweakers.net de aivd de mogelijkheid moet bieden om bepaalde communicatiestromen te onderscheppen als je het puur sec bekijkt.

T.net wordt een carrier die communicatie tussen 2 partijen mogelijk maakt. Hetzelfde als een telecomprovider doet.

Het is zeker nog niet zo simpel om een PM systeem in te voeren.
Ik heb er het volste vertrouwen in, juist omdat de wet op dit moment een limitatieve opsomming kent. Een brief wel, een electronisch bericht niet. Impliciet en expliciet is het dus toegestaan om PM's te lezen, zij het dat wij daar een speciaal protocol voor gaan hanteren. Daarover, en de manier waarop het verder achter de schermen gaat, doen we verder publiekelijk géén mededelingen

Buiten dat zal er in het PM scherm een waarschuwing komen te staan dat er meegelezen kan worden. En, om met mijn collega's in herhaling te vallen, mocht er een wijziging aankomen die deze vorm van communiceren expliciet classificeert als vertrouwelijk en gehiem, dan gaat per direct de knop om en schakelen we PM weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28
Als er duidelijk gesteld word dat er meegelezen wordt, dan is dit IMHO geen enkel probleem, zolang het maar duidelijk is DAT er meegelezen wordt. Dan kan ieder voor zich bepalen wat hij/zij wel of niet in een PM wil gaan zetten.

Het zou niet goed zijn als er meegelezen werd als er niet daadwerkelijk geinformeerd werd over het meelezen. Dan zou ik me persoonlijk wel een beetje aangetast op m'n privacy voelen. Maar dan nog, zolang er gewoon een policy over is, dan is het altijd nog aan de gebruiker wat hij/zij er wel of niet in zet.

Persoonlijke gesprekken kan dan nog altijd via een andere weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah, hij is oud, maar om er een nieuw topic over te openen...

Ik mis de functie ook, ik ga geen icq instaleren of lastige handelingen verichten om een mail te sturen.
Welk zelfrespecterend forum heeft nou geen PM funtie ??? (met achterliggende gedachte... noem er eens 1!)

offtopic:
dit naar aanleiding van het sluiten van een topic door een mod, en er dan als afsluiter even een tegenovergesteld antwoord te geven waar ik dus van denk "Jah, als het zo simpel was dan had ik het zelf wel gedaan". En daar wou ik um over aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:27

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dit forum heeft wél een message functie: Direct Messaging, afgekort DM. Daar gaat het hele topic net over. In je voorkeursinstellingen kun je het activeren, het staat niet standaard aan.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:50
Vraag me af hoeveel het gebruikt is eigenlijk. Zijn daar statistieken over? Ik heb zelf denk ik 3 DM's verstuurt en toen nix meer.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:09:
Ik mis de functie ook, ik ga geen icq instaleren of lastige handelingen verichten om een mail te sturen.
Ga naar voorkeuren en zoek dan
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen
op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok.. gefixt lijkt me zo.

offtopic:
Niet standaard aan... :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor nieuwe gebruikers wel, voor oude gebruikers niet, geloof ik. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ramon de Jesus schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:13:
Vraag me af hoeveel het gebruikt is eigenlijk. Zijn daar statistieken over? Ik heb zelf denk ik 3 DM's verstuurt en toen nix meer.
Start een DB, en zie het DM-Id in de URlbalk staan..

Erg veel inderdaad.. Maar de eerste dagen was het zeker een stormloop.... :o

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 21:02

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Volgens mij is 'ie stuk.

Hij staat alweer een tijdje aan hier maar op een puhsmessage na niets ontvangen. Zelfs geen hatemailPM. ;(

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

-NMe- schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:41:
[...] Voor nieuwe gebruikers wel, voor oude gebruikers niet, geloof ik. :)
Dit in verband met te verwachten protesten van oude gebruikers die 'opeens' DM's zouden kunnen ontvangen terwijl ze dat niet willen :) . [
MrJ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:02:
[...] Volgens mij is 'ie stuk. Hij staat alweer een tijdje aan hier maar op een puhsmessage na niets ontvangen. Zelfs geen hatemailPM. ;(
Ehm, hij werkt gewoon uitstekend ;) . Maar ik vraag me wel af wat deze reactie toevoegd aan het topic :P .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 13:51

Zoefff

❤ 

AW_Bos schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 23:57:
[...]

Start een DB, en zie het DM-Id in de URlbalk staan..

Erg veel inderdaad.. Maar de eerste dagen was het zeker een stormloop.... :o
Volgens mij zijn de PM's daar ook bij opgeteld, waarvan er al 3 jaar lang een hoop verstuurd worden ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
MrJ schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 00:02:
[...]

Volgens mij is 'ie stuk.

Hij staat alweer een tijdje aan hier maar op een puhsmessage na niets ontvangen. Zelfs geen hatemailPM. ;(
Ik heb hem ook aanstaan maar in tegenstelling tot voor de DB merge zie ik onder mijn avatar niet meer dat icoontje staan.

Ziet iemand hem bij mij wel staan nu dan :? Ikzelf namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je ziet dat icoontje bij jezelf ook nooit 8)7

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:19

TommyGun

Stik er maar in!

Kaap schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:30:
[...]
Ziet iemand hem bij mij wel staan nu dan :? Ikzelf namelijk niet.
Ja :) Ik zie t bij mezelf ook niet, wel zo logisch in princiepe

[ Voor 13% gewijzigd door TommyGun op 20-10-2006 14:31 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar hoe moet ik mijn andere persoonlijkheid dan DM'en? :(

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:20
CodeCaster schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:31:
Je ziet dat icoontje bij jezelf ook nooit 8)7
Dat was vlak na de introductie van DM's wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:36:
Ja maar hoe moet ik mijn andere persoonlijkheid dan DM'en? :(
Met deze link :? :p
Jammer dat dat niet mag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teun-v
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

teun-v

Koffie? ja graag...

heb ik ook al eens gevraagt in een mischien niet z'n heel erg toepaselijk topic: Algemene FAQ-issues (was: Topicmap-plaatje)

Ook gek op Ovalracen? | Canon EOS 350 D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 | Sigma 17-70 F/2.8-4.5 DC Macro | Canon EF 70-200 F/2.8L USM | >Blog< |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het stond in het begin even aan, maar omdat het niet logisch is om jezelf een DM te sturen, is het knopje gewoon weggewerkt bij je eigen posts. Is toch gewoon logisch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 12:10

Angeloonie

Cheeseburger Addict

-NMe- schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:43:
Het stond in het begin even aan, maar omdat het niet logisch is om jezelf een DM te sturen, is het knopje gewoon weggewerkt bij je eigen posts. Is toch gewoon logisch? :P
Ja, maar zo kan je niet direct zien of mensen DM's naar je kunnen sturen :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je die optie aangevinkt hebt, dan kan dat, simple as that. Zó buggy is React nou ook weer niet. O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Angeloonie schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:47:
[...]

Ja, maar zo kan je niet direct zien of mensen DM's naar je kunnen sturen :P
Je ziet het DM icoontje alleen bij mensen die DM aan hebben staan mits je het zelf ook aan hebt staan, dus daaraan zou je het kunnen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch ff een vraagje en dit topic is aardig recent en lijkt me geschikt;

Als ik iemand een private message stuur, en diegene stuur mij er een terug, krijg je dan ook een e-mail met bericht van een nieuwe message of moet je gewoon af en toe in je messages kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:51:

Als ik iemand een private message stuur, en diegene stuur mij er een terug, krijg je dan ook een e-mail met bericht van een nieuwe message of moet je gewoon af en toe in je messages kijken?
Je krijgt op elke pagina van GoT een hele mooie melding dat je een ongelezen bericht hebt. :)
Geen e-mailtjes.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:51:

Ik heb je een DM gestuurd zodat je kan zien wat er gebeurd :)
Maar een mailtje krijg je iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 12:10

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_O-

Ze zijn zo stug het Direct Message te noemen, maar het zijn toch echt Private Messages :+

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/send_[b]privatemessage[/b]/114152

Das wel dom :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Angeloonie schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:43:
_O-

Ze zijn zo stug het Direct Message te noemen, maar het zijn toch echt Private Messages :+

code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/send_[b]privatemessage[/b]/114152

Das wel dom :P
Binnen React heet het ook gewoon zo, maar omdat op GoT de Push Message al bestond is besloten om de 'normale' PM's dus DM's te noemen :P

Het is natuurlijk onzin om dan ook maar alle bestandsnamen daaraan te gaan aanpassen natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 08-11-2006 14:45 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoe de forumsoftware het noemt moeten ze natuurlijk zelf weten. ;) Wij noemen het in geen van de linkjes of omschrijvende teksten private messages, dus zijn ze het niet. Wat dat betreft kan React het "poep" noemen als ze willen, daar hebben wij spreekwoordelijk schijt aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

React kan (/kon?) standaard acties niet hernoemen, de feature request is destijds in de betafase van 1.9.4 wel gedaan maar was toen dus niet mogelijk.

Overigens is het niet enkel een naam vanwege dat PM al in gebruik was, maar dat is hierboven al uitgelegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elevator schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:18:
React kan (/kon?) standaard acties niet hernoemen, de feature request is destijds in de betafase van 1.9.4 wel gedaan maar was toen dus niet mogelijk.
maar je kan dat wel buiten react om veranderen, waarbij de simpelste oplossing een url rewrite is, maargoed eigenlijk boeit het ook helemaal niet, althans mij niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

Mij boeit het ook niet... Dan kan je list_message ook vervangen door lijst_bericht*. Ik vind het wel best zo :+

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

euh, list is daar een werkwoord, niet een zelfstandig naamwoord. Het betekent dus niet "lijst" maar "opsommen" of iets vergelijkbaars ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

.oisyn schreef op donderdag 09 november 2006 @ 01:02:
euh, list is daar een werkwoord, niet een zelfstandig naamwoord. Het betekent dus niet "lijst" maar "opsommen" of iets vergelijkbaars ;)
Psstt, kijk eens naar het * achter mijn vertaling. Ik heb juist daar gewoon een extra stomme/foutive vertaling gebruikt. Just to make my point.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Pagina: 1 2 Laatste